وحید جلیلی
🔰 شیعه یا محب
🔻 وقتی ولایتعهدی برای حضرت رضا تثبیت شد، روزی دربان حضرت رضا علیهالسلام خدمت حضرت عرض کرد: عدهای آمدهاند و میگویند ما شیعه علی علیهالسلام هستیم و میخواهیم خدمت امام رضا علیهالسلام برسیم. حضرت فرمود: من کار دارم آنها را رد کن.
🔻 آن عده فردا باز آمدند و همان حرف را تکرار کردند: ما جمعی از شیعیان علی علیهالسلام هستیم و آمدهایم آقا را زیارت کنیم.
حضرت دوباره فرمود: آنها را بر گردان. برای مدت دو ماه هر روز آنها میآمدند و درخواستشان را عرضه میکردند و حضرت میفرمود: من کار دارم، بگو بروند.
🔻 آنان ناامید شدند. به دربان حضرت گفتند به امام بگو: ما شیعیان پدرت علیبن ابیطالب علیهالسلام هستیم. ما دو ماه است میآییم و شما اجازه نمیدهید. این مایه شماتت دشمنان شده است. ما از اینجا میرویم؛ ولی از شهرمان نیز فرار میکنیم.
🔻 چراکه وقتی این داستان در آنجا نقل شود مردم میگویند حتماً آنها گناه بزرگی مرتکب شدهاند که آقا راهشان نداده است. برو و به آقا بگو: ما تلخی شنیدن این شماتت اعداء را دیگر نمیتوانیم تحمل کنیم.
🔻 وقتی کار به اینجا رسید، حضرت فرمود: بگو بیایند. آنان آمدند سلام و احترام کردند؛ اما حضرت اعتنایی به آنها نکرد، حتی اجازه نشستن هم به آنها نداد.
🔻 آن عده گفتند: ای پسر رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم راز اینکه پس از دوماه انتظار دیدار، ما را اینگونه مورد خفت و خواری قرار میدهید چیست؟ با این رفتاری که با ما شیعیان میکنید دیگر کسی شیعه نمیماند.
🔻 حضرت فرمود این آیه را خواندهاید؟ هر بلایی به شما میرسد، حاصل رفتار خودتان است. آن عده بیشتر ناراحت شدند و گفتند: مگر ما چه گناهی کردهایم که اینگونه باید تنبیه شویم؟ حضرت در جواب فرمودند: این را من از قرآن یاد گرفتم که شما را مورد عتاب قرار دهم؛ پدران من هم همینطور بودند. آنان گفتند: مگر ما چه گناهی کردهایم؟ زیرا شما دروغ بزرگی گفتید. شما ادعا میکنید که شیعه هستید؛ ولی شیعه نیستید. چون این ادعای دروغ را کردید باید مجازات بشوید.
🔰 شیعه کیست؟
🔻 سپس حضرت ابتدا نام امام حسن علیهالسلام و امام حسین علیهالسلام را میبرد و بعد نام سلمان، ابوذر، تا محمدبن ابیبکر.
🔻 ایشان میفرمایند شیعه ایناناند. در اینجا حضرت ویژگیهای آنان را برمیشمارند: کوچکترین اوامر علی علیهالسلام را مخالفت نکردند. هرچه را ایشان نهی کرد، آنها هم ترک کردند. یعنی مطیع واقعی حضرت علی علیهالسلام بودند.
🔻 این در حالی است که شما ادعای شیعه بودن میکنید و بیشتر رفتارهایتان با رفتار علی علیهالسلام تفاوت دارد و برخلاف دستورات اوست. شما حتی در انجام واجباتتان کوتاهی میکنید.
🔻 شما حقوق بزرگ برادرانتان، کسانی که اخوت فیالله دارند، ادا نمیکنید.
🔻 جایی که نباید تقیه کنید، تقیه میکنید و جایی که باید تقیه کنی.
🔻 یعنی شما پیرو خواستههای دل هستیداگر شما میگفتید ما علی علیهالسلام را دوست داریم، با دشمنانش دشمن هستیم و با دوستانش دوستیم. من نمیگفتم شما دروغ میگویید.
🔻 آری شما علی و دوستان علی را هم دوست میدارید و با دشمنانش هم دشمنید؛ اما شیعه بودن تنها به این نیست. بلکه علاوه بر این شما باید دقیقاً رفتارتان با رفتار علی علیهالسلام هماهنگ باشد، اینکه فقط بگویید ما علی علیهالسلام را دوست داریم برای شیعه بودن کافی نیست.
🔻 ولی شما ادعایی کردید که اهلش نبودید. اگر بنا نگذارید که رفتارتان را مطابق این ادعایتان قرار بدهید؛ یعنی اگر کارتان گفتارتان را تصدیق نکرد، هلاک خواهید شد. مگر خدا به شما رحم بکند؛ والا با این گناهی که مرتکب شدهاید، یعنی ادعای شیعه بودن کردید، مستوجب عقوبت هستید!
🔻 گفتند: آقاجان ما از اینکه ادعای شیعه بودن کردیم استغفار میکنیم. از این پس همانطور که شما یاد دادید، ما میگوییم: علی علیهالسلام را دوست داریم و دشمنانش را دشمن میداریم، باشد تا از راستگویان باشیم.
🔸 بحارالانوار جلد 68 صفحه 158
🆔@jalili_vahid
بسم الله البدیع
#ایده_تحولم_آرزوست
1/ شنبه با یکی از دوستان قدیمی پیام رد و بدل میکردیم. در اثنای بحث به مسائل تربیتی بچهها رسید. گفت: "چند روزی است تلویزیون، سریال دودکش 2 رو داره پخش میکنه. بخشهائی از قسمت اولشو دیدم، مناسب بچه ها و حرمت خانواده نبود. مجبور شدم یه جوری سر بچهها رو گرم کنم و نذارم ببینند. "برام جالب بود، فصل اول و حتی بخش دومش که با نام پادری پخش شد، سریالی خوش دست و در چارچوب بود ولی حالا همان نویسنده، کارگردانی رو هم (بجای محمدحسین لطیفی در دو سریال قبلی) بعهده میگیره و بعد...
2/ اگر نگیم از اول انقلاب، حداقل 27 ساله که تلویزیون رو خودیها یا همانها که پای راستشان را در زمین انقلاب میدانیم اداره کردهاند، پس چه شده است که بعد از نزدیک به سه دهه، تلویزیون حتی از سالهای اولیه این سه دهه هم برای خانوادهها امن نیست و باید حتما در خانه ممیزی کنند و بعد بچه ها رو پای تلویزیون بنشانند.
3/ تلویزیون بیشتر از اینکه در همه این سالها با یک ایده تحولی حرکت کند در دام روزمرگیها افتاده بطوری که سالهاست درگیر پرکردن آنتن به هر طریقی است. حداقل و فقط سالی هزار قسمت سریال باید توسط سیمافیلم برای شبکه ها آماده یا مجوز آمادهسازی اش صادر شود فلذا همچنان لنگ نان شب است.
4/ ورودی نیروی انسانی تلویزیون با گزینش سفت و سخت، سعی میشود از باصطلاح خودیها جذب شود. لذا نیروی انسانی وارد شده در رسانه نیز مهر تائید نظام را خورده است. اما در کدام بخش؟ بجز معاونت سیاسی، در سایر بخشها غالبا دور از آنتن و با فاصله معنادار از گروههای برنامهساز و یا حداکثر مشارکت در ساخت برنامههای جیم و دال و...
5/ شهریور سه سال پیش یکی از بزرگان نظام در دیدار با مدیران رسانه میفرمودند (نقل به مضمون و با سانسور اسامی): پخش صحبتهای فلان اندیشمند برجسته اسلامی یا بهمان مفسر قرآن برای استفاده در آنتن تلویزیون خوب است ولی بدانیم اگر این صحبتها ترجمه به متنهای اقتباسی و نمایشی نشود، بیننده عام تلویزیون رغبت کمتری به دیدن آن میکند و تقریبا اینگونه صحبتها بسیار کم مورد توجه مخاطب توده قرار میگیرد....در این رده چقدر #نیروی_تراز_و_کارآمد تربیت شده است؟ اصلا این تربیت، کجای دستورکارهای رسانه است؟
6/ رسانه در همه این سالها اداره شده است، شاید به نسبت بودجه و درگیریهای دیگرش هم بد اداره نشده باشد ولی این مسیری که می رویم شاید برای برخی نان داشته باشد (که دارد... مثل اینکه خوب هم دارد) اما برای انقلاب، آبی بهمراه ندارد.
در حقیقت، درست است که اداره کلان رسانه و حتی جذب نیرو در قسمتهای سیاستگذاری و بدنه کارشناسی ستادی با فرمولهای غربالگری انقلابی سامان یافته است، اما همچنان آنتن از طریق درپشتی بدون غربال و حساسیت لازم در حال تامین است. و چون همیشه لنگ آنتن هستیم لذا با غمض عین و فروکاستن شدید و غلیظ انتظارات، از آن گذشته و میگذریم.
7/ رسانه ملی، در همه این سالها بدون کوچکترین نشانه از داشتن #ایده_تحولی فقط اداره شده است. یعنی نیروهای اصلی و صفی که با استاندادهای حرفهای رسانه هم منطبق باشند، کمتر در مجامع رسمی رسانه (مثل دانشگاه صدا و سیما) یا مجامع ضمنی تربیت نیرو (مثل گروههای برنامهساز) رشد پیدا کردهاند. نیروهای خوب انقلابی نیز یا از نظر عده، تعداد قلیلی هستند یا در فضای حرفهای رسانه و اتمسفر حاکم، شبیه بقیه شدهاند.
8/ بعد از بیست و هفت سال (اگر نگوئیم چهل سال)، همچنان مشغول کارهای ضربتی و تند و سریع و "در برهه حساس کنونی" هستیم و هنوز به ایده تحولی و اجرای آن نرسیدهایم. حتی ایدههای فاخری مثل #جوانگرائی دستخوش بازیهای مدیریتی و کش و واکشها و سهمخواهیها شده است و ذیل فکرهای سطحی دست و پا میزند تا شاید جوانمرگ نشود.
ادامه متن در پست بعدی:
👇👇👇
ادامه:
9/ #دولت_مردمی_و_انقلابی میتواند گرفتار همین آفت سهمگین باشد مخصوصا اگر و فقط اگر بخواهد با روزمرگی و تامین نیازهای روز حرکت کند. حقیقت ماجرا این است که وضعیت اجرائی کشور بعد از دستپخت 8 ساله آقای روحانی و دوستان، شبیه آنتن تلویزیون است که نیازهائی ضربتی و اقداماتی فوری را میطلبد اما اگر دولت در دام همین نیازها و اقدامات که بسیار دشوار و صعب هم هستند بیفتد و نتواند _لااقل_ ایده تحول ریل حکمرانی و نیروهای مورد نیازش را کلید بزند و در دام روزمرگیها بیفتد، فرصت پیش آمده به ثمن بخس بر باد فنا خواهد رفت.
10/ لازم است نیازهای فوری در کنار اصلاح و #تغییر_ریل_حکمرانی و اقدام برای #تربیت_نیروی_کارآمد، جدی گرفته شود. اینکه فقط مشکلات آنی برطرف شود، اقدامی عارضهیابانه است که به هیچ وجه ریشه و علتها را ترمیم نمیکند. لذا اگر نگاهی بلندتر به مسالهها نداشته باشیم، بدانیم مسالههای فردایمان همین راهکارهای امروزمان است...
11/ دولت مردمی، هم یک اسم شریف است و مهمتر از اون یک رسم انقلابی. برای مردمی شدن نیاز به یک برنامه مشارکت مردم یا همان مردمی سازی داریم که سالهاست توسط رهبر فرزانه انقلاب فریادش زده میشود. لذا سامانههای معرفی مدیران یا اخذ ایدهها میتواند نمای ورودی یک دولت مردمی باشد اما درون بنای آن، نیازمند معماری ظریف برای #مردمیسازی و مشارکت مردم در امور هستیم. مراقبت از اینکه در نمای بیرونی مردمیسازی نمانیم و گرفتار #شعارزدگی یا سطحی کاری نشویم، یک اولویت اساسی است. تجربه #اصل_44 و سوءمدیریتهای حاصل از آن در جلوی چشمان سیاستگذاران و کارگزاران است که یک فرصت کم نظیر، چگونه با بیدرایتی به محاق رفت...
#امروز_رشد
#مصباح_الهدی_باقری
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق
وحید جلیلی
⬛️ «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
▪️ برادر نازنینم محمدسرور رجایی دنیا را وداع گفت. در طول نزدیک به بیست سال آشنایی، چیزی جز صفا و صداقت و همت و آرمانخواهی از او ندیدم. حضور شیرین و الهام بخش او در میان فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی یادآور پیوندهای عمیق ملتی بود که خطکشیهای استعماری، آنها را از هم جدا خواسته و ساخته است.
▪️ ظهرها که در حسینیه هنر به امامت میایستاد، انگار زیر نگاه حضرت ربوبی صف کشیده بودیم که از جمله، پیوند تاریخی و فرهنگیمان را با هم و با ملکوت تازه کنیم.
▪️ غریب بود و آشناتر از بسیاری مدعیان، به فرهنگ اسلامی و انقلابی. تلاش بی ادعا ومؤمنانهاش برای ثبت خاطرات رزمندگان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس و شهدای ایرانیِ جهاد افغانستان، کار ممتازی است که هرچه بگذرد، قدرش بیشتر شناخته خواهد شد.
▪️ از روزنامهنگاری و پژوهش و تاریخ شفاهی تا نویسندگی و فیلمسازی در کارنامهاش هست و عمدتا در موضوعات بدیع و بکری که پیش از او کمتر کسی به فکرشان بود.
▪️ در عین تواضع و بی ادعایی، بر خلاف بسیاری از ما مدعیان، بود و نبودش فرق داشت.
▪️ در قصه مردم فارسی زبان منطقه؛ حالا او "یکی بود"ی است سرشار از خاطراتِ الهامبخشِ شهیدان؛ و "یکی نبود"ی حسرتبار و دریغانگیز از همت شاهدان و راویان.
▪️ گزافه نیست اگر این راوی مخلصِ شهدای غریب را، از حیثِ فعالیتها و دغدغههای روایت فتحیاش؛ آوینی افغانستان بنامیم.
▪️ سرفصلهایی که او با کار مخلصانه و پیگیرِ خود در ادبیات دفاع مقدس و مطالعات بینالملل انقلاب اسلامی گشوده است، منحصر به فرد است و رهرو میطلبد.
▪️ مصیبت سنگین فقدان وجود نازنینش، مرهمی بهتر از پیگیری دغدغههای مبارکش و در اهتزاز نگه داشتن پرچمی که او برافراشت، ندارد.
▪️ به حق روز عزیز غدیر، انشاالله نامش در زمره موالیان صادق امیرمومنان علیه السلام، ثبت شود و با دوستان غریب شهیدش خصوصا شهید دکترموسوی گردیزی که به زودی خاطراتش به روایتِ رجایی عزیز منتشر خواهد شد؛ محشور باشد.
▪️ خدا در این داغ تلخ، به ما صبر بدهد و به خانواده گرانقدر و همراه و صبورش بیشتر.
▪️ غفرالله له و لنا.
🆔@jalili_vahid
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هشدار قرآن به حزباللهیها
📆 به بهانه 24 ذیالحجه سالگرد نزول آیه ولایت
🆔@jalili_vahid
وحید جلیلی
🔰 هشدار قرآن به حزباللهیها 📆 به بهانه 24 ذیالحجه سالگرد نزول آیه ولایت 🆔@jalili_vahid
🔰 هشدار قرآن به حزباللهیها
📆 به بهانه 24 ذیالحجه سالگرد نزول آیه ولایت
✅ "انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یُوتون الزکوه و هُم راکعون"
✅ از امیرالمومنین اسمش را هم نمیآورد فقط صحنه را توصیف میکند، صفت را توضیح میدهد. بنده توی این مسجد نشستهام. خیلیهای دیگر هم هستند. یک فقیری محتاجی وارد میشود، بنده چکار میکنم؟ - خودم را عرض میکنم- بلافاصله بلند میشوم الله اکبر، بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدالله رب العالمین،.... ما که داریم نماز میخوانیم برو سراغ بقیه.
✅ یعنی بلافاصله دین خودم را سپری قرار میدهم که مبادا مسئولیت اجتماعی بیاید سمت من. این یک نوع دینداری است که امثال من داریم.
✅ توی آن مسجد آن همه آدم هستند کی به آن فقیر کمک میکند؟ علی. در چه حالتی؟ در رکوعش. آن هم رکوع نمازهای آنها در اوج معنویت، آیه نازل میشود: "این قرائت از دین باید حکومت کند" دینی که معنویت و عدالت؛ عبادت و مسئولیت؛ در آن در کنار هماند. مواظب باشید بچه مسلمانها، بچه حزباللهیها، مومنین، این قرائت از دین باید حکومت کند. هر کس دیگری علَم حکومت دینی برافراشت، با قرائتهای دیگر، بدانید یا فاسد است، یا خائن است، یا خیلی پیاده است، بیسواد است. این موضع قرآن ماست در مساله امامت و ولایت.
✅ کسی که دم از ولایت میزند اما مثل امویها زندگی میکند دروغگو ست.کسی که دم از علی میزند اما نامه حضرت به عثمانبنحنیف را با رفتارش مسخره میکند و هیچ حساب میکند، دروغگوست.
✅ کسی که دم از ولایت میزند و به شکلگیری اشرافیت سیاسی و اقتصادی کمک میکند و حساسیتی نسبت به رنج جمهور مردم ندارد دروغگوست.
🆔@jalili_vahid
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ای کاش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیانیه نمیداد!
🔻 فرهنگ را بهانه کردند که با آن عدالتخواهی را بزنند.
🔻 ما ازکدام فرهنگ سخن می گوییم؟ اگر یک امام جمعه، جبهه فرهنگی را با تعریفی که دوستان دارند در یک شهر کوچکی مثل لواسان تقویت نکرده است باید برکنار بشود! من یک سوال مطرح میکنم اگر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با یک حرکتی جبهه فرهنگی انقلاب در کل کشور را تضعیف کرد چه برخوردی باید با او بشود؟
🔻 شما که این حرکت را انجام دادید آیا به تبعات کار خودتان و ضربهای که به جبهه فرهنگی انقلاب زدید واقف هستید؟
🔻جبهه یعنی خط درگیری؛ آیا کار فرهنگی که ما میکنیم بچهها را به آن خط درگیری با مستکبران با سرمایهداران زالوصفت میرساند یا نه؟
🔻تعارفات جواب نمیدهد عزیزان وضعیت کشور را الان ببینید آیا اگر ائمه جمعه ما عدالتخواه بودند و اجازه عدالتخواهی به آنها داده میشد مفاسد در برخی حوزهها اینقدر رشد میکرد؟
🔻دوستان گفتهاند بچههای بسیج و سپاه از ایشان راضی نبودند؛ اگر لواسان سپاه دارد آن زمانی که دهها هکتار از محیطزیست آنجا تبدیل میشد به کاخهایی برای مرفهین بیدرد آنها کجا بودند؟ بچههای بسیج "مستضعفین" کجا بودند که اجازه دادند چنین اتفاقاتی بیفتد؟
🔻 از حاج آقای علی اکبری دعوت میکنم که در یک گفتگویی _ما شاگرد و شما استاد_ بنشینیم راجع به جبهه فرهنگی که گفتند ما خیلی دغدغه داریم با هم صحبت کنیم که درباره جبهه فرهنگی شما چه کار میتوانستید بکنید و چه کار کردهاید؟
🆔@jalili_vahid
بلوای بدویت مدرن یا کاریکودتای تمدنی.pdf
256.7K
🔰 بلوای بدویت مدرن یا کاریکودتای تمدنی
✅ نگاهی تاریخی به پرده جدید تقابل نافرجام غربگرایان با ایرانگرایان
🔻 سخنرانی وحید جلیلی در جمع گروهی از فعالان دانشجویی پیرامون وقایع اخیر
🆔@jalili_vahid
ma-mitavanim-ma-masulim-9602Web.pdf
6.94M
🔰جزوه | ما میتوانیم، همه مسئولیم | مجموعه گفتارها و نوشتارها درباره انتخابات 96
🆔@jalili_vahid
وحید جلیلی
🔰جزوه | ما میتوانیم، همه مسئولیم | مجموعه گفتارها و نوشتارها درباره انتخابات 96 🆔@jalili_vahid
🔰جزوه | ما میتوانیم، همه مسئولیم | مجموعه گفتارها و نوشتارها درباره انتخابات 96
✅ برشهایی از متن:
🔻 کاسبان تحریم، کسانی هستند که با وعدهی برداشتن تحریمها سرمایههای مادی و معنوی را به باد دادند. کاسبان تحریم، کسانی هستند که تحریم اقتصادی را سرمایهی سیاسی خود قرار دادند و تحریم را در بازار سیاست فروختند و رأی خریدند و بسیاری از رأی دهندهگان را مغبون کردند. اگر در بازار سیاست «باخت و خسارت محض» را به اسم «برد، برد» قالب کردند و برای خشنودی کدخدا معادلات ظالمانه را پذیرفتند در بازار اقتصاد هم برای لبخند اشرافیت و کدخداهای داخلی مناسبات ظالمانه را قبول خواهند کرد.
🔻اعتماد به خدای عدالت با اعتماد به کدخدای ظلم جمع نمی شود و اگر کسانی برای این محال تلاش کردند نه مظهر اعتدال بلکه مظهر التقاط و تذبذب هستند. اگر روزی مشکل انقلاب اسلامی سکولاریسم بود که می خواست دین و دنیا و ادبیات معنوی و مادی را هم از هم جدا کند. امروز متأسفانه با جریانی روبرو هستیم که تلاش میکند ادبیات دینی را ذیل مفاهیم استکباری معنا کند و این جریان از سکولاریسم خطرناک تر است.
🔻 امروز برای توجیه تئوری اعتماد به کدخدا و نظریه ی «ما نمیتوانیم» یا به جنگی ارجاع داده میشود که قرار بوده در گذشته روی بدهد یا به میوهای که در آینده به دست خواهد آمد.
حاصل تئوری برد - برد دو ادعای عدمی است، یک اتفاق که در گذشته نیفتاده است و دیگری اتفاقی که در آینده خواهد افتاد، هیچکدام عینیتی ندارد. میگویند درست است که به دست خودمان قلب رآکتور اراک را در آوردیم اما به جایش قلب دولتهای غربی از جمله آمریکا را به دست آوردیم. درست است که دانشمندان جوانمان را نسبت به توانایی سیاستمداران و دیپلماتها برای حفظ دستاوردهای علمی کشور بیاعتماد و ناامید کردیم اما به جایش میتوانیم امیدوار باشیم که دشمنان به ما اعتماد کنند. اعتماد کدخدا را بدست آوردیم.
🔻 نظریه ی کدخدا محوری رعایای کدخدا را نه تنها مهار نخواهد کرد، بلکه آنها را جسورتر و در تعرض به منافع ملی ما فعال تر خواهد کرد. نه تنها بردی از اروپا به دست نیاوردیم بلکه جیبوتی را هم پررو کردیم طرف آمریکا از هر سو در این معادله ی نابرابر برد میبیند.این معنای شیطان بزرگ است. شما را به برد برد میخواند به باخت-باخت سوق میدهد یعنی معامله ای که برای او از هر سو برد است و برای ما از هر سو باخت.
🔻شما اگر دیپلمات باشید که نمیآیید همه سرمایههای کشور را روی میز بگذارید. هر چه که دشمن گفت شما به حرف کنید، بعد هیچ چیز هم کف دستتان نگذارند بعد بیایید اظهار کنید که بله آمریکا نه به متن برجام وفادار ماند، نه به روح برجام، خب این چه فایدهای دارد. پس معلوم میشود شما دیپلمات نیستید اگر کسی دیپلمات باشد چنین خسارتی را به مردم تحمیل نمیکند به راحتی همه چیز را بدهند بعد بیایند بگویند: ببخشید ما با تمام قوای خودمان به دیکته جناب کدخدا عمل کردیم آب سنگینمان را از کشور خارج کردیم. سانتریفوژهایمان را جمع کردیم. قلب رآکتورمان را بیرون کشیدیم و با سیمان پر کردیم. چیزهایی که با خون شهدایمان به دست آورده بودیم خودمان برآن خط بطلان کشیدیم و امید بستیم به جناب کدخدا ولی شما باید صبر کنید تا گلابیهای باغ برجام برسد.
🔻کسانی که در تمام هشت سال دفاع مقدس یک روز حتی یک روز حتی یک ساعت تا شلمچه و فکه و طلائیه که هیچ حتی تا چند کیلومتری اهواز هم نیامدند و خدمت سربازی شان را در خیابانهای نیویورک گذراندند ! معلوم است که هیچ درکی از تواناییها و رشادتها و مقاومتهای این ملت ندارند اگر آنها خرمشهر بودند، خرمشهر یک ساعت هم مقاومت نمی کرد. اگر آنها در آبادان بودند محاصره آبادن توسط دشمن به سرعت جواب میداد و دشمن وارد میشد. اگر روزی ایستادیم و مقاومت کردیم که آبادان را حفظ کنیم امروز هم ما به مقاومت برای حفظ آبادانی ایران نیاز داریم.
🆔@jalili_vahid