eitaa logo
مرکز فرهنگی فتوت/۱۳۸۰
96 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
5.5هزار ویدیو
9 فایل
موسسه عضو افتخاری می پذیرد. ارتباط با ادمین: @fotovat1380
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴برای اصلاح ناترازی های اقتصاد از کجا باید شروع کنیم؟ 🔹با آغاز دولت چهاردهم بار دیگر صحبت‌ها درباره اصلاحات اقتصادی و رفع ناترازی‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. 🔸اغلب ناترازی‌ها با یکدیگر ارتباطی نزدیک دارند و به همین دلیل، برای رفع این ناترازی‌ها باید دیدی جامع نسبت به همه آنها داشته باشیم. ✅برای مثال، ناترازی برق باعث قطع برق صنایع و کاهش میزان تولید کشور می‌شود. قطع متناوب برق صنایع باعث ناتوانی آنها در پرداخت دستمزد کارکنان خود می‌شود و از این دریچه بر ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و ناترازی بودجه‌ای دولت اثر می‌گذارد. 🔹یا برای مثال تشدید ناترازی بنزین در آینده اثر قابل توجهی بر بودجه دولت خواهد گذاشت. از سوی دیگر، مادامی که سیاست مناسبی برای مهار نرخ تورم در نظر گرفته نشود، اصلاح تک‌بعدی قیمت حامل‌های انرژی نیز به یک راهکار عملی تبدیل نمی‌شود. 🔸نکته قابل توجه دیگر اینکه ناترازی‌ها را نمی‌توان تنها به مرزهای اقتصادی محدود کرد، بلکه این ناترازی‌ها در بخش های اجتماعی و سیاست‌ خارجی نیز مشاهده می‌شود. ✅به بیان دیگر، اصلاح روابط خارجی برای مدیریت تنش‌ها و کنترل ریسک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و از سوی دیگر، رفع چالش‌های اجتماعی، برای همراه‌سازی مردم به‌منظور انجام اصلاحات اقتصادی دو ضرورت مهم محسوب می‌شود. 💢عدم شناخت پویایی ناترازی‌ها و ارتباط آن با سایر بخش‌ها، باعث خواهد شد که مسیر اصلاحات اقتصادی همراه با رنج، اما بدون ثمر باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جانم به این سخنان .جانم به این شجاعت،جانم به این بصیرت و معرفت❤️ ⏪سخنان حماسی و غرور آفرین یکی از فرماندهان سابق دفاع مقدس و بازنشسته ارتش ج.ا.ا خطاب به رهبری معظم انقلاب؛ به حضرت آقا بگویید با ۵ هزار لر اسرائیل را فتح می‌کنیم.💪💪 بشنوید و لذت ببرید و منتشر کنید تا به دست نتانیاهو احمق برسه که برای نابودیت فقط همین فرماندهان بازنشسته کفایت میکنه نیاز به هایبرسونیک و ... هم نیست . 🌎
🔴 درباره ماجرای پناهیان... 1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2. اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. آغاز ماجرای را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. همین پناهیان سال‌های سال گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3. همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از است. خدا از انسان‌های خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. آخرین مورد پیش روی مان است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت و اینجا چقدر جای پای پررنگ است. 5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی است. نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/ایزدی
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹«برای ایجاد انسجام اجتماعی ؛ نقطه شروع کجاست؟ » 🔸بنا به سیره رسول‌الله(ص) یکی از وظایف‌ نُقَبا(حلقه های‌میانی) ایجاد انسجام اجتماعی است. برای انجام این ماموریت؛ نُقَبای زمان پیامبر(ص) از کجا شروع کردند؟ 🎙حجت الاسلام والمســلمین ⏰یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ حسینیه هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروزتون سرشار از مهربانی♥️ سلام 🥀 🌸✨ان شالله امروز پراز 🌼✨خیر و برکت باشه 🌸✨دلتون به پاکی صبح زندگیتون سرشار از آرامش🌹🍃 صبحتون پراز حس خوب زندگی🌹🍃 📖
❣️ سلام ای همه هستی‌ام ✋ 🌷 امام خوب زمانم هر کجا هستید با هزاران عشق و ارادت سلام اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ 🍃🌼 اَللّٰهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلیِّـکَ الْفَـرَج 🤲 🌹 السلام علیک یا بقیه الله (عج)🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَمَكَرُوا مَكْرًا وَمَكَرْنَا مَكْرًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿۵۰﴾ 🔸 و آن کافران (در قتل صالح) مکر و حیله به کار بردند و ما هم آنها را از جایی که هیچ نمی‌فهمیدند به کیفر مکرشان رسانیدیم. 🔅 فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ مَكْرِهِمْ أَنَّا دَمَّرْنَاهُمْ وَقَوْمَهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۵۱﴾ 🔸 بنگر که پایان مکرشان چه شد؟ عاقبت ما همه آنان را بستگانشان هلاک کردیم. 💭 سوره: نمل 🌹 معجزه ماندگار 🌹
15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهمیت خواندن قرآن در هر روز خواندن حتی یک آیه قرآن در روز باعث میشه شیطان نزدیک شما نشه...✔️ حجت الاسلام 📖
🔻خطرِ سایش در اعتقادات و ظهور پلورالیسم(تکثرگرایی) در میان متدینین را جدی بگیریم 🔹یکی از هشدارهای مهمی که امام خامنه‌ای بارها به فعالان فرهنگی و رسانه‌ای داده‌اند، خطرِ و تزلزل در مسیر دینداری و مبارزه بوده است. 🔹️سایش در باورها یعنی انحراف در اندیشه و کم‌رنگ‌شدنِ مرزبندی‌ها و تضعیف پایبندی به ارزش‌ها و استحاله فرهنگی و تغییر تدریجی در رفتار، یعنی انسانی که محکم پای عقایدش ایستاده، با گذر زمان و روبروشدن با دشواری‌ها، باورهایش متزلزل شده و راهْ کج کند. 🔸یک زاویه کوچک که در حرکت انسان مؤمن ایجاد شود، با گذر زمان فاصله‌ی عمیقی میان او و ارزش‌های دینی پدید خواهد آورد. 🔹️افراد زیادی را می‌شناسیم که زمانی به شدت نسبت به نظام ارزش‌ها حساسیت داشته‌اند، نسبت به گناه‌ حساسیت شدیدی داشته‌اند، به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پایبند بوده‌اند و هیچ فساد و انحراف اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را برنمی‌تابیدند ⬅️ اما‌ گذر زمان و دشواری‌های مسیر مبارزات روی آنها اثر منفی گذاشته‌اند ⬅️ کسانی که روزی اعتقادات راسخ و تزلزل‌ناپذیر داشتند، به‌تدریج از مواضعشان کوتاه آمدند. 🔹بعضی‌ به‌خاطر بی‌مهری‌ها، بعضی به‌خاطر فشار نهادهای امنیتی، بعضی به‌خاطر تأثیرپذیری از بازخوردهای عمومی و ترجیح رضایت مردم بر رضایت خداوند، بعضی به‌خاطر شرایط اقتصادی و. و. 🔸ضعف اعتماد و ایمان به خداوند، و نداشتنِ روحیهٔ مقاومت، می‌تواند برخی فرد را دچار سایش کند. 🔹️کسی که از دینداری و مبارزه شد، به بهانهٔ اینکه باید دیگران را جذب کنیم و مؤمن باید خوش‌اخلاق و بشّاش باشد و با فهم غلط و ناقص از چند روایت و داستان دینی‌، و نیز برای برون‌رفت از محدودیت‌هایی که‌ پایبندی به دین برایش ایجاد کرده بود، تمام چارچوب‌ها را کنار گذاشته و کم کم با دست دوستی خواهد داد! 🔺خطری که‌ پس از ایجاد می‌شود چیست؟! تکثرگرایی در حوزهٔ دینداری است. 🔹️تکثرگرایی یعنی‌ نوع حاد سکولاریسم، یعنی مشروعیت‌سازی برای نگاه‌های کاملا متضاد و موجه‌انگاریِ انحراف، یعنی عادی‌انگاری گناه، یعنی همزیستی مسالمت آمیز با تمام باورها و رفتارها، یعنی تأیید هر نوع نگرش و بینش و منش و رفتاری در جامعه! یعنی‌ سازش با انحراف و تسامح نسبت به نگاه‌های غیراسلامی و ضداسلامی! یعنی پذیرش هر اندیشه‌ای! 🔹️مؤمنی که از حرف حقش کوتاه‌ آمد، هر رفتاری در حوزه‌های اجتماعی را توجیه می‌کند و با آن کنار می‌آید؛ ⏪ بی‌تفاوتی نسبت به مظلومیت ولی‌فقیه، رأی‌آوریِ عناصر نااهل، عادی‌شدن کشف حجاب و بی‌حیایی، شباهت یافتن جلسات عزاداری به پارتی، توسعه معضل حجاب‌استایل‌ها، گسترش رباخواری و حرام لقمگی، مسلط شدن افراد ناپاک و نااهل بر جامعه، منزوی‌شدن آمران به معروف و متهم‌شدنشان به افراطی‌گری، منزلت‌یافتنِ افراد ناشایست و ترویج نگاه صورتی در فضای دینداری از جمله نتایج تکثرگرایی و سایش در باورها هستند. ‼️در ادامه عرض میشود👇👇👇 🔻تفضل و عنایت و نعمت بزرگی که امام راحل برای ایران اسلامی و دین اسلام به ارمغان آوردتد با دقت وافر، پایبندی و تعهد به اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه آله بود که انقلابی بودن و عملکرد جهادی در آن شناخته شد و شکل گرفت و در راه این اسلام و انقلاب شهید دادیم، وقتی هم که جنگ تحمیلی رخ داد، عملکرد انقلابی با همین محور سرلوحه بسیجیان و مبارزین و شهدا قرار گرفت‌. این مسئله با کندی و به صورت فرسایشی رو به سوی قرائت های متعدد رو نهاده که البته دستان پنهان شیاطین داخلی و خارجی بی تاثیر نبوده اند. انقلابیون زیادی از اصلاح طلب و اصول گرا امروز در همان لباس و قامت، امروزبه نوع دیگری سخن گفته و تعبیر و تفسیر و عمل می کنند و از عملکرد انقلابی نیز فاصله بسیاری گرفته اند‌. رهبری معظم حفظه الله تعالی همواره این مسئله را مورد توجه و دقت قرار داده اند و خود نیز همواره بدون وقفه در مسیر حق قدم برداشته و پیشتاز و سردمدار بوده و هستند و مراقب بودند که هرگز مورد خدشه قرار نگیرد در بیانیه گام دوم که به صراحت اعلام نموده اند و در سایر حرکتها نیز به صراحت اعلام موضع کرده اند تا جایی که این رایحه دل انگیز تا لبنان و غزه و عراق و... رسوخ نموده است. در داخل افراد به ظاهر انقلاب هستند که روش تکثرگرایی و نوع حادی از سکولار را جایگزین می کنند و تفکری را نفوذ می دهند که هیچ سنخیتی با ارکان و آرمانهای انقلاب و نظام ندارد؛ مبارزه با اسرائیل چرا و تا کجا؟! همزیستی مسالمت آمیز با جهان؟! خداوند به قلوب و اندیشه همگان برکت و عمق عنایت فرماید. ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رهبر معظم انقلاب دام عزه:بعضی‌ها خیال می‌کنند نشاط یعنی برنامه رقاصی و ...