eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
583 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی فعالیت سیاسی ورزشکار در امریکا بزهکاری لقب میگیرد و در ایران حمایت از مردم! ، شناگر امریکایی دارنده طلای المپیک،با یک تصویر که در ناآرامی های کشورش از او گرفته شده بود،به جرایمی متهم شد که از ۱۵تا۳۰سال حبس برایش میتوان برید. گزارش ویکیپدیا درباره فعالیتهای سیاسی کلر👇 بزهکاری کلر از کسانی بود که در۶ژانویه۲۰۲۱به کنگره آمریکا یورش بردند.او هنگام یورش، لباس تیم ملی المپیک آمریکا را بر تن داشت.در۱۳ژانویه ۲۰۲۱ FBI سه اتهام ورود آگاهانه به منطقه غیرمجاز، بی‌نظمی و نافرمانی در داخل ساختمان کنگره و هل‌دادن و عقب راندن افسران پلیس را به کلر وارد کرد که می‌توانست تا ۱۵ سال زندان داشته باشد.اما در۱۰فوریه ۲۰۲۰چهار اتهام دیگر،چون نافرمانی مدنی و اخلال در روند قضایی نیز افزوده شدند.با این اتهام‌ها ممکن است وی تا۳۰سال زندانی شود. و اما، گزارش رسانه صهیونیستها از آقای 👇 موارد سیاسی نام کریمی در تعدادی اسناد دیپلماتیک آمریکا که ویکی‌لیکس منتشر کرده‌ به چشم می‌خورد.او در دیدارهای احمدی‌نژاد از تمرینات تیم ملی سعی می‌کرد از او دوری کند.وی به همراه چند نفر از بازیکنان تیم ملی تصمیم گرفتند در بازی خرداد ۸۸با کُره در حمایت از موسوی با مچ‌بند سبز وارد زمین شوند.کریمی در سال۹۰پیراهن امضاشده خود را،به خانواده اشکان سهرابی از جان باختگان حوادث۸۸هدیه داد.در طول قتل مهسا امینی و اعتراضات شهریور۱۴۰۱ایران، او در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از مردم بسیار فعال بود که باعث شد فارس او را «رهبر جدید اپوزیسیون» یاد کند. و دیگر هیچ! https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️گرایش روز‌افزون جهانیان به اسلام 📍حیرت رسانه‌های غربی و شرقی 🌹تقدیم به روح مقدس پیامبراظم(ص) 🎞تهیه،تدوین‌وترجمه: سیدروح‌الله‌موسوی 🧠علوم و جنگ شناختی @CWarfare
📢 انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که باید بر دستگاه نَبَأ فاسق و امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب غلبه کند. 💠 آیت‌الله میرباقری: «مرحله‌ای که امروز، انقلاب اسلامی باید از آن عبور کند مرحله عبور از جنگ رسانه‌ای دشمن است؛ یعنی در مرحله تولید دستگاه نَبَأ هستیم. ما پیش از این، از فشار اهرم دشمن عبور کردیم. یعنی دیگر با حرکت نظامی نمی‌خواهند و نمی‌توانند ما را نابود کنند. ما از فشار اهرم هم عبور کردیم؛ دو دهه است داریم مذاکره می‌کنیم و در مجموع نتوانستند انقلاب اسلامی را در مذاکره شکست دهند. در این مذاکرات، پنج قدرت برنده جنگ جهانی یک طرف نشستند و می‌خواستند ما را مهارِ دیپلماتیک بکنند و نتوانستند. انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸، نرم‌افزار را شکست و امروز از مرحله و تحریم هم در حال عبور است. یعنی ملت ما و انقلاب ما ابزارها و اهرم‌های فشار دشمن را دارد کُند و نابود می‌کند و از کار می‌اندازد، به‌طوری که نمی‌توانند با کشورهای دیگر هم این‌طور برخورد کنند. مرحله‌ای که ما الآن در آن هستیم، مرحله خبرسازی و تولید نَبَأ است. به تعبیر ادبیات دینی، مرحله مقابله با نبأ فاسق است که در سوره حُجُرات از آن بحث شده است. دنیای مجازی و ارتباط لسانی‌ای که مدیریتش دست غرب است، ولو به شما هم اجازه حضور بدهند، مادامی که مدیریتش در دست آنهاست، محیط نجوای شیطان است. را ببینید. اگر به دستگاه خبرسازی آنها که نبأ فاسق است گوش فرا دادی، اقتتال و درگیری و سوء‌ظن و تنابز بالالقاب و تجسس و بدگویی و غیبت ایجاد می‌کند. اگر به این نبأ فاسق گوش بدهی، چنین اتفاقاتی می‌افتد. امت مؤمن اگر می‌خواهد بر رقیب پیروز بشود باید بر دستگاه نبأ و خبرش، که حالا امروز مدرن شده شده، و بر اهرم امپراتوری‌های رسانه‌ای و غلبه کند و از آن عبور کند. ما الآن در این مرحله هستیم. (۱۴‌۰۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
@pouyesh_ir 🔔 غیرت دُر گرانیست به هر کس ندهندش کانال شادی مردم ایران http://eitaa.com/joinchat/361627648Cfd0d222df1 با پویش متفاوت باشید
بی طرفی در مسائل چالشی؟ اگر حضور در صحنه موجب تحریک دشمنیهاست، این دشمنیها در یک جمع‌بندی نهائی مایه‌ی خیر است. آن دشمنیهاست که غیرتها و انگیزه‌ها را تحریک میکند و فرصتهائی برای موجود زنده میآفریند. هر جا به مجموعه‌ی روحانیت یا به دین یک خصومت‌ورزی و کین‌ورزیای انجام گرفت، در مقابل، حرکتی سازنده از سوی بیداران و آگاهان انجام گرفت. یک وقتی در جمعی گفتم که نوشتن یک کتاب به وسیله‌ی یک نویسنده‌ی متعصب ضد شیعه، موجب به وجود آمدن چندین کتاب منبع بزرگ شیعی شد. در همین شهر قم اگر کتاب «اسرار هزار ساله» از سوی یک فرد منحرف که ترکیبی از تفکرات سکولاریستی و گرایشهای وهابیگری داشت، منتشر نمیشد، امام بزرگوار ما نمیرفت درس خود را مدتی تعطیل کند و کتاب «کشف الاسرار» را بنویسد؛ که در این کتاب، اهمیت حکومت اسلامی و ولایت فقیه، نخستین جوانه‌هایش مشاهده میشود. بازتولید این تفکر مهم فقهی و شیعی در
`
کتاب «کشف الاسرار» امام بزرگوار محسوس است. اگر تحرک گرایشهای چپ و مارکسیستی و حزب توده در دهه‌ی ۲۰ و اوائل دهه‌ی ۳۰ نمیبود، کتاب ماندگاری مثل «اصول فلسفه و روش رئالیسم» تولید نمیشد و به وجود نمیآمد. بنابراین، این دشمنیها به ضرر ما تمام نشده است. هر جا خصومت‌ورزی انجام گرفت، موجود بیدار و آگاه - یعنی حوزه‌ی علمیه - از خود واکنشی نشان داد و فرصتی آفرید. دشمنیها فرصت‌آفرینند؛ آن وقتی که ما بیدار باشیم، آن وقتی که ما زنده باشیم، آن وقتی که ما غافل نباشیم.... ... بی‌طرف ماندن روحانیت در مسائل چالشىِ اساسی، موجب نمیشود که دشمن روحانیت و دشمن دین هم بی‌طرف و ساکت بماند؛ «و من نام لم‌ینم عنه».(نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۶۲). اگر روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه‌ای که برای او پیش می‌آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده‌ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربیها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه‌ی با ظلم جهانی و استکبار جهانی را از مدتها پیش فهمیده‌اند؛ از قضایای عراق، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت‌بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی‌طرفی علما و روحانیون و حوزه‌های علمیه به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین حرکت حوزه‌های علمیه، بی‌طرف نماندن حوزه‌های علمیه در قبال حوادث جهانی، در قبال مسائل چالشىِ ملی و بین‌المللی یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد. بیانات رهبری در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
ناهمخوانی یافته های علمی با تبلیغات رسانه ای غرب درباره زنان مسلمان علاوه بر این، از زمان حملات تروریستی شهر نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱.م، اسلام در بسیاری از مناظره ها، بحث ها و نشریات موضوع محوری بوده است (الغافلی و همکاران، ۲۰۱۴). بحث در مورد اسلام غالباً به مسائل خانوادگی مربوط می شود که توسط رسانه های غربی عمدتاً به صورت منفی تلقی می شود. به عنوان مثال، مسائل مشکل ساز شامل نقش های جنسیتی و رفتار با زنان است (مک دونالد، ۲۰۰۶؛ ریدوانی، ۲۰۱۱؛ اناجی، ۲۰۱۶). با این حال، مطالعات این دیدگاه نامطلوب از وضعیت زنان را تأیید نمی کند: مسلمانان مذهبی رضایت زناشویی افزایش یافته ای را نشان می دهند (عبدالخالک، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰؛ آسامرای و همکاران، ۲۰۰۸؛ احمدی و حسین آبادی، ۲۰۰۹؛ ظاهری و همکاران، ۲۰۱۶، اما همچنین رجوع کنید به ابوریا، ۲۰۰۷). منبع صفحه چهارم مقاله زیر: Religious Affiliation and Marital Satisfaction: Commonalities Among Christians, Muslims, and Atheists Piotr Sorokowski, Marta Kowal* and Agnieszka Sorokowska Institute of Psychology, University of Wrocław, Wrocław, Poland https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بیانیه انجمن روان شناسی اسلامی.pdf
135.7K
بیانیه انجمن روانشناسی اسلامی انجمن روانشناسی اسلامی در راستای رسالت خود که همان کمک به سلامت جامعه با رویکرد اسلامی است، بیانیه ای پیرامون اتفاقات اخیر جامعه منتشر کرده است. لطفا در نشر آن سهیم باشیم. ۳مهر ۱۴۰۱ با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی https://eitaa.com/joinchat/1376452641C6d132f6f2c
هدایت شده از تا 2030
130.2K
لطفاً این هشدار کوتاه رو گوش کنید! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
با سلام و احترام لطفا در نظرسنجی زیر که مربوط به پرداختن به موضوعات مربوط به زن و خانواده در اسلام و غرب در کانال است، شرکت نمایید👇 https://EitaaBot.ir/poll/jpn3 در صورت به حدّ نصاب رسیدن موافقت برای پرداختن به بحث (دست کم ۴۰ نفر موافق)، ان شاءالله مطالب مطرح خواهند شد 👈 برخی مخاطبان عزیز برای ثبت رای دچار مشکل شده اند. این عزیزان می توانند درباره نظر خود به شناسه بنده در ایتا پیام بدهند: @Mohsenazizi1365
متن بیانیه روانشناسانی از جمعیت های گوناگون کشور در مورد رویدادهای اخیر کشور بر روی خبرگزاری فارس قرار گرفت:👇 fna.ir/1rq142 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
طنز تلخ و تکرارشونده روزگار ما معترضانی که در فیلم ها میبینید، به دخترانی که در تصویر میبینید می گویند بی شرف! بله، درست میبینید. به گیرنده های خود دست نزنید! معترضانی که در فیلم ها میبینید به دنبال و مبارزه با هستند همین... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
با سلام و احترام و ضمن تشکر بابت حضور و مشارکت فعالانه شما همراهان گرامی کانال، نظر به قولی که داده بودیم و عبور تعداد موافقان نظرسنجی از ۴۰ نفر، ان شاءالله مباحث مرتبط با مسائل زن و خانواده در اسلام و غرب را به تدریج پیگیری خواهیم کرد ان شاءالله مفید فایده باشد از پیامهای دلگرم کننده تک تک شما عزیزان در این چند روز که باعث قوت قلب و انگیزه بخش برای بنده بوده، صمیمانه سپاسگزارم میکنم💐🌺
بسم الله الرّحمن الرّحیم به عنوان مقدمه لازم میدانم این نکته مهم را مطرح کنم که بحث درباره زن، نباید به این معنا تلقی شود که زنان هستند که مسائلشان قابل بحث است و مردان از این قاعده مستثنا هستند! خیر زنان، درست مانند مردان، قبل از اطلاق جنسیت به آنها و ورای این قالبهای ظاهری، انسان هستند و هیچ تفاوتی بین زن و مرد از این جهت وجود ندارد پس، بحث درباره مسائل زنان، مانع بحث درباره مسائل مردان نیست. تنها از این جهت که در دنیای معاصر، طرح مسائل زنان، حساسیت برانگیز شده و جنبه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعددی به خود گرفته، مورد سوءاستفاده ها، سوءبرداشت ها و چالش های اساسی در فکر افراد، به ویژه خود بانوان محترم، شده است، این مباحث از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند مباحث مرتبط با زن و خانواده تنوع فراوانی دارد به فراخور وضعیت پیش آمده در کشور، مایلم با یکی از بحث برانگیزترین مسائل مرتبط با بانوان، که البته می توان گفت به همان نسبت مرتبط با آقایان هم هست، شروع کنم: موضوع عفاف و حجاب! اما، به یاری خدا، این بار از منظری متفاوت چرا حجاب و چرا عفاف؟! ولی این بار نه صرفا از منظر احکام دینی مرتبط با لزوم رعایت حجاب و عفاف چه شد که مساله حجاب و عفاف به اینجا کشید؟! مایلم تلاش خود را بکنم تا از منظری روانشناختی و اجتماعی، موضوع را واکاوی کنیم، به نحوی که اگر کسی به دین هم معتقد نبود، بتواند با آن ارتباط بگیرد، ان شاءالله... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نسبت حجاب با عفاف چگونه است؟ در پرانتز باید بگویم که منظور من از عفاف در بحث های پیش رو، معنای مصطلح آن است: پاکدامنی یا به عبارت بهتر عفت در نگاه، عفت در رفتار، عفت در گفتار، عفت در فکر، عفت در دامن و امثال آن در یک دسته بندی کلّی، می توانیم افراد را به چهار دسته تقسیم بندی کنیم (با علم به اینکه حجاب و عفت پیوستاری هستند؛ یعنی فرد ممکن است بدحجاب، یا بی حجاب یا امثال آن باشد؛ در مورد عفت هم همین است. ممکن است فرد عفت در نگاه داشته باشد اما عفت در کلام نداشته باشد و ...): ۱. بی حجاب، و بی عفّت ۲. بی حجاب، و با عفّت ۳. با حجاب، و بی عفّت ۴. با حجاب، و با عفّت آیا معنای این تقسیم بندی این است که حجاب و عفاف دو مقوله متمایزند؟ هم بله و هم خیر! ممکن است حجاب، جزئی از عفت به حساب بیاید در عین حال، ممکن است فرد ظاهری محجبه داشته باشد، اما در رفتار، کلام، فکر، حرکات بیانگر غیرکلامی و ... رعایت کننده عفت نباشد لابد می پرسید، کدام مهمتر است؟ یا چه نسبتی بین این دو مقوله وجود دارد؟ (مثلا آیا عفاف به حجاب می انجامد؟ آیا حجاب عاملی برای حفظ عفاف است؟ و پرسشهایی از این دست) لطفا عجول نباشید! شاید لازم باشد از وسوسه پرداختن به این یا آن پرهیز کنیم در غیر اینصورت ممکن است در دام بیفتیم. مانند این سوالاتی که گاه در جامعه طرح می شود: حج مهمتر است یا کمک به فقرا؟! هر کدام جایگاهی دارند. از منظر تاثیراتی که بر خود فرد بر جای میگذارند و از منظر تاثیراتی که بر پیرامون خود بر جای میگذارند 👈 توجّه مهم: یکی از اشکالات برخی افراد در پرداختن به موضوع عفاف و حجاب، این است که موضوع را یا صرفا از منظر اجتماعی مورد بحث قرار می دهند یا صرفا ابعاد فردی اش (معمولا آنهایی که برای پاسخ به این شبهه که آیا حجاب زنان برای به گناه نیفتادن مردان است، تلاش می کنند!) را در نظر میگیرند. حجاب و عفاف، هم موضوعی فردی است و هم موضوعی اجتماعی؛ البته جنبه های دیگری هم دارد... خواننده هوشمند دقت دارد که عمده موارد مطرح شده برای مردان هم قابل مطرح شدن هستند https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب غیرعفیفانه در دسته بندی ارائه شده،۴ گونه کلّی از ترکیب حجاب و عفاف ارائه شد: ۱. بی حجاب،بی عفت ۲. بی حجاب،باعفت ۳. با حجاب،بی عفت ۴. با حجاب،باعفت به نظر میرسد که بحث در رابطه با دو دسته اوّل و آخر چندان مطرح نباشد. درواقع، تکلیف این دو دسته تا حدود زیادی مشخص است.گرچه ان شاء الله درباره آنها هم صحبت خواهد شد. 👈آنچه بیشتر محلّ بحث است،دسته های دوم و سوم هستند. بیاییم اوّل درباره دسته «با حجاب،بی عفاف» صحبت کنیم. باید از خود بپرسیم، رعایت حجاب برای چیست⁉️ البته دلایل مختلفی دارد که به تدریج مورد بحث قرار خواهند گرفت. ✅یکی از دلایل اصلی رعایت حجاب،این است که میل قوی «خودنمایی» را به گونه ای مدیریت کند که هم خود فرد از رشد جنبه های اصلی و ابعاد وجودی اش باز نماند(اگر میل به نمایشگری در افراد مدیریت نشود، میتواند تمام وجوه زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد)،و هم آسیبهای اجتماعی این اقدام،دامنگیر دیگران و جامعه نشود. حجاب استایل، اما در دستِ دسته سوم،درست یکی از اهداف اصلی حجاب را نشانه رفته. در یک مفهوم سازی ساده، برای این دسته از افراد، «خودنمایی جنسی با پوشش مورد تایید»! معنا یافته و این البتّه بسیار خطرناک است!! اگر نظر من را بخواهید،امر به معروف و نهی از منکر برای کسانی که چنین حجابی دارند، اولویت دارد؛چرا؟ چون،این افراد،دو اشتباه همزمان انجام میدهند👇 آنها،نه تنها «خودنمایی» و «جلب توجه» به خود میکنند،بلکه در «به فراموشی سپردن حکمت های حجاب»(درواقع در تحریف حجاب) هم سهیم هستند. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231