eitaa logo
حوزه دانشگاهیان علم و صنعت
181 دنبال‌کننده
856 عکس
251 ویدیو
113 فایل
ارتباط با ادمین: @iust_hodat_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هم اکنون کلاس مجازی سبک زندگی اسلامی ایرانی در سال ۹۹ به صورت مجازی از ساعت ۱۴:۱۵ - ۱۵:۳۰ در حال برگزاری است. ان شاءالله جلسات سال ۹۹ به صورت مجازی ادامه خواهد داشت. حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هم اکنون جلسه مجازی با موضوع اقتصاد مردم نهاد از ساعت ۱۴:۱۵ - ۱۵:۳۰ در حال برگزاری است حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هم اکنون کلاس مجازی با موضوع تدبر در قرآن با رویکرد اقتصادی ساعت ۱۶-۱۷:۳۰ در حال برگزاری است حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هم اکنون کلاس نظام اعمال و سنن الهی برادران در سال ۹۹ به صورت مجازی از ساعت ساعت ۱۶-۱۷:۳۰ در حال برگزاری است. حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
کلاس مجازی تدبر در قرآن این سوره شاخص ها و ویژگی های مکذب دین را ارائه میکند. شاخص هایی که معادلات را به هم میزند و سره را از ناسره جدا میکند، مرز بندی های مذهبی و غیر مذهبی که رایج است را به هم میزند و ملاک های جدیدی ارائه میکند. حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 گزیده جلسه مجازی تدبر در قرآن کریم سال 99 ✅ *وَ لا يَحُضُّ عَلى‏ طَعامِ الْمِسْكينِ* (3) این آیه کوچک پر است از نکات مهم و سرنوشت ساز ⭕️ این سوره شاخص ها و ویژگی های مکذب دین را ارائه میکند. شاخص هایی که معادلات را به هم میزند و سره را از ناسره جدا میکند. مرز بندی های مذهبی و غیر مذهبی که رایج است را به هم میزند. 1️⃣ این آیه میفرماید اولا یکی از شاخص ها و گونه های تکذیب کننده دین اسلام کسی است که دیگران را به غذای مسکین ترغیب نمیکند. یعنی نه تنها فرد باید خودش به محرومین و مستضعفین و مساکین رسیدگی کند بلکه باید دیگران را هم ترغیب کند و اگر ترغیب نکند جزو مکذب دین است. 2️⃣ ثانیا آیه نمی‌فرماید اطعام مسکین، میفرماید طعام مسکین، یعنی غذا برای مسکین است خدا آن را در غذای تو قرار داده که به او بدهی. بعضی ها مثل قارون هستند فکر میکنند خودشان با استعداد و ژن خوب و تلاشی که کرده اند به مال و علم و امکانات رسیده اند و دیگران حقی بر او ندارند چون آنها در رسیدن او به آن امکانات تلاش و کمکی نکرده اند. در حالی که انسان اگر فکر کند میفهمد که هیچ چیز از خود ندارد و همه را خدا به او داده. اگر لحظه ای خدا اراده کند مثل نمرود، پشه ای در بینی اش میرود و ذلیلانه جان میدهد. پس جای مغرور شدن نیست! باید استعداد و توانایی و مال و هوش و هر نعمتی که خدا داده در همان راهی خرج کرد که همان خدا خواسته. اگر روز کنکور سرتان درد میگرفت میتوانستید کنکور را خوب دهید؟ پس انسان هیچ چیز از خود ندارد و باید به ولی نعمتان خود (محرومین و مستضعفین) رسیدگی کند. 📖 إِنَّ قارُونَ كانَ مِنْ قَوْمِ مُوسى‏ فَبَغى‏ عَلَيْهِمْ وَ آتَيْناهُ مِنَ الْكُنُوزِ ما إِنَّ مَفاتِحَهُ لَتَنُوأُ بِالْعُصْبَةِ أُولِي الْقُوَّةِ إِذْ قالَ لَهُ قَوْمُهُ لا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْفَرِحينَ (قصص76) حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
931012353_-211444.m4a
5.12M
🎙 *جهـاد اکبـر* 📌 قسمت پنجم 👤 حجت الاسلام و المسلمین ملکی 🔖 خلاصه: با نگاه به انسان بعنوان مسافر دائم الحرکت حتی خواب انسان سالک نیز در حرکت او تاثیر گذار خواهد بود. برخی از انبیا الهی در خواب مورد خطاب وحی الهی قرار میگرفتند و به ملکوت عالم راه می یافتند. منتها برای استفاده از سرمایه لحظات خواب انسان سالک باید از فرصت بیداری استفاده مطلوب نماید. نکته مهم: در نظام سیر و سلوک و اخلاق انسان یک حقیقت واحد هست و حتی بدن و عالم ماده نیز کاملا با این حقیقت مرتبط هستند. در نتیجه احکام شرعی که ظاهرا مربوط به بدن هستند مثل نماز یا روزه و ... فقط دیگر مرتبط با بدن نخواهند بود و کاملا مرتبط با حقیقت انسان هستند. هر حرکت یا عمل یا حکم شرعی بظاهر ساده یا پیچیده در ساختن حقیقت انسان و حرکت او اثر سازندگی دارند. شیطان دائما به دنبال این هست که انسان را در مسیر حرکت دچار تفریط و کندی یا افراط و تندروی در حرکت نماید و یا اینکه انسان را از مسیر صحیح حرکت که همان صراط مستقیم هست دچار انحراف نماید... 📎 منبع مورد استفاده: جزوه جهاد اکبر آیت الله عابدینی
بسم الله الرحمن الرحیم  وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ 122-توبه *پذیرش حوزه علمیه مشکات* «حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته‌باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند. چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کنند. علمای بزرگوار اسلام از هم‌اکنون باید برای این موضوع فکری کنند.» امام خمینی «ره» - منشور روحانیت حوزه علمیه مشکات علی بن موسی الرضا برای سال تحصیلی 1399 – 1400 از بین *فارغ التحصیلان دانشگاهی* ، پذیرش می‌نماید. 🔰 *مزایا:* ▪ بهره‌مندی از طرح تحول یافته در عرصه نظام تعلیم و تربیت حوزوی ▪ اهتمام به قرآن و حدیث در برنامه آموزشی ▪ کوتاه شدن دوره تحصیل حوزوی (7 سال) ▪ بهره مندی از اساتید برجسته تهران و قم ▪بهره‌مندی از جو نخبگانی ویژه 🔰 *ثبت نام اولیه:* Hmeshkat.ir *مهلت ثبت نام:* تا 31 خرداد 1399 *زمان برگزاری آزمون:* ششم تیرماه 1399 ما را در پیام رسان های زیر دنبال کنید : 🆔 https://ble.ir/hmeshkat99 🆔 https://eitaa.com/hmeshkat99 🆔 https://t.me/hmeshkat99
-1378148608_-211445.mp3
22.36M
🎧 صوت جلسه دوم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات استاد حجت الاسلام امیدوار
858201858_-211447.mp3
26.61M
🎧 صوت جلسه اول مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر قرآن استاد حجت الاسلام انصاری پور
257629953_-211448.mp3
24.38M
🎧 صوت جلسه مجازی سال ۹۹ پیرامون اقتصاد مردمی استاد حسینی فرد
💢 فاز سوم قرارگاه مبارزه با کرونا: 🍱 *پخش مواد غذایی و اقلام خوراکی بین افراد آسیب دیده در بحران کرونا* 💳 شماره کارت جهت کمک: ۵۸۵۹۸۳۱۱۰۶۴۹۰۱۶۱ به نام سید محمدمهدی اعتمادی 📌 همچنین میتوانید با شماره زیر جهت هماهنگی ها و کمک در زمینه های مختلف درارتباط باشید: ۰۹۰۱۷۲۹۰۵۹۴
🍱 بسته بندی و توزیع مواد غذایی و اقلام بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی بین افراد کم بضاعت آسیب دیده در بحران کرونا 📌با کمک مالی و معنوی شما عزیزان بخش اول از فاز سوم قرارگاه مبارزه با کرونا انجام شد و بخش های بعدی این مرحله إن شاءالله در روز های آینده انجام خواهد شد 🔴 شما عزیزان میتوانید برای سهیم شدن در این امر خداپسندانه کمک های مالی خود را به شماره حساب زیر واریز نمایید. این مبالغ صرفا جهت خرید و توزیع اقلام خوراکی بین خانواده های کم بضاعت مصرف خواهد شد. 💳 شماره کارت جهت کمک: ۵۸۵۹۸۳۱۱۰۶۴۹۰۱۶۱ به نام سید محمدمهدی اعتمادی
طرح کلی مباحث درس خارج آیت الله اراکی با عنوان فقه عمران و شهرسازی قسمتی از مباحثه ی انجام شده در :15 حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-1664934142_-211449.m4a
5.01M
🎙 *جهـاد اکبـر* 📌 قسمت ششم 👤 حجت الاسلام و المسلمین ملکی 🔖 خلاصه: در نگاه کلان ؛ "اخلاق" یعنی حرکت که از مسیری دور انسان شروع کرده و برگشت و معاد هم همان نقطه آغاز هست (انا لله و انا الیه راجعون) لذا نیاز به راهنما و امام برای رسیدن داریم لذا در هر عصری امام زنده ای وجود دارد جهت رساندن انسانهای طالب هدایت به غایت مطلوب. اگر در عصر ما امام غائب هست این غیبت از سمت ماست و نه از ناحیه ایشان. در دوران غیبت علمای ربانی که آگاه به حرکت و سیر انسان هستند البته با حفظ و رعایت اصول می توانند نقش خضر را در حرکت انسان ایفا نمایند. در واقع انسان در این عالم که نقطه صفر وجود هست قرار است انسان پس از دنیا را بسازد و سفر بعد از دنیای انسان مطابق و نتیجه سفری است که در این دنیا طی میکند. 📎 منبع مورد استفاده: جزوه جهاد اکبر آیت الله عابدینی
برگزاری جلسه ششم کلاس رسالت الهی خواهران به صورت مجازی سه شنبه ها ساعت ۱۵-۱۷ عناوین مباحث ارائه شده تا این جلسه - نقش و جایگاه خانواده در تحقق جامعه اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی - ماموریت¬گرایی در خانواده - آسیب¬شناسی جایگاه زن در غرب - جایگاه و منزلت زن در خانواده با رویکرد اسلامی - ماموریت زن در قلمرو خانواده - ماموریت زن در قلمرو اجتماعی - نسبت¬یابی ماموریت زن در خانواده و اجتماع حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
رسالت زن و خانواده .pdf
532.5K
📚 جزوه رسالت زن و خانواده تدوین توسط فارغ التحصیلان حوزه دانشگاهیان علم و صنعت عناوین 1️⃣ نقش و جایگاه خانواده در تحقق جامعه اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی 2️⃣ ماموریتگرایی در خانواده 3️⃣ آسیبشناسی جایگاه زن در غرب 4️⃣ جایگاه و منزلت زن در خانواده با رویکرد اسلامی 5️⃣ ماموریت زن در قلمرو خانواده 6️⃣ ماموریت زن در قلمرو اجتماعی 7️⃣ نسبتیابی ماموریت زن در خانواده و اجتماع منابع : ❇️ زن و بازیابی هویت حقیقی – گزیده بیانات رهبری ❇️ نقش و رسالت زن- جلد 5 - عرصه های حضور اجتماعی زن- گزیده بیانات رهبری ❇️ زن آنگونه که باید باشد – اصغر طاهرزاده ❇️ مجموعه مقالات هویت و نقش های جنسیتی- محمد رضا زیبایی نژاد ✅ تدوین: سرکارخانم رحیمی ؛ سرکار خانم عبداللهی معرفت جوی فارغ التحصیل حوزه دانشگاهیان علم و صنعت حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-1578885374_-211532.m4a
5.08M
🎙 *جهـاد اکبـر* 📌 قسمت هفتم 👤 حجت الاسلام و المسلمین ملکی 🔖 خلاصه: در زمینه حرکت انسان به سمت رشد و کمال چهار مسلک و راه عمده وجود دارد. مسلک اول بنام پسند عرف جامعه در این راه ملاک و معیار برای خوب و بد بودن اخلاقیات عرف جامعه هست. این شیوه نرم افزار حاکم در نوع نگاه زندگی مادی امروز بشریت هست. از نظر معارف دینی عرف و پسند جامعه زمانی ممدوح و قابل اعتناست که مبتنی بر فطرت پاک و مخموره انسانها باشد اما اگر ملاک و معیار عرف جامعه بعنوان پسند عمومی اما نه مبتنی بر فطرت پاک بلکه مبتنی بر تمایلات نفسانی و فطرتهای محجوبه و تاریک شده انسانها باشد این ملاک مذموم خواهد بود. زیرا در این حالت اخلاق کاملا نسبی خواهد شد و در این حالت غلبه با عرفی است که با ابزار مختلف رسانه ای بعنوان عرف غالب جهانی شناخته شده است و بقیه جوامع باید خود را با آن تطبیق دهند. 📎 منبع مورد استفاده: جزوه جهاد اکبر آیت الله عابدینی
برنامه کلاس های پنج شنبه ۴ اردی بهشت ۱۳۹۹ حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هم اکنون کلاس تدبر در قرآن خواهران به صورت مجازی ساعت ۸-۹:۱۵ در حال برگزاری است. حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هدایت شده از . .
هم اکنون کلاس نهج البلاغه به صورت مجازی ساعت ۱۰-۱۱:۱۵ در حال برگزاری است. پنج_شنبه_ها حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
هدایت شده از . .
هم اکنون کلاس مقاومت رسانه به صورت مجازی ساعت ۱۰-۱۱:۱۵ در حال برگزاری است. پنج_شنبه_ها حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
برگزاری کلاس تدبر در قرآن اکنون به صورت مجازی ساعت 11:30-12:45 حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir