eitaa logo
جهاد تبیین 🕌
285 دنبال‌کننده
11هزار عکس
9.7هزار ویدیو
173 فایل
مقام معظم رهبری : جهاد تبیین، یک فریضه ی قطعی و فوری است‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
📌متن شبهه👇 حقیقت نماز در کلّ قرآن حتّی یک آیه هم نداریم که بگه نماز بخونید تعجّب کردید؟! بله درسته 👈🏻خدا در موردِ قرآن میفرماید: هر چقدر که میتونید قرآن بخونید : فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ (۲۰ مزمل) امّا هیچ جا نمیگه نماز بخونید چون نماز اصلاً خوندنی نیست درباره‌ نماز نمیگه : اقْرَءُوا الصَّلَاةَ☜ نماز بخوانید درباره‌ نماز میفرماید : أَقِیمُوا الصَّلَاةَ☜ نماز را اقامه کنید برپا دارید هیچ جای قرآن صحبت از «خواندنِ نماز» نیست همه جا صحبت از «اقامه‌کردن و برپاداشتنِ نماز» هست این حدیث معروف رو شنیدیم : الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّینِ نماز ستونِ دین است خُب ستون رو که نمیخونند اصلاً ستون خوندنی نیست ستون رو برپا میکنند اقامه میکنند پس نماز هم که ستونِ دین هست باید اقامه کنیم حالا اقامه کردن نماز چطوریه قرآن در سوره‌ ماعون میفرماید : أَرَأَیْتَ اَلَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ (ماعون ۱) ایا کسی که دائماً دین و روزِ جزا رو تکذیب میکنه دیدی؟! کسی که ظاهراً دین داره ولی در واقع دین و خدا و پیغمبر .. همه رو تکذیب میکنه (یُکَذِّبُ بِالدِّینِ) تا به حال یه همچین فردی رو دیدی؟! بعد چند ویژگی برای چنین شخصی بیان میکنه : 1⃣ فَذٰلِکَ اَلَّذِی یَدُعُّ اَلْیَتِیمَ او كسى است كه حواسش به یتیم نیست و یتیم رو به زور از درِ خونش ردّ میکنه و بهش جفا میکنه خلاصه شده 📌 *پاسخ به شبهه*👇 https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 ✅ تفسیر قرآن و روایات مانند هر کار دیگری ، یک کار تخصصی است. ✅هر کسی با هر سلیقه ای نمی تواند وارد میدان تفسیر شود. ✅ از گوینده می پرسم دلیل و پشتوانه ی این تفسیر شما چیست؟ ✅ دلی تفسیر کردن ، عرفی تفسیر کردن، بی پشتوانه حرف زدن عملی ناپسند و غیر عقلانی است. ✅ قرآن می فرماید نماز را اقامه کنید، ✅در قرآن کریم برای انجام و برپاداشتن نماز از تعبیرات مختلفی بهره گرفته شده است؛ مانند: تعبیر به «قضاء نماز»:  "فَإِذا قَضَیْتُمُ الصَّلاةَ فَاذْکُرُوا اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِکُمْ"؛[1] هنگامى که نماز را به پایان رساندید، خدا را یاد کنید ایستاده، و نشسته، و در حالى که به پهلو خوابیده‌‏اید. در این آیه‌ی شریفه مراد از "قضاء نماز"، «نماز قضاء» نبوده، بلکه به معنای به پایان رساندن و فارغ شدن از انجام نماز به عنوان یک عبادت فردی و اجتماعی است. تعبیر به «قیام برای نماز(با صیغه ثلاثی مجرد)»:  "إِنَّ الْمُنافِقینَ یُخادِعُونَ اللَّهَ وَ هُوَ خادِعُهُمْ وَ إِذا قامُوا إِلَى الصَّلاةِ قامُوا کُسالى‏ یُراؤُنَ النَّاسَ وَ لا یَذْکُرُونَ اللَّهَ إِلاَّ قَلیلاً "؛[2] منافقان می‌خواهند خدا را فریب دهند، در حالى که او آنها را فریب می‌‏دهد و هنگامى که به نماز برمی‌خیزند، با کسالت برمی‌‏خیزند و در برابر مردم ریا می‌‏کنند و خدا را جز اندکى یاد نمی‌‏نمایند! اگرچه در این آیه، مراد از قیام به نماز، خواندن صوری و ظاهری و ریاکارانه نماز است؛ اما نمی‌توان نتیجه گرفت که هرگاه از قیام به نماز با صیغه‌ی ثلاثی مجرد یاد شده، نمی‌توان عبادت کامل را از آن برداشت کرد؛ زیرا در آیاتی دیگر، تعبیر «قیام به نماز» برای عبادت کامل نیز مورد استفاده قرار گرفته است: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُم".[3] تعبیر به «اتیان نماز»: "وَ لا یَأْتُونَ الصَّلاةَ إِلاَّ وَ هُمْ کُسالى‏ وَ لا یُنْفِقُونَ إِلاَّ وَ هُمْ کارِهُونَ"؛[4] و نماز به جا نمی‌‏آورند جز با کسالت، و انفاق نمی‌کنند مگر با کراهت! در این آیه، اتیان و آوردن نماز به گونه‌ای عام مطرح شده است که هم شامل نماز پذیرفته‌شده و هم نماز ریایی می‌شود، اما اعلام شده است که منافقان گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. تعبیر به «اقامه‌ی نماز (باب افعال)»:  "الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ"؛[5] آنانی که نماز را برپا می‌‏دارند، و زکات را می‌‏پردازند و آنها به آخرت یقین دارند. برخی از مفسران، تفسیر ویژه‌ای برای اقامه‌ی نماز ارائه می‌کنند: اقامه، به معناى بپا داشتن هر چیز است به نحوى که تمامى آثار آن‌چیز بر آن مترتب شود، و هیچ اثر و خاصیتى پنهان و مفقود نماند؛ مانند اقامه‌ی عدل، اقامه‌ی سنت، اقامه‌ی نماز، اقامه‌ی شهادت، اقامه‌ی حدود، اقامه‌ی دین و امثال آن".[6] تعبیر به اقامه‌ی نماز بالاتر از نمازخواندن هر فرد مسلمان و انجام تکلیف شخصی است، و اشاره به این است که مؤمنان نه تنها خودشان نماز می‌‏خوانند، بلکه کارى می‌‏کنند که این رابطه‌ی محکم با پروردگار همیشه و در همه جا برپا باشد.[7] همان‌گونه که در زیارت امام حسین(ع) می‌‌خوانیم: "أشهد أنک قد أقمت الصلاة"؛ شهادت می‌‌دهم که تو نماز را به پاداشتی. در این‌جا اقامه‌ی نماز یعنی زنده‌کردن نماز، نه تنها خواندن آن. بنابر
این، تعبیر به اقامه‌ی نماز (به جاى خواندن نماز) اشاره به این است که مؤمنان نه تنها خودشان نماز می‌‏خوانند، بلکه کارى می‌‏کنند که این رابطه‌ی محکم با پروردگار همچنان و در همه‌جا برپا باشد؛ لذا اقامه‌ی نماز یک معنای بالاتر و والاتر از نمازخواندن فردی دارد، و به معنای زنده کردن، زنده نگه‌داشتن، و عزت و ارزش بخشیدن به نماز در جامعه و در بین مردم است. اکنون این تفسیر از «اقامه‌ی نماز» در میان افراد بسیاری به عنوان تنها تفسیر، پذیرفته‌شده و به صورت گسترده در سخنرانی‌ها و مقالات مطرح می‌شود. اما در ارزیابی این برداشت از «اقامه‌ی نماز» باید گفت: واضح است که گسترش فرهنگ نماز اگرچه ارزش‌مندتر از به‌پا داشتن آن به صورت فردی است؛ اما این‌که به صورت قطعی اعلام کنیم که هرکجا در قرآن کریم سخن از «اقامه‌ی نماز» آمده، منحصرا ناظر به جنبه اجتماعی آن است، ادعایی پذیرفتنی نیست؛ زیرا آیاتی در قرآن وجود دارد که در آنها به اقامه‌ی نماز اشاره شده؛ اما نمی‌توان از آن برداشت کرد که تنها جنبه‌ی اجتماعی گسترش فرهنگ نماز، مورد نظر بوده و به هیچ وجه شامل برپاداشتن نمازها به صورت فردی نمی‌شود: "أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلى‏ غَسَقِ اللَّیْلِ وَ قُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُودا"؛[8] نماز را از هنگام ظهر تا نیمه شب‏ برپا دار و همچنین هنگام فجر که فرشتگان آن‌را با دقت در نظر دارند. طبیعی است که گسترش فرهنگ نماز و جنبه‌ی اجتماعی آن ‌را نمی‌توان منحصر به زمان خاصی نمود؛ از این‌رو نمی‌توان از جنبه‌ی فردی «اقامه نماز» در این آیه غافل شد. "إِنَّنی‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْنی‏ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْری"؛[9] من خدایی هستم که معبودی جز من نیست! پس مرا بپرست و برای آن‌که به یاد من باشی، نماز را برپا دار! "وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتینَ الزَّکاة"؛[10] )ای همسران پیامبر!) در خانه‏هاى خود بمانید، و حضورتان در میان مردم مانند حضور زنان عصر جاهلیت نباشد، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید. درست است که همسران پیامبر(ص) نیز باید در راستای گسترش فرهنگ نماز و زکات تلاش نمایند؛ اما نمی‌توان گفت که اگر هر کدام از آنان به صورت انفرادی نمازش را با شرایط و آداب به جا آورده و زکات اموالش را پرداخت نماید، از دستور این آیه سرپیچی نموده است. نتیجه نهایی آن‌که «اقامه‌ی نماز» هم شامل خواندن و برپاداشتن آن به صورت انفرادی و با رعایت تمام شرایط و آداب خواهد شد و هم شامل تلاش برای گسترش فرهنگ نماز در جامعه که البته این دومی چون دشوارتر است، پاداش بیشتری را هم به دنبال خواهد شد و این نیز مسلم است که «اقامه‌ی نماز» شامل خواندن ریاکارانه و سرسری نماز نخواهد شد.   .[1] نساء، 103. [2]. نساء، 142. [3]. مائده، 6. [4]. توبه،54. [5]. لقمان،4. [6]. طباطبائی، سید محمد حسین‏، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 11، ص 47، قم، دفتر انتشارات اسلامی‏، چاپ پنجم‏، 1417ق. [7]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 7، ص 88، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش. [8]. اسراء، 78. [9]. طه، 14. [10]. احزاب، 33. ✅اینکه گفته شود خدمتگزاری و ... جای نماز را می گیرد ، اشتباه است. به چه دلیل؟ در آیات و روایات آمده نماز گزار واقعی به فکر فقرا و خدمت به دیگران و... نیز هستند، آیا این یعنی نماز یعنی خدمت و...؟؟؟؟؟ ✅ این آیات می فرماید در کنار نماز باید به فکر فقرا و ایتام و خدمت و... هم بود ، نه اینکه اینها جای نماز را می گیرند. -------------------------- @masjedalmahdi
🧡 راه های ایجاد چیست؟ 🧡 🌸 ۱. قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می دهد) 🌸 ۲. چیزهایی که باعث می شود حواستان در پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: 👈 خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد. 👈 خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و … 👈 احتیاج به رفتن به دست شویی. 🌸 ۳. ایجاد آمادگی قبل از نماز با: 👈 صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو. 👈 گفتن اذان و اقامه. 👈 همیشه اول وقت نماز خواندن. 👈 تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن. 🌸 ۴. خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده اید و مستقیم می خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می بیند. 🌸 ۵. اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده ام. 📚 اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز ؛ ص ۷۳. @masjedalmahdi
💠 مقایسه جالب سایت‌ انگلیسی رهبر انقلاب درباره وضعیت ایران و امریکا پس از انتخابات‌های اخیر @masjedalmahdi
انتقال اعتقادات به فرزندان. استاد واعظ موسوی.mp3
4.11M
🔷 انتقال اعتقادات به فرزندان با شیوه صحیح 🔈 استاد سید علیرضا واعظ موسوی 🙏والدین گرامی حتما بشنوید 🙏برای مخاطبین و دوستان خود ارسال بفرمایید @masjedalmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎀قرار صبح🎀 اولین سلام صبحگاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزمان عج السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان 🎀🎀🎀🎀🎀 🌱آیت الکرسی می خوانیم به نیت سلامتی آقا امام زمان (یاصاحب الزمان عج) 🌴آیت الکرسی🌴 بسم الله الرحمن الرحیم الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ لا تَا خذُهُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَشفَعُ عِندَهُ إلا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطونَ بِشَی ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض وَ لا یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هم فیها خالدون. 🎀🎀🎀🎀🎀 🍀دعایی که در زمان غیبت باید بسیار خوانده شود اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ . 🎀🎀🎀🎀🎀 💎دعای غریق💎 💎دعای تثبیت ایمان درآخرالزمان💎 🔸یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ🔸 🔷یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوب🔷ِ 🔸ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک🔸 🎀🎀🎀🎀🎀 🌾 ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج @masjedalmahdi
✨ دعای عهد 💐 بسم الله الرحمن الرحیم 💐 🌿 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان @masjedalmahdi
🔅 شرکت در ختم قرآن برای تعجیل در فرج @masjedalmahdi
مَن لَم يَتَعَلَّم فِی الصِّغَرِ لَم يَتَقَدَّم فِي الكِبَرِ كسى كه در كودكى نياموزد، در بزرگ سالى پيش نمى افتد @masjedalmahdi
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ❌❌❌چرا با هر اتفاق و حادثه‌ای، و اضطراب ، قلب مرا مچاله می‌کند؟ @masjedalmahdi