eitaa logo
جرس
390 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
8.7هزار ویدیو
77 فایل
📌 کانال جرس گلچینی از اخبار و مطالب...! ✍️ تفاوت محتوا به خاطر تعدد ادمین است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
⚫️ گناهکاری بیا روضه ولی حق نداری بیای اونجا گناه کنی 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴باورتون میشه این ادبیات و اهانت ، که اصلاح‌طلبان و پزشکیان به دکتر زاکانی می‌چسبوندند، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یا همون شانا یا جمنا هست؟! چرا باید مهدی اقراریان این‌گونه دکتر زاکانی رو خطاب قرار بده؟! چرا این مواضع، مشابه مواضع جریان اصلاح‌طلب در تخریب آقای زاکانی هست؟! آیا رابطه‌ای پنهانی بین جمنا یا شانا با اصلاح‌طلبان وجود دارد یا ما اشتباه می‌کنیم و فقط نظر این شخص است؟! پ.ن: ما به زاکانی انتقاداتی داریم، اما اجازه نمی‌دهیم اصلاح‌طلبان هرکار دلشون خواست انجام بدهند، حتی با هماهنگی برخی اصولگرایان! 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 زنگنه سه روزه حرف خود را عوض کرد! 🔹زنگنه ۲۱ تیر: سعید جلیلی بگوید چرا با بابک زنجانی دیدار کرد. 🔹‏زنگنه ۲۴ تیر: من هیچ جا نگفتم آقای جلیلی با بابک زنجانی دیدار کرده است. 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا به آیت الله میر باقری هجمه میکنند...؟! آیت الله میرباقری: در نظام سرمایه‌داری، این شرکت‌های دست‌ساز، سرمایه‌دارهای رفاقتی، حزبی، اَنفال را به ریال میخرند به دلار میفروشند، آن هم در بازار بورس، یک بار هم در بازار بورس با آن بازی میکنند این روال اگر ادامه پیدا کند، همه‌ی تحریم‌ها هم برداشته شود، چیزی به سبد فقرا نمیرود 🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شاعر مسیحی نزار فرانسیس و امام حسین (علیه السلام) اگر ما امام حسین علیه السلام را داشتیم همه دنیا را مجبور می کردیم در مقابلش روی زانو خم شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آبروی بی مرز 🔹 این روزها نام و پیام سالار شهیدان در سراسر کره خاک و فراسوی تمامی مرزها پیچیده و از همه محدوده های تاریخی و جغرافیایی عبور کرده تا بگوش بشریت برسد! چون آخرین ذخیره خدا هنگام ظهور به کعبه تکیه خواهد زد و خود را با جدش حسین ( ع) به جهانیان معرفی خواهد کرد... ❇️ نماز جماعت پس از عزاداری حسینی در استرالیا. @pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ کــدام هیئت؟ 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 هیئتی که در مورد جنایات اسرائیل و صهیونیسم و قتلگاه غـزه بی تفاوت باشد بداند یا نداند در امتداد تاریخی تقویت جریان ظلم یزیدیان قرار دارد. 🔸 در کرب‌و‌بلا، بی‌طرفان، بی‌شرفانند!/تاریخ همان است، حسینی و یزیدی. هیئتی که عدالتخواه و ظلم‌ستیز تربیت نکند هیئت نیست، کافه است... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 ای کاش ایران ما ذره ای از یمن یاد می‌گرفت... خیلی غم انگیز هست که بگوییم یمن این دنیای وحشی را بسیار بهتر از ما میشناسد و میداند با مذاکره چیزی حل نخواهد شد. بجای اینکه خلیج فارس را اتوبان کشتی های تجاری اسراییلی و آمریکایی نگه داریم کمی از یمن یاد بگیریم. 🔥 @Moohem
10.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وضعیت هولناک اورژانس خمینی‌شهر اصفهان در روز عاشورا 🔹اون‌قدر قمه‌ زدن و سرهاشون شکافته که اومدن بخیه بزتن. 🔸این همه امام حسین (علیه‌السلام) زیبایی داره، اون همه روز عاشورا نصیحت کرده که شما برید این کارها رو کنید؟ 🔹جالبه وقتی داعش گفت می‌خواد به حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) جسارت کنه یه نفر از این قمه‌زن‌ها پا نشد بره مدافع حرم بشه! 🔸این جریان چطوری می‌خواد جواب بده شیعه‌نشدن اونایی رو که با سرچ دربارهٔ شیعه به این تصاویر خونی و خودزنی احمقانه رسیدن؟! خوراک شبکه های معاند فراهم کنید 😔😔‼️ 🌴اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌴 🇮🇷 🇵🇸 @yalesaraat
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴بچه ها اینا رو دیدید نه ازشون نذری بگیرید نه باهاشون حرف بزنید و خیلی جدی هم بهشون تذکر بدید. ما با پلیس و چماق مخالفیم ولی دیگه با بی حرمتی به عزای سیدالشهدا که موافق نیستیم. مجلس امام حسین جای گناهکار هست ولی جای گناه نیست. جوانمرد 🔥 @Moohem
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60