فرق قصد قربت با اخلاص.mp3
2.51M
🌱 تفاوت قصد قربت با اخلاص
+ خاطره ای از آیت الله بهجت رحمه الله علیه
✍ قرب شرط در صحه اعمال است چه واجب و چه مستحب « مصلحت ملزمه دارد»
اخلاص در کمال و ثواب است « مصلحت غیر ملزمه است و مستحب ؛ لزومی ندارد»
🧐 برای چی می رویم هیات ؟
#ریا
#شرک
🎙 حضرت استاد سید مصطفی حسینی نسب
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
چرا بحث ربا این قدر برای فقها مهم است ؟.mp3
2.74M
☝️👈 چرا بحث ربا این قدر برای فقها مهم است ؟
💢 چون در مباحث مربوط به ربا؛ توسط اسلام، ساختار و مدلی جدید برای اقتصاد دنیا ارائه شده است که فقیه باید آن را استکشاف کند
#تخصصی
#طرح_کلان_برای_اقتصاد_جهان
#اسلام_در_اقتصاد
🎙 حضرت استاد حسین بغدادی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صحنه دشمن سوز/ گوشه دیگری از حماسه ملت ایران در محرم ۱۴۰۲
این صدای غرش یکی از ارتش های امام حسین در محرم امساله😍
فقط قشنگی ببینین
ما ملت امام حسینیم....
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخورد حضرت آقا با شعری که ناصر فیض و دیگران به شاعرش گفتند این رو جلوی آقا نخوان زشته ...
جواب آقا به اون شاعر خیلی بدتر از این شعر امام هستش 😂
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ محدث نوری (رضوان الله علیه) از قولِ مرحوم ملاصالح مازندرانی مینویسد:
🔹 من حجّت بر طالبان علم هستم، چون کسی از من فقیرتر نبود و برخی اوقاتی جز نور مستراح نوری نداشتم (که مطالعه کنم)
🔸 ذهن و حافظهام از همه بدتر بود، طوری که گاهی مسیر منزلم را گم میکردم و اسمِ بچههایم را فراموش میکردم.
🔹 سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا مشغول شدم. بسیار تلاش کردم تا خدا آنچه را دارم به من عطا کرد.
📚 خاتمه مستدرکالوسائل، ج2 ص197
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ شوخیِ آیت الله بهجت(ره) به نقل از آیت الله شبیری زنجانی
📚 جرعهای از دریا ج2 ص706
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ آیت الله جوادی آملی (۶ دیماه ۱۳۹۷)
🔸 مرحوم آخوند قدری فلسفه خوانده بودند و آدم باهوشی هم بودند، اما اگر بیشتر میخواندند و استاد میدیدند، برخی حرفها را نمیزدند.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من و شما حتماً باید دنبال دومیاش باشیم، و الا به درد طلبگی نمیخوریم.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
⛔️تلافی کردن ممنوع،حتی در جنگ⛔️
در جنگ صفين ، "معاويه" آب را بر روى سپاه امام على عليه السلام بست.
سپاهیان امام علی حمله کردند و دشمن را از شريعه عقب راندند.
امام علی بعد از فتح شريعه،متوجه شدند كه تعدادى از سربازان نيامده اند.
از آنها خبر گرفتند ، گفتند:
«آنها را در شريعه نگهبان قرار داديم تا همانطورى كه معاويه و سربازانش آب را بر روى ما بستند ما هم به تلافى، شريعه را بر روى آنها ببنديم.»
امیرالمومنین فرمود:
«به آنها بگوييد هر چه زودتر برگردند و اجازه دهند که سپاه دشمن هم از آب بنوشند؛ آنها در بستن آب بر روی شما ستم کردند، آیا شما هم با تلافی کردن ستم می کنید؟!»
📚الكامل في التاريخ، جلد ۲، صفحه ۳۶۵
📚وقعة صفّين ، صفحه ۱۶۵
📚مروج الذهب، جلد ۲، ص ۳۸۶
📚الفتوح، جلد ۳، صفحه ۱۱
📚الإمامة والسياسة، جلد ۱، صفحه ۱۲۶
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_یکم
ملاک تامة_ناقصة
💥ملاک در تامه یا ناقصه بودن افعال ناقصه:
🩸اگر فعل ناقصه مثل کان یا أصبح و...تنها دال بر زمان بودند در جمله،این استعمال بصورت ناقصه است و حتما خبر می خواهند مثل:
کان زید قائما
أصبح زید قائما
و...
زیرا در این صورت،قیام برای زید ثابت است چه کان باشد یا نباشد.
🩸اما اگر علاوه بر زمان دال بر مصدر و حدث هم باشند این استعمال به صوت تامه است مثل :
کان زید
أصبح زید(زید داخل در صبح شد)
و...
زیرا اگر در این صورت فعل ناقصه نباشد(مثلا حذف شود)،کلامی نداریم.
📚اقتباس از مکررات مدرس افغانی،مبحث افعال ناقصه
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_دوم
معناشناسی جمله ما رأیت إلا جمیلا
♨️سؤال: معنای دقیق جمله «ما رأیت إلا جمیلا» چیست؟
🩸جواب: پیبردن به معنای دقیق این جمله در گرو مداقه در سیاق و فضای صدور آن است. ابن زیاد با هدف زخم زبان زدن خطاب به عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها گفت: «كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَ أَهْلِ بَيْتِكِ؟». یعنی کار خدا با برادر و خاندانت را چگونه دیدی؟ حضرت زینب فرمود: «مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلًا»؛ [بحار الأنوار، ج ۴۵، ص ١١۶].
برخی این جمله را چنین معنا میکنند: «جز زیبایی چیزی ندیدم» و حال آنکه جمیل وصف است نه مصدر؛ اگر این معنا مراد بود باید ما رأیت إلا جمالا گفته میشد نه جمیلا.
برخی دیگر _با توجه به اشکال پیشین_ چنین معنا میکنند: «جز زیبا چیزی ندیدم» و حال آنکه این معنا هم با چالش دیگری روبروست و آن اینکه برداشت مذکور با سؤال ابن زیاد تناسبی ندارد؛ ابن زیاد با این سؤال میخواهد از کیفیت و حال و وصف شهادت امام در نظر حضرت زینب بپرسد نه از متعلَّق رؤیت آن حضرت. به دیگر بیان، سؤال طعنهآمیز ابن زیاد درباره چگونگیِ مرئی است نه چیستیِ مرئی.
بدین روی «ما رأيت إلا جميلا» _به قرینه تناسب سؤال و جواب_ به تقدیر «ما رأيت إلا صنعا جميلا» است و جمیلا مفعول رأیت نیست بلکه صفت برای مفعول محذوف است. یعنی «ندیدم جز اتفاقی پسندیده را» به این معنا که تمام اتفاقات و حوادث کربلاء خوشایند و پسندیده بود و گله و شکایتی از خدا ندارم.
نکته: جمیل در مانند صنعا جمیلا و هجرا جمیلا و صبر جمیل و أمر جمیل و تراکیبی از این دست به معنای نیکو و پسندیده هست نه به معنای زیبا به معنای حقیقی کلمه.
محمد نادری
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)