ت مثل تجربه
یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔰تجربه هفدهم
🔹عنوان تجربه🔹مناظره "الف "با" یاء"
🔶🔸شـــرح تجــربه
✍چندین مربی مسجدی می گفتند ڪه در دوره دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشجویی و یا قبل از ورود به دانشگاه ،جلسات مناظره ای تشڪیل می دهیم ڪه در آن افراد یا گروه ها،در نقش مخالفان و موافقان بسیاری از آرمانها و ارزش های موجود و یا هنجارها و روش های فرهنگی،تربیتی واخلاقی حاضر در جامعه ظاهر می شوند و با شور وحرارت خاصی، با یڪدیگر مناظره می ڪنند.
مناظراتی همچون مناظره "بد حجاب با باحجاب"، "نمازخوان و بی نماز"، "اصول گرا و اصلاح طلب"، "مسجدی و غیر مسجدی"، و یا "بسیجی و غیر بسیجی".
مناظره "الف " با " یاء"، " مسجدی و غیر مسجدی "، ویا "بسیجی و غیر بسیجی".
مناظره "الف" با " یاء" یعنی مناظره اول و آخر یڪ تفڪر.
البته، در این روش مربّی باید ازقبل ،افراد و گروه های موافق و مخالف شرڪت ڪننده در مناظرات را ،به انواع و اقسام ادلّه و استدلات لازم براے اثبات عقیده خـود مجهز ڪند و نتیجه گیری نهایی را به مخاطبان بسپارد.
🔷🔹هدف از اجـــرای تجربه
مجهز ڪردن مربیان به ادلّه و استدلات موافقان و مخالفان آرمان ها، ارزشها و هنجارهای موجود و توانمند ڪردن اعضای گروه در خصوص بحث و گفتگو و مناظره منطقی
🔶🔸نڪتـه مرتبط تڪمیلی
✍در این روش ،مربی حتما˝ باید از قبل تفاوت مباحثه ،مجادله، و مناظرت را به متربیان بیاموزد و ویژگی های جدال احسن را به آنان یادآور شود تا از ڪدورت های احتمالی در خلال اجرای برنامه،ممانعت به عمل آورد و بتواند نتیجه گیری نهایی را در فضایی دوستانه و منطقی به دست آورد.
هم چنین،برای انجام موفق این تجربه ، مربی حتما˝ باید مواظب باشد تا در اذهان مخاطبان،شبهات نادرست وارد نشود ونیز تلاش نماید تا در جریان این قبیل مناظره ها صحیح ترین پاسخ ها به اشتباه ترین پرسش ها اختصاص یابد. مثلا˝ مربی باید سعی ڪند در پاسخ به سؤالات مثل این سؤالات ڪه:" مگرخدا به نماز ما احتیاج دارد ما ڪه تنها قرص نماز را می خوریم" ویا اینڪه"دل باید پاڪ باشد چادر و مقنعه چه ضرورتی دارد؟!" بهترین ،درست ترین، و "درعین حال مختصر و مفید ترین پاسخ را به مخاطب بازگو نماید."
📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے
#تجربه
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
رسالت های مربی!
مربیان حلقه های تربیتی وظایفی به عهده دارند که بسیار مهم و قابل توجه است و موفقیت طرح در گرو توجه مربیان به این رسالت هاست.
مهمترین این وظایف به این شرح است:
۱-برقراری رابطه عاطفی بین خود و هریک از اعضای حلقه به طوری که فردِ مخاطب مربی را نزدیک ترین دوست و محرم ترین فرد بداند.
۲-تلاش برای ایجاد جوی صمیمی و عاطفی بین اعضای حلقه، به طوری که دیگر ۱۰ انسان جدا از هم نباشد بلکه چنان به هم متصل شده باشند که با یکدیگر انس و الفت گرفته و به آسانی حاضر به جدایی نباشند.
۳-برگزاری برنامه های پر شور و نشاط برای بچه ها، برنامه هایی همچون ورزش،مسابقه، تفریح، اردو و...(مخصوصا در دوران جذب)
برگزاری این برنامه ها تضمین حضور بچه ها در برنامه های حلقه است.
۴-برگزاری جلسات رسمی (در دوران جذب حداکثر هفته ای دوجلسه) همراه با تماس برای جلسه، پذیرایی، حضورغیاب و ...که در این جلسات ابتدا ۱۰ دقیقه قرآن تلاوت شود سپس ۱۰ دقیقه داستان گفته شود و چند دقیقه هم به پرسش و پاسخ بگذرد.
۵-حضور مداوم در مسجد و پایگاه (مثلا ۵ شب در هفته) و تشکیل جلسات غیر رسمی با بچه های حلقه که خودشان داوطلبانه آن ساعت در پایگاه حضور یافته اند.
۶-برقراری ارتباط خصوصی با تک تک بچه ها برای شنیدن مشکلات و مسائل آنها و پاسخ دادن به پرسش های آنها یا مطرح کردن مسائلی که آن فرد خاص دچار آنهاست...
از طریق:
صبحت های خصوصی در مسجد...
قدم زدن در مسیر منزل...
تماس های تلفنی...
دعوت از فرد برای انجام کاری خاص در کنار مربی و ....
#رسالت_مربی
#وظایف_مربی
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_150942648478206522.pdf
264.6K
سیر مباحث تربیتی(جوان)
#سیر_تربیتی
#جوانان
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یک نکته
بچهها را هم باید تربیت کرد و هم باید “تربیت کردن ” را به آنها یاد داد
آنها در برهههای مختلف نیاز دارند که خودشان و اطرافیانشان را تربیت کنند.
در کار تربیتی هرگز نمیتوان از تاثیر دوست و یا به طور کلی گروه همسالان غافل شد.
متربیان هم باید تربیت شوند هم یاد بگیرند که تربیت کنند.
هر کدام از متربیان ما به نوبه خود میتوانند نماینده مجموعه در گروه های همسال و حتی خانواده خود باشند.
#تربیت
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای دانش آموزی
باکلام، بیکلام و متن سرود
با موضوع حضرت زهرا(س):
https://eitaa.com/soruod/2044
با موضوع انقلاب و دهه فجر:
https://eitaa.com/soruod/2041
معرفی گروه های سرود فعال سراسر کشور:
https://eitaa.com/soruod/1877
-تربیتی-نوجوان1.docx
57.4K
سیر مباحث تربیتی(نوجوان)
#سیر_تربیتی
#نوجوانان
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
راه اندازی اتاق فکر در مجموعه های فرهنگی
مساله فکر و ایده یکی از مسائل مهم در برهه زمانی کنونی است ، همزمان با طرح مسائل و مفاهیم مهمی نظیر پیشرفت علمی ، نهضت تولید علم و جهاد علمی مساله جهاد فکری و جریان سازی فکری و اعتقادی در جامعه به یک موضوع مهم و حیاتی تبدیل شده است.
چیزی که این روزها رهبر معظم انقلاب هم روی آن تاکید فراوان دارند و یا ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی فرهنگی اجتماعی ، بیان مسائل مرتبط با سبک زندگی و اعلام نهضت فکری و ایده پردازی برای رفع چالش ها و موانع پیشرفت محتوایی انقلاب سعی بر پررنگ سازی آن و هشدار دادن به مردم کمال طلب ایران اسلامی دارند.
💠راهکار :
در تمام مجموعه های فرهنگی و پایگاههای مقاومت بصورت عادی مجموعه ای از اعضا هستند که برنامه ریزی و سیاست گذاری گروه را انجام می دهند.
شایسته است با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مساله تفکر و ایجاد نو آوری و خلاقیت در روش های تبلیغ و بیان معارف اسلامی و برای بررسی موانع و مشکلات پیشرفت انقلاب ، این تیم ها بصورت سازماندهی شده تر ، فعالیت های خود را گسترش داده و با جذب افراد اهل فکر و نظر و تشکیل جلسات منظم و بصورت موضوعی اقدام به تشکیل اتاق فکر برای بررسی مسائل و طرح ایده ها و طرح های خلاقانه و کاربردی برای حل آنها نمایند .
💠شیوه عملکرد :
اعضا قدیمی و با تجربه مجموعه و اهل فکر و ایده بعلاوه افرادی که با مجموعه بنحوی ارتباط دارند و اهل فکر و مطالعه هستند را دعوت کرده و جلسات منظم هم اندیشی تشکیل دهید.
موضوعات و مباحث جلسات هم اندیشی را از قبل مشخص کنید و به شرکت کنندگان از قبل اطلاع دهید.
بسته به وقت و توان افراد گروه ، یک برنامه هفتگی یا دوهفتگی و یا ماهیانه منظم تنظیم و تصویب کنید و از همه بخواهید بطور منظم در این جلسات شرکت کنند.
💠باید کار خروجی داشته باشد.
مسائل مختلف مجموعه نظیر دلایل رکود فعالیت ها در مجموعه ، شیوه های اجرای بهتر طرح های خاص و ... میتواند موضوعات خوبی برای شروع باشد و در پایان جلسات ، نتایج حاصل از بحث و بررسی های انجام شده در جلسه بصورت مکتوب در اختیار کادر اجرایی آن مجموعه قرار گیرد.
محصول اتاق فکر لازم است #عملیاتی و #اجرایی باشد.
یعنی طرح و ایده و راهکار برای مشکلات و مسائل ارائه شود نه که فقط بنشینند افراد تحلیل و سخنرانی کنند و جو نا امیدی ایجاد کنند.
سعی شود در صورت امکان مباحث جلسه ضبط و توسط یک نفر از اعضا اتاق فکر بازنگری و مکتوب شود .
حتما جلسات دبیر جلسه داشته باشد و همه افراد موظف باشند از حرف دبیر جلسه برای زمانبدی جلسه پیروی کنند و دبیر هم باید مراقب باشد تا زمان جلسه بصورت مناسب برای طرح موضوع و چاره اندیشی همچمنین برای ارائه وقت مناسب به هر کدام از اعضا اتاق فکر تقسیم شود .مدیریت زمان و جمع بندی جلسات به عهده دبیر جلسه باشد .
میتوان بصورت دوره ای یا هر جلسه دبیر جلسه را عوض کرد .
تابلو برای کار درست نکنید .عنوان سازی نکنید.
💠کار ریشه ای و موثر
حتما منتظر نباشید تا ایده ها و طرح های خروجی اتاق فکر اجرایی شود.
محصول اتاق فکر ، فکر و ایده و طرح خلاقانه و مدبرانه است نه اجرای طرح ها ...
ایده تولید کنید.
البته اگر بتوانید آنها را اجرایی کنید خودتان یا توسط دیگران خیلی خوب است اما منتظر اجرا نباشید .نظریه پردازی و ایده پردازی کنید.
با چاپ و انتشار محصولات اتاق فکر (فکر ها و ایده ها) و یا قرار دادن آن بر روی فضای اینترنت امکان استفاده از آن را برای دیگران مهیا کنید ممکن است در مجموعه یا محله یا شهر شما امکانات و شرایط اجرای طرح یا ایده شما ایجاد نشود اما در شهر و یا مجموعه و یا حتی کشور دیگری این طرح های شما اجرا و شما نیز ماجور گردید.
#کار_فرهنگی
#اتاق_فکر
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نگاه استاد پناهیان به کار تشکیلاتی
اگر تشکل ها به این ضروریات پایبند بودند…
بگذارید دربارۀ چند ضرورت در فضای جبهه فرهنگی صحبت کنم. اگر تشکلها به این ضروریات پایبند بودند، نقطۀ قوت آنهاست، در غیر این صورت، نقطهضعف محسوب میشود:
۱. اولین رسالت هر تشکل افزایش معرفت و معنویت خود اعضاء/ خودسازی
طبیعتاً یکی از عواملی که میتواند فعالیتهای تشکلهای مردمی را رشد و ارتقا بدهد، افزایش معرفت و معنویت در درون این تشکلهاست. من نمیتوانم کمبود چنین وضعیتی را یکی از نقاط ضعف بشمارم چون آمار دقیقی ندارم که وضعیت چگونه است، ولی به نظرم میرسد ما همیشه باید خودمان را در اینباره مقصر بدانیم. یک تشکل مردمی، یک نهاد و کانون مردمی باید اولین رسالت خودش را این بداند که به خودسازی بپردازد. زمینۀ ارتقای معرفتی و معنوی اصحاب خودش و اطرافیانش را فراهم کند. این افراد در هر کاری که باشند، معرفت و معنویتشان در آن کارها بازتاب پیدا خواهد کرد. این یکی از موضوعات خیلی مهم است.
۲. «کار بدون #اولویت» انجام ندهیم
یکی دیگر از موضوعات مهم این است که ما باید با یک تفکر راهبردی برنامهریزی کنیم. اصلاً کار غیرمفید یا مفید ولی بدون اولویت انجام ندهیم، براساس علاقه و استعداد و خیلی از این موضوعات کار نکنیم. بعضی وقتها یک کار هست که دمِدستمان است، بعضی وقتها یک کار هست که به آن علاقه داریم. عیبی ندارد اینجور کارها انجام بگیرد. کارهای خوب، همیشه برکاتی دارند ولی وقتی که ما کار دارای اولویت انجام بدهیم، کارهایی که موجب جریانسازی میشود، کارهایی که امروز وقتش است، آنوقت ثمره کارمان خیلی بیشتر خواهد شد.
تشکلها باید مدام با هم گفتگو کنند و در همه شهرها و محیطهایی که حضور دارند، مدام در تبادل نظر باشند تا بتوانند به کارهای دارای اولویت برسند.
۳. قدرت #انعطاف داشته باشیم
نکتۀ بعدی آنکه تشکلها باید قدرت انعطاف داشته باشند. من تا دیروز این کار را انجام میدادم و در این موضوع کار میکردم، حالا موضوعم و شیوهام را عوض کردم.
چهطور ما از نهادهای دولتی انتظار پویایی داریم، آنوقت یک کانون فرهنگی و یک تشکل مردمنهاد را میبینیم که به خاطر نداشتن انعطاف، دچار ایستایی میشود و پویایی ندارد.
#استاد_پناهیان
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
Din Tashkilati 3 - Emam.pdf
1.26M
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی
#جزوه دین تشکیلاتی۳
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی بزرگانی چون: امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله العالی)، امام موسی صدر، شهید بهشتی و….
«دین تشکیلاتی۳» با عنوان «اخلاق کار تشکیلاتی در سیره امام خمینی (ره)» شامل صحبت هایی ناب و دلنشین از امام عزیزمان است که با محوریت کارجمعی و تشکیلاتی استخراج شده است.
جزوه اول:
eitaa.com/morabi_masjed/3453
جزوه دوم:
eitaa.com/morabi_masjed/3539
#دین_تشکیلاتی
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۴
از افراد و حتّی مجموعهها به تنهایی کار بر نمیآید، باید یک کار وسیع جبههای انجام داد. این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد. یعنی ابتکارات مردم خیلی از کارها را میکند.
۱۳۹۲/۲/۲
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یک #ایده و #تجربه موفق:
ارسالی کاربران
عنوان تجربه : "قرار شبانه-محاسبه نفس"
هدف از اجرای تجربه: عادت دادن افراد به انجام محاسبه ی نفس روزانه
شرح تجربه:
اهمیت مسئله ی خودسازی فردی بر همگان آشکار است و محاسبه نفس روزانه، می تواند گامی اساسی در جهت خودسازی فردی باشد.
با مطالعه ی آیات قرآن و سخنان اهل بیت و دفترچه های محاسبه ی نفس شهدا به الگویی برای محاسبه ی نفس کردن رسیدیم.
دفترچه ای مشابه "دفترچه محاسبه نفس روزانه یکی از شهدا" طراحی کرده (البته بدون نوشته و خالی). و ساز و کار مربوطه برای کمک به عادت شدن این امر برایشان طراحی شد.
ملزومات:
دفترچه محاسبه نفس
یک مربی پای کار
یک گروه علاقمند به خودسازی
با ثبت نام مجازی در ایتا از داوطلبانی که دوست داشتند به این حدیث امام کاظم(ع) عمل کنند کار خود را شروع کردیم(با یک گروه 15 نفره)
"از ما نيست كسی كه هر روز اعمال خود را محاسبه نكند تا اگر نيكى كرده از خدا بخواهد بيشتر نيكى كند و خدا را بر آن سپاس گويد و اگر بدى كرده از خدا آمرزش بخواهد و توبه نمايد."
مراحل انجام کار:
دفترچه ها در اختیار 15 نفر قرار گرفت.
گروه مجازی در ایتا با عنوان "قرار شبانه-محاسبه نفس" ایجاد شد و 15 نفر عضو گروه شدند. (عملا یک حلقه مجازی، با یک مربی و 14 متربی ایجاد شد.)
همه اعضا موظف شدند هرشب محاسبه ی نفس روزانه خود را در دفترچه شان بنویسند و بین ساعت 9:30 تا 12 شب عبارت "محاسبه نفس کردم" را برای مربی (در خصوصی) ارسال کنند.
مربی در تاریخ مورد نظر برای افرادی که در همان شب محاسبه نفس کردند حضور و برای بقیه غیبت درج می کند.
کل سال را به دوره های 16 روزانه تقسیم کردیم و برای متربیان تفهیم شد که در هر 16 روز فقط اجازه دارند 6غیبت داشته باشند و گرنه محرومیت، جریمه و حتی حذف از گروه برایشان در نظر گرفته می شود.
سیاست تشویقی: در پایان هر 16 روز، یک کتاب خوب بین همه ی اعضا قرعه کشی می شود و به فرد برنده تقدیم می شود.(لازم به ذکر است که قرعه کشی به گونه ای تنظیم شده که شانس برنده شدن هر نفر با توجه به تعداد روزهایی که محاسبه نفس داشته بالاتر باشد)
مربی در پایان هر 16 پس از قرعه کشی، برنده را در گروه مجازی اعلام می کند و دوره بعدی شروع می شود.
ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر هم با مطالب، فیلم ها و تصاویر داخل گروه انجام می شود.
برای تامین جوایز هم در خود اعضا کمک گرفته می شود. بعضی جوایز توسط مربی خریداری می شود و متربیان پس از خواندن کتاب در صورت تمایل آنرا به مربی برمی گردانند تا در قرعه کشی های بعدی استفاده شود(هزینه کمتر بهره وری بالاتر)
نکات تکمیلی:
دفترچه محاسبه نفس توسط خودمان و به صورت آتش به اختیار طراحی و چاپ شده و فایل pdf، دفترچه محاسبه نفس روزانه هم در ادامه موجود است.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_44213126.pdf
1.61M
فایل pdf دفترچه محاسبه نفس شش ماهه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_45042160.docx
270.6K
فایل word دفترچه محاسبه نفس شش ماهه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
علت دین گریزی جوانان
🔴چرا برخی جوانان دین گریز هستند؟
قبل از بیان جواب، توجه به این نکته لازم است که دین گریزی عده ای از جوانان نباید ما را نسبت به قشر جوان بدبین کند و این حقیقت که نسل جوان امروز ما در طول تاریخ، بی نظیر است را از نظر بیندازد. در حال حاضر، جوانان ما از درک بسیار بالایی در امور دینی برخوردار هستند و گرایش بسیار زیادی به معنویت دارند و شاهد بر این مدعا آمار روزافزون ورود به حوزه های علمیه، استقبال روبه رشد از مراسم اعتکاف و... است.
دین گریزی، در طول تاریخ همواره جزو دغدغه های بزرگان دین بوده و این مسأله به جوانان اختصاص ندارد؛ بلکه به همه اقشار و سنین مربوط می شود وعلل زیادی می تواند داشته باشد. در ایجا به تعدادی از این عوامل اشاره می شود:
1⃣ گاهی دین گریزی معلول جهل به دین است، اگر انسان، دین حقیقی را که اسلام الهی است از طریق قرآن و اهل بیت علیهم السلام بشناسد و خود هم خواهان خوشبختی دنیا و آخرت خود باشد، از دین گریزی دست برمی دارد.
2⃣ گاهی دین گریزی معلول عملکرد خشن خانواده های دیندار در دینداری است؛ خانواده هایی که بددین و دیندار بدی هستند سبب دین گریزی نسل خود می باشند.
3⃣ گاهی سبب دین گریزی، عملکرد زشت بعضی مدّعیان تولی و حکومت است که نام اسلام را یدک می کشند؛ افراد ضعیف الإراده و ناآگاه وقتی عملکرد زشت آنها را می بینند، دین گریز می شوند. وچه نیکوست اگر دین گریزان و به ویژه جوانان دین گریز، به جای این که معیار عدم پذیرش دین را خانواده خشونت گرا، یا مدّعیان دینداری و حکومت دینی قرار دهند، کتاب خدا، قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و روش دینداران واقعی و معتدل و مستقیم را معیار و میزان برای پذیرفتن دین قرار دهند و از دین گریزی که سبب خرابی دنیا و آخرت است بگریزند.
4⃣ روشهای نادرست در آموزش دینی در دوران کودکی و نوجوانی؛ ضعف و سستی بنیانهای دینی در برخی از خانوادهها که منجر به عدم تربیت و پروش صحیح جوانان شده است. غفلت والدین از تربیت دینی فرزندان و عدم توجه آنها به مسائل معنوی و صرف تمام سعی خود در برطرف کردن نیازهای مادی باعث می شود که فرزندان، بدون داشتن اعتقادات صحیح و محکم رشد کرده و وارد اجتماع شوند و به همین خاطر در مقابل مفاسد و انحرافات موجود در جامعه هیچگونه مصونیتی نداشته باشند و با فراهم شدن زمینه گناه در آن وارد شوند.
5⃣ تبلیغات سوء دشمنان و ایجاد و القای شبهه درباره دین که گاهی پاسخ آن را ندیده اند و در ذهن برخی جای گرفته است؛ این امر گاهی در غالب تهاجم فرهنگی و تولیدات فرهنگی و فیلم و ماهواره و ... بوده و گاهی نیز از طریق القای شبهاتی که به نظر آنها دین درباره آنها پاسخی ندارد.
6⃣ عملکرد منفی و نامطلوب بعضی از دستگاههای فرهنگی در سالهای اخیر و میدان دادن به افراد و عناصر غیرمعتقد به نظام اسلامی، و ترویج فرهنگ غربی از سوی آنان
7⃣ کمکاری نیروها و دستگاههای انقلابی در تولید برنامههای سالم و جذاب و مفیدی که بتواند اوقات فراغت جوانان را پر کند و آنان را از توجّه به برنامههای ضد اخلاقی و فاسد فرهنگ بیگانه باز دارد؛
8⃣ کم کاری در انتقال ارزشها توسط دستگاههای فرهنگی، از نسل های اوّل به دوم و سوم؛ هرچند این انتقال تا حدّی توسط خود نسل اول و دوم و سوم محقق شده و تصمیم گیری های صحیح در بزنگاه ها از نتایج این انتقال ارزش هاست، لکن ظرفیت کار بیش از اینهاست. البته نسل جدید از جهت شعور و شعار بسیار فراتر و عمیق تر از نسل اوّل در صحنه بوده و شاهد آن رشد در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی و... می باشد و همیشه عدّه ای در این صحنه ها به نقطه مطلوب نمی رسند که کار جدی تری را می طلبد.
#اصول_کار_تربیتی
#دین_گریزی_جوانان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf