eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
710 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. جنگ هیبریدی ....... دفاع هیبریدی لازم دارد. . زنجیره انسانی در ساحل چالوس در دفاع از عفاف و حجاب در روز طبیعت😍
. جواب به ایراد برخی افراد که در زمینه فرهنگی ، به علماء و حوزه های علمیه می تازند. ۱- فرض را بر این بگذاریم که حوزه ها و علمای ما در دوره ای در مسائل فرهنگی راه خطا و اشتباه رفتند. آیا این مسئله تکلیف را از گردن دیگران ساقط می کند؟ خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم افراد عادی جامعه که به دنبال علمای منحرف خودشان رفتند را مورد نکوهش قرار می دهد. ( این بر فرض این است که خطای علمای ما خیلی عظیم باشد ، در صورتی که اینچنین نیست. وقتی در خطای عظیم و پیچیده ، مثل حلال کردن حرام ، پیروی مردم عادی از علمای خطاکار مذموم است ، به طریق اولی الگو گرفتن از آنها توسط مردم عادی جامعه ، آنجائی که خطا عظیم نیست ، مذموم تر است). پس کم کاری علماء باعث نمی شود که ما کم کاری بسیاری از معلمان جامعه (چه دانشگاهی و چه مدرسه ای که تعدادشان به یک میلیون حدودا می رسد) و خیانت بخشی از آنها که در انحراف جوانان ما نقش داشته اند را نادیده بگیریم. خداوند در آینده قیامت به این معلمان خواهد گفت : آنها کم کار کردند ، شما جرا کار نکردید و بعضا خیانت هم کردید؟ مگر افرادی مثل خمینی و خامنه ای را الگوی شما قرار ندادیم؟ از آنها درس می گرفتید. در آنجا است که این معلمان به لکنت می افتند.(البته خطابم به درصدی از معلمانی است که کار نکردند و آنهائی که خیانت کردند. عدد هم تعیین نمی کنم). پس اولا فرا فکنی نکنیم. ثانیا قدر همین مقدار از فعالیت روحانی هائی که در بدترین شرایط معیشتی و زیستی به تبلیغ می روند (که البته بنده خاک پای آنها هم نمی شوم) را بدانیم. و زحمات بی شائبه آن دسته از معلمان (چه مدرسه ای و چه دانشگاهی) که زحمت می کشند و خون دل می خورند (که حتی حقوقشان هم بخور و نمیر است) تا بچه های ما را تربیت کنند ، را ارج بنهیم و کم کاریها را گردن یک قشر نیندازیم. اگر پیروزی ای هست همه خوبان شریکند و اگر کمبودی هست همه مقصرند. مطلب دیگری هم هست که عرض خواهم کرد. .
. ✨ عمیقاً معتقدم که فرهنگ حاکم بر غالب بی‌حجاب‌ها، فرهنگ داعش‌گونه است، چه در مواجهات خیابانی و چه در مواجهات رسانه‌ای. ⚜ به سخنان دکتر موزون، مجری و محقق ارزنده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» توجه کنید، تا دریابید که با چه حجمی از داعشی‌گری در قبال تجربه‌های مرتبط با حجاب بانوان، از سوی طیفی از مدافعان بی‌حجابی مواجه شده است. 🆔 @ghafari_ir
vvبخشنامه قوه قضاییه برای ناهنجاری‌های اجتماعی رئیس قوه قضائیه: 🔹بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا مراجع قضائی ذیربط روشن‌تر و واضح‌تر به تکالیف خود در امر رسیدگی به پرونده‌های ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی اشراف و وقوف داشته باشند. 🔹عمل به قانون در همه زمینه‌ها و امور، هم یک وظیفه است و هم امری نافع است؛ فرد قانون‌گریز و هنجارشکن باید بداند که هم به دیگران ضرر می‌رساند و هم خودش متضرر می‌شود. tn.ai/2874780 @TasnimNews
رئیس قوه قضائیه گفت: دادسراها نسبت به برخی از موارد ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی، تکالیفی برعهده دارند، بر همین اساس بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا مراجع قضائی ذی‌ربط روشن‌تر و واضح‌تر به تکالیف خود در امر رسیدگی به پرونده‌های ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی اشراف و وقوف داشته باشند. ا ۱۴۰۲/۱/۱۴ ا .
. ✍ معاندین در ادعای خود درخصوص آزادی دروغ می گویند. يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ _______________________________ا 💢 حمله براندازا به خاطر حجاب! 🔺 منوچهر هادی یه عکس با خانوادش که همگی محجبه هستن منتشر کرده زیرپستش هرچی از دهنشون در اومده گفتن که چرا اینقدر با حجابن 🔹 بعد همینا ادعای آزادی دارن و میگن چرا آزادی پوشش نداریم
گزارشی کامل از جلسه خاص مقام معظم رهبری با فعالان حوزه حجاب - جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد نشر در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سایت جشنواره گوهرشاد «ما سر کار آمدیم ببینیم حکم خدا چیست و به آن عمل کنیم. حالا در جامعه جوی ایجاد شده از حکم خدا عقب‌نشینی کنیم؟ ما باید رضای الهی را تعقیب کنیم…اگر امام رضوان الله علیه حجاب را اجباری نمی‌کردند، جوانان ما به جبهه نمی‌رفتند…این همه زن مومنه پشت جبهه نبود. این همه تلاش عظیم سیاسی که زنان ما انجام می‌دهند نبود.» https://www.goharshadfestival.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C/
. سال انتخابات شروع شد و تهمت ها و توهین ها به مؤمنین، آن هم در ماه مبارک نامه توانگر نماینده مجلس به آقای صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر « شما و منصوبین را مشفقانه به سبیل رحمت نبی خدا، اولیا، صلحا و ائمه هدی  فرا می‌خوانم. در بیان مواضع خدا را در نظر بگیرید و مصلحت دین خدا را. اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بی‌کارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن ملعبه قدرت‌طلبی کنند. تاریخ اسلام مشحون از مفتیانی است که دین به میل خود تفسیر کردند و صلح را به حاشیه رانند. اما انقلابیون مسلمان و باورمندان به مکتب خمینی و  خامنه‌ای ایستاده‌اند تا زدودن همه مظاهر کفر، شرک و تحجر» ✍ با توجه به این کلمات باید بگوئیم سال حماقت برخی قدرت طلبان در پیش است. دعوای احمقانه از حالا شروع شده. .
. ما از حجاب مطلقاً یک قدم هم عقب‌نشینی نداریم«اعتقادم این است، مسئله حجاب و عفاف، مسئله بسیار مهمی است» «ما می‌گوییم فیلم‌هایی که مروج حجاب است را درست کنید در حالی که گزارش جشنواره فجر را برای من آوردند، دیدم فیلم‌هایی مورد تشویق قرار گرفته است که ضد خانواده و ضد عفت است» «در مساله حجاب عقب‌نشینی نکنید، اگر عقب‌نشینی کنید، حکم الهی نقض می‌شود» «حجاب و عفاف قهراً شکل برجسته‌ای پیدا می‌کند و به شکل نماد در‌می‌آید و اختیاری هم نیست» «نمی‌توانیم این مساله را در اعداد مسائل دیگر قرار دهیم. بالاتر از آنهاست. من مساله را این‌طور می‌فهمم»
. . ما از حجاب مطلقاً یک قدم هم عقب‌نشینی نداریم«اعتقادم این است، مسئله حجاب و عفاف، مسئله بسیار مهمی است» «ما می‌گوییم فیلم‌هایی که مروج حجاب است را درست کنید در حالی که گزارش جشنواره فجر را برای من آوردند، دیدم فیلم‌هایی مورد تشویق قرار گرفته است که ضد خانواده و ضد عفت است» «در مساله حجاب عقب‌نشینی نکنید، اگر عقب‌نشینی کنید، حکم الهی نقض می‌شود» «حجاب و عفاف قهراً شکل برجسته‌ای پیدا می‌کند و به شکل نماد در‌می‌آید و اختیاری هم نیست» «نمی‌توانیم این مساله را در اعداد مسائل دیگر قرار دهیم. بالاتر از آنهاست. من مساله را این‌طور می‌فهمم». .
کار فرهنگی زیبا و جالب راننده محترم اسنپ در مشهد مقدس خدا قوت به همه رانندگان باغیرت کشور عبرت سایرین شود. @jahanbozorgee . .
. ✍ حمله هیبریدی دفاع هیبریدی ✅ اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده 🇮🇷 در دفاع از حجاب و عفاف و مبارزه با بی بند و باری و بی حیایی «حجاب من ؛ تمدن من» 🗓️پنجشنبه ۱۷ فروردین مصادف با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام 🕒ساعت ۱۵ میدان امام حسین علیه السلام @jahanbozorgee
. به بهانه مباحث امر به معروف و نهی از منکر گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش اول) تهدید یا ایجاد ترس از کیفر، تخویف یا ایجاد نگرانی، ضرب یا زدن و جرح یعنی زخمی کردن افراد را می توان در دو موقعیت زیر مورد بررسی قرار داد: 1- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کنند. 2- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا میکنند. 1. زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کنند. در چنین موقعیتی هرگونه ایجاد نگرانی و ترس، زدن و یا مجروح کردن افراد " شکنجه " محسوب شده، از گناهان کبیره می باشد و به عنوان حکم اولیه حرام است. ازاین نظر که تخویف وترساندن معمولا جزء موضوعات اخلاقی محسوب می شده است، فقهاء در کتب فقهی خود کمتر متعرض آن شده و بحث از آن را به کتب اخلاقی موکول نموده اند. اما از فقهاء عظام صاحب جواهر این سنت را شکسته و درکتاب فقهی خود ضمن پرداختن به این موضوع، ترساندن مومنین را از جمله گناهان کبیره ای می داند که باعث از بین رفتن عدالت افراد می گردد . البته محدثین بزرگی همچون صاحب وسائل و محدث نوری که از فقهاء بزرگ زمان خود بوده اند حرام بودن تخویف را در کتب خود در بابی تحت عنوان " تحریم ترساندن مومن حتی با نگاه " آورده اند تا اهمیت آن در مکتب اسلام به دست فراموشی سپرده نشود. آیه الله مظاهری " تندی کردن " با دیگران که نتیجه تندخوئی است و باعث تهدید نسبت به دیگران وترس آنها می شود را از گناهان بزرگ وحرام می دانند. @jahanbozorgee .
. گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش دوم) فقهاء عظام در استنباطات احکامی که گذشت ، به احادیث زیر استناد کرده اند: بزرگان معصوم مکتب اسلام می فرمایند: « برهیچ مسلمانی حلال نیست که مسلمان دیگری را به هراس افکند ... کسی که بخواهد مومنی را با نگاهش بترساند، خداوند در روزی که هیچ سایه ای جز سایه او وجود ندارد او را خواهد ترساند ...پیامبر فرمودند: کسی که مومنی را اذیت کند، مرا اذیت کرده است. کسی که مرا اذیت کند، خدا را اذیت کرده وکسی که خدا را اذیت کند در تورات و انجیل و زبور و قرآن ملعون شمرده شده است ... (و) به خدا اعلان جنگ کرده است ... وهركه مؤمنى را با تسلط خود براو به هراس افكند تا به او آسيبى برساند اما آسیب نرسد، در دوزخ است و اگر به هراسش افكند و آسيبى باو برساند به همراه فرعون و فرعونيان در دوزخ است ... (و به طور کلی) خداوند هر مومن ضعیفی که رفق و مدارا را رعایت نمی کند، مبغوض می دارد». اما ضرب و جرح در این حوزه نیز به عنوان حکم اولیه حرام است و این مسئله علاوه بر این که از فحوای احادیث فوق به دست می آید درلسان فقهاء نیز به آن پرداخته شده است. شیخ مفید، علامه حلی،محقق اردبیلی، صاحب شرایع و امام خمینی هرگونه ضرب، شکنجه یا مثله کردن حتی برای صاحب خون را ممنوع می دانند. بعلاوه امام خمینی معتقدند که در مأموریت ها هیچ یک از مأمورین حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدى از حدود الهى ظلم است و موجب تعزير و گاهى تقاص مى‏باشد. آیه الله مظاهری این گونه موارد را به " تند خوئی " تعبیر کرده اند و می گویند: " یکی از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر می‏باشد تند خویی است، و این گناه غالباً گناهان بزرگی را به دنبال دارد نظیر غیبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خویی گاهی موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک می‏شود." از نظرآیه الله خامنه ای درمورد برخورد با افرادی که مرتکب فسادی می شوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصیل قائل شده اند و می گویند: « با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامى مى‏توان مراتب ديگر امر به معروف و نهى از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهى زبانى هستند، به نيروهاى امنيتى داخلى (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردى كه براى جلوگيرى از ارتكاب معصيت چاره‏اى جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسى كه فعل حرام انجام مى‏دهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زمانى با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامى، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهى از منكر به امر و نهى زبانى اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروى انتظامى و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتى با فتاواى امام راحل «قدس‏سره» در اين رابطه ندارد. ولى در زمان و مكانى كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامى نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهى از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند». https://eitaa.com/jahanbozorgee.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پست اقتصادی: ماندگاری به نقل از مخبر: ان شاءالله تا آخر امسال مردم ثمره کارهای زیربنائی را در سفرهشان می بینند. ✍ بنده: اگر چرخه گران کردن را از حرکت باز نگه دارید ، می توانید وگرنه ....... .
. گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش سوم) فقهاء عظام در استنباطات احکامی که گذشت (زمانی که ضرب و جرح به مسائل سیاسی امنیتی ربط پیدا نمی کند) ، به احادیث زیر استناد کرده اند: بزرگان معصوم مکتب اسلام می فرمایند: به درستی که ستمکارترین مردم کسی است که جز كسى را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد وبزند کسی که او را نزده است ... ومبغوض ترین فرد نزد خدا فردی است که پشت سرکسی به ناحق شمشیر بکشد ... (بدانید)هر كس که به گونه مؤمن يا به روى او سيلى زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتی) هر كس مؤمنى را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلى باو بزند، يا يك بدى باو رساند فرشته ‏ها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند. . (بدانید) هر کس فردی را با شلاق بزند خداوند شلاقی از آتش را نصیب او خواهد کرد ... (بنابر این وای بر کسی که افرادی را شکنجه کند زیرا) خداوند کسانی که در دنیا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد. .
. سفره 270 متری افطاری روی پل طبیعت .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ✍ فهمیدگی به مدرک و پست داشتن و نزد حضرت آقا شعر خواندن نیست. نویسنده ناشناس م.و : توجه توجه دوستان ببینید این چوپان ساده پوش اما بسیار دانا و متوجه.بسیار خاکی. اشعاری به حفظ می‌گویید که تمام اوضاع ایران و جهان و امام زمان رو درش گنجانده .ای کاش انقده دس به دس کنید تا یه روز خدمت آقا برسه در جمع شعرا.البته با زبان و لهجه خوش لکی حتما ببینید اشک و شادی در هم آمیخت
‏ . نظر امام در خصوص نویسندگا و شعرائی که آب به آسیاب دشمن می ریزند: وصیت من به نویسندگان و گویندگان و روشنفکران و اشکالتراشان و‏‎ ‎‏صاحب عقدگان آن است که به جای آنکه وقت خود را در خلاف مسیر جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی صرف کنید و هرچه توان دارید در بدبینی و بدخواهی و بدگویی از‏‎ ‎‏مجلس و دولت و سایر خدمتگزاران به کار برید، و با این عمل کشور خود را به‏‎ ‎‏سوی ابرقدرتها سوق دهید، با خدای خود یک شب خلوت کنید و اگر به خداوند‏‎ ‎‏عقیده ندارید با وجدان خود خلوت کنید و انگیزۀ باطنی خود را که بسیار می شود‏‎ ‎‏خود انسانها از آن بیخبرند بررسی کنید، ببینید آیا با کدام معیار و با چه انصاف‏‎ ‎‏خون این جوانان قلم قلم شده را در جبهه ها و در شهرها نادیده می گیرید و با‏‎ ‎‏ملتی که می خواهد از زیر بار ستمگران و غارتگران خارجی و داخلی خارج شود و‏‎ ‎‏استقلال و آزادی را با جان خود و فرزندان عزیز خود به دست آورده و با فداکاری‏‎ ‎‏می خواهد آن را حفظ کند، به جنگ اعصاب برخاسته اید و به اختلاف انگیزی و‏‎ ‎‏توطئه های خائنانه دامن می زنید و راه را برای مستکبران و ستمگران باز‏‎ ‎‏می کنید. آیا بهتر نیست که با فکر و قلم و بیان خود دولت و مجلس و ملت را‏‎ ‎‏راهنمایی برای حفظ میهن خود نمایید؟ آیا سزاوار نیست که به این ملت مظلوم‏‎ ‎‏محروم کمک کنید و با یاری خود حکومت اسلامی را استقرار دهید؟ آیا این‏‎ ‎‏مجلس و رئیس جمهور و دولت و قوۀ قضایی را از آنچه در زمان رژیم سابق بود‏(وصیت نامه امام خمینی ره). ‏‎ .
🔸این مبلغ را نذر شما کردم🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر 🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ... به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو . خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ... 🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟ این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم ... بماند. 🔹یک روز صبح گفتند: فردا جلسۀ کمیسیون خبرگان دارم و می‌خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ... بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم. بقچه ای از حوله، لباس و صابون فله‌ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر، دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم. پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد. 🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید! نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!! نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم» 🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجره‌ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حَجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد. پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!» گفت: «وجوهات نیست، نذر است». گفتند: «نذر؟» گفت: «دیروز برای باری که داشتم، در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!» پدر متبسم شد. رو به من کرد که پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم. 🔹در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! » من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود. بعد بدون آنکه چیزی بگویم، درِ گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» ... نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بی‌حساب می‌دهد. به هرکه اهل حساب و کتاب باشد با نشانه می‌دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم» منبع: (http://telegram.me/dralihaeri) @haerishirazi
بازگشت غربگرایان به تنظیمات کارخانه! 🔹تنظیمات کارخانه ای محافل غربگرا به هم ریخته است. سال گذشته مقارن با اغتشاشات و به مدت چندین ماه، از مردم خواستند مطلقا شادی نکنند و قیافه عزادار به خود بگیرند؛ حتی اگر بازی های تیم ملی در جام جهانی فوتبال، یا شب یلدا باشد. ♦️می گفتند مردم بازار نروند، خرید نکنند و آماده حلول سال نو و نوروز نباشند! این در حالی بود که بارها و بار ها، تصاویر و ویدئو های مربوط به شرکت همین پادوهای سیاسی- رسانه ای غرب در انواع جشن ها و پارتی ها با وضعیتی زننده منتشر شد! 🔹وقتی بی اعتنایی مطلق مردم را دیدند و سکه یک پول شدند، ریل را عوض کردند و از مخاطبان خود خواستند حرمت ماه مبارک را در روز سیزده به در نگه ندارند. ♦️چند ویدئوی چند نفره هم در شبکه های خود منتشر کردند و نوشتند "رقص و شادی مردم در روز سیزده به در"؛ و حال آن که امسال بر خلاف سال های قبل، اغلب مردم به احترام ماه مبارک، به پارک ها و بوستان ها نرفته، یا دم افطار رفته بودند. 🔹به فاصله چند روز، همان جریان مدعی رقص و شادی مردم، رنگ عوض کرده و به بهانه خودکشی یک کارگردان، مجددا دم از ناامیدی و یاس و بن بست جامعه ایرانی می زند و این اقدام نکوهیده را تشویق و تمجید می کند. ♦️یادمان نمی رود که همین غربگراها چگونه در انتخابات سال 96، ده ها کارگردان و سینما گر و بازیگر مانند پور احمد را بازیچه مطامع خود کردند و سپس با خلف وعده و فشار معیشتی بر مردم، این هنرمندان را در چشم افکار عمومی از اعتبار انداختند. 🔹مشهور و دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن، هیجانی است که وقتی عملی می شود، فرد را کیفور می کند؛ اما چون فواره آن رو به افول می گذارد، افسردگی شدید را به ارمغان می آورد. این، تهدیدی برای سلبریتی گری است. ♦️اما از این تهدید برای سلامتی افراد که بگذریم، تهدید بزرگ تر، همان است که اکبر گنجی درباره ماموریت رسانه ای محافل غربگرا برای نابودی سرمایه امید ملت ایران (به هر بهانه ممکن) فاش کرد: 🔹«وظیفه ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، نابودی ایران و ایرانیان است. وظیفه ما وحشت‌‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید‌ترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم با کرونا‌‌هراسی انجام دهیم». ✍محمدایمانی
🔺️قاتل شهید کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد 🔹حکم اعدام عباس کورکوری معروف به مجاهد، متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک، در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد. 🔹براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنایی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و‌ ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد. 🔹این حکم غیرقطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است. @Tabnak
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. لطفا در فرودگاه ساده بازی در نیاورید و از کسی اضافه بار یا ساک دستی اش را نگیرید. دو سال قبل هنگام رفتن به مسافرت یکی از این جوانهای ژیگول دم کانتر به بنده گفت حاج آقا من اضافه بار دارم شما قبول کنید. خب در اینجا رأفت اسلامی و جذب ژیگولها و غیرو به سراغ یک طلبه می آید ، اما براساس تجربه قبلی با قاطعیت گفتم خیر نمی شود. آن جوان با طلبکاری یکی دوتا لغزک خواند و ناچارا رفت. کلیپ زیر را ببینید ، هم عبرت بگیرید و هم مفرح شوید. . .
. گفتاری در: تهدید و تخویف،ضرب وجرح و قتل نزد فقهای عظام (بخش چهارم) گفته شد که: تهدید یا ایجاد ترس از کیفر، تخویف یا ایجاد نگرانی، ضرب یا زدن و جرح یعنی زخمی کردن افراد را می توان در دو موقعیت زیر مورد بررسی قرار داد: 1- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کنند. 2- زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا میکنند. زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا می کنند. از منظر فقهاء عظام در چنین موقعیتی هرگونه ترساندن، زدن و یا مجروح کردن افراد یا به عنوان حکم اولیه جایز یا واجب است و یا به عنوان" حکم ثانویه "، در"ضرورت ها"، " به اندازه ضرورت " و " اندازه لازم "، جایزیا واجب می شود. ضرورت این اعمال در جائی است که خلاف قانون شرع (معصیت و گناه و جرم) انجام پذیرفته ویا درحال وقوع می باشد. مسائل مربوط به این موقعیت در دوحوزه کلی قابل بررسی است: الف) حوزه مرتبط با افراد عادی جامعه در این حوزه هرگاه برای جلوگیری از خلاف شرع و قانون لازم باشد که: 1- دست خلاف کار گرفته شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است.(اکثر فقهاء شیعه) و (امام خمینی) 2- ابزار رسیدن به خلاف از او گرفته شود، واجب است. (اکثر فقهاء شیعه) و (امام خمینی) 3- از ورود او به محل معصیت و گناه و خلاف جلوگیری شود تا ازانجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شیعه) و(امام خمینی) 4- خلاف کار را بترساند واورا سرزنش نماید، جایز است.(ابن حمزه طوسی) (یحیی بن سعید حلی) 5- خلاف کارکتک زده شود تا از انجام خلاف باز ماند (بدون زیاده روی)، جایز است.(امام خمینی) و(ابن حمزه طوسی) (محقق حلی) (ابن فهد حلی) (شهید ثانی) 6- خلاف کار حبس شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. البته اجازه از مجتهد جامع الشرایط بهتر است.(امام خمینی)(در زمان بالفعل بودن حکومت اسلامی این عمل فقط از طریق دادسرا امکان پذیر می باشد). 7- خلاف کار مورد جرح و قتل قرارگیرد، جایز است. حتما بایداز مجتهد جامع الشرایط اذن بگیرد.(امام خمینی) درمورد جرح شیخ طوسی، سید مرتضی، علامه حلی ، انجام آن را بدون اذن امام معصوم یا نایب او جایز می دانند. اما بسیاری ازفقهاء از جمله، شیخ مفید، ابن براج، ابن حمزه طوسی، محقق حلی، شهید ثانی و صاحب جواهر ، اذن امام معصوم ع یا نایب او را شرط جواز می دانند. البته در مورد قتل قریب به اتفاق اذن را شرط می دانند. 8- فرد ظالمی که قصد کشتن فرد مظلومی، كه جايز القتل نيست، را داشته باشد، واجب است کشته شود واذن مجتهد هم لازم نیست. البته بايد مراعات شود كه در صورت امكان جلوگيرى به نحو ديگرى كه به قتل منجر نشود به آن نحو عمل شود، و اگر از حد لازم تجاوز كند معصيت كار و احكام متعدى بر او جارى خواهد بود.(امام خمینی) 9- اجرای حد یا تعزیر شود، که جز از طرف امام معصوم ع یا مجتهد جامع الشرایط یا با اذن آنها امکان پذیر نمی باشد. از منظر امام خمینی نیز" تعزیر " به مجازات هرگناه کبیره ای گفته می شود که در شرع مقدس اسلام "حد" ی برای آن تعیین نشده باشد. اجرای این مجازات فقط برعهده امام معصوم ع یا نایب او است که تعیین اندازه آن را نیز می نمایند. البته اکتفاء کردن به تعزیر حداقل بهتر است. آیه الله خامنه ای (قائدنا الاعظم) معتقدند که هرگاه حکومت اسلامی در جائی برقرار باشد بر مکلفین واجب است که در امر به معروف و نهی از منکر، به امر و نهی لسانی اکتفا نمایند وهرگاه در اموری نیاز به اعمال قدرت گردید آن را به مسئولین مربوطه در نیروی انتطامی و قضائی ارجاع دهند به ویژه در اموری که به تصرف دراموال فرد خلافکار بیانجامد یا اجراء تعزیرو حبس لازم باشد. ولى در زمان و مكانى كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامى نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهى از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند. ادامه دارد @jahanbozorgee .