eitaa logo
معارف اسلامی
553 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
234 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بیت آخر: پس بفرمود: «باشد اینَت عار! هرگز آن را دگر مکن تکرار»
ای کسی که وقتی کارها به می رسد، برای ما می کنی که به هیچ فکری نمی رسد. پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و برای کارهای به بن بست رسیده ام، دری بگشا که به هیچ فکری خطور نکند ای مهربانترین مهربانان! این دعا را به عنوان یکی از دعاهای عجل الله فرجه بعد از دعای الهی عظم البلاء... ذکر کرده است. چقدر این 👆زیباست؟! ها 👌👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
که در یک دیدار برای در زندگی به آن اشاره كردند. متن کامل دعا، یادداشت قبلی: «یا من اذا تضایقت الامورُ فتح لنا(لها) باباً لم تذهب الیه الاوهام...»
قال الامام ‌الحسن ‌العسکری(ع): «اضعف الاعداء کیداً من اظهر عداوته» (ع) فرمود: از جهت مکر و حیله کسی است که را سازد.(1) __________________ 1- ، ج 75، ص 379
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 : حضرت محمد (ص) بود که جناب خدیجه را شیفته‌ی او کرد. 🔻دهم ربیع؛ سالروز و سلام‌الله علیهما ➕ بیان ویژگی‌های اخلاقی در کار
از تا شکر و تشکر دو قسم است: زبانی و عملی؛ شکر زبانی مانند این است که گفته شود: متشکرم یا سپاسگزارم و این نشان دهنده کمال شخص است؛ اما شکر حقیقی همان شکر فعلی و عملی است؛ یعنی انسان با از که خدا داده و استفاده از آن را مشخص کرده، شاکر و سپاسگزار واقعی باشد. اصولا یکی از اسمای خدا در مقام صفات فعلی، شاکر (حج، آیه 158) و شکور (تغابن، آیه 17) است. خدا نیز زمانی نسبت به بنده‌ای در مقام شاکر ظهور می‌یابد که جزای کار خوب و خیرش را با ب و پاداش‌های عملی می‌دهد؛ یعنی این طور نیست که خدا شکر زبانی به جا آورد، بلکه در برابر کار نیک مومن که حسن فعلی با حسن فاعلی و کار نیک با پندار نیک و نیت خالص همراه است، خدا پاداش عملی چون بهشت و شراب طهور و مانند آن می‌دهد. این همان شکرگزاری عملی خدا است و این گونه بنده مومن صالح و محسن ،مشکور شکر خدا قرار می‌گیرد.(اسراء، آیه 19؛ انسان، آیه 22) انسان نیز می‌بایست باشد، یعنی به تشکر زبانی که امری لازم اما ناکافی است بسنده نکند، بلکه نعمتی را که خدا در اختیار او گذاشته است در همان راستای حکمت الهی از آن بهره گیرد تا این گونه شکر حقیقی را به جا آورد و با شکر فعلی و عملی خویش نشان دهد که شاکر حقیقی خدا است.
قال ‌الامام‌السجاد(ع): «علامات المومن خمس: الورع فی‌الخلوهًْ، و الصدقهًْ فی‌القله، والصبر عندالمصیبه، و الحلم عند‌الغضب، و الصدق عند‌الخوف» (ع) می‌فرماید: پنج نشانه دارد؛ 1- مومن حالت کناره‌گیری از گناه را دارد، آن هم در موقعی که غیر از خدا حاضر و ناظری نیست. 2- وقتی مؤمن تنگدست است، به مقدار توانش در راه خدا می‌کند و صدقه می‌دهد. 3- آن‌گاه که مصیبتی متوجه مومن می‌شود، و تحمل می‌کند. (زبان به شکایت از خدا نمی‌گشاید) 4- آن‌گاه که نیروی خشمش برانگیخته می‌شود (عصبانی می‌شود) خودش را کنترل می‌کند (صبور و بردبار است) 5- آن‌جایی که مؤمن بیم دارد ( نفعی از دستش برود یا ضرری متوجه‌اش شود) باز هم راست می‌گوید.(1) ____________ 1- ، ج 64، ص 293
ابو بصیر می گوید: (ع) فرمود: هر گاه یکی از شما [بخواهد] کند، چه می کند؟ عرض کردم: نمی دانم قربانت گردم، فرمود: هرگاه [کسی] قصد ازدواج داشت پس: 1- دو رکعت نماز به جا آورد. 2- و خداوند عزّوجلّ را سپاس گوید. 3- بگوید:« اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ التَّزْوِیجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَةً وَ قَیِّضْ لِی مِنْهَا وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ لِی خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَوْتِی.» ترجمه ی دعا این است: ( پروردگارا من می خواهم زنی را به همسری گیرم، پس از میان زنان، پاکدامن ترین آنان و نگهدارنده ترین شان نسبت به جان و مالم و آن که روزیش فراوان تر و برکتش افزون تر باشد برایم مقدّر بفرما و از او فرزندی پاک و برومند نصیبم کن که در زندگی و مرگ من جانشینی صالح برایم باشد.) منابع:(من‏لایحضره‏الفقیه ج : 3 ص : 394،ح4387، الکافی ج : 3 ص : 482،ح2، تهذیب‏الأحکام ج : 7 ص : 407،باب35،ح1، وسائل‏الشیعة ج : 8 ص : 143،باب36،ح10259، بحارالأنوار ج : 100 ص : 263،باب6،ح1) نکته1:این دعای شریف را هم قبل از می توان خواند به این امید که انتخاب شایسته صورت گیرد، و هم هنگام تحقّق ازدواج و به اصطلاح شب زفاف. نکته2: مخاطب مردی است که قصد دارد، ولی این مانع آن نیست که دختر جوان و زن مؤمن که مجرّد است،بدان عمل کند و نزدیک به این مضمون در دعای خود از خدا بخواهد مرد شایسته و صالحی همسر او گرداند که در کنار او به خوشبختی دنیا و آخرت برسد. نکته3:نگارنده این دستور (ع) را به تعدادی از دوستان مؤمن تعلیم داده و آنها با عمل به آن به لطف خدا از همسر و فرزندانی شایسته برخوردار شده اند. http://hsafareh.parsiblog.com/Posts/7/
ج4 ص130 به نام خدا آن رسول خدای فرد صمد سید جمله انبیا احمد(ص) رفت روزی به خانه ی زهرا(س) دید او را به پشت در تنها گفت او را که نور چشمانم از چه حالت کند هراسانم؟ گفت بیرون برفته نور دو عین از سحر تاکنون حسن و حسین(ع) برنگردیده اند تا حالا شور شد زین سبب به دل برپا رفت پیغمبر از پی ایشان تا که یابد به خانه آردشان دید خفتند بر در غاری گِردشان چنبره زده ماری مار بعد از سلام، عذری خواست گفت از بهر حفظشان این جاست پس نبی مار را دعایی کرد نو گلان را به روی دوش آورد چون حسن را به دوش راست نهاد جای بر دوش چپ، حسین را داد جبرئیل آمد و حسین بگرفت دوش خود، نور هر دو عین بگرفت زان سپس ز افتخار هر یک گفت گویی از گفت خویش دُر می سفت پس حسن گفت این چنین وزین: «بهترین تمام اهل زمین هان مرا روی دوش خویش آورد تا مرا نزد مام پیش آورد» پس حسین گفت: «خیر اهل سما بهترین فرشته های خدا جبرئیلم به دوش خود بنهاد پس بیاوردم و به مادر داد» به حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله به مناسبت باسعادت ایشان : دکتر
277.1K
فایل صوتی مثنوی بالا👆👆
ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد ...
🌷🍃✨🌷🍃✨🌷🍃✨🌷🍃 💠 با و (ع) 🔰روزى عليه السّلام مشغول خواندن نماز بود، كه در بين نماز عباى آن حضرت از روى شانه اش افتاد و حضرت بدون كمترين توجّهى نسبت به آن، با همان حالت به نماز خود ادامه داد. 🔻چون از نماز فارغ شد يكى از اصحاب آن حضرت جلو آمد و اظهار داشت: ياابن رسول اللّه! چرا هنگامى كه عبا از روى شانه شما افتاد، بدون توجّه به آن ، به نماز خود ادامه دادى!؟ 💚امام عليه السّلام فرمود: 🔅اين چه اعتراضى است كه مطرح مى كنى!؟‌ آيا مى دانى من در حال نماز، در مقابل چه كسى قرار داشتم ؛ و با چه كسى سخن مى گفتم؟ 🔅آيا توجّه ندارى، هر مقدارى كه از با و كامل به خداوند متعال باشد به همان مقدار درگاه الهى قرار مى گيرد! 🔷آن شخص گفت: پس واى بر حال ما، كه بيچاره هستيم! 💚حضرت فرمود: از لطف و رحمت پروردگار مهربان نااميد نباشيد، چون خداوند متعال به وسيله ، نواقص نماز را تكميل و مى نمايد.!
علیه السلام
rahyafteha.ir/7324/ : ماری اشتاینسیک: پاسخ تمام شک‌های مرا داد
● توصیه امام خامنه ای به بسیجیان: 🌶 ○ امام خامنه ای (مد ظله العالی) : تُندرو کسی است که پایبند انقلاب است. میانه رو کسی است که در مقابل خواسته های دشمنان تسلیم است. امروز از همه تندرو تر بنظر آنها بنده حقیر هستم! انقلابی را میگویند تندرو! غیرانقلابی را میگویند میانه رو ! تُند رفتن در صراط مستقیم که چیز بدی نیست.سابِقُوا إِلی‌ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ، جلـــوتر بـــرید. بازنشر
#ثقلین #امام_على عليه السلام: به يكديگر #خوش_رويى نشان دهيد و در ملاقات هايتان، اظهار #شادمانى كنيد #مصباح_المتهجّد ص757