eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
ایده: اردوی شبانه درون پایگاهی 🔷مقدمه: در کارتربیتی صالحین علاوه بر جـذب و تثبیت متربی میبایـــست آن را رشد داد ازطرفی فعالیت هایی همچون اردوی جذب،اردوهای تربیتی و تفریحی بر ادامه سیر این حرکــت مهم اثرگذار است.در طرح اردوی شبانه درون پایگاهی بر اصل تثبیت متربی تاکید شده است و با این حرکت سبب ایجاد صفا وصمیمیت میان اعضای صالحین پایگاه شده وتحولی به ارمغان آورده است در این ایده یک تجربه باهم بودن را متربیان کسب میکنند. 🔷تاریخچه ای از طرح: این ایده درکرج و توســــــط یکی از پایگاه های مقاومت شهر بنام مسجد صاحب الزمان اجـرا گردید.ایده اردوی شبانه درون پایگاهی به منظور ایجاد صفا و صمیمیــــت و وحدت میان متربیان عضو حلقـات صالحین پایگاه بود که با حضور مربی صالحین(امام جماعت)،سرگروه های حلقات مسجد و متربیــــان این پایگاه یک شب را درپایگاه مقاومت بسیج می گذرانند.در اجرای این برنامه تلاش گردید که متربیان در کنار یکدیگر صمیمیت را حس کنند و با اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی و فعالیت هایی گروهی تجربه خوبی را در کنار یکدیگر رقم بزننـد.با این کار علاوه بر ایجاد محبت میان متربی زمینه تثبیت آن در مسجد و حلقه دوچندان فراهم میشود. الف)هدف: _ارتقای روحیه نشاط و تعالی میان ارکان صالحین پایگاه مقاومت _افزایش صمیمیت و محبت میان متربیان عضو حلقات _تثبیت متربی در حلقه صالحین ومسجد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک مربی خوب از نگاه قرآن دارای چه ویژگی‌های است؟ پاسخ: در آیات متعددی از قرآن، در توصیف ویژگیهای پیامبران، صفاتی برای آنان نقل شده است. با توجه به این‌که این بزرگواران برترین و والاترین مربیان و معلمان بشریت هستند، این صفات می‌‌تواند سرمشق خوبی برای دیگر افراد، در امر تربیت مردم باشد. مهم‌ترین ویژگی یک مربی خوب، بودن او است که این حالت به اشکال گوناگون ظهور می‌‌کند. در ادامه با استفاده از آیات قرآن، به برخی از این صفات اشاره می‌‌شود: ۱. هم‌دل بودن: اگر یک مربی دلسوز زیردستان خود نباشد، اهمیت زیادی برای آنان قائل نمی‌‌شود و عاقبت و سرنوشت آنها برایش ارزش زیادی نخواهد داشت. در توصیف پیامبر گرامی اسلام(ص) در قرآن آمده است: از خود شما پیامبری به سویتان آمده که رنج کشیدن شما برایش سخت است. توبه، 128 ۲. علاقه‌‌مندی زیاد به رشد یافتن: مربی و معلم خوب کسی است که رشد و ترقی شاگردانش منتهای آرزویش باشد و در این کار سر از پا نشناسد. در ادامه آیه قبل، به عنوان وصف دیگر پیامبر(ص)، چنین می‌‌گوید: او اشتیاق زیادی برای هدایت شما دارد. ۳. مهربانی: مهربان بودن صفتی قلبی است که لازمه تربیت کردن است. مربی نامهربان راه به جایی نخواهد برد. از این‌رو در پایان آیه سابق چنین آمده است: او نسبت به کسانی که راه حق را پذیرفته و اهل ایمان شده‌اند، بسیار مهربان است. ۴. تلاش شبانه روزی: یک مربی واقعی که دلسوز باشد، شبانه روز در فکر امور مربوط به زیردستان خود بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌‌کند. زمان برای او مطرح نیست و هر وقت که لازم باشد، وظیفه خود را به جا می‌‌آورد. حضرت نوح در شرح وظیفه خود چنین می‌‌گوید: خدایا من شبانه روز مردم را به سوی تو دعوت کردم. نوح، 5 ۵. غم‌‌خوار بودن: در توصیف حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) در آیات متعددی قرآن آمده است که آن قدر غم‌‌خوار مردم بودند که به خاطر اصرار آنان بر گمراهیشان آن‌ قدر غمگین می‌‌شد که نزدیک بود از بین برود. در سوره شعراء آمده است: نزدیک است که به خاطر ایمان نیاوردن مردم، به خاطر غم و اندوه خود را هلاک کنی. شعراء، 3 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#اولویتهای_فراموش_شده 🔹فقط علمی ارزنده است که مایه اصلاح شود. 🔸سوالی ارزشمند است که مایه اصلاح شود و ... 💎 ارزش، در اصلاح نهفته است؛ نه در اطلاع. 🌈 راه را گم نکنیم... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔒آموزش مفاهیم دینی به کودکان را از چه سنینی باید شروع کرد ؟ 🔓 پاسخ توسط استاد : داوودی نژاد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهداف ویژه کار فرهنگی دستیابی به نیازمند برنامه ریزی کار شناسانه است در این برنامه ریزی باید به دو مقوله توجه نمود: ۱. نیاز شناسی ۲. آسیب شناسی. در بحث نیاز شناسی، بررسی می‌شود که در مراحل سنی مختلف شخص با چه نیازهایی روبه رو است و از چه طریقی می‌توانیم مفاهیم دینی فرهنگی را به او منتقل کرد.  در مرحلة آسیب شناسی، باید آن دسته از آسیب‌ها و آفت‌هایی را که جوان، نوجوان و را تهدید می‌کند، شناسایی کرد و آن گاه به آسیب درمانی پرداخت. برای اینکه بتوان اهداف ویژه یک کار فرهنگی راتبیین کرد، باید نخست دردهای جامعه را شناسایی نمود و آن گاه در جهت درمان آن دردها و ضعف‌ ها برنامه ریزی کرد. پنج ضعف عمده و  اصلی در جامعه کنونی عبارت است از:  ۱. ضعف روحیه تعبد و بندگی در جامعه ۲. ضعف روحیه علمی اگر عموم مردم در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عالمانه برخورد کنند بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. ۳. عدم تبیین فرهنگ سیاست دینی یعنی به رغم اینکه عنوان می‌شود سیاست از دیانت جدا نیست، ولی در جامعه به خوبی تبیین نشده است.  ۴. عدم رشد فضایل اخلاقی به صورت عام و فراگیر یعنی اخلاق دانش آموزی، دانشجویی، پزشکی، استادی و هنوز درجامعه فراگیر نشده است.  ۵. نشستن غبار بر روی فطرت پاک انسانی یا عدم توجه به گرایشهای فطری بر اساس این مشکلات و ضعف‌ها اهداف ویژه درجامعه ما، می‌تواند به شرح زیر باشد:  ۱. تقویت روحیة بندگی و عبودیت،  ۲. تقویت روحیه علمی،  ۳. تبیین فرهنگ سیاست دینی،  ۴. بستر سازی برای شکوفایی و رشد گرایش‌های فطری،  ۵. رشد فضایل اخلاقی  برای تقویت هر کدام از این بخش ها، می‌توان از رسانه‌های جمعی، جلسات پرسش و پاسخ، میز گرد، نشریات، اردوهای آموزشی و تفریحی چندروزه و استفاده کرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌بیست و سوم: جوان نگری در کار فرهنگی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فرصتهای فرهنگی را بشناسید برای کار فرهنگی شناسایی فرصتهای فعلی در شهرها و روستاهای پیرامونی ضروری است. از سویی، باید روحانیان و طلاب خوش فکر هر منطقه را شناسایی کنیم. باید فردی را که فعالیت سازنده یا همسو با ما انجام میدهد، کمک و حمایت کنیم؛ زیرا موفقیت او، موفقیت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب در شهر، و تضعیف جبهه مفسدان است. نمیتوانیم صرفاً کناری بنشینیم و منتظر تحول فرهنگی در منطقه خومان باشیم. تا خودمان وارد کار و فعالیت نشویم، نباید انتظار تحول فرهنگی و دینی در شهر و منطقه خود را داشته باشیم. غیر از توجه به سرمایه انسانی حفظ پایگاهها و پاتوق های قدیمی هم مهم و از مصادیق استفاده از فرصت هاست. حفظ پایگاه های قدیمی و سپس راه اندازی پایگاههای جدید پایگاه و پاتوق برای فعالیت به راحتی به دست نمی‌آید و در اختیار ما قرار نمیگیرد. پس دقت کنیم از همین فرصتها و پایگاههایی که داریم درست استفاده کنیم. متأسفانه بسیاری از ما از سنگرها و پاتوقهای موجود استفاده شایانی نمی‌کنیم، و در حفظ آنها کوشا نیستیم، اما همواره درصدد فتح سنگرها و ایجاد پاتوقهای جدیدیم. این درحالی است که باید پاتوقها و سنگرهایی را که داریم به وضعیت تثبیت‌ شده ای برسانیم و سپس برای ایجاد پاتوقها و فعالیتهای جدید اقدام کنیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خمینی(ره) چگونه به کار تشکیلاتی می نگریست؟ امام خمینی (ره) با فهم ضرورت کار تشکیلاتی در قالب جمعیت‌های سیاسی مردمی و با نظارت علما همواره بر نوعی همکاری و تعاون در میان نیروهای انقلابی تأکید داشت و با نزدیک کردن نیروهای اصیل انقلاب به سمت هم و در یک راستا قرار دادن آن‌ها، استراتژی منظمی را برای هدایت جریان‌های سیاسی در کشور طراحی کرد. امام خمینی (ره) با حمایت مستقیم از نیروهای اصیل انقلاب اسلامی به‌تدریج ماهیت نیروهای منحرف را برملا ساخت و پیروزی تمام عیار انقلاب اسلامی را رقم زد. در نهایت، از تشکیل مؤتلفه‌ی اسلامی تا تأسیس حزب جمهوری اسلامی روندی صعودی در تاریخ همگرایی نیروهای انقلابی مشاهده می‌شود و این همگرایی بیش از هر چیز مدیون رهبری واحد و یک‌پارچه امام خمینی (ره) است که سبب می‌شود نیروهای انقلابی در زیر چتر فرمان‌دهی ایشان با یکدیگر به همکاری بپردازند و با وجود دسیسه‌های دشمن در طرح تفرقه میان نیروهای انقلاب همچنان نظام اسلامی را حفظ کنند. وحدتی که در سال‌های جنگ نمونه‌ی دیگری از کار تشکیلاتی را در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشت و این بار دشمن بعثی را با تمام حمایت‌های جهانی با بن‌بستی ناگزیر مواجه و به عقب‌نشینی وادار کرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تشکیلات.docx
100.4K
جزوه تشکیلاتی حفظ اسرار تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸رسالت و هدف در یک تشکل مذهبی تربیت است، نه فعالیت! خروجی کار تشکیلاتی تربیت انسان‌هاست. نه صرفا انجام فعالیتی خاص. #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه شانزدهم 🔹عنوان تجربه🔹ورودے ڪاربر رایانه 🔶🔸شــرح تجــربه ✍جانور فربه شود از راه نوش آدمی فربه شود از راه گوش ‹‹مراقب دیده ها و شنیده های خود باشید›› ویا ‹‹وin putهاو out putهای خود را ڪنترل ڪنید›› این مطالب در قالب یڪ طراحی اثرگذار و زیبا،صفحه اول ورودی ڪاربرهای رایانه یک حلقه تربیتی است ڪه مربی خلاق و "آپ تو دیت" گروه با بیان توجیه وتفسیرهای لازم و قول و قرارگرفتن از متربیان ،مبنی بر اینڪه حتما˝ تلاش ڪنند تا به پیام های آموزنده این جملات پایبند باشند آن را طراحی ڪرده است. دبیر پرورشی با انگیزه ای ڪه این تجربه را انجام داده بود،می گفت:این ڪار چون آمیخته با هنر می باشد وپیامی تلگرافی و مختصر و مفید دارد بسیار اثرگذار بوده و نوعی خود ڪنترلی اخلاقی را در اعضای گروه ایجاد ڪرده است. 🔷🔹هدف از اجراے تجـربه ارتقاء سطح خود ڪنترلی اعضای گروه و زنده ڪردن مفهوم وجدان اخلاقی در افراد با هدف استفاده مطلوب از رایانه های شخصی در منزل 🔶🔸نڪته مرتبط تڪمیلے بدون شڪ یڪی از دلایل استفاده نامطلوب و گاه مخـرب و غیر اخلاقی از ابزار ارتباطی نوین و دنیای رسانه روز،ضعف آگاهی و شناخت در متربیان است. بسیاری از اعضای گروه نمی دانند ڪه در روایات آمده است" نگاه آلوده تیری است از ناحیه شیطان" و یا اینڪه یڪ تصویر می تواند به اندازه هزار ڪلمه بر ذهن مخاطبان اثر سوء بگذارد و فڪر و ذهن آنان را به خود مشغول ڪند. براین اساس ،در این تجربه ،پیام رسانی اخلاقی به شیوه ای جدید و اثرگذار صورت پذیرفته است ڪه انجام موارد مشابه به آن ،به همه مربیان مسجدی توصیه می شود. مواردی هم چون بیان انواع گناهان چشم، زبان،گوش،وسایر اعضاء و جوارح ،از طریق پیام های تلگرافی و ڪوتاه و به شیوه ها و شگردهای خلاقانه،ابتڪاری و جدید و در موقعیت های مناسب؛ پیام های پربار و اثر گذاری هم چون: دیده را فایده آن است ڪه دلبر بیند ور نبیند چه بود فایده بینایی را ویا این دوبیتی زیبای "باباطاهر" ڪه می گوید: ز دست دیده و دل هر دو فریاد ڪه هرچه دیده بیند دل ڪند یاد بسازم خنجری نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایده های فرهنگی و تربیتی(۱۰) امام زمان راضی هستی... #ایده مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت افراطی در بین نوجوانان را جدی بگیریم انتخاب دوست در دوران نوجوانی اهمیت خاصی دارد. مسائل و دشواری‌های ناشی از بلوغ از کمیت و کیفیتی برخوردار است که بسیاری از روان‌شناسان معتقدند: خوشبختی یا بدبختی انسان تا اندازه زیادی در این دوران رقم می‌خورد! پنج نکته درباره نوجوانی و ارتباط آن با محبت افراطی: ۱. نوجوان و محبت قبل از نوجوانی انسان صرفا مهرطلب است یعنی دوست دارد از طرف بزرگ‌سال مورد مهر واقع بگیرد اما با شروع نوجوانی مهرورز هم می‌شود یعنی دوست دارد محبت بورزد. ۲. محبت حقیقی، عشق به خالق هستی نیروی محبت یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و نیروهای خدادای انسان است که اگر در مسیر صحیح استفاده شود سنگ‌های سخت را در هم می‌شکند و قله‌های مرتفع را زیر پا می‌گذارد. مسیر اصلی این محبت، عشق به خالق هستی و عشق به هر چیزی است که در مسیر محبت به خدا است. ۳. خطر محبت افراطی گاهی یک نوجوان نسبت به دوستش و یا حتی نسبت به مربی‌اش چنان محبتی پیدا می‌کند که به او وابسته شده و کاملا تسلیم او می‌شود که گاهی قادر به ترک آن نخواهد بود؛ این‌گونه وابستگی‌ها به نوجوان آسیب روحی و روانی خواهد زد. ۴. تفاوت محبت افراطی با دوستی‌های معمولی در محبت‌های افراطی برخلاف رفاقت‌های معمولی هیجانِ مثبتِ دوستی‌ها وجود ندارد بلکه اضطراب و حسادت در آن موج می‌زند و نوجوان دائما نگران و رنجور است. ۵. محبت‌های افراطی و اختلال روانی الف ـ گاهی محبت افراطی گرچه باعث درگیری ذهنی شخص می‌شود و دائما در عالم خیال با محبوب خود سیر می‌کند اما این مسئله مانع تعطیلی امور زندگی شخص نمی‌شود و یا فقط در زمان محدودی او را از کارهای روزمره بازمی‌دارد. ب ـ اما در یک سطح عمیقتر، به‌قدری نوجوان درگیر این دوستی می‌شود که علاوه بر اشتغال ذهنی و زندگی خیالی با محبوب، برای مدت زیادی، از امور روزمره خود می‌ماند که برخی روان‌شناسان محبت افراطی را در این مرحله یک اختلال روانی می‌دانند مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب: اصول دین نوجوانان یکی از دغدغه های مربی های مسجدی نبود یا کمبود محتوای مناسب جهت کلاس های اعتقادی ، احکام و ... است کتاب های موجود غالبا کتب سنگینی هستند و بر فرض اینکه مربی بتواند با توضیحات خودشون مطالب رو تبیین کند حجم کتاب ها اینقدر زیاد است که در یک دوره زمانی مختصر نمیتواند یک دوره اصول دین رو برای بچه ها بیان کند. کتاب "اصول دین نوجوانان" کتابی است که با متن روان و به صورت مختصر در ۶۴ صفحه به صورت تصویری تهیه و تنظیم شده تا این محتوا به صورت مناسب به دست مربیان و متربیان عزیز برسد. نویسنده: علی شعیبی انتشارات: وثوق شماره نویسنده: 09381812229 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یک تربیت خوب حضرت علامه طباطبایی درباره شرط یک تربیت خوب فرمودند: «تربیتی دارای اثر صالح است که مربّیِ آن، دارای ایمان به آن چه که به متعلّم می آموزد باشد. علاوه بر این، عَملش با عِلمش مطابقت کند و اما کسی که اصلاً به گفته های خود ایمان ندارد و یا بر طبق آن عمل نمی کند، امید خیری از تربیتش [نسبت به دیگران] نباید داشت.» «حکمت زلال»- ص ۱۷۷ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf