به کارت ایمان داشته باش
کسی که میخواهد #مربی باشد یک ویژگیهایی می طلبه
اول این که خودش به کار خودش باور داشته باشد، ایمان داشته باشد به کار خود. مثلاً بداند وقتی روی من وقت میگذارد روی من موثر است و تغییر پیدا میکنم اگر فرض کنید که این شخص فکر کند که همه چیز وراثتی است یا محیط است که انسان را میسازد و هیچ اختیار و انتخابی برای فرد نیست پس بی خودی چه میخواهد بکند. هر کاری انجام دهد لغو است.
بنابراین اول باید ایمان داشته باشد باور داشته باشد به این که کاری را که دارد انجام میدهد و میخواهد انجام دهد مفید و شدنی است و #تربیت معنا دارد.
یک آیه از قرآن میخوانم:
آمَنَ الرَّسُولُ به ما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ
پیامبر ایمان دارد به آن کتابی که برایش نازل شده یعنی به وحی خدا اول خودش ایمان دارد تا من و شما را به وحی دعوت میکند اگر ایمان نداشتند شدنی نبود.
اگر مربی باور داشته باشد که همه چیز دنیا وراثتی است و یا محیط و طبیعت است که انسان را میسازد و چیزی به نام اختیار و انتخاب برای انسان وجود خارجی ندارد، چگونه میتواند برای هدایت مربی، گام بردارد!؟
مربی، در این حالت، دست به هر کاری بزند، لغو است.
زمانی که مربی، به عملی که میخواهد انجام دهد، ایمان و باور داشته باشد، تربیت معنا پیدا میکند.
پیامبر (ص)، ابتدا به وحی خداوند ایمان داشت که توانست مردم را به سوی او فراخواند.
والسلام علیکم و رحمهالله
حجة الاسلام آقاتهرانی
#مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_847335341705658956.pdf
3.17M
📒 جزوه #حلقه_داری
✍حجه الاسلام حسن پور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آموزش تربیتی
همه می گویند ماهی گیری بهتر از ماهی دادن است ولی کمتر عمل می شود.
در #تربیت باید #انگیزه داد و بعد مسیر داد.
وقتی هم نیاز به آموزش بود باید مبنا داد اصل داد نه این که مخاطب را با انبوه اطلاعات مواجه کرد. آسیب دوره های شهیدمطهری این است که اندیشه های ایشان می تواند در چند اصل بیان شود ولی این طور آموزش داده نمی شود سعی داریم همه چیز را به مخاطب بگوییم.
#تربیت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374597.mp3
13.58M
درسهایی از قرآن با موضوع شیوه های تربیت
مدت زمان: ۳۰دقیقه
نوع وفرمت فایل:صوتی-mp3
#استاد_قرائتی
#تربیت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
💢خاطرات آقای مربی💢
صفحه چهارم
امروز می خواستم در مورد یکی از دانش آموزانم با کسی مشورت کنم
خیلی دقت کردم غیبت نشه.
چه لزومی داره مشکل یکی رو همه بدونن؟
حتی تو مشاوره هم باید دقت کنم. چه برسه به باقی اوقات.
غیبت نورانیت تو کار رو از بین می بره!
ادامه دارد...
#مربی
#دفترچه_خاطرات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ادامه این مطلب را یکشنبه ها دنبال کنید...
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳)
6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱)
7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲)
8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳)
9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴)
0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵)
1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶)
2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷)
3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸)
4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹)
5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰)
6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱)
7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱)
8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲)
9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳)
0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴)
1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵)
جلسه #بیست_و_دوم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.22.MP3
41.34M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۲۲)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه ششم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
▪️اگر خسته شدیم باید بدانیم کجای کار اشکال دارد!
#شهید_باقری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مهندسی فرهنگی
یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی
شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی میکنند، کاربرد دارد.
مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت:
این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین میکند.
«مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل میکنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد.
جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید:
جلسه اول:
eitaa.com/morabi_masjed/6491
جلسه دوم:
eitaa.com/morabi_masjed/6529
جلسه سوم:
eitaa.com/morabi_masjed/6593
eitaa.com/morabi_masjed/6594
جلسه چهارم:
eitaa.com/morabi_masjed/6633
eitaa.com/morabi_masjed/6634
جلسه پنجم:
eitaa.com/morabi_masjed/6668
جلسه #ششم تقدیم می شود:
006_farhangi p1.mp3
28.84M
مهندسی فرهنگی
استاد شجاعی
جلسه ششم(از۱۴) _ بخش اول
#استاد_شجاعی
#مهندسی_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
006_farhangi P2.mp3
26.18M
مهندسی فرهنگی
استاد شجاعی
جلسه ششم(از۱۴) _ بخش دوم
#استاد_شجاعی
#مهندسی_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
ویژگی های یک تشکل تربیتی کامل
در این یادداشت بعضی از خصوصیات مجموعه تربیتی ایدهال را در چهار حوزه محتوا، تشکیلات، متربیان و مربیان مرور می کنیم:
الف) نسبت به محتوای ارائه شده
ـ محتوا باید متناسب با مخاطب باشد. درنظر گرفتن ویژگیهای مخاطب و نیازهای او بسیار اهمیت دارد.
ـ مستند و برگرفته از منابع اصیل باشد.
ـ محتوا باید نو، جدید، مشخص و در راستای اهداف باشد.
ب) نسبت به متربیان
ـ در حوزه متربیان داشتن یک سیستم جذب مشخص با رویکرد تربیتی بسیار ضروری است.
ـ داشتن برنامه مشخص جهت همراه کردن والدین در امر تربیت
ـ جذب مخاطب خاص و نخبهپروری: ظرفیت ما محدود است و ناچاریم دست روی نیروهای اثرگذار بگذاریم.
ـ گستره پوشش متربیان به لحاظ جنسیت، رده ها و مقاطع
ـ تداوم حداکثری حضور متربی در مجموعه (با ابزارهای حضوری و غیرحضوری) البته با این قید که تربیت گلخانهای نباشد و از خانواده و اجتماع دوری نکند.
ـ تفکیک سنی مخاطبان در مجموعه
ج) نسبت به مربیان
ـ مجموعه باید یک چهارچوب و سیستم مشخص برای جذب مربی داشته باشد.
ـ سیستمی برای توانمندسازی و ارتقاء مستمر علمی و مهارتی مربیان وجود داشته باشد.
ـ تداوم حضور مربی در کنار متربی
ـ ساز و کار نظارت بر مربیان (نیاز به آدم فکری و محوری و یا اتاق فکر)
د) حوزه تشکیلات
ـ داشتن نظام ارزشیابی تربیتی
ـ داشتن چشم اندازی برای توسعه فعالیت و سیستمی برای تحقق آن
ـ اشراف یک تیم یا فرد متخصص بر مجموعه فعالیتهای تربیتی
ـ فعالیتهای اجرایی در راستای اهداف تربیتی (تبلیغات، منبر، هیئت و … هم با توجه به نگاه تربیتی باشد.)
ـ مسئولین اجرایی هم باید فهم تربیتی داشته باشند.
ـ تعامل سازنده مجموعه با همیاران تربیتی (والدین، مدرسه، کاسبهای محل، مجموعه ها و مسجدهای دیگر و …)
#تشکیلات_تربیتی
#تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#معرفی_کتاب
کتاب "مدیریت تشکل تربیتی"
این کتاب برای مدیران تشکلهای تربیتی نوشته شده است؛ برای افرادی که به دنبال جواب این پرسش هستند:
❓چگونه تشکل تربیتی خود را مدیریت کنیم؟
در این کتاب بعد از اثبات «ضرورت فعالیت تشکیلاتی» در امر تربیت، ویژگیها و ارکان یک تشکل تربیتی مورد بررسی قرار گرفته و در حین بررسی ارکان تشکل تربیتی به این سوالات مهم جواب داده شده است.
❓مهمترین رکن یک تشکل تربیتی چه هست؟
❓وظایف مدیریت در یک تشکل تربیتی چه هستند؟
❓در یک تشکل تربیتی چگونه برنامهریزی نماییم؟
❓سازماندهی در تشکل تربیتی باید به چه شکل باشد؟
❓هدایت و رهبری نیروهای انسانی در تشکل تربیتی چگونه توسط مدیر باید انجام گیرد؟
❓مدیر تشکل تربیتی باید چه حد و حدودی را برای نظارت و ارزیابی در تشکل رعایت کند؟
❓اصول مدیریت در تشکل تربیتی چه هستند؟
❓در یک تشکل تربیتی چه آسیبهایی ممکن است پدید آید؟
❓اخلاق تشکیلاتی مناسب در یک تشکل تربیتی چیست؟
برای تهیه این کتاب میتوانید از طریق انتشارات شفق اقدام کنید:
www.shafaq-book.ir
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳)
6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱)
7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲)
8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳)
9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴)
0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵)
1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶)
2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷)
3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸)
4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹)
5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰)
6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱)
7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱)
8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲)
9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳)
0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴)
1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵)
2⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۶)
جلسه #بیست_و_سوم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.23.MP3
33.32M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۲۳)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه هفتم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی
یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی
شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی میکنند، کاربرد دارد.
مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت:
این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین میکند.
«مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل میکنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد.
جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید:
جلسه اول:
eitaa.com/morabi_masjed/6491
جلسه دوم:
eitaa.com/morabi_masjed/6529
جلسه سوم:
eitaa.com/morabi_masjed/6593
eitaa.com/morabi_masjed/6594
جلسه چهارم:
eitaa.com/morabi_masjed/6633
eitaa.com/morabi_masjed/6634
جلسه پنجم:
eitaa.com/morabi_masjed/6668
جلسه ششم:
eitaa.com/morabi_masjed/6696
eitaa.com/morabi_masjed/6697
جلسه #هفتم تقدیم می شود:
007_farhangi 1.mp3
29.5M
مهندسی فرهنگی
استاد شجاعی
جلسه هفتم(از۱۴) _ بخش اول
#استاد_شجاعی
#مهندسی_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
007_farhangi ۲.mp3
26.15M
مهندسی فرهنگی
استاد شجاعی
جلسه هفتم(از۱۴) _ بخش دوم
#استاد_شجاعی
#مهندسی_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
31.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقبّل الله سکولار!
تشکیلات + کار اقتصادی
#استاد_پناهیان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تقبّل الله سکولار!
گفتم خراب بشود مسجدی که مؤمنیناش به هم اعتماد نکنند.
مگر سکولاریزم شاخ دارد یا دُم یا سُم؟ همین است! سکولاریزم این نیست که تو فقط توی مسجد مرگ بر اسرائیل بگویی. سکولاریزم آن است که مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم بزنی و مرگ اسرائیل فقط توی مسجد رقم میخورد. امشب با شما این بحث را بیشتر در میان خواهم گذاشت. تقبّل الله سکولار!
بابا بچههای هیئت با همدیگر دوست هستند حالا شما میخواهی بیا دعوا بیاندازی. این بحث اقتصادی بیاید دعوا میافتد! مسجد ربطی به سبک زندگی من و بخش عمدۀ سبک زندگی من یعنی شغل، درآمد نداشته باشد فقط تویش یک دانه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس بگوید این انقلابی شد؟ شما این را قبول میکنی؟
دوستان من! من معتقدم یک عالم دینی از پول درآوردن حرف نزند، از چیزهای دیگر فقط حرف بزند، دین مردم را کمکم القایی تحریف کرده. ما در یک جنگ اقتصادی هستیم امروز!
مقام معظم رهبری: «جنگ واقعی جنگ اقتصادی است. جنگ واقعی تحریم است. جنگ واقعی گرفتن عرصههای کار و فعالیت و فنّاوری در داخل کشور است. این جنگ واقعی است!»
توی مسجدی رفتم گفتم چند نفر اینجا پول گذاشتند توی بانک؟ ماشاءالله همه تقریباً دستهایشان را بالا کردند.
بعد گفتم که چرا پولتان را میگذارید توی بانک؟ تکاثر ثروت دزد درست میکند. شما که اکثرا میدانید که بانکها از راه حلال غالباً پول در نمیآورند. خودشان میگویند کارخانههای ما اکثراً ورشکسته است، دارند از راه دلّالی پول در میآورند. پول میگذاری توی بانک فقط موجب گرانی میشود. گفتند ما نمیتوانیم با این پولهایمان کاری بکنیم.
گفتم مسجد نیست مگر اینجا؟ دور هم جمع بشوید من دانشجوهایی که صنایع دانشبنیان دارند تعداد هفت هشت ده تا میشناسم. پول بدهید کارخانههایشان را راه بیاندازید اینها نروند درِ بانک وایستند گدایی بکنند وام بهشان ندهند پدرشان را دربیاورند بخواهند وام بهشان بدهند. گفتند به هم اطمینان نمیکنیم.
پس شما چرا پیش هم نماز میخوانید؟ همه متقلّب هستیم؟ حاج آقا تعاونیهای زیاد ایجاد شده، بعد سر همدیگر را کلاه گذاشتند. توی مسجد ایجاد شده؟! توی هیئت؟ یقیناً نه!
آقا چهجوری جمع بشویم دور همدیگر؟
مؤمنهایی که بهشان اعتماد دارید جلو بیاندازید. اگر خیانت کردند چی؟ یکی دیگر. شوخی است، رفتی مسجد رندانه سلام علیکم حال شما خوب است احوال شما؟ شرّت کم، شرّت کم. سراغ من نیایی ها! قرض بگیری، تصادف کردی بیمه مگر نیست؟ تقبّل الله سکولار! نمازت قبول باشد فقط.
چرا مرگ بر اسرائیل میگویی ولی مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم نمیزنی؟ مسجد جای تعامل اقتصادی نیست؟ صهیونیستها با هم خرید میکنند با هم میفروشند. صهیونیستها مرز مالکیت بینشان نیست. هیچوقت شکست نمیخورند. از این جیب به آن جیب میکنند، همیشه پیروز هستند. مرگ بر اسرائیل به جاهای باریکی کارش کشیده.
مقام معظم رهبری: «مسئلۀ اقتصاد کشور در اولویت اول قرار میگیرد.»
بیش از ده بار رهبری فرمودند ما توی نبرد اقتصادی هستیم! ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، حل میکنیمشان مشکلات را. راستی این خاطره را تکمیل کنم؛ به امام جماعت عزیز و دوست داشتنی آن مسجد گفتم حاج آقا میافتد جلو یک تعاونی اقتصادی راه بیاندازید کم و زیادی هم داشتید دور خودتان حل میکنید از کتاب شذر، چون میخواستم یک کمی هم بحثم معنوی بشود چون میدانی ما را توی مناسبتهای معنوی دعوت میکنند صحبت کنیم دیگر، باید ما هم یکجوری کنیم مباحث معنوی بشود.
از کتاب شذرات المعارف استاد عرفان حضرت امام مطالبی را عرض کردم که اگر جمع مؤمنین #تشکیلات راه انداختند مشکلی پیش آمد چهجوری این مشکل را حل کنند بدون مراجعۀ به قوۀ قضائیه. که بحث کاملاً عرفانی بشود دیگر. بعد گفتم امام جماعت محترم مسجد هم هستند جلو میافتند. امام جماعت محترم گفتند حاج آقا ما را دردسر نیانداز ما نیستیم، دوزار آبرو داریم در مسائل اقتصادی از بین میرود. بدون شرح.
#تشکیلات
#استاد_پناهیان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf