eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
663 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱 از تا ‼️ ‌ 😔 یادتون هست چقدر در مورد شیاف جنجال به پا کردند؟ برای اینکه توصیه‌ی بود و منبع روایی داشت. 🤢 بعداً رسماً توسط وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تبلیغ شیاف مدفوع انسان را کردند و کسی هم اعتراضی نکرد❗️ 🤮 حالا دوباره جناب پس از افتضاح در عدم درمانِ با داروهای گران قیمت و با عوارض جبران ناپذیر و خطرناک وارداتی، تبلیغ مصرف خوراکی را انجام می‌دهد‼️ 🌿 @bualii 🌿 🌻👈کانالهای دیگر استاد حاج بابا 👇👇😊🌻 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼𖣔༅═┅─ @hajbaba11 @hamkhab @donyavii @gazaaa ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼𖣔༅═┅─
آیا می توانیم این گونه پیش بینی کنیم؟ اگر نظر بدهید لطف کردید 1- درآمریکا صهیونیستها نفوذ خیلی زیادی دارند و در انتخابات بسیار مؤثرند. 2- ترامپ نسبت به بایدن تا به حال بیشتر به صهیونیستها خدمت کرده. _____________________________________________ نتیجه - پس به احتمال زیاد در دور آینده باز هم ترامپ از انتخابات بیرون خواهد آمد.
هدایت شده از 🙋‍♂️ شهبازی
43.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رد مسئله حجاب واحکام شرعی توسط روحانیون ،روشنفکر نو گرا امام خمینی «رحمه الله علیه» می‌فرمایند:   خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آن‌قدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد! آن‌قدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی خورد! در روایات هست که آخوند فاسد و ملّای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعضی از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم. ما طرفداری از اسلام می‌کنیم.   صحیفه امام خمینی (ره)، ج۱۰، ص۲۷۸-۲۷۹
دوستت محترمی در یک گروه ایتائی پست فوق ☝️☝️ را گذاشته و از بنده سؤال کردند : نظرتون رو در مورد این کلیپ میشه بفرمائید. بنده در ابتدا پاسخ زیر 👇👇را برای ایشان گذاشتم ....
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
برادر عزیز آقای مسافر ...... ما طلبه ها پاسخ برخی مطالب را به صورت «پاسخ نقضی» و «پاسخ حلی »می دهیم اول پاسخ نقضی: 1—- هر سه این افرادی که در این کلیپ ملاحظه می فرمائید افراد مسئله داری هستند .... بنابراین اگر چیزی می گویند و یا دنبال می کنند باید با این دید نگاه کنیم که دارای منافعی هستند که این گونه می گویند ...... البته آقای نبویان خیلی سعی کرد که حرف نامربوط نزند ....فقط یک واقعیتی را بیان کرد ....اما ما باید بدانیم که در برخوردهای سیاسی و گفتگوهای سیاسی باید نگاه کنیم «چه کسی می گوید» و نه فقط این که «چه می گوید» تفصیل شماره 1: [ اگر مطلب فوق کافی نبود بخوانید ] . . یکی از معروف‌ترین کلمات جامع امیرمومنان علی(ع) این عبارت است: اُنْظُرْ الی مَا قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَنْ قَالَ؛ به گفته بنگر نه به گوینده.(غررالحکم، ص361) این جمله اجمالا درست است اما باید تفصیل داده شود که با اما و اگرهایی همراه است. امام علی(ع) این جمله را در جایی به کار برده است که در آن مورد باید به گفتار توجه شود نه گوینده گفتار. بنابراین نمی‌توان آن را به همه شرایط و در مورد همه کس تعمیم داد و گفت اصلا کاری به گوینده نداریم؛ زیرا در برخی جاها اتفاقا باید به گوینده توجه شود تا مطلب بدرستی درک شده و موضع‌گیری درستی نیز انجام گیرد. آن حضرت(ع) در جایی دیگر با توجه به شعار خوارج که برگرفته از قرآن است و می‌گفتند: لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه‌؛ حکم و حکومت تنها برای خداست، آن حضرت(ع) فرموده است: کَلِمَهًْ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِل‌؛ کلمه، کلمه حقی است اما از آن استفاده باطل و نادرست می‌شود.(شرح نهج‌البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج 19، ص 17) از نظر آن حضرت(ع)، در اینجا باید به گوینده توجه کرد و در حقیقت آن حضرت می‌فرماید: اُنْظُرْ الی مَن قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَا قَالَ؛ به گوینده بنگر نه به گفتار و گفته. به عبارت دیگر در مسائل علمی لازم نیست به گوینده کاری داشته باشید، بلکه به گفته و گفتار توجه کنید و بر اساس آن قضاوت کنید؛ اما در مسائل سیاسی و اجتماعی و اعتقادی باید به گفتار و گفته تنها اکتفا نکنید، بلکه به گوینده آن نیز توجه کنید؛ زیرا گوینده حتی اگر راست بگوید ممکن است مصادیق بدی را مد نظر قرار داشته باشد که حتما دارد. بر همین اساس امام باقر(ع) و نیز امام صادق(ع) در تفسیر آیه 24 سوره عبس به اصل گوینده نیز توجه می‌دهند: زید شحّام از امام باقر(ع) درباره قول خداى عزّوجلّ «فلینظر الإنسان إلى طعامه» روایت کرده و مى گوید: به امام(ع) گفتم: طعام انسان [که باید به آن نظر کند] چیست؟ فرمود: علم او است که آن را فرامى‌گیرد؛ پس [باید نگاه کند] که از چه کسى فرا مى‌گیرد»؟ بر این اساس آدمی در گرفتن علوم بویژه اعتقادی باید بنگرد که از چه کسی علم اعتقاداتش را یاد می‌گیرد؟ باید توجه داشت که «ماقال» اگر با ملاک‌های عقلانی و وحیانی منطبق بود باید از آن استفاده کرد ولو اینکه گوینده آن برحسب روایات منافق یا مشرک باشد. توجه به «من قال» یعنی بررسی شخصیت افراد و انگیزه‌ها و نیت‌ها، غالبا در جایی مطرح می‌شود که بخواهیم فردی را در همه ابعاد، الگوی تمام‌نمای خود قرار دهیم و از او درس‌های عملی بگیریم.
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
2- در برخی جاها باید به گوینده توجه شود ...... آقای حیدری که به آیه الله جیدری معروف است دیگر فرد قابل عتمادی نیست .... و از این دست افراد در تاریخ اسلام کم نداشته ایم که تا مدتی سالم بوده اند و پس از مدتی تا آخر عمر منحرف شده اند
بعد آن برادر فرموودند: یه نکته حالا شخص گوینده روفعلا نادیده بگیریم برام این سوال پیش اومده که مطلبی روکه ایشون دارند مطرح میکنن آیا میشه درست باشه و آیا احکام شرعی با توجه شرایط وزمان تغییرمیکنه و چرا آقایون مراجع درمقابل این جور ادم ها سکوت میکنن واین که ... زرارة گويد از امام صادق (عليه السّلام) راجع بحلال و حرام پرسيدم فرمود: حلال محمد هميشه تا روز قيامت حلالست و حرامش هميشه تا روز قيامت حرام، غير حكم او حكمى نيست و جز او پيغمبرى نيايد و على (عليه السّلام) فرمود هيچ كس بدعتى ننهاد جز آنكه بسبب آن سنتى را ترك كرد.
بنده هم پست زیر👇👇👇👇 را خدمتشان ارائه کردم البته این کلیپ ، کلیپی است که در آینده نزدیک ممکن است شما هم با آن روبرو شوید
باسمه تعالی در اصول فقه یک اصل وجود دارد تحت عنوان : « اصل تقسیم احکام به ثابت و متغیر» احکام ثابت به احکامی گفته می شود که برای انسان همیشگی و ابدی می باشند و اختصاص به زمان یا مکان خاصی ندارند و قابل نسخ و ابطال نیز نمی باشند. همان گونه که جنابعالی اشاره کردید: امام صادق ع می فرمایند: " حلال محمد ص تا قیامت حلال است و حرام محمد تا قیامت حرام است ". به این نوع از احکام، " احکام اولیه " نیز اطلاق می گردد. اما احکام متغیر به احکامی گفته می شوند که اختصاص به زمان یا مکان خاصی دارند و قابل نسخ و ابطال می باشند. این نوع از احکام شامل "احکام ثانویه " و " احکام مصلحتی " می گردد. در گفته های امام خمینی نیزمعمولا از سه دسته احکام بحث می شود: «از شوراى محترم نگهبان مى‏خواهم و توصيه مى‏كنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آينده، كه با كمال دقت و قدرت وظايف اسلامى و ملى خود را ايفا و تحت تأثير هيچ قدرتى واقع نشوند و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسى بدون هيچ ملاحظه جلوگيرى نمايند و با ملاحظه ضرورات كشور كه گاهى با احكام ثانويه و گاهى به ولايت فقيه بايد اجرا شود توجه نمايند» ... .. براین اساس درشریعت مقدس اسلام احکام و دستورات فراوانی وجود دارند که اگر مکلف به همان نحوی که از او خواسته شده، آنها را انجام دهد امتثال امرکرده است که دراین صورت تفاوتی میان "حکم اولی واقعی " یا " حکم اولی ظاهری"، " حکم ثانوی " و " حکم مصلحتی " وجود ندارد.
حکم اولی واقعی اما، به حکمی گفته می شود که وقتی به وسیله مجتهد جامع الشرایط استنباط می گردد، درست بر حکم الله وا قعی منطبق است که در لوح محفوظ ثبت شده است. البته این گونه نیست که مجتهد بتواند همواره به احکام اولیه واقعی دست پیدا کند بنابراین برخی از احکام او ممکن است به واقع اصابت نکنند. اگر چه او معتقد است که در طریق استنباط احکام واقعی فعالیت می کند. به این نوع از احکام، حکم ظاهری گفته می شود، اگرچه باید مورد امتثال قرار گیرند و از آنها تخطی نشود. اما در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی انسانها معمولا شرایطی پیش می آید که رعایت احکام اولیه برای انسان بسیار سخت، دشواروطاقت فرسا می شود. بنابراین ازآنجا که خداوند دین اسلام را، دین " سمحه سهله " قرار داده است تا انسانها بتوانند در راحتی زندگی کنند، در" ضرورت ها " و " مصلحت ها " به آنها اجازه داده است که از احکام اولیه عدول کنند و به " احکام ثانویه " و " احکام مصلحتی " عمل نمایند. ازاحکام ثانویه در لسان فقهاء عظام به " احکام اضطراری "، " اوامر اضطراری " (اوامر شرایط ضروری) .... تعبیر شده است. این تعبیر را از لسان پیامبردرحدیث رفع گرفته اند که فرمودند: " از امت من نه چیز بر داشته شده است،... (از جمله) آنچه به آن مجبورمی شوند...وآنچه به آن اضطرارپیدامی کنند ". پس کلمه ضرورت، واژه عامی است که علاوه براضطرارحالت اجبارو اکراه را نیز در بر می گیرد. البته زمینه چنین مجوزی را خداوند تبارک و تعالی در آیات 6 سوره " مائده " و 62 سوره " مومنون " داده است، آنجا که می فرماید: " وَ ما جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَج‏ " (در دين (اسلام) براى شما هيچ مشقّت و سختى طاقت‏فرسايى قرار نداده)، " لا نکلف نفسا الا وسعها " (به هر فردی به اندازه توانش تکلیف داده شده است). و همچنین در آیه دیگری می فرماید: يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْر(خداوند براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد).
نظر یک مرجع در خصوص حجاب در شرایط اضطرار و یا اکراه و اجبار را ببینید : سوال: اخیرا فتوای حضرتعالی را در مورد دخترانی که در خارج تحصیل و آنها را مجبور به ترک حجاب می کنند، در سایت های مختلف منتشر کرده اند و برخی از این فتوا، سوء استفاده می کنند. در این فتوا آمده است: "با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدین دروس عالی را نخوانند تنها افراد بی بند و بار و لا مذهب پست های مهم را اشغال می کنند، به افراد متدین اجازه داده می شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، رعایت نکنند ولی در غیر موارد، حتما مراعات نمایند." لطفا توضیح بیشتری بفرمایید. پاسخ: [ آیه الله مکارم شیرازی ] شک نیست که حجاب بانوان در اسلام، از ضروریات این دین مبین است و حتی غیر مسلمانان نیز می دانند که این مسئله از احکام مسلّم اسلام می باشد و لذا در بسیاری از موارد، خود را ملزم می بینند که با آن کنار بیایند. البته هر حکمی می تواند در مقام ضرورت، استثنایی داشته باشد، مثلا: اگر بانویی بیمار شد و پزشک همجنس حضور نداشت، ضرورت اقتضا می کند که به پزشک غیر همجنس مراجعه کند و معاینات او ممکن است بدون ترک حجاب، میسّر نشود؛ در چنین موردی از باب ضرورت و به مقدار ضرورت، اجازه کشف حجاب به آن بانوی مسلمان داده می شود. و همچنین در مورد تحصیلات لازم که اگر نداشته باشد، با مشکلات مهمی (خودش یا جامعه اسلامی) مواجه می شود، به عنوان ضرورت، اجازه ترک حجاب داده می شود؛ آنهم به مقدار ضرورت یعنی در خصوص آنجا که الزام قطعی بر ترک حجاب است _ یعنی تا محل درس با حجاب می رود و در محوطه درس که الزام به ترک حجاب است، ترک می کند و در بازگشت بلافاصله حجاب را حفظ می کند_ با توجه به آنچه گفتیم، توضیح کافی برای فتوای گذشته داده شد. امیدواریم همه عزیزان به وظیفه شرعی خود در این امر عمل کنند و ان شاء الله سوء استفاده ای از فتوای مذکور نشود.
دقت داشته باشیم : وقتی مرجعی می فرماید : حجاب بانوان از ضروریات دین اسلام است یعنی انکار آن باعث خروج از دین می شود