سلاماً علي غزة الغزه
حتى يطمئن فؤادها
أو حتى تبرد نارها
وحتى تطيب وتشفى
جراحها وأرضها وأهلها
هدایت شده از ترمه
غزه داره تموم میشه، و این جمله بهتنهایی خیلی حرفه. اون همه آدم رو کشتن. نه به جوونش رحم کردن نه به پیرش. نه به زنهاش رحم کردن نه به بچههاش. نه به آدم سالمش و نه به آدم مریضش. توی قرن بیست و یک که ادعای روشنفکری از سر و روی همه میریزه و مدعیترین مردم در بحث روشنفکری روی زمین زندگی میکنن رسماً نسلکشی کردن و صدای هیچکس در نیومد. رسماً با دیکتاتوری هزاران نفر رو بدون روتوش کشتن. و واکنش مردمِ آریایی و عرب نپرستِ ما به آهنگای گلزار از جنایتهایی که توی نوار باریک غزه علیه این همه زن و بچه اتفاق میافته بیشتر بود. حتی هنوز هم هستند کسانی که زیر صفحههای منتسب به اسرائیل توییت میزنن نتانیاهو متشکریم، و حتی احمقهایی که منتظرن بنیامین جان بیاد و ایران رو آزاد کنه. چهخبر از کسایی که دینشون انسانیت بود؟ کجای ماجرا ایستادن؟ چی شد پس؟
به خدا که این روزا از غذا خوردن خجالت
میکشیم، از خندیدن خجالت میکشیم،
از خوابیدن خجالت میکشیم، شما که
غریبه نیستین.. به علی قسم که ما این
روزا از نفس کشیدنمون شرمندهایم:)
زهرااسعد *
هدایت شده از عجم علوی | مهدی مولایی
انسان حزباللهی، توی پازل مرد کلهزرد آمریکایی بازی نمیکند؛ آنها که با شیوه حکمرانی آیتالله خامنهای آشنایند، میدانند که او طی چهار دهه سکانداری و پیشبری انقلاب اسلامی در صعب و پیچیدهترین تقابلها، نشان داده که سیّاس، هوشمند و محتاط است و اساسا پا به میدانی که محتوم به شکست باشد، نمیگذارد. همه مردم، نظر رهبری درباره مذاکره با آمریکا را میدانند. آخرین بار هم، همین چند روز قبل در خطبهای که در فطر، سلاحبهدست برای امت خواندند، نظرشان را بیلکنت اعلام کردند. تجربه تاریخی زعامت آیتالله بر انقلاب اما بارها نشانداده که ایشان، نه تنها وارد بازی دشمن نمیشوند بلکه دیگران را وارد بازی خود میکنند. به اذعان کارشناسان، از محل مذاکره تا شیوه و سطح و موضوعات مورد گفتگو، حرکات و اظهارنظرهای سیاستمداران و سرداران نظامی ایران و تایید و تکذیبهای دیپلماتها همه نشان از یک میز منظم چیده شده توسط ایران دارد. آقا بارها فرمودند که سیاستخارجی ایران، در جایی فراتر از وزارتخارجه چیده میشود. در بازی رسانهای مرد کلهزرد آمریکایی برای بیاعتماد کردن مردم به سربازهای نظام نیفیتم. وظیفه امت، همواره اعتماد به پرچمدار جبهه حق است. گاه امت، بیخبر از طرح ولیّ خود، با اعتماد به او تا پشت کرانههای نیل هم میرود.محتاط و هوشمند و مستقل، پشت دست آقا بازی کنیم و چشم به افق بدوزیم و قدم لغزانیم.
تو را است معجزه در کف؛ ز ساحران مهراس!
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز!
«مهدی مولایی»