eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.7هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
36.8K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯3⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
114.5K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯4⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
75.6K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯5⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
47.7K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯6⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
88.5K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯7⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
73.4K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯8⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
28.6K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯9⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
68.3K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـــخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯🔟🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
102.9K
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🔍🔖✔️ـخ_به_کامنت👇 ☄عذرخواهی حاج رحمان آل طیب، رزمنده اسیر و برادر دو شهید از آیت الله خمینی تحت عنوان "تقصیرتو نبود " 🎙 دکتر حسینی 🔮 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅🗯1⃣1⃣🗯༅═─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌
خلاصه ای از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) در نیمه شعبان: 1. آسایش لزوما آرامش نمی آورد. 2. علم لزوما گره گشا نیست و در خدمت قدرتمندان است و نیاز به معنویت است. 3.عدالت در ثروت، کرامت، منزلت و رشد لازم است که از آستین بقیه الله بیرون می آید. 4. وعده فرج در همه ادیان داده شده. 5. زندگی واقعی از زمان ظهور رقم می خورد. 6. انتظار فراتر از نیاز است. به معنی امید است و سازنده. 7. امید، تحرک و اقدام در انتظار فرج است. 8. افضل اعمال انتظار فرج است. 9.خود انتظار فرج، یک فرج و گشایش است. 10. انتظار به معنی آماده شدن، اقدام و تلاش است در راه ایجاد جامعه مهدوی و دگر سازی. با عجله کردن و با تعیین وقت سازگار نیست. 11. جامعه مهدوی جامعه قسط، برادری، علم و معرفت است. 12. آرامش روانی ناشی از انتظار فرج را با دعا می توان افزایش داد. 13. یاد خدا بهجت و آرامش می دهد. 14. دعای نیمه شعبان برکات گسترده دارد. 15. حادثه کرونا آزمون است. 16. ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید. و اوج این افتخار مدیون کادر درمان است. 17.داوطلبان، طلاب، دانشجویان و آحاد مردم و نیروهای مسلح ارائه خدمات داشتن. 18. کشف ظرفیت‌ها در جامعه بعد از کرونا 19. مشارکت های مردمی زیبا. 20. احساس ارزشهای قوی در مردم. 21. غرب محصول تربیت خود را نشان داد. مصادره ماسک و لوازم پزشکی. تخلیه فروشگاه ها، خرید اسلحه، اولویت قراردادن برای بی ماران، خودکشی از دست کرونا. نتیجه فلسفه مادی گری و فردگرایی و بی خدایی حاکم در غرب. 22. رفتار عمومی مردم در بکار بستن توصیه های قاطع. 23. پذیرش نظم عمومی در مواجهه با کرونا. 24. کرونا در قیاس با مشکلات و حوادث دیگر بزرگ نیست. 25. کرونا نباید ما را از توطئه دشمنان غافل کند. 26. کمک به اقشار آسیب پذیر. مردم توانمند هم وظیفه دارند. 27. انفاق و کمک در ماه رمضان. 28. در غیاب جلسات معنوی ماه رمضان بهره گیری از خشوع، عبادت و تزرع انفرادی در خلوت. 29. مسئولین و جوانان عرصه فناوری: جهش تولید دنبال شود. ساخت و ساز و تولید آزمایشگاهی نیاز است.
آرامش زندگی حجت الاسلام قرائتی در قرآن دو آیه هست که در یکی از آنها می‌فرماید یاد خداوند آرامش دارد و در یکی دیگر می‌فرماید که یاد خدا دل را می‌لرزاند: آیه اول أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ یعنی: با یاد خداوند دل آرام می‌گیرد. إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ (آیه۲ سوره انفال) یاد خدا دل‌ها را می‌لرزاند. مثل بچه که هم با یاد پدر و مادرش آرام می‌گیرد، مانند زمانی که وقتی بچه اذیت می‌شود و با دیدن پدر و مادر آرامش می‌گیرد. اما زمانی که خلافی انجام بدهد از پدر و مادر وحشت می‌کند. در جایی دیگر گفته شد که قرآن دو آیه دارد که بهم نمی‌خورد. يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ(آیه ۳۰ ق) روزی که جهنّم را گوییم: آیا مملوّ (از وجود کافران) شدی؟ و او گوید: آیا (دوزخیان) بیش از این هم هستند؟ و در جای دیگر از قرآن می‌فرماید: وَإِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَكَانًا ضَيِّقًا مُقَرَّنِينَ دَعَوْا هُنَالِكَ ثُبُورًا (آیه ۱۳ سوره فرقان) در این آیه اشاره به کمبود جا در جهنم اشاره دارد. در حالی که نمی‌شود گفت هم یک جا گشاد است و هم تنگ. در جواب گفتم می‌توان میخ را مثال زد که زمانی که در دیوار کوبیده می‌شود در حالی برای میخ جا کم و تنگ است برای دیوار جا زیاد است. گاهی هم به حساب آیات می‌باشد بدین صورت که یاد قدرت خدا آرام بخش است و یاد قهر خدا دلهره‌آوره است، آیات بهشتی را می‌خوانی آرامش پیدا می‌کنی ولی آیات جهنمی را می‌خوانی دلهره می‌گیری هر دو درست است. گاهی هم انسان‌ هم دلهره دارد و هم آرامش دارد، مانند پزشک متخصص با وجود تجربه و علمی که به آن ایمان دارد زمانی که می‌خواهد چشم مرجع تقلیدی را جراحی کند دلهره پیدا می‌کند ضمن اینکه می‌داند که چندین بار این عمل را انجام داده و به علم و تجربه خود ایمان دارد در عین حال چون شخص مهمی را جراحی می‌کند دلهره هم دارد. در این مورد هم بخاطر علمش و تحصیلاتش آرامش دارد و هم بخاطر شخصیت دغدغه دارد. توجه به آیات بهشتی یک حالت به انسان می‌دهد و توجه به آیات جهنمی حالت دیگری به انسان می‌دهد. در مناجاتی داریم که به گناهانم نگاه می‌کنم جیغ می‌زنم ( اِذَا رَأيتُ مَولاي ذُنُوبِي فَزِعتُو إذا رَأيتُ عَفوَكَ طَمِعتُ) زمانی که به گناهانم نگاه می‌کنم جیغ می‌زنم ولی وقتی لطف و عفو تو را می‌بینم شاد می‌شوم. خداوند انشالله برای ما آرامش عمیق برخواسته از یقین عطا بفرماید.
ویروس کرونا و فرصت کاهش قیمت نفت برای اقتصاد ایران حمیدرضا جوانبخت بازار نفت در کنار بازار بورس های جهانی شاید دو بازار مهمی باشند که در هفته های اخیر و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با سقوط قیمت و نوسانات پی در پی مواجه شده اند. نفت که تا قبل از ظهور و بروز ویروس کرونا قیمتی حدود ۶۰ دلار داشت با آغاز شیوع کرونا در چین وارد کانال ۵۰ دلار شد. روند نزولی که با گسترش شیوع کرونا در سراسر دنیا ادامه یافت. البته بازار نفت صرفا تحت تاثیر ویروس کرونا این سقوط تاریخی را تجربه نکرد. بلکه دلایل دیگری نیز در این مسئله دخیل بودند. ماجرا این بود که با کاهش تقاضای چین و سپس سایر کشورهای صنعتی برای خرید نفت، قیمت ها روندی کاهشی یافت. کاهش بی سابقه قیمت نفت و تلاطم های ایجاد شده در بازار نفت تا آنجا پیش رفت که در روز پنج شنبه مصادف با ۱۳ فروردین ماه (۱ آوریل) برای اولین بار بعد از معرفی سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۰۵ قیمت نفت با افتی بی سابقه به کمتر از ۱۷ دلار در هر بشکه رسید. قیمتی که حتی هزینه تولید هر بشکه نفت در برخی از کشورهای صادر کننده از این رقم بیشتر است. موضوعی که موجب نگرانی صادرکنندگان نفت به خصوص صادرکنندگان وابسته به درآمدهای نفتی شد. موضوع مهم دیگری که درباره میزان تقاضای جهانی نفت طی سال های اخیر مطرح بوده نقش انرژی های تجدیدپذیر و جایگزین برای انرژی های فسیلی مانند نفت است. شاید این سوال که کشورهای نفت خیز تا چه زمانی قادر به اکتشاف و استخراج نفت بوده و اصلا دنیا تا چه زمانی به نفت نیاز دارد و چرا به رغم افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر همچنان دنیا نیازمند نفت است. از جمله سوالاتی است که خیلی ها در ذهن داشته باشند، واقعیت این است که هر ساله اقتصاد دنیا شاهد رشد اقتصادی و افزایش تولید است. *فرصت کاهش قیمت نفت برای اقتصاد ایران با توجه به تحریم خرید مقداری نفت ایران از سوی آمریکا ، اقتصاد ایران از کمترین صادرات نفتی برخوردار بوده و درآمدهای نفتی ایران به حداقل ترین میزان ممکن رسیده است. برای مثال طبق گفته های محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه، وابستگی بودجه ایران در سال ۹۹ به درآمدهای نفتی حدود ۸ درصد است با این حساب ایجاد شوک در قیمت های جهانی نفت نمی تواند برای اقتصاد ایران چندان مشکل ساز باشد. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشوری مانند عربستان وابسته به درآمدهای نفتی است و طبیعتا ایجاد شوک در درآمدهای نفتی برای آن ها تهدید جدی تلقی خواهد شد. به نظر می رسد اگر چه ممکن است اقتصاد ایران به واسطه کاهش جهانی قیمت نفت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه شده و از این حیث مشکلاتی برای اقتصاد ایران ایجاد شود اما از بعد دیگر ماجرا، این شرایط - یعنی به حداقل رسیدن وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی- فرصت مغتنمی برای تحقق ایران بدون نفت و بایسته های اقتصاد مقاومتی است. بی شک روند قیمتی نفت در بلند مدت اینگونه نمانده و با مهار ویروس کرونا و افزایش تقاضای جهانی با افزایش مواجه خواهد شد اما بدون تردید این سال ها فرصت مناسبی برای حرکت ایران به سمت اقتصاد بدون نفت است تا با اجرایی شدن آن درآمدهای نفتی به مثابه یک ثروت ملی با ذخیره در صندوق توسعه ملی موجب شکوفایی و رشد اقتصاد ایران شده و نیاز بودجه ای کشور به درآمدهای نفتی به صفر برسد. تحقق این موضوع به هیچ وجه دور از دسترس نبوده بلکه با توجه به شرایط چند سال اخیر اقتصاد ایران کاملا عملیاتی و قابل تحقق است. آیینه جان (در ایتا و سروش) @aeenejan
🌼۰۰۰﷽۰۰۰🌼 🌴 🌴9⃣1⃣ 💥 💥 👈 گردنه ی محکمه عدل الهی 👉 ❌ یکی از خطیر ترین گردنه های قیامت است که از شعبه های مختلف تشکیل یافته است ، این محکمه بسیار است هیچ گونه نفوذ در آن نیست ، 🎇🖌 دادگاهی است که را در یک نموده، 💬🛎 و انسان را به همه نقاط زندگی او و همه هایش آگاه می سازد۰ ❌⚠️ این محکمه عمومی است و هیچ‌کس از آن استثنا نمی‌شود و به همه با نگاه می‌شود ✍ و همه چیز از شهود و وسایل سنجش و حضور در دادگاه حسابرسی و در آن حاضرند ۰۰۰۰ 💯و به طور کلی همه شرایط داوری فراهم است و هیچ‌گونه اندازی که موجب شود در این محکمه وجود ندارد۰ ✅ ابزار و وسایل مرحله به مرحله این دادگاه که تکمیل کننده ی داوری است هر کدام در جای خود قرار دارند مانند: ▪️میزان و ترازوی اعمال ▪️تجسم اعمال ▪️ شهادت و گواهی شهود و گواهان مختلف ▪️ شاکیان قیامت ▪️نامه اعمال ▪️ حسابرسی دقیق 🔚🔻 البته الفاظ و ظرفیت این جهان از بیان و نمایاندن محکمه ی عاجز است۰ ☑️🔥این محکمه گردنه ی بسیار است ✅محمد ی اشتهاردی 🌴🌾
یکی از اعمال این ماه عزیز خواندن صلواتی است که به صلوات شعبانیه معروف می باشد. این صلوات شامل برکات ماه و کارهایی که باید برای رسیدن به این برکات انجام دهیم می باشد. این دعا با صلوات هایی شروع می شود که توجه به شئون نبی اکرم صلی الله علیه و آ له و ائمه معصومین علیهم السلام می باشد؛ «>وَ جَعَلَ صَلَاتَنَا عَلَیْکُمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وَلَایَتِکُمْ طِیباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا وَ کَفَّارَةً لِذُنُوبِنَا». یکی از اعمال این ماه هم کثرت صلوات است. باطن صلوات تعظیم در برابر نبی اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام و شئون ایشان است که این تعظیم طریق سجده در مقابل خدای متعال می باشد.
013- حرکت و سکون- حجت الاسلام رنجبر.mp3
1.7M
حرکت و سکون حجت الاسلام رنجبر این درختان چرا زخم تبر و اره را می‌بینند، چون بی حرکت‌اند، چون ساکن‌اند. اگر اهل حرکت بودند، پر داشتند پرواز می‎کردند، پا داشتند فرار می‎کردند، هیچگاه این زخم‎ها را هم نمی‎دیدند درخت اگر متحرک بودی به پا و پر نه رنج اره کشیدی نه زخم‌های تبر انسان اگر بی‌حرکت شد، اهل سکون شد، سیر نکرد، سلوک نکرد در راه خدا، دائم در معرض آسیب و خطر خواهد بود. این است که قرآن توصیه می‎کند "سیرو" یعنی راه بیفتید، حرکت کنید، متوقف نشوید، آب را ببینید همین که می‌ایستد بو بر می‌دارد و رنگ و رایحه خودش را از دست می‌دهد.
‍ 🕌 در محضر امام روح الله (۱۰۴۴) 💠 برداشت‌‌های انحرافی از انتظار 🔹بعضی‌ها، انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست می‌کنند، دیگر ما تکلیفی نداریم. یک دسته‌ای می‌گفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند، گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته‌ای از این بالا‌تر بودند. می‌گفتند: باید دامن زد به گناه‌ها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند. یک دسته دیگری بودند که می‌گفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند (1) 🔸حضرت صاحب که تشریف می‌آورند، برای چه می‌آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را، برای اینکه حضرت بیایند؟! قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ ونشر و اجرای آن، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟ آیا خدا، اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را‌‌ رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آن‌ها بد‌تر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است (2) (1): صحیفه نور امام خمینی، جلد۲، صفحه۱۹۶-۱۹۷ (2):کتاب ولایت فقیه امام خمینی، صفحه ۳۰
بحران غرب و کرونا بررسی اخبار نشان از درماندگی حکومت سرمایه‌داری در مدیریت بحران دارد. دولت آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا سیاست فریبکارانه‌ای در پیش گرفت و حتی سازمان بهداشت جهانی را فریب داد. آن‌ها با افزایش هزینه تست و درمان کرونا، درصدد پایین نگه‌داشتن آمار مبتلایان به کرونا بودند. کتی پورتر «نماینده کنگره» در این خصوص می‌نویسد «هزینه تست کرونا در آمریکا ۱۳۳۱ دلار است. اگر قرار باشد کسی قرنطینه شود هزینه آن ۴۰۰۰ دلار است. ۳۳ درصد از مردم آمریکا به دکتر مراجعه نمی‌کنند، چون پول هزینه دکتر را ندارند.» البته روند ابتلا به این بیماری در این کشور به تدریج صعودی شده و اکنون با مرگ بیش از ده هزار نفر به یک چالش تبدیل‌شده است. عملکرد انگلیس ضعیف‌تر از آمریکا بود. بوریس جانسون «نخست‌وزیر» توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا را مورد تمسخر قرارداد و هرگز این توصیه‌ها را رعایت نمی‌کرد. او به مبتلایان ویروس کرونا دست می‌داد و به تمسخر کرونا می‌پرداخت. کوتاهی در روز‌های ابتدایی سبب شد اول خود جانسون به این ویروس مبتلا شود و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود و با ماسک اکسیژن نفس بکشد و دوم کشور انگلیس را در وضعیت قرمز قرار دهد. اکنون شمار قربانیان این کشور نزدیک به شش هزار نفر و مبتلایان به بیش از پنجاه‌وسه هزار نفر رسیده است. وضعیت بحرانی انگلیس معلول سیاست اشتباه جانسون با عنوان «ایمن‌سازی جمعی» است. جانسون با بی‌توجهی به دستورات سازمان بهداشت جهانی و پزشکان انگلیسی استراتژی «ابتلا و ایمن‌سازی جمعی» را در پیش گرفت و تنها زمانی که ظرفیت‌های درمانی انگلیس تکمیل‌شده و کشور در وضعیت بحران قرار گرفت، متوجه اشتباه خود شد. سیاست غربی‌ها در روز‌های انتشار ویروس کرونا یادآور گذشته آن‌هاست. در این روز‌ها جمهوری چک ماسک‌های اهدایی چین به ایتالیا و ایتالیا کشتی حامل الکل پزشکی به تونس را مصادره می‌کند؛ فرانسه ۴ میلیون ماسک را که از سوئد به سمت ایتالیا ارسال‌شده بود را ضبط می‌کند. لهستان ژل‌های ضدعفونی‌کننده نروژ، آمریکا ماسک‌های ارسالی چین به فرانسه را با قیمت بالاتری در فرودگاه می‌خرد و مانع از رسیدن آن به فرانسه می‌شد. حتی محموله‌های ماسک در آمریکا با اسکورت جابه‌جا می‌شود. این نوع اقدامات یادآور فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص آن‌هاست که می‌فرمایند: «هر کس در جرگه گرگ‌ها درآمد دیگر خواب راحتی از دست گرگ‌ها نخواهد داشت. چراکه گرگ‌ها از ترس یکدیگر دایره‌وار روبروی هم می‌خوابند.»
─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 7. اعراف آيه 55 آيه🔻 ⤵️اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ‏ ترجمه🔻 ⤵️پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانید، قطعاً او تجاوزگران را دوست ندارد. ─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀️ ⤵️پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در سفرى بعضى اصحاب را دیدند كه با فریاد دعا مى‏ كنند، حضرت فرمودند: آرام دعا كنید. ✨حضرت زكریّا نیز خداوند را در پنهانى و با اخلاص ندا مى‏ كرد. «نادى ربّه نداءً خفیّاً» زیرا نشانه‏ى ادب است چنانكه خداوند به مؤمنان مى‏ فرماید: بلندتر از صداى پیامبربا او سخن نگویید. ❄️«لاترفعوا اصواتكم فوق صوت النبىّ كجهر بعضكم لبعض»وممكن است صداى بلند در عبادت ونیایش، زمینه‏ ساز تظاهر وریا باشد. ✨تضرّع و ناله در دعا، نشانه‏ى توجّه انسان به كمبودها و نیازهاى خود و عامل شكستن غرور و خودخواهى است. زیرا آنكه خود را قوى و غنى بداند، در برابر هیچ كس ناله و درخواستى ندارد. ❄️امام صادق علیه السلام فرمود: تضرّع در دعا، دستان را به طرف آسمان بلند كردن و دعا نمودن است، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله نیز چنین دعا مى‏ كرد و سلمان فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: خداوند حیا مى‏ كند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند. 📗تفاسیر مجمع البیان و كبیر فخررازى‏ ─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ پيام ها ⚡️📬 1-📿 پس از خداشناسى، خداپرستى لازم است. «اُدعوا ربّكم» در آیه‏ى قبل، خداشناسى مطرح شد، در این آیه خداپرستى. 2-🌲 بهتر است دعا با استمداد از كلمه‏ى «ربّ» و همراه تضرّع و زارى و پنهانى باشد. «اُدعوا ربّكم تضرّعاً و خفیة» دعاى پنهانى از ریا دور و به اخلاص نزدیك‏تر است. 3-📿 دعا وقتى مؤثّر است كه خالصانه و همراه با تضرّع باشد. «تضرّعاً و خفیة» 4-🌲 با تمام وجود و با كمال خضوع خدا را بخوانیم وزبانمان نماینده همه‏ى وجود ما باشد. «اُدعوا... تضرّعاً» 5 -📿 گردنكشان و تجاوزكاران، از لطف و محبّت الهى محروم مى‏ باشند. «انّه لا یحبّ المعتدین» 6-🌲 دعا نكردن، دعاى بى‏تضرّع و دعاى ریائى، از نمونه‏ هاى سركشى و تجاوز است. «المعتدین» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد
─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 7. اعراف آيه 55 آيه🔻 ⤵️اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ‏ ترجمه🔻 ⤵️پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانید، قطعاً او تجاوزگران را دوست ندارد. ─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀️ ⤵️پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در سفرى بعضى اصحاب را دیدند كه با فریاد دعا مى‏ كنند، حضرت فرمودند: آرام دعا كنید. ✨حضرت زكریّا نیز خداوند را در پنهانى و با اخلاص ندا مى‏ كرد. «نادى ربّه نداءً خفیّاً» زیرا نشانه‏ى ادب است چنانكه خداوند به مؤمنان مى‏ فرماید: بلندتر از صداى پیامبربا او سخن نگویید. ❄️«لاترفعوا اصواتكم فوق صوت النبىّ كجهر بعضكم لبعض»وممكن است صداى بلند در عبادت ونیایش، زمینه‏ ساز تظاهر وریا باشد. ✨تضرّع و ناله در دعا، نشانه‏ى توجّه انسان به كمبودها و نیازهاى خود و عامل شكستن غرور و خودخواهى است. زیرا آنكه خود را قوى و غنى بداند، در برابر هیچ كس ناله و درخواستى ندارد. ❄️امام صادق علیه السلام فرمود: تضرّع در دعا، دستان را به طرف آسمان بلند كردن و دعا نمودن است، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله نیز چنین دعا مى‏ كرد و سلمان فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: خداوند حیا مى‏ كند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند. 📗تفاسیر مجمع البیان و كبیر فخررازى‏ ─┅─═ঊঈ🌼ঊঈ═─┅─ پيام ها ⚡️📬 1-📿 پس از خداشناسى، خداپرستى لازم است. «اُدعوا ربّكم» در آیه‏ى قبل، خداشناسى مطرح شد، در این آیه خداپرستى. 2-🌲 بهتر است دعا با استمداد از كلمه‏ى «ربّ» و همراه تضرّع و زارى و پنهانى باشد. «اُدعوا ربّكم تضرّعاً و خفیة» دعاى پنهانى از ریا دور و به اخلاص نزدیك‏تر است. 3-📿 دعا وقتى مؤثّر است كه خالصانه و همراه با تضرّع باشد. «تضرّعاً و خفیة» 4-🌲 با تمام وجود و با كمال خضوع خدا را بخوانیم وزبانمان نماینده همه‏ى وجود ما باشد. «اُدعوا... تضرّعاً» 5 -📿 گردنكشان و تجاوزكاران، از لطف و محبّت الهى محروم مى‏ باشند. «انّه لا یحبّ المعتدین» 6-🌲 دعا نكردن، دعاى بى‏تضرّع و دعاى ریائى، از نمونه‏ هاى سركشى و تجاوز است. «المعتدین» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد
❓چه نوع انتظارى ارجح است؟ ✍ مقصود از انتظار فرج، امید و دلبستگی به مهدی( عج ) است. بنابراین انتظار فرج ارجح که مقصود دین است به تعبیر شهید مطهری، انتظاری سازنده و نگه دارنده، تعهدآور، نیروآفرین و تحرك بخش است. به گونه ای كه خود نوعی عبادت و حق پرستی است. ✅ برخی به خطا به گونه ای اندیشه مهدویت را تصور می كنند كه انتظار بر اساس آن، به معنای كمك به رشد ظلم و فساد و پرشدن دنیا از گناه می باشد؛ در حالی كه بی شك چنین اموری با هدف دین بیگانه است. بنابراین انتظار و عشق به مهدی؛ یعنی، عشق به همه خوبی ها و امید اقامه همه خوبی ها در دنیا این عشق و امید عاملی است كه انسان را وا می دارد تا هر چه بیشتر و محكم تر در راه خوبی ها قدم بردارد، پس انتظار فرج مسئولیت آفرین است. ✅ به تعبیری دیگر می توان گفت: انتظار ظهور منجی هیچ گاه به حقیقت نمی پیوندد، مگر در صورتی كه سه عنصر اساسی در آن محقّق گردد: 1⃣ عنصر عقیدتی: شخص منتظر باید ایمان راسخی به حتمی بودن ظهور منجی ونجاتبخشی او داشته باشد. 2⃣ عنصر نفسانی: زیرا شخص منتظر باید در حالت آمادگی دائمی به سر ببرد. 3⃣ عنصر عملی وسلوكی: شخص منتظر باید به قدر استطاعت خود در سلوك ورفتارش زمینه های اجتماعی وفردی را برای ظهور منجی فراهم نماید. با نبود هر یك از این سه عنصر اساسی، انتظار حقیقتاً معنا پیدا نمی كند. 📗 شهید مطهری، قیام و انقلاب مهدی
✳ سه دقیقه با پدرم صحبت کردم؛ از حقوقم کم شود! 📌 از مواردی که شهید صیاد رعایت می‌کرد حقوق بود. من شاهد بودم که از منطقه با من که در دفتر ایشان بودم، تماس می‌گرفت و می‌گفت مثلا سه دقیقه با مشهد با پدرم صحبت تلفنی کرده‌ام. ما در طول این مدت تماس‌های شخصی او را یادداشت می‌کردیم سر ماه جمع‌بندی می‌کردیم و پولش را از محل حقوق وی کسر و به حساب بیت‌المال واریز می‌کردیم که رسید همه‌ی این پرداختی‌ها هم موجود است. شهید صیاد یک پیکان داشت در حالی که ده‌ها ماشین مدل بالا در اختیار ما بود، اما ایشان پرهیز می‌کرد و می‌گفت کارهای شخصی را با ماشین شخصی‌ام پیگیری کنید. 👤 راوی: حسن کلانتری رئیس دفتر سابق 📚 از کتاب 📖 ص 70
☀️ ظهرنوشت ☀️ چرا بشر احساس خوشبختی نمی‌کند و آرام و قرار ندارد؟ چرا بشر با وجود پیشرفت‌های فراوان علمی و تکنیکی، کماکان احساس می‌کند که به مقصود خود نرسیده است؟ ❇️ پاسخ: زیرا پیشرفت‌های شگرف بشر در عصر کنونی، عمدتا در ذیل و زیر سایه‌ی مدرنیته و آرزوی مدرن شدن به دست آمده است، و روح حاکم بر مدرنیته نیز چیزی نیست جز 👈اومانیسم و خودبنیادی بشر👉. مدرنیته و تعالیم عصر به اصطلاح روشنگری (تاریکی)، همواره داعیه‌ی خوشبختی و سعادت بشر را داشته و دارد، اما به جای خوشبخت نمودن آدمی و جوامع انسانی، روزبه‌روز بشر را بی‌هویت‌تر و سرگردان‌تر کرده و مسائل و مصائب لاینحلی را برای وی به ارمغان آورده است. چرا؟ زیرا اومانیسم گرچه انسان را اصل و محور ارزش‌گذاری‌ها قرار می‌دهد (سوبژه) و عالم و آدم را صرفا ابزارهایی در دست او می‌پندارد که می‌تواند هر طور که باب میل و نفسانیت وی بود از آن‌ها بهره‌کشی نماید (اُبژه)، اما این مکتب نفاق‌آلود، انسان را هرچه بیشتر از خود دورتر و با خود بیگانه‌تر می‌کند؛ چراکه آدمی را از هویت اصلی و بنیادی خود جدا نموده است ⬅️ خدا. بدین ترتیب، اومانیسم، با نام توجه به انسان، انسان را رسما 👈تهی👉 می‌کند. این‌چنین انسانی، هم از مبدا و هم از مقصود اصلی خود جدا می‌شود و در برهوتی لاینتهی رها می‌گردد؛ البته اگر بتوان نام این موجود را انسان گذاشت، زیرا به قول مرحوم روژه گارودی: انسان، بدون خداوند، انسان نیست. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌻 امام خامنه‌ای ۲۱ فروردین ۹۹: بشر با این‌همه پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور، احساس خوشبختی نمی‌کند. این‌همه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد.
مصطفی الکاظمی از برنامه سازی تلویزیونی و ریاست سازمان اطلاعات تا نخست وزیری عراق سید رضا قزوینی غرابی 21 فروردین 1399 شناخت حلقه پیرامونی مصطفی الکاظمی رئیس سازمان اطلاعات عراق و از چهره های نزدیک به واشنگتن که امروز مکلف به تشکیل کابینه شد جالب توجه است. 1 - کنعان مکیه ريیس مؤسسه الذاکرة العراقية در آمريكا که از تشویق کنندگان بوش برای حمله عراق بود. 2 - حسن منیمنه، که بعدها وزیر آموزش و پرورش لبنان در دوران سعد حریری شد و همکار مکیه بود. 3 - مصطفی الکاظمی که به عنوان مسؤول تاریخ شفاهی الذاکره العراقیه و یک نویسنده و پژوهشگر، در سال ۲۰۱۶ رئیس سازمان اطلاعات عراق شد. 4 - خانم رند الرحیم عراقی- آمریکایی نومحافظه کار که در سال ۲۰۰۳ با تابعیت آمریکایی سفیر عراق در آمریکا شد. مکیه در دهه ۹۰ میلادی تنها در یک مرحله، حدود دو و نیم میلیون سند متعلق به حکومت صدام را از مناطق کردنشین عراق خارج و به آمریکا منتقل کرد و پس از سقوط صدام نیز حجم انبوهی از اسناد توسط وی و همکارانش از جمله الکاظمی در یک پروژه "دانشگاهی " مجددا به آمریکا منتقل شد. ادعا میشود الذاکره العراقیه موسسه ای مستقل است لیکن روشن است که انتقال مجموعا پنج میلیون و نیم صفحه سند از عراق به واشنگتن، به تنهایی از عهده یک مؤسسه خصوصی بر نمی آید و دسترسی به چنین اسنادی در اختیار یک مرکز خصوصی نمی تواند باشد. براساس برخی منابع عراقی، مکیه یکی از چهره های همکار با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به شمار می رود. همین موضوع میتواند سطح بالای مأموریت و دسترسی انحصاری وی به اسناد رژیم صدام را توجیه کند. اقدامات مکیه در پوشش “دانشگاه هاروارد” و “بنیاد عراق در واشنگتن” انجام میشده است و در سال ۲۰۰۳ مکیه، الکاظمی را به عنوان مدیر مؤسسه در عراق تعیین کرد. الذاکره العراقیه پس از چند سال فعالیت در جمع آوری اسناد جنایات حزب بعث، ناگهان فعالیت خود را به دلایل نامعلومی متوقف کرد و محتوای جمع آوری شده و پروژه های ناتمام آن در اختیار انستستو هوور که از اندیشکده های متعلق به محافظه کاران و جمهوری خواهان آمریکاست منتقل شد. الکاظمی که توسط الذاکره العراقیه به عنوان یک فعال دمکراسی و حقوق بشر معرفی میشد، در سال های پیش از سقوط صدام، به عنوان مستند ساز برای بی بی سی و شبکه چهار انگلیس فعالیت می کرد. او در سالهای 1995 تا 1997 مدیر یک ایستگاه رادیویی در یونان بود و سپس در سال های 99 تا 2003 به عنوان مدیر برنامه بخش عراق در رادیو اروپای آزاد (وابسته به بی بی جی - هیئت پخش رسانه ای دولتی ایالات متحده) مشغول به کار شد. او پس از سقوط صدام مستقیما مدیر برنامه ریزی رادیو تلویزیون عراق شد. او بعدا معاون سازمان اطلاعات عراق و در دوران العبادی رئیس سازمان اطلاعات کشور شد و در نهایت نیز به عنوان نخست وزیر مکلف، مأمور تشکیل کابینه شد. 🇮🇷