eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
328 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
(۲) 🎈روایتی از 👈 🌹آن شب توی همان صحن همیشگی که به امام رضا(ع) توسل می کرد. با مولا قرار گذاشت چهارده قدم به سمت ضریح بردارد و باهر قدم یک بیت برای امام رضا (ع) بگوید. قدم برمی‌داشت، اشک‌هایش می‌ریخت و زیر لب زمزمه می‌کرد. هنگامی که عاشقان و شیفتگان امام رئوف پادر حرم منورش می‌گذارند، همگی تا چشم شان به گنبد طلایی امام رضا (ع) و کبوترهای حرم می‌افتد، ناخودآگاه بعد از عرض سلام و ادب به ساحت قدسی آن امام همام، این اشعار را در زیر لب زمزمه می‌کنند: قربون کبوترای حرمت قربون این همه لطف و کرمت از روزی که با تو آشنا شدم مورد مرحمت خدا شدم گفته‌ایی هر کی بیاد به پا بوسم تو گرفتاری بدادش می‌رسم منم امروز به زیارت اومدم به امیدی در خونه‌ات اومدم گفته‌ایی هر کی بیاد به دیدنم من میام سه جا بهش سر می‌زنم توی قبرم رضا جون منتظرم که بزاری کف پاتو رو سرم از گناه بال و پرم سوخته شده چشم من به حرمت دوخته شده... شاعر این اشعار کسی نیست جز شهید غلامعلی رجبی از مداحان اهل بیت(ع) که در 6 مرداد سال 67 در عملیات "مرصاد" با ذکر یازهرا (س) ردای شهادت را پوشید و به دیدار معبودش شتافت. راوی:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه از کتاب ترجمه خواندنی قرآن
282-esra-fa-maleki.mp3
4.71M
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند
سوره مبارکه از کتاب تفسیر یک جلدی مبین
282-esra-ta-1.mp3
3.82M
سوره مبارکه بخش اول مفسر: استاد قرائتی
282-esra-ta-2.mp3
4.33M
سوره مبارکه بخش دوم مفسر: استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ « این اشتباه است که همیشه دنبال توضیح فواید اعمال هستیم» ❌ فواید ‼️ ❌ فواید روزه ‼️ ❓پس چکار کنیم؟ 🎙دکتر علی تقوی @jahadetabeen8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ «اگر من گمراه هستم، تقصیر خداست» 🔥خود قرآن گفته: خدا هرکی را بخواهد ، گمراه می‌کند (یضل من يشا) >>> پس جبره و تقصیر من نیست. 🎙پاسخ: مرتضی‌ کهرمی @jahadetabeen8
اقوام و نژادها در افغانستان http://geo-of-afg.blogfa.com/post/13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ اگر دنبال درمان کشف‌حجاب‌های برنامه‌ریزی شده هستید، برخورد با دانه درشت‌ها را در اولویت قرار دهید... ارادتمند: ناصرکاوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پس از ماهها سکوت معنا دار قوه قضائیه و دولت محترم مُچشان در حوزه حجاب و عفاف باز شد!!! 🔹️ اگر میخواهید به عمق فاجعه و یا بهتر بگوئیم به عمق خواب مسئولین دو دستگاه مربوطه پی ببرید و یا شاید بهتر این باشد بگوئیم عمق نفوذ در دولت انقلابی و قوه عدلیه نظام پی ببرید!!! این☝️۹ دقیقه توضیحات صفر تا صد لایحه عفاف و حجاب را از زبان محسن آقایی کارگردان مستند ایکسونامی و کارشناس حوزه عفاف حجاب را با دقت ببینید !!! ✅ به نظر شما با تصویب این لایحه اگر خانمی با بدترین ظاهر ممکن و بسیار زننده و زشت به خیابان بیاید چه اتفاقی ممکن است برایش بیافتد؟ 💢 لطفا این ۹ دقیقه رو حتما حتما ببینید و برای دیگران هم ارسال کنید! ➖➖➖➖➖➖➖ 📲 مهم‌ترین تحلیل‌های روز 👇 @jahadetabeen8 #⃣
🌷🌷مبحث ۱۱۷۶ خرداد ۱۴۰۲ شمسی با نام و یاد خدا و عرض سلام🌺💝 شيوۀ برخورد با خطاهاى دوستان و عزیزان💞 🌸🍃وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ 🌺🍃واى بر هر عيب‏جوى طعنه‏ زن‏.(چاه زیر پای همه شکنندگان دیوار محبت و طعنه زنان عیب گیر)(۱) ⭕️همز، در اصل به معنای شکستن است؛ زیرا عیبجویان شخصیت دیگران را درهم می شکنند.(۲) 🚫خطا در عرصۀ دوستى، امرى گريزناپذير است و هر زمين‌خوردنى، فرصتى براى تقويت و برخاستن بعدى. ♨️انتظارِ مطلقاً بى‌اشكال‌ بودن در ميدان دوستى، خود، خطاست؛ هم بزرگ‌ كردن اشتباهات، نادرست است و هم، چشم‌ پوشى از آن‌ها. بهتر اين است كه خطاها را به‌ ديدِ بيمارى‌هاى درمان‌ پذير ببينيم. نگاه نخستِ‌ هر فرد بايد به خود باشد و در جست‌وجوى مشكلات و عيب‌هاى خويش.(۳) 💞امام‌ على علیه السلام در اين‌ باره مى‌فرمايد : 💚«خوشا به‌حال كسى‌كه [توجه به] عيب خودش، او را از توجه به عيوب ديگران باز داشته است.»(۴) 👌با اين نگاه، آرام‌ آرام، خودپسندى جاى خويش را به واقع‌نگرى مى‌دهد و انسانِ‌ مُنصف به‌ جاى توجيه خويش، زبان به اعتراف و اعتراض بر خود مى‌گشايد و راه توبۀ او باز شده و از خطاهاى خود در نزد دوستان، عذرخواه مى‌شود و اين، آغاز يك فرهنگ ارزشى‌ اجتماعى مى‌شود؛ دوستان او نيز منعطف مى‌شوند و حق به جانب گرفتن‌ها به‌ كنار مى‌رود و حق‌جستن‌ها آغاز مى‌شود. 🌙✨وقتی خداوند ستارالعیوب است و گناهان بندگانش را می بخشد و خطاها را می پوشاند، چرا ما پند نگیریم. ! 🌸🍃ثُمَّ عَفَوْنَا عَنْكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ. 🌺🍃سپس بعد از آن [کار زشت] از [گناه] شما درگذشتیم، تا سپاس گزاری کنید. [ سپس گذشت کردیم از پس آن ( کار ناپسند گوساله پرستی) بدان امید که سپاسگزاری میکنید] (۵) 💝دوست شفيق را كه از هر گوهرى كمياب‌تر است، بايد حفظ‍‌ كرد و راهِ‌ آن، آميزه‌اى از كرامت، تغافل، چشم‌پوشى از برخى خطاها و نيز نصيحت خردمندانه، به‌ همراه خواستن از خدای عزوجل مى‌باشد. در اصلاح رفتار نامطلوب دوست، بُردبارى و دقت، شرط‍‌ اول است و آشنايى با روش‌هاى تأثيرگذارى، گام بعدى. مى‌توان گفت : 🍀«من طور ديگرى فكرى مى‌كنم»، «آيا به‌نظر شما، اگر اين‌طور انجام مى‌دادى، بهتر نبود؟»، «بگذار حقايق را با هم بررسى كنيم»، «سخن تو البته توجيه‌كردنى است، اما اينجا نظر ديگرى هم وجود دارد»، «برخى هم اين‌گونه مى‌انديشند كه... .» 🤔با اين‌ همه، براى تغيير رفتار بايد انتظار كشيد و صبور بود و درعين‌حال، از تحقير و توهين يا قهر و محروم‌سازى از محبت نيز بايد اجتناب كرد. گاه، سخن‌نگفتن و زمينه‌سازى براى تأثيرگذارى در ميدان عمل يا موانع را به‌ تدريج برطرف‌كردن، از بسيارى توصيه‌ها و اندرزهاى گفتارى سودمندتر است. بهره‌گيرى از عناصرى همچون تشويق، تنبيه (به‌معناى محروم‌ساختن از محبّتى اضافى و نه تنبيه جسمى)، فضاسازى و تغيير فضاهاى مشكل‌زا، القاى مطالب در قالب داستان و كنايه، تقدير از رفتارهاى شايسته، جلوه‌آفرينى الگوها و مدل‌هاى مثبت، طرح پرسش‌هاى تنبّه‌آفرين و مانند آن، در اين مرحله كارگشاست.(۶) آری❗️ 🤝دین فرمان می دهد که، حقوق برادری را مراعات کنیم. 💖با دوستان خویش با ایثار و مواسات و صداقت رفتار کنیم. 👅از بد زبانی، غیبت، تهمت، عیجویی و تحقیر بپرهیزیم. 💛به اتکای دوستی، حقوقِ دوستان را زیر پا نگذاریم. 💞آیا با مراعات این دستورها، دوستی ها دیرپاتر نخواهد بود؟ ⚘کمال سر محبت ببین نه نقص گناه ⚘که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند(۷) ⚘کسی به حمد و ثنای برادران عزیز ⚘ز عیب خویش نباید که بی خبر باشد ⚘ز دشمنان شنو ای دوست تا چه می‌گویند ⚘که عیب در نظر دوستان هنر باشد(۸) 📚منابع : (۱)سوره هُمزه، آیه ۱، ترجمه خرمشاهی+ کامران (۲)تفسیر نمونه، مکارم و همکاران، ج ۲۷، ص ۳۰۹ (۳)دوستی، مهارت ها و ظرایف، محمود مرویان حسینی، ص ۴۴ و ۴۳ (۴)بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۱۷۳ (۵)سوره بقره، آیه ۵۲، ترجمه انصاریان+ کامران (۶)همان شماره ۳ ، ص ۴۵ (۷)گنجور، حافظ، غزلیات، غزل شماره ۱۸۸ (۸)گنجور، سعدی، مواعظ، قطعات، شماره ۶۸ 🌷سیروس کامران ماوردیانی گیلانی🌷
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نئولیبنافیسم!! بررسی لایحه نهایی عفاف و‌ حجاب 🔻با انتشار رسمی لایحه حجاب توسط دولت و ارسال آن به مجلس، در این ویدئو به بررسی نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم 🔻لایحه ای که با فراهم کردن امکان پرداخت هزینه برهنگی برای اقشار مرفه،... (تا انتها ببینید) ✅ کانال پاسداری از انقلاب 👇 @passdar
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ استاد «با طالبان باید چیکار کرد» ✅ کانال طرفداران دکتر رائفی پور https://eitaa.com/raeefiipoor
هدایت شده از صفرمرزی
🇮🇷 چشم انداز ما با طالبان 🔺‍ آن روزی که طالبان بر افغانستان مسلط شد ، اصلاح‌طلبان فشار آوردند که ایران باید با طالبان وارد جنگ شود. داستان ماجراجویی های جوان پنجشیر که یادتان هست؟ آنها ایران را به بی عملی در دفاع از احمد مسعود که اراده و حمایت آمریکایی ها را پشت سر خود داشت متهم کردند. اما آن ایام ایران مگر می توانست در مسأله افغانستان وارد جنگ شود؟ افغانستان یک کشور مستقل است. ورود نظامی به یک کشور باید با درخواست مستقیم آن کشور باشد.گذشته از آن، جنگ طالبان با پنجشیریان یک جنگ بین الافغان بود. ورود ایران به چنین جنگی یک باخت مطلق بود. نه پنجشیریان و نه طالبان هیچ یک نماینده رسمی و قانونی ملت افغانستان نبودند. ‏اما مختصات طالبان چیست؟ اولا این جریان، جوشیده از اراده کل مردم نیست. بروز استبداد دینی است. این ویژگی خطرناک با اصل و نسب و ریشه های شکل گیری این اسلام که به تعبیر امام، اسلام آمریکایی است قرابت دارد. جنگ طالبان با پنجشیریان، تیغ به تیغ شدن استبداد آمریکایی با استعمار آمریکایی بود. ‏ما در درگیری استبداد و استعمار هر موضعی گرفته ایم، خروجی نهایی اش قطع شدن دست شیطان اصلی بوده. در ماجرای شیخ فضل الله، در این دعوا، شیخ با استبدادی که ریشه استعمار هم نداشت مماشات کرد که استعمار به هدفش نرسد او می دانست خروجی این دعوا استبداد رضاخانی است که به مراتب خطرناکتر است. ‏در دعوای صدام و آمریکا ایران بی طرف ماند. محاسبه دشمن در این مبارزه برای ایران مشخص بود. ایران می دانست که ماجرا بنا است به حضور جدی آمریکا در منطقه ختم شود و هر بهانه ای به این حرکت کمک خواهد کرد. بعلاوه صدام نیز منفور کل عراق بود و کنار رفتن او برای عراق آرزو بود. ‏در داستان بشار اسد، اراده آمریکا این بود که با داعش گام به گام به هدف روشنش یعنی ایران برسد. بشار اسد نیز با بقیه حاکمان عرب فرق میکرد. مقاومت بشار اسد مقابل داعش و النصره منفور آنقدر جذاب بود که نتیجه اش را در انتخابات های بعدی سوریه دیدیم او از همان ابتدا طرف مردم خودش ایستاد. ‏داستان طالبان هم همین قاعده را داشت. ایران این جریان را تایید نمی کرد و اکنون هم نمی کند. اما به نحوی تعامل کرد که در نهایت بازی به ضرر آمریکا تمام شود. رهایی از حاکمان مستبد وظیفه مردم یک کشور است. تلاش آمریکا ماندن بود و ایران آن اراده را خراب کرد به نحوی که از جانب طالبان نیز ضرری نرسد. اما حالا جمهوری اسلامی برای به رسمیت شناختن طالبان خطوط قرمزی را مشخص کرده که نسبتشان را با ما مشخص می کند. طالبان باید یک دولت فراگیر تشکیل بدهد که در آن حق حاکمیت همه مردمش را که از ۴ قوم اصلی تشکیل شده اند به رسمیت بشناسد و از اقدامات جاهلی مثل جلوگیری از تحصیل زنان دست بردارد. طالبان باید رویکرد ضد آمریکایی خود را تقویت کرده تا دوباره افغانستان حیات خلوت آمریکایی ها نشود. طالبان باید بر سر منافع مشترک ایران و افغانستان متعهد باشد. مواردی چون مبارزه با گروههای تکفیری و حفظ امنیت مرزها و مبارزه با ترانزیت مواد مخدر و تعیین تکلیف حق آبه ایران و ... طالبان بخواهد سر و گوشش بجنبد جمهوری اسلامی او را سرجایش می نشاند. درگیری مرزی این دو روزه هم که با تلفات سنگین طالبان مواجه شده تنها با مدیریت نیروی انتظامی در بخش مرزی و تنها یک تیپ از ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفته است. ایران نخواسته است با طالبان وارد جنگ شود. طالبان هم بهتر است یاد بگیرد پا توی کفش بزرگان نکند. اصلاح طلبان مدعی هم بهتر است برای حضور در خط مقدم مبارزه با طالبان خودشان را آماده کنند. برای جنگی که خیلی دوستدارش بودند محقق شود که البته خدا نکند اتفاق افتد... هرچند رسم آنها اینگونه است که جمهوری اسلامی هر مسیری را که برود آنها سر خرشان را سمت دیگری کج می کنند. 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا