eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام پناهیان: پیشنهاد یک راه برد فرهنگی فوق العاده مهم   پیامبر به عمار یاسر فرمودند: در روز قیامت کسانی هستند با کوله باری از گناه می آیند که خداوند بواسطه محبت ما اهل بیت، آن گناهانشان راپودر می کند. کسانی هم هستند که به اندازه کوه ها طاعت و ثواب می آورند در حالی که محبت من و فرزندانم در دل آنها نیست و خداوند اعمال آنها را پودر می کند!    باشید و هر گز این را به یک گروه خاص اختصاص ندهید، خودتان عناصر فرهنگی باشید. من همیشه راجع به جوانان اینچنین فکری می کنم. اگر بنده را دعوت کنند به جایی که تنها ۴نفر اهل دعوت باشند در مقابل ۴۰۰نفری که ساکتند، من جایی می روم که اهل دعوت باشند، فعال باشند، عنصر فرهنگی باشند. شما باید همان جوانانی باشید که مقام معظم رهبری با تاکید فوق العاده ظریف و پنهان در کلام فرمودند که جوانان و نیروهای انقلابی به فعالیت های فرهنگی شان محکم ادامه دهند.   این یک راه برد فوق العاده مهم است، از هر چیزی مهم تر. یعنی اثر کارهای شما را با هزاران کار تبلیغی ماهواره ای نمی توان از بین برد. شما بین مردم باشد و دعوت بکنید. این حداقل ظرفیت شماست که حد اقل دو نفر را بیاورید. من تقریبا یقین دارم که هیچ کدام از ما اهمیتی که اهل بیت (علیهم السلام) به اینگونه جلسات می دهند، درک نمی کنیم.    مجلس ذکر موضوعیت دارد. جوانان به نقطه دعوت برسید کاری کنید که همگان را گیج کنید، متوجه نشوند، بگویند مگر این دین با این جوانان چه کرده است و بگویند این جوانان را به نقطه دعوت رسانده است. وقتی تعدادتان زیاد شد، 10هزار نفر شدید، شنیده می شوید، اگر جلساتتان مستمر بود حرفت شنیده می شود. نشان بدهید که ضعیف نیستید.   شخصی بنام امر بن مُرّه به زیارت خانه خدا می آید و شب هنگام خواب می بیند که یکی می گفت پرده تاریکی درید، روشنی تابید و خاتم پیامبران رسید، و نور تابید و در پرتو نور کاخ های مدائن را دیدم و شنیدم که می گفت حق آمد و باطل نابود شد. سراسیمه از خوتب بیدار شدم و به همراهانم گفتم که بخدا سوگند که در همین شهر مکه و در تیره قریش خبری رخ خواهد داد. در زیارت خانه خدا این اتفاقات برایش رخ داده بود.    ادامه می دهد که بازگشتم و خبر آوردند کسی آمده و من نزد ایشان رفتم و پرسیدم شما همان پیامبر هستی؟ پیامبر فرمودند من پیامبر خدا هستم که مردم را به اسلام دعوت می کنم و امرشان می کنم به صله ارحام و عبادت خدای رحمن و حج و ترک بت ها و... و امر بن حره می گوید من مسلمان شدم و شهادت می آورم به نبوت شما. در ادامه می گوید گفتم یا رسول الله من را مبعوث کن به سوی قوم خودم، به من مسئولیت بده که به آنجا بروم.    یعنی گفت خدا تو را مبعوث کرده و تو نیز من را مبعوث کن که به سوی قومم بروم و او نگفت من را دعوت کن، گفت من را مبعوث کن! این از شعور نورانی او بود. شما هم امشب از امام زمان درخواست کنید و بگویید یاابن الحسن به ما مأموریت بده. هر تصمیم خوبی که می گیرید، بنویسید، قول هایی را که به خدا می دهید را بنویسید. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_mssjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌سی و دوم: پژوهش از عوامل توسعه فرهنگ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
50.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضعف بزرگ مجموعه های فرهنگی: اما چه باید کرد؟ #فرهنگی #آسیب_شناسی مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_mssjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فواید کار تربیتی در قالب تشکل ۱ ـ تربیت در قالب تشکیلات از هدف رفتن انرژی‌ها جلوگیری کرده، سرعت را زیاد می‌کند و هم‌افزایی بین نیروها به وجود می‌آورد. ۲ ـ تربیت در تشکیلات از دقت بیشتری برخوردار است: اگر جمعی در مورد موضوعی مشورت کرده و سپس تصمیم بگیرند می‌توان گفت که تصمیم آن‌ها دقیق‌تر و مناسب‌تر است تا اینکه یک فرد به تنهایی در مورد مسئله‌ تربیتی تصمیم می‌گیرد. ۳ ـ تشکیلات، تربیت را به واقعیت نزدیک‌تر می‌سازد: انسان موجودی اجتماعی است و با افراد مختلفی در اجتماع برخورد می‌کند. تربیت یک فرد نیز اگر در اجتماعی کوچک و برخورد با افراد بیشتری اتفاق بیفتد، می‌توان گفت که تربیت به شیوه‌ای واقعی‌تر اتفاق افتاده است. ۴ ـ تشکیلاتی شدن، امر تربیت را جذاب‌تر می‌کند: ارتباط داشتن با یک فرد یا مرتبط بودن با چند نفر، کدام‌یک ممکن است جذابیت بیشتری برای متربیان در پی داشته باشد؟ قطعا اگر یک فرد به تنهایی شروع به فعالیت کند، تنها او با افراد در ارتباط است و اگر متربی‌ از او خوشش نیاید و یا سبک برخوردی او را نپسندد، از او جدا می‌شود. ۵  ـ تربیت در قالب تشکیلات باعث رشدِ بیشتر فکریِ مسئولین و مربیان می‌شود: اگر تربیت به صورت تشکیلاتی اتفاق بیفتد، قطعا نظرات مختلف باید در جلسات تصمیم‌گیری بیان شده و نقد و بررسی شوند و این امر، به رشد فکری مسئول و مربی کمک شایانی خواهد کرد. ۶ ـ تربیت با تشکیلات جریان‌سازی می‌کند: اگر قرار است برای رشد فرهنگ عمومی قدمی برداریم، با فعالیت‌های فردی و تکی این اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید یک جریان فرهنگی ایجاد شود. در این جریان‌سازی نیاز به ایجاد تشکل‌های هم‌سو و هم‌نگاه در امر فرهنگ احساس می‌شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۷ یک تشکیلات واحد، اوّلین و واضح‌ترین معنایش این است که افرادی در این تشکیلات کار می‌کنند، اینها به دنبال یک جهت واحدی، به دنبال گمشده‌ی احدی می‌گردند، آن‌هم با همکاری و همراهی و همگامی با یکدیگر. ۱۳۵۹/۳/۲ #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به هر کاری مشغولید، مربی باشید گستردگى و قلمرو مسئوليت تربيتى تربيت و سازندگی بزرگ‌ترين مسئوليت ما در اين قرن وحشى است؛ و اين خود اولين مسأله است، زيرا هر بقالى، بنايى، نجارى، طبيبى و مهندسى بايد ابتدا تربيت شود و نه تنها تربيت بلكه مربى ديگران هم باشد؛ اين سازندگى، اولين و بزرگ‌ترين وظيفه است و با ساير مشاغل و برنامه‌ها منافات ندارد. عطّار هنگامى كه دارد چاى را برای فروش در پاكت مى‌ريزد، مى‌تواند شناختى در ذهن و وسعتى در روحِ طرف مقابل بگذارد و با چاى كشيدنش به او درس‌هايى بدهد. بنّاء هنگامى كه دارد آجرها را بر روى هم مى‌گذارد، مى‌تواند از وحدت‌ها و فداكارى‌هاى خود نمونه‌هايى در دسترس بگذارد و سازندگى‌هايى داشته باشد. هر كسی در هر كجا مى‌تواند مربى و سازنده باشد؛ چراغ روشن در هر كجا كه هست مى‌تواند نور بپاشد و راه‌ها را روشن كند. نکته مهم اين است كه ما به چاى‌ها، آجرها، درها و ديوارها، بيش از هر چيز فكر كرده‌ايم و خود را در زندان زندگى بسته خود محبوس ساخته‌ايم، در قبرستان تكرارها مدفون نموده‌ايم و باكمان نيست كه پوسيده‌ايم و از دست رفته‌ايم و اینکه خودمان بزرگ‌ترين مجهول مانده‌ايم. اگر ما به خود و به انسان‌ها به اندازه‌اى كه به يك ليوان خالى فكر كرده‌ايم، فكر مى‌كرديم، مى‌توانستيم در هر راه اين گام‌ها را برداريم و در هر كلاس درس‌هايى بگيريم و درس‌هايى بدهيم و در اين داد و ستد، بهره‌هاى بزرگى به‌دست بياوريم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_26519963.pdf
3.52M
#جزوه "تربیت امروزی، تربیت انقلابی" برشی از یک اثر تربیتی کم نظیر از جناب استاد طاهرزاده #تربیت مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت حداکثری نباید با جوانها حداقلی صحبت کنیم. حداقلی صحبت کردن با جوانها این است که به او بگوییم: دو رکعت نماز خواندن یا حجاب داشتن مگر چقدر سخت است، خوب انجام بده دیگر! ما باید جوانان را با قله آشنا کنیم. چون جوان اساساً بلند همت است و به کم قانع نیست. گاهی اوقات پدر و مادرها و مربی، بچه‌ها را حداقلی بار می‌آورند. مثلاً می‌گویند: پسرم تو معتاد نشو، نماز هم بخوان، من دیگر چیزی از تو نمی‌خواهم! این بدترین شیوه تربیت است ... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از یک کانال ویژه👇
📚 کتاب مربی جزوات و کتب فرهنگی،تربیتی و تشکیلاتی ویژه #مربیان، #مبلغین، #معلمان و فعالان فرهنگی http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرایط موفقیت روش های فرهنگی در عصر حاضر مهم ترین شرایطی که امروزه در روش های فرهنگی موفق یک نیروی فرهنگی، باید مد نظر داشته باشد عبارتند از: ۱. باید مکتب و ماهیت پیامی را که می خواهد به دیگران برساند، بشناسد. به عبارت دیگر، اسلام را به عنوان نظام و مجموعه ای هماهنگ و مرتبط با یکدیگر بشناسد به گونه ای که بتواند اجزای اهم و مهم آن را تشخیص دهد. ۲. وسایل و ابزار تبلیغ را بشناسد و بداند که چه ابزاری را مورد استفاده قرار دهد و چه چیز را مورد استفاده قرار ندهد، و در به کار بردن آن وسایل، مهارت داشته باشد.[ شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1] ۳. اهل فصیحت باشد یعنی، خلوص کامل داشته و در گفتار خود، هیچ هدفی جز رساندن پیام که خیر آن طرف است نداشته باشد.[شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص242] ۴. از تواضع و فروتنی برخوردار باشد. کسی که می خواهد پیام خدا را به مردم برساند، باید در مقابل مردم، در نهایت تواضع و فروتنی باشد. خود را تافته ای جدا بافته از اجتماع نبیند و مردم را به دیده تحقیر ننگرد. [شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص642] ۵. مبلّغ پیام الهی باید شجاع و با شهامت باشد. قرآن در این باره می فرماید: « الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللّه؛ آنان که پیام های الهی را به مردم می رسانند و از خدای خودشان می ترسند و از احدی غیر خدا بیم ندارند» [احزاب ، آیه 93] ۶. پیام رسان باید صبور و با استقامت باشد. قرآن در آیات بسیاری[احقاف، آیه 35 هود، آیه 211] پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را به صبر و استقامت فرا می خواند. از جمله می فرماید: « فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تَکُنْ کَصاحِبِ الْحُوتِ؛ در برابر حکم الهی صابرباش و مانند همراه ماهی [یونس علیه السلام که صبر از کف داد] مباش» [قلم، آیة 84] امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرمایند: «آدم صبور و پرحوصله، پیروزی را از دست نخواهد داد، هر چند مدت درازی برای رسیدن به آن طول بکشد.» [نهج البلاغه ، حكمت 153] ۷. پیام رسان باید خود قبل از دیگران به دستورات الهی عمل کند. امام علی علیه السلام می فرمایند: «من نصب نفسه للناس إماما فلیبدأ بتعلیم نفسِه قبلَ تعلیم غیره؛ هر کس که خود را پیشوای مردم سازد، باید پیش از دیگران، خود را تعلیم دهد». [نهج البلاغه، کلمات قصار، شمارة 351، ص37] فرق اساسی میان مکتب انبیا با سایر مکاتب، در این است که آنان قبل از که از دیگران تقاضای عمل بکنند، خودشان عمل می کردند و لذا پیام ایشان تا اعماق روح بشر نفوذ می کرد. قلب و احساسات بشر را در تصرّف خویش در می آورد. [شهید مرتضی مطهری، حکمت ها و اندرزها، ص 422] مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌سی و سوم: مشاور فرهنگی داشته باشید •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
📡 فرهنگ و کار فرهنگی در کلام امام خامنه‌ای باید برای انجام و دینی خود را تقویت کنیم. انگیزه اهمیت بسیاری در  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود. یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند. ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه، تاریخ و امام زمان(عج) و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود. امام خامنه‌ای - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی ها و اصول اصلی کار در تشکیلات چیست؟ برخی از مهمترین ویژگی ها را با هم مرور میکنیم: الف) کار تیمی، یعنی مجموعه ای از آدم های همفکر. ب) برنامه ریزی و داشتن هدف. ج) رعایت مراتب سازمانی و تشکیلاتی (به عبارت بهتر احترام به افراد بالا دستی به خصوص رهبر تشکیلات). د) هماهنگی با یکدیگر، نظم و تقسیم کار. شهید والا مقام آیت الله دکتر بهشتی (رحمه الله) هم با اشاره به همین ویژگی ها می گوید:‌ تشکیلات باید برای اعضای خودش زمینه ای برای خودسازی فراهم کند. تشکیلات باید افراد را برای عبادت خدا آماده کند و برعکس، نباید مشغول شدن به کار تشکیلاتی افراد را از یاد خدا غافل کند. سازمان ها و تشکل ها باید در خدمت مردم باشند و در یک کلام، برای جامعه و مردم مفید باشند. در کار تشکیلاتی و سازمانی همواره جاذبه و دافعه وجود دارد؛ یعنی عده ای ممکن است تشکیلات را ترک کنند و عده ای به آن اضافه شوند؛ اما بهتر است که جاذبه تشکیلات بیشتر باشد تا موفق تر عمل کند. رفتار و گفتار افراد در یک تشکیلات باید طوری باشد که بتواند افراد مختلف با روحیات گوناگون را جذب کنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۸ یک کار تشکیلاتی، یک کار جمعی خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند، گم کند که این گم کردن عین باز یافتن به نحو درست است، چیزی کم نمی شود از آدم، چیزها به او اضافه می شود‌. ۱۳۵۹/۲/۲ #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷همراه متربی در فضای مجازی تحولات چند سال اخیر در حوزه موبایل های هوشمند و دوری والدین از این فضاها تبدیل به دلنگرانی ایشان شده و برای برخی هم هیچ حساسیتی ایجاد نشده! حضور در شبکه هایی نظیر وایبر، تلگرام، اینستاگرام و... بسیار نگران کننده است. ( قرارگرفتن تحت شدیدترین بمباران های فکری دشمن، تبدیل این شبکه ها به حیاط خلوت نوجوانان، ایجاد تغییر شدید در سبک زندگی....) 🔸رویکرد اول اولین رویکرد در برخورد با این مسئله، بی تفاوت بودن است که این، با سازگار نیست. خواسته یا ناخواسته نوجوانان به این عرصه ها وارد شده اند و گروه هایی هم دارند. پس نمیتوان غفلت کرد. 🔸رویکرد دوم برخورد سلبی با این مسئله است، یعنی استفاده از موبایل و یا ورود به این شبکه ها را در داخل مجموعه ممنوع❌ کنیم. بدیهی است که این هم راه حل مناسبی نیست چون بحث تربیت فقط محدود به زمان حضور متربی داخل مجموعه نیست و هم اینکه به دلیل جذابیت زیاد این برنامه ها ممکن است متربی استفاده از موبایل و این برنامه ها را به حضور در مجموعه ترجیح دهد. 🔸رویکرد سوم حضور فعال در این عرصه، بین متربیان جهت ساماندهی و جهت دهی افکار. با انتخاب این حوزه، چند مورد را باید درنظر گرفت. ۱. به ظاهر فعالیت در این شبکه ها بی حاصل و مطالب گذراست. اما تاثیر القا جو دربین گروه بسیار مهم و در دراز مدت مشخص خواهد شد. ۲. مطمئنا نوجوانان در این حوزه ها از مربی پیشتازتر هستند و تشکیل گروه براحتی برای ایشان میسر خواهد بود. ۳. اگر حضور مربی در گروه نوجوانان حالت پلیسی بگیرد، قطعا ایجاد گروه های جدید و بدون حضور مربی! راهکار نوجوانان هست. ۴. در فضای مجازی، مطالب گاها با صراحت بیشتری عنوان میشود. پس احتمال شوخی های نامناسب و گاها بی ادبانه وجود دارد. لطفا نرنجیم! ۵. فضای مناسب برای ایجاد گروه را پیدا کنیم. بیسفون، وایبر، لاین، تلگرام و.... ترجیحا مربی باید توانایی اعمال مدیریت در بین کاربران را داشته باشد(در مواقع خیلی خاص). * نمونه های ایجاد گروه و کاربرد ها: ۱. هدف از ایجاد گروه؛ جمع آوری متربی ها در یک گروه برای تاثیر گذاری بیشتر، ارتباط مستمرتر، پاسخگویی به لحظه در مقابل بمباران فکری خواهد بود. ۲. اشتراکات؛ در تشکیل گروه نقطه اشتراک باید وجود داشته باشد. گروه های دانش آموزی، رده های سنی یکسان در مساجد، هییت مشترک و .... ۳. وابستگی؛ وابستگی به گروه باید ایجاد شود. برای مثال تصمیم گیری اردو ها و اطلاع رسانی ها در گروه ۴. طرح مبحث؛ تجربه وقتگیر اما ارزشمند یکی از دوستان؛ درگروه دانش آموزی، ساعتی مقرر بشود برای بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات اخلاقی، عقیدتی یا احکام. برای مثال 9 الی 10 شب. بحث از زمان اعلام شده بیشتر ادامه پیدا نکند و درصورت لزوم ادامه بحث به روز بعد موکول شود. آخر بحث موضوع روز بعد اعلام شود. متربی ها یک روز هرچند اندک وقت دارند تا در رابطه با موضوع مطالعه کنند. برای جلوگیری از کپی بیهوده مطالب میتوان قانون منع سرچ در اینترنت را اجرا کرد!  ۵. ایجاد سبک خواص برای مدیریت گروه؛ هرفردی موظف به ارائه روزانه یک مطلب حتی شده یک جمله در موضوعات مختلف. یکی در مباحث علمی. یکی مذهبی. یکی پوستر. یکی شهدا و... ۶. از بروز صحبت های متفرقه در گروه نگران نشویم و نرنجیم! طبیعت حضور افراد در یک گروه، برقراری ارتباط ایشان باهم است. ۷. تغذیه گروه؛ این قسمت باید توسط مربی به خوبی انجام بپذیرد. تجربه شخصی بنده تاثیر بسیار زیاد داستان های آموزنده ولی کوتاه هست. روش آموزش ابتدایی قرآن هم استفاده از قصص هست. ۸. جبهه گیری؛ مربی در گروه باید توانایی پاسخ گویی به شبهات مطروحه در گروه که عموما توسط اعضا کپی شده است را داشته باشد. برای مثال، پیام ویدئویی تبریک نوروز اوباما. ۹. تناسب متون انتخابی با سن؛ افراد زیادی با دغدغه مندی اقدام به تولید محتوی میکنند اما زبان درک طرف مقابل را درنظر نمیگیرند.  ۱۰. در آخر مراقب باشید فعالیت شما به گونه ای نباشد که سایر متربیانی که در این فضا نیستند تشویق به حضور در فضای مجازی شوند یا متربیانی که گوشی هوشمند برای استفاده از این برنامه ها ندارن احساس کمبود کنند. هدف هدایت و جهت دهی حاضرین در فضای مجازی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5915497725666787349.pdf
317.3K
مسجد و نوروز ۲۵ایده تک خطی برای ایام نوروز مساجد #نوروز #ایده مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf