eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی
474 دنبال‌کننده
329 عکس
39 ویدیو
5 فایل
🔹کانالی برای پوشش دیدگاه ها و فعالیت های علمی و آموزشی استاد ایزدهی ▫️مدرس خارج #فقه_سیاسی و اصول فقه سیاسی حوزه علمیه قم ▫️ استاد تمام و رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 ادمین کانال: @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ رویکردهای جهاد متفاوت است. من باید تمام تلاشم را برای مقابله با دشمن به کار بگیرم، چه با مال، چه با حضور در جبهه و چه با حمایت با لسان. آیه قرآن که چه بسا مستند جهاد تبیین قرار گرفته است این آیه است که می‌فرماید: «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا؛ پس از كافران اطاعت مكن و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز». حرف «به» در این آیه محل کلام است. جهاد به واسطه چه باشد؟ مشهور می‌گویند جهاد به واسطه قرآن و دین و معرفت منظور است. بر اساس این آیه من باید در مقابل کفار جهاد انجام بدهم، جهاد بزرگ. این جهاد ضرورتا به معنای معرکه جنگ نیست. امیرالمومنین(ع) در بیانی می‌فرمایند: با مال و نفس و زبانتان جهاد کنید. در بیان دیگری می‌فرمایند اولین کار در جهاد، جهاد با دست و رفتار است، بعد جهاد با زبان و بعد جهاد با قلوب. امروزه اگر جهاد با سیف یا جهاد سخت بر مردان واجب باشد اما جهاد تبیین یا جهاد به معنای زبانی و قلمی قطعا اختصاص به مردان ندارد، اگر نگوییم در مقام توزیع سهم زنان بیشتر است. ◾️ امروزه اگر بحثی در خصوص ادعای پوشالی انقلاب به ذهن برخی خطور کرده، می‌گویند سنخش زنانه است. دلیل اینکه چرا این انقلاب زنانه است این است که جامعه ما همواره برای زنان حرمت قائل می‌شود و در مقابل آنها کرنش می‌کند. اگر سنخ مبارزه امروز زنانه شد، اگر موضوعش به زن اختصاص داده شد، جایگاه زنان در این بحث هم اولویت دارد و هم اولیت. یعنی در مقابله با جنبشی که چه بسا خیال انقلاب دارد صف اول باید زنان باشند، چون آنها می‌توانند این هویت را ارائه کنند. 🆔 @izdehi
◾️ جهاد دشوار است. جهاد ممکن است آفندی باشد، ممکن است پدافندی و دفاعی باشد. ممکن است فرهنگی و اخلاقی باشد. بعضی از زندگی پیامبران جهاد بود ولی جهاد با رذائل اخلاقی که در جامعه رواج پیدا می‌کرد. انبیا دائما در حال جهاد و کوشش و کار سخت بودند. گاهی جامعه از ارزش‌ها سر باز می‌زد و گاهی ارزش‌ها در جامعه استمرار پیدا نمی‌کرد. پیامبر اسلام توانست دین خود را توسعه بدهد ولی استمرار این حرکت نیاز به جهاد داشت یا خیر؟ پس از ایشان مردم از ولایت رویکردان شدند. به همین دلیل عنصر محوری حرکت حضرت زهرا(س) در حرکت جهادی خودشان، پیرامون دفاع از ولایت بود. ◾️ ما چند چیز را در جامعه تاثیرگذار می‌دانیم یکی علم و آموزش و آگاهی و دیگری خانواده و پرورش نسل صالح و سالم و تاثیرگذار که خلاهای جامعه را پر کند. حضرت زهرا(س) از این جهت ذوابعاد است. اگر بخواهیم عوامل تاثیرگذاری ایشان در حیات خودشان را ذکر کنیم باید بگوییم حلقه اتصال نبوت و امامت به نسل ایشان برمی‌گردد. مراقبت‌های ایشان موجب نخبه‌پروری شد و جریان امامت در خانواده ایشان شکل گرفت. از حیث نسل، جهاد حضرت ارتباط بین نبوت و امامت است. مورد دوم خود وجود حضرت است که ادامه‌دهنده نبوت و امامت است چون خیر کثیر است. ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🔶 چکیده مطالب نشست علمی جهاد تبیین در حیات سیاسی حضرت زهرا (س) حجت الاسلام دکتر سجاد ایزدهی ◾️ جهاد تبیین واژه‌ای است که این روزها زیاد می‌شنویم، ابتدا توضیحی درباره خود این واژه عرض کنم. ممکن است ما تصوری از جهاد داشته باشیم که ناظر به جنگ در معرکه مسلحانه باشد. مراد ما از جهاد تبیین قطعا قتال نیست. اگر در واژگان قرآن نگاه کنیم چهار نوع واژگان داریم: جهاد، قتال، حرب، قتل. هر کدام از این واژگان با هم فرق می‌کند. ◾️ جهاد به معنای بذل جهد است یعنی تمام تلاش را به کار گرفتن. این خلاصه معنای جهاد است. جنگ‌ها از زمان‌های گذشته تا امروز متحول شدند. در یک زمان جنگ به معنای مبارزه کردن با شمشیر بود. بعدها ابزار جنگ متحول شد و شمشیر جایش را به تفنگ و تفنگ جایش را به موشک داد. درست است که جهاد به معنای بذل جهد و توان برای مقابله با دشمن در زمین جنگ است اما روال بشر به اینجا رسیده که جنگ‌ها فقط اختصاص به جنگ مسلحانه نداشته باشند. ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
◾️ نکته دیگر اینکه انسان‌های خوب ذوابعاد هستند. نه باید آنها را قدسی کنیم و نه حصر زمانی و مکانی کنیم و نه اینکه آنها را در ابعاد خاصی معرفی کنیم. در مورد شخصیت حضرت فاطمه(س) برخی کناره‌گیری و عزلت ایشان را برجسته می‌کنند، برخی حیات اجتماعی و سیاسی ایشان را مطرح می‌کنند، برخی فاطمه(س) را در کنار علی(ع) و پیامبر(ص) و فرزندانش معرفی می‌کنند. همه اینها فاطمه(س) است ولی ایشان یک وجود مستقلی دارد که می‌تواند برای انسان‌ها قابل اتکا باشد. چرا انسان‌ها می‌توانند متعلق به یک تاریخ و تحول‌آفرین در آن تاریخ باشند یا چرا می‌توانند در امتداد تاریخ مفهوم و معنا پیدا کنند و تاریخ در قبال آنها زبان و گویش پیدا ‌کند؟ ◾️ در جایگاه‌هایی که خلا تاریخی داریم یعنی جایی که پیامبری یا امامی ظهور و بروزش در جامعه به برهه دیگری از تاریخ سپرده شده یا به دلیل شرایط خفقان، مدل رفتاری که برای او تعریف شده است متفاوت است، اینجا گویا خداوند علمداری را به زنان جامعه سپرده است. جریان هاجر در کنار کعبه و جوشیدن زمزم و سعی میان صفا و مروه یا داستان مادر حضرت موسی نمونه‌هایی از این مسئله است. به عنوان نمونه دیگر، حضرت خدیجه نخستین بانوی ایمان‌آور به پیامبر(ص) بود که همراهی او در جهاد اقتصادی درخشان است و الا در دیگر ابعاد هم به عنوان مجاهد معرفی می‌شود. خود علنی کردن ایمان و ظهور و بروز ارزش‌ها یکی از ابعاد جهاد ایشان است. این مقدمه دوم بحث بنده بود. ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
چهل و یکمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد 🔸ذات و ماهیت سیاست از منظر اندیشمندان اسلامی 🔸ماهیت و مسائل دولت متعالیه 🔸فساد اقتصادی و اداری؛ از پیشگیری تا مقابله 🔸علوم انسانی اسلامی؛ محال اندیشی یا واقع بینی؟ 🔸تازه های نشر فهرست کامل مطالب این شماره: https://scih.ir/mxjau خرید فصلنامه از فروشگاه صدرا: https://book.sccsr.ac.ir/ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🖼 | مصلحت امور اجتماعی داخلی ◽️ از مهم‌ترین عرصه‌هایی که حاکم، مصلحت اندیشی را در آن به‌کار گرفته و به سامان رسیدن مطلوب جامعه، کمک می‌رساند، امور مرتبط با جامعه و اجتماع و مباحثی است که به زندگی جمعی و عمومی مردم مرتبط است. مردم در تصرف بر امول و مسکن زندگی خویش استقلال داشته و کسی نمی‌تواند آنان را به انجام چیزی مجبور نموده و از حق تصرف آن‌ها در اموالشان منع نماید، ضرورت زندگی اجتماعی، همزیستی مطلوب مردم در کنار همدیگر و اداره مطلوب، بهینه و سامان‌مند جامعه و تامین مصالح عام جامعه مقتضی است که در برخی موارد، حریم خصوصی برخی، به نفع منافع عمومی و توده مردم نقض شده و مصلحت عمومی تأمین شود. 📖 برگرفته از کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/5902 🆔 @izdehi
اصول فقه حکومتی استاد ایزدهی 14011010.mp3
16.83M
🔊 💠 - جلسه سی و پنجم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️جمع بندی دیدگاه آیات ▫️امکان تکلیف به قلب ▫️فرق میان فعل و عمل ▫️تمایز میان فعل جوانحی و تجرّی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/10 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
فقه روابط بین الملل استادایزدهی 14011010.mp3
31.27M
🔊 💠 - جلسه چهل و سوم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️مباحث عقل ناظر به جنگ ▫️علل معده ناظر به جنگ ▫️معیار صحت و قبول روایات جنگ 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/10 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
▫️دشمن در جنگ ترکیبی از ابزارهای مختلف و هم عرض تحت یک فرماندهی واحد بهره می برد 🔸 حجت الاسلام دکتر رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه در گفتگویی مطرح کرد: 💢 بخش اول 🔻 دشمن در جنگ ترکیبی با بکارگیری ابزارهای هم عرض و مختلف (فضای مجازی، اقتصاد،دیپلماسی و ...) در یک زمان با فرماندهی واحد؛ می خواهد نظامی را که با یک جنگ بسیط و یک سویه شکست نمی خورد در این جنگ شکست دهد... 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/jangtarkibi 🆔 @izdehi
▫️جنس جهاد در جنگ ترکیبی از نوع جهاد تبیین است 🔸 حجت اسلام دکتر رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه در گفتگویی عنوان کرد: 💢 بخش دوم 🔻 ابزارهای مورد استفاده در جنگ ترکیبی امروز ابزارهای تعریف شده هستند و امروز دشمن از فضای مجازی به شکل های مختلف استفاده می کند و غرض از آن نیز به تعبیری اثرگذاری بر فضای ذهن مردم است. جنگی که ناظر بر افکار عمومی است، جنس جهاد آن از جهاد تبیین است. 🔻 در فضایی که هدف از آن از بین بردن حوزه اقتصادی است، جنس جهاد اقتصاد مقاومتی باید باشد و اگر در فضای ابزارهای مجازی و تاثیرگذاری هدف قرار دارد،باید از ایجاد شبکه ملی و نرم افزارهای ملی ارتباطات استفاده کرد و باید متناسب با سطح هجوم و سطح دفاع و بازدارندگی و مصونیت آن جبهه هدف از ابزارهای مناسب استفاده کنیم. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/jangtarkibi-2 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
فقه روابط بین الملل استادایزدهی 14011011.mp3
26.84M
🔊 💠 - جلسه چهل و چهارم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️روایات باب جهاد ▫️جهاد به غرض غنیمت ▫️معنای غنیمت ▫️تمایز میان علت و غرض 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/11 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🖼 | درک مصلحت در حکم حکومتی ◽️ حوزه دیگری از ارتباط مصلحت با شریعت وجود دارد که عمدتا، در ارتباط با اموری چون حُسن انجام امور در جامعه و نظام سیاسی، ضرورت‌های ناشی از مشکلات اداره مطلوب امور مردم، چالش‌های فراروی تقابل میان آرمان‌ها و واقعیت‌های موجود، هست‌ها و بایدها و اولویت‌بندی میان تزاحم سیاست‌ها و مصالح نظام سیاسی - اجتماعی رخ می‌نماید. ◽️ مشروعیت و گستره این حوزه از مصلحت که در ارتباطی وثیق با نظام سیاسی و حاکمی منتسب به فقه شیعه قرار دارد، نه در گرو اموری خارج از شریعت و به‌جهت ضرورت‌هایی ناشی از اداره سکولار جامعه، بلکه به ادله‌ای در درون آموزه‌های شریعت، مستند است و بررسی آن ادله می‌تواند تأثیری غیرقابل انکار در استفاده از این عنصر در حوزه‌های مرتبط با اداره جامعه داشته باشد. 📖 برگرفته از کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/5902 🆔 @izdehi
🖼 | کارگزاران و افسران جنگ نرم چه کسانی هستند؟ 👤 حجت‌الاسلام دکتر ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: ◼️ اگر عنوان می شود هریک از افراد جامعه یا دانشجویان افسران آتش به اختیار و مقابله با جنگ فرهنگی و ترکیبی هستند و همگی آتش به اختیار هستیم، همگی مولفه هایی هستند که راه برون رفت از مشکل برای حل مقوله جنگ را نشان می دهد و اکنون که جنگ از موضوع بسیط بودن خارج شده و به جنگ ترکیبی تبدیل شده است، باید تمامی ابزارها و کارگزاران در کنار یکدیگر تحت فرماندهی واحد بتوانند این جنگ را پوشش دهند یا جنگ را به نفع خود به پیروزی برسانند و در مرحله بالاتر به نوعی رفتار کنند که عملا امکان جنگ از میان رفته و مصونیت سازی کرده یا از ادامه جنگ پیشگیری کرده یا پیش دستانه امکان جنگ را از بین ببرند که با یک سیاستگزاری جامع، متمرکز و هدفمند امکان پذیر است. 🆔 @izdehi
اصول فقه حکومتی استاد ایزدهی 14011012.mp3
18.02M
🔊 💠 - جلسه سی و ششم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️باب تجری ▫️روایات باب تجری ▫️روایات خلود به ملاک نیت ▫️تحلیل و بررسی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/12 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
فقه روابط بین الملل استادایزدهی 14011012.mp3
24.21M
🔊 💠 - جلسه چهل و پنجم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️روایات باب جهاد ▫️نامه امام باقر به حاکم اموی ▫️اعتبار صدوری و جهت صدوری ▫️امکان سنجی اعتبار صدور روایی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/12 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🖼 | عرصه مصلحت قرارداد و پیمان در سیاست خارجی 🔺 غدر به معنای وفانکردن به پیمان و شکستن عهد، براساس دیدگاه فقیهان شیعه، حرام شمرده شده است. براین اساس افراد و نهادها بلکه حکومت اسلامی نمی‌توانند از مقتضای پیمان خود، سر باز زده و خلاف آن عمل نمایند؛ از این روی، فقیهان معتقدند که هرگاه به افراد دشمن امان داده شود، نمی‌توانند وی را به صورت غافلگیرانه از پای درآورند. 🔺 آنچه مستند وجوب وفا به قرارداد قرار می‌گیرد، علاوه بر ادله عام وجوب پایبندی به پیمان‌ها که عقلاً مقتضی نهی از ضد آن، یعنی نقض پیمان است، روایات بسیاری است که مطابق آن، پیمان‌شکنان در آتش جهنم بوده و مسلمانان از پیمان‌شکنی منع شده و همراهی با آنان نیز ممنوع برشمرده شده است. 📖 برگرفته از کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/5902 🆔 @izdehi
فقه روابط بین الملل استادایزدهی 14011013.mp3
29.39M
🔊 💠 - جلسه چهل و ششم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️روایات باب جهاد ▫️نامه امام باقر به حاکم اموی ▫️اعتبار صدوری و جهت صدوری ▫️امکان سنجی اعتبار صدور روایی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/13 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
اصول فقه حکومتی استاد ایزدهی 14011013.mp3
17.2M
🔊 💠 - جلسه سی و هفتم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️باب تجری ▫️روایات باب تجری ▫️روایات خلود به ملاک نیت ▫️تحلیل و بررسی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/13 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
درس نهج البلاغه استاد ایزدهی 14011014.mp3
41.91M
🔊 💠 - جلسه دهم ، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔵 خطبه 44 🔹موضوع : ▫️خطبه 44 ▫️رفتار خوارج ▫️رفتار با کارگزاران 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/14 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🔻به مناسبت سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت «سردار سلیمانی(ره)» برگزار می گردد: 🔰 هم اندیشی: 🎙با حضور و سخنرانی: (استاد خارج فقه سیاسی حوزه علمیه قم) (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)) 🎙 و ارائه اعضای حلقه فقه روابط بین الملل: ▪️دبیر علمی: 🕰 زمان: 5 شنبه 15 دی ماه ساعت 10-12 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم- پردیسان - دانشگاه باقرالعلوم (ع) - طبقۀ دوم- اتاق 212 : پخش زنده از: تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز 👈 http://heyatonline.ir/irsi 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @izdehi
اصول فقه حکومتی استاد ایزدهی 14011017.mp3
18.82M
🔊 💠 - جلسه سی و هشتم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️باب تجری ▫️روایات باب تجری ▫️روایت «نیّة المومن إبلغ من عمله» ▫️تحلیل و بررسی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/17 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
فقه روابط بین الملل استادایزدهی 14011017.mp3
29.23M
🔊 💠 - جلسه چهل و هفتم، سال تحصیلی 1402-1401 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️روایات باب جهاد ▫️نامه امام باقر به حاکم اموی ▫️شکایت از رویکرد جهادی خلفا ▫️دلالت عبارات امام ▫️نقد و بررسی 📆 تاریخ جلسه : 1401/10/17 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
🔘 شناسایی دوست و دشمن برمبنای رویکرد تمدنی انقلاب اسلامی 📌حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖انقلاب ما به‌عنوان یک انقلاب اسلامی، رویکردی تمدنی دارد و باید بتواند دوستان و دشمنان خودش را در جهان بشناسد و یک جبهۀ مشخصی را باز کند. در این جبهه، کشورها به دو عرصۀ ظالم و مظلوم تقسیم می‌شوند. 🔖 بر اساس این منطق، کشورهای استکباری که عمدتاً روحیۀ استثماری و تکبّر و تفرعُن دارند، یک طرف قرار می‌گیرند و کشورهای مستضعف و در حال توسعه در یک طرف قرار دارند. 🔖 بنابراین اگر ما در عرصۀ جهانی یک جبهۀ مشخصی داشته باشیم، نمی‌توانیم نسبت به دوستان خود در جهان بی‌تفاوت باشیم. البته دوستی در اینجا می‌تواند معنای گسترده‌ای داشته باشد و شامل دوستی با دیگر کشورهای مسلمان یا به‌معنای کشورهای مستضعف و یا کشورهایی که با دشمنان ما دشمن هستند، بشود. طبعاً در اینجا باید یک حوزۀ منافع مشترک تصویر شود. ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔶 خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت ♻️ به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزه‌ای و تشکل ها‌ی مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بین‌المللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ده صبح در صحن آستانه‌ی مقدسه‌ی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار می‌گردد. ♻️ لازم به ذکر است که بدین منظور دروس حوزه‌های علمیه از ساعت ده صبح فردا تعطیل خواهد بود. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه