فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داریم به بزرگترین راه پیمایی چهان که تمرین ظهور خواهی است نزدیکمیشویم
32.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
داستان و ماجرای توبه نصوح
توبه نصوح یعنی توبه ای که از هر نظر خالص باشد و شخص توبه کننده، به هیچ وجه بازگشت به گناه نکند.
حال این توبه نصوح ماجرایی دارد...
در این ویدیو مشاهده کنید و
برای دیگران ارسال کنید
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
4_5994568039226410939_۲۰۲۳_۰۸_۱۷_۰۰_۲۸_۱۸_۷۷۷.mp3
8.17M
عجباحساسنابۍبود
خوابِڪربلاٺ...
╭┅── ─ ┅╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما سخنان این کودک در اصل این مرد بزرگ رو با دقت گوش کنید
🌷#جهاد_تبیین🌷
بصیرت و روشنگری # دشمن شناسی # آسیب شناسی # اقتدار ایران اسلامی
بهترین کانال روشنگری درگام دوم انقلاب
دوستان خود رو به این کانال دعوت کنید
(سربازان جنگ نرم)
نشر حداکثری
👇👇👇👇
🌷جهاد-تبیین روشنگری🌷
@jahad1214 ایتا
🔥واقعا نزدیک قلهایم؟
🔻فرض کنید شما زمینی داشتید که در تصرف دزد قداره کشی بوده اما شما با هر سختی که شده نه تنها زمین را پس می گیرید و امنیت آن را تضمین می کنید، بلکه بنای جدیدی را در آن پی ریزی کرده و ستونها و سقف را می سازید.
🔻شما بخش دشوار و خطرناک کار را گذراندهاید اما اتمام کار که شامل «ظریف کاری» است نیازمند همت بالا و سلیقه و حوصله شماست.
🔻فقط یک انسان ظاهربین ممکن است بخاطر تکمیل نبودن ساختمان شما را شماتت کند اما عاقل مطلع که از سابقه زمین و تلاش پیوسته شما آگاه است، تحسین می کند.
🔻با این مثال کلام رهبر انقلاب که می فرمایند«#شیب_تند را عبور کردیم، به قلهها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز شوق و امید و حرکت است» بهتر قابل درک است.
🔻ما کشور را از دشمن پس گرفتیم و بر او غلبه نظامی کردیم، در فناوری، اقتصاد، سیاست و فرهنگ به نقاط برجستهای رسیدیم هرچند کارهای ظریفی مانند جنبش نرمافزاری، نوسازی معنوی و عدالت اجتماعی نیاز به حرکت جهادی و دقیق دارد.
🔻نکته مهم اینست که دشمن خطرناکترین حملهای که میتوانست بر علیه جمهوری اسلامی انجام دهد یعنی ترکیب #جنگ_رسانه و #جنگ_فحشا را با پشتیبانی بسیار وسیع خارجی در پاییز ۱۴۰۱ انجام داد.
🔻هرچند دشمن توانست در #اغتشاشات_دروغ_مهسا به نظام ضرباتی وارد کند که تبعات آن هنوز هم دامنگیر کشور است اما شکست سختی خورد و جمهوری اسلامی از این شیب تند عبور کرد.
🔻لکه گیری از آسیبهای اغتشاشات و غلبه بر غولهای رسانه و فحشای بین المللی، نظام اسلامی را در جایگاه قدرت بلامنازع تثبیت می کند و به قله میرساند.
@jahad1214 ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
زیارت اربعین زودتر از موعد ، تایید نشده، سخت و پر هزینه است.
اصل زیارت اربعین مخصوص روز اربعین و در محدودهٔ سرزمین کربلا است و هیچ حدیثی بر غیر این روز و یا مکان دیگری وجود ندارد.
١- پیاده روی بخاطر زیارت اربعین است، نه زیارت اربعین بخاطر پیاده روی.
اگر به نیت زیارت اربعین می روید، چنانچه صبح اربعین در محدودهٔ سرزمین کربلا نباشید، به احتمال زیاد به ثواب عظیم آن نرسیده اید هرچند صدها کیلومتر پیاده روی کرده باشید.
٢- هرچند موکبهای شهرهای دور از کربلا از چند هفته زودتر راه اندازی می شوند اما فعالیت اصلیِ موکبهای نزدیک به کربلا از حدود یک هفته به اربعین جدی می شود ، بنابراین زودتر رفتن شما به کربلا ، بجز زحمت وهزینهٔ بیشتر برای خودتان و عراقیها فایدهٔ شاخصی ندارد.
٣- مهمترین نتیجهٔ همایشِ اربعین، مانور یکپارچهٔ دهها میلیونی از عاشقان و پیروان راه امام حسین(ع) در یک روز و در یک مکان و مدیریتِ مردمی این واقعه است.
این فریاد، لبیک یا حسینی است که پشت شیاطین عالم را میلرزاند و مایهٔ قوت، امید و همدلی شیعیان و آزادیخواهان جهان می گردد، یقینا متفرق شدن جمعیت از صبحِ این روز، از کیفیت و ثواب آن کاسته و دشمنان را شاد می کند.
۴- تعداد روزهای تعطیل شدن کربلا و بحرانِ پذیرایی در دیگر نقاط کشور عراق، نامحدود نیست و چنانچه رفته رفته، بیش از اندازه شود، به مردم عراق آسیب زده و آنها را خسته و پشیمان میکند و برای منتقدین و دشمنان بهانه میسازد.
۵- اینکه میگویند همه مواکب بلافاصله بعد از اربعین جمع می شوند، خیلی صادقانه نیست، بسیاری از مواکب در شهر کربلا، تا چندین روز بعد از اربعین مشغول خدمت رسانی هستند، پس لازم نیست نگران باشید و برنامهٔ برگشت خود را روز اربعین بگذارید.
۶- اینکه میگویند روز اربعین ازدحام در کربلا زیاد است و امکاناتی وجود ندارد، همهٔ حقیقت نیست، اگر به محدودهٔ وسیع کربلا (که در احادیث تا شعاع ٢۵ کیلومتری نیز ذکر شده است) توجه کنید، میتوانید زیارت اربعین را در مکانی خلوت تر و دارای امکاناتی مناسب در این شعاعِ وسیع بخوانید.
٧- با این تبلیغات گسترده ای که در یکی دو سال اخیر - احتمالا توسط نفوذیها، دوستان کم عنایت و مدیران ضعیف - برای زودتر رفتن شده است و پیک جمعیت به چندین روز قبل از اربعین کشانده شده است تا جمعیت متفرق شود، از دو سه روز به اربعین، وسایل نقلیه، به سمت مرز و از آنجا به سمت کربلا خلوت و ارزان است و شما می توانید به راحتی یکی دو روز قبل از اربعین از شهر خود حرکت کنید و تا قبل از ظهرِ اربعین خود را به کربلا و ثواب زیارت اربعین و حضور در جمع میلیونی عاشقان برسانید.
ضمنا روزهای بعد از اربعین، کربلا، کاظمین و سامرا بسیار خلوت تر از قبل از اربعین است.
٨- اگر هم امسال زودتر حرکت کرده اید، میتوانید برنامهٔ زیارات کاظمین، سامرا و نجف را جلو بیاندازید تا روز اربعین در حریم کربلا باشید.
ان شاالله وعدهٔ ما،
توجه دقیق به احادیث امامان معصوم(ع) یعنی:
خواندنِ زیارت اربعین در صبح اربعین و در محدودهٔ کربلا
التماس دعا
سهیل محمدشفیعی
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
مائده-55
سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آوردهاند؛ همانها که نماز را برپا میدارند، و در حال رکوع، زکات میدهند.
**************
نکته ها:
در شأن نزول آیه آمده است: سائلى وارد مسجد رسول خدا صلى الله علیه وآله شد و از مردم درخواست كمك كرد. كسى چیزى به او نداد. حضرت على علیه السلام در حالى كه به نماز مشغول بود، در حال ركوع، انگشتر خود را به سائل بخشید. در تكریم این بخشش، این آیه نازل شد.
ماجراى فوق را ده نفر از اصحاب پیامبر مانند ابن عباس، عمّار یاسر، جابربن عبداللّه، ابوذر، اَنس بن مالك، بلال و... نقل كرده اند و شیعه و سنّى در این شأن نزول، توافق دارند. (118) عمّار یاسر مى گوید: پس از انفاق انگشتر در نماز و نزول آیه بود كه رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «مَن كنتُ مولاه فعلىّ مولاه». (119)
پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در غدیرخم، براى بیان مقام حضرت على علیه السلام این آیه را تلاوت فرمود. (120) و خود على علیه السلام نیز براى حقّانیّت خویش، بارها این آیه را مى خواند. (121) ابوذر كه خود شاهد ماجرا بوده است، در مسجد الحرام براى مردم داستان فوق را نقل مى كرد. (122)
كلمه ى «ولىّ» در این آیه، به معناى دوست و یاور نیست، چون دوستى و یارى مربوط به همه مسلمانان است، نه آنان كه در حال ركوع انفاق مى كنند.
امام صادق علیه السلام فرمودند: منظور از «الّذین آمنوا...»، على علیه السلام و اولاد او، ائمّه علیهم السلام تا روز قیامت هستند. پس هركس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان صدقه مى دهند در حال ركوع. (123)
مرحوم فیض كاشانى در كتاب نوادر، حدیثى را نقل مى كند كه بر اساس آن سایر امامان معصوم نیز در حال نماز و ركوع به فقرا صدقه داده اند كه این عمل با جمع بودن كلمات «یقیمون، یؤتون، الراكعون» سازگارتر است.
امام باقرعلیه السلام فرمود: خداوند پیامبرش را دستور داد كه ولایت على علیه السلام را مطرح كند و این آیه را نازل كرد. (124)
بهترین معرّفى آن است كه اوصاف وخصوصیّات كسى گفته شود ومخاطبان، خودشان مصداق آن را پیدا كنند. (آیه بدون نام بردن از على علیه السلام، اوصاف وافعال او را برشمرده است)
امام صادق علیه السلام فرمود: على علیه السلام هزاران شاهد در غدیر خم داشت، ولى نتوانست حقّ خود را بگیرد، در حالى كه اگر یك مسلمان دو شاهد داشته باشد، حقّ خود را مى گیرد! (125)
ولایت فقیه در راستاى ولایت امام معصوم است. در مقبوله ى عمربن حنظله ازامام صادق علیه السلام مى خوانیم: بنگرید به آ
**************
پیام ها:
- اسلام، هم دین ولایت است و هم دین برائت. هم جاذبه دارد و هم دافعه. آیات قبل، از پذیرش ولایت یهود و نصارى نهى كرد، این آیه مى فرماید: خدا و رسول و كسى را كه در ركوع انگشتر داد، ولىّ خود قرار دهید. «یا ایّها الّذین آمنوا لا تتّخذوا... انّما ولیّكم اللَّه...»
- از اینكه به جاى «اولیائكم»، «ولیّكم» آمده ممكن است استفاده شود كه روح ولایت پیامبر و على علیهما السلام، شعاع ولایت الهى است. «ولیّكم»
- معمولاً در قرآن نماز وزكات در كنار هم مطرح شده است، ولى در این آیه، هر دو به هم آمیخته اند. (دادن زكات در حال نماز) «الّذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزكاة و هم راكعون»
- كسانى كه اهل نماز و زكات نیستند، حقّ ولایت بر مردم را ندارند. «انّما ولیّكم اللَّه...» («انّما»، نشانه ى انحصار ولایت در افراد خاصّ است)
- براى توجّه به محرومان، نماز هم مانع نیست. «یؤتون الزكاة و هم راكعون» (آرى، فقیر نباید از جمع مسلمانان دست خالى برگردد.)
- ولایت از آنِ كسانى است كه نسبت به اقامه ى نماز وپرداخت زكات پایدار باشد. «یقیمون الصلوة ویؤتون...» («یقیمون» و«یؤتون» نشانه دوام است)
- هرگونه ولایت، حكومت و سرپرستى كه از طریق خدا و رسول و امام نباشد، باطل است. «انّما ولیّكم اللَّه...» (كلمه «انّما» علامت حصر است)
- توجّه به خلق براى خدا در حال نماز، با اقامه نماز منافات ندارد.«یؤتون الزكاة و هم راكعون»
- كسى كه نسبت به فقرا بى تفاوت باشد، نباید رهبر و ولىّ شما باشد. «انّما ولیّكم اللَّه... و یؤتون الزكاة»
- كارهاى جزئى (مثل انفاق انگشتر) نماز را باطل نمى كند. «یقیمون الصلوة و یؤتون الزكاة و هم راكعون»
- در فرهنگ قرآن، به صدقه مستحبّى هم «زكات» گفته مى شود. «یؤتون الزكاة»
- ولایت ها در طول یكدیگرند، نه در برابر یكدیگر. ولایت بر مسلمین، ابتدا از آنِ خداست، سپس پیامبر، آنگاه امام. «انّما ولیّكم اللَّه و رسوله و الّذین آمنوا...»
- حضر
ت على علیه السلام در زمان خود پیامبرصلى الله علیه وآله نیز ولایت داشته است. «انّما ولیّكم اللَّه و رسوله» (ظاهر ولایت، ولایت بالفعل است، نه ولایت بالقوّه. زیرا ولایت در آیه یكبار بكار برده شده كه یا همه بالفعل است و یا همه بالقوّه مى باشد)
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدترین لحظات عمر علامه امینی ( رحمت الله علیه) از زبان خود ایشان
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏰ ۱دقیقه و 43 ثانیه حرف آخرالزمانی
📹 حرف دل سید حسن نصرالله :
➖ما در دل نبردی بزرگ هستیم...
➖امام خیمه گاه ما امام خامنه ای است،
➖در این جنگ بی طرفی وجود ندارد
➖یا با حسین هستی و یا با یزید
➖و فرمانده حسینی ما بگوید بایستید شب فرارسید می گوییم اگر هزار بار کشته شویم
🚩 ما ترکناک یابن الحسین
✨اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرجــــ✨
➖➖➖➖➖➖➖