eitaa logo
ساعت شمار جشنواره ها
799 دنبال‌کننده
170 عکس
15 ویدیو
6 فایل
فراخوان جشنواره های ایرانی و خارجی معرفی کانال های هنرهفتم مباحث سینما
مشاهده در ایتا
دانلود
آنچه فیلمنامه نویسان از داستانهای جنایی می آموزند فیلمنامه نویسان می توانند پنج درس ارزشمند از داستانهای جنایی قبل از شروع فیلمنامه شان بگیرند. https://eitaa.com/jashnvareha *در داستان های جنایی، یک طرف قضیه مخاطب است اگر نویسنده ای نداند که مخاطبش کیست، شانس اینکه تیرش به هدف بخورد، بسیار کم می شود (و اگر هم این اتفاق بیفتد، بیشتر به خاطر شانس بوده تا طراحی فیلمنامه). بسیاری از نویسندگان می گویند فیلمنامه آنها برای عموم مخاطبان نوشته شده است، اما داستانهای جنایی نشان داده اند که حتی با وجود طیف گسترده مخاطبانی که دارید، باید برای به دست آوردن رضایت آنان، حرفه ای تر تلاش کنید. نکته مهم: بدانید که مخاطبتان کیست و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید که داستان تان روی آنها تأثیر بگذارد. این نه تنها مشکل شما را حل می کند، بلکه مشکل شما با تهیه کنندگان و عوامل فیلم را هم حل می کند. *داستانهای جنایی یک سبک/لحن را انتخاب می کنند و به آن می چسبند خب، داستانهای جنایی بسیار گسترده اند. داستانهایی که معمولا متمرکز بر یک مشکل خاص یا تحقیق روی یک پرونده هستند و این کارها را به هزار شکل ممکن انجام می دهند، مانند روابط پیچیده و خطرناک (کتابهای محوطه درخت سیب اثر لوییز دوتی، هرگز نگو اثر کلیر سبر و زندگی دوگانه اثر اس. جی. واتسون)، یا خشونت عریان (کتابهای هتک حرمت اثر جی. اف. پن، معلم اثر کاترینا دایاموند و کمینگران اثر پل فینچ) و حتی ترکیبی از اینها. اما در نظر بگیرید که اگر قرار شد یک عشق آتشین در دل حوادث داشته باشید، قرار نیست هر چیزی را نشان دهید و باید یک چیزهایی را مخفی کنید. *داستان های جنایی سوار بر پیرنگ هستند امروزه مد شده که می گویند در فیلمنامه نویسی "همه چیز شخصیت است"، اما این حرف مزخرف حرف وبلاگ نویسان ایده آل گرا و حاضران در شبکه های مجازی است. در حقیقت، مخاطبان نمی آیند شخصیت هایی را ببینند که دور هم می نشینند و در مورد همه چیز صحبت می کنند. آنها می خواهند ببینند شخصیت یک کاری انجام می دهد. داستان جنایی به شکل فوق العاده ای نشان می دهد که چقدر روایت مهم است. به زبان ساده تر، اگر جنایتی اتفاق نیفتاده بود، هیچ داستان و هیچ تحول شخصیتی اتفاق نمی افتاد. .. 🔹 نویسنده: لوسی وی /مترجم: آرش عباسی 🔹 متن کامل را در صفحه 38 شماره 251 در www.filmnegar.ir بخوانید. ______________^^___________ https://eitaa.com/jashnvareha
💠 اولین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، تعیین کردن هدف (Goal) برای اون قهرمانه. هدف به قهرمان جایی رو پیشنهاد می‌ده که داستان رو باید به اون سمت پیش ببره. هدف باید برای قهرمان و مخاطب واضح باشه؛ البته هدف طی مسیر داستان می‌تونه تغییر کنه، اما باید مطلوب‌تر از قبل بشه... https://eitaa.com/jashnvareha 💠 دومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، طراحی نیروهای مخالف (Antagonism) برای اون قهرمانه. نیروهای مخالف (درونی و بیرونی) و در حد عالی (در صورت نیاز) آنتاگونیست، می‌تونن به فعال شدن قهرمان کمک کنن. چون قهرمان ناچار می‌شه که تلاش کنه تا برای رسیدن به هدفش، به اونها غلبه کنه. 💠 سومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، ایجاد موانع (Obstacles) بر سر راه اون قهرمانه. غلبه بر هر مانع برای قهرمان باید نسبت به مانع قبلی، سخت‌تر بشه. این فرایند قدرتمندتر شدن موانعِ پیش رویِ قهرمان، باعث می‌شن تا قهرمان چاره‌ای جز به‌کارگیری توان بیشتر نداشته باشه. https://eitaa.com/jashnvareha
قالب‌های مد نظر این رویداد شامل «ایده» و یا «خلاصه طرح» گونه‌های سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال می‌باشد. http://www.iccip.ir/ مهلت ثبت نام و ارسال ایده و پایان مرحله اول: ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام آثار منتخب: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ روزهای برگزاری رویداد: سه روز متوالی هفته در اردیبهشت ۱۴۰۳ _______________________ https://eitaa.com/jashnvareha
📣 *مدرسه فیلمنامه‌نویسی راه منتشر کرد:* 🎥 فراخوان ایده، طرح و فیلم‌نامه اقتباسی از کتاب‌ خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی؛ از فرماندهان مهندسی لشگر ۱۷ علی‌‌بن‌ابی‌طالب (ع) 🔸 *در قالب‌های:*                               ⏰ مهلت ارسال: ۱۵ بهمن ماه ▫️اعلام آثار برگزیده: ۳۰ بهمن ماه ▫️اطلاعات بیشتر و ارسال اثر: 🆔 @eshghirezvani *مزایا:* 🔸خرید ایده و طرح‌های برگزیده 🔸عقد قرارداد برای نگارش فیلم‌نامه 📚 *تهیه کتاب:*  🌐 B2n.ir/a94011 📽 *راه‌نوشت، راه عبور از سینمای سانسور* 🔻 🆔 @rah_nevesht_ir __________________ https://eitaa.com/jashnvareha
✅ یک داستانک موفق از سه رکن اساسی تشکیل می‌گردد که رعایت کردن و به‌کار بردن آن سه رکن در هنگام نوشتن داستانک ضروری است. این سه رکن عبارت‌اند از: ۱. روایت‌گری: یعنی آنکه عناصر داستان مثل: شخصیت‌پردازی، حوادث داستانی، زمان و مکان مثل سایر گونه‌های نوشتن رعایت گردد. ۲. فشرده‌گویی: منظور درهم آمیختن عناصر داستان و ساختارهای متناقض و متشابه و نیز پرهیز از شرح دادن و اطاله‌گویی است. ۳. پارادوکس: این مورد بر پایهٔ عنصر شگفتی و درآمیختن دو چیز متضاد با یک دیگر و خلق موقعیت‌های طنزآمیز و کنایه‌محور استوار است. ▪️کتاب: ویژگی‌های داستان‌های کوتاه کوتاه ▪️نویسنده: محمد محضار ▪️مترجم: محمدعلی کاظمی نصرآبادی https://eitaa.com/jashnvareha
نوشتن یک فیلمنامه مستند چگونه انجام می شود؟ فیلمنامه یک مستند، داستان زندگی واقعی را روایت می کند. درنتیجه ایده ها ممکن است حاصل جنبه های مختلف زندگی باشند. آنها می توانند شخصی یا بی ربط به خالق آن باشند، اما باید شوق و اشتیاق ایجاد کنند. اشتیاق و عواطفی که خالق مستند نسبت به داستان احساس می کند، روی پرده برای مخاطب ترجمه و ارائه خواهد شد. زندگی سرشار از عناصر داستانگویی است که یک  نویس به آن نیاز دارد. وقتی بحث شناسایی و تشخیص یک داستان بالقوه به میان می آید، نویسنده ها باید حس ششم داشته باشند. در جست و جوی یک ایده، نویسنده باید به سمت داستان گوی غرایز خود توجه کند، آن را بر سوژه های زندگی واقعی که باعث ایجاد علاقه می شود، اِعمال کند و جایی که داستان در آن نهفته شده، پیدا کند. از این مهم تر، سوژه ای را پیدا کنید که برای دیگران جالب توجه باشد. قبل از شروع، به مخاطب فکر کنید. آنها که هستند، به چه چیزی اهمیت می دهند، موضوع چگونه بر آنها تأثیر خواهد گذاشت و چه پیامی منتقل می شود؟ اینها فقط تعداد اندکی از سؤال هایی هستند که قبل از اینکه درگیر یک ایده شوید، باید در نظر بگیرید. با دنیای اطرافتان هماهنگ باشید. این داستانهای هیجان انگیز کجا هستند؟ داستانهای بزرگ و داستانهای کوچک کجا هستند؟ به عنوان مثال، ممکن است اینها از زندگی روزمره شما یا از خبرهایی بیایند که باعث جلب توجه می شوند. پیدا کردن داستان برای یک  بسیار شبیه پیدا کردن داستان برای فیلمنامه داستانی است. این به دیدن پتانسیل داستانهای بزرگ در زندگی روزمره و دیدن زندگی روزمره در داستانهای بزرگ مربوط می شود. 🔹 نویسنده: مدیسون کمنی/ مترجم: اردوان وزیری 🔹 متن کامل را در صفحه 42 شماره 252  در www.filmnegar.ir بخوانید. _________________ https://eitaa.com/jashnvareha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا مشکل سینمای ایران در فقدان پیام است؟ (زنگ فرم) فیلم‌ها آکنده از مضامین مهم و برجسته است. پیام‌های مدیر پسند دارد و شعارهای اغواگرانه همه فیلم‌ها را پر کرده است. اما دریغ از چگونه ساختن این مفاهیم. فیلم‌ها از «چه» لبریزند ولی از «چگونه» کمتر خبری هست. https://eitaa.com/jashnvareha
👈👈نخستین جشنواره ملی معروف 🔺مهلت ارسال آثار 22 بهمن ماه 🔺در رشته‌های: فیلم، پویانمایی، شعر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی،‌ادبیات و پژوهش، عکس، هنرهای تجسمی 🔺اطلاعات بیشتر: www.marooffestival.ir بخش فیلم، زیرمجموعه: فیلمنامه و طرح کوتاه و بلند _________________ https://eitaa.com/jashnvareha
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میوه ممنوعه الان از در نگهبانی تلویزیون وارد هم نمی‌شود احسان عبدی‌پور در گفت‌وگو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف»: 🔹تلویزیون دیگر دغدغه‌‌اش این نیست مخاطبش را گسترش بدهد، می‌خواهد همین درصد کمی که دارد، همین‌ها شجاع‌تر باشند، قانع شده‌تر باشند، کله‌شان پرتر باشد. 🔹خودشان (صداوسیما) می‌گفتند الان میوه ممنوعه را بیاوری، از در نگهبانی سازمان داخل نمی‌شود چه برسد برود به شبکه و ساخته بشود. 🔹یعنی خودش دارد به گذشته خودش بسته‌تر و دگم‌تر می‌شود و برمی‌گردد عقب می‌گوید چه ول و ویلون بوده صداوسیما. اینها چه بوده ساخته می‌شده ما خواب بودیم! الان دیگر ماییم. 📌ویدئوی کامل را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید. ___ https://eitaa.com/jashnvareha
🌱 اینجا مدرسه طوبا نوست... قراره اولین فصل دوره‌های آموزشی مدرسه توی همین فصل زمستون برگزار بشه؛ (خیالت راحت تا قبل از عید دوره تکمیل میشه). 📌اگه از قبل با رشته‌هایی که توی پوستر آمده آشنایی داری و خیلی صفر کیلومتر نیستی اما دوست داری خودتو ارتقا بدی روی ما حساب کن. 📌کافیه روی لینک زیر بزنی و یه ثبت نام مقدماتی رو انجام بدی... https://survey.porsline.ir/s/mLSIekK 📌بعدش یه جلسه با استاد همون رشته گپ و گفت میکنی و اگه تو مصاحبه قبول شدی دیگه تا آخرش همراهتیم. 📌توی بروشور پایین در مورد دوره کلی توضیح دادیم، بخونش، بازم اگه سوالی داشتی من هستم ازم بپرس. @toobano_admin 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 آینده اینجاست،کنار طو‌با نو... _______________________ https://eitaa.com/jashnvareha
🔶 برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ https://eitaa.com/jashnvareha https://t.me/jashnvareha
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از جادوی سینما تا مدیتیشن و ایده‌های بکر در این فیلم کوتاه ، مغز متفکر توئین_پیکس  و مالهالند_درایو  از منحصر به‌ فرد بودن سینما و روند خلاقیت‌های هنری‌اش صحبت می کند.. با زیرنویس فارسی و کیفیت HD https://eitaa.com/jashnvareha https://t.me/jashnvareha
♦️ مدرسه دانشجویی قرآنی حمد (هنر و ادبیات) برگزار می‌کند: 🔆 عصر قرآن 🔆 📚 دوره «مقدمات تدبر در قرآن» ⏬ همراه با: 🖋️ کارگاه تخصصی «متن‌نویسی از سوره‌ها» (نگارش سوره‌نوشت) 📖 کارگاه آشنایی با «ساختار وجودی انسان» ✅ ویژه هنرمندان، دانشجویان، هنرجویان، اساتید و فعالان عرصه‌های هنر، ادبیات و داستان 🔻 جهت ثبت نام در دوره «مقدمات تدبر در قرآن» مربوط به "عرصه‌های هنر، ادبیات، داستان و رسانه" به آدرس زیر در سایت مراجعه نمایید: 🌐 http://quranetratschool.ir/?p=22509 🔻 در صورت داشتن سوالات احتمالی می‌توانید با شناسه زیر در پیام‌رسان بله یا شماره همراه ارتباط برقرار نمایید: 🆔 ble.ir/Z_Mirzaee 📲 09128043548 🆔 https://ble.ir/MadreseHamd https://eitaa.com/jashnvareha
چگونه یک فیلمنامه مستند استاندارد بنویسیم؟ قبل از شروع فیلمبرداری -تحقیق کنید زمانی که ایده مستند خود را انتخاب کردید، شما باید آن موضوع را حفاری کنید. پس هیچ سنگی را روی زمین باقی نگذارید. فهرست کنید؛ بر اساس تحقیقات تان، فهرستی از شخصیتها/ مصاحبه های احتمالی، خطوط داستانی، نقاط احساسی، یا نقاطی که پتانسیل درگیر کردن مخاطب را دارد، درست کنید و از خودتان بپرسید: "قلب این داستان در کجا قرار دارد و چگونه می توانیم آن را به تصویر بکشیم؟" -سبک را انتخاب کنید تصمیم بگیرید که ظاهر کار، احساس درون آن و شیوه روایتی که می خواهید، باید به چه شکل باشد. مستندهای اینترنتی را تماشا کنید، یا از سریالهای تلویزیونی ایده بگیرید. برای مثال، نتفلیکس منبع بزرگی برای تماشای کارهای مستند است. -فیلمنامه تولیدی بنویسید اغلب در مستندها، فیلمنامه تا زمانی که فیلمبرداری انجام نشود و شما نتوانید تکه های داستان را بر اساس چیزهایی که دوربین کشف کرده، کنار هم بگذارید، نوشته نمی شود. بااین حال، نوشتن یک طرح کلی در شروع کار، می تواند راهنمایی های ارزشمندی در حین کار به شما کند و شما را در مسیر نگه دارد؛ مخصوصا زمانهایی که بی نظمی های درون کار شما را از ریل خارج کرده و می توانید با مراجعه به منبع اصلی، دوباره به مسیر برگردید. در جریان باشید که در حین کار، لحظاتی پیش می آید که با خودتان می گویید: "چی کار می خواستم بکنم؟" https://eitaa.com/jashnvareha -خلاق باشید به روشهای خاص و منحصربه فردی فکر کنید که مستند شما را به نقطه ای می رساند که مخاطب شگفت زده خواهد شد. "چگونه یک فیلمنامه مستند بنویسیم که خلاقانه باشد؟" این راهکار می تواند استفاده از تکنیکهایی مثل استاپ موشن، تایم لپس، انیمیشن، بازسازی و... باشد. برای مثال، در سال ۲۰۰۷ سازندگان مستند دلهای جوان، از مدل تدوین موزیک ویدیوهای امتیوی برای تغییر تصاویر بین خواننده های مسن استفاده کردند که بی نظیر بود. 🔹 نویسنده: فیث فولر /مترجم: آرش عباسی 🔹 متن کامل را در صفحه 44 شماره 252 در www.filmnegar.ir بخوانید. https://eitaa.com/jashnvareha
فراخوان چهارمین دوره مسابقه داستان کوتاه بین فرهنگی آکادمی ادبی اسپرانتو منتشر شد. مهلت: ۱۰ تیر ۱۴۰۳ مسابقه‌ی داستان کوتاه نویسی بین فرهنگی یک مسابقهی ادبی است که توسط آکادمی ادبی اسپرانتو (Akademio Literatura de Esperanto) و با همکاری Bobelarto و حمایت و پشتیبانی سازمان جهانی اسپرانتو، با هدف تشویق نویسندگان کشورهای مختلف در خلق داستان‌های کوتاه با موضوعی واحد از دیدگاه‌ ها و سرگذشت‌های متفاوت برگزار می شود. درباره مسابقه: ما شما را دعوت می کنیم تا در باره‌ی موضوع «هوش مصنوعی، ماشین های هوشمند و انسان خردمند (هومو ساپینس)» داستان کوتاه بنویسید و آن را تا قبل از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ در فرم آن لاین برایمان بفرستید. داستان های کوتاه شما باید حداکثر در ۲۰۰۰ کلمه نوشته شود. محدودیتی برای حداقل کلمات وجود ندارد. بنابراین از ارسال داستانک‌های کوتاه هم استقبال می‌کنیم! داستان‌های شما باید به یکی از زبان‌های اسپرانتو، ایتالیایی، کاتالونی، فارسی، روسی یا اوکراینی باشد. نوشته‌های ارسالی شما نباید قبلاً چاپ یا منتشر شده باشد. اگر موضوع داستان برایتان جذاب است، می‌توانید حداکثر دو داستان کوتاه برای بخش مسابقه بفرستید. شرکت‌کنندگان در مسابقه به دو گروه تقسیم شده‌اند: گروه نویسندگان تازه‌کار و گروه نویسندگان حرفه‌ای. هزینه: رایگان است! جوایز مسابقه پنج نفر اول برنده در گروه نویسندگان تازه‌کار به ترتیب جوایزی معادل ۵۰۰، ۴۰۰، ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ یورو دریافت خواهند کرد. در گروه نویسندگان حرفه‌ای به ترتیب به پنج نفر اول جوایزی معادل ۱۰۰۰، ۸۰۰، ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ یورو تعلق خواهد گرفت. 👈 برای ارسال می توانید با سایت فستیوارت مشورت کنید . https://eitaa.com/jashnvareha
17.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
|| 🔖قسمت پنجم| آقای همسایه | چی میشه اگه تسلیم انتخاب بقیه بشیم❓ رسانه باشید https://eitaa.com/jashnvareha
🔻فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین https://eitaa.com/jashnvareha 🔹انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین را به آگاهی علاقه‌مندان، ناشران و نویسندگان برساند. هدف جشنواره قلم زرین، ترویج فرهنگ کتابخوانی، حفظ ارزش‌های والای اخلاقی و شناسایی و رشد ادبیات فاخر است و بدین وسیله از اهالی قلم و فرهنگ و دست اندرکاران حوزه نشر، برای شرکت در جشنواره دعوت می نماید. 🔹علاقه‌مندان می توانند آثار منتشر شده در سال ۱۴۰۲ در زمینه‌های اعلام شده را به دفتر جشنواره ارسال کنند : ۱. مجموعه داستان و رمان بزرگسال ۲. مجموعه داستان و رمان کودک و نوجوان ۳. شعر بزرگسال ۴. شعر کودک و نوجوان ۵. پژوهش و نقد ادبی 🔹 بدیهی ست ملاک داوری، سال انتشار اثر مندرج در شناسنامه کتاب خواهد بود. نویسندگان و ناشران محترم حداکثر تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند دو نسخه از اثر خود را که در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است به دفتر جشنواره به نشانی:تهران، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نبش کوچه ۴۴، پلاک ۳۶۰ کد پستی۱۴۳۶۷۷۳۸۸۳ ارسال فرمایند. 🔹مراسم پایانی بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز در روز ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی قلم برگزار خواهد شد. https://eitaa.com/jashnvareha