eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
8.9هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.6هزار ویدیو
41 فایل
لنگ و لوچ و خفته شکل و بی ادب سوی او میغیژ و او را میطلب
مشاهده در ایتا
دانلود
زیگورات یا معبد پلانی اتمنانکی یکی از بناهای مقدس و مهم در تمدن بین النهرین بوده است. این معبد یا برج عظیم در پائین کاخ نبوکد نصر بنا شده بود و هفت طبقه و بیش از 60 متر ارتفاع داشت. ایده ودستور ساخت این برج را به نبوکدنصر نسبت می دهند؛ معبدی که بعدها به برج بابل شهرت یافت.  این برج زیگورات، معبد مردوک (بزرگ ترین خدای بابلی) بود و از آنجا  که مانند کوهی، آسمان و زمین را به هم پیوند می داد، تمنانکی ، یعنی "مکان پیوند آسمان و زمین و یا بهشت" خوانده می شد. برخی از محققین نیز آن را به معنی "خانه زمین و آسمان" دانسته اند. این پرستشگاه ، پلکانی بسیار طولانی و بی شمار داشت که گرداگرد آن پرستشگاه آسمان خراش می گشت و به اوج آن می رسید. از هر نقطه شهر یا دشت های اطراف آن، این برج دیده می شد. اتمنانکی در روزهای عادی، شاید همان پایه آسمان و زمین بود، ولی در مهم ترین روز دوازده ماه سال، روزهای ماه نیسان که آکیتو (Akitu)  -جشن نوروز- برپا می گردید، چیزی نبود جز  "کوه جهان زیرین" و دروازه آن هم "دروازه مرگ" محسوب می شد. @jahade_tabien1
این برج یکی از بناهای مذهبی عهد باستان و شاید قدیمی ترین بناها باشد که برجای مانده است. اسکندر مقدونی هنگام حمله به بابل تصمیم گرفت که آن را تعمیر کند، ولی به قول استرابون (Strabo) از این تصمیم منصرف شد بر طبق اساطیر بین النهرینی ، در یک اتاق آجری در این پرستشگاه، هر سال "تیامات" (Tiamat) هول انگیز، مردوک را برای مدتی زندانی می کرد، در حالی که روزهای جشن در بیت آکیتو سپری می شد و خدایان شادکام به سور و سرور می پرداختند و سرنوشت سالِ آینده همه جانداران را طرح ریزی می کردند، اتمنانکی مجددا، وضع خود را تغییر می داد ؛ هم مظهر امید بود و هم نماد بیم. از بالای دروازه رعب آوری که در پای این برج کوه پیکر قرار داشت، پلکانی بلند و مارپیچ پیرامون آن از یک طبقه دیگر می پیچید و هر چه بالاتر می رفت، کوچک تر می شد تا به بلندترین نقطه آن می رسید. منظره عمومی آن به شکل منشورهای چهارگوش مستقیم بود که طبقه به طبقه روی هم قرار داشت و به هر اندازه که به طبقه هفتم نزدیک تر می شد، کوچک تر می گردید. @jahade_tabien1
کسی که به طبقه هفتم صعود می کرد، منظره فراموش نشدنی شهر عظیم بابل را به خوبی تماشا می کرد. در طبقه هفتم برج ، جایگاه مقدسی به نام "سهورو" (Sahiru) برای خدای مردوک درست کرده بودند. هرودوت می گوید: " درون آن یک کرسی بزرگ باشکوه و میزی زرین نهاده بودند و هیچ کس نمی توانست بدان جا رود. لیکن هر شب کاهنان مردوک، دختر زیبایی را از میان شهریان برمی گزیدند و بدان جا می بردند و می گفتند که بت بزرگ با وی درمی آمیزد." این برج عظیم را چنان که گویند "نبوپولاسر" (Nabopolassar) از نو ساخته است. زیرا در یکی از الواح نبوپولاسر چنین آمده است: " در آن زمان که برج بابل متزلزل و ویران گردیده بود، مردوک به من امر داد پایه های مستحکم آن را در اعماق جهان قرار دهم تا قله آن به آسمان ها صعود کند." @jahade_tabien1
در اساطیر زرتشتی از دیوی به نام آشموغ (مرکب از آش یعنی خوردن و مئوغ=مُخ، مغز) صحبت میشود که به نادرستی به معنی کافر و ملحد گرفته شده است. این همان خدای ملی مردمان بابلی مردوک (ماردوش) با سمبل مار افعی "موش هوشو" است که آشوریان آشّور (خندان، ضّحاک) و عبرانیان اسحق (خندان) می نامیده اند و خدای ملی مردمان سامی بابلی و آشوری یعنی مردمان باستانی بین النهرین بوده است. لذا فردوسی من عندی و از خیال خود اسطوره ضحاک ماردوش را نساخته بلکه آن در عهد باستان از ترکیب دو خدای ملی معادل و همسان بابلی و آشوری یعنی مردوک (اژی دهاک) و آشّور (ضحاک، اسحاق) پدید آمده بوده است. پیش از زمان وی ایرانیان چنین تصویری از خدای ملی بابلیها داشته اند. در گزارش سفیران چینی عهد اشکانی تائوچه و در وندیداد یکی از کتب پنجگانه اوستا ایرانیان باستان تئوژیه (سرزمین پرستنده مار نیرومند) که در کنار رود رنگها (رود سیلابی و طغیانگر، منظور دجله) قرار داشته همانا سرزمین بابل (بوری اوستا، مقر اژی دهاک= مار سمی، ضحاک ماردوش) مراد بوده است و لذا در اصل از مردم تازی و دشت تازیان نیز همین مردم تئوژی (بابلیان) مراد بوده اند نه اعراب صحرانشین خویشاوند ایشان. در واقع لغت تازی از تلخیص همین لغت تئوژیه (مار نیرومند) عنوان خدای ملی بابل یعنی مردوک (ضحاک ماردوش) پدید آمده است. @jahade_tabien1
🚨مردوک در تمدن های آزتک و مایا و اینکا و بالی : زمان مراسم، در دهان مارها آتش روشن می کردند. در دوران بابل بین النهرین این آتش با کمک نفت بود،  و در بسیاری جاها از الیاف و هیزم استفاده می شد.  این آتش و مار را آذر دهان یا آزی دهاک می گفتند،  که با تغییر آوا اژدها گردید. این ساختمان های هرمی ۷ و این دو جوان را از نقاط دور دست و از قبایل رقیب،  توسط دلال های جنگجو دزدیده می شدند،  دست بسته به پای ساختمان می آوردند،  و ضمن رنگ کردن آنها با رنگ آبی،  و دست مالی نیایشگران تا بالا می بردند.  در نهایت جسد های آنها را در گودال بزرگی دورتر از شهر می انداختند،  و بوی جسدها،  و حیوانات درنده که برای جسدها آمده بودند،  فضا و محیط را بشدت آلوده کرده بود.  همین دزیدن جوان باعث درگیری های زیاد بین قبایل و شهرها شده بود،  و شرایط را برای شکست آزتک و مایا از اسپانیائی های جوینده طلا فراهم کرد.  این نمونه تاریخ باستان آخری،  درست مانند تاریخ باستان دوران داستانهای ضحاک است. تا ۳۶۵ پله داشته است،  در بالای آن تعدادی بت از خدایان یا الهه ها نگه می داشتند. در بابل با شکل گرفتن زبان عربی، آذی دهان،  کم کم به ضحاک تغییر نام داد. ضحاک به معنی سایه یا حاشیه خدا است،  در طول تاریخ بیشتر بزرگان دینی،  از این گونه لقبها برای خود بر می گزیدند. @jahade_tabien1
در بالای این ساختمان های ماردوش آزتکی یا مایایی،  هر صبح دو جوان را از پله ها تا بالا می بردند،  و در تخت سنگی می خواباندند و قربانی می کردند.  در ابتدا با چاقو های سنگی قلب آنها  را در می آوردند،  و سپس سر آنها را می بریده،  و از بالای پله ها به پائین پرت می کردند،  و پائین در میان نیایشگران صبح می افتاد.  سپس قلب در آورده شده آن دو جوان را،  رو به آسمان می گرفتند،  و ضمن خواندن دعا در سینی گذاشته،  و به پائین می آوردند،  و در آتش دهانه دو ما یا اژدها می انداختند.  البته نوع ساختمانها و مراسم در مناطق و زمان های دور و نزدیک کمی متفاوت بود،  ولی همه مراسم مردوکی بازمانده از دوران کهن بود. این دو جوان را از نقاط دور دست و از قبایل رقیب،  توسط دلال های جنگجو دزدیده می شدند،  دست بسته به پای ساختمان می آوردند،  و ضمن رنگ کردن آنها با رنگ آبی،  و دست مالی نیایشگران تا بالا می بردند.  در نهایت جسد های آنها را در گودال بزرگی دورتر از شهر می انداختند،  و بوی جسدها،  و حیوانات درنده که برای جسدها آمده بودند،  فضا و محیط را بشدت آلوده کرده بود.  همین دزیدن جوان باعث درگیری های زیاد بین قبایل و شهرها شده بود،  و شرایط را برای شکست آزتک و مایا از اسپانیائی های جوینده طلا فراهم کرد.  این نمونه تاریخ باستان آخری،  درست مانند تاریخ باستان دوران داستانهای ضحاک است. @jahade_tabien1
در فیلم آخرالزمان (apocalyptp) مناسک قربانی کردن انسانها در قبایل سرخ‌پوست اینکا دقیقا به تصویر کشیده شده . @jahade_tabien1
در منشور منسوب به کوروش هخامنشی وی بارها از مردوک / مردوخ خدای خدایان ساختگی و دروغین مردم بابیلون (بابل) نام برده و او را ستوده است. کوروش مردوک را پادشاه آسمان و زمین معرفی می‌کند، او را ناظر بر خود می‌داند، می‌گوید از این‌که برخی از مردم بابیلون خدایانی دیگر را پرستش می‌کنند خشمگین است. کوروش می‌گوید که این پادشاهی هدیه‌ای از جانب مردوک است و مردوک از او راضی است. وی می‌گوید که همواره به دنبال پرستش و نیایش مردوک بوده؛ خود را برگزیده‌ی وی می‌داند. مردوخ به او پیروزی عطا کرد. کورش وی را سرور بزرگ خود معرفی می‌کند. مردوخ به کوروش برکت می‌دهد و کوروش از او بسیار می‌ترسد. [۱] در کتاب تاریخ ایران باستان استاد حسن پیرنیا می‌افزاید که کوروش در تحکیم پایه‌های معبد مردوک / معبد اساهیل بسیار تلاش کرد و در راه تزیین و آباد ساختن معبد مردوخ کوشش بسیار نمود. [۲] [۱]. ترجمه فارسی از متن اصلی بابلی؛ پروفسور شاهرخ رزمجو، بخش خاور میانه موزه بریتانیا،  The British Museum , persian translation of the text on the Cyrus Cylinder [۲]. تاریخ ایران باستان‏ حسن پیرنیا، ناشر: دنیاى کتاب‏، تهران‏، چاپ اول‏، ج۱ ص۳۹۱ @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگزاری فستیوال شیطان در واشنگتن! دیگه هالووین هم راضی شون نمیکنه @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ⚠️هشدار: تصاویر ترسناک 🔹️ زمانی که داریم زندگی می کنیم! این چه موجودی است؟ یک شیطان مجسم @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 سید ابوذر حسینی، امام جماعت مضروب مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام مشهد: ضارب به هیچ عنوان روانی نبوده و مدت ها در محل مشغول ترویج افکار تکفیری خود بوده است گلوی من ۲۰ بخیه خورده و اگر به خواست خدا در آن لحظه من صورتم را برنگشته بودم حتما شاهرگم بریده می‌شد پدرش با من تماس گرفته و از من خواست رضایت ندهم چرا که پسرش از وقتی دانشجو شده دوستی پیدا کرده و از طریق وی این افکار انحرافی به او رسیده است. ترور_نافرجام @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: ما روی مبنای اسلامی‌مان نمی‌خواهیم طرف سلاح هسته‌ای برویم 🔹دشمنان بیست سال است برای ما چالش هسته‌ای درست کرده‌اند چون می‌دانند که حرکت در صنعت هسته‌ای در حکم کلید برای پیشرفت‌های علمی کشور است 🔹بهانه‌ی سلاح هسته‌ای دروغ است و خودشان هم می‌دانند. ما روی مبنای اسلامی‌مان نمی‌خواهیم طرف سلاح برویم و الا اگر این نبود جلویش را نمی‌توانستند بگیرند؛ همچنانی که جلوی پیشرفتهای هسته‌ای ما را تا الان نتوانستند بگیرند. @jahade_tabien1
جهاد تبیین | میثم حق شناس
🎥 رهبر انقلاب: ما روی مبنای اسلامی‌مان نمی‌خواهیم طرف سلاح هسته‌ای برویم 🔹دشمنان بیست سال است برای
‌ رهبر انقلاب: هر کس «ایران قوی» را می‌خواهد به صنعت هسته‌ای اهمیت بدهد 🔹صنعت هسته‌ای یکی از مؤلفه‌های اساسی و مهم قدرت کشور و اعتبار کشور و قوّت و قدرت کشور است. اگر شما ایران قوی می‌خواهید، هر کس ایران را دوست دارد، هر کس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کس ملت را دوست دارد و قوّت این کشور را می‌طلبد بایستی به این بخش از تلاش و فعالیت علمی و تحقیقاتی و صنعتی و کاری که اینجا انجام میگ‌یرد اهمیت بدهد و برایش اعتبار قائل بشود. علت تمرکز دشمنان روی انرژی هسته‌ای هم همین است. @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد @jahade_tabien1
‌ رهبر انقلاب: ۲۰ هزار مگاوات از برق کشور باید برق هسته‌ای باشد 🔹الان حدود هزار مگاوات ما از برق هسته‌ای داریم استفاده میکنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آینده‌ی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هسته‌ای باشد. هم صرفه‌ی مالی دارد هم صرفه‌ی زیستی دارد هم صرفه‌ی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال بکنید. 🔹روی نیروگاه‌های توان پایین، کم‌ظرفیت کار بشود. شنیدم در دنیا معمول این است که بیشتر روی نیروگاه‌های با ظرفیت پایین کار میکنند، صد مگاوات، دویست مگاوات حتی کمتر از صد مگاوات. ما برای بخشهای مختلف به این ظرفیتها یعنی نیروگاه‌های کم توان و کم ظرفیت احتیاج داریم. @jahade_tabien1
مقدم: اسم جنس پارچه "لنین" هست و احتمالا وارداتیست و با همین نقوشی که در تصویر میبینید، فراوان چاپ شده نقوشِ شیطان پرستی و کابالایی صهیونیستی در احضار اجنه شیاطین و ارتباط با آنها از بعضی از این نقوش استفاده می‌کنند(اسرائیل و انگلیس) این مدل پارچه را مُد کردن که در روح و روان انسانها و جذب آنها به سمت شیاطین تأثیر گذار است 🔴 در انتخاب پارچه دقت کنید این طرح اخیرا در بازار به وفور دیده شده ❌داخل کانالاو گروهاتون بذارین داره فروشش زیاد میشه @jahade_tabien1
همه جا هستند در کارتون ها ، در تتوها ، در لباس‌ها برای ایلومیناتی آماده کردن ذهن‌ها برای مرئی شدن و حضور اجنه در بین انسان‌هاست . @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 The Simpsons did it...😏 🔹️ و باز هم یک پیشگویی از انیمیشن خانواده سیمپسون ها آتش افکندن عمدی توسط شیاطین به جنگل ها و مراتع @jahade_tabien1
🔴 جلد مجله تایم در سال 2021، درباره تغییرات آب و هوایی که قاره ها را به آتش کشیده است را ببینید ! ⁉️آیا آنها سعی داشتند چیزی به ما بگویند؟ 🔹️ بله ! دست انسانی که مشغول آتش زدن است را می بینید ! و این یعنی این توطئه ای تعمدی است ... @jahade_tabien1