eitaa logo
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
22.1هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
611 ویدیو
22 فایل
💫💫طب اسلامی راه رسیدن به تمدن اسلامی به روزترین مطالب پزشکی رو در کانال دنبال کنید استاد بوعذار ⬇️⬇️ @loocal20 نوبت ویزیت ،ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی ⬇️⬇️ @aseman400 کانال محصولات طبیعی ⬇️⬇️ @mahsoolat313 کانال تبلیغات و تبادل @tabli23
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در تئوری طب اسلامی بعضی از بیماری ها در روایات بیماری مفید ذکر شده سرماخوردگی ، بیماری دُمَل و جوشِ و سرفه از جمله بیماریهایی هستند که برای بدن مفیدند:
✳️در روایتی پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرماید:  💠«ولا تكرهوا الدماميل فإنها أمان من البرص.»(۱) 🌀 یعنی‌ «از جوش بدتان نیاید، زیرا ایمنی از است.»
🔸و در روایت دیگری می فرماید: :  🔶«ما من أحد من ولد آدم إلا و فيه عرقان عرق في رأسه يهيج الجذام وعرق في بدنه يهيج البرص فإذا هاج العرق الذي في الرأس سلط الله عز وجل عليه الزكام حتى يسيل ما فيه من الداء و إذا هاج العرق الذي في الجسد سلط الله عليه الدماميل حتى يسيل ما فيه من الداء، فإذا رأى أحدكم به زكاما و دماميل فليحمد الله عز وجل على العافية وقال: الزكام فضول في الرأس.»(۲) 🔷 یعنی « نیست کسی از فرزندان آدم مگر اینکه دو تا ژن دارد. ژنی که در سر است که سبب ابتلا به جذام می شود و ژنی که در بدن است، که سبب پیسی می شود. زمانی که ژنی که در سر است جهش پیدا کند، خداوند سرماخوردگی را بر او مسلط می کند، تا مایعی که بیماری است را خارج کند. و ژنی در بدن است که پیسی را به هیجان در می آورد. خداوند جوش را بر آن مسلط می کند تا اینکه بیماری در ژن را خارج کند. وقتی کسی مبتلا به سرما خوردگی یا جوش شد، خداوند را حمد کند بخاطر سلامتی و فرمود: زکام، مواد زائدی است که در سر به وجود می آید.»
توجه داشته باشید که ⬇️ 🔺دمل و جوش را نباید دست زد. و اصطکاک ایجاد کرد.
سومین بیماری مفید بیماری (التهاب چشم): ❇️روایت داریم از پیامبر (صلوات الله علیه و آله) که می فرماید: 🔶 « ولا تكرهوا الرمد فإنه أمان من العمى.»(۳) 🔸یعنی «از رمد بدتان نیاید، زیرا ایمنی از کوری است.»
چهارمین بیماری مفید بیماری : ✳️روایتی از پیامبر (صلوات الله علیه و آله) که می فرماید: 🔷 «ولا تكرهوا السعال فإنه أمان من الفالج.»(۴) 🔹 یعنی «از سرفه بدتان نیاید، زیرا ایمنی از فلج شدن و سکته مغزی است.»
👈نکته درباره سرفه: 🔺سرفه را نباید درمان کرد. 🔺 دو نوع سرفه داریم که یکی ویروسی است و سرفه ای داریم که بخاطر التهاب ریه باشد که درمانش خوب است. 🔺و سرفه ای است که بخاطر مشکل در قلب است که نباید درمان کرد. 👈اگر امروزه سکته مغزی و فلج شدن زیاد شده است، بخاطر اینست که سرفه را درمان می کنند. زیرا زمینه ابتلا به فلجی و سکته مغزی را فراهم می کند.
✳️روایتی داریم که پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرماید:  🔴«لا تكرهوا أربعة فإنها لأربعة: لا تكرهوا الزكام فإنه أمان من الجذام، ولا تكرهوا الدماميل فإنها أمان من البرص، و لا تكرهوا الرمد فإنه أمان من العمى، و لا تكرهوا السعال فإنه أمان من الفالج.»(۴) 🔵 ‌ یعنی «از چهار چیز بدتان نیاید؛ ☑️ از سرما خوردگی بدتان نیاید، زیرا ایمنی از بیماری جزام است ☑️ و از جوش بدتان نیاید، زیر ایمنی از پیسی است ☑️و از رمد (التهاب چشم) بدتان نیاید، زیرا ایمنی از کوری است ☑️ و از سرفه بدتان نیاید، زیرا ایمنی از فلج شدن و سکته مغزی و (ام اس) است.» 👈اگر میبنید که ام اس، زیاد شده است، شاید بخاطر درمان سرفه است. چون ام اس، نوعی فلجی است. (۴)خصال، شيخ صدوق، ج1، ص210. @islamiteb313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تقویم نجومی اسلامی 🔰 سه شنبه: ◀️۳۱ مرداد ◀️ ۵ صفر # ۱۴۴۴ ◀️ ۲۲ اوت روز سه شنبه# طبق روایات# متعلق است به امام سجاد# علیه السلام و امام باقر# علیه السلام# و امام صادق# علیه السلام.# سفارش شده اعمال نیک و خیر# خود را در این روز به پیشگاه ایشان# هدیه کنیم ثواب دو چندان# نصیبمان گردد.# ⚫️⚫️⚫️ شهادت# حضرت رقیه تسلیت باد. #⚫️⚫️⚫️ 🚫🚫 توجه توجه مهم.# امروز در ساعت 2:56 دقیقه قمر وارد برج عقرب# می شود. و پنجشنبه ساعت 11:39 دقیقه# قمر از برج# عقرب خارج شود. 🚫🚫 صدقه# فراموش . مسافرت# خوب نیست . ❌ طبق روایات،# اصلاح مو# ( سر و صورت ) در این# روز از ماه قمری باعث شادی می شود. ❌ سه شنبه# برای گرفتن# ناخن، روز مناسبی# نیست و در روایتی باید بر هلاکت خود بترسد. سه شنبه# برای بریدن# و دوختن لباس نو# مناسب نیست. ذکر روز# سه شنبه ۱۰۰ مرتبه ارحم الراحمین.#
هر روز یک آیه: 🌱اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌱 «وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا» و مرا نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده؛ و جبّار و شقی قرار نداده است! (سوره مبارکه مریم/ آیه ۳۲) @islamiteb313
بسم الله الرحمن الرحیم ♻️ بیماری ها 🍀تحقیقات پزشکی نشان می دهد بسیاری از مردم از بیماری های خود که در مراحل اولیه  بدون علایم هستند آگاهی ندارند و این فقد‌ان آگاهی باعث پیشرفت بیماری و ایجاد عوارض بیشتر و تحمیل هزینه گزاف تر به بیمار می شود. 🍀 اگر مردم از بیماری های شایع و خصوصیات آن اطلاع داشته باشند و روش های کنترل بیماری قبل از بروز علایم و عوارض را بدانند و آن ها را بکار ببندند، می توانند ضمن حفظ سلامتی از تحمیل هزینه بی مورد پزشکی به خانواده و جامعه جلوگیری کنند.
🍀 آگاهی از بیماری های شایع و مخفی مستلزم آموزش همگانی ، مستمر با روش های جدید و جذاب است که منجر به افزایش سواد سلامتی جامعه و نهایتا پیشگیری از بیماری خواهد شد . 🍀لازم است همه بدانند که بیماری های رایج و پر هزینه به سادگی با تغییر شیوه زندگی قابل پیشگیری می باشند ، این بیماری ها عبارتند از : ادامه👇👇👇👇👇👇👇
🔴 اضافه وزن و چاقی در ایران ۲۵ میلیون نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند و هشت میلیون نفر چاقی واضح دارند که چاقی خود منشاء بیماری های دیگر است.
🔴 پوکی استخوان حدود ۹۰ درصد مردم ایران کمبود کلسیم دارند که زمینه ساز بیماری پوکی استخوان شده و به همین دلیل ۴۰ درصد زنان و ۳۵ درصد مردان در سنین بالا دچار پوکی استخوان می شوند.
🔴 قند خون حدود ده درصد افراد جامعه بیماری قند دارند. حدود هفت میلیون نفر که متاسفانه نیمی از آن ها از بیماری خود بی خبرند و یا در صورت آگاهی بخاطر عدم اجرای دستورات پزشک قند مناسب و کنترل شده ندارند .
🔴 استفاده از دخانیات حدود ۱۵ درصد از افراد جامعه ما از دخانیات ( سیگار و قلیان و . ) استفاده می کنند که سیگار عامل شناخته شده بیش از ۵۰ نوع بیماری از جمله ۱۷ نوع سرطان می باشد
🔴 فشار خون از هر ۵ ایرانی بالای ۳۰ سال یک نفر مبتلا به بیماری فشار خون می باشد که متاسفانه به علت نداشتن علامت واضح بیش از نیمی از آن ها از بیماری خود خبر ندارند و حتی کسانی که از بیماری خود مطلع هستند به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و تغذیه ای و مصرف مرتب و منظم دارو فشار خون مناسبی ندارند .
🔴 چربی خون حدود ۲۰ – ۳۰ درصد افراد جامعه از افزایش چربی خون ( TG و LDL ) رنج می برند و از آنجا که این بیماری در مراحل اولیه و پیشرفته علامت واضحی ندارد صرفا با آزمایش مشخص می شود . اگر چربی خون کنترل شود نقش مهم و موثری در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی خواهد داشت.
🔴 کبد چرب حدود ۳۰ درصد ایرانی ها درجاتی از کبد چرب دارند که در صورت عدم کنترل آن ۴- ۵ درصد مبتلایان دچار کبد چرب پیشرفته و عوارض منفی آن می شوند .
تمام بیماری های ذکر شده با رعایت سبک زندگی اسلامی قابل پیشگیری و درمان هستند و تا زمانی که سبک زندگیمون تغییر نکنه ، هیچ دارو و درمانی کارساز نیست. @islamiteb313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
افرادی که آرام غذا میخورند ✨خوش اندام تر ،کم استرس تر و آرام تر از سایرین هستند. ✨این افراد ازغذای خود بیشتر لذت میبرند و دفع راحتری هم دارند @islamiteb313