eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5969792236911591796.pdf
430.7K
#اردو و موارد مورد نیاز آن تعریف اردو اهداف اردو فواید اردو وظایف مربیان ایمنی اردو برنامه های فرهنگی و... #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_410582522557106411.pdf
111.2K
🔰جُنگِ شبانه در اردو #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_438344138891460758.pdf
956K
🔸آموزش بازی های اردویی #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نرم افزار «بازی های اردویی» شامل ۵۵ بازی اردویی و محلی دانلود نرم افزار از بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=Ghasem.Game.Ordoo&ref=share مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
4_438344138891460757.pdf
2.92M
🔸شعرهای اردویی #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_438344138891460759.pdf
1.11M
چک لیست وسایل مورد نیاز اردو #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374542.zip
1.45M
روش های امداد و نجات ویژه ی اردو ها و افزایش معلومات عمومی #اردو مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت شابلونی 💢 از فاجعه های تربیتی زمانه ما می توان از یکسانی تربیت دختران و پسران یاد کرد. ⭕️ ما در تربیتمان شابلونی عمل کرده، با دو خلقت متفاوت خدا یکسان عمل می کنیم. ❌ دختران ما همان درس های پسران را می خوانند و بعد هم مهندس می شوند و تحصیلاتی چون پسران برای خود برمی گزینند و از حکمت خلقتشان که مادری است رفته رفته فاصله می گیرند و تن به هر شوهری نمی دهند و حوصله فرزند آوری و فرزند داری ندارند و... و این مشکلات فراوانی به بار آورده و می آورد که ما شاهد یکی از آنها که شیوع طلاق بی رویه هست می باشیم. ♨️ با تربیت شابلونی، دختران بازی خورده کاراته، فوتبال، رانندگی کامیون، مهندسی و کارهای سنگین دور از خلقتشان را آرزو می کنند و از خانه و خانه داری می گریزند. 🔸 حضرت امیرالمومنین علی (ع) درباره تفاوت های بایسته خلق و خوی زنان و مردان فرمودند : ✿ برخی از نيكوترين خلق و خوی زنان، زشت ترين اخلاق مردان است، مانند : تكبر و به خود باليدن، ترس، بخل. ☣ هرگاه زنی متكبر باشد، بيگانه را به حريم خود راه ندهد، ☣ و اگر بخيل باشد، اموال خود و شوهرش را نگهبان است، ☣ و چون ترسان باشد، از هر چيزی كه به آبروی او زيان رساند فاصله می گيرد. 📚 نهج البلاغة ، حکمت ۲۳۴ . 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🔆 افسوس که با ترک فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام دچار وضعیت نابسامان فعلی شده ایم. کاش ✅ پژوهشگران بیشتر به این موضوع بپردازند. و کاش ✅ مدیران مدارس و مراکز تربیتی دختران از همرنگی با جماعت و فرهنگ غرب، فاصله گرفته، هماهنگی با مکتب اهل بیت علیهم السلام را محقق سازند. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
❇️ مربی هوشیار پا به پای تحریک احساسات و شهوات - که کار این روزهای ابلیس است - با تحریک عقول بینش ایجاد می کند. 👁 نقش چشم #در تربیت آن هم در روزگار ما قابل کتمان نیست. 👀 با بهره بردن از کلمات نورانی اهل تربیت علیهم السلام از بینش دهی نسبت به این موضوع غافل نشوید. قال امیرالمومنین علی علیه السلام: ☀️ در بدن هیچ عضوى كم سپاستر از چشم نيست، در پى خواست آن نرويد كه شما را از ياد خداوند عزّ و جلّ باز می دارد. 📕 غرر الحكم و درر الكلم، ص : ۵۶۰ #مربی #مربی_محور #تربیت
در صفحه اینستاگرام مربی محور بخوانید: مگس نباشیم و مگس تربیت نکنیم❗️ https://www.instagram.com/p/By8iV4egaRm/?igshid=1emt4kitidijg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه کنیم؟ 🔴بخش هفتم نقش زنان و دختران 🔹بالای 80 درصد برنامه های نهادهای فرهنگی چون بسیج، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، قرارگاه خاتم الاوصیاء، مساجد و ... برای آقایون تعریف شده و دختران و زنان رو اصلاً در برنامه خودشون نمی بینن یا کمتر توجه می کنن. 🔹یکی از دلایل اصلی طرح و برنامه های فرهنگی که توسط همین نهادها یا تشکل های دانشجویی و دانش آموزی و مجموعه های خودجوش اجرا شده، همین نکته است که نقش اساسی برا خانم ها قائل نشدن. دوره ها، کارگاه ها، کلاس ها، اردوها، همایش ها، جلسات برنامه ریزی و ... عمدتاً برا مردان تعریف شده. لذا خودبخود 50 درصد مخاطبین رو از دست میدن! 🔹ببینید، 50 درصد جامعه ما رو زنان تشکیل دادن؛ یعنی 50 درصد مخاطبان هر نهاد، هر مجموعه، هر فرد که میخواد باشه خانم ها هستن؛ وقتی برای خانم ها برنامه تعریف نشده باشه یعنی خودبخود 50 درصد رو از دست دادید و تازه میخواید رو 50 درصد مردان کار کنید که موفق هم نمیشید! 🔹مساجد که سنگرهای اصلی جهاد فرهنگی و بصیرتی محسوب میشن، معمولاً یا قسمتی برا زنان ندارن، یا اگه دارن طبقه بالا یا گوشه کوچکی از مسجد هس. در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان هم سرد و نمور! بدون وسایل گرمایشی و سرمایشی، فرش هم که براشون نمیذارن و روی موکت باید بنشینند! اگر اغراق نکنم بالای 70 درصد مساجد ما اینجورن. 🔹خیلی از لیدرها و بزرگان انقلابی جداً فکر می کنن که اگر مردان اصلاح بشن جامعه اصلاح میشه لذا تمام جلسات تصمیم گیری و تصمیم سازی و برنامه ریزی هم فقط آقایون نشستند! از اون طرف جریان غرب گرا به فکر سوءاستفاده از موقعیت زنان هس با کارهای نمادین؛ با نقش تراشی های نمادین! با مسئولیت دادن های نمادین! از این طرف هم در جبهه خودی می بینیم که توجه ویژه نمیشه. 🔹بُعد دیگر ماجرا اینه که بانوان حزب اللهی هم این شرایط رو پذیرفتن؛ معمولاً خودشون هم که میخوان کاری رو شروع کنن، حرکت جریان سازی رو کلید بزنن خودشون رو محدود میکنن به اینکه میخوان فقط برا خانم ها کار کنن و کاری به آقایون ندارن و همین باعث میشه که اقدامات اونها هم جریان ساز و مؤثر نباشه. 🔹من بارها به این نوع خانمها گفتم شما که دارید این کار فرهنگی یا سیاسی یا معرفتی رو انجام میدید چرا نمیخوایید دایره مخاطبین تون رو به آقایون هم گسترش بدید؟ چرا احساس ضعف میکنید؟ یعنی آقایون نمیتونن در زمین بازی شما نقش ایفا کنن؟ میخوایید دوره برگزار کنید خودتون رو محدود نکنید که مخاطبان فقط خانما باشن! 🔹اگه یه نهاد، یه تشکل، یه مجموعه خودجوش میخواد جریان ساز باشه، یکی از اصلی ترین ملزومات این جریان سازی، بها دادن به دختران و زنان هست. 50 درصد حتی بیشتر از 50 درصد از بودجه ها، امکانات، ظرفیت ها و .. رو باید به خانم ها تخصیص داد. باید در اتاق فکرهای نهادهای انقلابی، در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حتما از ظرفیت زن ها استفاده بشه. در مورد نقش زنان و دختران باید تجدیدنظر کنیم چه اینکه به آنان نقش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بدهیم چه اینکه در مقام مخاطب به اونها توجه ویژه بشه. 🔹یه خانم میتونه رو شوهر و بچه هاش و برادراش و خواهراش و خانواده ش مؤثر باشه. شک نکنید سرمایه گذاری رو قشر زنان و دختران همه ش سوده و هیچ ضرری نداره. اما یه مرد نهایتاً خودش اصلاح بشه اما تأثیرش رو خانم و بچه هاش به نسبت کمتره. 🔹خانم ها میتونن در طرح ریزی، برنامه ریزی، کار فکری و فرهنگی و بصیرتی، سخنرانی، یادداشت نویسی، مدیریت رسانه های مکتوب و الکترونیکی و مجازی، تدریس و ... به کشور و به جریان انقلابی کمک کنن اما در برخی مناصب اجرایی مثل وزارت یا فرمانداری محدودیت هایی دارن که بحث ما نیست. 🔹راستی تا یادم نرفته عرض کنم ماجرای سند 2030 رو تعدادی از زنان مؤمنه که هر هفته با هم جلسات فکری و هم اندیشی داشتن متوجه شدند که در حال برگزاری در کشوره و بعد از طریق رحیم پور ازغدی و سایر مقامات پیگیری شد. 🔹فراموش نکنید رعایت حریم محرم و نامحرم و اخلاق اسلامی جزو بدیهیات این مسئله است. ✍ داود مدرسی یان قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید: 1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831 2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889 3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932 4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974 5⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5010 6⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5040 ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمرّگی یا روزِ مرگ تشکّل آدمی ذاتاً در پی نوآوری و دوری از کُهنگی و روزمرگی است. شرکت‌های مختلف تولید نیازمندی‌ها معمولاً برای جذب و نگه‌داشتن مشتری ادعای «نو» بودن فرآوردة خود را دارند. خداوند که پدیدآورنده انسان و دیگر موجودات عالم هستی است اولین نوآورنده در عالم است. طبق دیدگاه حرکت جوهری، شاهکار فلسفی ملاصدرا، عالم مادّه همواره در حال آفرينش است و لحظه به لحظه از مبدأ هستی، فيض وجود را دريافت مي‌کند. زيرا هر پديدة مادّی در ذات و جوهر خود دگرگون‌شونده است و وجود آن در هر لحظه غير از وجود آن در لحظة ديگر است، و در واقع هر لحظه وجودی تازه به او افاضه می‌شود.  شاخص و پیشرفت را در حدیثی از امام صادق علیه السلام می‌توان به روشنی مشاهده کرد: «هر كه دو روزش يكنواخت باشد مغبون است و هر كه فردايش بدتر از امروزش باشد فريب‌خورده است و هر كه كاستي‌هاى خود را جستجو نكند پيوسته در كاستى ماند و هر كه كاستى‌اش بپايد مرگ برايش بهتر است» بحار الأنوار: ۸/۲۷۷/۱۱۳٫  پس اهمیت اندیشة پیشرفت و به‌روزرسانی و رفع عیوب اخلاقی و رفتاری به اندازه‌ای است که امام صادق علیه السلام خلاف آن را مساوی با مرگ می‌دانند. کارکرد بیرونی تشکل نیز به همین گونه است و آن روز که تشکلی به روزمرگی دچار شد، همین روز مرگ آن است. ✍ نویسنده: ابوذر کمال مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
‌تدبیر تشڪیلاتے بخش دهم  💠توان مقاومت روحی خودتان را افزایش دهید. در عین واقع بینی سعی کنید تسلیم ناشدنی باشید، در مواقع دشواری و ضعف و زمانی که فشار کاری زیاد است باید مقاومت روحی بالایی داشته باشید و به دیگر افراد تشکیلات هم روحیه بدهید.  #اصول_کار_تشکیلاتی #تدبیر_تشکیلاتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوف، از لوازم تربیت است ⚘گاه مربیان و اولیا خواسته و ناخواسته، خودآگاه و ناخودآگاه از سر دل سوزی دینِ سانسوری و بزک شده به بچه ها معرفی می کنند. 💢 مثلا نگرانند نکند اگر از خوف خدا، جهنم و عقابهای الهی بگویند بچه ها زده شوند. ☺️ برای همین خدایی مهربان اما بدون عقاب و امامی رئوف اما بدون غضب را معرفی می کنند. 🔍 نتیجه اش هم این می شود که مخاطب ضمن نداشتن یک ایمان متین، کم کم عذاب، عقاب، قهر، سخط الهی و ... را منکر می شود. و تا کسی از سر استنکار بگه: یعنی خدا به خاطر فلان گناه بندَشو میسوزونه؟؟!! ساده لوحانه میگویند نه... و عملاً کج بار می آیند. 🌱 پس مفهوم خوف از است و ایمنی نداشتن در دنیا وظیفه ماست. 🔹 یکی از مفاهیم خوف آور احتمال ضلالت است که امام صادق علیه السلام فرمودند زیاد بگو: "ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا" و خودتان را از گمراهی ایمن نبینید!! پروردگار ما! منحرفمان مفرما پس از این که هدایتمان کردی! ⭕️ این مفهوم را باور کنیم به نوجوان بفهمانید، این دعا را بخوانیم و به وی آموزش دهیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کشش مربی و کوشش متربی جذاب سازی جلسات تربیتی فضاسازی تبلیغاتی در مکان برگزاری جلسات تربیتی، انتخاب موضوعات جذاب و پر کشش به خصوص در جلسات اول و دوم و مبتنی بر نیاز و ظرفیت مخاطبان گروه و نیز زمینه سازی برای انجام بحث گروهی و دو طرفه با هدف درگیر کردن مخاطبان در بحث، همراه با توجه به تکریم شخصیت اعضای گروه و احترام به نظرات متقابل آنان توسط مربی، از اساسی ترین اصول نهادینه سازی جذاب سازی جلسات و برنامه های گروهی در دوره تثبیت است. پس بر این اساس تداوم استمرار عضو در گروه، بیش از همه مستلزم وجود دو امر مهم، کشش مربی و کوشش متربی است. کشش در واقع، همان جاذبه های عضویت و حضور در حلقه می باشد که بالا بردن آن نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مربیان و سرگروه ها است. مفید بودن مباحث، دقیق و علمی بودن موضوعات مطرح شده و در عین حال طرح گفتمان به شیوه ای جذاب و مخاطب پسند، اصلی ترین رمز موفقیت مربی و سرگروه در رونق بخشی به حلقه های تربیتی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
‌ 🚨 (4) (برداشت های آزاد تربیتی از شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری) ⚠️همین اول کاریه بگم که تا قسمت های قبلی رو نخوندید این قسمت رو مطالعه نکنید چون سوالات فرصت رو ازتون میگیره! eitaa.com/morabi_masjed/4884 eitaa.com/morabi_masjed/4966 eitaa.com/morabi_masjed/5007 به اینجا رسیدیم که روش های به متربی چیا میتونه باشه؟ 📣مطلب بسیار بسیار مهم: ابتدا باید عرض کنم همیشه و همیشه سعی کنید موضوعات رو برای خودتون بکنید 🤔یعنی چی؟ یعنی تا یه چالش یا سوال توی ذهنتون ایجاد میشه سعی کنید یا قواعد دم دستی اون موضوع رو حلّاجی کنید! 🔑ساده سازی روش هاۍ خودمونی اش یعنی من چطور میتونم متربی رو توجیه اش کنم چی داره توی ذهن منِ مربی میگذره! گام اول ✅رُک_باش 📛متاسفانه یکی از روش هایی که ما ازش غافل میشیم این روش است اما ما همیشه دنبال روش های مثلا بسیار هستیم(که خیلی خوبه) ولی این باعث میشه فرصت ها رو به سرعت از دست بدیم و کار از کار بگذره و برسیم به جایی که ببینیم یه مدته خیلی زیادیه با یک نفر داریم ولی هیچ چیزی بهش منتقل نشده ❌نخیر هر وقت فرصت رو مناسب دیدی با متربی خلوت کن و تمام اون چیزایی که توی ذهنت داره میگذره و شما را تشکیل میده به راحتی با متربی ات در میون بذار آقاااااااا شاید اعتراض کنید اینطوری که نمیشه!! نه عزیزم امتحان کن ببین شُدنیه ❗️البته میخواد یعنی چی؟ ❓یعنی ابتدا اون موضوعی که داره توی ذهنت مرور میشه و احساس میکنی الان متربی ات بهش نیاز داره داره رو فقط و فقط به صورت مطرح میکنی! 🔹به طور مثال: (الکی مثلا الان شماها متربی منید😜) ببین عزیز یه موضوعی هست خیلی ذهن من رو مشغول کرده و چون خیلی شما رو دوستتون دارم باید بهتون بگم و اون اینکه فلان چیز اصلا به نمیاد.... و اینگونه وارد گود شدید😎 دیدید سخت نبود! به راحتی وارد گام دوم شدید یعنی : گام دوم ✅مرحله فکر کنم بسه دیگه بقیه برای جلسه بعد.. فقط یه مرور کوچولو کنیم مباحث این جلسه رو: 🔸 🔸 🔸 🔸 🔸 📚ارتباط با نویسنده(نقد و پیشنهاد): علی کمال آبادی بَرو بَچ منتظرین قائم*عج @fadaee مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه کنیم؟ 🔴بخش هشتم و 🔹برای اینکه کارهای فرهنگی و سیاسی ما، باشه ضرورت داره که هم کار گفتمانی کنیم هم مصداقی. هر دو در کنار هم. 🔸گفتمان یعنی اینکه در یه زمان و مکانی، یه مسئله یا مفهوم یا فرهنگ، عمومیت پیدا کنه و همه یا اکثریت تحت تأثیر اون قرار بگیرن. 🔹بطور مثال در مقطعی، مسئله عدالتخواهی گفتمان غالب کشور شده بود سالهای 82 تا 84 و منجر به سرکار اومدن دولتی شد که شعار اصلی ش عدالتخواهی بود. یا در سالهای 76 و 77 مسئله آزادی، گفتمان کشور شده بود هرکسی روی اون موج سوار میشد برنده بود. یا در مقطع سالهای 91 و 92 مسئله مذاکره در کشور گفتمان شده بود و یه جریان تونست ماهیگیری کنه. 🔸خب کسانی که تونستن این مفاهیم رو در کشور تبدیل به گفتمان و حرف روز مردم کنن، میوه ش رو چیدن. 🔻کار گفتمانی، هزینه ش کمتره و نفوذش بیشتر. 🔸 در یکی از استان ها، رهبر انقلاب یه فرد مردمی و ساده زیست رو به عنوان نماینده ولی فقیه معرفی کرد. هرچند در اون استان "برخی" از علما هم، ساده زیست و مردمی بودن اما با انتصاب این فرد جدید، اکثر آقایون علما سعی کردند که رفتار خودشون رو تنظیم کنن که بالاخره الان سکه رایج "مردمی بودن" است. برخی که سالها، خبری ازشون در بین مردم نبود، رفتن و گونی گِل به دوش گرفتن یا گونی پر کردن برای سیل بندها! خب این نتیجه ایجاد گفتمان مردمی بودن و مردم داری است. حالا به فرض کسی می اومد رو تک تک آن علما و بزرگان کار مصداقی می کرد که چرا فلانی در بین مردم نیست چرا مردم نمیتونن ایشون رو براحتی ببینن؟ این کار مصداقی تأثیر آنچنانی نمی داشت. 🔹اگه میخوایید کار انجام بدید باید فکر کنید چطور یه موضوع رو گفتمان کنید یا تبدیلش کنید به مسئله! یعنی . موضوعات راکد رو تبدیل کنید به مسئله. در کنار گفتمان باید روی مصادیق هم کار کرد اما نه مصادیق کوچیک؛ معدود مصادیق مهمی رو باید انتخاب کرد و اونا را بولد کرد. 🔸بطور مثال دررابطه با افشاگری های مفاسد، برخی افراد هستن که مصداقی کار میکنن، این هیچ اشکالی نداره؛ (اگه رو مصادیق کار نکنن که کسی دردش نمیگیره!) اما گاه روی مصادیق کوچیک و غیرمهم زووم میکنن. در حالیکه اگر روی مصادیق مهم، مصادیق اصلی، گلوگاه ها، گردن کلفت ها کار کنن بهتر نتیجه میگیرن. 🔹بطور مثال، در بحث مبارزه با گرانی ها و مفاسد، یه موقعی شما میایید اسامی محتکران رو علنی میکنی؛ اونم محتکرانی که در سطح یه استان یا شهر دارن احتکار میکنن. این خیلی خوبه و نیازه. اما اگه کسی بیاد محتکران اصلی رو معرفی کنه بهتر نتیجه میگیره. 🔸کسانی که روی گلوگاه ها کار مصداقی می کنن موفق ترن. کشف فساد خیلی خوبه؛ معرفی مفسدان خاصه مفسدان کلان و اصلی خیلی خوبه؛ خوب ترش کشف گلوگاه های ایجاد فساده. یعنی کار مصداقی کلان. مصادیق اصلی فساد. نه حالا یه آقازاده که مثلاً ساعت مچی 50 میلیونی داره. البته بگم، افشای همون فساد یا رانت در سطوح پائین اگه با سند باشه هیچ اشکالی نداره و نباید ما اگه روش کسی رو قبول نداریم مانع ایجاد کنیم. اما میگیم گفتمان سازی و کار روی مصادیق اصلی خیلی مؤثرتره. 🔹باید موضوعاتی رو که میدونید در سطح یه استان یا یه شهر، میشه تبدیلش کرد به گفتمان و مسئله، شناسایی کنید و روش مانور بدید تا جریان ساز باشید. خودتون رو درگیر مسائل کوچیک، موضوعات به دردنخور کوچیک یا حاشیه ای نکنید. ❗️نکته پایانی؛ کسانی که صرفاً کار کلی میکنن (نه گفتمانی)، موفق نمیشن. اینکه یه امام جمعه تو خطبه هاش مدام از برخورد با فساد دم بزنه اما نتونه چند مورد فساد رو پیگیری کنه یا حتی افشا کنه، اون امام جمعه موفق نخواهد بود. ✍ داود مدرسی یان قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید: 1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831 2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889 3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932 4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974 5⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5010 6⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5040 7⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5087 ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌تدبیر تشڪیلاتے بخش یازدهم انضباط و سلسله مراتب تشکیلاتی را همواره رعایت کنید. مکان و زمان شوخی را بشناسید و در موقع کار کاملا مراتب تشکیلاتی را در نظر داشته باشید.  #اصول_کار_تشکیلاتی #تدبیر_تشکیلاتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ارتباط غیر صحیح ⛔️ تعریف و تحسین طنزآمیز، فریبکارانه و غیر صادقانه، ابلهانه و به طور غیر موجه مبالغه آمیز برای افراد جامعه و تشکیلات مفید و مورد پسند نیست. بر عکس انتقاد تکامل بخش و درست، ممکن است اثر بیشتری در ایجاد علاقه داشته باشد . 🔆امام صادق(ع) در باره ی همین موضوع این گونه می فرمایند : لاستِقصاءُ فُرقَةٌ ، الانتِقادُ عَداوَةٌ باریک بینی و موشکافی مایه جدایی و خرده گیری مایه دشمنی است. لذا در سبک ارتباط خود با افراد تشکیلات دقت لازم را کرده و برای جذب افراد جدید دست به هر نوع ارتباطی نزنید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf