🛑👈همجنسگرایی و استانداردهای دوگانه
هوزمن، ارون، لفكوويتز و والدر (1984) بيان ميدارند كه نشان داده شده است كه رفتار پرخاشگرانه در طول زمان، موقعيتها و نسل هاي يك خانواده ثابت است. هاروي و اُنيل نيز در كتاب چه چيز باعث مي شود مردان عليه زنان خشونت روا دارند؟ مينويسند: «ارتباط بين پرخاشگري و خشونت و ثبات آن در طول زمان و نسلها پيشنهاد ميكند كه عوامل درون فردي وجود دارد كه در خشونت بين فردي نقش دارند» (1999، ص51).
در ارتباط با تجاوز جنسي نيز وضع به همين منوال است. باچر، هولي و مينكا (2014) در رابطه با تجاوز جنسي مينويسند: «آميزش جنسي اجباري منحصر به انسان نيست، بلكه در تعدادي از گونه ها در دنياي حيوانات روي ميدهد كه اغلب به عنوان راهبرد توليدمثل توسط نرها براي توليد بچه هاي بيشتر، تكامل يافته است» (ترجمه سيدمحمدي، 1395، ج 2، ص375). به اعتقاد لالومير و همكاران (2005) تجاوز جنسي در اغلب جوامع انساني در دوره اي از تاريخ وجود داشته است. تجاوز جنسي به طور سنتي هنگام جنگها و پس از آن شايعتر است، به طوري كه گاهي به نقطۀ همه گير ميرسد. اين ممكن است به خاطر آن باشد كه در طول جنگ، مردان به خاطر خلافهاي خود كمتر مجازات ميشوند و آن را روش خوبي براي ابراز ضديت و تحقير دشمن ميدانند. ثورنهيل و پالمر نيز در كتاب جنجالي و مشهور خود، با عنوان تاريخچۀ طبيعي تجاوز در ارتباط با ريشه هاي طبيعي و تكاملي تجاوز جنسي بحث ميكنند. آنها استدلال میکنند که ظرفیت تجاوز جنسی یا سازگاری است، یا محصول جانبی صفات سازگار مانند میل جنسی و پرخاشگری است که به دلایلی که ارتباط مستقیمی با مزایا و هزینه های تجاوز جنسی ندارند، تکامل یافته است. اين نويسندگان، البته، به بحثي از جرج ادوارد مور پيرامون مغلطۀ طبيعت گرايانه ، [فرض اشتباهي مبني بر اينكه «بين آنچه به صورت طبيعي يا زيستي انتخاب شده و آنچه به صورت اخلاقي درست يا غلط است» ارتباط وجود دارد] نيز ميپردازند(نك:ثورنهيل و پالمر، 2000،ص، 6،84،107).
هاروي و اُنيل (1999) در خصوص چالشهاي برآمده از ديدگاههاي تكاملي پيرامون برخي موضوعات حسّاس مانند خشونت عليه زنان و تجاوز جنسي اينطور توضيح ميدهند: «روانشناسان تكاملي تلاش ميكنند تا ساز و كارهاي روانشناختي تكامل يافتۀ زيربناي رفتارهاي قابل مشاهده را شناسايي كنند. اين نظريه ها فرض را بر اين ميگيرند كه برخي رفتارها جهاني، ويژۀ گونه و ويژه يك جنس هستند و به منظور سازگاري هاي تكاملي از طريق انتخاب طبيعي شكل گرفته اند. اين تمركز بر تفاوتهاي جنسي جهاني (تفاوتهاي جهاني و همگاني بين دو جنس زن و مرد) تشديدكنندۀ تمايلِ تاريخي فمينيستها و دانشمندان اجتماعي ديگر جهت ردّ تمام تلاشها به منظور يافتن ريشه هاي تكاملي رفتار انسان است»(ص62).
به بيان ساده، درست يا غلط، اينگونه استنباط ميشود كه اگر رفتار يا گرايشي داراي تاريخچۀ تكاملي باشد و در حيوانات و انسانها از قديم تاكنون مورد ملاحظه قرار گرفته باشد، بر مبناي نظريه هاي تكاملي، به سازگاري گونه كمك ميكرده و بنابراين تكامل پيدا كرده است؛ پس، ممكن است اين تلقّي ايجاد شود كه مثلا اگر مبناي تكاملي براي خشونت عليه زنان يا تجاوز جنسي پيدا شود، افراد واجد اين گرايشها يا رفتارها را بتوان به نحوي تبرئه كرد. لذا، برخي عليه تبيينهاي تكاملي براي رفتارها و گرايشهاي انساني موضع گيري كرده اند.
... به طور خلاصه اين نكته را بيان ميكنيم كه اگر قرار بر اين باشد كه بروز و ظهور گرايش يا رفتاري در زمانهاي قديم و در طول زمان، و در بين گونه ها و حيوانات مختلف دليل موجّهي براي «طبيعي» دانستن آن باشد، بايد پرسيد آيا در خصوص خشونت عليه زنان و تجاوز جنسي نيز اينطور استدلال ميكنيم كه چون خشونت، خشونت عليه زنان، تجاوز جنسي و ... در قديم و در ميان گونه هاي مختلف جانوري مورد ملاحظه قرار گرفته اند و داراي ريشه هاي تكاملي نيز هستند، بنابراين، كسي نبايد به متجاوزان جنسي و خشونتگران عليه زنان متعرّض شود و ايشان بايد بتوانند آزادانه گرايشها و تمايلات دروني خويش را ابراز نمايند؟!
اگر پاسخ مثبت است، كه بايد به حال كساني كه موافق اين گزاره هستند، تأسف خورده و احيانا ايشان را مورد بررسي روانشناختي قرار داد! و اگر پاسخ منفي است، سوال ميكنيم كه چگونه يك استدلال مشابه، براي همجنسگرايي كار ميكند امّا براي خشونت عليه زنان و تجاوز جنسي كار نميكند؟! چگونه است كه اگر همجنسگرایی در طيّ زمان و در طول تاريخ و در حيوانات ديگر ملاحظه شود و مبناي تكاملي برايش رديابي شود، «طبيعي» و «قابل قبول» است، اما همين گرايشها و رفتارها براي خشونت عليه زنان و تجاوز جنسي و موراد ديگر بيانگر «طبيعي» بودن و «قابل قبول بودن》نیست؟!
این به وضوح یک استاندارد دوگانه یا سیاست یک بام و دو هوا است.
برشی از کتاب در دست تالیف درباره مساله همجنسگرایی،محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
#محرمانه_مدیا
📍در سکوت و خواب مراجع ذیربط شبکههای اجتماعی جولانگاه شایعات/توییتر حساب کاربری یک قانونگذار ایالت جورجیا را به دلیل انتشار اطلاعات غلط در مورد کرونا به حالت تعلیق درآورد
@secret_file
🔹مقایسه کنید با رفتار توییتر در رابطه با ایران و خاصه ماجرای خوزستان که هزاران توییت دروغ و فریب منتشر میشه بدون هیچ کنترلی.
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
پانوشت: به راستی چرا در کشور ما هیچکس مسئول نوشتارها و عملکردش در فضای مجازی شناخته نمی شود؟!
آیا نباید برای این فکری اندیشید؟
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌿الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ذَوُو العُيوبِ يُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعايبِ الناسِ؛ لِيَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ في مَعايبِهِم .[غرر الحكم : 5198.]
امام على عليه السلام : كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود.
#حدیث_روانشناختی
http://eitaa.com/islamic_psychology
آزادي به سبك غربي!
ويكتور اوربان، نخست وزير مجارستان، كه به تازگي بحث «قانون صيانت از كودكان» و «عدم پذيرش آموزشها درباره همجنسگرايي در مدارس» را براي همه پرسي در كشورش به پيش كشيده است، مورد حمله شديد سران اروپايي قرار گرفته است.
خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ و تنها رهبر اتحادیه اروپا که آشکارا همجنسگرا محسوب میشود، از همکاران خود خواست تا با مداراناپذیری مبارزه کنند.
وی گفت: «شما باید بدانید که ما بسیاری از جوانانی را داریم که خودکشی میکنند به این دلیل که نمیتوانند با خودشان کنار بیایند و در سطح کشوری سرزنش میشوند به این خاطر که به آنها به عنوان فردی «طبیعی» نگاه نمیشود. همجنسگرا بودن یک انتخاب نیست، اما عدم رواداری یک انتخاب است و من در برابر کسانی که رواداری به خرج نمیدهند رواداری نخواهم کرد.»
مارک روته، نخستوزیر هلند، پیشنهاد کرد که اگر مجارستان نمیخواهد ارزشهای اروپایی را رعایت کند ماده ۵۰ برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا فعال شود همچنانکه برای بریتانیا برای برکسیت فعال شد.
لينك خبرهاي مرتبط با بحث در يورونيوز فارسي:
https://per.euronews.com/2021/07/21/viktor-orban-will-hold-referendum-on-anti-lgbt-law-in-hungary
https://per.euronews.com/2021/06/25/eu-leaders-blast-viktor-orban-over-anti-lgbt-bill-during-tense-emotional-summit
🛑بله، اينجا اروپاست. مهد آزادي! يا همينكه ما ميگيم (يعني بايد همجنسگرايي رو قبول كني) يا برو بيرون!
http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد محمد حسین فرج نژاد
تشریح جنگ های شناختی
#به_سبک_حسین_فرج_نژاد
#حسین_فرجنژاد
#محمدحسین_فرجنژاد
#قربانی
#فرج_نژاد
#ایستاده_در_خط_مقدم
#استاد_صبر
#انقلابي
#بی_ادعا
@farajnezhad110
ان شاءالله راهتان را با قوت ادامه خواهیم داد...
http://eitaa.com/islamic_psychology
اینکه امثال این شخص شغلشون القای ناامیدی و بدبختی هست رو کاری ندارم
اینکه چی شد امثال ایشون کارش به اینجا کشید هم بمونه برای یه فرصت دیگه
اما اینکه بتونی در وضعیتی که روز اول المپیک هست و هیچکس توقع مدال نداره، و تو پرچم کشورت رو بالا ببینی و تو رشته ای که تا حالا مدال المپیکی نداشته، طلا بگیری و رکورد المپیک رو جابجا کنی و تو روز اول بازی ها پرچم کشورت رو تو رده دوم جهان ببینی و ... بعدش غصه بخوری براش، این فقط جادوی رسانه هست
ما تو این مورد خیلی باید تقویت شیم
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
سلام دوستان
شیشه عطر وقتی بشکند، همه جا را معطر می کند
مصداق بارز این تعبیر، آقای فرج نژاد و همسر مکرمه شان هستند...
✍بعد از ازدواج ما دوستان مدرسه عترت رابطه را قطع نکردیم و ارتباطات خانوادگی را نیز گسترش دادیم.
یک بار که منزل آقای دکتر #فرج_نژاد رفته بودیم. دایرة المعارف یهود، یهودیان و صهیونیسم عبدالوهاب المسیری که 8 جلد بود را به من نشان داد. جلد سوم به داشمندان یهودی رشته های مختلف اشاره می کرد.
دکتر فرج نژاد به من می گفت که *حواست باشه در روان شناسی رد پای یهود و صهیونیست ها را خوب رصد کنی* کتاب را پیدا نکردم. این صحبت #فرج_نژاد آویزه گوشم بود. هر وقت تدریسی داشتم در دروسی مثل انگیزش و هیجان و روان شناسی رشد و بهداشت روانی و اصول و فنون مشاوره یک تحقیق مختصر به طلبه ها و دانشجویان می دادم که نام 8 یا 10 روان شناسی یهودی را پیدا کنید و برایم بیاورید. تا ابتدای ترم نسبت به یهود و نفوذ آنها در رشته های مهم آگاه شوند.
همسر ایشان نیز هنرمند بود و ظاهرا گرافیک خوانده بود. یادم هست برای عید نوزوز دو تا تخم مرغ رنگی سفالی خوشگل را به بچه های ما هدیه داده بود.
یک بار نزدیک مسجد حضرت زینب سلام علیها پردیسان او را دیدم. خوشحال بود. شوخ طبعی اش باز گل کرده بود. با اون لهجه یزدی اش گفت من هم بعد از دو پسر ناموس دار شدم و خدا به من دختری به نام مطهره داده.
خدایا این خانواده مومن و انقلابی را غریق رحمت واسعه خودت قرار بده🤲
#فرج_نژاد
@baghe_rahgozaran
📶 کارگاه آنلاین «روش تحقیق در روانشناسی اسلامی »
✍از انتخاب موضوع تا گزارش نویسی پژوهشی
برخی سرفصل ها:
✅ سطوح و روش انتخاب موضوعات پژوهشی در روانشناسی اسلامی
✅جمع آوری داده ها در روش تحقیق کیفی
✅شیوه های تحلیل داده های کیفی
✅گزارش نویسی پژوهشی
👤 مدرس: حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر
(دکتری تخصصی روانشناسی و مدرس دانشگاه)
⏰ 16 ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
از کانال فاتحان
@fatehan_net
http://eitaa.com/islamic_psychology
گرچه از ائمه معصومی که در شدیدترین اختناق های حاکم بر زمان خویش می زیسته اند، کمتر اطلاعات و آثاری بر جای مانده، اما همین اندک آثار بر جا مانده از ایشان سرشار از برکت است
امام هادی علیه السلام را با 《زیارت جامعه کبیره》 می شناسیم
اما امشب می خواهم شما را با نامه ای از این امام همام به مردم اهواز آشنا کنم که در پاسخ به سوالی است که دست کم همه ما یک بار آن را از خود پرسیده ایم: 《جبر یا تفویض یا چیزی دیگر؟!》
از زمانی که با این نامه مفصل و عالی آشنا شده ام، هرگاه ذهنم قفل می کند به این نامه رجوع میکنم و هر بار بیشتر لذت میبرم
متاسفانه فایل کاملی از نامه را در اینترنت ندیدم که به اشتراک بگذارم!
این نامه استثنایی که گویا گره ذهنی را کاملا باز می کند، می توان در تحف العقول جناب حرّانی یافت
بنده بر مبنای این نامه، مقاله ای پیرامون آسیب شناسی روانی بر مبنای نگاه اسلامی نوشته بودم که پس از این ارسال آن را قرار می دهم
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
واقعا این سایت ویکیپدیا! نظرات همه ورزشکاران دنیا رو اینچنین قرار میده یا فقط ...؟
#صهیونیزم
http://eitaa.com/islamic_psychology
ویکیپدیای صهیونیست چه صلاحیتی دارد که هر جستجویی که انجام می شود، باید القای تفسیر این سایت درباره آن در اولویت گوگل باشد؟!
#صهیونیزم
http://eitaa.com/islamic_psychology
🚨اشکال تاثیر از جنبه های غیرعلمی دشمن
... این وابستگی را نباید با اشتیاق به فراگیری علم_ که هر جا انسان آن را بیابد، دنبال آن خواهد رفت_اشتباه کرد. گاهی علم در دست دشمن ماست؛ پیش دشمن میرویم، زانو میزنیم و از او علم را فرا میگیریم؛ این اشکالی ندارد. ارزش علم فراتر از این است که انسان به خاطر آن، حتّی سراغ کسی که با او مخالف است، نرود. این یک بحث است؛ تحت تاثیر آن دشمن قرار گرفتن از غیر جنبه علم_یعنی جنبه سیاست، فرهنگ و چیزهای دیگر_یک بحث دیگر است. آنچه که برای ما درست کردند، این دومی است. آنچه که برای_به اصطلاح رایج_ جهان سوم خواستند و برنامه ریزی کردند، این دومی است. اتفاقا کاری کردند که اولی انجام نگیرد.
بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۰ آذرماه ۱۳۷۰
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌿پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمهی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر میكند. بههرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطهی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربیها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمهای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساختهی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم میزند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورندهی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بیبندوباری، بیدینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّیگری و ارزشهای مادّی، فرهنگهای غلطی است كه امروز غرب دچار اینهاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كماعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید میشد؛ همچنان كه در دورهی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمیای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّهی آن روز رساندند و بههیچوجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بیبندوباری و بیدینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابنسیناها، محمّدبنزكریّای رازیها، خوارزمیها و دیگران. اینها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایهگذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را بههیچوجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید.
بیانات رهبری در دیدار جمعی از برگزیدگان المپیادهای جهانی و کشوری و افراد ممتاز آزمونهای سراسری، ۳ مهرماه ۱۳۸۱
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌍سه نکته مختصر پیرامون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی
۱. بی بی سی فارسی، فقط به فاصله چند ساعت دو خبر مشابه درباره صیانت در فضای مجازی را قرار می دهد. یکی در ایران و دیگری در بریتانیا. تفاوت اما در اینجاست که تصویر خبر ایران سیاه و تاریک و با لحن تند و انتقادی و بدبینانه نسبت به طرح است. اما خبر مربوط به بریتانیا روشن و همراه با لبخند و شادی. بی بی سی البته توضیح نداده که آیا محدودیتهای دسترسی بزرگسالان به نوجوان و نوجوانان به بزرگسالان در انگلستان، ارتباطی با پژوهش تازه منتشرشده در این کشور پیرامون آزارهای جنسی بسیار فراوان دانش آموزان دختر و پسر مدارس (که در پست دیگری بدان پرداخته شد) هم دارد یا خیر؟
واکنشهای برخی کاربران به دو طرح نیز کما فی السابق همان است که پیش بینی می شود. تحقیر و نفرین بر طرح خودی، و تقدیس و تکریم طرح بیگانه
۲. تجربه تلخ عدم تبیین و شفاف سازی پیرامون طرح های حساس برای مردم، قبل از بحث در مجلس، باز هم انگار می خواهد تکرار شود. شفاف سازی پیرامون طرح یک امر لازم است. بیشتر مردم نمی دانند موضوع چیست و وقتی کسی به آنها نگوید، از ذهنیات و پیش فرضها و رسانه ها و اشخاص مورد اعتماد خود جویا می شوند. مردم هم حق دارند درباره طرح بدانند و هم اگر تبیین ها روشن و شفاف باشد، اعتمادساز و قانع کننده خواهد بود. ایجاد مناظره بین موافقین و مخالفین مفید فایده است تا نگرانی ها برطرف شده و محاسن احتمالی طرح روشن شود.
۳. طرحی که برای مردم و متخصصین روشن نشده، جایی برای تخریب یا دفاع باقی نمیگذارد، اما اگر همه چیز شفاف باشد، آنوقت اگر کسی بخواهد دفاع کند یا مخالفت، لااقل مبنایی برای صحبت دارد. اما اینهمه واکنش موافق یا مخالف برای ما تازه نیست. واکنشهای جامعه ما به این قبیل مسائل عمدتا بر مبنای پیش فرضهای ذهنی شکل گرفته در آنهاست که نقش مسئولین و احزاب در پیش فرض سازی ها بسیار مهم بوده است. چرا ما درباره مسائل اینچنینی با هم دو کلام حرف حساب رد و بدل نکنیم تا به نتیجه برسیم و اینهمه تنش را شاهد نباشیم؟!
طرحی که شفاف باشد و نکات مثبت فراوانی داشته باشد و تبیین و روشن سازی شود، دیر یا زود مقبول می افتد، حتی اگر مخالفانی داشته باشد. اگر طرح قابل دفاع است، از ابتدا روشن سازی کنید تا تنش بیجا و پیشداوری ایجاد نشود و اگر اشکالاتی دارد، تجدیدنظرهایی کنید تا نگرانی ها رفع شود!
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام
سولات زیر جهت سنجش ویژگی های مادر شایسته بر اساس منابع اسلامی در پژوهشی با عنوان 《ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مادر شایسته بر اساس منابع اسلامی》تدوین شده است. لطفا خانم های محترمی که نعمت شیرین فرزندداری را تجربه کرده اند، با پر کردن پرسشنامه زیر کمکی به پیشبرد مباحث روانشناختی اسلامی داشته باشند.
شما همچنین می توانید لینک پرسشنامه را در اختیار مادران دیگر بگذارید، یا در گروه هایی که حضور دارید ارسال نمایید.
https://porsa.irandoc.ac.ir/s/2Q2ZDN
با تشکر از همکاری شما عزیزان با پژوهشگر محترم مطالعه حاضر
http://eitaa.com/islamic_psychology
اندیشیدن و نه فقط مطالعه صرف...
#شهید_صدر
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🟢 اخلاق واقعی انسان چه وقت خود را نشان میدهد؟
🔹 به طور كلى هر چيزى كه انسان را در شرايط غیر عادی قرار دهد، پرده از روى اخلاق واقعى انسان برمیدارد.
🔸 انسان در حال عادى حكم آب راكد را دارد كه در حوضى جمع شده است؛ به واسطه ركود، مخلوطهاى آب تهنشين مىشود و آب بسيار صاف و زلال مشاهده میشود. اما همينكه يك چوب داخل آب ببريد و آب را تكان بدهيد و زير و رو كنيد، آنوقت میبینید چقدر كثافت داخل اين آب است.
🔹 بسا افرادى كه در شرايط عادى به دل و نفس خود مراجعه میکنند، آن را مانند همان آب حوض صاف و پاك میبینند و خودشان غافلند كه اگر شرايط جديدى به وجود آيد و موجباتى پيدا شود كه صفات پليد تهنشين شده باطن ظهور كند معلوم خواهد شد كه چقدر آلودگیها در روح آنها بوده است.
📗 استاد مطهری، حج، ص۳۹
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از محرمانه
#محرمانه_مدیا
📍 یک آمار مهم؛
@secret_file
🔹با اینکه ۵۴ درصد کنکوریها در #مدارس_عادی درس خواندهاند، تنها ۱۰ درصد آنها حائز رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور شدهاند!
سهم سیستان ۰.۵ درصد و تهران ۳۵ درصد / فرهیختگان
#خصوصی_سازی_آموزش
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میتوان حقیر نبود و دیگران را وادار به اعتراف کرد!
این صحنه تجلیل خانم "کیت بلانشت" بازیگر معروف هالیوود و رییس هیئت داوران جشنواره ونیز 2020 از فیلم "خورشید" ساخته مجید مجیدی و با حضور او و برخی بازیگران فیلم (بازیگر نوجوان و جواد عزتی) است.
پس میتوان خود تحقیری نکرد، سرزمین و ملت خود را در پیشگاه خارجیها خوار و ذلیل نکرد، میتوان دردهای مردم را گفت اما عزت و سرافرازیشان را خرد و خفیف نساخت.
میتوان در کنفرانس مطبوعاتی و از تریبون یکی از مهمترین فستیوال های دنیا، استعمار و آمریکا و ظلمهایش علیه بشریت از جمله ملت ایران را به چالش کشید.
می توان همزبان رسانه های بیگانه و اربابان نژادپرست و سرمایه سالار آنها نشد.
می توان ...
اما مردم دنیا لحظات بسیاری بر پا ایستاده و تشویقت کنند
اما رییس هیئت داوران جشنواره، با کلماتی تحسینبرانگیز به استقبال فیلمت بیاید.
چه باک اگر علیرغم همه شایستگیها، جایزه مهمی هم به این فیلم ندهند که جایزه آن را قبلاً از ورای کلمات دلنشین آن نوجوان بازیگر و کلمات و گریههای همه آن کودکان کار که در فیلم بازی کردند یا در واقع زندگی خود را به نمایش گذاشتند، گرفتهاید!
#خورشید
#مجید_مجیدی
#هنرمند_متعهد
#وطن_فروشی_نکنیم
http://eitaa.com/islamic_psychology