عالم واقعی همیشه به نادانی و جهل خود اعتراف دارد. عالم واقعی بدون دلیل چیزی را انکار نمیکند و بدون دلیل چیزی را نمیپذیرد. عالم اگر جامد و مغرور بود عالم نیست. عالم اگر بیدلیل چیزی را پذیرفت یا بیدلیل چیزی را انکار کرد روح علمی ندارد، او خزانه و انباری است از یک سلسله فرمولها و اطّلاعات، هرچه به او داده شده یاد گرفته و ضبط کرده است، اما در روح خودش یک روشنایی و یک مقیاس برای قبول و انکار وجود ندارد، پس روحش روح علمی نیست.
اگر شخصی را دیدید که در همه رشتهها گواهینامه تحصیلی دارد، در عین حال سخنی را بدون دلیل قبول یا انکار میکند بدانید عالم واقعی نیست. علم در ذات خود هرگز مستلزم جمود یا غرور نیست. علم بشر را در مقابل حقایق خاضعتر و تسلیمتر و در قبول و انکار محتاط تر میکند.
پس جمود که بدتر از جهالت است عبارت است از روح ضدّتحقیق، عبارت است از حالتی که مقدّسترین روحیه را که روحیه تحقیق و کاوشگری است از بشر میگیرد. شاید بشود گفت همانطوری که جمود از جهل زشتتر است، حسّ تحقیق از خود علم مقدّستر است. علم آنگاه مقدّس و قابل احترام است که با روح تحقیق توأم باشد (شهید مطهری،امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص ۵۸_۵۷)
روز معلم گرامی باد💐🌺
التماس دعا در شب های قدر
http://eitaa.com/islamic_psychology
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندر حکایت داستان ما و غرب!
یك روز عدّهای غربزده چشمهای خود را بستند و گفتند ما باید همه چیز را از غرب بگیریم. آنها چه چیزی را از غرب گرفتند؟ یكی از خصوصیات خوبی كه اروپاییها دارند، خطرپذیری است. منشأ عمدهی موفقیتهای آنها این بوده است. آیا غربزدههای ما این را گرفتند و به ایران آوردند؟ آیا ایرانیها ریسكپذیر شدند؟ خصوصیت خوب دیگر آنها عبارت از پشتكار و از كار نگریختن است. آیا آن را به ایران آوردند؟ بزرگترین و ماهرترین مكتشفان و دانشمندان غربی كسانیاند كه سالهای متمادی با زندگیهای سخت در اتاق خود نشستند و چیزی را كشف كردند. انسان وقتی زندگی آنها را میخواند، میبیند چگونه زندگی كردند. آیا این روحیهی تلاشِ خستگیناپذیرِ فقط برای علم را به ایران آوردند؟ اینها بخشهای خوب فرهنگ غربی بود. اینها را كه نیاوردند؛ پس چه چیزی را آوردند؟ اختلاط زن و مرد و آزادیِ عیّاشی و پشت میزنشینی و ارزش كردن لذّات و شهوات را آوردند!
بیانات رهبری در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلّای رشت_۱۳۸۰/۰۲/۱۲
👈به نظرم، بررسی دلایل پذیرش نقاط منفی و عدم جذب نقاط مثبت غرب در فرهنگ جامعه ما، نیازمند یک کار پژوهشی است!
http://eitaa.com/islamic_psychology
21.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد
《آن كه نهان خود را اصلاح نمايد خدا آشكار او را نيكو فرمايد، و آن كه به كار دينش پردازد خدا كار دنياى او را درست سازد، و آن كه ميان خود و خدا را به صلاح آرد، خدا ميان او و مردمان را نيكو دارد.》
نهج البلاغه، حکمت ۴۲۳
التماس دعا
با سلام و احترام
معرفي دو پرسشنامه جهت سنجش «شجاعت» بر مبناي متون اسلامي👇
۱. مقاله ساخت، اعتباريابي و رواسازي مقياس شجاعت بر اساس منابع اسلامي اثر پژوهشگران آقايان بشير اسلاميان، دكتر مسعود آذربايجاني، و دكتر حميد رفيعي هنر
۲. مقاله ساخت پرسشنامه اوليه شجاعت بر اساس منابع اسلامي اثر پژوهشگران آقايان مصطفي خوشخرام، دكتر محمدرضا احمدي، و دكتر حميد رفيعي هنر
دريافت مقاله هاي كامل:
http://ensani.ir/file/download/article/1613282984-10364-99-106.pdf
http://ensani.ir/file/download/article/1581761632-9716-47-2.pdf
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 فرازی از سخنرانی تاریخی استاد مطهری درباره مسئله فلسطین در عاشورای سال ۱۳۴۸ در حسینیه ارشاد
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
1_1002021954.pdf
3.58M
۲۱ توصیه رهبر انقلاب به معلمین و اساتید دانشگاه ها
http://eitaa.com/islamic_psychology
اطلاعیه عضویت در
🔸انجمن روانشناسی اسلامی🔸
✅قابل توجه فارغالتحصیلان رشته روانشناسی و رشته های مرتبط
انجمن روانشناسی اسلامی در نظر دارد در سه سطح (عضویت پیوسته، وابسته و وابسته دانشگاهی) عضو بپذیرد.
لذا از علاقمندان دعوت می شود مدارک لازم را به دفتر انجمن به صورت حضوری تحویل دهند.
شرایط و مدارک لازم جهت #عضویت در کانال انجمن قید شده است.
✳️مهلت تحویل مدارک تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰
✳️آدرس: قم. خیابان جمهوری، کوچه دوم فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه طبقهسوم انجمن روانشناسی اسلامی
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌹🌹🍃
🌹🍃
🍃
سومین #نشست_علمی
⏪ سلسله #نشستهای_علمی مرکز تخصصی امام خمینی، با موضوع:
« #روش_شناسی_روانشناسی_اسلامی»
✅ با همکاری انجمن روانشناسی اسلامی
✍ موضوع اولین نشست:
«كاربرد روش تحليل كيفی محتوای متون دينی در پژوهشهای روانشناختی با رويكرد اسلامی»
👨🏫 ارائه کننده:
حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدصادق #شجاعی
(استادیار پژوهشگاه بینالمللی المصطفی)
📆 زمان: چهارشنبه ۲۹-۲-۱۴۰۰
⏰ ساعت ۱۸ الی ۲۰
🏫 مکان: انجمن روانشناسی اسلامی حوزه
✳️ آدرس: قم، بلوار امین، ابتدای خیابان جمهوری، کوچه۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن های علمی حوزه
🌐 شرکت به صورت #مجازی با لینک:
www.salamoshaver.ir/bbb-room/seminar/
📜 با اعطای #گواهی مشروط به ارسال خلاصه به @ehsan185
🍃
🌹🍃
🌹🌹🍃
http://eitaa.com/joinchat/2348941330C48cdaade6b
🔆 صبر در قرآن مجید یک معنا دارد و در نظر مردم عامی معنای دیگری. صبر در قرآن بهمعنای مقاومت و ایستادگی در برابر انواع شداید و مشکلات است ولی در قاموس مردم عامی بهمعنای دست روی دست گذاشتن و بهانتظار نشستن است.
🔆 صبر در قرآن جنبه مثبت دارد و اراده و نیرو میخواهد ولی در نظر مردم عادی جنبه منفی دارد، زیرا از خود دفاع نکردن و تسلیم حوادث شدن مظهر بیارادگی و سستی است.
📗شهید مطهری،کتاب حکمت ها و اندرزها، ص ۱۱۶.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔸
🔳در ترویج معارف اهل بیت سهیم باشید.
🆔 @mabaniroshd
http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شناخت درست و صحیح مفاهیم اسلامی مرتبط با حیطه روانشناسی، از جمله کارهای بسیار مهم برای پژوهشگران رشته است
یکی از کتاب های جالب و مفید در این باره، اخلاق پژوهی حدیثی دکتر عباس پسندیده است
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#پنل_روان_شناسی #رویداد_های_بین_المللی
#کرونا #معنویت_خداسو
30 اردیبهشت ماه؛
همراه با اساتید مطرح ملی و بین المللی #روانشناسی در کنفرانس بین المللی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا»؛
لینک جلسات : vc.rihu.ac.ir/ch/gos
برنامه کنفرانس : rihu.ac.ir/fa/news/37432
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir