eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی
460 دنبال‌کننده
286 عکس
35 ویدیو
4 فایل
🔹کانالی برای پوشش دیدگاه ها و فعالیت های علمی و آموزشی استاد ایزدهی ▫️مدرس خارج #فقه_سیاسی و اصول فقه سیاسی حوزه علمیه قم ▫️ استاد تمام و رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 ادمین کانال: @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤 |منطق اسلام در مواجهه با جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد 🔻گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه 🔹 چندی است محاصره باریکه غزه و حملات هوایی، زمینی و دریایی این منطقه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع، بخصوص کودکان و زنان مظلوم آن سامان، در سایه سکوت قدرت‌های بزرگ حامی رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر و برخی دولت‌های محافظه کار عرب، به فاجعه‌ای انسانی تبدیل شده است. 🔹طبیعتاً چون هم منطق انسانی حکم می کند که انسان نباید نسبت به ظلم دیگری بی‌تفاوت باشند و هم منطق اسلامی می‌گوید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» («هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست) طبعاً مسلمانان هم موظف هستند که در حد توان خود از مظلوم مسلمان حمایت کنند، چون دشمن مسلمان، دشمن همه مسلمانان است. طبیعتاً سنخ انسان دوستی و وظیفه اسلامی حکم می کند که انسان در مقابل دشمن مسلمانان مقاومت نماید. در این موقعیت سکوت و خویشتن داری به معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. در مقامی که دعوای ظالم و مظلوم وجود دارد، انسان بی‌طرفی وجود ندارد. انسان بی‌طرف یعنی سکوت‌کردن نسبت به ظلم ظالمان که طبیعتاً به‌معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. 👈مشروح گفت و گو 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah @izdehi
پاسخ اندیشمند ایرانی به جانبداری فیلسوف 95 ساله آلمانی از اسرائیل حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظامهای سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: «برای اینکه سالیان سال در کشور هابرماس یعنی آلمان، تفکرات ضدیهودی توسط فاشیست‌های نازی اشاعه شده و فضا را علیه یهودیان برانگیخته بود، او از موج ضدصهیونیستی در آلمان چنین برداشت کرده است که این اقدامات اعتراضی یهودستیزی است. در صورتی که هیچ ترادف معنایی بین یهودی و صهیونیست وجود ندارد و بسیاری از یهودیان در سالیان اخیر بارها علیه رژیم صهیونستی موضع گرفتند. نگرانی از آزار و اذیت یهودیان به دلیل فضای امروزه علیه صهیونیست‌ها چیزی است که در حال حاضر توسط خود رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در حال وقوع است!» هابرماسِ ۹۵ ساله با نزول و ابتذال مسأله فلسطین به یهودستیزی توجه ندارد که دشمنی با اسرائیل نه به جهت باور سران آن به دین یهود، بلکه از آن روست که آنان با غصب زمین به اهالی آن ظلم روا داشته و اتفاقاً با اِعمال تبعیض نژادی دست به هرظلم و جنایتی می‌زنند. امروزه بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی اذعان دارند که اسرائیل با غصب زمین فلسطینی‌ها گسترش سرزمینی خود را پیگیر شده و حتی مصوبات و معاهداتی چوت کمپ دیوید و اوسلو را زیر پا می‌گذارد. ایزدهی در ادامه می‌گوید: «با افرادی که سال‌ها با غصب سرزمین به حیات خود ادامه دادند و هرگونه قرارداد بین‌المللی را نقض می‌کنند، چگونه باید برخورد کرد؟ مرور زمان برای اسرائیلی‌ها مالکیت نمی‌آورد و آنان دست به یک غصب ده‌ها ساله زدند.» # خبرگزاری فارس http://fna.ir/3fzbj9 @izdehi
🎤 منطق اسلام در مواجهه با جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد 🔻بازنشر گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه در هفته نامه افق حوزه؛ 🔹 چندی است محاصره باریکه غزه و حملات هوایی، زمینی و دریایی این منطقه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع، بخصوص کودکان و زنان مظلوم آن سامان، در سایه سکوت قدرت‌های بزرگ حامی رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر و برخی دولت‌های محافظه کار عرب، به فاجعه‌ای انسانی تبدیل شده است. 🔹طبیعتاً چون هم منطق انسانی حکم می کند که انسان نباید نسبت به ظلم دیگری بی‌تفاوت باشند و هم منطق اسلامی می‌گوید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» («هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست) طبعاً مسلمانان هم موظف هستند که در حد توان خود از مظلوم مسلمان حمایت کنند، چون دشمن مسلمان، دشمن همه مسلمانان است. طبیعتاً سنخ انسان دوستی و وظیفه اسلامی حکم می کند که انسان در مقابل دشمن مسلمانان مقاومت نماید. در این موقعیت سکوت و خویشتن داری به معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. در مقامی که دعوای ظالم و مظلوم وجود دارد، انسان بی‌طرفی وجود ندارد. انسان بی‌طرف یعنی سکوت‌کردن نسبت به ظلم ظالمان که طبیعتاً به‌معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. 👈 مشروح گفتگو را در شماره ۷۷۶ هفته نامه افق حوزه بخوانید: ofoghhawzah.ir/Newspaper/PagePDF/37536 ⚠️ همراه باشید با کانال حجت الاسلام دکتر ایزدهی در پیامرسان ایتا: eitaa.com/izdehi 🆔 @izdehi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه بیست و نهم، سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️ آیه 75 سوره نساء ▫️ وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ ▫️ دلالت «ما لکم» بر وجوب انشائی یا ارشادی ▫️ مراد از مستضعفین در آیه شریفه 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/27 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه سی ام، سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️ دلالت هیئت «ما لکم» بر وجوب با مطلوبیت ▫️ مقتضای آیات مماثل آیه قتال برای مستضعفین ▫️ مراد از مستضعفین در آیه شریفه ▫️ قرائن دال بر مراد از مستضعف 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه بیست و چهارم، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️مراد از قطع و ظن در احادیث من بلغ ▫️ضرورت قطع نوعی در امور عمومی ▫️پیامدهای عمل به قطع شخصی در عرصه عمومی ▫️قطع نوعی در رویکرد آتش به اختیار در احادیث من بلغ 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه سی و یکم، سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️ مستضعفین به مثابه گمراه در عرض کافر و مومن ▫️ مستضعفین به مثابه مرجون لأمر الله ▫️ مستضعفین بمثابه مولفه قلوبهم و أعراف ▫️ عدم دلالت آیه بر جهاد به ملاک مسلمان کردن کفار و مشرکین 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/29 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه بیست و پنجم، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️عدم انطباق احادیث من بلغ به انقیاد ▫️احادیث من بلغ به عنوان قضیه خارجیه ▫️امکان انطباق احادیث من بلغ به علم کلام، فقه و اصول ▫️عدم ایجاد تحریف و بدعت در رویکرد مختار 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/29 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
به اطلاع اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان می رساند، کانال حوزه علمیه خراسان، با هدف گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه فقه های تخصصی و مضاف، در حوزه علمیه خراسان، شروع به فعالیت کرده است. این کانال در صدد است ضمن اطلاع رسانی برنامه های علمی، آموزشی و پژوهشی در این حوزه، به رصد، شناسایی و ایجاد شبکه گفتمانی در حوزه اقدام نماید. 🌀محورهای فعالیت ▫️معرفی گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️معرفی خارج و درس گفتارهای مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️معرفی گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️معرفی های مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️اطلاع رسانی های علمی مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️انتشار ها و های مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️انتشار های متنی، صوتی و تصویری مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️همکاری با و مراکز علمی برای اجرای برنامه های علمی مرتبط با گفتمان فقه مضاف در حوزه خراسان ▫️و... راه ارتباطی با ادمین کانال: @andishetamadoni 🕌گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان @feqhemozaf_khorasan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💠 - جلسه سی و دوم، سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ 💢 استاد ایزدهی 💠💠💠💠💠 🔹موضوع : ▫️ روایات معارض با ادله جواز دخالت در سایر کشورها ▫️ امر به معروف و نهی از منکر بعنوان ملاک جهاد ابتدائی ▫️ گستره امر به معروف و نهی از منکر نسبت به کفار ▫️ امکان انطباق امر به معروف و نهی از منکر بر جهاد ابتدائی ▫️ امر به معروف به ملاک دلیل عقل یا شرع 📆 تاریخ جلسه : ۱۴۰۲/۰۸/30 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد ایزدهی 🆔 @izdehi
سلسله کارگاه‌های تراث سیاسی اسلامی (دوره چهارم) 💠 فقه سیاسی شیعه در قرن چهارم به مناسبت روز بزرگداشت شیخ مفید ◾️ عصر غیبت و تکون فقه سیاسی شیعه 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن مهاجرنیا (عضوت هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) ◾️ فقه سیاسی محدثین (شیخ کلینی و شیخ صدوق) 🎙حجت الاسلام والمسلمین روح الله شریعتی (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ◾️ فقه سیاسی شیخ مفید 🎙حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی (عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) ◾️ فقه سیاسی شیخ طوسی 🎙دکتر محمود فلاح (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر حججی 📆 زمان: پنجشنبه ٩ آذر ۱۴۰۲، از ساعت ۸ الی ۱۲ 🏢 مکان: قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ثبت نام در 🌐 dte.bz/torath4 @izdehi