eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
9.1هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
4.3هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴سازمان CIA از فمینیسم برای نابودی خانواده و بی ثبات‌سازی جامعه استفاده کرد گلوریا استاینم یهودی؛ با کمک CIA توانست با موج دوّم فمینیسم،این جنبش ضدخانواده را درجامعه جا بیاندازد و از این طریق تمامی اعتراضات اجتماعی زنان و حقوق‌شان را به نفع تفکرات صهیونیستی مصادره فرهنگی کند. 📚لينک جهت مطالعه بیشتر در مورد استانیم یهودی: 🔖 https://www.dailysabah.com/opinion/columns/two-faced-relationship-between-cia-and-feminism 🔖 https://uscpublicdiplomacy.org/blog/feminist-was-spy @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقتصاد اسلامی مخلوط! ❇️[اگر]اسلام را دقیقاً عمل می‏کردیم، یقیناً وضعمان بهتر از این بود. ما آنچه را که در زمینه‏های اقتصادی عمل کرده‏ایم، متأسفانه یک نسخه‏ی مخلوط است. 🔰چیزهایی از اسلام در آن هست؛ اما مخلوط دارد. آن بخشِ مخلوط شده، برای ما هرگز خیری به بار نیاورده است. 🔹امروز نظرات اقتصادی غربی که تا اندکی قبل جزو مسلّمات محسوب می‏شد، مورد مناقشه‏ی خود غربی‏ها قرار می‏گیرد. واقعاً تقصیر ملتها چیست؟ 🌀تقصیر ملتهایی که به‏وسیله‏ی سرانشان به پیروی از این روشهای اقتصادی مجبور می‏شوند، چیست؟ 🔺ما بانک بدون ربای اسلامی را در اواخر حیات مبارک امام راه انداختیم، اما ناقص! یکی از همّتهای دولت فعلی این هست و امیدواریم إن شاء اللّه در این کار موفّق شوند که بانک اسلامیِ بدون ربا را به‏طور کامل اجرا کنند. البته قبلًا فعّالیتهای زیادی شده است؛ اما بایستی قدمهای بعدی برداشته شود. ۱۳۷۸/۰۷/۰۹ @jahade_tabien1
⛔️بانک های خصوصی = بلای جان ملّت! @jahade_tabien1
اقتصاد ایران از بانک‌های خصوصی هیچ خیری ندیده است، خسارت هم فراوان دیده است. با ‎ بانک‌های خصوصی را جمع کنید، به همان سان که بانک‌های نهادهای نظامی جمع شد‌. خلق پول را به انحصار حاکمیت درآورید و سیاست پولی را در خدمت سیاست صنعتی قرار دهید. @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر بانکداری ربوی است، چرا رهبری سکوت کرده‌اند؟ پاسخ استاد حسن عباسی رو بشنوید @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدام اسمیت و اقتصاد وحشی امروز مخلوق تغییر در یک مفهوم بنیادین است. Natural law "قانون طبیعی" تا قبل از دیوید هیوم (استاد اسمیت) و بنتام معنای دیگری داشت. قوانین طبیعی همان فهم کلی انسان‌ها از اخلاق بود؛ فهم هزاران ساله انسان از انصاف و عدالت و خیر و خوبی. قانون طبیعی پیوندی می‌زد بین هنجارها و هست‌ها. آنچه طبیعی بود همان هم ارزش بود. اما ناگهان عقلانیت سکولار جای آن را می‌گیرد. قانون طبیعی می‌شود عقلانیت و عقلانیت می‌شود هر آنچه انسان به آن میل دارد! در حقیقت بعد از هیوم، قانون طبیعی (آنچه هست) نه به وسیله‌ی دین و فهم انسان‌های گذشته، بلکه به‌وسیله انسان عاقلِ بی‌نیاز از دین و توسط "دانش"مند کشف می‌شود. به عبارت دیگر دعوا بر سر این نبود که "قانون طبیعی" باید وضعیت مطلوب را تعیین کند یا خیر! بلکه محل نزاع آنجاست که کدام قانون طبیعی را انتخاب کنیم؟ قوانین الهی را یا قوانین وضع شده توسط انسان را. دعوا بر سر شناخت "باید"ها بود و این شناخت بایدها از آن جهت که به شناخت انسان اتصال دارد، جنبه علمی دارد و از آن جهت که به بایدها مرتبط است جنبه ارزشی. فلذا دانشمندان هر وقت بخواهند پشت جنبه علمی آن پنهان می‌شوند. @jahade_tabien1
وقتی می‌گوییم علوم انسانی امروز چیزی جز نیست دقیقا به همین نوع مقالات و تولیدات به‌اصطلاح علمی اشاره می‌کنیم. این مقاله به صورت کاملا علمی ثابت کرده است که خودخواهی و فردگرایی اقتصادی باعث افزایش رفتارهای خیرخواهانه می‌شود! حالا تصور کنید یک دانشجوی بیچاره اقتصاد این مقاله را بخواند! سمّی وارد ذهن او می‌شود که محال است به این راحتی خارج شود. @jahade_tabien1
🌱 به نام حق امّ الفساد❗️ مرحوم استاد محمدرضا حکیمی: «مشكل اصلى و انقلاب‌شكن واقعى، ليبرال‌هاى اقتصاديند كه با وجود و نفوذ آنان و تسلطشان بر امور، مبارزه با ليبراليسم فرهنگى نه ممكن است و نه مثمر. امّ الفساد ليبراليسم اقتصادى است كه زاينده ليبراليسم فرهنگى است. چگونه ممكن است در جامعه‌اى ليبراليسم اقتصادى باشد و از ليبراليسم فرهنگى پرهيز شود؟ و از اينجاست كه قرآن كريم‌ مسئله قارون (مظهر ليبراليسم اقتصادى) را با اهميت و ذكر خصلتها و ويژگيهايش ياد مى‌كند تا خوب شناسانده شود و پس از هشدار نسبت‌ به طاغوت سياسى (فرعون)، تنها به ذكر هامان (مظهر ليبراليسم فرهنگى) بسنده نمى‌كند و قارون را مى‌شناساند. ليكن ما برخلاف مشى قرآن و انبيايى همه ترس خود را (درباره تباه شدن انقلاب، سقوط جامعه، سرخوردن مردم، بر پا رفتن ايثارها و افتادن فرصت‌ به دست‌سودپرستان جانى) به ليبراليسم فرهنگى منحصر مى‌كنيم (و در تشخيص مصاديق و موارد نيز اغلب برخوردى سطحى داريم) و هيچ توجهى به ليبراليسم اقتصادى نداريم و جامعه را كه سوخته دست آن است و جنايات آن، هيچ از آن بيم نمى‌دهيم». 📚محمدرضا حکیمی، تعریف عدالت از زبان امام صادق (علیه‌السلام)، نشریه نقد و نظر، ج 10، 1376، ص 79-58. ✍️ سیدجواد میرزازاده @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ختم کلام حتما ببینید ، ریشه همه مشکلات از علوم انسانی غربی از جمله اقتصاد است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود . @jahade_tabien1
بسم الله الرحمن الرحیم در اقتصاد ریاضتی متعارف (لیبرالیسم) نوک پیکان اصلاحات  رو به مردم عادی است. لیبرالیسم می‌گوید برای کاهش رشد نقدینگی، باید کسری بودجه دولت کاهش یابد و برای کاهش کسری بودجه دولت، باید قیمت خدمات دولتی، قیمت بنزین، قیمت گاز، قیمت برق و آب و ... افزایش یابد؛ از آن سو نیز، بودجه برخی نهادهای فرهنگی از دولت قطع شود. این پیشنهاد، ضدمردمی و ضد فرهنگ و ضد اقتصاد است و سفره‌های مردم را کوچک و اغنیا را بیشتر مسلط می‌کند. این پیشنهاد باعث خواهد شد کسری دولت به بخش خصوصی بار شود و مردم را ضعیف کند. ❗️اما رویکرد اقتصاد مقاومتی متفاوت است. در اقتصاد مقاومتی نوک پیکان اصلاحات، رو به صاحبان کنز نشانه است. همان‌هایی که طلا و ارز و املاک، کنز می‌کنند و بخش قابل توجهی از نقدینگی را دراختیار دارند و آن‌را برای معامله این دارایی‌ها بین خود محصور کرده‌اند و دائم به گوش مردم سیلی می‌زنند. اینها هستند که با بازی کنز، سفره‌های مردم را پیوسته کوچک می‌کنند. دولت مقتدر باید و باید با وضع جرایم دقیق، ابتدا مانع کنز شود تا این دارایی‌ها بین همه مردم سیال شوند و سپس نرخ بهره سپرده‌های بانکی را به زیر صفر کاهش دهد. در این‌صورت، نقدینگی به همراه این قبیل دارایی‌ها که صرفا در گوشه‌ای از اقتصاد و در طبقاتی خاص محصور شده است، در همه جای اقتصاد جاری خواهد شد و عطش تولید را برطرف خواهد کرد. تنها در این شرایط است که کسری دولت و کسری مردم هم‌زمان کاهش خواهد یافت و شب تار برای آنهایی خواهد بود که روی تلاش مردم نشسته اند. هشت درصد از منابع جهان دراختیار ماست. دلیل بیکاری، توزیع بسیار نامناسب نقدینگی است. باید این سد بشکند تا آب جاری شود. وقت سیلی به صاحبان کنز فراخواهد رسید. @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اقتصاد بهانه است؛ فرهنگ نشانه است! آیت‌الله غنی‌نژاد هستند! کارشناس مسائل دینی! گرایش تخصصی ولایت مطلقه فقیه! درس خارج فقه حجاب! 😂😂😂😂 وقتی پرفسور درخشان می‌گویند این لیبرال‌ها را باید رسوا کنیم و از پشت پرده نفاق بیرون بیاوریم یعنی همین! اینها اگر لازم باشد قال الصادق و قال الباقر هم می‌گویند اما فقط به آنچه هایک و فریدمن و شیاطین تعلیم‌دیده گفته‌اند ایمان دارند! @jahade_tabien1
1.19M
اقتصاد سیاسی رسانه‌های منحط! 🔸رسانه‌ها چگونه قیمت‌ها را جابجا می‌کنند؟ 🔹رابطه دنیای اقتصاد با شرکت‌های بزرگی مثل فولاد و آلومنیوم و ... چیست؟ 🔸آیا دنیای اقتصاد آینده را پیش‌بینی می‌کند یا آن را می‌سازد؟ @jahade_tabien1
🔴 کم هزینه ترین، راحت ترین و پنهان ترین ابزار برای نابودی یک ملت تورم است. تورمی بلند مدت ایجاد کنید تا آرام آرام بنیان های اخلاقی و اقتصادی آن ملت نابود شود 👤 جان مینارد کینز @jahade_tabien1
میدونید چرا برای حل معضل مسکن راه حل بدیهی واگذاری زمین رایگان و ساخت خود مردم اجرایی نمیشه؟ نظرات کارشناسی همه بهانه ست. ‌علتش اینه که از 2.5 میلیون مسکن خالی، 2میلیونش مال بانکهاست که با احتساب هر خونه 2میلیاردی میشه 4 میلیون میلیارد تومان. ‌هر کی بخواد پا روی بذاره یا یا . @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تولد گونه‌ای جدید از نظام سرمایه‌داری در ایران (شرکت های خصولتی) 🔻 رابطه شرکت های خصولتی با نظام سرمایه‌داری چگونه است؟ 🔹دکتر حمیدرضا مقصودی عضو هیئت علمی دانشگاه قم @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینها خیلی گنده شده اند!!! ⏪افشاگری تکان دهنده از پشت پرده تورم و افزایش قیمت دلار برای اولین بار.... محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها محصولاتشان را ۹۰۰ درصد گران‌تر و با دلار تلگرامی میفروشند! @jahade_tabien1