25.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آسمان_کربلا
💠 روایت آسمانی از کاروان امام حسین (ع)
🔸برشی از جلسه ۶۰۷ کلبه کرامت به معلمی استاد حسن عباسی
▫️۲۱ آبان ۹۴
📹 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/606
🏴 آغاز ایام عزاداری اباعبداللهالحسین(ع) بر همه آزادگان جهان تسلیت باد
@jaryan_s
⭕️عملیات روانی دستگاه اموی در قیام عاشورا
✍️بخش اول
در نوشتار پیش رو روش های عملیات روانی دستگاه بنی امیه در مقابله با جریان عاشورا را بررسی می کنیم
🔺-ایجاد ترس
💢در این تکنیک، از حربه تهدید و ایجاد رعب و وحشت میان نیروهای حریف(مخاطبین)، به منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده آنها استفاده میشود. سردمداران ظالم ضمن تهدید و ترساندن مردم و مخاطبان به طرق مختلف، به آنان چنین القا میکنند که خطرها و ضرر های احتمالی و حتی فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده است و از این طریق، آینده ای مبهم و توام با سختیها و مشکلات را برای مردم به نمایش می گذارند. این تاکتیک توسط ابن زیاد با قرائت خطبه ای در کوفه عملیاتی شد." ابن زیاد در خطبهای که در برابر کوفیان ایراد کرد، مخالفان را سخت مورد تهدید قرار داد و مطیعان را به احسان خود امیدوار ساخت"
💢ابن زیاد با تهدیدات فراوان و ترساندن مردم آنان را با شک و تردید مواجه ساخت و در این بین ماموران اطلاعاتی با انجام اقدامات جاسوسی و نفوذ در صفوف شیعیان و انجام بر خی اقدامات وحشیانه از جمله قتل نماینده امام (ع) مسلم ابن عقیل و هانی ابن عروه آن یار وفادار اهلبیت با پرتاب از بالای ساختمان دار الاماره و جدا کردن سر شهیدان و چرخاندن آن در کوچه ها میزان وحشت و ترس در دل مسلمانان بی مایه و بی بصیرت کوفه را دو چندان نمود. ) طبری در گزارشى آورده است که ابن زیاد اندکى پس از ورود به کوفه با نیرنگ توانست از محل اختفای مسلم بن عقیل آگاه شود. آنگاه هانى را به دارالاماره خواند و وی را به زندان افکند و اندکى بعد نیز مسلم بن عقیل را که به دفاع از هانى به مقابلة ابن زیاد در کوفه برخاسته بود، دستگیر کرد و هر دو را به قتل رسانید و سر آنها را به نزد یزید فرستاد
ادامه دارد ...
#ابعاد_رسانه_ای_عاشورا
@jaryan_s
29.mp3
7.13M
❌🎧 تجربه پس از مرگ !
🔺 #جلسه_۲۹
👈 ادامه داستان سوم کتاب #آن_سوی_مرگ
▪️باغ بهشتی به وسعت چندین قاره پهناور بود
▪️در برزخ بهشتی میلیارد ها رنگ وجود داشت، رنگهایی که در دنیا ندیده ایم
▪️مناظر دنیا تنها سایه ای از مناظر بهشت است. انگار این دنیا شب است و آن دنیا روز ..!
▪️موسیقی جزئی جدا ناپذیر از باغ بهشتی بود
▪️انسان زمینی تاب شنیدن موسیقی بهشتی را ندارد !! اگر بشنود جان از بدنش خارح میشود..
📚 مرور و بررسی کتاب #آن_سوی_مرگ
👤 توسط حجت الاسلام امینی خواه
🌐 منبع: کانال امینی خواه
🔻مشاهده تمامی جلسات👇
yon.ir/oWiCU
@jaryan_s
4_5962896851601458649.mp3
9.07M
❌🎧 تجربه پس از مرگ !
🔺 #جلسه_۳۰
👈 ادامه داستان سوم کتاب #آن_سوی_مرگ
▪️تعارف کردن در بهشت وجود ندارد
▪️در بهشت از لذت بردن خسته نمیشویم
📚 مرور و بررسی کتاب #آن_سوی_مرگ
👤 توسط حجت الاسلام امینی خواه
🌐 منبع: کانال امینی خواه
🔻مشاهده تمامی جلسات👇
yon.ir/oWiCU
@jaryan_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
⚫️ ثواب #گریه کردن بر #امام_حسین علیه السلام در مصادر اهل سنت
🎙 #آیت_الله_قزوینی
💥ببینید و انتشار دهید
@jaryan_s
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
📺جایگاهِ حضرت #مسلم_بن_عقیل علیه السلام
🎙حجت الاسلام #حامد_کاشانی
💥ببینید و انتشار دهید
@jaryan_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #ماه_محرم
🎥 چرا امام حسین علیه السلام برای قیام به #ایران نیامد؟
🔅 #پاسخ_شبهه
🎙 #استاد_ابوالقاسمی
علت عزاداری ایرانی ها برای امام حسین این است که اگر امام به ایران می آمد حکومت به دست ایرانی ها می افتاد، چون حکومت به ایران نیامده #عزاداری میکنند.
@jaryan_s
▪️شاخص مهم عزاداریِ سیاسی چیست؟
▪️عزاداری غیرسیاسی چگونه است؟
🔻 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره) - ۱
🔹 از همان اول انقلاب، یک جریانی میخواست عزاداریِ غیرسیاسی را ترویج دهد، و جریان دیگری هم عزاداری و گریه را از نظر سیاسیاجتماعی، مفید نمیدانست بلکه مضر میدانست؛ حضرت امام(ره) با هر دوی اینها مقابله کرد.
🔹 منبر یا روضۀ سیاسی، منبر یا روضهای است که ادامۀ راه امامحسین(ع) و ادامۀ دشمنی با امامحسین(ع) را هم ببیند و ادامۀ طرفداری از امامحسین(ع) را هم ببیند. این یک شاخص برای منبرِ سیاسی است.
🔹 ما در زیارت عاشورا میخوانیم: «انّی سلمٌ لِمَن سالَمَکُم» یعنی ما فقط با امامحسین(ع) «سلم» نیستیم، بلکه با کسانی که در مسیر او هستند نیز «سلم» هستیم و اهلبیت(ع) مکرراً این را به ما سفارش کردهاند.
🔹 ادامۀ ولایتمداری، ولایتمداری نسبت به ولایتمداران است، ادامۀ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هم عزاداری برای همۀ مظلومان عالم است. اهلبیت(ع) فرمودهاند، هرکسی برای مظلومی از مؤمنین و شیعیان ما اشک بریزد، مثل این است که برای ما اهلبیت(ع) اشک ریخته است (امالی مفید/۱۷۵)
🔹 اگر ما برای سیدالشهدا(ع) گریه کنیم اما به کسانی که امروز در راه سیدالشهدا(ع) دارند کشته میشوند، توجهی نداشته باشیم، این نامردی است! اگر علیه حرمله و شمر، لعن کنیم و فریاد بزنید، اما علیه حرملهها و شمرهای زمان خودمان حرفی نزنیم، این نامردی است!
🔹 سیاسینبودن در هیئت، مثل این است که بگوییم: «یا امامحسین(ع)، کسانی که در آن زمان، شما را تیرباران کردند یا متوکل عباسی که در آن زمان، قبر شما را با خاک یکسان کرد، لعنت بر آنها باد، ولی الان اگر کسی بخواهد قبر شما را با خاک یکسان کند، من با او کاری ندارم!»
🔹 همین امروز اگر انگلیس خبیث با ایادیِ خودش میتوانست آیا -مثل متوکلِ عباسی- قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکرد؟! آیا داعشیها را جز همین انگلیس و آمریکا درست کردند؟! اگر نیروهای مقاومت نبودند، آیا داعشیها به دستور سرویسهای انگلیسی، قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکردند؟!
🔹 مگر میشود من به هیئت بروم و علیه شمر بن ذیالجوشن حرف بزنم، ولی نفرت خودم را از انگلیس خبیث، اعلام نکنم؟! در این صورت، اهلبیت(ع) از ما قبول نمیکنند.
👤علیرضا پناهیان
🔻برنامۀ جهانآرا- ۹۸.۶.۶
👈🏻صوت:
Panahian.ir/Post/5645
@jaryan_s
🌀چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ در اثر سازشِ ابوموسیاشعریها!
🌀اگر ریشۀ تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بررسی کنیم به «خط سازش» میرسیم
🔻 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره)- ۲
🔹 چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ آیا جز در اثر سازشِ اشعثها و ابوموسیاشعریها این اتفاق افتاد؟! در واقع این اشعثها و ابوموسیاشعریها بودند که مقدمات کربلا و غربت امامحسین(ع) را فراهم کردند.
🔹 چرا امیرالمؤمنین(ع) ابوموسیاشعریها را لعنت میکرد؟! آیا جز این بود که آنها دم از صلح میزدند و میگفتند «علی(ع) همهاش جنگ راه میاندازد!» آیا واقعاً علی(ع) جنگ راه میانداخت یا اینکه جنگ را به ایشان تحمیل میکردند؟!
🔹 با اینکه ابوموسیاشعری، خودش رانتخوار بیتالمال بود، مردم برخلاف نظر امیرالمؤمنین(ع)-که میفرمود: «او شایسته نیست»- به ابوموسی رأی دادند.
🔹 چرا ابوموسیاشعری رأی آورد؟ آیا مردم افراد رانتخوار را دوست داشتند؟! نه، بهخاطر اینکه ابوموسی شعار دروغین «صلح» را مطرح میکرد. همینها بودند که مقدمۀ کار یزید را فراهم کردند و یزید را بهقدرت رساندند.
🔹 اگر ریشههای تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بیان کنید، به خط سازش میرسید و به آن حدیث مشهور میرسید که میفرماید: این امت هم سامری دارد، سامری این امت، شعارش «لا قتال» است و نمونۀ سامریهای امت پیامبر(ص) ابوموسی اشعری و کسانی مثل اشعث هستند. (امالی مفید/ص۳۰)
👤علیرضا پناهیان
🔻برنامۀ جهانآرا- ۹۸.۶.۶
👈🏻صوت:
Panahian.ir/Post/5645
@jaryan_s