eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
591 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه ها و ذهنیت افراد 👈بخش دوم: تصاویر و فیلم ها در برابر اعداد و ارقام جنگی که میبینیم و جنگی که نمیبینیم! اربابان رسانه به خوبی می دانند که نقش تصاویر و فیلمها در برانگیختن احساسات افراد چگونه است در حالی که در منطقه غرب آسیا طی چند سال اخیر، صدها هزار کودک (و بلکه میلیونها کودک) توسط کشورهای امریکایی و اروپایی و اسرائیل و داعش به قتل رسیده اند، و آمار کشته شدگان کودکان اوکراینی شاید به چند ده یا چند صد مورد برسد (و البته که جان هر یک کودک، چه شرقی و چه غربی، محترم هست)، اما رسانه هایی که در سیطره قدرت های جهانی هستند، برای کودکان غرب آسیا عمدتا آمار و اعداد و ارقام رد می کنند (مثلا به سادگی می گویند نیم میلیون کودک عراقی در جنگ آمریکا علیه این کشور کشته شده اند!!!) ، و برای کودکان اروپایی به ازای هر کدام از آنها تصویر و فیلم مخابره می نمایند طبیعی است که تاثیر یک فیلم یا تصویر دردناک، از ارائه آمار و ارقام بسیار بیشتر است یک لحظه تصور کنید اگر قرار بود برای هر کودک فلسطینی یا یمنی یا عراقی یا سوری یک فیلم یا تصویر به دنیا مخابره شود، چه واکنش جهانی علیه جبهه غرب شکل می گرفت. اما این کار انجام نمی شود، چون قدرت رسانه در دست حامیان همان جریان است بنابراین، پیش بینی می شود که افراد در معرض این رسانه ها هنگام آوردن نام جنگ اوکراین، واکنش های خشم بیشتری را نسبت به زمانی که صحبت از جنگ یمن یا عراق و ... می شود از خود بروز بدهند. در حالی که جنگ های منطقه غرب آسیا، صدها و بلکه هزاران بار ویرانگرتر بوده اند. ان شاءالله ادامه خواهد داشت... http://eitaa.com/islamic_psychology
رسانه ها و ذهنیت افراد 👈بخش سوم: تبدیل هیجانات و احساسات خوشایند به هیجانات و احساسات ناخوشایند با ارائه تفسیرهای جایگزین 🖼رسانه ها می توانند با استفاده از شیوه ارائه تفسیر جایگزین بر ذهنیت و عواطف افراد اثر بگذارند مجنون هنگامی که گفت: اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟! از همین روش استفاده میکرد‌‌. شکستن ظرف در شرایط معمول، تفسیر جالبی در بر ندارد، اما مجنون با همین تغییر نگاه حال خود را تغییر می داد 🛑چند نمونه اخیر در رسانه ها👇 ۱. مدال طلای محمدجواد فروغی که اولین مدال تیراندازی ایران در المپیک بود که با شکستن رکورد المپیک نیز همراه بود و شادی بسیاری به همراه داشت🙂، با سر و صدا های مسیح علینژاد به مساله ای سیاسی و برانگیزاننده خشم برای برخی مخاطبان تبدیل شد😡 ۲. فروش پهبادهای ایران به روسیه که منجر به واکنش غرور و افتخار ملّی است🥺✌، با تفسیر جایگزین ایران اینترنشنال سعودی که این را از ضعف روسیه دانست، منجر به واکنش غمگینی در برخی افراد شد😔 ۳. اجرای سرود سلام فرمانده در امریکا که احساس شعف ناشی از توانمندی را در بر دارد😇، با تفسیر ایران اینترنشنال که آن را نشانه آزادی بیان در امریکا خواند، برای مخاطبان این شبکه می تواند تبدیل به واکنش تفاوتی شود😐 ۴. حضور به موقع مسئولین در سیل اخیر که می تواند منجر به واکنش احساس دلگرمی و امید در افراد شود🤗، با تفسیر رسانه هایی چون بی بی سی و دنباله روان داخلی و خارجی آن درباره شیوه پوشش مسئولین! تبدیل به واکنش تاسف شد😓 ان شاءالله ادامه خواهد داشت... http://eitaa.com/islamic_psychology
قالَ الْحُسَيْنُ عليه السلام: لَيْسَ شَأْنى شَأنُ مَنْ يَخافُ الْمَوْتَ، ما أَهْوَنَ الْمَوْتِ عَلى سَبيلِ نَيْلِ الْعِزِّ وَاِحْياءِ الْحَقِّ، لَيْسَ الْمَوْتُ في سَبيلِ الْعِزِّ اِلاّ حَياةً خالِدَةً وَلَيْسَتِ الْحَياةُ مَعَ الذُّلِّ اِلاَّالْمَوْتَ الَّذى لاحَياةَ مَعَهُ، اَفَبِالْمَوْتِ تُخَوِّفُنى... وَهَلْ تَقْدِرُونَ عَلى أَكْثَرِ مِنْ قَتْلى؟! مَرْحَباً بِالْقَتْلِ فيسَبيلِ اللّه ِ، وَلكِنَّكُمْ لاتَقْدِروُنَ عَلى هَدْمِ مَجْدى وَمَحْوِ عِزّى وَشَرَفى. [كلمات الامام الحسين عليه السلام، 360، ح 348] ✅امام حسين عليه السلام فرمود: جايگاه من جايگاه كسى كه از مرگ بترسد نيست. مرگ در راه عزّت و احياى حقّ چقدر پيش من آسان است؛ مرگ در راه عزّت چيزى جز حيات جاودانه نيست و زندگى با ذلّت جز مرگ و نيستى كه هيچ حياتى همراه ندارد نيست. آيا مرا با مرگ مى ترسانيد؟ آيا بيش از كشتن من مى توانيد؟ آفرين به مرگ در راه خدا، ولى شما نمى توانيد شكوه مرا نابود كنيد و عزّت و شرافتم را از بين ببريد. http://eitaa.com/islamic_psychology
در پاسخ به این نامه👇 https://www.instagram.com/p/Cg_oRezg-Fh/?igshid=MDJmNzVkMjY= با سلام و احترام. جناب آقای دکتر پورشریفی گرامی، تا جایی که خاطرمان است، شما از اساس منکر چیزی تحت عنوان روانشناسی یا مشاوره اسلامی هستید. در نامه هم اذعان داشته اید که فعالیت های حرفه ای تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است‌. حال یک پرسش مطرح است: شما پیشتر مخالفت خود را با تشکیل کمیسیون روانشناسی اسلامی اعلام کرده بودید. همان کمیسیونی که متشکل از روانشناسانی است که تخصص دینی هم دارند و طبیعتا اگر مشاور یا روانشناسی با رویکرد دینی بخواهد فعالیت کند باید از چنین کمیسیونی تاییدیه بگیرد، درست مانند فعالیت سایر کمیسیون ها. قابل حدس است که شما نظارت حوزه علمیه بر محتوای معارض با دین برخی مشاوره ها را هم برنمی تابید‌. با استقلال حوزه در دادن مجوز هم که مخالف هستید. ممکن است بفرمایید مشاور و روانشناس با رویکرد دینی و بلکه مراجع دینداری که طالب مشاور با رویکرد دینی است در جمهوری اسلامی به کجا می تواند مراجعه کند؟! این چه جبری است که بر فضای مشاوره و روانشناسی حاکم کرده اید؟! http://eitaa.com/islamic_psychology
رسانه ها و ذهنیت افراد بخش چهارم: مارپیچ سکوت! ⁉️تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که چرا در بخش نظرات یک صفحه، اینهمه تشابه باور ملاحظه می شود؟ نظریه یک نظریه علوم سیاسی و ارتباطات جمعی است که توسط دانشمند علوم سیاسی آلمانی الیزابت نوئل نویمان ارائه شده‌است، بیان می‌کند که یک گروه یا جامعه اجتماعی ممکن است اعضا را به دلیل عقایدشان منزوی یا طرد کند. این امر تصریح می‌کند که افراد ترس از انزوا دارند. این ترس از انزوا در نتیجه منجر به سکوت به جای ابراز عقیده می‌شود. رسانه‌ها عامل مهمی هستند که هم بر ایده غالب و هم بر درک مردم از آنچه ایده غالب است تأثیر می‌گذارد. ✅ارزیابی محیط اجتماعی فرد ممکن است همیشه با واقعیت مرتبط نباشد... (به همین دلیل است که مثلا برخی تصور میکنند دین و اعتقاد مردم از دست رفته! اما وقتی مثلا حضور مردم در غدیر یا محرم یا سلام فرمانده را میبینند متعجب میشوند!؛ چون ادراک فجازی با ادراک واقعیت تفاوت دارد) به گفته شلی نیل، «تئوری مارپیچ سکوت [...] که در سال ۱۹۷۴ معرفی شد، فرضیه‌هایی را بررسی می‌کند تا مشخص کند چرا برخی از گروه‌ها سکوت می‌کنند در حالی که برخی دیگر در تالارهای عمومی ابراز عقیده پر سر و صداتر هستند». نظریه مارپیچ سکوت نشان می‌دهد که «افرادی که معتقدند دیدگاه اقلیت در مورد یک موضوع عمومی دارند، در پس زمینه ای باقی می‌مانند که ارتباطات آنها محدود می‌شود؛ کسانی که معتقدند دیدگاه اکثریت دارند بیشتر تشویق به سخن گفتن می‌شوند.» 👈این نظریه شکل‌گیری هنجارهای اجتماعی را در هر دو سطح خرد و کلان توضیح می‌دهد.... مارپیچ سکوت در سطح کلان رخ می‌دهد اگر تعداد بیشتری از اعضای اقلیت درک شده ساکت شوند. این زمانی است که درک عمومی از جو افکار شروع به تغییر می‌کند. به عبارت دیگر، بی میلی فرد برای بیان عقیده خود، صرفاً بر اساس برداشتی از آنچه دیگران فکر می‌کنند، پیامدهای مهمی در سطح اجتماعی دارد. همان‌طور که یک عقیده مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان قرار گرفتن در معرض آن افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که عموم مردم باور کنند که اکثریت هستند. اقلیت پس از آن با تهدید و ترس از انزوا از جامعه روبرو می‌شود، مگر اینکه خود را تطبیق دهند. همان‌طور که عمومیت نظر شتاب می‌گیرد، اقلیت مخالف عمیق‌تر در سکوت خود فرومی‌روند. این امر تا زمانی ادامه می‌یابد که اقلیت دیگر علیه آن صحبت نکند، چه با ارائه تصویری از توافق و چه در واقع مطابقت، و نظر اکثریت در نهایت به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود. با توجه به نقش مهم نظرات اولیه ذیل ارسال ها (مثلا در اینستاگرام) برخی تعمدا چند نظر اول را در جهت مدنظر خود تنظیم می کنند و به رخ دادن مارپیچ سکوت کمک می کنند دانستن این مطلب مهم، لزوم طرح ریزی اجرای مداخلات برنامه ریزی شده ذیل ارسال های مهم و پربازدید در محیط هایی چون را توسط کسانی که دیدگاه های متفاوتی دارند به پیش می کشد http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا امشب حرم امام رضا علیه السلام اگر به بچه ها فرصت بدهیم و اعتماد کنیم، می توانند با یک همکاری خوب، کارهایی که ممکن است تصور نکنیم بتوانند انجام دهند را به اتمام رسانند اعتماد، حمایت از فعالیت خودجوش، قدری فاصله گیری و سختگیری نکردن در جایی که لازم نیست، از شروط لازم جهت تخریب نکردن اعتماد به نفس کودکان است این گل دخترها بین دو و نیم تا شش سال سن دارند http://eitaa.com/islamic_psychology
نظر تکمیلی در خصوص شنیده ها از طرح پیشنهادی مجلس برای دادن مجوز مستقل مشاوره به حوزه علمیه نکته اول:ما همگی اطلاع داریم که برخی اعضای محترم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و همچنین انجمن روانشناسی و مشاوره کشور ما نسبت به رویکردهای دینی روی خوشی نشان نمیدهند‌ یعنی بحث ایشان صرفا استقلال سازمان نظام در صدور مجوزها نیست، گرچه این بخشی از ماجراست؛ چرا که ایشان پیشتر صدور مجوز از سازمان بهزیستی را هم منع کرده بودند نکته دوم:ساده لوحانه است که تصور شود روانشناسی معاصر بدون مداخله ارزشها دارد پیش میرود. تفاوت این است که آنها به شکل ظریف این کار را انجام میدهند. نکته سوم:جوامع را از منظر حکومت داری میتوان در چند گونه جای داد. هدف من مقایسه سه نظام سکولار، لیبرال و مردم سالاری دینی است. حکومت سکولار که از اساس مشاوره دینی را رد میکند چون مخالف حضور دین در امور دیگر است. حکومت لیبرال هم ادعایش این است که برای هر طرز فکری شرایطش را مهیا میکند تا آزادانه دست به انتخاب بزند، اما این ظاهر آن است و حکومت لیبرال به محض اینکه کوچکترین تعارضی بین سایر تفکرات با اصول لیبرالیسم ببیند آنها را کنار می گذارد. بی تردید، چون دینداری نوعی مقید کردن است، حکومت لیبرال مشاوره دینی را نمیپذیرد، و صرفا ممکن است مشاوره فرهنگی را تا آنجایی که با اصول لیبرالیسم به تعارض برنخورد، بپذیرد(برای اینکه یک مثال روشن زده باشم باید بگویم که در آمریکا دارند تلاش میکنند که هر گونه مداخله جهت تغییر گرایش جنسی را جرم انگاری کنند!) اما در حکومت مردم سالاری دینی، مردم نظام دینی را برگزیده اند. نظام موظف است هر جا دین مردم در خطر بیفتد، اقدام لازم را ترتیب بدهد. شکی نیست که برخی از مشاوره ها و روان درمانیها در کشور ما معارض با آموزه های دینی هستند. پس، اولین مطالبه این است که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در قبال هرگونه مشاوره، آموزش یا رواندرمانی معارض با فرهنگ دینی و همچنین بومی کشورمان مسئول و پاسخگو شود. این مطالبه باید به صورت همه جانبه از طرف مردم و متخصصین به مسئولین رسانده شود. نکته چهارم:در کشور ما و همچنین سایر کشورهای اسلامی، چندین رویکرد مبتنی بر نگاه اسلامی طراحی شده و برخی کارایی سنجی هم شده اند. رویکردهای داخلی همچون خودنظم جویی اسلامی، رواندرمانی چندبعدی معنوی و درمان یکپارچه توحیدی. در خارج کشور نیز رویکردهایی چون IIP و درمان شناختی رفتاری اسلامی کار شده اند. لازم است به عنوان یک مطالبه از سازمان نظام، برای فعالیت این رویکردها در کشور نیز برنامه ریزی هایی تدارک دید و البته از صاحبان محترم این رویکردها و کسانی که آنها را دنبال میکنند درخواست کرد که کارایی سنجی رویکردهای یادشده برای موارد خاص را آزمون و پیگیری نمایند و به صورت شواهدمحور آنها را ارزیابی نمایند. ضمن اینکه این رویکردها با قدری انعطاف میتوانند برای افراد سایر ادیان هم کاربرد داشته باشند و اکثر مردم دنیا هم معتقد به ادیان توحیدی هستند و هیچکس مجاز نیست راه این درمانها را مسدود کند. نکته پنجم:با توجه به اینکه پیش فرضهای افراد در اثربخشی مداخلات بر ایشان اثرگذار خواهد بود، لازم است در خصوص هرگونه کوچک سازی رویکردهای دینی و همچنین بومی توسط هر شخص حقیقی و حقوقی پیگیری های لازم تدارک دیده شود تا کسی مجاز نباشد بدون دلیل و سند یک رویکرد را به طور کلی زیر سوال ببرد. نکته ششم:کتب بسیاری در دنیای معاصر، آموزه های ادیان دیگر در رویکردها را به کار بسته اند. لازم است دانشجویان و اساتید محترم با اطلاع از این موارد، رویه دوگانه برخی اعضای سازمان نظام یا انجمن روانشناسی و مشاوره کشور در این خصوص را افشا نمایند. مثلا کتاب زیر، با مقدمه روانشناس شناختی معروف رابرت لیهی، آموزه های بودایی را در Cbt به کار بسته: Buddhist Psychology and Cognitive-Behavioral Therapy: A Clinician's Guide نکته هفتم:باید در ترویج و توسعه رویکردهای دینی تلاش کرد و دهها رویکرد دینی معرفی کرد. محتمل است یک رویکرد دینی برای برخی آسیبها کارایی بیشتری داشته باشد و رویکرد دیگر برای برخی موارد دیگر. شاید برای برخی اختلالات، هیچ رویکردی اثر زیادی نگذارد! اینها به اسلام لطمه ای وارد نمیسازد! کمااینکه بسیاری رویکردها از عهده درمان اختلالاتی چون اختلالات شخصیت برنمی آیند تعطیل هم نشده اند. ضمن اینکه طبق نصّ صریح قرآن کریم، ممکن است برخی افراد خود را به جایی برسانند که حتی پیامبر خدا هم حریف ایشان نشود تا هدایت یا تغییر مثبت پیدا کنند! این لطمه به طهارت پیامبران(علیهم السلام) نیست، بلکه مشکل آن افراد است که پذیرای حق نمیتوانند بشوند و این لزوم پیشگیری را مطرح میکند. پیشنهاد میشود پیگیری این موارد از طریق کمیسیون روانشناسی اسلامی در سازمان نظام صورت پذیرد و نه حوزه محترم علمیه محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه و ذهنیت افراد بخش پنجم: تلاش برای تیشه زدن به ریشه! عظمت امام حسین علیه السلام بیش از این است که رسانه ای بخواهد با او وارد رویارویی مستقیم شود اما، به چند طریق می توان در راستای تخریب بزرگداشت قیام حسینی از طریق رسانه اقدام کرد ۱. منحرف کردن مسیر: مثلا با نشان دادن عزاداری چند نفر برای تشنگی دریاچه ارومیه! ۲. حکومتی جلوه دادن ماجرا: متن نوحه ها گزینشی است! ۳. در مقابل هم قرار دادن مراسم با وضعیت های مهم برای افراد: وسط کرونا مراسم چه معنایی دارد؟! ۴. آزاردهنده نشان دادن مراسم: سر و صداش اذیتمون کرده! خب، اینها برای چی انجام میشه؟ اگر با امام حسین علیه السلام نمیشه رویارویی مستقیم انجام داد، با حکومتی که پرچم امام رو بالا برده که میشه. خب، چرا؟ برای اینکه جنایت های شمر زمان (اسرائیل و آمریکا) را بشه توجیه کرد. در فیلم توجیه کودک کشی و زن کشی گسترده توسط اسرائیل و آمریکا توسط رسانه رسانه سعودی را ببینید! پیاده نظام این جریان هم برخی از افراد هستند که با ژست روشنفکری، پرچم ضدّظلم برافراشته شده توسط مردم ایران رو به جهات دیگری میبرند! یادمان نرفته که در همین چند سال، فقط نیم میلیون کودک عراقی را آمریکا کشت و آن را به راحتی توجیه کرد بله! واقعه عاشورا یک واقعه کاملا سیاسی است و بساط ظلم جهانی را به یاری خدا، به دست همین مردم و همین نظام، جمع خواهد کرد. تلاش برای سیاست زدایی از واقعه عاشورا فقط برای توجیه کودک کشی و زن کشی شمرهای زمانه است و بس... ترس رسانه های لندن نشین را باید فهم کرد ✅ این نور هرگز خاموش نخواهد شد... http://eitaa.com/islamic_psychology
ریاست محترم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور: در شرایط کنونی تمام روانشناسان و مشاوران ما مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی ارائه خدمات می دهند... لطفا اگر خودتان یا اطرافیانتان تجربه هایی در اتاق مشاوره یا کلاس های درسی و آموزشی دارید که خلاف این گزاره هستند برای اینجانب ارسال نمائید: @Mohsenazizi1365
با سلام و احترام تعدادی از نظرات مخاطبین گرامی کانال در پاسخ به ارسال اخیر: سلام علیکم این حرف رئیس سازمان مضحک هست که تمام روانشناس ها بر اساس فرهنگ دینی عمل میکنند (بله هستند کسانی که به این نکته توجه دارند تعداد شون هم کم نیست ) خیلی از اساتید ما مذهب رو قبول ندارند در مسایل علمی و مذهب و علم روانشناسی رو جدا از هم میدونند.به قول یکی از استاد های بنده خدای من علم تایید شده هست نه مذهب.اگر بخواهم فقط یک مثال بزنم 👈 یکی از اساتید من به مراجعان خودارضایی پیشنهاد میدهد به عنوان یک تکنیک. استاد معروفی هم هست در سطح کشوری که اسمش رو نگم بهتره. سلام استاد دکتر ... که توی تهران کلینیک دارن و پیج اینستا گرام فعال و پر مخاطبی هم دارن بارها پست میذاشتن در مورد همجنس گرایی و تشویق میکردن که اگر بچه هاتون تمایل به همجنس گرایی دارن باهاشون مخالفت نکنید و اجازه بدید طبق نیاز طبیعی خودشون عمل کنن و پذیرش داشته باشید و...‌ و مخاطبین براش پیام رضایت می‌فرستادند و ... تا زمانی که از مراکز دولتی بهش هشدار دادن که اگر طبق ضوابط و اصول عمل نکنه مجبورن کلینیک رو ببندن و بعد از اون کلا دیگه از این مدل مطالب نذاشت یکی از دوستانم که خودش و خانوادش مذهبی هستن و مقید به اصول اسلامی با خواستگارش رفتن مشاوره پیش از ازدواج . آقای روانشناس با حالت تمسخر بهشون گفته بود که چطور میخواید ازدواج کنید ولی حتی یک بار با هم رابطه جنسی نداشتید تا بدونید از هم خوشتون میاد یا نه من خودم یکی از دوره هایی که برای آموزش مشاوره جنسی بود شرکت کردم و استاد دوره گفت نوجوان اگر در حد نرمال خود ارضایی کنه هیچ ایرادی نداره.... البته این رو هم بگم که با این مصوبه ی مجلس مخالفم چون به نظرم باید همه مشاورین زیر نظر سازمان نظام باشن ...دیدم طلبه هایی که بدون هیچ اصولی دارن مشاوره میدن و این کار جز دو دسته کردن مشاوران و بر هم زدن اوضاع هیچ نتیجه ای نداره سلام و ارادت عزاداریها قبول منم مثل جنابعالی از این گفته دکتر حاتمی تعجب کردم. یادمه یک خانواده ای بهم مراجعه داشتن و کمک میخواستن برای نجات پسرشون از دست یکی از همین خانمهای روانشناس. این آقا پسر برای مشاوره رفته بوده پیش خانم روانشناس که کم کم توسط خانم مشاور جذب! میشه و هر شب در محل دفتر مشاوره! مبتلای به بساط قلیان و ... میشن. این موردی بود که به خود ما مراجعه کردن وگرنه شنیده هامون که دیگه... دکتر حاتمی واقعا در جریان نیست یا.... سلام دکتر دوستم می‌گفت چند سال پیش به یک مرکز مشاوره در یکی از شهرستان‌ها مراجعه کرده بود بابت مسئله‌ای که داشت. مشکلش سردمزاجی خودش و گرم مزاجی همسرش بود. مشاور در پاسخ به این مشکل، به دوستم توصیه کرده بود فیلم پورن تماشا کنه! سلام بزرگوار در مورد صحبت اخیر دکتر حاتمی بنده زیاد با نوجوانان سر و کار دارم زیاد پیش اومده که اومدن بهم گفتن که روانشناسها خودارضایی رو بهشون پیشنهاد دادن ما هم کلی باید جون بکنیم تا بتونیم از وضعیت پیش اومده نجاتشون بدیم منظورش، کدام اسلام بوده؟ ؟ سلام وقتتون بخیر دختر خواهرم روانشناسی خونده و نسبت به خودارضایی مشکلی نداشت و میگفت استاد دانشگاهمون گفته یکی دوبار در ماه اشکال نداره!! یا در دوره آموزش نحوه ی تربیت جنسی شرکت داشتم جناب دکتر مدرس همین موضع رو داشتن وااسفا از چنین اساتیدی که خیل روانشناسها رو آموزشداده و وارد بازار کار میکنن!!!! آیا این موارد قابل انکار است؟! http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام باید دانست که بسیاری از روانشناسان و مشاوران کشور مطابق با موازین فرهنگ ایرانی_اسلامی مشاوره می دهند و فعالیت می کنند و ارسال قبل نباید منجر به ایجاد ذهنیت منفی نسبت به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور شود اما باید توجه داشت که نظارت بر فعالیت برخی همکاران که ممکن است در پاره ای موارد احتیاط لازم را نداشته باشند، مورد انتظار است http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از روشنگری
صورت اجتماعی قضیه ساب النبی اینه که وقتی مقدسات یک نفر توهین میکنن، به افکار، عقاید، روان، و تعلقاتش آسیب می زنند لیبرالیسم باید پاسخ بده که روی چه مبنایی چنین چیزی رو روا میدونه و اسمش رو می ذاره آزادی بیان؟ یک نفر بیاد به روان یک سوم آدمهای روی زمین بدون مسئولیت حمله کنه؟ ✍️ مصطفی 🏴 @Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
رابرت کارتر، روزنامه‌نگار و محقق در اتریش: توهین به LGBTQ = همجنسگراستیزی توهین به یهودیت = یهودی ستیزی توهین به رنگ پوست = نژادپرستی توهین به اسلام = آزادی بیان 🏴 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختری که به همجنسگرایان سپرده شده. با چه استرسی باید درباره بدیهی ترین حقوق یک انسان در جامعه غرب حرف بزند! http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مقایسه نوع پوشش خبری و گزارش تلویزیون سلطنتی بی‌بی‌سی در مورد خشکسالی در قاره اروپا و ایران: گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در اروپا: - تبخیر آب و باران کم موجب خشکسالی شده - رودخانه‌ها تبدیل به محل رفت و آمد (و تفریح) شده - تغییرات اقلیمی برای همه است - گازهای گلخانه‌ای در جهان، مشکل اروپا - چین مقصر اصلی گرمای اروپا گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در ایران: - ایران تشنه است، آینده ای داغ برای ایرانیان - ایران خشک شده، همیشه خشک بوده! - ایران، یک ورشکسته آبی - ناکارآمدی حکومت در حوزه آب - سرقت حق‌آبه (و تحریک کشاورزان) @BisimchiMedia
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🟢 چرا شناخت از طریق علم تجربی کافی نیست؟ 🔹انسان به شناخت‌هایی بیش از شناخت‌هایی که علوم، به معنی دقیق کلمه، به ما می‌دهند نیازمند است از قبیل اینکه: جهان از کجا آمده و به کجا می‌رود؟ ما در چه نقطه و چه موضعی از جهان هستیم؟ آیا بر جهان سنّتهای ضروری و لایتغیر حاکم است؟ ... آیا به راستی وحدت حاکم است یا کثرت؟ آیا جهان تقسیم می‌‌شود به دو بخش مادی و غیر مادی؟ آیا جهان هدایت شده است یا کور و بی‌‌هدف؟ آیا جهان با انسان در حال داد و ستد است؟ نیکی را نیکی و بدی را بدی پاسخ می‌دهد یا بی‌تفاوت است؟ آیا پس از این زندگی فانی زندگی جاوید است؟ 🔸 هیچ کدام از این مسائل ماهیت علمی ندارد؛ یعنی علم پاسخی ندارد که به اینها بدهد و در همه اینها به «نمی‌دانم» می‌‌رسد، و همین‌ها هستند که به چهره و قیافه جهان شکل می‌‌بخشند. 🔹نارسایی دیگر شناخت علمی که از نارسایی بالا نتیجه می‌‌شود این است که در جهت دادن به ما در زندگی تأثیری ندارد. شناخت علمی قادر نیست به ما الهام ببخشد که چه راه و روشی «باید» در زندگی انتخاب کنیم. یعنی علم ما را (تاحدودی) به آنچه هست آگاه می‌‌سازد، بدون آنکه درباره آنچه «باید» به ما الهام بخشد. 📗استاد مطهری، جهان‌بینی الهی و جهان‌بینی مادی، ص۱۷-۱۶ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
📚کتاب اولویت های پژوهشی روانشناسی اسلامی (نیاز سنجی روانشناسی اسلامی) توسط جمعی از پژوهشگران روانشناسی اسلامی تهیه و تدوین شده است. این اثر سعی کرده است، بر حوزه روان‌شناسی با رویکرد اسلامی تمرکز کرده و نیازهای پژوهشی کاربردی و بنیادی متعددی را ارائه نماید. اساتید و دانشجویانی که بدنبال موضوع پایان نامه هستند و افرادی که دغدغه پژوهش در عرصه روانشناسی اسلامی دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. :۱۴۰هزار تومان : ۱۰۰هزار تومان برای خرید میتوانید به این آیدی پیام بدهید https://eitaa.com/Markazmoshaverehqom با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی @islamicpa