eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعامل برای غدیر در فرآیند بزرگداشت روز عید غدیر به دو بحث عمده میرسیم و آن و -انتقال محتوا است . یعنی جدای از فضای تربیتی باید نگاهی داشته باشیم به تشکل ها و فرآیند تبلیغ برای مهم ترین عید شیعیان اما نکته آن جاست برخی از مسولین هیئات و مجموعه های فرهنگی نه محتوای قابل ارائه ای در آستین خود دارند و آن هایی هم که محتوا دارند ابزار انتقال آن را ندارند یا بلد نیستند... اما راهکار چیست؟! بهترین راهی که میتوان از ان استفاده کرد است . شما با یک تعامل سازنده می‌توانید هم انتقال پیام را داشته باشید هم محتوایی برای ارائه ی این پیغام بزرگ ... تعامل یعنی اقدامات مشترک برای حل یک مسئله و یا یک بحران ... اما تعامل در کار فرهنگی چگونه امکان پذیر است؟! شما زمانی تعامل میکنید که قرار است برنامه یا کاری را انجام دهید اما توان یا ابزار انجام همه ی آن را ندارید . گاهی پول ندارید ، گاهی نیرو ، گاهی مجوز و شاید گاهی زمان کم باشد در اینجا شما با یک مرکز یا مجموعه دیگر که می‌تواند نیاز های شما را تامین کند و مهم تر از همه ، مراکز همسویی هستید تعامل میکنید ، این تعامل به معنای اسپانسری نیست بلکه کمک به یکدیگر برای برگزاری مراسمی با شکوه است . اما خب به هر حال هر تعاملی سختی های خودش را دارد که در اینجا صبر و کوتاه آمدن حرف اول را می زند . یعنی اگر اتفاقی در حین کار افتاد ، با رفتاری هیجانی برنامه را بهم نریزیم چرا که مردم به تعامل نگاه نخواهند کرد بلکه به مراسم مشترک شما که خراب میشود نگاه میکنند . دقت کنید که در هر برنامه ای خصوصا عید غدیر ، ابتکار و خلاقیت اولویت دارد . یعنی به جای آن که با یک ایستگاه صلواتی یک خیابان را بند بیاوریم ، ترافیک درست کنیم و در اصل کار فرهنگی را به یک کار تبدیل کنیم میتوانیم با تعامل با چند مسجد در کنار یکدیگر در یکی از پارک های محل ، در یکی از مساجد محل ، در محلی پر ازدحام و شلوغ اما به طوری که باعث سختی عبور و مرور مردم نشویم ، کاری گروهی، مبتکرانه و با مخاطبین بیشتری انجام دهیم . کار مبتکرانه میتواند پخش پوستر یا خطبه‌ ی غدیر باشد و یا می‌تواند پک های تغذیه صلواتی باشد و یا میتواند حرکت شروع محرم باشد... در این تعامل به دو هدف خود رسیدیم و توانستیم هم محتوا را تدارک ببینیم و هم با کمک یک مجموعه ی دیگر انتقال محتوا را داشته باشیم . ان شاءالله هر سال غدیر ، شبیه به اربعین حسینی ، با شور و شوق بیشتری اجرا شود و بتوان هر سال ، ظهور حضرت حجت را نزدیک تر کرد . یادمان باشد تمام اتفاقات از همین اتفاق بزرگ رغم خواهد خورد از قصه ی پر غصه ی حضرت زهرا(س) تا صلح امام حسن(ع) و ظهر عاشورا .... یادمان نرود "بغض لأبیک" بابت همین روز ها بود ... ✍مصطفی کریمی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
محتوای ویژه عید غدیر خم: چهار مجموعه نمایشگاهی ویژه عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1894 https://eitaa.com/morabi_masjed/1893 https://eitaa.com/morabi_masjed/1892 https://eitaa.com/morabi_masjed/1891 متن مجری گری مراسم عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1890 چهار پیشنهاد برای اعضای حلقه بمناسبت عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1889 درسنامه عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1882 پاورپوینت "غدیر عید آسمانی": https://eitaa.com/morabi_masjed/1883 چهل حدیث در باب عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1884 پاورپوینت "پیامدهای فراموشی غدیر": https://eitaa.com/morabi_masjed/1885 كتاب رهنمای غدیر ویژه مبلغین و مربیان: https://eitaa.com/morabi_masjed/1886 سرودهای عید غدیر: https://eitaa.com/morabi_masjed/1888
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مجاهدت فرهنگی،شهادت فرهنگی امام خامنه ای: مسأله‌ی فرهنگ و مسأله‌ی صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن را جدی بگیرید. این وظیفه‌ی ماست. این آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس میکنم که در راه خدا کشته شده‌ام. هر کس در این راه کشته شود، در راه خدا کشته شده و هر کس در این راه، زحمتی متحمل شود، در راه خدا متحمل شده است. مسأله، مسأله ی کوچکی نیست؛... نقش فرهنگ به نظر من یک نقش تعیین کننده و اساسی است و ما امروز مورد تهاجم هستیم. ۱۳۷۸/۰۹/۲۳ مربـی محـور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث نهم: لزوم شناسایی پیچیدگی کارهای فرهنگی... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
جریان سازی فرهنگی کار فرهنگی‌ اگر به جریان سازی منجر نمی‌شود، چه بسا انجام ندادنش بهتر باشد موضوعی هست که اگر به آن دقت کنید، تمام ابعاد فعالیت فرهنگی را در بر می‌گیرد. به عنوان مقدمه، توجه کنیم به توصیه‌ای که معصومین فرموده‌اند: «واجعل همک هماً واحداً» همت خودت را یک همت قرار بده. امروز استراتژیست‌ها هم تا حدی همین مسئله را فهمیده‌اند که باید تنها یک راهبرد انتخاب شود و انسان بر آن متمرکز شود. «جریان سازی»، مهم‌ترین کاری است که باید مد نظر قرار گیرد و کار فرهنگی‌ای که به جریان سازی منجر نمی‌شود، و چه بسا برخی اوقات انجام ندادنش بهتر باشد. نشود. جریان‌سازی یعنی یک موضوع در حافظه مردم، و در گسترۀ مردم، تداوم بخشیده شود. وقتی این‌چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می‌کند و موج به نهاد تبدیل می‌شود و در جامعه نهادینه می‌شود و در بین مردم جا می‌افتد. باید از جریان خوبی که در حال شکل گرفتن است حمایت کنیم تا این جریان به تکامل برسد و سپس به سراغ جریان بعدی برویم. در مقابل ما جبهه دشمن قرار دارد که بدون تلاش برای جریان سازی، دست به عمل نمی‌زنند. باید هماهنگی برای جریا‌ن‌سازی را تکلیف شرعی و اخلاقی خود تلقی کنیم.  باید گفتمان و ادبیات نو ساخته شود چرا که ادبیات نو و جدید، شاخه ای از جریان سازی است. از سوی دیگر باید در شاخه ای دیگر از جریان سازی، شخصیت سازی پردازی هم کنیم. اگر مومنین «با هم» کاری را انجام بدهند، به جریان تبدیل می‌شود و از سوی دیگر تکمیل کردن کار یکدیگر جریان‌سازی است. حجت‌الاسلام پناهیان در اولین نشست سراسری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (اصحاب عشق) در قم مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5898026301217833687.pdf
1.66M
آوینی، تراز کارهای فرهنگی مردمی چرا آوینی؟ ویژه فعالان فرهنگی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌پای درس تشڪیلات قسمت اول(از۵) يک تشکيلات نمونه چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟ (شهید بهشتی) گفته بود: "ما براي اين که بتوانيم کارهاي بزرگي را انجام دهيم، بي شک بايد متشکل باشيم. رابطه هاي ايماني، اعتقادي، علمي، و ديني سازمان نيافته براي رسيدن به بخشي از اهداف و تحقق بخشيدن به قسمتي از مراحل يک انقلاب مي تواند کافي باشد؛ ولي براي رسيدن به بخشي ديگر از اهداف و تحقق بخشيدن به آن قسمت ديگر از آرمان هاي يک انقلاب کافي نيست... ما همچنان بر داشتن يک تشکل پافشاري داريم؛ اما شرط آن اين است که : ۱- تشکل بايد ها باشد، نه پاسدار خود، نگهبان ارزش ها باشد، نه نگهبان خود ۲-تشکل بايد ما،آسان کننده ي خودسازي براي ما و کمکي به «سيرالي الله» براي شرکت کنندگان در اين تشکل باشد. ۳-شرط سوم، اين که اين تشکيلات به درد مردم بخورد، نه اين که يک باري باشد بر دوش اين جامعه، آن چه در ادامه مي آيد ده توصيه ي اوست که حدود سی سال پيش در جمع انجمن هاي اسلامي سازمان بهزيستي بيان شده؛ اما انگار حرف هايي است که جدیدا براي ما گفته است... برادرها و خواهرهايي که بار سنگين مسئوليت ها را بر دوش داريد و چشم ها در انتظار نتايج تلاش هاي به هم پيوسته ي شماست، خوش آمديد! شماها در اقليت هستيد و ديگر نمي خواهيم تعارف بکنيم که اقليت نيستيم. شما اقليت مؤمن مي خواهيد چه کار کنيد؟ ادامه دارد... مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کادرسازی تشکیلاتی در حلقه صالحین 🌀ایراد: یکی از مهمترین نقایص کار خیلی از مربیان و مدیران فرهنگی ، حتی اونهایی که کارشون خیلی خوبه ، کادرسازی نکردن و تکی کار کردن و آموزش ندادن یک نفر بغل دستشون برای ادامه دادن یا گسترش کار و مسیر هست… این مشکل در تشکیلات فرهنگی ما خیلی فراگیر هست. تعداد محدودی مجاهدت می کنن و تموم میشن و بعدش تعطیل میشه یا کار تغییر مسیر پیدا میکنه..! این بده. به فکر سرگروه پروری و مدیرپروری و کادرسازی باشید در کنار خودتون…   🌀راهکار: سرگروه پروری در یک حلقه یکی از کارهایی که در این حلقه نوجوان  انجام می شود، رویکرد سرگروه پروری است. در هر جلسه یکی از اعضا مطلبی را از پیش آماده می کند، در حلقه ضمن اینکه آن را ارائه می کند، بقیه را هم باید در بحث مشارکت داده و نیز حلقه را اداره کند. یعنی ارائه مطلب، مشارکت دادن اعضا در بحث، پرسش و پاسخ، نظرسنجی و از همه مهمتر اداره حلقه و نظم آن، بر عهده این سرگروه جلسه، تحت حضور و نظارت مربی (سرگروه اصلی) حلقه است و این سرگروه هر چند جلسه یکبار به صورت دوره ای عوض می شود. از مهمترین خاصیت های این کار، افزایش توانمندی مدیریتی و  افزایش اعتماد به نفس و نیز روحیه سخنوری و روابط اجتماعی در نوجوانان حلقه، و نیز افزایش مطالعه آنها که منجر به افزایش آگاهی و اطلاعات و بصیرت آنها شده و سرانجام در دراز مدت منجر به پرورش سرگروه ها و مدیران فرهنگی لایق آینده می شود. مربےمحور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_426840829198336097.mp3
5.74M
یک جدی «تقوای جمعی از لوازم کار تشکیلاتی» ای مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
💠 یکی از بارزترین خصلت های کار دسته جمعی این است که آدم بتواند از عقیده خودش در مقابل عقیده جمع صرف نظر کند؛ یعنی تشخیص جمع را بر تشخیص خودش غلبه بدهد. 📚 #قرارگاه_های_فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
pyxv vpyy qzpy tpv tvzt.pdf
140.3K
هایی برای منبر و هیئت خیمه و ایستگاه صلواتی تابلو اعلانات و اکرانهای شهری مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
ایده های محرم برای مخاطب نوجوان.pdf
45.3K
های یک خطی ویژه برای مخاطب نوجوان مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از مربی سرود
📚 کتاب مربی جزوات و کتب فرهنگی،تربیتی و تشکیلاتی به درخواست کاربران محترم، و جهت دسترسی آسان تر ، جزوات و کتب منتشر شده در کانال #مربی_محور در این کانال بازنشر خواهد شد. http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
هدایت شده از یک کانال ویژه👇
کانال تخصصی ســـــرود انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی آموزش تشکیل گروه سرود همیار مربیان و معلمان پرورشی تا آسمان راهی نیست... http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک تربیت خوب حضرت علامه طباطبایی درباره شرط یک تربیت خوب فرمودند: «تربیتی دارای اثر صالح است که مربّیِ آن، دارای ایمان به آن چه که به متعلّم می آموزد باشد. علاوه بر این، عَملش با عِلمش مطابقت کند و اما کسی که اصلاً به گفته های خود ایمان ندارد و یا بر طبق آن عمل نمی کند، امید خیری از تربیتش [نسبت به دیگران] نباید داشت.» «حکمت زلال»- ص ۱۷۷ مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5956146713495339229.pdf
519.3K
مخاطب شناسی تربیت دینی نوجوان ...................................... 🌱مربی محور @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5961071589284905196.pdf
459.1K
مخاطب شناسی تربیت دینی جوان ...................................... 🌱مربی محور، @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شرایط موفقیت مربی موفقیت مربی کودک و نوجوان و جوان مشروط به داشتن شرایط زیر است: 1 - آشنایی با معارف گسترده دین; هر چه مربی با معارف دینی (آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام) آشناتر باشد، میدان سخن و بیان برای او بازتر خواهد بود. این مهمترین شرط موفقیت در این عرصه است. 2 - آگاهی از روحیات کودکان، نوجوانان و جوانان و «کشش ها»، «گرایش ها» و زمینه های «اثرپذیری » و شیوه های «اثرگذاری » بر آن ها، که دانش روان شناسی آگاهی های مفیدی در این زمینه ارائه می دهد. 3 - آگاهی از اشعار، ضرب المثل ها، تمثیلات و تسلط بر ادبیات و توان استفاده به موقع از این گونه تعبیرات. 4 - شناخت زمان; از آنجا که نیازهای کودکان و نوجوانان در هر عصر و شرایطی متفاوت است، مربی موفق کسی است که با درک بهتر نیازهای آنان، برنامه ای مفید و جهت دهنده و مرتبط با زمینه های موجود تهیه، تنظیم و اجرا کند. 5 - توانایی جلب توجه کودکان و نوجوانان به مطالب با بکارگیری آداب و فنون کلاسداری. 6 - توان تاثیرگذاری از راه تحریک عواطف و برانگیختن نفوس کودکان و نوجوانان. 7 - توانایی اقناع و باوراندن مساله. 🔆🔒 قانع کردن جوانان نیاز به استفاده از برهان و دلیل دارد ولی کودکان و نوجوانان با جلب توجه نمودن آنان به سخن، مطالب را خواهند پذیرفت. البته مطالب ارائه شده به این گروه نیز باید مستند و مستدل باشد ولی بیان دلیل و برهان های طولانی و خشک برای آن ها خسته کننده و غیرضروری است. 🔸🔹🔶🔷🔵🔷🔶🔹🔸 مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محرم، نوجوان، تربیت شاید اگر زمانی باورش سخت بود که نوجوانی نابالغ چگونه ممکن است به میدان جنگ برود، رزم آوری کند، حماسه بیافریند و تاریخ ساز شود، تک تک روزهای هشت سال دفاع مقدس کافی بود برای ثبت روزانه صدها حماسه از این جنس که خالقانش «فهمیده» هایی بودند نوجوان اما بزرگ و بزرگ منش، فهمیده هایی که بعدها عکس های صورت های بی محاسن و معصومشان با پیشوند «شهید» زینت بخش شهرها و کوچه هایمان شد. اما شب پنجم محرم ، شب عبدالله بن الحسن علیه السلام است، نوجوان نابالغی که در صحرای کربلا برای اولین بار این افسانه را به واقعیت مبدل کرد و شاید هر سال هزاران نوجوان در این شب ویژه خود را در جایگاه نوجوان حماسه ساز صحرای کربلا می بینند که آیا در نوجوانی آنقدر بزرگ شده اند که حامل پیام عاشورایی سید الشهداء باشند!؟ هیات میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق علیه السلام در برنامه شب پنجم سال گذشته خود دست به ابتکاری زد تا به نوجوانان حاضر در مجلس خود برای همزاد پنداری با نوجوان کربلا کمک کرده باشد. در ابتدای مراسم سینه زنی، حاج میثم مطیعی مداح مجلس از نوجوانان حاضر در این جلسه خواست تا خود را به کنار منبر برسانند و اجرا کنندگان اصلی نوحه شب پنجم نوجوانان مجلس باشند. پس از لحظاتی صدها نوجوان از گوشه و کنار مجلس خود را به کنار منبر رسانده بودند تا خالق لحظاتی زیبا و تاثر برانگیز باشند، نوجوانانی که با پیراهن عزای سیدالشهدا آماده اجرای نوحه ای بودند که بصورت ویژه برای آنها تدارک دیده شده بود. ما همه "فهمیده ایم" نام نوحه ای بود با شعری از محمدمهدی سیّار ویژه نوجوانان مجلس؛ حاج میثم از مستمعین مجلس می خواهد تا سکوت کنند و این نوجوانان باشند که گوشواره بند اول نوحه را زمزمه کنند و چه زیبا و با چه شور و حرارتی نوجوانان مجلس زمزمه می کنند که (جسمم، جانم فدای تو حسین جان) وقتی صدای نازک نوجوانان در مجلس می پیچد، حال مستمعین هم متحول می شود و اشکهاست که جاری می شود. همچنان که میثم مطیعی مشغول خواندن بندهای نوحه است، حال و هوای خاص این نوجوانان و اشک های روان آنها دلهای همه را صیقل می دهد و متاثر می کند و هر بیننده ای را به این فکر وا می دارد، که نوجوان و حماسه سازی با شور و شعور افسانه نیست. این را در بند بعدی نوحه نوجوانان هم باتمام وجود فریاد می زنند: "اگه سن و سالم کمه، باشه اگه نوجوونم ولی مَردم بیاین تا ببینین شجاعت رو محاله بترسم یا برگردم بیاین ببینین همه، اگه که سنم کمه چه شوری به پا میکنم توی میدون که هر جوری هس میام، برا دفاع از امام سپر میشم و میگذرم از سر و جون" و زمانی که به بند پایانی و تکرار گوشواره اصلی نوحه می رسند با تمام وجود وصدای نوجوانانه خود فریاد می زنند که: "مرد رزمم / اگرچه نوجوونم تا معرکه / خودم رو میرسونم پای آقا / تا آخرش میمونم" (یا ثارالله حسین حسین حسین جان) اما بند آخر این نوحه یادی بود از عبدالله بن الحسن های عصر ما و زمانی که مداح این بند را می خواند، چهره های مصمم و جدی این نوجوانان هر کسی که این صحنه ها را از نزدیک می دید به خود مطمئن می کرد که در دوره کنوانسیون حقوق کودکان، هنوز دوره شیهد فهمیده ها تمام نشده ونه تنها تمام نشده که صدها وهزاران بار تکثیر شده است. "یه روز نوجوونای با غیرت برای جهاد لحظه میشمردن واسه این که تا جبهه راهی شن قلم تو شناسنامه میبردن بگو دشمن بشنوه، که ما هم "فهمیده" ایم که ایران هنوزم پر از بچه شیره فدایی‌های امام، شعارمون یک کلام: امیری حسینٌ و نِعم الامیره" و شاید بلندترین فریادهای خودرا برای همخوانی این بند خرج کردند که: "ما مردای / فردای این کشوریم تا به آخر / بسیجی رهبریم تا به آخر / بسیجی رهبریم" (یا ثارالله حسین حسین حسین جان) شاید خیلی از نوجوانان مجلس شب پنجم هیات میثاق با شهداء این را به زبان نیاورده باشند ولی قطعا در این شب صدها عهدو پیمان در دلها بسته شد و خوب می دانیم که عهد و پیمان دوران شباب و نوجوانی یعنی چه .... شاید تولید کارهایی اینچنین موثرترین اتفاقاتی باشد که در یک هیات عزاداری برای تربیت نسل های جوان تر می تواند اتفاق بیافتد، کارهایی برای نوجوانان، جوانان و دختران که می تواند زمینه ای را برای حس همزاد پنداری آنها فراهم کند تا بتوانند خودرا در زمین کربلا و کربلای امروزشان پیدا کن •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•