⭕️فیلم کامل مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در برنامه "شب سینما" شبکه ۴
▫️موضوع: 40 سال سینمای انقلاب
https://www.aparat.com/v/dVQUF
🆔 @jalili_vahid
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ۲۰ سوال شهید آوینی از سینمای ایران
🆔 @jalili_vahid
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گام سوم سینما "رسانه" است
"اگر آن موقع یک عده تلاش میکردند سینما را صرفا به مثابه هنر نگاه کنیم، آوینی تلاش کرد وجه صنعتی سینما و وجه سرگرم کنندگی آن و ارتباطش با مخاطب عام را به رخ بکشد. ولی در تعریف سینما، باید پذیرفت مسئله به هنر و صنعت محدود نمیشود. بلکه "هنر، صنعت، رسانه" مطرح است. سینما بُعد رسانهای هم دارد"
▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما»
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کلاس درس غربزدهها برای الیور استون!
"سال پیش آقای الیور استون به ایران آمد و یک جلسه با فیلمسازان ایرانی برای او گذاشتند. آقای استون گفت شما چرا از سینما برای روایت انقلابتان استفاده نمیکنید؟ آنجا یک نفر از داخل جمعیت داد زد آمدیم حرف هنری بشنویم، از سیاست حرف نزن!"
▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما»
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ منتقد «فیلم» چرا اما منتقد «سینما» نداریم
"کلیت سینما باید با یک دیدگاه راهبردی نقد شود. ما الان نمیآییم ضرایب را در سینما بررسی کنیم و ببینیم چه خبر است"
▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما»
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اهمیت سینما کم از انرژی هستهای نیست/ خلاءهای سینمای ایران به رخش کشیده نشده است
"بنده اعتقادم این است که سینمای ما کمتر از انرژی هستهای نیست! و به همین دلیل است که دشمن برایش برنامه دارد و برای منحرف کردن مسیرش خیلی کار میکنند"
▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما»
🆔 @jalili_vahid
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هنرانقلابی و رویای ایرانی
🔹 هنر مداحی که هیچگاه مورد اعتنای روشنفکران غربزده در ایران نبوده است – مگر برای تمسخر و تخریب – این سالها به مدد جوشش خلاقانه هنرمندان انقلابی؛ به ترازی نزدیک شده است که میتواند الهام بخش دیگر شاخههای هنر کشور باشد.
🔹 یانکیها؛ بیش از صد سال است "رویای آمریکایی" را با سینما پشتیبانی کردهاند و از مهمترین کارکردهای هالیوود؛ رویاسازی برای جامعه آمریکایی بوده است.
🔹 این کارکردِ سینما، در ایران با طراحی جریان روشنفکری به "کابوس سازی" تغییر کرده است و ایرانیان را مجبور کردهاند در آینه مقعر سینمای کن و برلین و اسکار؛ تصویری کج و کوله و کابوسوار از ایران انقلابی را به تماشا بنشینند. رسانه ملی جمهوری اسلامی هم با انبوه سریالهای سیاه و تلخ یا پوچ و باری به هر جهت خود، عمدتا در همین پازل، گویی به نقشی که دشمنان ایران برایش تعریف کردهاند وفادار مانده است.
🔹 در فقدان سینمای ملی و رویاساز، این مداحی درخشان سید رضا نریمانی را ببینید تا دریابید وقتی از هنر ملی و آرمانی و رو به آینده حرف میزنیم از چه سخن میگوییم و رسانههای زرد و روشنفکران غربگرا و مدیران منفعل؛ چه فرصتهای شیرین و بزرگی را در هنر؛ از جامعه ایرانی دریغ کردهاند.
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جولان انجمن حجتیه در مشهد
وحید جلیلی در برنامه اشاره:
🔹 انجمن حجتیه در مشهد در حال توسعه تشکیلاتی و با برنامهریزی در حال توسعه فرهنگ منحط خودش است.
🔹 اینها به خیال خام خودشان میخواهند که اسلام مبارز، اسلام جهاد، اسلام شهادت، اسلام محمود کاوهها و برونسیها و قاسم سلیمانیها را کنار بزنند و یک اسلام مورد پسند علیا حضرت ملکه الیزابت را ایجاد کنند تا کوچکترین خطری از این اسلام، منافع اربابان آمریکایی و انگلیسی اینها را تهدید نکند.
🆔 @jalili_vahid
🔴 ابد و یک روز صفر؛ دو فیلم با یک بلیت
"قاسم سلیمانیها را فراموش کنید، ایران را روبوت ها حفظ میکنند"؛
این اصلیترین تم «روز صفر» است که کارگردان البته با تعابیر دیگری در نشست بعد از فیلم به آن تصریح میکند: «این فیلم را ساختم تا به حافظان امنیت بگویم این قدر طلبکار نباشید از ملت؛ خودتان این شغل را انتخاب کردهاید؛ کارت را انجام دادی بیا برو...دیگه اینقدر طلبکار نمان!»
تنها گروهی که همه به آنها بدهکارند، دستهای از روشنفکران ایرانی هستند که میتوانند بابت طلبشان حتی سربازان گمنام امام زمان را؛ (به هر دو معنا) لخت کنند!
روشنفکر ایرانی دوست دارد تو جیمز باند باشی؛ حالش گرفته میشود وقتی نماز میخوانی، کلافه میشود وقتی یا حسین و یا زهرا میگویی، حتی وقتی کنار پرچم ایران میایستی. به خشم میآید وقتی کارت را جهاد فی سبیل الله می دانی
چگونه تحمل کند تو را وقتی نقشه ریگی را نقش بر آب و دین قلابیش را رسوا میکنی؟
مأموریت ریگی نباید شکست بخورد!
از نگاه حاج قاسم، مهمترین جرم ریگی آن است که به غارت ایمان مردم آمده است و نه فقط امنیتشان.و از نگاه روشنفکرها مهمترین جرم حاج قاسم آن است که تصویری که کاخ سفید دوست دارد از اسلام بدهد را، رسوا میکند.
قاسم سلیمانیها، با هویت عمیقاً دینی و معنوی شان کابوس طیف روشنفکران ایرانی از سکولار و لائیک تا ملحد وآته ایستاند.
روز صفر؛ رسماً دو فیلم است.
یک فیلم، ماجرای پیدا شدن ریگی است و فیلم دوم ماجرای مفقود شدن مجاهدان متدین مخلصی که شرّ این مهره اسلام آمریکایی را از سر ملت کم کردند.
روز صفر ماجرای فیلمسازی است که میلیاردها تومن از وزیری که زیرکی و اینتلیجنس در چشمهایش موج میزند پول میگیرد تا مامورانش را پیش چشم او لخت و بی هویت و از ذیل پرچم ایران خارج کند.
باید اعتراف کرد این عملیات به مراتب از دستگیری ریگی پیچیدهتر و حرفهایتر است و میشود فیلمی کمدی در همین ژانر و چه بسا جذابتر از روز صفر در موردش ساخت: " ماجرای دزدیدن یک قهرمان جان برکف مؤمن و مسلمان و جایگزین کردنش با یک روبوت لائیک آمریکایی!"
جالب است فیلمساز که قطعاً بیش از رضای واقعی (و نه آن روبوت ساخت آمریکا که در فیلم میبینیم) برای فیلمش پول گرفته،به دنبال کنشی سیاسی و اجتماعی و دادن پیام به حافظان امنیت است که:" رویتان را زیاد نکنید"؛ اما مدافعان بیمرز ایران؛ به فتوای فیلمساز محترم فقط باید بیزنسمن باشند و حق ندارند پیام و آرمانی برای جامعهشان داشته باشند و جانشان را بر سر دین، خدا، آرمان، اعتقادو وطن، کف دست بگیرند.
فرو کاستن وطن به آغل؛ پروژه قدیمی روشنفکری ایرانی است که ترور شخصیت قاسم سلیمانیها مرحله جدیدی از آن است.
قاتل حاج قاسم تنها آن سگ زردی نیست که در کاخ سفید زوزه میکشد، بلک واترهای ایرانی، زدن تیر خلاص و حل کردن هویت قاسم سلیمانیها در اسید سینمای لائیک را برعهده گرفتهاند.
آنها که از نزدیک، شکارچیان اطلاعاتی ریگی را - که از مؤمنترین و متدینترین بچههای وزارت هستند -میشناسند در برابر این حجم از وقاحت روشنفکری ایرانی برای مصادره حماسههای مجاهدان مسلمان مبهوت شدهاند و البته چه جای تعجب؟
غرب اراده کرده است که جهنم و بهشت و خدا و رسول الله و شهادت و جهاد و ...را در روایتی کاریکاتوری از زبان داعش و جندالله و ... به نمایش بگذارد و روشنفکر ایرانی در انجام این مأموریت به یاریش بر میخیزد.
روشنفکر خشمگین که نمیتواند مردمانی را که صیاد شیرازیها و حججیها و قاسم سلیمانیها را با فریاد یا حسین و یا زهرا تشییع میکنند از یاد ببرد، وارد میدان میشود تا اگر آمریکاییها جسم سلیمانی را قطعه قطعه میکنند و از ملت میگیرند؛ او روح و تفکر و روحیه و مکتب سلیمانی را محو و با یک ورژن عمیقاً دروغین با ویژگیهای لائیک و آمریکایی جایگزین کند.
روزصفر مصداق اتمّ یک فیلم ایدئولوژیک است. ایدئولوژی بمثابه آگاهی کاذب و برساخته معادلات قدرت طلبانه ای که یک سویش برآوردن ریگی هاست و سوی دیگرش ترور فیزیکی و شخصیتی حاج قاسمها. دقیقاً در امتداد ماموریتی که آمریکاییها برای ریگی تعیین کرده بودند عمل میکند: منحصر کردن چهره دین در تحجر و منجی نمایی و قهرمان سازی از سکولاریسم و لائیسیته و قاعدتاً هر دو پیش آمریکا ماجورند.
ریشوی فرصت طلب آخر فیلم؛ دقیقاً خود کارگردان است که به نمایندگی از جریان روشنفکری (که کوچکترین نقشی در دفاع از ایران در چهل سال گذشته نداشته است) به سرقت و مصادره حماسه فرزندان مؤمن یک ملت مسلمان آمده است. صدالبته عبور از بایکوت به تحریف؛ نشانه دیگری از شکست روشنفکری ایرانی در برابر انقلابی است که چهل سال تلاش غربزده ها برای نادیده گرفتن پیروزیها و پیشرفتهایش، ناکام مانده است.
نسل جدید سینمای انقلاب اسلامی؛ سینمای سانسور و بایکوت را شکست داده و گام بعدی، غلبه بر سینمای تحریف است
@jalili_vahid