فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جانم به این سخنان .جانم به این شجاعت،جانم به این بصیرت و معرفت❤️
⏪سخنان حماسی و غرور آفرین یکی از فرماندهان سابق دفاع مقدس و بازنشسته ارتش ج.ا.ا خطاب به رهبری معظم انقلاب؛ به حضرت آقا بگویید با ۵ هزار لر اسرائیل را فتح میکنیم.💪💪
بشنوید و لذت ببرید و منتشر کنید تا به دست نتانیاهو احمق برسه که برای نابودیت فقط همین فرماندهان بازنشسته کفایت میکنه نیاز به هایبرسونیک و ... هم نیست .
🌎
🔴 درباره ماجرای پناهیان...
1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/ایزدی
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سلام_امام_زمانم ❣️
سلام ای همه هستیام ✋
🌷 امام خوب زمانم هر کجا هستید
با هزاران عشق و ارادت سلام
اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ
🍃🌼 اَللّٰهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلیِّـکَ الْفَـرَج 🤲
🌹 السلام علیک یا بقیه الله (عج)🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَمَكَرُوا مَكْرًا وَمَكَرْنَا مَكْرًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿۵۰﴾
🔸 و آن کافران (در قتل صالح) مکر و حیله به کار بردند و ما هم آنها را از جایی که هیچ نمیفهمیدند به کیفر مکرشان رسانیدیم.
🔅 فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ مَكْرِهِمْ أَنَّا دَمَّرْنَاهُمْ وَقَوْمَهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۵۱﴾
🔸 بنگر که پایان مکرشان چه شد؟ عاقبت ما همه آنان را بستگانشان هلاک کردیم.
💭 سوره: نمل
🌹 معجزه ماندگار 🌹
15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهمیت خواندن قرآن در هر روز
خواندن حتی یک آیه قرآن در روز باعث میشه شیطان نزدیک شما نشه...✔️
حجت الاسلام #رفیعی
📖
🔻خطرِ سایش در اعتقادات و ظهور پلورالیسم(تکثرگرایی) در میان متدینین را جدی بگیریم
🔹یکی از هشدارهای مهمی که امام خامنهای بارها به فعالان فرهنگی و رسانهای دادهاند، خطرِ #سایش_در_باورهای_دینی و تزلزل در مسیر دینداری و مبارزه بوده است.
🔹️سایش در باورها یعنی انحراف در اندیشه و کمرنگشدنِ مرزبندیها و تضعیف پایبندی به ارزشها و استحاله فرهنگی و تغییر تدریجی در رفتار،
یعنی انسانی که محکم پای عقایدش ایستاده، با گذر زمان و روبروشدن با دشواریها، باورهایش متزلزل شده و راهْ کج کند.
🔸یک زاویه کوچک که در حرکت انسان مؤمن ایجاد شود، با گذر زمان فاصلهی عمیقی میان او و ارزشهای دینی پدید خواهد آورد.
🔹️افراد زیادی را میشناسیم که زمانی به شدت نسبت به نظام ارزشها حساسیت داشتهاند، نسبت به گناه حساسیت شدیدی داشتهاند، به امربهمعروف و نهیازمنکر پایبند بودهاند و هیچ فساد و انحراف اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را برنمیتابیدند
⬅️ اما گذر زمان و دشواریهای مسیر مبارزات روی آنها اثر منفی گذاشتهاند
⬅️ کسانی که روزی اعتقادات راسخ و تزلزلناپذیر داشتند، بهتدریج از مواضعشان کوتاه آمدند.
🔹بعضی بهخاطر بیمهریها، بعضی بهخاطر فشار نهادهای امنیتی، بعضی بهخاطر تأثیرپذیری از بازخوردهای عمومی و ترجیح رضایت مردم بر رضایت خداوند، بعضی بهخاطر شرایط اقتصادی و. و.
🔸ضعف اعتماد و ایمان به خداوند، #شرایط_محیطی و نداشتنِ روحیهٔ مقاومت،
میتواند برخی فرد را دچار سایش کند.
🔹️کسی که از دینداری و مبارزه #خسته شد،
به بهانهٔ اینکه باید دیگران را جذب کنیم و مؤمن باید خوشاخلاق و بشّاش باشد
و با فهم غلط و ناقص از چند روایت و داستان دینی،
و نیز برای برونرفت از محدودیتهایی که پایبندی به دین برایش ایجاد کرده بود، تمام چارچوبها را کنار گذاشته و کم کم با #پیروان_هر_تفکری دست دوستی خواهد داد!
🔺خطری که پس از #سایش ایجاد میشود چیست؟!
تکثرگرایی در حوزهٔ دینداری است.
🔹️تکثرگرایی
یعنی نوع حاد سکولاریسم،
یعنی مشروعیتسازی برای نگاههای کاملا متضاد و موجهانگاریِ انحراف،
یعنی عادیانگاری گناه،
یعنی همزیستی مسالمت آمیز با تمام باورها و رفتارها،
یعنی تأیید هر نوع نگرش و بینش و منش و رفتاری در جامعه!
یعنی سازش با انحراف و تسامح نسبت به نگاههای غیراسلامی و ضداسلامی!
یعنی پذیرش هر اندیشهای!
🔹️مؤمنی که از حرف حقش کوتاه آمد، هر رفتاری در حوزههای اجتماعی را توجیه میکند و با آن کنار میآید؛
⏪ بیتفاوتی نسبت به مظلومیت ولیفقیه، رأیآوریِ عناصر نااهل، عادیشدن کشف حجاب و بیحیایی، شباهت یافتن جلسات عزاداری به پارتی، توسعه معضل حجاباستایلها، گسترش رباخواری و حرام لقمگی، مسلط شدن افراد ناپاک و نااهل بر جامعه، منزویشدن آمران به معروف و متهمشدنشان به افراطیگری، منزلتیافتنِ افراد ناشایست و ترویج نگاه صورتی در فضای دینداری
از جمله نتایج تکثرگرایی و سایش در باورها هستند.
‼️در ادامه عرض میشود👇👇👇
🔻تفضل و عنایت و نعمت بزرگی که امام راحل برای ایران اسلامی و دین اسلام به ارمغان آوردتد با دقت وافر، پایبندی و تعهد به اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه آله بود که انقلابی بودن و عملکرد جهادی در آن شناخته شد و شکل گرفت و در راه این اسلام و انقلاب شهید دادیم، وقتی هم که جنگ تحمیلی رخ داد، عملکرد انقلابی با همین محور سرلوحه بسیجیان و مبارزین و شهدا قرار گرفت. این مسئله با کندی و به صورت فرسایشی رو به سوی قرائت های متعدد رو نهاده که البته دستان پنهان شیاطین داخلی و خارجی بی تاثیر نبوده اند. انقلابیون زیادی از اصلاح طلب و اصول گرا امروز در همان لباس و قامت، امروزبه نوع دیگری سخن گفته و تعبیر و تفسیر و عمل می کنند و از عملکرد انقلابی نیز فاصله بسیاری گرفته اند. رهبری معظم حفظه الله تعالی همواره این مسئله را مورد توجه و دقت قرار داده اند و خود نیز همواره بدون وقفه در مسیر حق قدم برداشته و پیشتاز و سردمدار بوده و هستند و مراقب بودند که هرگز مورد خدشه قرار نگیرد در بیانیه گام دوم که به صراحت اعلام نموده اند و در سایر حرکتها نیز به صراحت اعلام موضع کرده اند تا جایی که این رایحه دل انگیز تا لبنان و غزه و عراق و... رسوخ نموده است. در داخل افراد به ظاهر انقلاب هستند که روش تکثرگرایی و نوع حادی از سکولار را جایگزین می کنند و تفکری را نفوذ می دهند که هیچ سنخیتی با ارکان و آرمانهای انقلاب و نظام ندارد؛ مبارزه با اسرائیل چرا و تا کجا؟! همزیستی مسالمت آمیز با جهان؟! خداوند به قلوب و اندیشه همگان برکت و عمق عنایت فرماید.
۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رهبر معظم انقلاب دام عزه:
❌ بعضیها خیال میکنند نشاط یعنی برنامه رقاصی و ...
🌷#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگرهی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
💠 درباره سابقه طولانی فداکاری و مجاهدت استان کهگیلویه و بویراحمد
📝 سال ۴۲، جدّ آقا ـ پدر مرحوم آقای ملکحسینی ـ عالِم بزرگ آن منطقه، یک اطّلاعیّهی قوی و شجاعانه دادند
📌 دستگاه میدانست که اگر ایشان دستور جهاد بدهد به مردم عشایری منطقه، جهاد خواهند کرد
📎 همان اوقات، یک مولوی اهل سنّت در آنجا نگذاشت که نقشهی رژیم برای ایجاد جنگ بین قوم بلوچ و عشایر کهگیلویه و بویراحمد اتّفاق بیفتد؛ فتوای خلاف داد
🛡 در جریان دفاع مقدّس هم انصافاً خیلی خوب وارد شدند
🚩 قبل و بعد از تشکیل تیپ فتح، عناصر مبارز این منطقه کارهای خوبی کردند
💠 درباره جنگ روانی دشمن علیه ملتها
📌 یکی از پایههای جنگ روانی دشمنانِ هر ملّتی و ملت ما، این است که دشمنان این ملّت را بزرگنمایی کنند
💢 از طرق مختلف به ملّت ما تفهیم میشده که بترسید
⭕️ از آمریکا بترسید
⭕️ از صهیونیستها بترسید
⭕️ از انگلیس بترسید، از مانند اینها بترسید
❇️ یکی از هنرهای بزرگ امام بزرگوار این بود که این ترس را از دلهای ملّت بیرون آورد،
💪 به ملّت احساس اعتماد و خودباوری داد
🔻 حرکت جنگ روانی دشمن وقتی در عرصهی نظامی وارد میشود
👈 نتیجهاش ترس است
🔰 قرآن کریم عقبنشینی غیرتاکتیکی را موجب غضب الهی بیان کرده
❇️ وَ مَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه.
🔻 بزرگنمایی دشمن در میدان سیاسی موجب میشود
❌ انسان احساس کند، در انزوا است، ضعیف است
👈 نتیجهاش این است که تسلیم خواستههای دشمن بشود
❗️ بگویند این کار را بکنید، چَشم
❗️ بگویند آن کار را نکنید، چَشم
🌐 الان اقسام دولتهایی اینجوری هستند
🗯 هر چه بهشان گفته بشود، در مقابل، «چَشم» است؛ از خودشان ارادهای ندارند
📌 اگر به ملّتهای خودشان تکیه بکنند
📌 اگر به تواناییهای داخلی خودشان تکیه کنند
📌 اگر حقیقت موجودیّت آن دشمن را بشناسند
📌 و بدانند که دستش آنقدرها که وانمود میکند پُر نیست،
💪 میتوانند نگویند چَشم
🔻 در میدان فرهنگ بزرگنمایی دشمن یک جور دیگر خودش را نشان میدهد
▫️ احساس انفعال
▪️ مجذوب فرهنگ طرف مقابل شدن
▫️ فرهنگ خودی را تحقیر کردن
▪️ به پایبندی به فرهنگ بیگانه افتخار کردن
❓ آن که در مقابل جنگ روانی دشمن با تمام وجود ایستاد، او کیست؟
🌷 همان جوانهایی هستند که شما الان دارید برایشان بزرگداشت برگزار میکنید،
❇️ نه در میدان نظامی احساس خوف میکند،
❇️ نه تحت تأثیر حرفهای سیاسی او قرار میگیرد،
❇️ نه فرهنگ او را میپذیرد،
💠 درباره بزرگداشت شهدا
🔹 دستنوشتهها
🔸 کتابها
🔹 فیلمها
🔸 بزرگداشتها
🔹 نامگذاری کوچه و خیابان و ورزشگاه و غیره
👈 همهی اینها لازم است.
📍 بعضی از اینها کهنه میشود مثل نامگذاری اسم خیابان
📚 بعضیهایش ماندگار است مثل فیلم، و ماندگارتر از همه کتاب است
📤 اینها را باید کاری کنید که خروجی داشته باشد
📖 یعنی شما کتاب را چاپ میکنید،
🔍 چند نفر این کتاب را میخوانند؟
🔍 چند نفر وقتی خواندند، از آن یادداشت برمیدارند؟
🔍 چند نفر از این یادداشتها استفاده میکنند و اینها را با همدیگر تبادل میکنند؟
📍 اینها را مورد نظر قرار بدهید.
❓ چه کار میتوانید بکنید که این کتاب
💎 بتواند یک تحوّل ایجاد کند در آن کسی که کتاب را میخواند
👈 من همیشه به این جمعهایی که برای بزرگداشت شهدا میآیند با ما دیدار میکنند این را توصیه میکنم:
🔻 خروجیها را در نظر بگیرید؛ صِرف کار کافی نیست
❇️ این کارها ابزار است؛ ابزار هم برای یک نتیجه است
🍀 انشاءاللّه خداوند شماها را موفّق بدارد، مؤیّد بدارد؛ شهدای عزیز آن منطقه را، آن استان را خداوند رحمت کند، درجاتشان را عالی کند، شفاعتشان را نصیب ما کند، ما را هم به فضل و لطف خودش به آنها ملحق کند.