eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش سوم #ارتباط؛ 🔹من حزب اللهی مدعی هستم می خواهم د
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه کنیم؟ 🔴بخش چهارم و 🔹در مطلب قبل عرض کردیم که برای اینکه بتونیم مؤثر و باشیم باید ارتباطات خوبی داشته باشیم. هم با مسئولین؛ هم نخبگان و هم مردم. خاصه ارتباط با نیروهای همسو و انقلابی و حزب اللهی در مساجد، هیئات، تشکل های دیگه و ... . 🔸در این مطلب میخوام به نقش و حرف بزنم. احترام یعنی رعایت حرمت افراد. خاصه حفظ احترام بچه های مؤمن. 🔹من موارد زیادی دیدم از افرادی که به بهانه اختلاف داشتن، به راحتی به دیگران بی احترامی میکنن. به علت اینکه نظرشون با نظر آقای الف یکی نیست دیگه احترامی برای آقای الف قائل نیستن! لذا به او اهانت می کنن؛ مسخره ش میکنن؛ غیبتش میکنن؛ بهش برچسب میزنن که آقای الف منفعت طلب است؛ آقای الف بی تقواست؛ آقای الف فلان است و ... . 🔸نمیخوام اسم بیارم. ولی صفحات اینستاگرام برخی نیروهای انقلابی رو ببینید. تا سر مسئله ای با هم اختلاف کردن دیگه شروع میکنن بهم اهانت میکنن! ما حاضر نیستیم اختلاف رو بپذیریم. ما باید بفهمیم و باور کنیم و اختلافات همدیگه رو قبول کنیم. ولی قبول نمیکنیم و شروع می کنیم به اهانت! آقا من روش آقای فلانی را در فلان مسئله تأیید نمیکنم پس باید حسابی بهش اهانت کنم که فلانی منفعت طلبه؛ فلانی منحرفه؛ فلانی داره خلاف آقا کار میکنه فلانی علیه نظام داره اقدام میکنه؛ فلانی آدم فلان نهاده؛ فلانی چون در قرارگاه .. کار میکنه پس مورد تأیید نیست و ... . 🔹حالا این وسط، شاید واقعاً آقای الف ضعف هایی داشته باشه، یا بخشی از اختلافات ناشی از ایشون باشه؛ اما نکته اینه که رعایت احترام و حریم او در هر صورت باید رعایت بشه. 🔸وهن افراد -یعنی اهانت به مؤمنین- تحت هیچ عنوانی قابل توجیه نیست. حالا وهن به فاسقین و مشرکین که یه بحث دیگه است و شرایط خاصی داره. اما بی احترامی به مؤمنین بهیچوجه درست نیست. 🔹خیلی جالبه؛ وقتی به برخی دوستان میگیم بی احترامی نکنید به مؤمنین؛ میگن اگر فلانی مؤمن باشد!! 🔸اگر شما با دوستان و افراد همسوی خودتون اختلاف داشته باشید اما احترام اونا رو حفظ کنید اون موقع میشه به جریان سازی امیدوار باشی. با حفظ احترام و ارتباط میتونید حتی کسانی که با شما مخالفن یا اختلاف دارن را با خودتون در برخی مسائل همراه کنید. وقتی مسئله ای رو طرح کردید دیگران برا رعایت شأن و احترام شما هم شده، کمک میکنن به نشر بیشتر اون مسئله. 🔹این نکته شاید برا من و شما دردناک باشه؛ ولی باور کنید دوستان امروز ماها احترام همدیگه رو در مساجد، در تشکل ها در رسانه ها و ... رعایت نمیکنیم. وقتی با کسی اختلاف داشتیم دیگه ارتباطمون رو قطع میکنیم و بعد به احترامی میکشونیم. تا دیدیم طرفمون هم یکی دوبار پاش لغزید دیگه کامل رهاش میکنیم. غیبتش رو جایز میدونیم؛ وقتی در جلسه ای کسی ازش غیبت کرد حاضر نیستیم ازش دفاع کنیم و ... . 🔸امروز رعایت احترام همدیگه یه حلقه گمشده است بین ما بچه انقلابیا. برای جریان سازی، ما به این نکات نیاز مبرم داریم. ارتباط؛ احترام و نکاتی که در آینده خواهم گفت. ✍ داود مدرسی یان قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید: 1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831 2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889 3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932 ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث چهلم: دو ویژگی آدمهای فرهنگی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
راه بردهای فرهنگی امام روح اله(ره): راه‌بردها و شیوه‌های تحقق اهداف فرهنگی از دیدگاه حضرت امام(ره)، باید به‌عنوان یک دستورالعمل مستمر و دائمی به‌کار گرفته شود. تعلل در هر زمینه‌ای می‌تواند بر اهداف فرهنگی جامعه خدشه وارد نماید. از این جهت، هدف فرهنگی منهای راه‌ برد فرهنگی، قابل تعقیب و دسترسی نخواهد بود. مهم‌ترین راه‌بردهای فرهنگی از نظر امام‌خمینی(ره) را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:  ۱- قطع وابستگی فرهنگی ۲-  دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های دینی ۳- تحول فرهنگی ۴- حضور مؤثر حوزة علمیه و روحانیت ۵-  توجه به مراکز آموزشی و تبلیغی ۶- مشارکت فعال زنان ۷- توجه به جوانان و مشکلات آنان ۸- مبارزه با رفاه‌طلبی امام راحل(ره)، مهم‌ترین راه تضمین استقلال یک ملت و رهایی کامل آن از دام شیطنت دشمنان را، اصلاح و آن ملت می‌داند: «قضیه ی تربیت یک ملت به این است که فرهنگ آن ملت، فرهنگ صحیح باشد.» صحیفة نور، ج۷، ص۷۴ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب کتاب "فرزندان مسجد"، در ۴۰ روایت به کار فرهنگی در مساجد پرداخته است. در هر قسمت از این کتاب، به مباحث جذب نیرو، برنامه های ورزشی و فعالیت های هنری پرداخته شده است که در هر قسمت یک شهید که آن کار را خیلی قشنگ انجام می داده است. فرزندان مسجد؛ چهل حکایت از کار فرهنگی در مسجد مولف : گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی ناشر کتاب : شهید ابراهیم هادی سال نشر : ۱۳۹۷ تعداد صفحات : ۱۴۴ #معرفی_کتاب #فرزندان_مسجد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
📚 کتاب مربی جزوات و کتب فرهنگی،تربیتی و تشکیلاتی ویژه #مربیان، #مبلغین، #معلمان و فعالان فرهنگی http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفی کتاب "به توان تشکیلات" همه چیز درباره کار تشکیلاتی این کتاب که با محوریت کار تشکیلاتی در فعالیت های فرهنگی انقلابی نگاشته شده است، متشکل از ۱۲ فصل است. نویسندگان این کتاب که در دوران دانشجویی از فعالان انجمن اسلامی بوده اند، با شناسایی آسیب های کار تشکیلاتی به بررسی این موضوع پرداخته اند. این اثر به دنبال چیستی و چرایی کار تشکیلاتی است. در خلال گفتارهای شخصیت های مختلف در خصوص این موضوع، روشن می گردد که کار تشکیلاتی در اسلام ریشه دار است. در این اثر با بررسی اشکال مختلف کار تشکیلاتی در زمان های مختلف، مدل نهایی آن تبیین می شود. این اثر توسط جواد جلوانی و سلمان هاشمیان گردآوری شده است و توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر گردیده است. #معرفی_کتاب #به_توان_تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما در «صابروا و رابطوا» گیر کرده‌ایم می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» (آل‌عمران/۲۰۰) اول می‌فرماید: تک تک شما اهل صبر باشد(اصْبِرُوا) و بعد می‌فرماید: «صابِرُوا» یعنی با هم صبر کنید. ما در اینجا گیر کرده‌ایم؛ یعنی با همدیگر نمی‌توانیم. و بعد می‌فرماید: «رابِطُوا» یعنی هم‌افزایی کنید. در اینجا هم گیر کرده‌ایم. هر کدام از ما «تکی» برای خودمان بچه‌های خوبی هستیم، اما دسته‌جمعی نه! در حالی که حضرت(مهدی عج) می‌فرماید: عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ شیعیان ما باید با هم جمع شوند. ولی الان آیا اینها بلد هستند جمع شوند؟! نه، در اینجا ضعف وجود دارد. تازه وقتی جمع می‌شوند، بدی‌ها و ضعف‌های‌شان رو می‌آید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌تدبیر تشڪیلاتے بخش هفتم 🌀در مورد مسائل گوناگون جاری خودتان به دنبال اخبار و اطلاعات جدید باشید. منتظر نباشید که اطلاعات فقط از طریق تشکیلات به شما برسد. خودتان را به لحاظ اطلاعاتی و خبری به روز نگه دارید.  #اصول_کار_تشکیلاتی #تدبیر_تشکیلاتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کانال تخصصی #ســـــرود 🎶 انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی 📚کتابچه آموزش تشکیل و تمرین گروه سرود 📣 معرفی گروه های سرود فعال کشور ✔️ همیار مربیان و معلمان پرورشی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
حق پذیری جامعه دینی ما به خوش زبانی محتاج است کما این که بی اندازه به مهربانی نیازمند است. صداقت هم از پر تکرارترین صفات مورد تاکید قرآن و عترت علیهم السلام است. اما ریشه همه صفات پسندیده حق پذیری یا تواضع در برابر حق است. حق پذیر: اسلام، ایمان، تشیع، صداقت، مهربانی و ... را می پذیرد. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: 💎 إنَّ الْمُؤْمِنَ لَدَى الْحَقِّ أَسِيرٌ مومن نزد حقیقت اسیر است. 🤔یعنی چگونه فرد اسیر از خود اختیاری ندارد مومن هم تا حقیقت مطلبی را دریافت انگار در مقابل آن بی اختیار می شود؛ زیر بار آن می رود و حاشا نمی کند. 👓راستی آیا راجع به این موضوع کتابی خوانده اید؟ سخنرانی ای شنیده اید؟ طرح درسی دیده اید؟ برای متربیان خود در اینباره چه کرده اید؟ با اطرافیانتان گفتگویی داشته اید؟ 🌙اگر این موضوع این همه مهم است پس چرا این همه غفلت از آن وجود دارد؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته های تربیتی برای مربیان تربیتی فصل اول: تربیت علم نیست #کتاب_تربیت_چه_چیز_نیست مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حد صمیمت بین مربی و متربی در اینباره سوالاتی مطرح است: مساله عدالت در مواجهه عاطفی با اعضا، مساله نسل احساسی و نیازها و کمبودهای عاطفی او، مساله حدود مطلوب صمیمیت با متربیان، مساله شناخت بیشتر از نیازهای مخاطبین که با صمیمیت بدست می آید و … که در پاسخ این موارد باید گفت: حس متربی ها در سنین مختلف، بسیار متفاوت است؛ دوران کودکی یک طور است، قبل از بلوغ یک جور است بعدش یک جور دیگر و این کار را دشوار می کند. حس ذاتا آنی است و پایدار نیست؛ اگر مبنای ارتباط بخواهد حس باشد این عیب را دارد که اگر دیگری آمد و افسار حس فرد را تحت کنترل خودش درآورد می تواند آن را به سمت دیگری ببرد و این خطر است. در حالیکه اندیشه و عقل اینگونه نیست. حس می تواند به عنوان یک ابزار مقطعی قابل استفاده باشد، منکر این نیستیم ولی یک راهبرد برای ارتباط نمیتواند باشد. برای یافتن حد صمیمیت بین مربی و متربی باید دقت داشت که مربی الگوست؛ الگو همیشه باید یک وجه متمایزی داشته باشد، اگر کاملا شد مثل رفیقش دیگر نمی تواند الگو باشد. لذا حفظ یک حریم ضروری است. این حریم و احترام بسته به افراد فرق دارد؛ مهم این است که در عین صمیمت، حریم شرع و اخلاق حفظ شود. حفظ حریم کرامت انسان یک اصل است. حفظ ادب و احترام. البته حریم ها برای گروه های مختلف فرق دارد. فرد در جمع دوستانش یک حریم دارد و در جمعی که پذیرفته است که مربی باشد یک حریم بسته تری دارد و باید مواظب رفتارهایش باشد. رابطه مربی و متربی یک سری الزامات دوسویه دارد. اساسا آیا مربی ظرفیت صمیمت و اطلاع از لایه های بعدی مسائل متربی را دارد؟ مثلا مسائل خانوادگی او یا سایر ارتباطاتش و …؟ در بسیاری مواقع ندارد و به همین دلیل نباید دایره صمیمیت به سمت مسائل فردی و شخصی افراد برسد. ظاهرا اینگونه است که رسول خدا هم به طور کلی یک رابطه مرشدانه با مردم داشت مگر در مواردی که خود مردم مراجعه می کردند. یعنی اصل رابطه مشاوره ای و روانشناسانه نبوده. لذا مربی نباید در مسائل فردی و لایه های فردی ورود کند؛ اساسا مربی یک تعریف جمعی دارد نه فردی و قرار نیست به مسائل همه افراد رسیدگی کند. بلکه باید جمع را حفظ کند و ورودش به مسائل فردی باید در مواردی باشد که مصلحت جمع خدشه دار می شود و در حد رفع مشکل متربی که بیشتر مواقع به درخواست متربی است. مسائل فردی افراد نباید برای مربی مشغولیت ذهنی ایجاد کند. در این مساله اساسا نگاه حداقلی است چون مربی ها حداقلی هستند و خودشان جوان های نپخته کم سن و سال هستند. باید از این حداقل به حداکثر رسید. اگر در همین حد عمومی نقش مربی گری به خوبی انجام شود کم کم پختگی لازم ایجاد می شود. در مسائل حسی باید دقت داشت که به گونه ایست که اگر مربی ورود کند و پختگی کافی را نداشته باشد می تواند فرد را تا جاهایی ببرد که دیگر امکان بازگشت نیست و حساسیت زیاد است. شٵن مربی با بقیه افراد فرق دارد. اگر وجه تمایز مربی و یک پله بالاتر بودن او از بین برود دیگر الگو نیست. باید قواعد و شاخص های کلی را برای حد صمیمیت تعیین کرد و تذکرها هم باید باشد. باید یک حالت چارچوب قابل انعطاف بسته به افراد تعیین کرد. یعنی نه رها و بی قاعده باشد و نه خشک و سازمانی. یک حداقل مجموعه ای البته قابل تعریف است؛ حفظ حریم اخلاق انسانی و شریعت. نباید در حیطه شخصی باشد، نباید لوس کردن افراد باشد، نباید ترحم باشد. اینکه صمیمت باعث شناخت بیشتر می شود قابل انکار نیست ولی باید اصول گفته شده را حفظ کرد و الا نباید بخاطر شناخت، آن قواعد را زیرپا گذاشت. بجای آن باید از روش های علمی برای شناخت نیازها استفاده کنید. درباره مربی نظر بنده این است که اطلاعات و دانش و مهارت مهم است ولی مهمتر آن حس و قدرت ارتباطی فرد است. که این حس و قدرت ارتباطی الزاما مبتنی بر اطلاعات و دانش نیست. برای انتخاب مربی باید این افراد را انتخاب کنید و به تدریج عیب های فرد را اصلاح کنید. اگر بنا به انتخاب باشد بین فرد با قدرت ارتباط قوی و فرد با قدرت مدیریت قوی و ارتباط ضعیف؛ قدرت ارتباط مهمتر است چون نمی شود آن را آموزش داد ولی مدیریت را می شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
🚨 #مربی_هیچکاره_است (۲) #یادداشت_سریالی (برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی و ش
‌ 🚨 (۳) (برداشت های آزاد تربیتی از شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری) ⚠️این مطلب که دارید میخونید قسمت سوم یک است، پس ابتدا قسمت های قبلی رو یه از طریق لینکهای زیر یه بندازید بعد بیاید سراغ این قسمت...! eitaa.com/morabi_masjed/4884 eitaa.com/morabi_masjed/4966 خوب کجا بودیم؟ روش های شاگرد درس خون(مربی حرفہ ای)شدن رو داشتیم با شما اساتید😉مرور میکردیم و تا شماره ۵ رو عرض کردیم و حالا ادامه اش: 6⃣ شاگرد درس خون میگرده موفق ترین های این کلاس ها رو پیدا میکنه و بهشون نزدیک میشه تا انگیزش چندین برابر بشه و فواید کلاس رو به چشم خودش در افراد موفق ببینه(مثلا بهترین فرد مسجدی یا پایکار ترین فرد در ارتباط با شهدا رو پیدا میکنه و باهاش ارتباط میگیره و....) 7⃣ شاگرد درس خون باید برای خودش یک نفر رو انتخاب کنه که توی هر ۵تا کلاس "موفق" حرکت کرده باشه و الگوی خودش قرار بده(نگید من رسوندم: یکی مثل شهید خودمون که انصافا توی همه چی موفق و اول بود) 8⃣ شاگرد درس خون باید مطالبی رو که در طول هفته از این ۵تا کلاس مناسب میبینه یادداشت و به دیگران منتقل کنه{هر هفته حداقل یک نفر رو باید از مطالبی که دستگیرت میشه مطلع کنی}. حالا چرا باید اینکار رو کرد? 🔺الف) باعث میشه علمت برکت پیدا کنه(بالاخره زکات علم نشر دادنشه). 🔺ب)باعث میشه یکی دیگه هم از مطلب بهره مند بشه(که برکات معنویش نصیب خود شاگرد درس خون میشه). 🔺ج)باعث میشه شاگرد راه انتقال مطلب رو (به صورت تجربی) فرا بگیره. 🔺د) باعث میشه شاگرد درس خون همیشه سعی کنه از ۵تا کلاسی که میره مطالبی رو یادداشت برداری کنه. 🔺ه)باعث حفظ و تثبیت مطلب در ذهن خود شاگرد درس خون میشه(چون یادآوری میشه و یه جورایی استاد اون مطلب میشی) 📢نکته جالب: اینکه اگر یک مربی یادداشت نویسی حرفه ای از کلاس ها رو انجام بده بعد از مدتی با یه دفتر روبه رو میشه که کلی مطلب بدرد بخور توش نوشته و کلی تجربه نویسندگی بدست اورده(خدا رو چه دیدی? یهو شاید اون نوشته مناسب چاپ و نشر برای بقیه هم باشه) ‼️یادآوری ۵تا کلاس کدوما بودن? ۱/مسجد ۲/هیئت ۳/مقبره شهدا ۴/نماز جمعه ۵/کلاس اخلاق البته میدونم باز سوال میکنید که خوب چطور میشه این مطالب رو به دیگری منتقل کرد?😐 (اانتقال مطلب و محتوا راه های زیادی داره که میمونه برای جلسه بعدی😉) 😎مخلص هر چی بچه درس خونه که قرار بعدا بشه مربی حرفه ای 📚ارتباط با نویسنده(نقد و پیشنهاد): علی کمال آبادی بَرو بَچ منتظرین قائم*عج @fadaee مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش چهارم #ارتباط و #احترام 🔹در مطلب قبل عرض کردیم ک
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه کنیم؟ 🔴بخش پنجم 🔹حتماً در استان یا شهر یا محله خودتون می بینید برخی از افراد و گروه ها و مساجد که حجم فعالیتشون بسیار بالاست. حجم اقدامات فرهنگی و تربیتی و جهادی شون نسبت به سایرین بالاست. در بزنگاه ها هم خیلی مدعی اند که ما باید تصمیم گیر باشیم، ما باید تعیین کننده باشیم، سهم ما در تصمیم گیری باید بیشتر از سایرین باشید و ... . 🔹اما در واقعیات می بینید که این ها هیچ تعیین کننده نیستند، مؤثر و نیستند، علی رغم این همه کار و فعالیت و حتی منابع مالی و انسانی و نیرو، باز توان تعیین سرنوشت محله اطراف خودشون رو ندارن چه برسه به یه شهر یا یه استان یا کشور!! یکی از دلایل اینه که اینها اولویت بندی ندارن. مسائل رو اصلی فرعی نمیکنن. طرح و برنامه هاشون رو به ترتیب شماره گذاری و ارزش گذاری نمیکنن. 🔹یکی دیگه از الزامات کار مؤثر و جریان ساز، شناخت اولویت ها و اولویت بندی مسائل و اقدامات است، یعنی ما بدونیم که در چه زمانی، چه مکانی، چه کاری رو انجام بدیم. اصلی فرعی کردن مسائل خیلی خیلی مهمه. 🔹نمیدونن مثلاً امسال – سال 98 – اولویت مجموعه شون چیه! اولویت محله شون چیه؛ اولویت شهر و استانشون چیه. مثل تراکتور دارن بار میکشن و بارها رو جابجا میکنن. اما نمیدونن امسال، این ماه، امروز چه چیزی اولویت داره. 1⃣ گاه می بینید یه تشکل دانشجویی، عرضه نداره فضای سیاسی دانشگاه خودش رو فتح کنه، فضای فرهنگی دانشگاهش رو تحت تأثیر قرار بده، نمیتونه ده تا نیرو جذب کنه، نمیتونه 40-50 تا نیروی خودش رو پرورش بده، آموزش بده براشون دوره بذاره، بعد میاد فراخوان اردو جهادی میزنه!! 🔹این اردوی جهادی راحت ترین کار برا یه تشکل دانشجوییه که اصول رو ول کرده چسبیده به فروع! بله؛ اردوی جهادی بسیار نیازه، اردوی جهادی باعث میشه همون 7-8-10 نفری که میرن روحیه شون جهادی بشه، من فواید و ارزش والای اردوی جهادی رو میدونم. اما عرضم اینه تا یه تشکل دانشجویی مثل بسیج یا انجمن، کارهای اصلی ش رو زمینه، اردو جهادی نداره! تشکل دانشجویی اولویتش دانشگاهشه. لذا وقتی وظایف اصلی رو انجام نداده دیگه این تشکل در زمان بزنگاه ها، در انتخابات ها و ... دیگه در دانشگاه تأثیری نداره! 2⃣ یا برخی مساجد تمام همّ و غم شون برگزاری مراسم سینه زنی هس. یا حلقه های هست (نقد طرح صالحین رو بزودی جداگانه ارائه خواهم کرد) بعد می بینی تو این حلقه ها مسائل اصلی ارائه نمیشه. هیچ محتوای مهمی ارائه نمیشه. محتوای ارائه شده بسیار ضعیفه. محتوای ارائه شده انسان ساز نیس. برنامه خاصی هم برا محله نداره. برنامه ای برای شهر و ارتباط با سایر مساجد نداره، دیگه این مسجد از مسائل اصلی خودش در محل و منطقه و شهر غافل میشه. اگه این مسجد برای یکسال و دوسال آینده ش برنامه ریزی کنه و برا تربیت نیروهاش یه طرح جامع در نظر بگیره یه طرح هم برا تعامل و ارتباط با محله مسجد، یه طرح و برنامه برا تعامل و ارتباط با مابقی مساجد و ... قطعاً موفقه. 3⃣یا یه مجموعه رسانه ای در سطح یه شهر یا استان؛ هیچ اولویتی بندی نداره. صرفاً روزمرگی. صرفا نشر اخبار. هر حادثه ای پیش بیاد دیگه غرق اون حادثه بشه. سیل بیاد دیگه اونم سیل با خودش می بره. اما یه مجموعه رسانه ای باید برای امسالش –مثلا 98- طرح و برنامه داشته باشه. برای رونق تولید چه ایده و طرحی داره؟ برا انتخابات مجلس چه ایده و طرحی داره؟ برا رهاشدگی اقتصاد کشور چه برنامه ای داره؟ برا نماینده شهرشون چه برنامه ای داره؟ برا دوسال آینده چه برنامه ای داره؟ 🔹اولویت بندی کارها، فرزند برنامه ریزی است. یعنی اول باید برنامه داشته باشید. 10 تا – 20 تا برنامه داریم برا امسال؛ حالا این 10-20 تا رو من اولویت بندی کنم. ارزش کدومشون بالاتره؟ کدومشون مهمتره؟ به همون اندازه ارزشش، براش وقت بذارم و براش هزینه بدم. اولویت بندی مستحب نیست رفقا؛ اولویت شناسی و اولویت بندی واجبه بر من وشما! 🔹حضرت رسول (ص) به حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: « يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض. هر گاه ديدى مردم به نوافل و مستحبات می پردازند وتوجهی به واجبات ندارند، علی جان، تو به واجبات بپرداز در انجام واجبات بكوش . تو مشغول انجام واجبات به طور کامل باش.» ✍ داود مدرسی یان قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید: 1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831 2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889 3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932 4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974 ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_69329738.pdf
519.8K
آشنایی با مدرسه ی مسجد محور تعاریف اهداف و قوانین نظام تربیتی و... #مدرسه_مسجد_محور #مسجد #مدرسه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار فرهنگی ذوق میخواهد... حجة الاسلام انجوی نژاد #کار_فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
‌تدبیر تشڪیلاتے بخش هشتم 🔵 نفس کار گروهی چشم پوشی از برخی اهداف شخصی برای تشکیل گروه جهت بیشتر کردن احتمال تحقق اهداف مشترک است. بنابراین یادمان باشد در کار تشکیلاتی منافع جمعی بر منافع فردی ارجحیت دارد. جایی که منافع شخصی با منافع جمعی در تعارض قرار گرفت نمی‌توانیم موقتا از تقید به مصوبات جمعی خارج شویم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf