eitaa logo
جهادتبیین استاد قهرمانی‌نژاد
486 دنبال‌کننده
2هزار عکس
2هزار ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نه پزشکیان باورش می شد، نه اطرافیانش و نه ما که روزی بعد از رییسی، رییس جمهور ایران باشد 🔸اما کار خدا عجیب است. 🔸این بار که دیگر نمی توانند بگویند کار خودشان بود، دقیقا رییس جمهور منتخب، کسی است که از استانهای مرزی بیشترین رای را گرفته است. 🔸دقیقا همان استانهایی که با کنش های عبدالحمید و علیف و پروژه مهسا امینی، گسلهای تجزیه طلبانه شان فعال شده بود. 🔸حالا بیشترین رغبت به منتخب جمهوری اسلامی، از سوی استانهایی است که بیشترین سرمایه گذاری تجزیه طلبانه و فرقه ای روی آن شده بود. 🔸مسیر این انقلاب به طرز اعجاب انگیزی در حال راهبری توسط یک دست غیبی است... 🛑‍ @lashkare_14
💢لبیک فرماندهان نظامی یمن به رهبر انقلاب این کشور در پی تهدید حمله به عربستان 🔹محمد ناصر العاطفي، وزیر دفاع و محمد الغماری، رئیس ستاد مشترک ارتش یمن روز گذشته با ارسال نامه‌ای مشترک به رهبر انقلاب یمن، ضمن تبریک سال نو قمری تأکید کردند که ارتش این کشور، توانمندی‌هایی دارد که می‌تواند دشمنان را به دردسر بیاندازد. 🔹العاطفی و الغماری با ارسال پیامی به سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن و جنبش انصارالله تأکید کردند که نیروهای مسلح یمن برای انجام مأموریت‌های خود در راستای دفاع از اسلام، حاکمیت و مسئله فلسطین، در نهایت آمادگی قرار دارد. 🛑‍ @lashkare_14
🔻معضلۀ ناانباشته‌گی تجربۀ ملّی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. سخن اصلی در یادداشت «آغاز دوبارۀ دورۀ افول ایران» این بود که در قدرت قرارگرفتن نیروهای سیاسیِ غرب‌گرا در ایران، نسبت معکوس با قدرت ایران دارد؛ چنان‌که تجربۀ سه دهۀ گذشته نشان می‌دهد که دوره‌های «تجدید قدرت غرب‌گرایان»، دوره‌های «تحدید قدرت ایران» بوده است. این امر بدان دلیل است که ذات و سرشت راهبردِ اقبال به غرب و کرنش در برابر آن، چنین نتیجه‌ای دارد و گشودگی در رابطه با غرب، به معنی گشودگی در فضای ملّی نیست، بلکه ما با فروختن سرمایه‌ها و حراج اندوخته‌های ملّی‌مان در پای میز مذاکره و خریدن وعده‌های کاغذی و نسیه، دست به «خودتاراجی» زده‌ایم. سیاست خارجی در عهد دولت‌های اصلاح و اعتدال، چنین حاصلی داشت. اگر تجربۀ عهد اصلاح، در دوردست‌هاست، اما تجربۀ عهد اعتدال، فاصلۀ سه‌ساله با ما دارد و ما در عمل و عین دیدیم که هشت‌سال «فروشندگی» در ذیل برجام، کمترین نتیجه‌ای نداشت؛ بلکه اقتصاد ملّی را شرطی و متوقف و وابسته کرد و همۀ چرخ‌ها را از حرکت افکند و در نهایت، «یک دهۀ تعطیلیِ نسبیِ اقتصاد» را رقم زد. در پایان دولت اعتدال، آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به آنها تصریح کردند که اعتماد شما به غرب، فایده‌ای نداشت و یک «تجربۀ ملّی برای آیندگان» است. [دوّم]. عبور جامعه از دولت روحانی به دولت رئیسی، در اثر همین تجربه محقّق شد؛ جامعۀ سرخورده و ناامید و در تعلیق، دریافت که با برجام نمی‌توان گره‌ها را گشود و رونق معیشت را خرید، بلکه باید از درون، اتّفاقی رخ بدهد. رئیسی کوشید نشان بدهد که در درون ایران، امکان‌ها و استعدادها و قوّه‌ها به‌حدّی هستند که ما محتاج گدایی از غرب و در پیش گرفتنِ سیاست التماسی و سازش‌جویانه نباشیم و نخواهیم «شرف ملّی‌»مان را با «رونق معیشت»‌مان معامله کنیم. او توانست میان این دو، جمع برقرار کند و به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «اگر این دولت [شهید رئیسی] ادامه پیدا می‌کرد، بنده احتمال زیاد می‌دهم که بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی حل می‌شد.»(در دیدار مردم، ۱۴۰۳/۴/۵). انتظار می‌رفت که بر اساس تجربۀ شکست‌خوردۀ دولت روحانی و تجربۀ کامیاب دولت رئیسی، اکثریّت جامعه از اندیشۀ برجامی و برون‌گرا و بیگانه‌گُزین و وابسته، خارج شده باشند و اگر کسی در تبلیغات انتخاباتی، اقتصاد را به مذاکره ربط داد و از برجام دفاع کرد، جامعه به وی روی خوش نشان ندهد، اما چنین نشد و بخشی از جامعه، دوباره به «تلۀ تحریف» افتاد و فریب خورد. اگر در سال نود و دو، می‌شد به جامعه حقّ داد که خطا کند و دچار این کج‌روایت بشود که مذاکرۀ با غرب، حل‌المسائل معیشت است، اما در سال نود و شش، دیگر نمی‌شد جامعه را توجیه کرد. حال بر اساس این دو تجربۀ منفی، اگر کسانی امروز، مرتکب «خطای سوّم» بشوند و دوباره به برجام و مذاکره و غرب و سازش، دل ببندند، به‌واقع مستحق توبیخ گزنده و نقد صریح و سخن عتاب‌آلود هستند. [سوّم]. این بخش از جامعه، حقّ داشت «انتخاب» کند، اما حقّ نداشت «فریب» بخورد؛ و حقّ داشت «نظر» بدهد، اما حقّ نداشت به «تجربه» ننگرد و دوباره ایران و بقیۀ ایرانیان را درگیر روندهای بی‌فرجام و بیهودۀ برجامی کند. و در مقابل، ما حقّ داریم برآشفته بشویم و بگوییم از یک سوراخ، چند بار گزیده‌شدن؟! انتخاب‌های نوسانی و زیگزاگی، تا کی؟! عدم‌انباشت تجربه‌های ملّی و تکرار خطاهای پُزهزینه تا کجا؟! چرا باید کسانی بتوانند حقایق را وارونه جلوه بدهند و ذهنیّت جامعۀ ایران را دستکاری کنند و بخشی از جامعه نیز تسلیم و تابع آنها باشد؟! چرا انتخاب سیاسی، از اندیشه‌ورزی و تفکّر مستقل، بریده شده و به دست طوفان کج‌روایت و هیجان سپرده شده؟! چرا تعقّل به حاشیه رفته و احساس کور و ناموجّه، صدرنشین شده؟! چرا تحریک‌های شب‌انتخاباتی و روزانتخاباتی، آنچنان بر جامعه مؤثّر است که می‌تواند چرخش‌زا باشد؟! چرا قومیّت بر ملّیّت، سایه افکنده؟! چرا برنامه‌مندی و برخورداری از نقشه و طرح برای حکمرانی، یک فضیلت ضروری و قطعی انگاشته نمی‌شود؟! چرا برخی جریان‌های سیاسی احساس می‌کنند که می‌توانند با تحریف و خیانت به واقعیّت، بازی انتخابات را ببرند؟! چرا جامعه، مسیرهای متناقض را انتخاب می‌کند و در هر دوره‌ای به سویی می‌لغزند و مجال نمی‌دهد که غایت و تمامیّت یک مدار حرکتی، تعیّن یابد؟! چرا حرکت‌های جمعی ما، تکه‌تکه و گسسته و غیرتکاملی هستند؟! چرا جامعه دربارۀ گزاره‌هایی که نیروهای دگراندیش بیان می‌کند، فکر نمی‌کند و استدلال نمی‌طلبد و هنر تجزیه‌وتحلیل و رخنه‌افکندن در کلیشه‌ها را ندارد؟! چرا جامعه، امروز خودش انتخاب می‌کند و فردا که نتایج انتخاب ناصواب خودش سربرآورد، ساختار را بر کرسی متهم می‌نشاند و فرافکنی می‌کند؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
👆👆 🔥 سیره علما در خواندن زیارت عاشورا 🌱 بیانات عارف کبیر آیت الله بهجت ❣ حاج آقا رضا محمدی ❣ @reza_mohammadee
🕊 دقیقا همان چیزی است که شماها میخواهید 🔸یزید اهل و است. ناب ایتالیایی میخورد و ادکلن‌های میزند. لباس‌های می‌پوشد و خوشتیپ است. چشم‌آبی خارجی دارد. مشاوران کروات‌بسته رومی دارد و حیوان‌خانگی دارد است 🔹یزید اهل و شاعری است و دل‌خسته. است و به مردم‌اش آزادی‌های فردی و جمعی می‌دهد ها و های بزرگ برای جوان‌ها ساخته به عقاید همه اقشار احترام میگذارد 🔸میخواهی و سینه‌سوخته با پیشانی پینه‌بسته در مدینه و بصره باش یا جوانی آتئیست و اهل و در دمشق. همه را در دایره خود نگه‌ می‌دارد 🔹 میگوید کسی را طرد نکنید. دوقطبی درست نکنید. برای بت‌پرست‌های شام، بزرگ و طلایی از شرق‌ آسیا وارد میکند و برای مسلمان‌های دوآتیشه، های متنوع و مختلف می‌سازد 🔸 وفادار به آرمان عیسی به خود، موسی به دین خود. دین را قاطی سیاست‌ نمیکند از و و به یک اندازه در دربار خود استفاده می‌کند معتقد به دولت فراگیر و پلورالیسم دینی است 🔷 برای ها ارزش و احترام قائل است و هوای‌شان را دارد. به سفارش یک‌ سلبریتی،  مهم‌ترین زندانی سیاسی خود را آزاد میکند. تمام صفاتی که در جهان امروز به‌عنوان «ارزش» شناخته می‌شوند را دارد. 🔸 هرازگاهی نگاهی به ارزش‌هایتان بیندازید. رسانه در بلندمدت صفاتی را که قبلا تف و می‌کردید به‌عنوان ارزش و نقطه‌قوت به‌ خوردتان می‌دهد.
❇️ امر به معروف و نهی از منکر در آینه احادیث. تاکید روی این فریضه که اصلی ترین رسالت برگزیدگان الهی از آدم(ع) تا خاتم(ص)و اهل بیت طاهرین او( س)بوده و روش و منش آنها از میراث دار حجاب فاطمه(س)تا شهید کربلا،همین است حدیث (1) امام  على علیه السلام : و َما أعمالُ البِرِّ كُلُّها وَ الجِهادُ فى سَبيلِ اللّه‏ِ عِندَ الامرِ بِالمَعرُوفِ و َالنَّهىِ عَنِ المُنكَرِ إِلاّ كَنَفثَةٍ فى بَحرٍ لُجِّىٍّ؛ همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره‏ اى است در درياى عميق. نهج البلاغه(صبحی صالح)  ص 542 ، ح 374 حدیث (2) امام على عليه السلام :  إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ لَكِنْ يُضَاعِفَانِ الثَّوَابَ وَ يُعْظِمَانِ الْأَجْرَ وَ أَفْضَلُ مِنْهُمَا كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِر امر به معروف و نهى از منكر نه اجلى را نزديك مى‏ كنند و نه از روزى كم مى ‏نمايند، بلكه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏ سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منكر سخن عادلانه ‏اى است نزد حاكمى ستمگر. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7637 حدیث (3) رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم:  إِذَا لَمْ يَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ يَنْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لَمْ يَتَّبِعُوا الْأَخْيَارَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ شِرَارَهُمْ فَيَدْعُوا خِيَارُهُمْ فَلَا يُسْتَجَابُ لَهُمْ. هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود . کافی(ط - الاسلامیه) ج 2 ، ص 374 {شبیه این حدیث در امالى(صدوق) ص 308} حدیث (4) رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم : لا يَأمُرُ بِالمَعروفِ و َلا يَنهى عَنِ المُنكَرِ إلاّ مَن كانَ فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ : رَفيقٌ بِما يَأمُرُ بِهِ رَفيقٌ فيما يَنهى عَنهُ ، عَدلٌ فيما يَأمُرُ بِهِ عَدلٌ فيما يَنهى عَنهُ، عالِمٌ بِما يَأمُرُ بِهِ عالِمٌ بِما يَنهى عَنهُ؛ امر به معروف و نهى از منكر نكند مگر كسى كه سه خصلت در او باشد: در امر و نهى خود مدارا كند، در امر و نهى خود ميانه‏ روى نمايد و به آنچه امر و نهى مى‏ كند، دانا باشد . بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 97 ، ص 87 ، ح 64 {شبیه این حدیث دعائم الاسلام ج 1 ، ص 368 } حدیث (5) امام على علیه السلام : مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَ مَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَ أَمِنَ كَيدَهُ؛ هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى‏ بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى‏ ماند. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص51، ح1 حدیث (6) رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم : لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ و َنَهَوا عَنِ المُنكَرِ و َتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَإذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ، وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ و َلَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِى الأرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛ تا زمانى كه مردم امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركت‏ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند و نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان. تهذيب الاحكام(تحقیق خرسان) ج6، ص181، ح 22 {شبیه این حدیث در بحارالانوار(ط-بیروت) ج 97 ، ص 94 حدیث (7) امام باقر علیه السلام : أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى شُعَيْبٍ النَّبِيِّ (صلی الله علیه) أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ (علیه السلام) يَا رَبِّ هَؤُلَاءِ الْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ الْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ الْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي‏ خداى تعالى به شعيب پيامبر وحى فرمود كه: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزار نفر بدكار را، شصت هزار نفر از نيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عز و جل به او وحى فرمود كه: آنان با گنهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند. كافى(ط - الاسلامیه) ج 5 ، ص 56 ، ح 1 حدیث (8)  رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم : مَن رَأى مِنكُم مُنكَرا فَليُغَيِّرهُ بِيَدِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِلِسانِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِقَلبِهِ و َذلِكَ أضعَفُ الإيمانِ؛ هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با قلبش، تغییر دهد و از زبان، ناراحت باشد که این ضعیف ترین ایمان است. نهج الفصاحه ص۷۶۸ح۳۰۱۰
حدیث (9) امام باقر علیه السلام : إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِيلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ  وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ يُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ يَسْتَقِيمُ الْأَمْرُ امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مى‏ شود، راه ‏ها امن مى‏ گردد و درآمد ها حلال مى‏ شود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمى‏ گردد، زمين آباد مى‏ شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى‏ شود و كارها سامان مى‏ پذيرد. كافى(ط-الاسلامیه) ج5، ص56، ح1 حدیث (10) رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله :  مَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ فَهُوَ خَلِيفَةُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ وَ خَلِيفَةُ رَسُولِه‏ هر كس امر بمعروف و نهى از منكر نمايد، جانشين خدا در زمين و جانشين رسول اوست. مستدرك ‏الوسايل و مستنبط المسایل ج 12، ص 179 ، ح 13817 حدیث (11) امام علی علیه السلام: مَن تَرَكَ إنكارَ الْمُنكَرٍ بِقَلبِهِ و يَدِهِ ولِسانِهِ فَهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الْأحياءِ؛ كسى كه منكَر را با قلب و دست و زبانش انكار نكند، مرده ‏اى است ميان زندگان. تهذيب الأحكام(تحقیق خرسان) ج 6، ص 181 ، ح 374 حدیث (12) امام علی علیه السلام: وَ اعلَموا أنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَ النَّهیَ عن المُنکَر لَم یُقَرّبا اجَلاً وَ لَم یَقطَعا رَزقاً بدانید که امر به معروف و نهی از منکر نه مرگ کسی را نزدیک کرده و نه روزی کسی را قطع کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 57 ، ح 6 حدیث (13) امام علی علیه السلام:  الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ أَفْضَلُ أَعْمَالِ الْخَلْق‏ بهترين كار مردم امر به معروف مى باشد تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 331 ، ح 7632 حدیث (14) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: خير النّاس أقرؤهم و أفقههم في دين اللَّه و أتقاهم للَّه و آمرهم بالمعروف و أنهاهم عن المنكر و أوصلهم للرّحم. بهترين مردم كسانى هستند كه قرآن بهتر خوانند و در كار دين داناتر باشند و از خدا بيشتر ترسند و به نيكى بيشتر امر كنند و از بدى بيشتر جلوگيرى كنند و با خويشاوندان بيشتر نزديك شوند. نهج الفصاحه ص 468 ، ح 1499 حدیث (15) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم : أَلا اُخْبِرُكُمْ عَنْ اَقْوامٍ لَيْسُوا بِأَنْبِياء وَ لا شُهدَاء تَغْبِطُـهُمْ النّاسُ يَـوْمَ الْقِـيامَةِ ... يَأْمُرُونَهُمْ بِما يُحِّبُ اللّه ُ وَ يَنْهَوْنَهُمْ عَمّا يَكْرَهُ اللّه ُ گروهى هستند كه نه پيامبرند و نه شهيد ولى مردم به مقامى كه خداوند به خاطر امر به معروف و نهى از منكر به آنان عطا فرموده غبطه مى خورند. مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 12 ، ص 182 حدیث (16) حضرت امام محمد باقر علیه السلام :  إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ ... وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْض امر به معروف و نهى از منكر دو واجب بزرگ الهى مى باشند كه ساير واجبات با آنها بر پا مى مانند و بوسيله اين دو راهها امن و كسب و كار مردم حـلال مى شود. با اين دو واجب است كه داد ستمديدگان ستانده مى شود و زمين آباد مى گردد. وسایل الشیعه ج 16 ، ص 119 ، ح 21132 حدیث (17) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: وَ الْجِهَادُ عَلى‏ أَرْبَعِ شُعَب ٍ : عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ ، وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَر ِ ، وَ الصِّدْقِ فِي الْمَوَاطِنِ ، وَ شَنَآنِ الْفَاسِقِين‏ جهاد بر چهار قسم است: 1 ـ امر به معروف 2 ـ نهى از منكر 3 ـ راستى در هنگامه شكيبائى 4 ـ دورى از گناهكار. کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 51 {شبیه این حدیث در کتاب سلیم بن قیس الهلالی ج 2 ، ص 615 } حدیث (18) امام صادق علیه السلام: حَسْبُ الْمُؤْمِنِ غَيْراً إِذَا رَأَى مُنْكَراً أَنْ يَعْلَمَ اللَّهُ مِنْ قَلْبِهِ أَنَّهُ لَهُ كَارِه‏ در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از قلبش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد. هدایة الائمة ج 5 ، ص 574 حدیث (19) امام علی علیه السلام: كُنْ بِالْمَعْرُوفِ آمِراً وَ عَنِ المـُنْكَرِ ناهِياً وَ لِمَنْ قَطَعَكَ و اصِلاً وَ لِمَنْ حَرمَكَ مُعْطِياً بهترين مردم كسانى هستند كه قرآن بهتر خوانند و در كار دين داناتر باشند و از خدا بيشتر ترسند و به نيكى بيشتر امر كنند و از بدى بيشتر جلوگيرى كنند و با خويشاوندان بيشتر نزديك شوند. شرح آقا جمال الدین بر غررالحکم، ج ۴ص۶۱۰
حدیث (20) امام علی علیه السلام:  و من وصية له (ع) للحسن و الحسين (ع) لما ضربه ابن ملجم لعنه الله‏: أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّه‏  ...  الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَر در وصيّت به فرزندان بزرگوارشان امام حسن و امام حسین عليهما السلام فرمودند:  شما را بـه تقــواى الهى ... و امر به معروف و نهى از منكر سفارش مى كنم. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47 حدیث (21) امام علی علیه السلام :  أَصْلِحِ الْمُسِي‏ءَ بِحُسْنِ فِعَالِكَ وَ دُلَّ عَلَى الْخَيْرِ بِجَمِيلِ مَقَالِك‏ آدم بدكار را به وسيله كارِنيك خود اصـلاح كن، و با سخن زيبايت ديگران را به كار خير رهنمون باش. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 255 ، ح 5371 حدیث (22) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:  أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ نَلْقَى أَهْلَ الْمَعَاصِي بِوُجُوهٍ مُكْفَهِرَّة رسـول خـدا صلي الله عليه و آله به ما امـر فرمـودند كـه با گنهكاران با چهره اى درهم كشيده برخورد كنيم. کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 59 ، ح 10 حدیث (23) امام صادق علیه السلام:  إِنَّمَا يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ مَنْ كَانَتْ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ عَامِلٌ بِمَا يَأْمُرُ بِهِ تَارِكٌ لِمَا يَنْهَى عَنْهُ عَادِلٌ فِيمَا يَأْمُرُ عَادِلٌ فِيمَا يَنْهَى رَفِيقٌ فِيمَا يَأْمُرُ رَفِيقٌ فِيمَا يَنْهَى‏ كسى مى توانـد امر به معروف و نهى از منكر كند كه داراى سه صفت باشد: 1 ـ به آنچه امر مى كند عمل كند و از آنچه نهى مى كند اجتناب نمايد. 2 ـ در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند. 3 ـ از روى دلسوزى و مهربـانى و با مـدارا امـر و نهى كند. وسایل الشیعه ج 16 ، ص 150 ، ح 21210 حدیث (24) امام سجاد سلام الله علیه:  إِنَّ الْمُنَافِقَ يَنْهَى وَ لَا يَنْتَهِي وَ يَأْمُرُ بِمَا لَا يَأْتِي‏ همانا منافق از كار زشت نهى مى كند، امـا خـود از آن اجتناب نمى كند و به كار خوب سفارش مى كند، اما خـود انجـام نمى دهـد. کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 396 {شبیه این حدیث در تحف العقول ص 280 و امالی(صدوق) ص 494 ، ح 12} حدیث (25) امام علی علیه السلام:  لعن الامرين بالمعروف التاركين له و الناهين عن المنكر العاملين به‏ كسانى كه مردم را به كارهاى نيك امر مى كنند و خود آن را انجام نمى دهند و كسانى كه مردم را از كارهاى زشت باز مى دارند اما خود مرتكب آن مى شوند مورد لعن و نفرين هستند. منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه(خوئی) ج 10 ، ص 183 حدیث (26) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: مَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً قُلِبَ فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ وَ أَسْفَلُهُ أَعْلَاه‏ آن که کارهای خوب را به دل، نیک نشمارد و کارهای زشت را به دل، ناپسند نشمرد، چنان واژگونه گردد بالای او پایین، و پایین او بالا می گردد(یعنی تشخیص خوب و بد را از دست می دهد) . نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 542 ، ح 375 حدیث (27) امام علی علیه السلام:  ائْتَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ أْمُرُوا بِهِ وَ تَنَاهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ انْهَوْا عَنْه پذيراى معـروف باشيد و به آن نـيز دسـتور بدهيد و بپذيريد نهى از منكر را و خود نيز از آن نهى كنيد. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7636 حدیث (28) امام علی علیه السلام:  إِذَا رَأَى أَحَدُكُمُ الْمُنْكَرَ وَ لَمْ يَسْتَطِعْ أَنْ يُنْكِرَهُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ أَنْكَرَهُ بِقَلْبِهِ وَ عَلِمَ اللَّهُ صِدْقَ ذَلِكَ مِنْهُ فَقَدْ أَنْكَرَه‏ هرگاه يكى از شما كارزشت و ناپسندى را مشاهده كرد وتوان آنكه با دست و زبان از آن جلوگيرى كند ندارد اما با دل خود آن را انكار كند و خداوند از نيّت صادقانه او آگاه باشد، آن كار ناپسند را به حقيقت انكار كرده است. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7649 حدیث (29) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:  جَاءَ رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ (ص) فَقَالَ إِنَّ أُمِّي لَا تَدْفَعُ يَدَ لَامِسٍ فَقَالَ فَاحْبِسْهَا قَالَ قَدْ فَعَلْتُ قَالَ فَامْنَعْ مَنْ يَدْخُلُ عَلَيْهَا قَالَ قَدْ فَعَلْتُ قَالَ  قَيِّدْهَا فَإِنَّكَ لَا تَبَرُّهَا بِشَيْ‏ءٍ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ تَمْنَعَهَا مِنْ مَحَارِمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. شخصى نزد پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله آمد و گفت مادرم مرتكب گناه مى شود. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:  او را ببند كه بهترين نيـكى در حـق او منـع او از گـنـاه اسـت. وسایل الشیعه ج 28 ، ص 150 ، ح 34442 حدیث (30) امام علی علیه السلام: وَ انْهَوْا غَيْرَكُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَ تَناهَوْا عَنْهُ فـَإِنَّمـا أُمِـرتُمْ بِالنَّهىِ بَعـْدَ التـَّناهِى ديگران را از منكر باز داريد و خود نيز از آن دورى كنيد زيرا شما مأمور شده ايد که اول خودتان منکر را ترک کنید و بعد نهی از منکر کنید. منهاج البراعه،(شرح نهج)خویی،ج۷ص۲۵۰
حدیث (31) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:  الدَّالُّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِه‏ كسى كه ديگران را به كار نيك راهنمائى كند گـويـا خـود آن را انـجـام داده اسـت.  کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 27 ، ح 4 - من لایحضره الفقیه ج 2 ، ص 55 ، ح 1682 حدیث (32) امام علی علیه السلام : اُؤْمُر بِالْمَعْرُوفِ تَكُنْ مِنْ اَهْلِهِ امر به معروف كن تا از اهل معروف شوى. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7635 حدیث (33) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: مَنْ أَمَرَ بِمَعْرُوفٍ أَوْ نَهَى عَنْ مُنْكَرٍ أَوْ دَلَّ عَلَى خَيْرٍ أَوْ أَشَارَ بِهِ فَهُوَ شَرِيك‏ هركس ديگرى را به كار نيكى امر كند يا او را از كار زشتى باز دارد يا اينكه او را به خيرى راهنمائى نمايد و يا اشاره به امر خيرى داشته باشد در آن كارنيك شريك خواهد بود. خصال ص 138 ، ح 156 - وسایل الشیعه ج 16 ، ص 124 ، ح 21147 حدیث (34) امام علی علیه السلام :  مَنْ كَانَ فِيهِ ثَلَاثٌ سَلِمَتْ لَهُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةُ يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَأْتَمِرُ بِهِ وَ يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يَنْتَهِي عَنْهُ وَ يُحَافِظُ عَلَى حُدُودِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَلا كسى كه سـه چيز در او باشد، دنيـا و آخرتش سـالم مى مـاند: 1. امر به معروف كند و خود نيز پذيراى آن باشد. 2. نهى از منكر كند وخود نيز پذيرا باشد. 3. حدود الهى را نگهدارى كند تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7645 حدیث (35) امام علی علیه السلام : مَنْ اَمَرَ بَالْمَعْرُوفِ شَّد ظُهُورَ الْمُؤْمِنينَ كسى كه امـر به معـروف كـند پشتِ مؤمنان را محكم كرده است. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7643 حدیث (36) امام محمد باقر علیه السلام:  الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيُ عَنِ الْمُنْكَرِ خَلْقَانِ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ فَمَنْ نَصَرَهُمَا أَعَزَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ خَذَلَهُمَا خَذَلَهُ اللَّهُ. امر به معـروف و نهى از منـكر، دو مخلوق از مخلوقان خداوند مى باشد، هركس آن دو را يارى كند، خداوند او را عزيز و آقا گرداند و هر كس آن دو را خوار نمايد، خداوند او را خوار و ذليل گرداند. کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 59 ، ح 11 حدیث (37) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ مَا أَنْفَقَ النَّاسُ مِنْ نَفَقَةٍ أَحَبَّ مِنْ قَوْلِ الْخَيْر قسم به کسی که جانم به دست اوست مردم چیزی بهتر از حرف خیر انفاق نمی کنند محاسن ص 15 ، ح 41 - وسایل الشیعه ج 16 ، ص 123 ، ح 21141 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 68 ، ص 311 ، ح 8 حدیث (38) امام علی علیه السلام :  مَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ الْفَاسِقِين‏ كسى كـه نـهى از منـكر كـند بينى فاسقان و گنهكاران را به خاك ماليده است (و آنها را خوار و خفيف گردانده است) تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7644 حدیث (39) امام صادق علیه السلام : فِي قَوْلِهِ تَعَالَى‏ فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ‏ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ‏ يَنْهَوْنَ‏ عَنِ‏ السُّوءِ (سوره مبارکه اعراف آیه 165) قَالَ كَانُوا ثَلَاثَةَ أَصْنَافٍ صِنْفٌ ائْتَمَرُوا وَ أَمَرُوا فَنَجَوْا وَ صِنْفٌ ائْتَمَرُوا وَ لَمْ يَأْمُرُوا فَمُسِخُوا ذَرّاً وَ صِنْفٌ لَمْ يَأْتَمِرُوا وَ لَمْ يَأْمُرُوا فَهَلَكُوا. در مورد نجات يافتگان در اين آيه شريفه مى فرمايند: آنها كسانى بودند كه از كارهاى نيك پيروى مى كردند و مردم را نيز به آن امر مى نمودند. کافی(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 158 ، ح 151 حدیث (40) امام رضا علیه السلام : كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) يَقُولُ إِذَا أُمَّتِي تَوَاكَلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَلْيَأْذَنُوا بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى. رسول خدا صلي الله عليه و آله همواره مى فرمودند: هرگاه امّت من از انجام امر به معروف و نهى از منكر سرپيچى كنند و آن را به يكديگر واگذار نمايند، گويا با خـداوند اعـلان جنگ داده اند. کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 59 ، ح 13 حدیث (41) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:  إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِيفَ الَّذِي لَا دِينَ لَهُ فَقِيلَ لَهُ وَ مَا الْمُؤْمِنُ الَّذِي لَا دِينَ لَهُ قَالَ الَّذِي لَا يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ. قسم به کسی که جانم به دست اوست مردم چیزی بهتر از حرف خیر انفاق نمی کنند کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 59 ، ح 15 - محاسن ص 196 ، ح 21 حدیث (42) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: لَتَأْمُرُنَّ بِاَلْمَعْرُوفِ وَ لَتَنهُنَّ عَنِ المُنكَرِ أَوْ لَيَعُـمَّنـَّـكُمْ عـَذابُ اللّه امر به معروف كنيد و از كارهاى زشـت نهى كنيد و گرنه عـذاب خدا همه شـما را فراخواهد گرفت. وسایل الشیعه ج 16 ، ص 135ح۲۱۱۷۳
حدیث (43) امام علی علیه السلام:  الْعَامِلُ بِالظُّلْمِ وَ الرَّاضِي بِهِ وَ الْمُعِينُ عَلَيْهِ شُرَكَاءُ ثَلَاثَه كسى كه ظلم مى كند و كسى كه راضى به ظلم كردن باشد و كسى كه كمك به ظالم مى كند هر سه شركاء ظلم محسوب مى شوند. وسایل الشیعه ج 16 ، ص 140 ، ح 21182 حدیث (44) امام علی علیه السلام: وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ الْأَحْيَاء گروهى از مردم مبارزه با منكر را با دل و زبان و دست ترك مى كنند (در برابر خلافكار هيچ گونه عكس العملى نشان نمى دهند) پس اينها در حقيقت مردگانى زنده نما هستند. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 332 ، ح 7651 حدیث (45) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم:  إِنَّ اللَّهَ يُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِيفَ الَّذِي لَا زَبْرَ لَهُ وَ قَالَ هُوَ الَّذِي لَا يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَر همانا خداوند از مومن ضعیفی که عقل ندارد بیزار است.(کسی که نهی از منکر نمی کند) وسایل الشیعه ج 16 ، ص 125 ، ح 21149 حدیث (46) امام صادق علیه السلام :  إِذَا رَأَى الْمُنْكَرَ فَلَمْ يُنْكِرْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُعْصَى اللَّهُ فَقَدْ بَارَزَ اللَّهَ بِالْعَدَاوَة كسى كـه توانـائى نـهى از منـكر را داشـته باشـد و نهى از منـكر نكـند، دوست دارد كه خـداوند اطـاعت نشـود، و كسى كه نافرمانى خـدا را دوست داشته باشد، آشكارا بـا خـداوند دشمنى كرده است. مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 12 ، ص 177 ، ح 13812 حدیث (47) حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: ... بِئْسَ الْقَوْمُ قَوْمٌ لَا يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَا يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْك ... بد مـردمى هســتـند كسـانى كـه امر به معروف ونهى از منكر نمى كنند. نوادر(راوندی) ص 26 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 22 ، ص 311 ، ح 12 حدیث (48) امام علی علیه السلام : و من وصية له ع للحسن و الحسين ع لما ضربه ابن ملجم لعنه الله لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ. وصيتى از آن حضرت ( ع ) به حسن و حسين عليهما السلام هنگامى كه ابن ملجم ( لعنه الله ) او را ضربت زد . امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد زيرا در اين صورت افراد نادرست برشما مسلط مى گردند آنگاه دعا مى كنيد و دعايتان مستجاب نمى شود. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47  بنابراین احادیث، وظیفه ای بزرگ، پیش روی همه ما بوده و غفلت از آن، خسارتی غیرقابل جبران است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعجب نکنید!!! ۳۱ سال پیش رهبری چنین روزی را حتی با تاریخ دقیقش پیش بینی کرده بودن و راهکارش را هم داده بودن😳😳😳 جالب‌تر اینکه همین مسئولین و دست اندرکاران حوزه های علمیه (آیت الله.......) بجای اعتراف به‌کم‌کاری و قبول تقصیر ، دست پیش را می‌گیرند و در نقاب مدافع مردم، ریشه ی مشکلات را معیشت و اقتصاد بیان می‌کنند و طلبکار هم هستند!!!! بالای ۹۶ درصد دستگیرشدگان و اغتشاش گران از طبقه متوسط به بالای جامعه بودند!! اگر پول و مادیات و معیشت باعث نارضایتی عمومی شده، پس چرا مردم یمن سنگ به شکمشان میبندن و تا پای جان از انقلاب و کشورشون دفاع می‌کنند!! مسلمانان میانمار نیجریه عراق و..... آیا اگر حضرات به رهنمودهای رهبری عمل میکردن و روی اعتقاد مردم کار میکردن، الان بخاطر مادیات دینشان را میفروختند؟؟؟!!! دوستان این کلیپ های زیر خاکی را با زحمت بدست میاریم، لطفا در انتشار اونها با تمام توان یاری بفرمایید.
♨️ کارزار برکناری زاکانی 🔹 ۱۵۰هزار نفر از شهروندان پایتخت با امضای کارزاری خواستار برکناری "علیرضا زاکانی"، شهردار تهران شدند. 🔹 مهدی چمران: شهردار را شورای اسلامی شهر تعیین می‌کند، حالا ۱۵۰هزار نفر یا ۵۰هزار نفر یک کارزار را امضا کنند، دلیلی برای تغییر نیست. ✍اگه فکر کردید وقتی کسی مفسدین را افشا کند و بخواهد برای دفاع از ملت در مقابلشان بایستد اما نباید هزینه بپردازد، سخت در اشتباه هستید! ابتدا بی آبرو میکنند بعد مجبور به برکناری! بی آبرو میکنند تا درس عبرتی برای سایرین باشد که پا از گلیمشان درازتر نکنند. زاکانی نظیر ندارد... 🍃زنده باد زاکانی🍃 امضا کنید: کارزار حمایت از شهردار مومن و انقلابی تهران و درخواست ابقاء زاکانی https://www.karzar.net/135159
🔴 🔴 ما امروز نباختیم، بلکه سالهاست که باخته ایم........، اما دقیقا چه زمانی و چرا باختیم؟!🤔🤔 اون وقتی باختیم که برای سنگرهای انقلاب و بزرگترین شبکه تخاطب حقیقی‌‌مان یعنی مساجد، برنامه ای نداشتیم تا اینکه به اذعان مسئولین امور مساجد، بیش از نیمی از آنان تعطیل شده؛ همون مراکزی که انقلاب رو پدید آورد و بحران های بعد از انقلاب رو مدیریت و حل کرد. اون‌وقتی باختیم که دَرِ مساجد رو در بیشتر ساعات شبانه روز قفل زدیم، با این توجیهات که مسجدمون تمیز بمونه، خادممون اذیت نشه و راحت باشه، دزدی نشه و ... اون‌وقتی باختیم که به قول حاج قاسم، افراد خسته و چند شغله رو گذاشتیم امام جماعت برخی مساجد. اون‌وقتی باختیم که مساجدمون بیشتر محل حضور سالمندان معزز شد و میزان حضور جوانان در مسجد به شدت کاهش یافت. اون‌وقتی باختیم که کمتر از ۲ درصدِ مردم محله‌مون با مسجد مرتبط شدن. اون‌وقتی باختیم که بسیاری از مساجد و ائمه جماعات، نسبت به جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم محله‌شون منفعل عمل کردن. اون‌وقتی باختیم که امام جماعت های ناکارآمد یا سکولار رو به خاطر مصلحت اندیشی های پی‌پایه و چند توصیه، برکنار نکردیم. اون‌وقتی باختیم که مسئولین امر مساجد، هشدار های امامین انقلاب نسبت به مسئله نفوذ، انجمن حجتیه و سکولار شدن مساجد رو جدی نگرفتن. اون‌وقتی باختیم که هیئت امنای خسته و ناکارآمد رو براشون حکم زدیم و فرصت ایفای نقش رو از جوانان گرفتیم. اون‌وقتی باختیم که حاضر به حضور بانوان در هیئت امنای مساجد نبودیم تا دغدغه ها، نیاز ها و مسائل بانوان مسجد را بشنویم. اون‌وقتی باختیم که مهاجرت هیئت ها از مساجد به حسینیه هارو دیدیم اما این هم برامون اهمیت نداشت بماند که چه بسا در این انتخابات، خودمون هم بصیرت نداشتیم و فقط در این یک هفته با خودمون دعوا کردیم. جبهه انقلاب باخت به انفعال، باخت به مصلحت اندیشی های بی‌مورد، باخت به بی بصیرتی برخی یارانش و باخت به ترک فعل های متولیان فرهنگی کشور. و اما در آن طرف، دشمنی که خوب میداند که پایگاه اصلی و عقبه‌ی انقلاب همین مساجده و با تمام توان، تلاش می کنه تا مساجد رو خالی از جوانان کنه، ناکارآمد کنه، سکولار کنه و به در نهایت مساجد رو حاشیه برونه... و اما در این‌طرف این ماییم که میدانیم آباد و بعضا آزادسازی مساجد قطعا مسیری دشوار هست که به هم افزایی، مقاومت و حرکت عمومی نیاز داره ولی به اعتقاد ما اگر میخواهیم به جامعه اسلامی برسیم باید ابتدا جوامع کوچیک اسلامی درست کنیم و تحقق جوامع کوچک اسلامی بدون مساجدی در طراز انقلاب اسلامی صورت نخواهد گرفت. با وجود این مسائل و مشکلات، حق نداریم ناامید و دلسرد بشیم باید هم افزایی کنیم، مقاومت کنیم و با تمام توان با جریانی که سنگر های انقلاب رو هدف قرار داده مقابله کنیم. و اما در مورد امور مساجد هم به نظر می‌رسد لازم است این مرکز علاوه بر اصلاح ساختار خود، نسبت به مديريت مساجد و انتصاب ائمه جماعاتی در طرازانقلاب اسلامی، تجدید نظر جدی صورت دهد. ✍️پ.ن: البته که ما نافی تلاش برخی از ائمه جماعات مجاهد و فعالین حوزه مسجد نیستیم ولی به اذعان خود مسئولین امر، وضعیت مساجد کشور اصلا خوب نیست. نهایتا باید گفت اکنون نیاز به مساجد طراز انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی احساس می‌شود. 🕌به جریان بپیوندید👇
استاد شهید مرتضی مطهری(ره): غزالی جمله‌ای دارد که می‌گوید: همه‌‌چیز وجود ناقصش از عدم‌محض بهتر است جز علم و دانش. یعنی مثلا سلامتی یا مال و ثروت اگر انسان هر مقداری داشته باشد از آنکه هیچ نداشته باشد بهتر است ولی علم و دانش اینگونه نیست. انسان کم‌سواد از بی‌‌سواد بدتر است چون خیال می‌کند خیلی باسواد است و هیچ‌گاه دنبال تکمیل آن نمی‌رود. این بیت از سنایی است که می‌گوید: رنجش هر کسی ز یک چیز است / رنجش من ز نیم‌ دیوانه است. این شاعر می‌گوید: عقل هم نظیر علم است. یا انسان باید دیوانه کامل باشد و یا عاقل کامل. نیمه‌عاقل و نیمه‌دیوانه از دیوانه کامل ضررش بیشتر است. افراد نیرنگ‌ باز و خدعه‌کار در جامعه، معمولا همین انسان‌های «نیمه» هستند، یعنی آنها که نیمه زرنگی دارند و تمام زرنگی ندارند؛ زیرا زرنگ‌های کامل اگر به هیچ‌چیز اعتقاد نداشته باشند این مقدار می‌فهمند که سعادت و موفقیت در صداقت و راستی است. ولی افراد نیمه زرنگ - که من در عمر خودم با بسیاری از آنان برخورد داشته‌ام - موفقیت خود را در این می‌دانند که با هیچ‌کس به صداقت رفتار نکنند. اینها در عمر خود حتی یک دوست پیدا نمی‌کنند و هیچ‌کس به حرف‌های آنان اعتماد نمی‌کند، زیرا با هر کس که حرف می‌زنند همه می‌دانند که از روی زرنگی سخن می‌گویند. قرآن این منافق‌ها را جاهل مرکب می‌داند و می‌گوید اینها نمی‌دانند و خیال می‌کنند که می‌دانند؛ شعور ندارند و می‌پندارند که باشعورند. منبع: کتاب آشنایی با قرآن، جلد ۲، صفحه ۹۰ @daneshgahiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر علی اکبر عرب مازار، اقتصاددان، استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی: 🔹فرض کنید همین الان درست شد! فرض کنید رابطه با امریکا برقرار شد، همه تحریم‌ها هم لغو شد! رابطه بانکی هم برقرار شد، مرگ بر آمریکا هم تعطیل شد! 🔷بعد چی؟! 🔸مگه همین الان ترکیه با امریکا و اسراییل رابطه نداره؟ تو خیابان‌های ترکیه هرطور خواستی میتونی بگردی، عضو ناتو هم هست پس چرا تورم ترکیه ۸۰ درصده؟!حتما بشنوید استدلال زیبایی است. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
چه خوب است که وقتی انسان فهمید فریب خورده و بی‌راهه رفته، از همان‌جا برگردد و جبران کند! نه اینکه بگوید: این همه راه آمده‌ایم، بقیه راه را هم برویم هر چه بادا باد، اگرچه بر خلاف شرع و رضای خدا باشد! 📚 آیت‌الله بهجت ره، در محضر بهجت، ج٣، ص٢٣۴ 📚 🔹@h_khoban_ir
💠 روز 💠 🏴 زیارتی شوق‌انگیز 🔻امام باقر عليه‌السلام: لَو يَعلَمُ النّاسُ ما في زِيارَةِ قَبرِ الحُسَينِ مِنَ الفَضلِ لَماتُوا شَوقا ◼️ اگر مردم می‌دانستند در زيارت مزار امام حسين (عليه‌السلام) چه فضيلتى است، از شوق آن می‌مُردند. 📚 وسائل الشیعه، ج ۱۴، ص ۴۵۲ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📍اصلاح طلبان، شکست پنهان، پیروزی آشکار! سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی بالاخره اصلاح‌طلبان بدون، چون و چرا و با همه وجود وارد صحنه انتخابات شدند و در یک رقابت واقعی وزن اجتماعی‌شان روشن شد. اصولگرایان در سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ طعم شکست را چشیدند و هیچ ادعایی ندارند و هیچ تصویری «فرامن» از خود ارائه نمی‌کنند. چون خود را بخشی از نظام می‌دانند و در غم و شادی و تلخ و شیرینی حوادث کشور، خود را سهیم می‌دانند و ادای اپوزیسیون‌نمایی در نمی‌آورند.اما مدیریت حکیمانه نظام این دوره اصلاح‌طلبان را به درون کشاند و بسیاری از مدعیات آنان باطل شد. درست است که آنان از لحاظ حقوقی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیروز انتخابات هستند، اما این پیروزی از جهت ثبت تاریخی برای آنان از شکست سنگین‌تر است. آنان هوشمندانه رصد می‌کردند تا هیچ‌گاه از مردم شکست نخورند و علت مشارکت پایین در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را نه فقط به عملکرد دولت منتسب به خود ارجاع نمی‌دادند بلکه علت مشارکت پایین را عدم حضور کاندیدا‌های اختصاصی خود در صحنه می‌دانستند و در سال ۱۴۰۲ برای فرار از شکست به کاندیدا‌های سراسر کشور زنگ می‌زدند که به نام اصلاحات کاندیدا نشوید. آنان باوری تولید کرده بودند که ملت با ماست. با ما شرکت می‌کند و با ما شرکت نمی‌کند. خاتمی می‌گوید در ۱۴۰۲ در کنار ۶۰ درصد ایستاده است. حال معلوم شد آن ۶۰ درصد اصلاً کنار خاتمی نایستاده‌اند. اصلاح‌طلبان دولت تشکیل می‌دهند، اما آن هیمنه پنبه‌ای فرو ریخت. خاتمی، ظریف، روحانی، آذری جهرمی، نهضت آزادی، علیرضا رجایی، زیدآبادی، صمیمی، خانواده تاج‌زاده، محقق داماد و همه و همه آمدند تا پایین‌ترین درصد رأی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی را به آقای پزشکیان بدهند. اگرچه معتقدم آنان هیچ تأثیری نداشتند و این رأی هم مدیون مرام خود پزشکیان است. اکنون اصلاح‌طلبان صاحب پایین‌ترین رأی یک رئیس‌جمهور در کشورند. حتی نتوانستند رأی رئیس‌جمهور عاریتی خود یعنی روحانی را احیا کنند و مسن‌ترین کاندیدای تاریخ انقلاب نیز از آنان است. اکنون ۷۴ درصد ملت به آنان «نه» گفته‌اند و این وزن واقعی فقط در چنین شرایطی شفاف می‌شد. اپوزیسیون‌نما‌ها دیگر نمی‌توانند بگویند آن ۵۰درصد که مشارکت نکردند با ما هستند، زیرا شما التماس کرده‌اید، وحشت آفرینی کرده‌اید، با شعار «برای ایران» از جمهوری اسلامی برائت جسته‌اید، اما وقعی به شما گذاشته نشد. بعد از شکست سنگین اجتماعی، شکست گفتمانی نیز رقم خورد. آیا کسانی که دنبال رأی برای پزشکیان بودند همان‌هایی هستند که در جمع ۴۰ نفر در سال ۱۴۰۰ تاج‌زاده را نفر سوم انتخاب و پزشکیان را ندیدند؟ تئوریسین‌های ضد اسلام سیاسی، مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه، مبلغان انتخابات آزاد و رفراندوم و مرزسازان با نظام دینی، یک مرتبه همه مدعیات سه دهه خود را به رودخانه ریختند و تصاحب قدرت، دروغین بودن همه آن باور‌ها را اثبات نمود. خاتمی یا ظریف واقعاً فکر می‌کردند ملت ایران قامت آنان را با همه وجود نظاره‌گر است حال معلوم شد این‌ها اگر سهمی هم داشته‌اند زیر سقف ۲۶ درصد واجدین شرایط است. اکنون سکولار‌های ضد ایدئولوژی باید نهج البلاغه بخوانند. مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه باید به دستور پزشکیان سیاست‌های کلی نظام را دنبال نمایند. مدعیان «مردم همیشه با ما هستند» باید برای رضایت ۵۰ درصد مردم تلاش کنند و این تلاش اکنون در درون قدرت است و نمی‌توانند بر عشوه «اصلاحات جامعه‌محور» اپوزیسیون نمایی را بفروشند. تله وزن کشی اصلاحات به بهترین شیوه کار کرد و البته مگر این جماعت غریبه‌ی نظام، از رو می‌روند؟ در این انتخابات نه آنان از تقلب سخن گفتند و نه ما طراحان انقلاب رنگی را دیدیم، همه چیز بر وفق مرادشان بود تا نظام جمهوری اسلامی آنان را به تله خودشناسی بکشاند و اسطوره‌های اجتماعی‌شان جای خود را مجدداً بشناسند. البته، چون ما مانند آنان روشنفکر اپوزیسیون‌نما نیستیم، نمی‌توانیم مشی آنان با رئیسی را دنبال کنیم. ما هرگز پزشکیان را «رئیس‌جمهور پایین‌ترین اقلیت تاریخ جمهوری اسلامی» خطاب نخواهیم کرد. هشتگ دولت علیل و دولت انتصابی نخواهیم زد. ما حتماً به او کمک خواهیم کرد. عمل مثبت او را در سبد نظام می‌دانیم. آنچه وظیفه ماست نورتابانی بر دخمه سکولار‌های خودشیفته است که ما آنان را مصادیق نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی می‌دانیم و آرشیو‌های آنان را به میدان روشنایی منتقل خواهیم کرد. تردیدی نیست که آنان از پزشکیان عبور خواهند کرد و آن روز فرا خواهد رسید، زیرا روشنفکر سکولار نمی‌تواند هم درون قدرت، کلاه جمهوری اسلامی سرش باشد هم بگوید، برای «ایران انتزاعی» هستیم و همچنان فکر کند که می‌شود سر مردم کلاه گذاشت. از عوامل اصلی مشارکت پایین، فرچه‌های سیاه نمای این جماعت است. حال می‌خواستند خود را سفید نشان دهند و در قبال تابلو نظام که سیاه کرده اند سکوت کنند.
🌟 بنابر اعلام برخی منابع، جمعیت مسلمانان جهان از مرز دو میلیارد نفر عبور کرد. این تعداد، ۲۵ درصد از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود. ۷۰ درصد انرژی و حدود ۶۵ درصد ذخایر طبیعی جهان در اختیار مسلمانان است. جهان ‌ اسلام ، منطقه‌ای‌ مشتمل‌ بر مجموعه‌ فضای‌ پیوسته‌ از کشور مغرب ‌ در افریقای ‌ شمالی‌ تا شبه‌قاره‌ هند و آسیای‌ مرکزی ‌ و از قزاقستان ‌ تا مشرق‌ افریقا و چند قسمت‌ ناپیوسته‌ در جنوب‌ و جنوب‌ شرقی‌ آسیا و اروپا و حوزه‌های‌ کوچک‌ مسلمان‌نشین‌ جهان‌ می‌باشد و.... 💢پیکر «حکمت بدر» پسر ۶ ساله که به خاطر قحطی و گرسنگی در به شهادت رسید ✍ دو میلیارد جمعیت مسلمان و بیش از ۱/۵ میلیارد مسلمان سنی داریم👈 چرا صدایی از آنها بلند نمی شود 👈 چگونه می خواهند در برابر پیشگاه خداوند به مسلمان بودن خود اقرار کنند 👈 درود بر (ع) در سراسر جهان که به رهبری امام خامنه ای در برابر استکبار جهانی متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسرائیل ، ناتو، اروپا، کانادا، استرالیا و حکومت های مرتجع عربی و اسلامی ایستاده است و با وجود تحریم های خرد کننده که بر رویش است، دارد به محور مقاومت و مردم مظلوم کمک می کنند 👈 یک تفکر درست هزاران بار از عبادت برتر است 👈 چه خوب و بجاست که عزاداران حسینی در ایام عزای (ع) به یاد مردم غزه باشند و آنها را هم در اطعام حسینی ، شریک کنند، که رضایت خدا و اهل بیت(س)  در این است. ارادتمند: ⚡️ علیه‌السلام 👈اگر دین ندارید حداقل و باشید جنگ جهانی سوم
میدونید مظلومیت امام حسین علیه السلام کجا بیشتر حس میشه؟!! ▪️وقتی تمام افراد جامعه ایشون رو به عنوان فرزند رسول خدا ص بشناسن و قبول داشته باشن اما انتخابشون یزید شرابخوارِ قمارباز باشه... ▫️ اساسا چرا مردم اطراف امام معصوم علیه السلام جمع نشدن؟!!!! مگر یزید چه داشت که با او بیعت کردن؟!!!! 🔻 در همین رابطه حضرت آقا میفرمایند: ["شما به حادثه‌ی کربلا نگاه کنید. بسیاری از مسلمانانِ دوران اواخر شصت ساله‌ی بعد از حادثه‌ی هجرت از حوادثی که میگذشت، تحلیل درستی نداشتند. چون تحلیل نداشتند، عکس‌العمل نداشتند. لذا میدان، باز بود جلوی کسانی که هر کاری میخواستند، هر انحرافی که در مسیر امت اسلامی به وجود می‌آوردند، کسی جلودارشان نباشد؛ میکردند. کار به جائی رسید که یک فرد فاسقِ فاجرِ بدنامِ رسوا بشود رهبر امت اسلامی و جانشین پیغمبر! ببینید چقدر این حادثه امروز به نظر شما عجیب می‌آید؟ آن روز این حادثه به نظر مردمی که در آن دوران بودند، عجیب نیامد. خواص احساس خطر نکردند. بعضی هم که شاید احساس خطر میکردند، منافع شخصی‌شان، عافیتشان، راحتشان، اجازه نداد که عکس‌العملی نشان بدهند. پیغمبر، اسلام را آورد تا مردم را به توحید، به پاکیزگی، به عدالت، به سلامت اخلاق، به صلاح عمومی جامعه‌ی بشری سوق بدهد. امروز کسی به جای پیغمبر می‌نشیند که سر تا پایش فساد است، سر تا پایش فسق است، به اصل وجود خدا و وحدانیت خدا اعتقادی ندارد. با فاصله‌ی پنجاه سال بعد از رحلت پیغمبر، یک چنین کسی می‌آید سر کار! این به نظر شما امروز خیلی عجیب می‌آید؛ آن روز به نظر بسیاری از آن مردم، عجیب نیامد. عجب! یزید خلیفه شد و مأمورین غلاظ و شداد را گذاشتند در اطراف دنیای اسلام که از مردم بیعت بگیرند. مردم هم دسته دسته رفتند بیعت کردند؛ علما بیعت کردند، زهّاد بیعت کردند، نخبگان بیعت کردند، سیاستمداران بیعت کردند."] ▪️ وقتی جمله" خواص احساس خطر نکردند" رو خوندم یاد احساس خطر و اعلام خطرهای حضرت امام خمینی ره افتادم که از سال 42 مدام در گوش جامعه غافل فریاد زدن و همه رو بیدار کردن ▫️ ای کاش امام حسین علیه السلام چند امام خمینی داشت که فریاد اعلام خطر میزدند و اجازه نمیدانند امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا تنها بماند و مظلومانه به شهادت برسد. ------ مجمع نیروهای انقلاب شهرستان سپیدان
📩 | بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🔺️ 📚 🔹@h_khoban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین روحانی به شهید رئیسی و پاسخ آن را ببینید اما پاسخ دکتر صولت مرتضوی شنیدنیست: 🔺آقای روحانی آیا می‌توانید در بازار تهران قدم بزنید و رفتار مردم با خودتان را ببینید؟ 🔺آیا خزانه خالی و زمین سوخته‌ای که به دولت رئیسی تحویل دادید را فراموش کرده‌اید؟ 🔺۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی را چگونه هزینه کردید؟ 🔺بدهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت شما به صندوق تامین اجتماعی را از یاد برده‌اید؟ 🔺آیا صندوقی که با ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به ما تحویل دادید منجر به تورم شد یا اقدامات شهید رئیسی؟ به کانال روشنگری با کلیپهای مستند و معتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇 @Roshangaree1