eitaa logo
روشنگری اسلامی
151 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حدود 4 میلیون و پانصدهزاردختر مجردِ در سن ازدواج در کشور داریم؛ اما‼️⁉️ اصلاح‌طلبان و تدبیر و امید لیبرال پیرو پورنو کراسی(مردم سالاری نفسانیات ،هوای نفس ) این سال‌ها به جای تلاش برای رفع مشکل ازدواجشان؛ برای بهره‌برداری سیاسی؛ هر روز بر تبل لهو و لعب و حجاب و ورزشگاه رفتن کوفتند و بزرگترین ظلم را به دختران کردند! ‼️ و امروز هم نامزد روکشی‌شان همان مسیر را میرود... ‼️ .......
سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم/ چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش / چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم لب باز نکردم به خروشی و فغانی/ من محرم راز دل طوفانی خویشم یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی / عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم از شوق شکرخند لبش جان نسپردم / شرمنده جانان زگران جانی خویشم بشکسته‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر / افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم 🔵 🔷 🔹 هر چند امین، بسته دنیا نیم اما / دلبسته یاران خراسانی خویشم 🔹 🔷 🔵
شعر یاران خراسانی 1️⃣ با نگاهی گذرا به محتوای شعر یاران خراسانی نشان می دهد که؛ این شعر جذاب در چه حال و هوایی سروده شده است؛ ما برای آنکه نشان دهیم فضای این شعر تا چه اندازه امام زمانی و ظهوری می باشد؛ با بررسی مختصر تک تک ابیات این شعر به چند نکته مهم اشاره می کنیم : شاعر در سراسر شعر با یار و معشوق نجوا دارد 🔵سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم/ چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم در مصرع اول شاعر از غم پنهان یار می گوید و از زلف پریشان دلدار که دل را به خود مشغول میدارد ، معشوقی که به کرات در اشعار امام راحل(ره) نیز می توان آن را مشاهده کرد؛ 🔵در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش / چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم در مصرع دوم شاعر از " بزم وصالی" سخن دارد که آنچنان عظیم و مبارک است که در آن هیچ گله و شکایتی نمی توان بر زبان راند و از " کم و بیش " حرفی به میان آورد ، بلکه در این بزم ، تنها باید چو آینه تجلی انوار یار را به مشاهده نشست.. 🔵لب باز نکردم به خروشی و فغانی/ من محرم راز دل طوفانی خویشم در مصرع سوم شاعر جان و دل خود را چون دریایی طوفانی و پرجوش و خروش توصیف می کند ، که رازی بزرگ در خود دارد ، اما شاعر به خاطر معشوق ، بر خروش و فغان درونی خود غلبه کرده و لب به صحبت در میان اغیار باز نمی کند تا راز دل طوفانی خویش را بیان کند . ❓ سئوال این است که شاعر از کدام راز بزرگ سخن می گوید ، رازی که توانسته است دل بزرگ شاعر را طوفانی کند؟ ❓ 🔵یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی / عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم شاعر در این بیت سراسر عمر خود را به جز " یک چند " در رندی و مستی بیان می کند ، هرچند پشیمانی و شاید غفلت همان مدت کوتاه نیز پشیمانی زیادی در روح او ایجاد کرده است. عبارات " رندی " و " مستی" که در اشعار عارفانی چون مولانا ، سعدی ، حافظ و حضرت امام(ره) نیز به وفور می توان دید به اعتقاد اکثر متخصصین اشاره به حالات عرفانی خاص دارد که در مسیر سیر و سلوک بسوی حق و حجیت حق و حقیقت حق برای سالک پیش می آید و از عشق بازی شاعر با معشوق خبر می دهد.... 🔵 از شوق شکرخند لبش جان نسپردم / شرمنده جانان زگران جانی خویشم در این بیت شاعر به بزم وصال یار اشاره دارد و به شکرخند زیبای او ، یاری که آنقدر بلند مرتبه است که شاعر از خود انتظار دارد تا به میمنت و شکرانه شکرخند و لبخند رضایت او ، جان به جان آفرین تسلیم کند و خود را سرزنش می کند و شرمنده است که گران جان است و از شوق شکرخند یار جان نسپرده است... 🔵 بشکسته‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر / افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم در این مصرع شاعر پس از بزم وصال یار و خنده شکرینش به تنهایی و شکستگی می رسد و خود را در فراق یار زندانی و افسرده می بیند تا جایی که خود را دلشکسته ترین فرد عالم به شمار می آرود ، می توان گفت این غم عمیق در دور افتادن از لذت عظیم بزم وصال و در فراق یار است که شاعر خود را اسیر چنین غم عظیمی توصیف می کند. 🔵 🔷 🔹 هر چند امین، بسته دنیا نیم اما / دلبسته یاران خراسانی خویشم 🔹 🔷 🔵 ادامه را لطفاً و حتماً در پست بعدی دنبال بفرمائید. 👇
شعر یاران خراسانی 2️⃣ اما در بیت آخر که آن را می توان جان شعر و اصلی ترین بخش آن ذکر کرد ، گویی لذت بزم وصال و غم فراق یار دو لبه یک قیچی می شوند که هرچه شاعر بدان بسته است و به آن دلبستگی دارد را پاره می کند ، اما در این میان یک دلبستگی وجود دارد که نه تنها از میان نرفته است که شاعر آن را با افتخار بعنوان تنها دلبستگی خود در محضر یار و در نجوای با او بیان می کند و پرده از وجود این دلبستگی برمی دارد. بعضی از روی عمد یا سهواً در سالهای نه چندان دور(84 تا 92 متأثر از لیبرالیسم تمدن غرب )گمراه شدند و مردم را هم گمراه کردند. نمونه اش،مبارزه نکردن با دراقتصاد که جنگ با خداست؛ وطمع که مذموم اسلام ناب است؛ و لیبرالیسم (اباحه گرائی ) که کفر مطلق است. در اقتصاد _ درفرهنگ _ و روابط اجتماعی _ درسیاست..... ونتیجه اش شد 92 تا 1400 که حاصل آن شده وضعیت فعلی........ واما در آخر ❓سئوال اساسی این است که این " یاران خراسانی" چه کسانی هستند که شاعر با این سوز و گداز و با این توصیفات عجیب سراسر شعر در آخرین مصرع شعر آنها را بعنوان تنها دلبستگی خود در این دنیا معرفی می کند؟❓ ❓آیا عاقلانه است که بگوییم در حالی که شاعر از ابتدا در حال عشق بازی با معشوق پنهان است یا به عبارتی دیگر فضای سراسر شعر فضای امام زمانی است ، شاعر در انتهای شعر که می توان آن را حرف آخر و اصلی شاعر دانست به یکباره از فضای شعر منقطع شده و به یاد چند دوست قدیمی خود در ایام جوانی که اینک یا از دنیا رفته اند یا پیر و فرتوت شده اند، می افتد و آنها را تنها دلبستگی خود در تمام دنیا و مافیها ذکر می کند؟❓ ❓و آیا اصولاً مصرع آخر می تواند در راستای فضای کلی شعر که فضای راز و نیاز با معشوق غایب است ، نباشد ؟ ❓ ❓آیا کسانی که می گویند آقا این مصرع آخر را به یاد دوستان خراسانی ایام جوابی خود سروده است ، پاسخی برای این تناقض دارند؟❓ ادامه را لطفاً و حتماً در پست بعدی دنبال بفرمائید. 👇
شعر یاران خراسانی 3️⃣ در حالی که اگر مصرع آخر را در فضای امام زمانی و ظهور تفسیر کنیم که فضای کلی شعر از یک سو و منطق و عقل نیز همین را حکم می کند در این صورت به سئوالات مطروحه پاسخ داده میشود ، پرچمدار عصر ظهور بعنوان شاعر در حالی که در سراسر فضای شعر با امام زمان(عج) نجوا می کند ، در آخرین مصرع با معرفی غیرمستقیم خود بعنوان کسی که پرچم را به دست یار خواهد داد( سیدخراسانی) ، تنها دلبستگی خود در این جهان را یاران خراسانی بیان می نماید که او را یاری خواهند کرد تا این مسئولیت عظیم را به انجام برساند و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن تحویل دهد ، این تفسیر به خوبی با کلیت فضای امام زمانی شعر هماهنگ بوده و راز دلبستگی عجیب امام خامنه ای به یاران خراسانی خویش را نیز برملا می سازد. در صورتی که کسانی که به برداشت اول را مطرح می کنند نه سند و مدرکی برای این گفته خود دارند و نه دلیلی منطقی برای آن ارائه می دهند ، آنها تنها حدس و گمان خود را بدون هیچ سند و مدرک و دلیلی مطرح می نمایند. در حالی که تفسیری که ارائه شد ضمن اینکه از جهات مختلف ، پاسخ سئوالات را در خود دارد ، توسط بیانات مختلفی از بزرگان دیگر مبنی بر سیدخراسانی بودن آقا و همچنین بشارتهای مکرر امام خامنه ای(مدظله) طی یکی دودهه گذشته و همچنین تحولات عظیم کنونی جهان مورد تایید قرار می گیرد. ادامه را لطفاً و حتماً در پست بعدی که در روزهای آتی ارسال خواهد شد، دنبال بفرمائید. 👇
🔥⚠️مرجئه ⚠️🔥 وقتی در مورد مرجئه تحقیق می کنی فرهنگ لغت عمید نوشته ؛ فرقه‌ای از مسلمانان که در زمان معاویه ظهور کردند و معتقد بودند گفتن شهادتین برای ایمان کفایت می‌کند و نباید مرتکب معاصی کبیره را جهنمی دانست. فرهنگ لغت دهخدا نوشته ؛ طایفه ای که ایمان را قول بلاعمل می دانند، و قول (کلمه ٔ شهادت ) مقدم بر عمل می شمارند و معتقدند که تارک عمل را ایمانش نجات می بخشد و نسبت به ایشان مرجی ٔ و مرجی است و ایشان را مُرجیة نیز گویند. ودرادامه 27 سطر توضیح..... درنظر گذرا،ظاهر عقیده مرجئه نشان می‌دهد که ربطی به سیاست ندارد، ولی با کمی تأمل،خیلی چیزهای دیگرهم آشکار می‌شود ؛ 🔴مرجئه در زمان حضرت موسی (ع)،فتنه گوساله سامری متأثر ازمصر باستان فرعونی.... 🔴مرجئه بعد ازحضرت سلیمان (س) که علمای یهود در اورشلیم می دادند ومی گرفتند... 🔴مرجئه در زمان حضرت عیسی بن مریم (ع) و بعد او تثلیث مصر باستان فرعونی.... 🔴مرجئه در زمان بعد از پیغمبر (ص)،که منجربه شهادت سه امام معصوم و فاطمه زهرا (س) گردید...... 🔴مرجئه در زمان خلفای عباسی،که چه کارها و اعمالی مرتکب شدند؛‼️ فقط یک قلم آن شهادت هشت امام معصوم ،که اگر خدای قادرمتعال آخرین حجت خود برای عالم را به غیبت نمی بردند، اوراهم می خواستند شهید کنند،که ......... 🔴امروزه ، بعداز رنسانس (نوزایی – نوزایش – تجدید حیات )در اروپای حدود جهارصد سال پیش ،به مرجئه 🔥را حیات مجدد بخشیدند و بصورت علم لیبرال و تحت عنوان علوم انسانی ،دراقتصاد _ درفرهنگ وروابط اجتماعی _ درسیاست به تمام جهان حقنه کرده اند..... چرا درجمهوری اسلامی باسابقه 43 ساله در مقابل این تفکر سکوت کرده اند ،و حتی سازوکارهای آنرا درکشور جاری و ساری کرده و می کنند.....⁉️‼️ یعنی تسلیم در مقابل احکام همه حکام ظاهر الصلاح و فاسد الباطن است که فسادشان از اعمالشان پیداست. مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم را دیدید؟⁉️‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خلاصه دومین برنامه روایت استاد حسن عباسی از افزایش تهاجمات نظامی به کشور در دوران حسن روحانی و ریشه آن در دولت خاتمی 🔸 ترساندن مردم از رقیب، تکنیک تکراری اصلاح طلبان در انتخابات! انتشار گفت و گوی کامل بزودی
🔵 حضرت استاد علامه جوادی آملی (دام ظله) در فضای بحث غیرت دینی فرمودند: ((کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.)) حالا وقتی تحقیق و پژوهش در تارخ می نمائیم ؛ آشکار می شود ،این موضوع درتاریخ هم سابقه دارد؛ 🔴 در زمان حضرت عیسی بن مریم (ع) که می دادند و می گرفتند و پیامبر خدا حضرت عیسی بن مریم شدیداً مخالفت می کردند و حتی زیر میز ربا خواری آن زد؛ با حکومت رومیان که حاکم بر اورشلیم بودند، دیاثت پیشه کردند و این حکم صادر شد که حضرت را به صلیب بیاویزند و پیانبرخدا را ازبین ببرند. 🔴 در زمان معاویه علی الخصوص زمان پسرمعاویه یزید ، با حکوت روم سر و سرّ داشتند. 🔴 حالاهم مشاهده می نمائیم بعضی دولت ها آشکاربا حکومت استکبار مثل انگلیس و علی الخصوص امریکا و بعضی پنهانی مراوده دارند. ‼️
Entekhabe Aslah_14000319.mp3
42.07M
استاد حسن عباسی 🔵 موضوع: سایه روشن های انتخاب یک نامزد اصلح 🔷 به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) قم 🗓 ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری گری از نقشه اصلاح طلبان برای چند روز باقیمانده به انتخابات این تحلیل نیست، خبره.. یکی از کاندیداها رفته توی یه باغ، فیلم ضبط کرده برای دو روز آخر، راجع به هواپیمای اوکراینی و قائله بنزین حرف زده... ✍️پی نوشت: همان غبار آلود کردن فضا که پست 9 خرداد 1400 درموردش هشدار و راهکار هم داده شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حقه بازی اصلاح طلب‌ها در ماجرای FATF حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در گفتگو با «نود اقتصادی»: 🔸 یکی از رویکردهای مزورانه دولت و جریان اصلاحات انداختن تقصیرها به گردن FATF بود. 🔸 وقتی مثل الان معافیت چرخه دلار نداشته باشیم چه FATF را بپذیریم و چه نپذیریم نمی‌توانیم با بانک‌های دنیا کار کنیم. 🔸 صد و خورده‌ای اقتصاددانی که سال ۹۶ از روحانی حمایت کردند چرخه یوترین را نمی‌شناختند. خیلی مراقب 🔥باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هم‌جهت بودن اپوزیسیون خارج از کشور با لیبرال‌های داخل نظام 🔸 هم اپوزیسیون خارج از کشور اعم از سلطنت‌طلب، لیبرال، کمونیست، مشروطه‌خواه که توهم براندازی جمهوری اسلامی را دارند و هم جریان لیبرال داخلی اعم از اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا، نهضت آزادی و ... ، همه این مجموعه های اپوزیسیون داخلی و خارجی هر دو در مورد آینده ایران هیچ طرحی، و هیچ برنامه‌ای و چشم‌اندازی ندارند. 🔸 جریان اصلاح طلب و اعتدال‌گرای داخل کشور، مطلقا در مفاد حقوقی علیه آن چه در سازمان ملل تصویب شده اقدامی نمی‌کنند. این براندازان داخلی با کمک غرب، نظام را استحاله می‌کنند و هرچه بوی اسلام و قرآن و ایرانی داشته باشد، می‌زنند. 🔻 لیبرال‌ها با شعار استقلال مخالفند 🔸 لیبرال‌ها می‌گویند در عصر جهانی شدن استقلال بی معنی است. به شدت مخالف استقلال کشور و عمیقا معتقد به نظریه وابستگی هستند. 🔸 آن‌ها با وابستگی به غرب و دشمن، به جای الگوی اسلامی-ایرانی-پیشرفت، الگوی غربی-پیشرفت یعنی نظریه ، را مطرح می‌کنند. بخشی از سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع سایه روشن‌های انتخاب یک نامزد اصلح - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
🔴 دو متن تصویرنوشته بالا مربوط به یک نفر است. که قطعاً لیبرال هست. 🔴 لولوی دیروز، هلوی امروز ‼️ 🔴 توییت سمت چپ: سال گذشته این فرد از آقای رئیسی می‌خواهد همتی را به دلیل گران نگه داشتن عمدی دلار محاکمه کند. 🔴 توییت سمت راست: همین فرد می‌گوید همتی راه نجات ایران است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورود به قرن جدید باعرض پوزش بسیار 👇 🔴 هشدار 🔴 ، 🔴 هشدار 🔴 ، 🔴 هشدار 🔴 این ویدئو حاوی صحنه های دلخراش می باشد. جداً بابت نشرآن عذرخواهم........
ازترفند های پروپاگاندا چیزی می دانید؟ توجه نمائیم : 👇 و دیروز؛- سال 95 ،چرا رهبری عزلش نمی کند؟ وچرا.......... سال 96 در انتخابات ؛ او بَده ولی اگه بهش رأی ندی ،بَدتر رأی میاره و میشه وامصیبتا...... ، 9 نوامبرسال 2020 ؛ 👇 آقای ببینید پس از این طرف بوم با مواجهیم همتی محکم ایستاده تا دلار پایین نیاید سفره خالی مردم را نمی بینید ؟ جمشید بسم الله چه فرقی با بهمنی دارد ؟ راهی برای ورود مدعی العموم نیست ؟ 12 ژوئن سال 2021 ؛ یعنی همین چهار روزپیش همان شخص آ..... 👇 این بود حالا می بینید هنوز می تواند مشتی برتفکر استبداد باشد این است راهکارما برای با به قدرت خیلی مراقب 🔥باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 ببینید رأی اولی‌ها در 1400 به روایت محمد احمدی؛ نوجوان استراتژیست ——————— اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 این خانم خارجی فهمیده که امروز نجات کشور ما به انتخاب آقای رئیسی است .!!! ولی عده ای در داخل نفهمیده اند.............. این ویدئو را ببینیم......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار و توجه ⚠️ «تنها» التماس امام خمینی به ملت ایران ببینیم و بشنویم: 🔻امروز مملکت ما غرب‌زده است که از زلزله‌زده بدتر است! 🙏🏻من التماس می‌کنم به ملت ایران، من دست ملت ایران را می‌بوسم! 🔻 این غرب‌زده‌ها را کنار بگذارید! عده‌شان خیلی زیاد هم نیست، ادعایشان زیاد است! ۴۰ سال از تنها التماس امام به ملت می‌گذرد،... خیلی مراقب 🔥باشیم.