eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) 1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵) جلسه تقدیم شما👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(۲۲) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه ششم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
▪️اگر خسته شدیم باید بدانیم کجای کار اشکال دارد! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مهندسی فرهنگی یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی می‌کنند، کاربرد دارد. مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت: این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین می‌کند. «مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل می‌کنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد. جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید: جلسه اول: eitaa.com/morabi_masjed/6491 جلسه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/6529 جلسه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/6593 eitaa.com/morabi_masjed/6594 جلسه چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/6633 eitaa.com/morabi_masjed/6634 جلسه پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/6668 جلسه تقدیم می شود:
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه ششم(از۱۴) _ بخش اول مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه ششم(از۱۴) _ بخش دوم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی های یک تشکل تربیتی کامل در این یادداشت بعضی از خصوصیات مجموعه تربیتی ایده‌ال را در چهار حوزه محتوا، تشکیلات، متربیان و مربیان مرور می کنیم: الف) نسبت به محتوای ارائه شده ـ محتوا باید متناسب با مخاطب باشد. درنظر گرفتن ویژگی‌های مخاطب و نیازهای او بسیار اهمیت دارد. ـ مستند و برگرفته از منابع اصیل باشد. ـ محتوا باید نو، جدید، مشخص و در راستای اهداف باشد. ب) نسبت به متربیان ـ در حوزه متربیان داشتن یک سیستم جذب مشخص با رویکرد تربیتی بسیار ضروری است. ـ داشتن برنامه مشخص جهت همراه کردن والدین در امر تربیت ـ جذب مخاطب خاص و نخبه‌پروری: ظرفیت ما محدود است و ناچاریم دست روی نیروهای اثرگذار بگذاریم. ـ گستره پوشش متربیان به لحاظ جنسیت، رده ها و مقاطع ـ تداوم حداکثری حضور متربی در مجموعه (با ابزارهای حضوری و غیرحضوری) البته با این قید که تربیت گلخانه‌ای نباشد و از خانواده و اجتماع دوری نکند. ـ تفکیک سنی مخاطبان در مجموعه ج) نسبت به مربیان ـ مجموعه باید یک چهارچوب و سیستم مشخص برای جذب مربی داشته باشد. ـ سیستمی برای توانمندسازی و ارتقاء مستمر علمی و مهارتی مربیان وجود داشته باشد. ـ تداوم حضور مربی در کنار متربی ـ ساز و کار نظارت بر مربیان (نیاز به آدم فکری و محوری و یا اتاق فکر) د) حوزه تشکیلات ـ داشتن نظام ارزشیابی تربیتی ـ داشتن چشم اندازی برای توسعه فعالیت و سیستمی برای تحقق آن ـ اشراف یک تیم یا فرد متخصص بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی ـ فعالیت‌های اجرایی در راستای اهداف تربیتی (تبلیغات، منبر، هیئت و … هم با توجه به نگاه تربیتی باشد.) ـ مسئولین اجرایی هم باید فهم تربیتی داشته باشند. ـ تعامل سازنده مجموعه با هم‌یاران تربیتی (والدین، مدرسه، کاسب‌های محل، مجموعه ها و مسجدهای دیگر و …) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کتاب "مدیریت تشکل تربیتی" این کتاب برای مدیران تشکلهای تربیتی نوشته شده است؛ برای افرادی که به دنبال جواب این پرسش هستند: ❓چگونه تشکل تربیتی خود را مدیریت کنیم؟ در این کتاب بعد از اثبات «ضرورت فعالیت تشکیلاتی» در امر تربیت، ویژگی‌ها و ارکان یک تشکل تربیتی مورد بررسی قرار گرفته و در حین بررسی ارکان تشکل تربیتی به این سوالات مهم جواب داده شده است. ❓مهمترین رکن یک تشکل تربیتی چه هست؟ ❓وظایف مدیریت در یک تشکل تربیتی چه هستند؟ ❓در یک تشکل تربیتی چگونه برنامه‌ریزی نماییم؟ ❓سازماندهی در تشکل تربیتی باید به چه شکل باشد؟ ❓هدایت و رهبری نیروهای انسانی در تشکل تربیتی چگونه توسط مدیر باید انجام گیرد؟ ❓مدیر تشکل تربیتی باید چه حد و حدودی را برای نظارت و ارزیابی در تشکل رعایت کند؟ ❓اصول مدیریت در تشکل تربیتی چه هستند؟ ❓در یک تشکل تربیتی چه آسیب‌هایی ممکن است پدید آید؟ ❓اخلاق تشکیلاتی مناسب در یک تشکل تربیتی چیست؟ برای تهیه این کتاب میتوانید از طریق انتشارات شفق اقدام کنید: www.shafaq-book.ir مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) 1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵) 2⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۶) جلسه تقدیم شما👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(۲۳) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه هفتم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی می‌کنند، کاربرد دارد. مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت: این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین می‌کند. «مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل می‌کنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد. جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید: جلسه اول: eitaa.com/morabi_masjed/6491 جلسه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/6529 جلسه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/6593 eitaa.com/morabi_masjed/6594 جلسه چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/6633 eitaa.com/morabi_masjed/6634 جلسه پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/6668 جلسه ششم: eitaa.com/morabi_masjed/6696 eitaa.com/morabi_masjed/6697 جلسه تقدیم می شود:
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه هفتم(از۱۴) _ بخش اول مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه هفتم(از۱۴) _ بخش دوم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقبّل الله سکولار! تشکیلات + کار اقتصادی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تقبّل الله سکولار! گفتم خراب بشود مسجدی که مؤمنین‌اش به هم اعتماد نکنند. مگر سکولاریزم شاخ دارد یا دُم یا سُم؟ همین است! سکولاریزم این نیست که تو فقط توی مسجد مرگ بر اسرائیل بگویی. سکولاریزم آن است که مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم بزنی و مرگ اسرائیل فقط توی مسجد رقم می‌خورد. امشب با شما این بحث را بیشتر در میان خواهم گذاشت. تقبّل الله سکولار! بابا بچه‌های هیئت با همدیگر دوست هستند حالا شما می‌خواهی بیا دعوا بیاندازی. این بحث اقتصادی بیاید دعوا می‌افتد! مسجد ربطی به سبک زندگی من و بخش عمدۀ سبک زندگی من یعنی شغل، درآمد نداشته باشد فقط تویش یک دانه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس بگوید این انقلابی شد؟ شما این را قبول می‌کنی؟ دوستان من! من معتقدم یک عالم دینی از پول درآوردن حرف نزند، از چیزهای دیگر فقط حرف بزند، دین مردم را کم‌کم القایی تحریف کرده. ما در یک جنگ اقتصادی هستیم امروز! مقام معظم رهبری: «جنگ واقعی جنگ اقتصادی است. جنگ واقعی تحریم است. جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فنّاوری در داخل کشور است. این جنگ واقعی است!» توی مسجدی رفتم گفتم چند نفر اینجا پول گذاشتند توی بانک؟ ماشاءالله همه تقریباً دست‌هایشان را بالا کردند. بعد گفتم که چرا پول‌تان را می‌گذارید توی بانک؟ تکاثر ثروت دزد درست می‌کند. شما که اکثرا می‌دانید که بانک‌ها از راه حلال غالباً پول در نمی‌آورند. خودشان می‌گویند کارخانه‌های ما اکثراً ورشکسته است، دارند از راه دلّالی پول در می‌آورند. پول می‌گذاری توی بانک فقط موجب گرانی می‌شود. گفتند ما نمی‌توانیم با این پول‌هایمان کاری بکنیم. گفتم مسجد نیست مگر اینجا؟ دور هم جمع بشوید من دانشجوهایی که صنایع دانش‌بنیان دارند تعداد هفت هشت ده تا می‌شناسم. پول بدهید کارخانه‌هایشان را راه بیاندازید اینها نروند درِ بانک وایستند گدایی بکنند وام بهشان ندهند پدرشان را دربیاورند بخواهند وام بهشان بدهند. گفتند به هم اطمینان نمی‌کنیم. پس شما چرا پیش هم نماز می‌خوانید؟ همه متقلّب هستیم؟ حاج آقا تعاونی‌های زیاد ایجاد شده، بعد سر همدیگر را کلاه گذاشتند. توی مسجد ایجاد شده؟! توی هیئت؟ یقیناً نه! آقا چه‌جوری جمع بشویم دور همدیگر؟ مؤمن‌هایی که بهشان اعتماد دارید جلو بیاندازید. اگر خیانت کردند چی؟ یکی دیگر. شوخی است، رفتی مسجد رندانه سلام علیکم حال شما خوب است احوال شما؟ شرّت کم، شرّت کم. سراغ من نیایی ها! قرض بگیری، تصادف کردی بیمه مگر نیست؟ تقبّل الله سکولار! نمازت قبول باشد فقط. چرا مرگ بر اسرائیل می‌گویی ولی مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم نمی‌زنی؟ مسجد جای تعامل اقتصادی نیست؟ صهیونیست‌ها با هم خرید می‌کنند با هم می‌فروشند. صهیونیست‌ها مرز مالکیت بین‌شان نیست. هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند. از این جیب به آن جیب می‌کنند، همیشه پیروز هستند. مرگ بر اسرائیل به جاهای باریکی کارش کشیده. مقام معظم رهبری: «مسئلۀ اقتصاد کشور در اولویت اول قرار می‌گیرد.» بیش از ده بار رهبری فرمودند ما توی نبرد اقتصادی هستیم! ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، حل می‌کنیم‌شان مشکلات را. راستی این خاطره را تکمیل کنم؛ به امام جماعت عزیز و دوست داشتنی آن مسجد گفتم حاج آقا می‌افتد جلو یک تعاونی اقتصادی راه بیاندازید کم و زیادی هم داشتید دور خودتان حل می‌کنید از کتاب شذر، چون می‌خواستم یک کمی هم بحثم معنوی بشود چون می‌دانی ما را توی مناسبت‌های معنوی دعوت می‌کنند صحبت کنیم دیگر، باید ما هم یک‌جوری کنیم مباحث معنوی بشود. از کتاب شذرات المعارف استاد عرفان حضرت امام مطالبی را عرض کردم که اگر جمع مؤمنین راه انداختند مشکلی پیش آمد چه‌جوری این مشکل را حل کنند بدون مراجعۀ به قوۀ قضائیه. که بحث کاملاً عرفانی بشود دیگر. بعد گفتم امام جماعت محترم مسجد هم هستند جلو می‌افتند. امام جماعت محترم گفتند حاج آقا ما را دردسر نیانداز ما نیستیم، دوزار آبرو داریم در مسائل اقتصادی از بین می‌رود. بدون شرح. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه جذابیت ایجاد کنیم؟! سوالی است که بسیاری از مربیان و مسولین تربیتی به آن برخورده اند و برای اکثرشان جواب نا گویاست. باید بدانیم زمانی حاصل میشود که اتفاقی نو در زندگی متربی رخ بدهد. یعنی متربی با دیدن افراد جدید یا اتفاقاتی در مجموعه یا مرکز ، به این نتیجه برسد که فضا برای رشد او مهیاست. افراد جدید همان رابطین و مربیانی هستند که با و لبخندشان بر جذابیت خود می افزایند. همان افرادی که برای شنیدن مشکلات متربی دارند، همان افرادی که برای متربی ارزش قائل می شوند و متربی این را با گوشت و استخوان درک میکند. برای همین او جذب مربی اش میشود و مربی را عضو جدید خانواده اش میبیند. اتفاقاتی که در موردشان صحبت کردیم عبارت است از بازی ، تفریح ، گردش و ... هر کاری که شاید بعضا خیلی از خانواده ها آن را فراموش کرده باشند. خانواده ها گاهی کمتر وقت برای فرزندان خود می گذارند. دغدغه هایشان با فشار های اقتصادی دچار تغییر است و برای همین سخت میکوشند تا بتوانند فقط خرج خوراک و پوشاک و مسکن را در بیاورند. پس شما تنها کافی است آن ها را سرگرم به بازی کنید. مهم نیست چه بازی ، اگر قرار است آن ها در مجموعه تثبیت شوند و کم کم به مجموعه بیایند تنها همین راه است. چرا که در بین بازی ها حلقه ها شکل میگیرد و دوستی ها رغم خواهد خورد. حالا دو دوستی که در هئیت با هم اشنا شدند کجا وعده میگذارند؟! همان هئیت یا مرکزی که قبلا در آن آشنا شده بودند. از طرفی هم نباید خیلی آن ها را وارد فضاهای کلاسی و آموزشی کرد؛ چرا که کم کم ماهیت نوجوانی اش را از او میگیریم و جایش دغدغه های خود را تزریق میکنیم و اینجا رخ می دهد. او متحول میشود اما نه آن که باید شود ، بلکه آن چه ما میخواهیم میشود... پس توجه شود که ما نمیگوییم حلقه ی تربیتی چیز بی فایده ای است ، اما میگوییم به اندازه و به اقتضای زمان. مثلا هیچوقت شما نمی توانید ارزش نماز اول وقت را در حلقه بگویید . ولی در بین هیایوی بازی اگر صدای اذان شنیدید و بازی را رها کردید آن وقت توانستید یک کار تربیتی انجام دهید بدون نیاز به حلقه... سعی کنید فضای سرد حلقه را با شوخی کردن گرم کنید و فضای سنگین حلقه را با مثال ها شفاف سازی کنید. لازم نیست برای پایه ی ششم حلقه های سنگین بگذارید ، همان دور همی و گرد نشستن شاید خودش کافی است. اجازه ندهید متربیان از حلقه خسته شوند و برایشان نشستن در حلقه عادت بشود. شور و حال بازی متربیان را لطفا با بحث های کلیشه ای و خسته کننده از بین نبرید. ✍مصطفی کریمی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کتابخانه تربیتی مربی کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان ناشر : شفق سال نشر : 1397 مخاطبان اصلی مجموعه «تربیت با کتاب» مربیان و والدینی هستند که بارها در کلاس های تربیتی و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند. در شرایط کنونی، معرفی کتاب های خوبی که پاسخ گوی نیاز تربیتی والدین و مربیان باشند، کار ساده ای نیست و دشوارتر از معرفی چنین کتابی به این دو گروه، پیشنهاد کتاب های جذاب و البته ارزشمند به نوجوان ها است. برای پر کردن این کمبود و پاسخ به نیاز سه گروه «مربیان و معلمان و مبلغان»، «والدین» . «متربیان نوجوان» به کتاب های سودمند و دارای رویکرد تربیتی، باید کتاب هایی برای هر یک از این سه گروه شناسایی و معرفی شوند. مجموعه تربیت با کتاب، دستاورد یک طرح پژوهشی با همین هدف است و «کتابخانه تربیتی مربی»، جلد اول از این مجموعه است. در این کتاب 100 عنوان از کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان معرفی شده است. بخش یک: فلسفه تربیت اسلامی بخش دوم: اهداف میانی تربیت بخش سوم: روش های تربیت بخش چهارم: مخاطب شناسی بخش پنجم: برنامه تربیتی بخش ششم: مهارت های مورد نیاز مربی بخش هفتم: عوامل تربیت (غیر از مربی) بخش هشتم: موانع تربیت پیوست ها مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مدگرایی در جوانان برای پاسداری از الگوهای مناسب و مطلوب و مبارزه با مدل‏های نامطلوب دو کار ضروری به نظر می‏رسد:  ۱. تبیین الگوهای مطلوب و شناساندن آن‏ها به جوانان جامعه.  ۲. اثبات عقلانی نبودن تقلیدهای کورکورانه و پیروی‏های ناآگاهانه برای .  همان گونه که ارائه‏ی رفتارهای مطلوب و اشاره به مسائل مختلفی که می‏تواند در اطراف مدل مورد نظر مطرح شود، جذّابیت رفتار مطلوب را افزایش می‏دهد، پرسش در جهات مختلف الگوهای ناصواب نیز می‏تواند زمینه‏ی مبارزه با آن را فراهم سازد.  بررسی آثار و پیامدهای الگوهای تازه برای آنان که می‏اندیشند، نقش مؤثّری دارد و چنان چه به طور کامل شناخته شود، می‏تواند در جاذبه‏ی الگوها تأثیر بگذارد. اگر جوان بداند پوشیدن لباس خاصی با رنگ و اندازه و چسبندگی مخصوص، روغن زدن افراطی به موهای سر و... باعث بی‏ارادگی انسان می‏شود و زمینه‏ی خودباختگی را فراهم می‏سازد، هیچ گاه قدم در این راه نخواهد نهاد؛ زیرا خواهد فهمید که این کار هیچ گونه منفعتی نداشته و صرفاً برای پسند و لذّت دیگران بوده است و هویت گمشده‏ای را دنبال کرده که هیچ گاه پیدا نخواهد کرد، و در نتیجه کورکورانه راهی را انتخاب نمی‏کند. به جای این که دیگران را ملاک قضاوت قرار دهیم باید به خود بیابیم. هر کسی باید خودش باشد؛ آن گونه که استعداد دارد و توانایی دارد که استعدادها را شکوفا سازد.  اصولاً کسانی که خلأیی در شخصیت خویش احساس می‏کنند، به دنبال امتیاز گرفتن از دیگران هستند تا به نحوی خلأ موجود را پر کنند. وقتی از آن‏ها سؤال می‏شود چرا این گونه موهایتان را سامان داده‏اید، نمی‏گویند این گونه راحت‏تریم، بلکه می‏گویند دیگران بهتر می‏پسندند و در واقع از پسند دیگران احساس رضایت‏مندی می‏کنند. هر چه دیگران بخواهند، او همان را انجام می‏دهد. وقتی انسانی این گونه رشد کرد، به خاطر خواست دیگران تن به کاری می‏دهد که بسیار زیان بخش است و چون دیگران نمی‏خواهند، از کارهایی روگردان می‏شود که بسیار پرمنفعت است. عقربه‏ی وجودی چنین فردی به سویی می‏چرخد که دیگران می‏خواهند. چرا انسان خودش نباشد؟ برهنگی فرهنگی از مهم‏ترین معضلات زندگی انسان است. کسی که به دنبال هویت از دست رفته‏اش نباشد از مزایای انسانی بی‏ بهره است.  بنابراین مدهای مختلف چنان چه بر اساس تشخیص سود و آثار مطلوب خودشان پذیرفته شوند، هیچ اشکالی ندارد. امّا چنان چه نوعی خودباختگی و پیروی خفّت بار به دنبال داشته باشد، مطرود است. هر کس باید ابتدا به دنبال ابتکار باشد. خطّ، شعر و یا هنر دیگری را به کار گیرد که خود می‏پسندد. دلیلی ندارد که ما خود را به چیزی که خواسته ‏ی دیگران است محدود کنیم. اگر جوان به این نکته برسد، بی چون و چرا هیچ چیزی را نمی‏پذیرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⁩💢خاطرات آقای مربی💢 صفحه پنجم -سعی می کنم تو جلسه هیئت و وعظ توجه داشته باشم. - نمی خوام فقط پل باشم برای دیگران ، همه رد بشن برن ،برسن و من بمونم - میخوام راه باشم ، برسونم و برسم! امام علی علیه السلام فرمود: مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاه هر كس رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه میان او و مردم را اصلاح فرماید. و هر کس کار آخرت خود را اصلاح کند، خدا کار دنیای او را اصلاح می کند. ادامه دارد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را یکشنبه ها دنبال کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) 1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵) 2⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۶) 3⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۷) جلسه تقدیم شما👇