بسم الله الرحمن الرحیم
امروز آغاز چهارمین سال شکل گیری مربی محور در بستر پیام رسانهای موبایلی است.
همچنان با قدرت در خدمت شماییم با تیمی که هر روز کامل تر و پخته تر و دغدغه مندتر می شود.
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#سروش
http://sapp.ir/morabi_masjed
#ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
التماس دعا
کنترل مربی بر گروه تربیتی
#پرسش:
در حلقه دانش آموزان اول دبیرستانی؛ متربیان درحلقه آرام و قرار ندارند، فرصت بیان مطالب به سرگروه را نمی دهند و با خنده، شوخی و صحبت ، تمرکز سرگروه را به هم میزنند، چگونه می توان با آنها ارتباط برقرار کرده و امر و نهی نمود؟
پاسخ:
برای رسیدن به یک روش صحیح ارتباط با نوجوانان، لازم است ابتدا اطلاعات کافی دربارة دورة نوجوانی داشته باشید و از نیازها و آرزوهای این دوره آگاه باشید. نوجوانی غالباً به عنوان دورة میان کودکی و بزرگسالی تعریف میشود و به آن دوره انتقال میگویند. یعنی عبور از مرحلهای از رشد به مرحله دیگر، و همانگونه که تغییرات بدنی آرام پیش میرود، نگرشها و رفتارها نیز تغییر مییابد. بعضی از نگرشها که در کودکی اهمیت داشت در این دوره کمتر اهمیت دارد و نوجوان سعی دارد خود را مانند بزرگتر جلوه دهد. اما دراین میان هنوز شور و نشاط کودکی و جنب و جوش بچگی وجود دارد ، و نوجوان آماده بروز عکس العملهای هیجانی و عاطفی است. در این دوره حساسیتها و زودرنجیها بیشتر دیده میشود. خیال پردازی از دیگر ویژگیهای این دوره است و نوجوان احساس میکند واقعیتهای دنیای خارج در عالم خیال قابل دسترسی است. او در دوران بلوغ به مسائلی که آن سوی طبیعت وجود دارد، توجه میکند ومیخواهد پشت پرده را ببیند. از دنیای مادیات بگذرد و جهان آخرت، ایده آلهای اخلاقی ومسائل غیرطبیعی را بشناسد. با این خصوصیاتی که عرض شد، مقداری از پاسخ را میتوانید دریافت کنید. اما به طور خلاصه نکاتی را در مورد سؤال با توجه به مقدمه ، عرض میکنیم:
۱. جنب و جوش و نشاط ، از ویژگیهای نوجوانی است که باید با ملاحظه به آن، نوجوان را در مسیر تربیت و پرورش کرامات اخلاقی قرار داد ، و اگر دیدید فردی در این دوران گوشهگیر و ساکت است، بدانید که حتماً مشکلی دارد و باید به دنبال عوامل و حل مشکل آن برآمد.
۲. برای انتقال مفاهیم اخلاقی و بیان نصایح، از سخنان جذاب و روان و قابل فهم استفاده کنید. شور و نشاط شما برای سخن گفتن و بیان داستانها و حکایتها باید به قدری باشد که نوجوان را به شنیدن آن تحریک کند.
۳. برگزاری برنامههای جذاب و پرتحرک ، مانند: ورزش و اردوهای رزمی و . . . نیروها و هیجانات نهفته در وجود آنها را تخلیه میکند.
۴. صبر و حوصله در مقابل سؤالات و صحبتهای بی جای آنها ، شاه کلید ارتباط شما با نوجوانان است. البته در کنار آن باید دقت کنید که رشته کلام از دست شما خارج نشود. اگر کسی سخنی در بین صحبتهای شماگفت ، بحث را با توجه به کلام او ادامه دهید. مثلاً بگویید: «آقای محمدی ، این نکته مهمی است که اشاره کردید، اما همه ما باید توجه داشته باشیم که . . . . » و بحث خود را دنبال کنید.
۵. با زیاد صحبت کردن و بیان موضوعات خشک مخاطب را خسته نکنید . مقدمه را کوتاه کنید و بحث را مطرح کرده و سپس نتیجه بگیرید.
ونکته آخر: مطالعه و آمادگی قبلی و تقویت ارتباط صمیمی سرگروه با متربیان، میتواند در حل مشکل کارساز باشد.
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب
مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی تازه ترین تولید خود به نام «فرماندهی تربیتی؛ پاسخ به پرسشهای فرماندهان پیرامون فعالیتهای تربیتی بسیج» را روانه بازار کرد. این کتاب در قطع رقعی و در ۶۸ صفحه تهیه و تنظیم شده است. قیمت نسخه مکتوب این کتاب ۵۵۰۰ تومان است. برای تهیه این کتاب میتوانید با معاونت پژوهش و نشر تماس بگیرید.
شماره تماس: ۷۶۷۰۲۴۴۵-۰۲۱
#معرفی_کتاب
#فرماندهی_تربیتی
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅ مـــــربے محبوب
یک مربی، می تواند با خوب شنیدن و کمتر حرف زدن، به دو دلیل تاثیر کلام خویش را افزایش داده، بر محبوبیت خود بیفزاید؛
اول: آنکه هرچه انسان کمتر سخن بگوید، از آفات بد زبانی نظیر: مسخره کردن، دروغ، تهمت، غیبت و… که همگی از بین برنده شخصیت حقیقی انسان باعث بدبینی اجتماع و کم شدن اعتماد دیگران به انسان می شود، دوری نموده است. همانطور که هر سال اداره راهنمایی و رانندگی نتیجه آمار خویش پیروامون خطر سازترین وسیله نقلیه سال را اعلام کرده و به مردم هشدار می دهند، وجود مقدس ائمه معصومین (علیه السلام) نیز در موقعیت های گوناگون و با بیان های متفاوت هشدار داده اند که خطرسازترین و گناه ساز ترین عضو از اعضای بدن انسان زبان اوست.
پیامبر گرامی اسلا(ص) در این باره می فرمایند:
«بیشتری خطا ها و گناهان آدمیزاد در زبان اوست.»
دوم هر چه انسان کمتر سخن بگوید، همان سخنان کم او از اهمیت بیشتری برخوردار شده، دیگران منتظر سخن گفتن او می مانند و با اشتیاق بیشتری سخنانش را شنیده و می پذیرند، همانطور که امیرالمومنان، حضرت علی(ع) می فرمایند:
«هر که زبانش را نگه دارد، خودش را گرامی داشته است.»
اصولا انسان ها بیشتر دوست دارند صحبت کنند تا اینکه شنونده باشند و به همین خاطر است که اگر کمی با دقت به حرف هایشان گوش دهید، جای زیادی در قلبشان باز می کنید و بسیار محبوب می شوید.
نکته این جاست که فقط خوب گوش دادن کافی نیست بلکه باید متکلم، مطمئن باشد که شما خوب و با دقت زیاد به حرفش گوش می دهید.
حضرت علی(ع) می فرمایند:
«هر که خوب گوش کند، زود بهره مند شود.»
نگاه کردن به ساعت یا در و دیوار، خیره شدن به چهره متکلم و با سکوت سر را تکان دادن و یا سوالاتی مانند “چی؟” یا «چی گفتی؟» یا جملاتی از قبیل: «از اول بگو…» نمایانگر بی توجهی شما به کلام مخاطب است و نه تنها محبتی را زیاد نکرده و صمیمیتی به وجود نمی آورد بلکه باعث سردی روابط می شود.
«هنگامی که فرصت شنیدن ندارید، بهترین کار این است که عذر خواهی کرده، وقتی بهتری را برای راحت گوش دادن مشخص کنید و باور کنید که این کار، تاثیر بهترین از این پا و آن پا کردن و به زور تحمل نمودن سخنان مخاطب در او خواهد داشت.»
والدین عزیز، توجه داشته باشید: هنگامی که متمرکز بر انجام کاری هستید یا خسته و بی حوصله اید و فرزندتان بدون ملاحظه این موقعیت، شروع به صحبت کردن با شما می کند و یا سوالی می پرسد، اگر نمی توانید گوش سپردن و پاسخ دادن به فرزندتان را در اولویت قرار دهید، حتما از او عذر خواهی کنیئ و مودبانه خواهش کنیدبعدا حرفش را بزند.
#عوامل_محبوبیت_مربی
#مهارتهای_سرگروه
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
عصاره کار تربیتی
در یکی از جلسات آموزشی بودیم.
یک روحانی با سالها سابقه کار و فعالیت فرهنگی با یک کارنامه درخشان در آن جلسه صحبت می کرد و تجربیات خود را که واقعا ارزشمند بود بیان می نمود.
یکی از دوستان که آشنایی مختصری با ایشان داشت پرسید: عصاره ی ۲۷ سال کار فرهنگی و تربیتی چیست؟
او گفت: شما که ۷سال است کار می کنید چه نظری دارید؟
پاسخ داد: #صبر!!! خدا اصلاً عجله ندارد.
و ایشان پاسخ داد: دقیقاً همین طور است.
#کار_تربیتی
#صبر
عکس:
حلقه های قرآنی مسجد اعظم امام خمینی(ره)- دارالشهدای تهران
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نبرد نامتقارن فرهنگی
افسرانِ جوانِ گمنام، کارآمدتر از ژنرالهایِ کارکشته
امروز در هر گوشه ای سخن از آسیبهای اجتماعی و قربانیان جنگ نرم دشمن است. قربانیانی که خود را قربانی نمیدانند و این کار رسیدگی به خسارات جنگ را دشوار میکند. هجمه ها از هر سو سرازیر میشود، فضای مجازی، ماهواره، بازاریابی شبکه ای و...
در این میان اما جوانان گمنامی که در گوشه گوشه کشور و بدون داشتن هیچ یک از امکانات دستگاههای دولتی و حکومتی در قالب حلقاتی کوچک اما درونزا و بی نیاز از بیرون و دارای اثرات فراوان بیرونی در حال شکل دهی فرماندهان جوانی هستند که در عین گمنامی در آینده آمادگی پذیرش مسئولیتهای بزرگ را
دارند.
در چنین شرایطی تنها و تنها جوهره درونی انسان به مدد او می آید. افراد درونزا، افرادی هستند که امکانات محدود بیرونی را برای شکوفایی امکانات نامحدود درونی کنار گذاشته اند و آنقدر قدرت دارند که میتوانند نه
تنها امکانات بیرونی را بسیج کرده و به کارگیرند، بلکه آنها را ارتقاء و توسعه میدهند.
در شرایطی که دستگاههای فرهنگی دشمن برای جذب افراد میلیاردها دلار پول خرج میکنند، اینجا #جوانانی بیادعا در راهپلههای مساجد و کانون ها و ... مراحل سهگانه جذب و تثبیت و رشد را با توانمندی های درونی خود اجرا کرده و فرماندهانی تربیت میکنند که حکیم سعدی شیرازی درباره آنها میفرماید:
سیاهی لشکر نیاید به کار
یکی مرد جنگی به از صد هزار
کادر سازانی گمنام که در هیاهوی رسانه ای و تبلیغاتی توان #رشد دادن افراد را دارند و با تمام نداشتن امکانات به واسطه قوت شخصیت، از متمکنانِ بی شخصیت دشمن برترند.
راجر هووارد به درستی تشخیص داده است بحران ها در ایران را جوانان گمنام انقلابی داوطلب پرانگیزه خنثی میکنند و نه سیاست گذاریهای پرطمطراق سازمانها و نهادهای مثلاً مسئول!
همان گروهها خودجوش مردمی که رهبر عزیزمان بارها مسئولین را به پشتیبانی از آنها فراخوانده و امام عزیز مسئولین را انذار داده بود که در صورت کم توجهی به آنها دچار عذاب دردناک الهی خواهند شد.
#افسران_جنگ_نرم
#کار_فرهنگی
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
panahian-1.mp3
5.4M
چگونه کار فرهنگی انجام دهیم؟
استاد پناهیان
#کار_فرهنگی
#استاد_پناهیان
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار فرهنگی فقط حرف نیست...
استاد رحیم پور ازغدی
#کار_فرهنگی
#استاد_رحیمپور_ازغدی
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
Din Tashkilati 2 - sadr.pdf
2.54M
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی
#جزوه دین تشکیلاتی۲
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی بزرگانی چون: امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله العالی)، امام موسی صدر، شهید بهشتی و….
«دین تشکیلاتی۲» صحبتی دیگر از امام موسی صدر است که تحت عنوان «اهمیت کار جمعی در تبلیغ دین اسلام»آماده دریافت است. به شدت توصیه می شود به علاقه مندان به مباحث کار تشکیلاتی و فعالین فرهنگی و مبلغان دینی که این جزوه را مطالعه نمایند.
جزوه اول:
eitaa.com/morabi_masjed/3453
#دین_تشکیلاتی
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۳
ما اگر بخواهیم درمقابل جبهه دشمن کارکنیم، هم باید تنوع داشته باشیم، هم باید ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم برنامه داشته باشیم، کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با تشکیل جبهه.
۱۳۹۲/۲/۲
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب
"همه چیز درباره کار تشکیلاتی"
این کتاب که با محوریت کار تشکیلاتی در فعالیت های فرهنگی انقلابی نگاشته شده است، متشکل از ۱۲ فصل است.
این اثر به دنبال چیستی و چرایی کار تشکیلاتی است. در خلال گفتارهای شخصیت های مختلف در خصوص این موضوع، روشن می گردد که کار تشکیلاتی در اسلام ریشه دار است. در این اثر با بررسی اشکال مختلف کار تشکیلاتی در زمان های مختلف، مدل نهایی آن تبیین می شود.
این اثر توسط جواد جلوانی و سلمان هاشمیان گردآوری شده است و توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر گردیده است.
#معرفی_کتاب
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
منفعت طلبی تشکیلاتی
تصور غلط در مورد کار تشکیلاتی
در خصوص کار تشکیلاتی، فرهنگ اشتباهی در سطح جامعه ما جا افتاده است و آن اینکه؛ گاهی که فرد یا افرادی تصمیم به عضویت در یک جریانی می گیرند، با این انگیزه اقدام می کنند که آن جریان، ممنون و سپاسگزار این فرد یا افراد باشد و همواره پاسخگوی انواع و اقسام خواسته های آنها.
بنابراین، جریان، بدهکار اعضاست نه بالعکس و همواره چشم اعضا برای برآورده شدن حاجات و نیازمندی های شان به سوی جریان و تشکیلات متبوع است.
حتی قبل از اینکه فردی رسما عضو تشکیلاتی گردد، با حضور در محضر مسئول ذیصلاح، به صراحت عنوان می کند که تشکیلات پس از عضو شدنم چه کار و خدمتی برای من می تواند انجام بدهد و یا حضور من در این تشکیلات چه منفعتی به حال من و خانواده ام دارد و بسیاری اوقات پیش می آید که به وضوح چیزی بیان نمی گردد ولی همواره نوع نگاه این آدم و افراد مختلف عضو به این سمت و سو است که به چه شکل و امکانی، منافعی از ناحیه تشکل برای خود و اطرافیان خویش اختصاص بدهند.
با توجه به همین فرهنگ اشتباه است که متأسفانه ما صاحب تشکلات استاندارد قدرتمند نشده ایم و اگر هم هست بسیار اندک اند.
اینجاست که پیشنهاد به ویژه برای جوانان این است که اولا حتما کار تشکیلاتی در پیش گرفته شود، چرا که امور دنیا به گونه ای از طرف خدای متعال طراحی شده است که با کار فردی و شخصی به مطلوب نهایی نخواهد رسید و ثانیا دشمنان، امروزه دقیقا ازین سنت الهی یعنی کار تشکیلاتی سوء استفاده کرده، تلاش دارند بر جهان به ویژه کشورهای اسلامی سلطه پیدا کنند و ثالثا در حرکت به سوی کار تشکیلاتی تکلیف محور باشد نه خود محور، خداخواهانه باشد نه خودخواهانه، ابزار باشد، نه هدف و برای رسیدن به خدا باشد نه دنیا، عضو، به تشکیلات بدهکار باشد نه طلبکار و همواره به جای این سئوال که تشکیلات برای من چه کار و خدمتی کرده، از خود بپرسد که من برای تشکیلات چه کاری کرده و چه منفعتی رسانده و یا در آینده خواهد رساند!.
تکلیف محور به این معناست که من به عنوان یک شخص مسلمان وظیفه دارم اول خود را به حقایق هستی آشناکرده، راه رشد و تعالی و به خدا رسیدن را طی کنم و سپس برای هدایت بقیه همنوعان خود نیز تلاش ورزم و مسئولیت هدایتگری را به نحو مطلوب انجام بدهم، اما رسیدن به این مأمول قطعا به تنهایی ممکن نیست، پس بایستی در کنار سایر برادران مؤمن و مسلمانی قرار بگیرم که آنها نیز عین هدف و برنامه ی من را دارند.
✍م.انصاری
#یادداشت
#آسیب_شناسی
#تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#ایده
آموزش اصلاح موی سر ایرانی _ اسلامی در پایگاه
خروجی این ابتکار: ۳ نفر از بسیجیان کاملا مهارت لازم را داشته و در پایگاه به اصلاح موی سر بسیحیان میپردازند
💢پایگاه مقاومت بسیج ولی عصر(عج) بیجار
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ت مثل تجربه
یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔰تجربه هفدهم
🔹عنوان تجربه🔹مناظره "الف "با" یاء"
🔶🔸شـــرح تجــربه
✍چندین مربی مسجدی می گفتند ڪه در دوره دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشجویی و یا قبل از ورود به دانشگاه ،جلسات مناظره ای تشڪیل می دهیم ڪه در آن افراد یا گروه ها،در نقش مخالفان و موافقان بسیاری از آرمانها و ارزش های موجود و یا هنجارها و روش های فرهنگی،تربیتی واخلاقی حاضر در جامعه ظاهر می شوند و با شور وحرارت خاصی، با یڪدیگر مناظره می ڪنند.
مناظراتی همچون مناظره "بد حجاب با باحجاب"، "نمازخوان و بی نماز"، "اصول گرا و اصلاح طلب"، "مسجدی و غیر مسجدی"، و یا "بسیجی و غیر بسیجی".
مناظره "الف " با " یاء"، " مسجدی و غیر مسجدی "، ویا "بسیجی و غیر بسیجی".
مناظره "الف" با " یاء" یعنی مناظره اول و آخر یڪ تفڪر.
البته، در این روش مربّی باید ازقبل ،افراد و گروه های موافق و مخالف شرڪت ڪننده در مناظرات را ،به انواع و اقسام ادلّه و استدلات لازم براے اثبات عقیده خـود مجهز ڪند و نتیجه گیری نهایی را به مخاطبان بسپارد.
🔷🔹هدف از اجـــرای تجربه
مجهز ڪردن مربیان به ادلّه و استدلات موافقان و مخالفان آرمان ها، ارزشها و هنجارهای موجود و توانمند ڪردن اعضای گروه در خصوص بحث و گفتگو و مناظره منطقی
🔶🔸نڪتـه مرتبط تڪمیلی
✍در این روش ،مربی حتما˝ باید از قبل تفاوت مباحثه ،مجادله، و مناظرت را به متربیان بیاموزد و ویژگی های جدال احسن را به آنان یادآور شود تا از ڪدورت های احتمالی در خلال اجرای برنامه،ممانعت به عمل آورد و بتواند نتیجه گیری نهایی را در فضایی دوستانه و منطقی به دست آورد.
هم چنین،برای انجام موفق این تجربه ، مربی حتما˝ باید مواظب باشد تا در اذهان مخاطبان،شبهات نادرست وارد نشود ونیز تلاش نماید تا در جریان این قبیل مناظره ها صحیح ترین پاسخ ها به اشتباه ترین پرسش ها اختصاص یابد. مثلا˝ مربی باید سعی ڪند در پاسخ به سؤالات مثل این سؤالات ڪه:" مگرخدا به نماز ما احتیاج دارد ما ڪه تنها قرص نماز را می خوریم" ویا اینڪه"دل باید پاڪ باشد چادر و مقنعه چه ضرورتی دارد؟!" بهترین ،درست ترین، و "درعین حال مختصر و مفید ترین پاسخ را به مخاطب بازگو نماید."
📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے
#تجربه
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
رسالت های مربی!
مربیان حلقه های تربیتی وظایفی به عهده دارند که بسیار مهم و قابل توجه است و موفقیت طرح در گرو توجه مربیان به این رسالت هاست.
مهمترین این وظایف به این شرح است:
۱-برقراری رابطه عاطفی بین خود و هریک از اعضای حلقه به طوری که فردِ مخاطب مربی را نزدیک ترین دوست و محرم ترین فرد بداند.
۲-تلاش برای ایجاد جوی صمیمی و عاطفی بین اعضای حلقه، به طوری که دیگر ۱۰ انسان جدا از هم نباشد بلکه چنان به هم متصل شده باشند که با یکدیگر انس و الفت گرفته و به آسانی حاضر به جدایی نباشند.
۳-برگزاری برنامه های پر شور و نشاط برای بچه ها، برنامه هایی همچون ورزش،مسابقه، تفریح، اردو و...(مخصوصا در دوران جذب)
برگزاری این برنامه ها تضمین حضور بچه ها در برنامه های حلقه است.
۴-برگزاری جلسات رسمی (در دوران جذب حداکثر هفته ای دوجلسه) همراه با تماس برای جلسه، پذیرایی، حضورغیاب و ...که در این جلسات ابتدا ۱۰ دقیقه قرآن تلاوت شود سپس ۱۰ دقیقه داستان گفته شود و چند دقیقه هم به پرسش و پاسخ بگذرد.
۵-حضور مداوم در مسجد و پایگاه (مثلا ۵ شب در هفته) و تشکیل جلسات غیر رسمی با بچه های حلقه که خودشان داوطلبانه آن ساعت در پایگاه حضور یافته اند.
۶-برقراری ارتباط خصوصی با تک تک بچه ها برای شنیدن مشکلات و مسائل آنها و پاسخ دادن به پرسش های آنها یا مطرح کردن مسائلی که آن فرد خاص دچار آنهاست...
از طریق:
صبحت های خصوصی در مسجد...
قدم زدن در مسیر منزل...
تماس های تلفنی...
دعوت از فرد برای انجام کاری خاص در کنار مربی و ....
#رسالت_مربی
#وظایف_مربی
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf