eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
702 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگر ساختمان است ۱۵ سالگی ازدواج‌ کرده و صاحب هفت فرزند و یک نوه است بعد از ۱۷ سال فرار از سربازی، بالأخره گیر افتاده و او را به اراک برده اند و دو ماه است که بچه هایش او را ندیده اند! من نمی دانم آیا در دوران صلح این قدر به سرباز نیاز داریم‌ که حتی به یک کارگرِ دارای هفت فرزند هم رحم نمی کنیم؟!؟ به مجلس و دولت امیدی ندارم ولی از مقام فرمانده کلّ قوا درخواست دارم کسانی را که صاحب زن و چندین فرزند هستند از سربازی اجباری معاف شوند یا حداقل برای آنها به همان سه ماه آموزشی بسنده کنند در این مصاحبه چند بار واژه وظیفه را در دهانِ سرباز گذاشته اند! امّا آیا مسئولان امر، وظیفه ندارند مراعات حال خانواده و شغل مشمولان را بنمایند؟ الآن را نمی دانم‌ ولی زمانی پولدارها سربازی را می خریدند و این یعنی به اصل وجود سرباز چندان نیازی نیست. کاش به اندازه پول، به وضعیت اقتصادی و خانوادگی سربازان نیز می اندیشیدیم
عذر خواهی .......... این خبر سربازی کارگری که 7 فرزند دارد را دارند پخش می کنند اما دوستان گفتند مربوط به سال 95 بوده
🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: چه‌بسا اشخاصى که کتاب اخلاق مى‌نویسند و بسیار هم خوب مى‌نویسند و خودشان متصف به اخلاق حسنه نیستند... گاهى یک انسانى در گفتار بسیار خوب است و بسیار جلیل صحبت مى‌کند، در نوشتن هم بسیار خوب چیز مى‌نویسد و خوب القا مى‌کند لکن خود نویسنده و خود گوینده و خود موعظه‌کننده را وقتى انسان مى‌بیند، مى‌بیند عملش آن‌طور نیست. گرچه گفته شده است که "انظر الى ما قال ولا تنظر الى من قال؛ نگاه کن به آن چیزى که گفته مى‌شود، نه به آن شخصى که آن چیز را مى‌گوید"، و حکمت را باید اخذ کرد ولو از یک مشرک، لکن درعین‌حال که این مطلب صحیح است، این مطلب هم باید مورد توجه واقع بشود که وقتى ماقال را، آن چیزى که گفته مى‌شود، شنیدیم، یک نظرى هم به من قال بکنیم ببینیم که خودش چه‌کاره است. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۳، ص۲۰۰. .
توجه به «ما قال» یا «من قال» ؟ حضرت امیر(ع) در کلام ۷۹ نهج البلاغه فرمود: «خذ الحکمه انی کانت فإن الحکمه تکون فی صدر المنافق فتلجلج فی صدره حتی تخرج فتسکن إلی صواحبها فی صدر المومن»؛ حکمت را هر کجا باشد فراگیر که حکمت در سینه منافق به حرکت در می آید تا خارج شود و در سینه صاحب خود مومن جا گیرد. فرمود کلمات حکیمانه ، رفتار حکیمانه، گفتار حکیمانه، نوشتار حکیمانه را هر جا دیدید اخذ کنید، نگاه نکنید که گوینده این کلمه حکیمانه خود عمل می کند یا عمل نمی کند. اینکه فرمودند: «انظر إلی ما قال و لا تنظر إلی من قال‏»،به آن که گفت، منگر و به آنچه گفت، بنگر. [۱] این فقط در مسائل علمی است، در مسائل تربیتی اگر کسی بخواهد دیگری را اسوه خود قرار بدهد در آنجا،هم مسئله «انظر إلی ما قال‏» مطرح است و «انظر إلی من قال»، هم ببینید که چه گفت ،هم ببینید که چه کسی گفت؟ اگر بخواهید به او دل بسپرید و او را اسوه قرار بدهید ، اما اگر خواستید فقط از مسائل علمی و گفتار او استفاده کنید اینجاست که فرمودند: «انظر إلی ما قال و لا تنظر إلی من قال‏». ضرورت توجه به ما قال و من قال در مسائل تربیتی در ذیل این آیه نورانی: «فلینظر الإنسان إلی‏ طعامه؛ انسان باید به غذای خویش (و آفرینش آن) بنگرد!»[۲] انسان وقتی کنار سفره نشست ، غذای خود را نگاه کند که سالم است یا سالم نیست، مسموم است یا مسموم نیست. در ذیل این آیه روایتی از امام(ع) است که درست است این طعام ظاهر، مشمول آیه است اما «فلینظر الإنسان إلی‏ طعامه»؛ یعنی «علمه الذی یاخذه ممن یاخذه»؛[۳] علمی که فرا می گیرد از چه کسی فرا می گیرد، از کدام دهان حرف تلقی می کند، از کدام قلم حرف اخذ می کند، بعضی از گفتارها، رفتارها و نوشتارها بقدری حق و زیباست که خدا به آنها قسم یاد می کند. اینکه فرمود: «ن و القلم و ما یسطرون»[۴] خدای سبحان به قلم قسم خورده است ،چون وسیله نوشتن است ، به مسطورات و مکتوبات، به کتاب، به مقاله، به نوشته قسم یاد می کند؛ یعنی آنچه را که قلم و ارباب قلم به سطر در می آورند.گاهی ممکن است خدا به یک مقاله و یک کتاب سوگند یاد کند، اگر این است گاهی ممکن است به یک سخنرانی سوگند یاد کند، به یک گفتار و گفتمان سوگند یاد کند، اگر حق باشد و از مسیر حق درآمده باشد و در دل مستحق بنشیند این نور است، لذا آنجا که فرمودند: «انظر إلی ما قال و لا تنظر إلی من قال‏» اگر سخن از پرورش و تربیت و پذیرش و اسوه قرار دادن نباشد و فقط مسائل علمی باشد،مثلا این مسئله ریاضی را فلان شخص خوب حل کرده است، حالا چه کار داریم که استاد کیست، اما درمسائل تربیتی که انسان بخواهد آن را اسوه قرار بدهد، هم «انظر إلی ما قال» هم «انظر إلی من قال» مطرح است؛ و این به برکت روایتی است که در ذیل این آیه نورانی است که «فلینظر الإنسان إلی‏ طعامه» حضرت فرمود منظور از طعام تنها غذای ظاهری نیست، علم غذای روح است و انسان ،علمی را که فرا می گیرد باید ببیند از کدام دهان و از کدام قلم نشات گرفته و می خواهد آن را فرا بگیرد. آیه الله جوادی آملی
بشتابید دوز چهارم از راه رسید ........ رئیس انستیتوپاستور ایران اعلام کرد: ایمنی ۱۰۰ درصدی مقابل اومیکرون با تزریق ۴ دوز واکسن پاستوکووک ایمنی ۱۰۰ درصدی مقابل اومیکرون با تزریق ۴ دوز واکسن پاستوکووک ‌رئیس انستیتوپاستور ایران با اشاره به جزئیات تولید و کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی _ کوبایی کرونا (پاستوکووک)، گفت: بر اساس نتایج تحقیقات تزریق سه دوز از واکسن پاستوکووک بیش از ۹۰ درصد بر سویه اومیکرون مؤثر است و مشخص شد کسانی که چهار دوز از این واکسن تزریق کردند، صددرصد در برابر اومیکرون ایمن شدند. .
🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸 سلام بر شما و همه مدافعان حریم ولایت خسته نباشید عرض می کنم خدمت شما رهروان راه حق که پرشور و انقلابی هنوز در سبیل هستید و فشارها و نامردمیها شما را از صحنه خارج نکرده است... به امید پیروزی در همه صحنه ها.... 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃 جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی(1) سالها است غرب، به جهت بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطات و رسانه های جمعی، از جنبه سخت قدرت مانند نظامی گری تقریبا فاصله گرفته است و با کاربرد ابزارهای نرم قدرت و دیپلماسی عمومی به سوی تامین اهداف استراتژیک خود با کمترین هزینه حرکت می نماید، زیرا در فضای روابط بین الملل، عرصه سیاست خارجی به نزاع برای کسب هویت، اقناع افکار عمومی، پرستیژ ملی و غیرو بدل شده است. راهبرد های غرب در برابر جمهوری اسلامی، به ویژه پس از ناکامی آنان در عرصه برخورد سخت با جمهوری اسلامی، به سوی براندازی نرم با استفاده از دیپلماسی عمومی و جنگ نرم برای تغییر ذائقه عمومی، نفوذ در بدنه جامعه و نخبگان جامعه تغییر جهت داده و اساسا نقطه درگیری امنیت ملی در این فضای جدید همینجا می باشد. نظام جمهوري اسلامي نیز دقيقا به علت ويژگي هائی که آنرا در مقابل توطئه هايي از جنس انقلاب مخملي مصونيت بخشيده و آن را الهام بخش در جهان نموده، در مقابل اقداماتي که به باور مردم در خصوص ايدئولوژي و اصول انقلاب لطمه وارد کند آسيب پذير خواهد بود. رویکرد نرم غرب در تزلزل اندیشه دینی تا اعتماد به نفس ملی مردم ما با استفاده از غفلت فکری، فرهنگی برخی مسئولین نظام، علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری از سالهای ابتدای دهه هفتاد مبنی بر تهاجم فرهنگی تا تاکیدات اخیر ایشان بر ناتوی فرهنگی سبب گردید تا قضایائی مانند فتنه پس از انتخابات 88 رخ دهد. البته این مسئله بیانگر وجود پایگاه های قابل توجه بیگانگان در حوزه های رسانه، جریانات روشنفکری و دانشگاهی، نشریات و سایر عرصه های تولید و توزیع اندیشه برای پیشبرد جنگ نرم در کشور، در کنار آدرس های غلط اپوزسیون سنتی نظام به عنوان نماد های جعلی ضد امنیتی، می باشد. 🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱
🌺🌺🍃🍃🌺🌺 جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی (2) در جنگ ترکیبی غرب علیه ایران اسلامی هیچگاه نباید نقش غرب را در چارچوب سیاست خارجی یک کشور و یا مجموعه ای از کشورها که در ناتو گرد آمده اند تلقی نمود زیرا امروزه نقش صهیونیسم بین الملل که پایگاه اصلی آن در آمریکا است، در هماهنگی زنجیره وار توطئه ها بر علیه نظام ج.ا.ایران، بیش از گذشته عیان است. مسئله ای که در مقطع فتنه سال 1388 با هماهنگی های دقیق و حسابگرانه صهیونیست ها میان رسانه های غربی، اپوزیسون خارج نشین، تشکل های تبلیغی زنجیره ای داخل، مواضع رسمی دیپلماتیک کشورهای اروپایی و آمریکا، حرکت های اغتشاش گرانه داخل و غیرو به منصه ظهور رسید. البته در صحنه داخلی ایران به چندین علت نقش انگلستان در تحولات ایران پر رنگ تر شده و در واقع نقش اصلی در اثرگذاری بر فضای داخل ایران بر عهده انگلستان نهاده می شود. این علت ها عبارتند از: 1- عدم وجود سفارت آمریکا در ایران برای ایجاد مرکزیت تجمیع مخالفت ها با نظام و انتقال این ماموریت به سفارت انگلستان در ایران ؛ 2- آگاهی عمیق تر انگلستان از شرایط تاریخی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی ایرانیان؛ 3- حضور دراز مدت استعماری و تجربه اطلاعاتی انگلیس که موجب شده است آمریکا نیز به جهت مشاوره و یا عملیات های اطلاعاتی دست نیاز به سوی انگلیس دراز نماید. تا در مقاطع حساس فتنه ها، از توانمندی منحصر به فرد سرویس اطلاعاتی و سفارت خانه استعمار پیر بهره گیری نماید. بر اساس اطلاعات موجود در کودتای نا فرجام 88 قرارگاه فرماندهی سرویس ها و سفارتخانه های خارجی در سفارت انگستان قرار گرفت. البته جهت مطالعه صحیح و بررسی همه جانبه فتنه ها در ایران، لازم است به دو عنصر کلیدی و متغیر اساسی توجه گردد: 1- مطالعات عمیق و طراحی های گسترده سرویس های اطلاعاتی غرب در خصوص مبانی فکری ، روندها و مباحث سیاسی جمهوری اسلامی و 2- دگردیسی بسیاری از نیروهای انقلابی دهه 60 که در دهه های بعد به عناصری لیبرال تبدیل شدند. 1️⃣ سرویس های اطلاعاتی و تقابل نرم با انقلاب اسلامی ✅ناتوانی نظام سلطه در برخورد سخت با انقلاب اسلامی، یعنی شکست کودتای نظامی وجنگ تحمیلی، و ایجاد اغتشاش و درگیریهای خیابانی ، قدرت های غربی را بر آن داشت تا ضمن بازنگری در عملکرد پیشین خود، تلاش کنند با شناخت مبانی و مقومات انقلاب، و نیز راه اندازی اتاق فکر و اتاق عملیات مشترک به صورت منسجم و در زمان بندی مشخص به مقابله برنامه ریزی شده با انقلاب اسلامی بپردازند. ♦️الف: کنفرانس تل آویو یکی از اولین تلاشهای صورت گرفته در این زمینه به دسامبر سال 1984 میلادی و برگزاری کنفرانسی به میزبانی سرویس رژیم صهیونیستی (موساد) در دانشگاه تل آویو باز می گردد. اهمیت این کنفرانس از آن جهت است که؛ مباحث مطرح شده در آن و طراحی های صورت گرفته توسط سرویس های اطلاعاتی بر علیه ج.ا.ایران تا هم اکنون در حال اجراست. این کنفرانس که با حضور جمعی متشکل از ایران شناسان و مستشرقین غربی تشکیل شد، طی آن گزارشی از مبانی دینی، رویکردهای درونی شیعی، اختلافات فکری میان رهبران انقلاب اسلامی وغیرو ارائه گردید. در آن مقطع مسائلی را که سرویس های اطلاعاتی مورد رصد و بررسی قرار داده بودند، امروزه خود را آشکار ساخته است. این کنفرانس با محوریت بررسی مسائل ایران، به ریز موضوعاتی همچون: اسلام و غرب، ایران شیعی، تشیع و عربیت در خلیج فارس، لبنان و سوریه طغیان مستضعفان، جنوب آسیا، پاکستان و تشیع سرحدات آن پرداخت. به دنبال این کنفرانس با پی گیری سازمان سیا و پس از جلسات متعدد مشورتی با ام آی 6؛ اتاق هم فکری، هماهنگی، تقسیم کار و تفکیک نقش بازیگران اطلاعاتی: سیا، ام آی 6، موساد، سرویس های فرانسه، آلمان و حتی در سطوح پائین تر بلژیک و هلند راه اندازی گردید. یکی از اسنادی که به این مهم اشاره دارد، مصاحبه دکتر مایکل برانت مسئول بخش شیعه شناسی سازمان سیا است که در کتاب «طرح تفرقه و منزوی کردن دین» به آن اشاره شده و تاکید گردیده است برای اجرای طراحی های صورت گرفته در این کنفرانس 900 میلیون دلار در سازمان سیا بودجه اختصاص یافت. مایکل برانت در مصاحبه فوق، ضمن تاکید بر ناکامی اولیه غرب در کنترل انقلاب و رشد روز افزون بیداری اسلامی، رئوس کلی تصمیمات اتخاذ شده را اینگونه تشریح می کند: - زیان بار بودن رودررویی مستقیم سیاسی و نظامی با شیعیان، چرا که این امر به ترویج و تقویت بیشتر جریان شیعه می انجامد. - احصاء مبانی و عوامل انقلاب، با مطالعه پیرامون: مرجعیت سیاسی دینی و مفاهیمِ: شهادت، عاشورا، انتظار و مهدویت - به راه انداختن تبلیغات علیه شیعه، با هدف راه اندازی اختلافات و آشوب های بزرگ بین شیعه و سنی - انحراف افکار عمومی مسلمانان از سیاست های ایالات متحده آمریکا ادامه👇👇
- منفور نمودن چهره تشیع نزد عوام از طریق به استخدام گرفتن مستقیم و غیر مستقیم افراد کم سواد و بی سواد - به کارگیری سخنرانان ، مداحان و مستمعین پول پرست ، سست عقیده، دارای شهرت و نفوذ در مردم برای نفوذ در مبانی معرفتی عاشورا و عزاداری و انهدام بنیان های تشیع و اضافه نمودن خرافات ✅در آن مقطع بررسی پیرامون مرجعیت سیاسی و دینی شیعه که از آن به عنوان ولایت فقیه یاد می شود و در شخصیت حضرت امام خمینی(ره) متبلور بود آغاز می شود. همچنین به صراحت از هم نشینی و پیوند مفاهیم ولایت فقیه و شهادت با محوریت عاشورا و مهدویت احساس خطر می کنند. به همین جهت طراحی راهبردی تبلیغ علیه شیعه و تکفیر شیعیان صورت می گیرد و در این طراحی البته فرقه ساختگی وهابیت جایگاه ویژه ای پیدا می کند تا با راه¬اندازی اختلافات و آشوب¬های بزرگ بین شیعه و سنی، توجه جهان اسلام از آمریکا و رژیم صهیونیستی منحرف شود. به ویژه این پیش بینی نیز صورت گرفته بود که با سازماندهی جریان وهابی و تقویت آنان به صورت منظم، در آینده می توان به نقطه ای رسید که جریان وهابی با گسترش کمی و کیفی در سراسر جهان اسلام علیه شیعه جهاد مسلحانه را آغاز نماید. ♦️مایکل برانت معتقد است که تاکید کنفرانس تلاویوبر استفاده از سخنرانان و مداحان پول پرست انهدام بنیادهای تشیع است؛ زیرا دستکاری در مبانی معرفتی عاشورا و وارد نمودن خرافات و رفتارهای افراطی در عزاداری ها علاوه بر این که می تواند به انهدام بنیان¬های تشیع بیانجامد می توان وانمود کرد که اساسا مذهب تشیع، اختراعی از جانب مراجع تقلید بوده است. متاسفانه امروزه تمامی ابعاد طراحی فوق در یک چارچوب گسترده و با بازیگری افراد و جرایان های افراطی شیعی و سنی در حال پیگیری است. ✳️بنابراین مایکل برانت پر اساس اوهام یپش بینی می کرد که با توجه به؛ آشفتگی و چنددستگی بین خود شیعیان و نیز گسترش گروههای تکفیرکننده آنان، در نهایت می توان سال 2010 را سال پایان مرجعیت شیعه قرار داد. پس از آن شیعه به یک فرقه درویشی و فاقد توان سیاسی و اجتماعی و مذهبی تبدیل می شود. 📚برای مطالعه برخی قرائن و شواهد به این نوشتار مراجعه کنید : https://hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/6603/77091/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%D8%B9 🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🍁🌾🍁🌾🍁🌾
🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺💦 چنگ ترکیبی(هیبریدی) ، تبیین ترکیبی (3) ✳️✳️ ب : انگلستان و دگردیسی در نیروهای انقلابی یکی دیگر از ابعاد مهم تاثیرگزاری نظام سلطه بر شرایط کشور به روند جذب نیروهای انقلاب در دانشگاههای غربی و به ویژه انگلستان برای تحصیل در حوزه های علوم انسانی باز می گردد. متاسفانه بسیاری از نیروهای بعضا تند و انقلابی دهه اول انقلاب ضمن کسب بورسیه تحصیلی در انگستان (خصوصا در علوم انسانی) و یا برقراری ارتباط آکادمیک و علمی با موسساتی مانند موسسات چتم هاوس و iiss، به شدت به سوی آموزه های لیبرال غربی گرایش پیدا کردند.[در خصوص دیگر کشورهای غربی شما می توانید خودتان افرادی را بیابید]. ✅ مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و روند تغیرات فکری در برخی از نیروهای انقلاب حکایت از یک طراحی مبتنی بر دگردیسی توسط سرویس های اطلاعاتی دارد که در این خصوص می توان به یک جریان خاص وسه حلقه فکری اشاره نمود که پس از تقلیل جو انقلابی در دهه شصت، آرام آرام دچار تغییرات گسترده اندیشه ای شدند. جریان خاص، جریان سیاسی موسوم به "خط سه" که منتسب به جریان مهدی هاشمی معدوم و بیت آقای منتظری بود که در ابتدای دهه هفتاد تلاش های زیادی برای بازتولید فکری خود و همچنین حضور مجدد در عرصه سیاسی نمود و باحلقه های مذکور مرتبط شد. ✅ اولین حلقه به «حلقه کیان» مشهور گردید. اعضای این حلقه که عمدتا از نیروهای جریان چپ بشمار می رفتند، عقاید خود را در «کیهان فرهنگی» به چاپ می رساندندد؛ اما مقالات جنجالی عبدالکریم سروش با عنوان «قبض و بسط شریعت» که در آن وی تلاش می کرد براساس مبانی پلورالیستی، فهم دینی را فهمی تاریخی معرّفی کند و با ایجاد تردید در قداست دین و فقه، دین را به عنوان بخشی از «علوم انسانی» بازتعریف نماید، باعث افزایش انتقادات گردید. نهایتا با استعفای «محمّد خاتمی» از موسسه کیهان، اعضای تحریریّه کیهان فرهنگی، «مجلّه کیان» را تاسیس نمودند. افرادی مانند حجّاریان، علوی تبار، گنجی و باقی با بازاندیشی افکار خود، غرب پژوهی را استراتژی مطالعاتی خود قرار داده و عبدالکریم سروش نیز بعنوان استاد و پدرخوانده حلقه، سعی وافری در تلفیق افکار مدرن غربی وآموزه های اسلامی نمود. ✅ محمدخاتمی (رئیس جمهور اصلاحات) نیز بعد از استعفایش از وزارت ارشاد در سال 1371 مجوّز نشریه ای به نام «آئین» را به عنوان تریبونی برای بیان افکار خود و همفکرانش اخذ نمود. آن زمان برخی از افراد کیان همراه با خاتمی گروه کوچک تر "آئین" را شکل دادند. جالب اینکه آئین هیچ مجلّه ای تا شش سال بعد از دوم خرداد یعنی سال 1382 منتشر نکرد، علیرغم اینکه جلسات دائمی و هفتگی حلقه آئین در این سالها مرتباً برگزار می شد. در آئین چهره هایی چون‌ هادی خانیکی، سعید حجّاریان، مصطفی تاج‌زاده، محسن امین‌زاده، عبّاس عبدی، محسن کدیور و دیگران حضور داشتند و حلقه را به جایگاهی برای بحث و برّرسی آراء، اندیشه ها و مفاهیمی تازه مانند «جامعه مدنی»، «مردم سالاری»، «حقوق بشر» و غیرو بدل نمودند. شخصیّت محوری حلقه محمّد خاتمی بود؛ ولی کدیور و بویژه حجّاریان در نظریه پردازی های سیاسی نقش ویژه داشتند. آنچه در آئین رُخ می داد تبدیل شدن ماحصل فکری حلقه کیان به پروژه های منسجم سیاسی و عملیّاتی بود. 🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸
گرد و خاک عبدالملکی در وزارت کار عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایرنا: هزار مدیر ناکارآمد در وزارت کار برکنار می‌شوند. ۱۲۰ پرونده فساد مدیران دولت قبل را به مراجع قضایی ارسال کردیم. فروش کالاهای تولیدی خارج از بورس کالا را ممنوع کردیم. روزهای اول انتصابم، فهرست‌هایی از سوی نهادهای امنیتی رسید که در آن اسامی افرادی که در چارچوب زد و بندهای سیاسی و سفارشی، پست‌های مدیریتی را اشغال کرده بودند، مطرح شد. ۱۰۰ فعال رسانه‌ای و توبیتری در واحدهای اقتصادی و صنایع در سطح عضو هیات مدیره و مدیرعامل مشغول به کار بودند. صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی را از هشت ماه به سه‌روز رساندیم. ۳۵۰۰ نفر را برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی ارزیابی کردیم بسیاری از این افراد نخبه و باتجربه بودند که رزومه ارائه کردند. 💠گروه رسانه‌ای تیمورا .
💧🔅💧🔅💧🔅💧🔅 جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی (4) ا✳️ اما حلقه سوم در «مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری» در دولت هاشمی رفسنجانی و به ریاست موسوی خوئینی ها پدیدار شد. در معاونت سیاسی این مرکز بازهم عناصری مانند: حجّاریان، علوی تبار، عبدی و دیگران رسماً پروژه هایی برای توسعه سیاسی را دنبال می کردند و در این راستا از اساتید لیبرالی مانند، "حسین بشیریه" کمک می گرفتند. این تئوریسین ها به این نتیجه رسیده بودند که توسعه سیاسی در ایران، در گام ابتدایی نیازمند بروز تغییراتی در ساختار سیاسی کشور است و در مرحله بعد باید فرهنگ سیاسی ایران متناسب با ایده آل های غرب تغییر یابد. ✅ براین اساس پیوند سازمانی «حلقه کیان» و «حلقه مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری» با «حلقه آئین»؛ باعث شد جریانی فکری- سیاسی از آراء عبدالکریم سروش، حسین بشیریّه، حجّاریان و خاتمی بوجود بیاید که با مطالعه مدل های توسعه ای در مرکز مطالعات استراتژیک مذکور به یک برنامه سیاسی مدوّن دست یابد. پروژه اصلی اصلاحات (توسعه سیاسی) با روی کار آمدن خاتمی طیّ 8 سال کلید خورد و یاران وی که پیشتر در حلقه های فوق به هم پیوند خورده بودند؛ برنامه های ساختارشکن خویش را دنبال نمودند. سعید حجاریان در اواخر سال 1383 در جلسه جبهه مشارکت شمال می گوید: "نخستین اقدام ما در پروژه دموکراتیزاسیون کشور تشکیل مرکز تحقیقات استراتژیک در دوره آقای هاشمی بود". [در این دوره هاشمی رفسنجانی تحت پوشش این که می خواهد این افراد را کنترل و مهار کند (اما در اصل برای جمع کردن اعوان با سابقه قدرتمند)، پولهای بسیار زیاد میلیاردی را از طریق مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در اختیار آن ها قرار داد و آنها نیز این پولها را صرف تقویت پایه های ایدئولوژی لیبرالیسم و برنامه ریزی برای به اصطلاح اصلاحات آینده (بخوانید کودتای لیبرالیستی مورد نظر سرویسهای اطلاعاتی غربی)، نمودند]. براین اساس زیرپروژه هایی چون مطبوعات زنجیره ای، قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه، تئوری سازی اسلام خشونت- اسلام تسامح، پلورالیسم دینی، لوایح دوقلو، فتح سنگر به سنگر، فشار از پایین چانه زنی از بالا، مشروعیت زدایی از نظام و نهایتا فتنه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری 1388وغیرو همه در چارچوب پروژه توسعه سیاسیِ حلقه های فوق قرار داشت. [فقط یک قلم از فعالیت مرکز تحقیقات استراتژیک ، سفارش ترجمه کتاب «لویاتان» توماس هابز انگلیسی به حسین بشیریه بود که محوریت مباحث آن جدائی سیاست از دیانت می باشد]. ✅ اما نکته محوری در تغییر فکری و دگردیسی رفتاری عناصر مذکور در حلقه های فوق، به تحصیل عمده این افراد در انگلستان باز می گردد. بسیاری از این افراد که به عنوان چهره های انقلابی و دارای مسئولیتهائی در نهادهای امنیتی کشور شناخته شده بودند، در دهه 1370 بورسیه های تحصیلی در انگلستان را کسب نمودند و برای تحصیل در شاخه های گوناگون علوم انسانی به این کشور رفتند. جالب اینکه این افراد به دلیل حضور در نهادهای امنیتی کشور برای سرویس اطلاعاتی انگستان کاملا شناخته شده بودند، اما این سرویس نه تنها هیچگونه ممانعتی از تحصیل آنها به عمل نیاورد، بلکه زمینه های تحصیل را نیز برای این افراد فراهم نمود. بر اساس همین آموزه های انگلیسی، چهره هایی مانند سعید حجاریان و دیگر چهره هائی که از عناصر انقلابی دهه اول انقلاب بودند، به یکباره با افرادی مانند بشیریه به اشتراک نظر می رسند. در واقع حجاریان پروژه توسعه سیاسی را در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، با الهام از مواضع بشریه آغاز می نماید. بشیریه به صراحت می گوید «توسعه سیاسی یعنی دموکراتیزاسیون و دموکراتیزاسیون هم یعنی سکولاریزاسیون» یعنی همان چیزی که هانتینگتون در موج سوم دمکراسی برای براندازی نظامهای توتالیتر پیشنهاد می کرد و این همان کاری بود که شاگردان وی از سال 1348 تا کنون در پی انجام آن بوده اند.آموزه های انگلیسی از دریچه تحصیل عناصر فوق در انگلستان و نیز نظریات بشیریه باعث گردید برخی گروههای سیاسیِ زائیده انقلاب بسمت گرایشهای سکولار و مخالفت با حاکمیت دینی سوق داده شوند. اما این تحول فکری، یک عنصر محوری دیگر نیز داشت که از قضا به شکلی آشکار با برنامه های سرویس اطلاعاتی انگلستان پیوندمی خورد و آن همراه کردن مستقیم یا غیرمستقیم پیش قراولان انقلاب و احزاب درون نظام در چارچوب پروژه های مبارزات مدني و گذار به دموكراسي با همکاری مرکز مطالعات دموکرسی انگلستان و حضور شخصیت هایی نظیر جان کین؛ موثرترين متفكر سرویس اطلاعاتی انگليس، بود. ادامه 👇👇👇👇 🌴🌺🌴🌺
سعید حجاریان ایدئولوگ مشارکت و مجاهدین می گوید: جان کین استاد دانشگاه کمبریج لندن واضع لفظ جامعه مدنی است. او موضوعات جدی و مفاهیمی چون: خشونت، دموکراسی، رابطه دموکراسی و مسئولیت، رابطه اخلاق و قدرت و ... را مطرح می کرد که من حتی روی آنها فکر هم نکرده بودم. جان کین در راستای تدوین پروژه های سیاسی تجدیدنظرطلبان دو بار به ایران سفر کرد. یکی پس از واقعه 18 تیر سال 1378که طی آن ملاقات های زیادی با عناصر دانشگاهی، موسسات مطالعاتی و جریان های سیاسی اصلاح طلب مانند جبهه منحله مشارکت و در واقع شاگردان خود برگزار کرد!!. نامبرده طی این سفر حتی ضمن مسافرت به قم از دانشگاه مفید دیداری به عمل آورده و پس از جلسات مفصل با ریاست دانشگاه(آیه الله موسوی اردبیلی)، موفق به عقد قراردادهای پژوهشی سنگینی با دانشگاه می گردد. (از اینجا ، شما می توانید بفهمید که چرا وجه غالب اندیشه در دانشگاه مفید ، مشی لیبرالیستی و مخالفت جدی و فعال با ایده ها و اندیشه های چمهوری اسلامی است). دومین سفر جان کین در سال 1383(یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم)، صورت می گیرد که عمده هدف آن بازسازی توان تحلیل رفته جریان تجدیدنظر طلب بود؛ چه اینکه در آن مقطع تمامی تحلیل ها و نظرسنجی ها از افول اصلاح طلبان و پررنگ شدن ارزشهایی چون عدالت و ... در جامعه حکایت می کرد. بر همین اساس موضوع اصلی اصلاح طلبان این بود که چگونه می توان مجددا قشر متوسط و قشر متوسط رو به پائین جامعه را جذب نمود. راهکار جان کین که طی جلسات متعددی با عناصر حلقه کیان و حزب مشارکت و برگزاری دوره های آموزشیِ گذار به مردمسالاری، مطرح گردید: راه اندازی گسترده سازمان های مردم نهاد (NGO) با حمایت ویژه دولت اصلاحات بود. البته با این گزاره که: رسانه¬ها و نهادهای مستقل و مردمی به مثابه یک آزمایشگاه کوچک هستند که برای فتح عرصه عمومی جامعه باید آنها را فعال نمود. گستردگی زیاد این رسانه ها وسازمان های مدنی باعث می شود تا نهادهای امنیتی در برخورد با آنها دچار مشکل شوند. همانگونه که تمام موارد براندازی نرم در بلوک شرق در بستر انتخابات رخ داد، جان کین و سایر موسسات مطالعاتی غربی نظیر بروکینز، سابان، موسسه رومر و غیرو نیز همین تجویز را برای براندازی جمهوری اسلامی ارائه کردند. این الگو بعدها در قالب شعارهایی چون: « هر خانه یک رسانه»، «ما بی شماریم» و .... در کنار انگاره دروغین تقلب، کودتای نافرجام سبز در 1388 را رقم زد. 🌺🌱🌺🌱
♦️♦️♦️🍂🍂🍂♦️♦️♦️ . تاج زاده ، جعبه سیاه نفوذیهای اصلاحات است .................. این فرد باید مثل مهدی هاشمی معدوم دستگیر و تحت بازجوئیهای عمیق قرار گیرد تا یکی از مهمترین خطوط نفوذ در جمهوری اسلامی ایران کور شود.... .🧩➿🧩➿🧩➿🧩➿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓👓👓👓👓👓 در خصوص فایل صوتی عزیز جعفری در وهله اول می گوئیم باید مدعی ثابت کند که صوت ساختگی نیست دوستی می گفت : اگر این صوت 👆👆👆 از آن مرحوم قاسم افشار و صوت هاشمی است آن فایل هم که به تازگی پخش شده صوت عزیز جعفری است..... .
.🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی(هیبریدی) (5) 2️⃣ دیپلماسی عمومی و فعالیت های فرهنگی-آموزشی انگلستان در ایران ✅ دیپلماسی عمومی نوعی سلطه کامل در ابعاد سه‌گانه حکومت، اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الگوهایِ رفتاریِ ملی در این حوزه‌ها و جایگزینی الگوهای نظامِ سلطه‌ایِ تهدید محقق می‌شود. ابزارهای مورد استفاده در این روند را می‌توان به شکل زیر تقسیم نمود: 🔺- تبلیغات: از طریق رسانه‌های جمعی 🔺- تأثیر‌گذاری فرهنگی: از طریق تبادل کالاهای فرهنگی نظیر فیلم وغیرو 🔺- ایجاد جنگ روانی: از طریق ترویج اطلاعات غلط و ضد‌اطلاعات ✅ تعریف پایگاه رسمی اینترنتی وزارت امور خارجه بریتانیا از دیپلماسی عمومی، "دست یابی به اهداف سیاسی از طریق کار با عموم مردم در کشورهای خارجی" است. مي توان گفت باتوجه به اينكه گفتمان سازي، تصويرسازي و اقناع ديگران در سياست خارجي جايگاه تاثيرگذاري يافته است، به همين دليل نقش رسانه ها (به ویژه فضای مجازی) در پردازش و اقناع ديگران بسيار مهم تر از گذشته شده است. رويکردهاي فرهنگي سياست خارجي - ديپلماسي فرهنگي- در ميان بقيه ابزارهاي سياست خارجي بيشترين تأثير پذيري را از مولفه هويتي دارد. ديپلماسي فرهنگي- مبتني بر تجربه فرانسويها در قرن نوزدهم- در سرمايه گذاري براي تأسيس مدارس و مؤسسات فرهنگي، گسیل مسیونرهای مذهبی به کشورهاي مورد نظر بر مبناي اهداف استراتژيک بود. در این رویکرد قدرت های بزرگ، تلاش خود را برایجاد تغییرات درکشورهاى هدف از طریق تاثیرگذارى برنخبگان جامعه متمرکز مى کنند. در فعالیت هایی مانند؛ برنامه تبادل دانشجو، استاد و پژوهشگر،آموزش زبان انگليسي، ديدارهاي بين المللي، گردشگری و ... تمامی این اقدامات موجب، تردید در مبانی و زیرساخت‌های فکری یک نظام سیاسی، بحران در ارزش‌ها و باورهای اساسی جامعه، بحران در الگوهای رفتاری جامعه می شود. تغییرات حاصل از دیپلماسی فرهنگی؛ ماهوی، آرام، ذهنی، تدریجی و نرم‌افزارانه است که موجب ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین‌کننده هویت ملی یک کشور می شود. در این رویکرد نرم، بدون منازعه و لشکرکشی، کشور مهاجم اراده خود را بر یک ملت تحمیل و آن را با روش‌های نرم‌افزارانه اشغال می‌کند. ✅وزارت خارجه انگلیس محورهای اساسی کنونی دیپلماسی عمومی این کشور را این گونه اعلام کرده است، 1- سرویس جهانی بی بی سی، 2- شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) ، 3- شبکه خبری ماهواره ای بی.اس.ان و 4- سازمان نمایشگاه های فرهنگی و تجاریِ بین المللی بریتانیا. اعتماد سیاست ورزان انگلیسی به این امر به حدی است که؛ جوزف نایِ آمریکائی و استاد قدرت نرم، در شورای فرهنگی انگلستان یادآور می‌شود: «من بر این باورم که اگر تغییرات فرهنگی و اجتماعی مطلوب غرب در ایران اتفاق بیفتد در نهایت، این رژیم تغییر خواهد کرد» ✅شوراي فرهنگي انگليس سازماني مستقل و در بيش از 100 كشور دنيا داراي شعبه بوده و مركز آن در لندن مستقر مي باشد؛ اما در ايران بخش فرهنگي سفارت انگليس محسوب ميگردد. این شورا پس از تعطیلی در سال 1358، فعالیت های خود را در باغ قلهک از 1380 آغاز می کند تا اینکه مجدد در 1387 به علت عدم داشتن مجوز تعطیل می گردد. از فعالیت های آن مي توان به: برگزاري آزمونها و آموزش عمومي و تخصصي زبان انگليسي به 13 هزار نفر در کشور (دوره های آموزش و آزمون های IELTS) ، مشاوره هاي آموزشي، اعطاي بورسيه در مقاطع مختلف تحصيلات تكميلي به نخبگان، محققان، اساتيد دانشگاهها، كارمندان دستگاههاي مختلف، روزنامه نگاران و نظاير اينها اشاره كرد، که از این رهگذر حدود 1میلیارد تومان کسب درآمد نیز داشته است.(شاید بورسیه شدن حسن روحانی از همین طریق بوده است). ادامه👇👇👇 💢💢💢💢💢💢💢💢
ا📌📌📌📌ا ✅از سوي ديگر هدايت پروژه هاي مشترك دانشگاهي به تعداد حداقل 15 پروژه در این سالها، برگزاری جلسات سخنرانی در مسائل سیاسی برای اساتید دانشگاهها، در زمره فعالیت های این مرکز هستند. اگرچه فعاليتهاي مذكور في نفسه اموري عادي به نظر مي رسند؛ اما نكته مهم آن است كه اين مركز انگليسي در پوشش اين پروژه ها اهداف و مقاصدي نظير: شناسايي و جذب نخبگان علمي و دانشگاهي، طرحها و پروژه هاي ملی مراكز تحقيقاتي كشور، جمع آوري اطلاعات در زمينه هاي مختلف در قالب نظرسنجي از مراجعين حضوري، تاثیرگذاری بر نخبگان دانشگاهی؛ و موارد متعدد ديگري را دنبال مي كند. (حسین رسام کارمند ایرانی سفارت 180 استاد دانشگاه را برای همکاری جذب کرده بود). ✅اين شورا با هماهنگي و همكاري با سفارت انگليس در تهران، هر سال در پوشش بورس هاي وزارت خارجه انگليس، تعدادي از بهترين فارغ التحصيلان دانشگاههاي ايران را براي ادامه تحصيل و يا گذراندن فرصت مطالعاتي شناسايي، و با انجام مصاحبه نسبت به اعزام آنها اقدام مي كند. تبلیغات سفارت در مزایای حضور در انگلستان هم جالب توجه می باشد از جمله؛ خدمات درمانی رایگان و تسهیلات برای اشتغال، نتيجه اينكه طبق آمار وزرات علوم اکنون حدود 4100 دانشجوی ایرانی در انگلستان تحصیل می کنند. این روند تاثیرگذاری فرهنگی بر نسل دانشجو و جوان کشور با اعمال بورسی به نام"ندا آقا سلطان" در آکسفورد، و نیز تحرکات سفارت انگلستان در صدور ویزا به شکلی آسان و هماهنگی برای تحصیل در انگلستان برای آنانی که خود را خبرنگار معرفی می کنند و نیز آقازاده های مسئولین (که به گفته برخی منابع بیش از 280 آقازاده در انگلستان تحصیل می کنند)، از جمله سرفصل های سیاست گذاری بریتیش کانسیل است. پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا، در گزارش سالانه شورای بریتانیا که مربوط به سال کاری 10-2009 می‌شود، با قرار دادن ایران در گروه "کشورهای شاهزاده"با این تعریف که مردمشان اعتماد کافی به انگلیس نداشته یا پتانسیل این بی‌اعتمادی را دارند؛ گروه بندی هایی را در 3 گروه؛ رهبران (مسئولین و فرزندانشان، چهره¬های فرهنگی، چهره¬های ملی و مذهبی، ذی‌نفوذها،(فعالان اجتماعی) و داوطلبان (جوانان دانشجو) انجام داده است و راهبرد تبادلات فرهنگی، بورس تحصیلی و ... را پیشنهاد کرده است. آسیب این تحرکات در کوتاه مدت به شکل شناسایی افراد، بهره گیری اطلاعاتی از آنان و یا احیانا تربیت جاسوس بروز می کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
.🌺🌀🌺🌀🌺🌀🌺🌀🌺 جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی (6) ✅ قبلا گفته شد که : شوراي فرهنگي انگليس سازماني مستقل است و در بيش از 100 كشور دنيا داراي شعبه بوده و مركز آن در لندن مستقر مي باشد؛ اما در ايران بخش فرهنگي سفارت انگليس محسوب ميگردد. نقش این شورا در دیپلماسی عمومی است. ضمنا این شورا تلاش وافرداشته و دارد تا با تمامي افرادي كه تحت عناوين مختلف به انگليس اعزام مي نمايد، پس از بازگشت به كشور همچنان ارتباط خود را حفظ نموده و هدف آنان به طور اخص، بر شناسايي و جذب افرادي در دستگاههاي گوناگون جمهوري اسلامي ايران قرار دارد تا با استفاده از آنها به مقاصد و اهداف اطلاعاتي خود در كشور جامه عمل بپوشانند. به عبارت ديگر اين قبيل افراد در زمره مرتبطين شوراي فرهنگي در سازمانهاي مختلف داخلي قرار دارند؛ و از آنان به بهانه هاي مختلف براي شركت در مناسبتهاي جشن سفارت انگليس و یا جلسات سخنرانی شوراي فرهنگي دعوت به عمل مي آيد. در آنجا با طرح موضوعات مورد علاقه؛ اطلاعات كاملي از اين افراد، و همچنين مشاغل و جايگاههاي آنها در مراكز دولتي كسب می گردد. از دیگر فعالیت های فرهنگی سفارت انگلستان موارد زیر است: 🔺- تخصيص بودجه حداقل 300 هزار پوندي براي پرداخت به شبكه هاي منسجم و هماهنگ از سازمانهاي غيردولتي NGO براي بهره گيري از آنان در شرايط بحران 🔺- شناسايي عناصر مطلوب از طريق برگزاري آزمون زبان انگليسيILETS 🔺- تلاش جهت پخش فيلمهاي داراي عدم (مجوز پخش در داخل سفارت) 🔺-برگزاری جشن ها و مراسمات با دعوت از هنرمندان و بازیگران عرصه تئاتر و سینما 🔺-‌ تشکیل کلاس‌های خبرنگاری و رسانه، جهت دهی به تبلیغ مسیحیت و عرفان های نوظهور در کشور 😎حسين رسام، كارشناس – جاسوسِ سفارت انگلستان به نقش شوراي فرهنگي بريتانيا در اين ارتباط گيري ها اینگونه اشاره دارد: دو بخش بورس ها و پروژه ها از مهمترين بخش هاي شوراي فرهنگي بريتانيا در کشورهای دیگربود. براي ايجاد مرتبطين جديد در هر دوره از امتحانات آيلتس که حدود 2 هزار نفر در آن شرکت مي کردند استفاده مي شد و اطلاعات اين افراد در اختيار شوراي فرهنگي بريتانيا قرار مي گرفت. اين شورا از طريق انعقاد پروژه هايي مثلا از وزارت بهداشت، هم به جمع آوری اطلاعات می پرداخت و هم تلاش مي کرد اين نهادها را تحت تاثير خود قرار دهد. راهبرد و سياست ديپلماسي عمومي از اساسي ترين شيوه ها در کشورهاي مورد هدف بود و سفارت انگليس در تهران از طريق وزارت خارجه، سالانه 300 هزار پوند براي اين منظور دريافت مي کرد. .🌺🍃🛑🛑🛑🛑🛑🍃🌺
🌺🌺🌺🌺💢💢💢💢🌺🌺🌺🌺 دو فراز از مقام معظم رهبری : از اسلام سیاسی می ترسند. ✅عدّه‌ای دارند مردم را، جوامع را، جوانان را، اذهان را از اسلام میترسانند؛ اینها چه کسانی هستند؟ درست که مسئله را میشکافیم و در مسئله دقّت میکنیم، می‌بینیم که اینها همان اقلّیّت قلدر و زیاده‌خواهی هستند که از حاکمیّت اسلام میترسند؛ از اسلام سیاسی میترسند؛ از حضور اسلام در متن زندگی جوامع میترسند؛ علّت ترسشان هم این است که منافع آنها لطمه خواهد خورد. اسلام‌هراسی در واقع ترجمه‌ی هراس و سراسیمگی قدرتها در مقابل اسلام است؛ واقع قضیّه این است. یعنی شما اینجا زحمت کشیدید، ملّت ایران تلاش کردند، زحمت کشیدند، مجاهدت کردند، نظام اسلامی را سرِ کار آوردند و این نظام اسلامی را تثبیت کردند، پایه‌اش را محکم کردند، آن را در مقابل حوادث گوناگون مصونیّت و ایمنی دادند و روزبه‌روز قوی کردند؛ این، قلدرهای دنیا را میترساند. اسلام‌هراسی‌ای که امروز وجود دارد، در واقع انعکاس و بازتاب دغدغه‌ی آنها است، سراسیمگی آنها است؛ نشان میدهد که شما پیش رفتید؛ نشان میدهد که اسلام توانسته است حرکت خود را به‌طور موفّق تا اینجا پیش ببرد. ✅مثلاً یک شخصی، یک آدم بانفوذی بتواند یک تعدادی از مردم را یک جایی وادار به یک عکس‌العملی، به یک تحرّکی بکند لکن حرکت عظیم مردم، تکان دادن و به موج درآوردن این اقیانوس عظیم، فقط کار عالِم دینی است، فقط کار مرجع روحانی است؛ و از اینجا میشود راز دشمنیِ قدرتهای مستکبر عالم را با علمای دین، علمای سیاسی، با دین سیاسی، با فقه سیاسی، با عالِم سیاسی فهمید که چرا دشمنند؛ چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است و این قضایای بزرگ را به وجود آورده؛ اینها میدانند، لذا با عالِم سیاسی مخالفند، با مرجع سیاسی مخالفند، با فقه سیاسی مخالفند، با دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند؛ و این حقیقتی است که باید [به آن] توجّه داشت. 🌴🛑🛑🌺🌺🌺🌺🛑🛑🌴
🌱🌺🌱🌸🌱🌺🌱🌸🌱🌺 دو فراز دیگر از مقام معظم رهبری در خصوص اسلام انقلابی ✅ وقتی امام بزرگ ما - آن شخصیت عظیم، آن شخصیت بی‌نظیر در زمان ما - توانست از زبان این ملت، سخن بگوید، همه مسلمانان عالم احساس افتخار و حیات کردند؛ احساس کردند که زنده شده‌اند. این خون تازه‌ای که در رگهای امّت اسلامی دوید، دشمنان را بسیار دستپاچه و سراسیمه کرد. آنها نیروهایشان را روی هم گذاشتند تا با این پدیده عظیم - یعنی اسلام انقلابی که امروز آن را یک ملت فریاد میکند - مبارزه کنند. از روزِ اوّل تا امروز - در طول این بیست سال - مبارزه کردند! مبارزه با چیست؟ مبارزه با عزّت و استقلال ملت ایران و مبارزه با هویت ملت ایران است؛ اما چون اسلام است که این عزّت را داده و به ملت ایران، هویت بخشیده است؛ چون اسلام است که به ملت ایران قدرت بخشیده است تا بتواند آرمانها، آرزوها و خواستهای خود را علناً بر زبان آورد و آن را دنبال کند و از اخم قدرتها و دست نشاندگان آنها و حکومتهای فاسد نترسد؛ چون اسلام است که این امتیاز را به ملت ایران بخشیده است، با اسلام دشمنند. دشمنی با اسلام انقلابی، اسلام امام، اسلام زندگیبخش، اسلامی که وقتی پرچمش برافراشته میشود، همه دنیا را به خود متوجّه میکند؛ همچنانی که امروز هم همین‌طور است. دشمنی با این اسلام به‌خاطر این است که اسلام، دست بیگانگان را از این جا کوتاه کرد و منابع این کشور را از دست بیگانگان نجات داد. لذا امروز خدمت به ایران و خدمت به ملت ایران، عبارت از خدمت به اسلام است. هرکس که امروز اسلام انقلابی، اسلام امام، اسلام زندگی بخش و اسلام مبارزه با ظلم و ستم را گرامی بدارد - نه آن چیزی که به نام اسلام در مقابل ظلم و ستم، تعظیم میکند! آن اسلام نیست، فریب است - هرکس که امروز اسلام حقیقی و به تعبیر امام بزرگوار ما اسلام ناب محمّدی را تأیید و حمایت کند، اوست که برای ایران و ملت ایران، برای تاریخ ایران و آینده ایران و یکایک آحاد این ملت خدمت میکند. بسیجیان این امتیاز را دارند که در میدان این خدمت آماده‌اند. بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. امیدوارم ان‌شاءاللَّه خدای متعال این عید را بر همه ملت ایران، بخصوص بر شما بسیجیان عزیز مبارک کند. ✅ امروز شما ملاحظه کنید در منطقه‌ی غرب آسیا -که اسمش را گذاشته‌اند خاور میانه- قدرتهای درجه‌ی یک مادّی دنیا زمین‌گیر شده‌اند؛ آمریکا امروز در منطقه‌ی غرب آسیا زمین‌گیر است. [اینها] امروز اهدافی دارند، کارهایی دارند، مقاصدی دارند در این منطقه؛ یک بخش از این مقاصد عبارت است از تقویت پایگاه استکباری رژیم صهیونیستی در این منطقه، یک بخش آن عبارت است از تصرّف همه‌ی منافذ و منابع قدرت در منطقه که دولتها و حکومتها بیایند زیر چتر آنها، از امکانات اینها استفاده کنند؛ فرمانروایی بر منطقه، [امّا] امروز نتوانسته‌اند. چه مانع شده است از اینکه مقاصد اینها تحقّق پیدا کند؟ اسلام انقلابی یا انقلاب اسلامی -هر دو تعبیر درست است؛ اسلام انقلابی هم درست است، انقلاب اسلامی هم درست است- که امروز در نظام جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرده. این، مانع شده. اگر اسلام نبود، ایمان به خدا نبود، ایمان به معارف اسلامی نبود، تعهّد و پایبندی به وظایف دینی نبود، نظام جمهوری اسلامی هم مثل دیگران میرفت زیر چتر همین نظام سلطه و قدرت استکباری آمریکا و غیر آمریکا؛ همچنان‌که دیگران رفتند. بنابراین، آماج حمله‌ی آنها همین چیزی است که این بنای اسلامی را به وجود آورده؛ یعنی ایمان. اگر ایمان اسلامی نبود، این کشوری که ما دیده بودیم و این نظامی که ما آن را با گوشت و پوست و استخوان خودمان تجربه کردیم، ممکن نبود که تغییری پیدا بکند؛ این ایمان اسلامی بود. 🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🌾
💢💢💢💢💢💢🌺💢💢💢 امام خمینی و اسلام انقلابی ✅چه بسا اگر این شهادت‌های دلخراش واقع نمی‌شد، آنان با همان خوی شیطانی و با ظاهری فریبنده در صحنۀ بازیهای سیاسی باقی می‌ماندند و بی‌امان ضربه‌های خویش را به انقلاب و فرزندان راستین آن وارد می‌کردند و برای اسلام و مسلمانان مظلوم سنگِ راه می‌شدند و با ضربۀ نهایی امریکا و دیگر ابرقدرتها جمهوری را شکست می‌دادند، یا لااقل پیروزی را به عقب رانده و راه را طولانی می‌کردند، ولی این فاجعۀ غمناک و شهادت‌های پی‌درپی به پیروزی اسلام انقلابی سرعت بخشید. ✅ ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و از همۀ اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت. 💢💢🌾🌾🌾🌾🌾💢💢
.🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 این ایام متعلق است به آقا امیرالمؤمنین ع این ایام بر شما ولایتمدار فرهیخته مبارک باد .🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱ا .
🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹 ✅جنگ ترکیبی ، تبیین ترکیبی (7) ✳️✳️✳️نفوذ جریانی و احزاب تجدیدنظر طلب 🔺در تاریخ جمهوری اسلامی و در دوره های مختلف که بیشتر مصادف با دولت ها هستند، گفتمان های سیاسی خاصی بر فضای کشور حاکم بوده و نیز گفتمان های رقیبی در برابر آن قرار داشته است. اما اصلی ترین نزاع گفتمانی را می توان میان گفتمان انقلابي و ديني (حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری) در برابر گفتمان غيرانقلابي(التقاطي) دانست که از ريزش گفتمان انقلابي، فاصله گرفتن از دال مركزي گفتمان انقلاب اسلامي یعنی ولايت فقيه به وجود آمده است.سرویسهای اطلاعاتی نیز در طول سال¬های گذشته تلاش نموده اند تا ضمن نزدیکی با این جریانات و احزاب سیاسی سابقا انقلابی، از ظرفیت آنها استفاده نمایند. گفتمان توسعه سياسي در دولت آقاي خاتمي (با محوریت حزب مشاركت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب کارگزاران و ...) یکی از فرصت هایی بود که سرویسها در راستای بهره گیری از احزاب داخلی برای نفوذ از آن استفاده کردند. 🔺جریان مشارکت- مجاهدین ، به عنوان چپ سنتي یکی از اصلی ترین جناح های انقلابی کشور به شمار می رفت که عدالت اجتماعي و استقلال را مهم¬ترين هدف نظام اسلامي می دانست. طيف چپ سنتي در مجالس اول، دوم و سوم حائز اكثريت بود و تا سال 1368 قوه قضایيه و قوه مجریه نيز در دست اين جناح بود. اما با پايان جنگ 8 ساله و انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی سردمداران اين طيف كه به تندرو و خشونت‌گرا معروف بودند، سياست صبر و انتظار در پيش گرفتند و برخي از افراد منتسب به آن با حضور در دانشگاه ها و مراكز علمي و گسترش فعاليت رسانه‌اي و تشكيلاتي و نظریه‌پردازي و نظريه‌سازي جديد، مواضع خود را تعديل نموده و طيف چپ نوین يا جديد را وارد ادبيات سياسي ايران كردند که رو به سوي تجدد و نوآوري و بازنگري دارد و در نهايت به نوعي روشنفكریِ لیبرال معتقد است. ادامه دارد👇👇👇 ❇️❇️❇️❇️🌸🌸❇️❇️❇️
🌸🌸🌺🌺 🔺 در واقع جریان چپ نیز دچار تحول فکری شد که ناشی از ارتباط گیری با جریانات روشنفکری ضد انقلاب و غربگرا بود و بدین ترتیب جناح چپ در یک پروژه نفوذ جریانی قرار گرفت. یکی از اصلی ترین وجوه اندیشه این جریان را که ریشه در تاریخ معاصر دارد و به مرور در خلال سال¬های پس از انقلاب توانست استحاله فکری برخی انقلابیون را رقم بزند؛ حس عقب افتادگي و پذيرش استيلا و برتري دشمن به دلیل گرایش به تجدد است. چرا که روشنفكري ايران در خلال تاريخ قريب به 200 ساله خود، هميشه عقب تر از غربي ها به ترجمه، تقليد و ترويج افكار آنها مشغول بوده است. در واقع این نفوذ غیر مستقیم تلاش می کند تا وضعیت حكومت هاي قاجار و پهلوي که در مقابل غرب دچار استحاله فكري و مجبور به پذيرش قهري سيادت سياسي، فرهنگي، اقتصادي و نظامي آنها شده بودند را دوباره احیا نماید. پیشتر حضرت امام خمینی(ره) نسبت به این وضعیت هشدار داده بودند: «ازجمله نقشه‌ها که مع‌الأسف تأثير بزرگي در کشورها و کشور عزيزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زيادي به جا مانده، بيگانه نمودن کشورهاي استعمار زده از خويش، و غرب زده و شرق زده نمودن آنان است به طوريکه خود را و فرهنگ و قدرت خود را به هيچ گرفتند و غرب و شرق، ‌دو قطب قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله‌ گاه عالم دانستند و وابستگي به يکي از دو قطب را از فرائض غيرقابل اجتناب معرفي نمودند! و قصه اين امر غم‌انگيز، طولاني و ضربه‌هايي که از آن خورده و اکنون نيز مي خوريم، کشنده و کوبنده است» جریان چپ خط امام در پیشرفت انقلاب در مسیر غرب زدگی و درنهایت تجدیدنظرطلبی قرار گرفت. نقطه شروع این امر نیز به برنامه ریزی نظام سلطه برای جذب نیروهای انقلابی برای تحصیل در مؤسسه¬ها و دانشگاه¬های غربی و به ویژه انگلستان در ابتدای دهه 1370 باز می گردد. 🔺تأسیس نهادهایی مانند «انجمن روزنامه‌نگاران بدون مرز»، «انجمن شورای صنفی حقوق بشر»، «کانون مدافعان حقوق بشر»، و... تنها تعدادی از مؤسسه¬هایی بودند که با هزینه وزارت کشور اصلاحات تأسیس شدند. افرادی همانند «فریبا داوودی مهاجر»، «لادن برومند»، «رامین جهانبگلو»، «کیان تاجبخش» و... توانستند با استفاده از فضای به وجود آمده، دست به طراحی یک پروژه دقیق برای شبكه سازي از روشنفكران و اساتيد دانشگاه¬ها و فعالان مدني در راستاي يك حركت نرم بزنند. حرکت سیاسی احزاب تجدیدنظرطلب داخلی همزمان توسط شبکه¬سازی اجتماعی سازمان¬های اطلاعاتی نیز پشتیبانی می شد. در واقع برقراری شکل¬گیری شبکه های برانداز داخلی مرتبط با غرب بود كه به سبک براندازی نرم با الگوی انقلاب های مخملی برقرار گردیده بود. ساماندهی براندازی نرم توسط بنیاد سوروس با واسطه افرادی همچون «هاله اسفندیاری»، «کیان تاج بخش» و «رامین جهانبگلو» بخشی از این پیوند و ارتباطات را نشان می دهد. این جریان به دنبال آن بودند که لايه هاي ديگري از جامعه همچون زنان، روزنامه نگاران، استادان دانشگاه، نخبگان، كارگران و هنرمندان را به ميدان تقابل با نظام بکشانند تا زمينه هاي طرح هاي نرم براندازي به‎ صورت فراگير و گسترده در كشور فراهم گردد. براساس اعتراف هاله اسفندیاری، بنیاد سوروس با حمایت از برنامه‌های خاورمیانه‌ای مركز آمریكایی «ويلسون»، به‌دنبال ایجاد یك شبكه غیررسمی در ایران جهت عملی نمودن اهداف براندازی نرم بوده است. 🔹🔹🔹🔹🔹🔴🔹🔹🔹🔹
. 🌷🌷🌷🌸🌸🌸🌸🌷🌷🌷🌷 ✳️جنگ ترکیبی - تبیین ترکیبی (8) ♦️. براساس اعتراف هاله اسفندیاری، بنیاد سوروس با حمایت از برنامه‌های خاورمیانه‌ای مركز آمریكایی «ويلسون»، به‌دنبال ایجاد یك شبكه غیررسمی در ایران جهت عملی نمودن اهداف براندازی نرم بوده است. ✅ سند «تأملات راهبردي سیاسی تشکیلاتی حزب جبهه مشاركت اسلامی» كه به عنوان بیانیه پایانی کنگره یازدهم جبهه مشارکت در 15/9/87 صادر شد نيز بر استفاده از فرصت انتخابات به عنوان روش گذار از وضع موجود «سلطانيسم» به «دموكراسي تمام عيار» تأكيد داشته است. امری که در مقاله سعید حجاريان در اسفند 87 و در پایگاه اينترنتي حزب مشاركت به خوبی نمود دارد: «امروز با گسترش پديده جهاني شدن و فروريختن ديوار امواج تلويزيوني و رسانه‌اي از انقلاب رنگي از راه دور صحبت مي‌شود يعني قدرت‌هاي بزرگ، نهادهاي بين‌المللي و كميسيون‌هاي حقوق بشر مي‌توانند از طريق اينترنت و تلويزيون به بسيج توده‌اي بپردازند و رهبران رژيم‌ها را در ميان مردم بي‌اعتبار سازند. به اين ترتيب شكاف بين دولت و ملت عميق‌تر مي‌شود و زايمان انقلابي سريع‌تر و كم‌هزينه‌تر اتفاق مي‌افتد». در صفحه 6 آن بیانیه تسخیر پایگاه¬های اصلی حاکمیت، یعنی ریاست جمهوری، مجلس و مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک راهبرد کوتاه مدت مدنظر قرار داده شدو در صفحه 21 عدم پذیرش «همیشگی بودن قوانین موضوعه به بهانه مبتنی بودن آنها بر شریعت» مورد تأکید قرار گرفت. ✅ پس رویکرد توسعه سیاسی اصلاح طلبان اساس وحدت ملی و ثبات سیاسی نظام را هدف گرفته بود، نظام سلطه نیز احساس نمود که با اتكاء بر راهبرد «فشار از بيرون و تغيير از درون» و همچنين «درگیری¬های غيرِخشونت‌آميزِ» سامان يافته، می توان تغييرات دلخواه را در ایران ایجاد نمود. بنابراین زیرپروژه¬هایی همچون مطبوعات زنجیره ای، قتل های زنجیره ای، همه¬پرسی قانون اساسی، درگیری کوی دانشگاه، تحصن مجلس ششم، نظریه سازی اسلام خشونت- اسلام تسامح، کثرت گرایی دینی، لوایح دوقلو، افشای برنامه هسته ای و در نهایت فتنه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری 1388 و... همه در چارچوب پروژه توسعه سیاسی اصلاح طلبان طراحی و اجرا شد. ✅ اصلاح طلبان حتی پس از خروج از قدرت نیز با انتخاب راهبرد «نافرماني مدني» به بحران سازی برای نظام پرداختند که نمود برجسته آن که حاصل همکاری آگاهانه و یا همراهی نااگاهانه بخش زیادی از اصلاح طلبان با اپوزیسیون خارج نشین و سرویسهای نظام سلطه در دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود. هرچند فتنه 88 با تصمیم¬های به موقع مقام معظم رهبری و بصیرت سیاسی و صبر مردم نتوانست از استحکام نظام جمهوری اسلامی بکاهد، اما بی تردید سیاست ورزی اصلاح طلبان در هماهنگی با نظام سلطه، آسیب های جدی به وحدت ملی در جامعه ایرانی وارد آورد. ادامه👇👇👇👇