eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
584 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
گاهی مردمانمان خیلی می شوند خییلی!! ⭕از آخوندا متنفرند امّا به حسن روحانی رأی می‌دهند! ⭕از عرب‌ها متنفرند امّا با افتخار دُبی می‌روند و منبع خبرشان میشود اینترنشنال شبکه وابسته به دربار سعودی!! ⭕روزه نمی‌گیرند! ولی دل‌شان برای ربنای شجریان تنگ شده! ⭕ کورش‌پرست‌ند و طرفدار پیامبر ایرانی،زرتشت! امّا تعلّقات مذهبی را مانع پیشرفت می‌دانند! ⭕ دم از آزادی بیان میزنند و سرتا پای ارکان مملکت را فحش میدهند در عین حال از خفقان جامعه سخن میگویند! ⭕ میگویند مرگ کسی را نخواهید و شعار باعث مشکلات مملکتمان شده ، اما از ترور هموطنشان توسط شقی ترین آدمها ابراز خوشحالی میکنند ! ⭕ بازیگرانش در طلاق شهره‌اند! امّا نقش‌های عاشقانه بازی می‌کنند! ⭕سه برابر تولید ناخالص ملی لوازم آرایشی مصرف می‌کنند ولی از فقر می‌نالند! ⭕میلیاردها هزینه صرف یک کنسرت تتلو در ترکیه می‌کنند ولی هزینه کربلا و مکه و غذای نذری را اجحاف در حق ایتام می‌دانند! ⭕با پتکِ فرار مغزها بر سر ایران می‌کوبند و خودشان از محصولات، و حتی نرم‌افزارهای ایرانیِ تولیدشده توسط مغزهای ایرانی! استفاده نمی‌کنند تا مغزهایِ بیکار شده، فرار کنند... http://eitaa.com/islamic_psychology
چند دقیقه برای تفکر مکتب سازی در روانشناسی استاد رحیم پور ازغدی https://telewebion.com/episode/0x2887daf این مطالب را از دست ندهید... http://eitaa.com/islamic_psychology
آیا روانشناسی یک علم است؟ ۱ بعضا شنیده میشود که روانشناسی یک علم (Science) است. لطفا به متن زیر، که از کتاب زمینۀ روانشناسی هیلگارد نقل میشود، توجّه کنید: «روانشناسی از طریق تأثیری که بر قوانین و سیاست دولت دارد، بر زندگی ما اثر میگذارد. برای مثال، قوانین مربوط به انحراف جنسی طی چهل و پنج سال اخیر دستخوش تغییرات چشمگیری شده اند، زیراکه بسیاری از اعمال جنسی که در گذشته انحراف به حساب می آمدند، اینک اعمالی «بهنجار» به شمار می آیند، به این معنی که انبوه کثیری از مردم به آنها دست میزنند (اتکینسون و همکاران، زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران، ۱۳۸۳، ج ۱، ص۲۷)». پرسش: این عبارت که «بهنجار تلقی شدن یک رفتار، با کثرت انجام آن توسط افراد تعیین میشود»، یک گزارۀ مبتنی بر شواهد تجربی و علمی است یا مبتنی بر نوعی چشم انداز خارج از چارچوب علم است؟ آیا میتوانیم با انجام آزمایشهای دقیقِ تکرارپذیر، مشاهده پذیر و اندازه پذیر (که ویژگیهای یک علم تجربی است) این گزاره را اثبات نماییم؟ ۲ لطفا به عبارت ۱ دقت کنید: «انبوه کثیری از مردم خودارضایی میکنند»؛ این یک گزاره ابطال پذیر است؛ چراکه میتوان با انجام پژوهشی در رد یا تایید آن شواهدی را گردآوری کرد. اما به عبارت ۲ بیشتر دقت کنید: «اگر انبوه کثیری از مردم خودارضایی کنند، به معنای این است که این عمل بهنجار است و بنابراین دیگر طبیعی قلمداد شده و نباید مورد مداخله واقع شود». پرسش: آیا در روانشناسی فقط با گزارۀ نوع ۱ سر و کار داریم، یا با گزارۀ نوع ۲ هم مواجه هستیم؟ آیا در روانشناسی ارزیابی و قضاوت وجود ندارد؟ ۳ عبارت ۱: «فروید به طور کلّی دیدگاهی منفی دربارۀ طبیعت انسان داشت و معتقد بود آدمی را نیز همانند حیوانات سایقهای اساسی (عمدتا جنسی و پرخاشگری) هدایت میکنند و آدمی مدام با جامعه ای که بر مهار کردن این تکانه ها تأکید دارد، در ستیز است» (اتکینسون و همکاران، زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران، ۱۳۸۳، ج ۱، ص۴۱). عبارت ۲: «برخی نظریه های پدیدارشناختی را انسانگرا نیز نامیده اند، زیرا این نظریه ها بر خصوصیات تمایزدهندۀ انسان از حیوان، مانند تلاش در جهت رشد و شکوفایی، تأکید میورزند. طبق نظریه های انسانگرا نیروی انگیزشی اصلی هر فرد گرایش به سوی رشد و خودشکوفایی است» (همان منبع، ص۴۲). پرسش: با وجودی که سالها از طرح بحث این رویکردها در روانشناسی معاصر میگذرد، امّا این رویکردهای به ظاهر متناقض، هرگز از مکاتب روانشناختی کنار گذاشته نشده اند. یکی از این مکاتب بر مبنای همانندی انسان و حیوان نظریه ای را پایه ریزی و دنبال کرده و دیگری بر مبنای تمایز انسان از حیوانات! شایسته نیست اگر بگوییم «دو پادشاه در یک اقلیم میگنجند»!؟ ۴ مکتبی که علمی بودن را مردود میداند، امّا علم روانشناسی آن را کنار نگذاشته! «روانشناسی پدیدارشناختی یا انسانگرا بیشتر با ادبیات و معارف انسانی دمساز است تا با علم... درواقع، برخی انسانگرایان، روانشناسی علمی را به کلّی مردود میدانند و ادّعا دارند که روشهای آن به هیچ وجه نمیتوانند به درک طبیعت آدمی کمک کنند» (اتکینسون و همکاران، زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران، ۱۳۸۳، ج ۱، ص۴۳). پرسش: پذیرش چنین مکتبی در دنیای روانشناسی، آن هم به مدت طولانی، یا بیانگر این است که روانشناسی آنطور که تصور شده علمی نیست؛ یا اینکه روانشناسی، دست کم در مقام گردآوری داده، میتواند از منابع دیگر بهره ببرد؛ یا مکتب پدیدارشناسی به قدری قدرت داشته که توانسته خود را در این مجموعه بگنجاند، یا روانشناسی در بسیاری زمینه ها میتواند متأثر از نگاههای فلسفی و ... هم باشد. چه احتمالات دیگری به ذهن شما میرسد؟ ۵ «کتابِ کارول گیلیگان با عنوان با صدایی متفاوت، اثری اولیه و بانفوذ بود که به دیدگاه مردمدار علم روانشناسی اعتراض داشت و آن را در قالب فمینیستی بیان متفاوت کرد...درمان فمینیستی بر مبنای این دو اعتقاد استوار است که زنان در تعدادی از ویژگیهای افراد ستمدیده سهیم اند و از حقوق و نظر برابر محروم شده اند. فرد سالم کسی است که از عواقب منفی جامعۀ مردسالار برای خودپندارۀ زنان و برقراری تعادل قدرت تساوی طلب با مردان آگاه باشد» (پروچاسکا و نورکراس، ترجمه سیدمحمدی، ۱۳۹۵، ص۶۳۹). «رواندرمانی فمینیستی در روانشناسی ریشه ندارد، بلکه ریشۀ آن در فلسفۀ جنبش زنان دهۀ ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰.م قرار دارد» (همان، ص۶۴۰). «اثربخشی درمان فمینیستی، چه به صورت نسبی و چه مطلق، به دقت ارزیابی نشده است» (ص۶۶۶). پرسش: چگونه یک رواندرمانی که مبنایی به وضوح فلسفی دارد، اهداف تجویزی بسیار بارزی دارد، و حتی هنوز اثربخشی اش سنجش نشده است، در یک کتاب مرجع در رابطه با نظریه های رواندرمانی، به عنوان یکی از رویکردهای اصلی، مورد بحث قرار میگیرد؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
نمونه پرسش هایی که پیش از بازنشر (فوروارد کردن) مطالب در فضای مجازی میتوانیم از خود بپرسیم: ۱. آیا این مطلب سند و مدرک صحیح و مطمئنی دارد؟ اطمینان دارم که مطلب صحیح و مستند است؟ ۲. آیا مطلب با عقل و منطق جور در می آید؟ ۳. آیا با ارسال این مطلب به خودم یا دیگران یا کشورم نفعی می رسانم؟ ۴. آیا عدم ارسال این مطلب به کسی ضرر می رساند؟ یا ممکن است کسی از آن نفعی ببرد که در صورت عدم ارسال من از آن بهره مند نشود؟ ۵. آیا با ارسال این مطلب در گسترش نیکی ها سهیم خواهم شد؟ ۶. آیا ارسال من منجر به قبح شکنی نابهنجاری ها می شود؟ ۷. آیا این ارسال، برای دین و دنیای من مفیدفایده خواهد بود؟ ۸. آیا الان زمان مناسبی برای ارسال این مطلب هست؟ ۹. آیا اگر خداوند من را مورد سوال قرار داد که چرا این مطلب را ارسال کردی، دلیل موجهی خواهم داشت؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
معیارهای ساختگی دنیای امروز آقای مصطفی تاجزاده در پاسخ به بیانات رهبری در خصوص این انتقاد که چرا دانش آموز ما رونالدو ها را کاملا میشناسد، اما کاظمی آشتیانی ها را نمی شناسد، نوشته است: 《همه جا ستاره‌های ورزشی از رئیس پژوهشگاه‌ها مشهورترند》 هنگامی که این واکنش به چنین انتقاد روشنگرانه ای داده می شود، معنایش می تواند چند چیز باشد: فرد، به قدری از گوینده بدش می آید که نمی تواند حرف حق را هم از وی بپذیرد فرد، واقعا اینگونه فکر می کند، و نظام ارزشی اش مبتنی بر چنین دیدگاهی است: چون در همه دنیا ستارگان فوتبال از روسای پژوهشگاه ها مشهورترند، شما هم این را بپذیرید این نگاه اگر باشد، یعنی: چون در همه دنیا رباخواری هست، تو هم بپذیر چون همه دنیا امریکا را رئیس می داند، تو هم بپذیر چون در همه دنیا ازدواج همجنسگرایان قانونی شده، تو هم قانونی کن و ... همه دنیا کیست؟ ۵+۱! چون ۵+۱ زور دارد و زور می گوید، پس تو هم زور بپذیر! تئوریسین جریان فکری خاصی در کشور وقتی اینگونه می اندیشد، سیاست های این جریان هم معنا پیدا می کند... باید گفت: آفرین به ۵+۱ که کاری کرده که با اینکه بیرون نشسته، اما حرفهایش از داخل کاملا به گوش میرسد... وقتی معیار عملکرد تعداد لایک و پذیرش همه دنیا باشد، و نه آنچه حق است، و پشت چنین نگاهی، هیجانات درگیرشده جوانان و نوجوانان(مثلا در فوتبال)، و حمایت رسانه ای هم باشد، مجاهدانه مسائل واجب میشود! پ.ن: صفحه رونالدو در ویکیپدیا ۱۴۶، پروفسور سمیعی ۸، شهید مطهری ۱۷، و دکتر کاظمی آشتیانی ۱ زبان را پوشش داده است! این حق است؟! http://eitaa.com/islamic_psychology
38.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای ایران فردوسی پور باشید . من هم بعنوان یک بیینده و مخاطب منتقد برنامه نود و فردوسی پور بودم. اساسا هروقت و هرجا "فرد" از "سازمان" و "نهاد" بزرگتر و فراتر شد، آن رابطه مطلوب نخواهد بود و قطعا به حاشیه و انحراف کشیده میشود. البته هر "سازمان و نهادی" باید قدر "فرد نخبه" را بیش از دیگران بداند و از آنان غافل نشود. من هم موافق تعطیلی برنامه اش نبودم. حالا گویا انگار اصلا نظر من و امثال من چقدر ارزش دارد که موافق یا مخالف باشیم!!!!! اما این سخنرانی فردوسی پور در جمع نخبگان دانشگاه شریف که در همین کشور و امکانات همین کشور به این جایگاه رسیده اند بسیار با ارزش است. کسانیکه مستعد مهاجرت هستند، در جمع این افراد، این حرفها از فردی مثل فردوسی پور شنیدن دارد. شما میدانید که هر لحظه  برای  ممکن و سهل است. تا به امروز پس از لغو برنامه نود بر سر حرفش باقی مانده و در ایران ایستاده، علاوه بر این جوانان را تشویق به ماندن و جنگیدن می کند! این با ارزش است. حتی اگر هنوز منتقدش باشیم. . فردوسی پور میتوانست راه مزدک میرزایی را طی کند اما فردوسی پور باقی ماند. این ایران، به ماندن نیاز دارد. حتی اگر سخت باشد. . http://eitaa.com/islamic_psychology
instagram.pdf
2.86M
🚨اینستاگرام مرتبط با بدترین پیامدهای روانشناختی بر نوجوانان و جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله: نتایج پژوهشی در انگلستان پژوهشی نشان می دهد که در بین ۵ شبکه اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت و اینستاگرام، تاثیرات اینستاگرام بر خواب، تصویر بدنی، و فومو (نگرانی وسواسی از دست دادن چیزی در محیط مجازی) در بدترین وضعیت و بسیار منفی است. در این پژوهش موارد دیگری نیز استنتاج شده است: 👈شبکه های اجتماعی اعتیادآورتر از سیگار و الکل توصیف شده است. 👈نرخ افسردگی و اضطراب جوانان و نوجوانان، طی ۲۵ سال اخیر، ۷۰ درصد بیشتر شده است و با استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط است. حمایت عاطفی ادراک شده استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی، نسبتا بالا گزارش شده است. ، در مجموع، بدترین پیامدهای روانشناختی را بر افراد بر جای می گذارد. افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله که از اینستاگرام استفاده می کنند، تصویر بدنی خود را بسیار منفی تر از دیگران ارزیابی می کنند و خواب آشفته تری داشته و همچنین نگران از دست دادن رویدادها در محیط اینستاگرام به صورت وسواسی هستند. این افراد همچنین به میزان بیشتری در معرض مشکلات اضطرابی و افسردگی هستند. فایل مربوط به این پژوهش قرار داده شده است. http://eitaa.com/islamic_psychology
حمایت جهانی از اقدام شجاعانه ادریسا گیه در نپوشیدن پیراهن منقش به نشان در تیم پاریسن ژرمن، منجر به ترند ۱ شدن در توییتر شد وی برای ادای پاره ای توضیحات فراخوانده شده و از همین حالا برچسب (هوموفوبیا) را دریافت کرده است! یکی نیست بپرسه آزادی بیانه یا تفتیش عقاید؟! http://eitaa.com/islamic_psychology
🔰اولين رويداد علم شهر قرآن و روان شناسي با همكاري هسته پژوهشي قرآن و روان شناسي دانشگاه تهران برگزار مي شود 🔻عناوين برنامه : 🔹 سخنراني جناب آقاي دكتر هادي بهرامي احسان (استاد گروه روان شناسي و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران) 🔹 معرفي علم شهر قرآن و روان شناسی 🔹دستاوردها و خروجی های برتر دوره اول 🔹 سخنراني جناب آقاي احمدرضا اخوت (مدرس و مؤسس مدرسه دانشجويي قرآن و عترت دانشگاه تهران) پیرامون تدبر در قرآن همراه با پرسش و پاسخ 🔹تبیین چشم انداز پیش روی علم شهر با معرفی کارگروه های تخصصی : ▪️کارگروه روان شناسی ▪️کارگروه استعداد و شخصیت ▪️کارگروه رشد و نظم ▪️کارگروه تفکر ▪️کارگروه ساختار وجودی انسان ▪️کارگروه علوم تربیتی ❇️ همراه با نمایشگاه آثار و دستاوردهای کارگروه ها 🔸زمان: یکشنبه ۸ خرداد/ ساعت ۹ تا ۱۳ 🔸 حضوری و مجازی 🔸 ویژه مخاطبان تخصصی 🔸 ثبت نام از طريق : https://formafzar.com/form/1947n 🔸 مهلت ثبت نام تا ۴ خرداد ♻️ راه هاي ارتباطی: ✔️ ایمیل: elmshahrqouranravan@gmail.com ✔️ اینستاگرام: https://www.instagram.com/elmshahrravantarbiat ✔️ بله: https://ble.ir/elmshahrqouranravan ✔️
بالاخره BBC از جمهوری اسلامی تعریف کرد! اگر تمام محتوای را بگردیم، یافتن خبر یا جمله ای که دستاوردی از جمهوری اسلامی ایران را به عنوان توفیق یاد کند، نمی یابیم (اگر کسی چنین چیزی یافته برای من ارسال کند!) اما، بی بی سی (شاید دشمن رسانه ای شماره ۱ ما)، در یک جا از جمهوری اسلامی دفاع می کند: «سیاست تحدید نسل»! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... http://eitaa.com/islamic_psychology
برخی راهکارهای قرآنی مقابله با غم نامطلوب http://eitaa.com/islamic_psychology
🖼 بایدهای و نبایدهای رسانه هابایدها هر روز مشغول خواندن با بچه هایتان باشید. کودکان را در معرض دامنه گسترده ای از شیوه های مختلف قرار دهید که خودشان را سرگرم کنند. همراه با کودکانتان به برنامه های تلویزیونی نگاه کنید و از آن به عنوان ابزاری برای پی بردن به ارزش ها و تعاملات انسانی استفاده کنید. سعی کنید هنگام غذا خوردن، هیچکس به تلویزیون نگاه نکند. از بودن با هم در فضای خانواده لذت ببرید و گاهی اوقات از رسانه هم استفاده کنید، اما سعی کنید محدودیت های لازم را در این زمینه داشته باشید. عادت های خوب مطالعه و خواب را تشویق کنید. به بچه ها در تکالیف مبتنی بر استفاده از اینترنت کمک کنید و بر سایت هایی که آنها استفاده می کنند، نظارت کنید. در مورد انگیزه های آگهی های بازرگانی بحث کنید. به کودکانتان کمک کنید که به این درک برسند که هیچکس نمی تواند به اندازه شخصیت های پیام های تبلیغاتی بی عیب باشد (حتی اگر بهترین خوشبوکننده ها، خمیردندان های سفیدکننده و ضدکرم خوردگی ها را استفاده کنند!) 🛑 نبایدها بگذارید نوزاد یا فرزند نوپای شما در معرض تلویزیون و بازی های رایانه ای باشد. سعی کنید این ذهنیت را در کودک ایجاد کنید که هیچ سرگرمی ای به غیر از نگاه کردن به تلویزیون و بازی های ویدیوئی ندارند. سریال های تلویزیونی را در اتاق دیگر نگاه کنید به این دلیل که کودکان بیشتر دوست دارند برنامه های خنده دار را (در اتاق جداگانه خودشان) نگاه کنند. هنگام وعده های غذایی، مشغول خواندن، صحبت کردن با تلفن یا نگاه کردن به تلویزیون باشید. در هر اتاق یک دستگاه تلویزیون داشته باشید. اجازه دهید در اتاق خواب ها تلویزیون وجود داشته باشد. اجازه دهید که در اتاق خواب هر کودکی رایانه وجود داشته باشد. بگذارید برنامه های جدید پخش شود و تصور کنید که این فقط یک برنامه تلویزیونی است و می تواند در همه حال پخش شود. اجازه دهید که بچه ها یا نوجوانان بعد از وقت خواب تلفن همراه در اتاق های خود داشته باشند. برگرفته از: راهنمای ایجاد تاب آوری در کودکان و نوجوانان؛ کنت گینزبرگ؛ ترجمه مظاهری، رادفر، میری و خوش نظر (۱۴۰۰)، ص ۱۳۷؛ انتشارات ارجمند. پیوند عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/islamic_psychology
ترفندهای رسانه ای مختلف جهت تخریب یک اثر گیرا «سلام فرمانده» ابوذر روحی بسیار بیش از «جنتلمن》 ساسی مانکن گرفته است و این برای بسیاری دردآور است. برای تخریب این اثر، ابتدا انتقادات به وزن و متن بود؛ تدریجا وارد انتقادات محتوایی شد و وقتی اینها اثر نکرد، ترفندهای «شناختی-هیجانی» وارد کار شده است. دشمن، دشمن است. باید دشمن را شناخت و شناساند. راه این است. بی بی سی، در مطلب تازه ای چند ترفند همزمان را به کار برده تا سلام فرمانده را از اعتبار بیندازد: انتقاد اندیشه وران دینی از محتوای اثر!، مقایسه این اثر با اثرات گذشته که به زعم بی بی سی الان خبری از آنها نیست!، قرار دادن اسم رهبر انقلاب در کنار اسامی روسای معلوم الحال چند کشور در گذشته، پیش کشیدن این بحث که این کارها حیف و میل پول مردم است و در نهایت فایده ای هم ندارد! این سیر بی بی سی مسبوق به سابقه است. در یوتیوب و ... هم ترفندهای شناختی-هیجانی را ترکیب کرده اند و برای نمونه سرودهایی با وزن سلام فرمانده ساخته اند و به تمسخر آنها می پردازند. به زودی شاهد این سرودها در فضای مجازی خواهید بود! سلام فرمانده به خوبی گرفته و کسانی که نمی توانند ببینند از عصبانیت دارند همه کار می کنند تا این سرود را تخریب کنند. ترفندهای شناختی را می توان بهتر شناسایی و با آنها مقابله کرد. نگرانی جدی از ترفندهای شناختی با بار هیجانی است. کافی است کسی یکی دو بار سرودهای هم وزن سلام فرمانده را با ترکیبی که برایش ساخته اند و حالت تمسخر در آن منجر به واکنش های هیجانی در فرد می شود، گوش دهد و ببیند. در دفعات بعدی، ذهن واکنش متفاوتی به متن اصلی نشان خواهد داد. والدین عزیز، برای شوخی یا حتی کنجکاوی هم کلیپ های تولیدی جدید (مثل سلام پسمانده!) را نبینید! به انتشاردهندگان احتمالی بگویید اینها را نشر ندهند و بسیار مراقب فرزندانتان و تاثیر رسانه ها بر آنان باشید. به امید اینکه روزی برسد که آنقدر سرودهای گیرا و دارای محتوای مناسب داشته باشیم که از تمام کوچه و خیابان هایمان ندای توحید به گوش برسد... رهبر فرزانه انقلاب:《جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است》. سلام فرمانده کار فرهنگی حقی است که گویا پاسخ محکمی به کارهای فرهنگی باطل مثل جنتلمن ساسی مانکن و ... است و شکر خدا خوب هم گرفته. حمایتش کنیم، ترغیبش کنیم و مراقب باشیم در دام تخریبش نیفتیم... http://eitaa.com/islamic_psychology
انحصارگری علمی! ما در زمینه‌ی کارهای تحقیقاتی و درج مقالات علمیِ خود در مجلات I.S.I گاهی دچار مشکلاتی می‌شویم. البته همان‌طور که ذکر کردند، حجم مقالاتی که از ما چاپ شده، خوب است؛ اما من اطلاع دارم - بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی - که بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقاله‌ی محقق ما را چاپ نمی‌کنند؛ چرا؟ به ‌خاطر این‌که با مبانی آنها سازگار نیست. بله، ممکن است ما درباره‌ی فلسفه، روان‌شناسی، تربیت و دیگر مباحث حرفهایی داشته باشیم؛ پژوهشگر ما تحقیقی کرده و به نقطه‌یی رسیده - همان چیزی که ما می‌خواهیم - و مرزی را باز کرده که با خاستگاه این دانش - که غرب است و با ارزشهای آن هماهنگ است - سازگار نیست؛ لذا مقاله را چاپ نمی‌کنند! این هم پاسخ ساده‌لوحیِ بعضی‌ها که خیال می‌کنند دنیای لیبرال - دموکراسی به معنای واقعی کلمه باز است و هرکس هرچه می‌خواهد، می‌تواند بگوید؛ نه، آنها حتّی پژوهش علمی را هم با میزان کار می‌کنند! این، از جمله‌ی چیزهای هشداردهنده و عبرت‌انگیز است. اگر شما اطلاع ندارید، تحقیق کنید؛ خواهید رسید به آنچه من عرض می‌کنم. ما شنیده بودیم که زمان استالین می‌گفتند حکومت استالین به پژوهشگاه‌های علمیِ خود می‌گوید من این نتیجه را می‌خواهم دربیاورید! علم، آزاد نبود. البته این قضیه را هم امریکایی‌ها و غربی‌ها می‌گفتند. آن‌وقت‌ها ما یقین می‌کردیم که همین‌طور است، ولی الان بنده شک می‌کنم. از بس می‌بینم حرفهای خلاف می‌زنند، می‌گویم شاید این هم تهمتِ به استالین بوده! می‌گفتند - راست یا دروغ - اگر یک کاوش علمی، نتیجه‌اش برخلاف اصول دیالکتیک درمی‌آمد، استالین این را قبول نمی‌کرد؛ می‌گفت باید طوری تحقیق کنید که به این نتیجه برسد! الان ما در دنیای لیبرال - دموکراسی این را به چشمِ خودمان داریم می‌بینیم؛ منتها به شکل مدرن و منظم و با نزاکت و اتوکشیده و کراوات بسته‌اش! تحقیق علمیِ پژوهشگر مسلمانی که در فلان موضوع برخلاف چارچوب‌های داوران I.S.I حرفی زده، قابل درج در آن مجله نیست! بیایید روی ایجاد یک مرکز I.S.I اسلامی فکر کنید و در این خصوص با کشورهای اسلامی وارد مذاکره شوید. ما خوشبختانه در بین کشورهای اسلامی، پیشرفته هستیم. البته ایجاد این مرکز اسلامی معنایش این نیست که رابطه‌ی خود را با مجلات I.S.I در دنیا قطع کنیم؛ نه، این مرکز را هم به‌وجود بیاوریم تا متعلق به خودمان باشد؛ این هم بشود یک مرجع معتبر. از این کارها هرچه بیشتر بکنید، ان‌شاءاللَّه به پیشرفت کشور بیشتر کمک خواهید کرد. بیانات رهبری در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، ۱۳۸۳ نقل از گروه حلقه روانشناسی اسلامی در پیام رسان بله http://eitaa.com/islamic_psychology
🖼 تمرینی عملی جهت درک جنگ شناختی لطفا تصور کنید یک خبرنگار هستید و می خواهید برای متن زیر یک عنوان بزنید: بسم الله الرّحمن الرّحیم حادثه‌ی تأسف بار آبادان، علاوه‌ی بر نیاز به سرعتِ عمل و استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیتها برای کاستن از تلفات که اکنون در درجه‌ی اول اهمیت است، وظیفه‌ی پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان با همکاری قوه‌ی قضائیه و نیز تلاش گسترده برای جلوگیری از تکرار آن در همه‌ی نقاط کشور، بر عهده‌ی همه‌ی ما مسئولان کشور است. لازم میدانم با تشکر از فعالیت چندروزه‌ی مسئولان دولت، پیگیری و جدیت کامل در این باره را مطالبه نمایم و به بازماندگان مصیبت‌دیده‌ی این حادثه تسلیت عرض کنم. سید علی خامنه ای عنوان مدنظرتان را برای شناسه بنده ارسال نمایید👇 @Mohsenazizi1365 پس از دریافت چند عنوان پیشنهادی، در ادامه غرضم از مشارکت شما عزیزان را روشن خواهم کرد... http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با مدارس طبیعت و اهداف آنها چقدر آشنا هستید؟ آیا زمان آن فرانرسیده که وزارت و و سایر نهادهای مرتبط متوجه شوند که تعلیم و تربیت را نمی توان در عرضه کرد؟!! http://eitaa.com/islamic_psychology
عنوان سازی هدفمند با سلام و احترام عناوین ارسالی مخاطبان محترم کانال به قرار زیر هستند👇 عنوان : پیام رهبر انقلاب در پی حادثه آبادان: پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت آموز عنوان : پیام تسلیت و همدلی رهبر معظم عنوان :عرض تسلیت وپیگیری مقصران حادثه متروپل از طریق مراجع قضایی عنوان : پیام تسليت و دستور رهبر معظم انقلاب در پی حادثه متروپل آبادان: کاستن از تلفات، مجازات مقصران و جلوگیری از تکرار عنوان: پایان بی مسئولیتی های ویرانگرانه عنوان : سرعت عمل، استفاده از ظزفیتها، پیگیری مقصران در این حادثه و حوادث دیگر عنوان : عزمی ولایی در پیروی از رهبریِ راهبردی عنوان :فراخوان جانشین فرمانده از نسل غیور جامانده عنوان : پیام تسلیت رهبری به بازماندگان حادثه متروپل آبادان و لزوم جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در سراسر کشور 👈حالا بیاییم عنوانی که شبکه بی بی سی برای این پیام انتخاب کرده را ببینیم👇 پیام رهبر ایران درباره فاجعه متروپل آبادان: تشکر از دولت و تسلیت به مصیبت دیدگان مطمئنا اگر صدها نفر برای پیام تند رهبری عنوان طراحی کنند، تشکر از دولت را برجسته نمی کنند. اما بی بی سی رسانه دشمن است. کارش چیست؟ ایجاد واکنش های عصبانیت و پرخاشگری در مخاطبان نسبت به مسئولان او باید بگردد و تشکر از دولت را پیدا کند تا مخاطب واکنش خشم نشان دهد در اینستاگرام عموما توجه به تصاویر است و نه کپشن ها... درباره اهداف اصلی پشت پرده وقایع اینچنینی و تاثیراتی که بر کنشگران اجتماعی و تحلیل های آنان بر جای می گذارد، ان شاءالله در ادامه بیشتر خواهم نوشت... http://eitaa.com/islamic_psychology