eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
374 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
photo_2019-04-09_10-39-35.jpg
175.6K
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: آیا دوستی اهل البیت مانع دوستی خداوند نمی شود؟ ✍️پاسخ: اجازه دهید پاسخ شما را با اشاره به آیاتی از قرآن ارائه دهیم. خداوند در قرآن می فرماید: قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي؛(1) بگو: «اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد.» در این آیه تبعیت از پیامبر، نشانه محبت به خداوند معرفی شده است.یعنی اگر خداوند را دوست دارید از پیامبرش تبعیت کنید. حالا اگر در قرآن به دنبال مصادیق تبعیت بگردیم به این آیه برخورد می کنیم: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى؛(2) بگو: «به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما نمى‌خواهم مگر دوستى درباره اهل بيتم.» در این آیه خداوند، دوستی و محبت اهل البیت را به نوعی پاداش و مزد رسالت پیامبر می داند.در واقع پیامبر در برابرتحمل تمام سختی های رسالت و مشکلاتی که در جهت هدایت خلق متحمل شدند اجر و مزد و پاداش نمی خواهند و تنها چیزی که طلب می کنند محبت اهل البیت علیهم السلام است. در آیه دیگری از قرآن چنین میخوانیم: قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْر إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلاً؛(3) بگو: «بر اين [رسالت] اجرى از شما نمى‌خواهم، جز اين‌كه هركس بخواهد راهى به سوى پروردگارش [در پيش] گيرد.» با مقایسه این آیات با یکدیگر به این نتیجه می رسیم که در پیش گرفتن راهی به سوی خداوند، تنها از طریق مودت اهل البیت امکان پذیر است، در واقع راه خدا و سَبیل رب و قرار گرفتن در مسیر الهی، از مسیر تمسک به اهل البیت می گذرد و مودت اهل البیت نیز نوعی تبعیت از پیامبر است و تبعیت از پیامبر هم محبت به خداوند را نتیجه می دهد. بنابراین محبت به اهل البیت مرتبه پایین تر محبت به خداست. چون خداوند را دوست داریم، اهل البیت علیهم السلام را نیز دوست داریم.به این دلیل که آن ذوات نورانی با بندگی خود به بالاترین مراتب عبودیت رسیده اند و همین امر منجر شده که محبت به آنها شعاعی از محبت به خداوند باشد. پی نوشت ها: 1. آل عمران (3)، 31. 2. شورى (42)، 23. 3. فرقان (25)، 57. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠پرسش: عبّاس به چه معناست ؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: با عرض تبریک میلاد باسعادت 🌴حضرت عباس بن علی علیه‌السلام 🌴 در کتب لغت در مورد واژه «عبّاس» آمده است : «عبس الرجل يعبس عبوسا، و هو عابس الوجه: غضبان، و عبّاس إذا كثر ذلك منه»؛« کسی که دارای شدت غضب هست»(1) با توجه به دلاوری و شجاعت مثال‌زدنی حضرت قمر منیر بنی‌هاشم علیه‌السلام ، در حفاظت از حرم و حریم اسلام و ولایت این نام برازنده ایشان هست. در بعضی از کتب لغت «عبّاس» به معنای شیر آمده است.ابن منظور از ابن اعرابی نقل می‌کند:« العَبَّاسُ الأَسد الذي تهرب منه الأُسْدُ؛ و به سمي الرجل عَبَّاساً»؛«عبّاس ، شیری است که دیگر شیران از او می‌گریزند»(2) پی‌نوشت: 1. التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج8، ص: 19 2. لسان العرب، ج6، ص: 129 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠پرسش: یکی از القاب امام سجاد علیه‌السلام ، «ذُو الثَّفِنَات » هست . معنای این کلمه چیست؟ ✍ پاسخ: در مجمع البحرین جناب طریحی در تبیین معنای «ثفنه» آمده است : « ما في ركبة البعير و صدره من كثرة مماسة الأرض»؛«آنچه در زانو و سینه شتر به خاطر زیادی برخورد با زمین ایجاد می‌شود»(1) مرحوم صدوق رحمه‌الله علیه در روایتی از امام باقر علیه‌السلام نقل می‌کنند :«کان لِأَبِي ع فِي مَوْضِعِ سُجُودِهِ آثَارٌ نَأْتِيهِ وَ كَانَ يَقْطَعُهَا فِي السَّنَةِ مَرَّتَيْنِ فِي كُلِّ مَرَّةٍ خَمْسَ ثَفِنَاتٍ فَسُمِّيَ ذَا الثَّفِنَاتِ لِذَلِك»؛«در مواضع سجده پدرم آثاری پدید می‌آمد(پینه می‌بست) ، به همین خاطر ایشان را ذوالثفنات می‌نامیدند»(2) درنتیجه «ذوالثفنات» به معنای صاحب پینه‌ها هست که براثر کثرت عبادت بر پیشانی و زانوهای مبارک حضرت ، ایجاد می‌شد. 📘پی‌نوشت: 1. مجمع البحرين، ج6، ص: 223 2. علل الشرائع، ج1، ص: 233 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: آیا بین حیا و داشتن ایمان ارتباط وجود دارد؟ افرادی را میبینیم که در ظاهر حیا را رعایت نمی کنند اما بی دین و ایمان هم نیستند؟ ✍️پاسخ: از جمله ویژگی های مهمی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده، مسأله حیا است و اتفاقا در برخی از روایات تلازم بین حیا و ایمان نیز مطرح شده است. نظير اين روايت كه از امام باقر(عليه السلام) نقل شده است: الحياءُ والايمانُ مقرونانِ فى قَرْن فاذا ذَهَبَ اَحَدُهما تَبِعَهُ صاحبُهُ؛ حيا و ايمان قرين يكديگرند، پس هرگاه يكى از آنها برود ديگرى نيز خواهد رفت.(1) حیا در وجود انسان می تواند عامل بازدارنده ای نسبت به جسارت بر گناه باشد اما وقتی حیا از بین برود شخص در برابر انجام گناه جسور میشود و همین جسارت، ایمان او را به خطر می اندازد. افراد بی حیا نسبت به اصول اخلاقی پایبند نیستند و به تعهدات خویش جامه عمل نمی پوشانند و از این طریق آنها پتانسیل لازم برای ترویج رذائل اخلاقی در وجود خویش را پیدا می کنند. در واقع افراد بی حیا ممکن است هنوز هم به یک سری از امور معتقد باشند و به قول شما بی دین و ایمان هم نباشند اما ویژگی بی حیایی آنها کم کم و به مرور زمان، اعتقادات آنها را کم رنگ و کم رنگ تر خواهد کرد. حیا امری فطریست که به واسطه آن، انسان تمایل دارد هر لحظه و هر جا عیوب خود را بپوشاند و نگذارد دیگران از آن عیوب باخبر شوند چرا که انسان همواره دوست دارد بی عیب و نقص باشد. حب کرامت نفس که از مصادیق حب نفس است از بدو تولد با انسان همراه بوده، حالا اگر شخص، نسبت به ظاهر شدن عیوبش مقابل دیگران ابایی نداشته باشد دیگر به دنبال بی عیب و نقص بودن هم نخواهد بود و تن به انجام هر عملی خواهد داد و همین امر سرمایه ایمان او را به خطر خواهد انداخت. پی نوشت: 1.بحارالانوار، ج 78، باب 22، روايت5 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
جلسه ۱۰ احکام مسافر.m4a
2.49M
#احکام_مسافر #جلسه_دهم #مواضع_تخییر استاد صالحی-کارشناس فقه و احکام شرعی #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #وضو_و_غسل_با_وجود_مانع #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
سیل -نعمت- نقمت؟.pdf
333.6K
#پست_پیشگام #سیل_باران_رحمت_نقمت_رحمت_عذاب_بلا_ابتلا #جواد_حیدری #گروه_پاسخگو 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
بسم الله الرحمن الرحیم در منابع روایی ما، احادیثی در خصوص سیل و باران و ارتباط آن با ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد. برای رعایت اختصار به یک نمونه اشاره می شود که این روزها توسط برخی جریانات و افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و می گیرد: مرحوم شیخ مفید (ره) در کتاب "الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد" بدون ذکر هیچ گونه سندی چنین می نویسند: «رَوَى عَبْدُ الْكَرِيمِ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَمْلِكُ الْقَائِمُ ع قَالَ سَبْعَ سِنِينَ تَطُولُ لَهُ الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى تَكُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِيهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِينَ مِنْ سِنِيكُمْ فَيَكُونُ سِنُو مُلْكِهِ سَبْعِينَ سَنَةً مِنْ سِنِيكُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِيَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَى الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ يَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَيُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِي قُبُورِهِمْ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ مُقْبِلِينَ مِنْ قِبَلِ جُهَيْنَةَ يَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَاب»؛ «عبدالکریم خثعمی گفت: به امام صادق عرض کردم: قائم عج چند سال حکومت خواهد کرد؟ امام (ع) فرمود : «هفت سال (حکومت می کند ولی) روزها و شبها برای او طولانی خواهد شد به گونه ای که یک سال از سالهای (حکومتِ) او با 10 سال از سالهای شما برابری خواهد کرد بنابراین مدت حکمرانیِ او برابر با هفتاد سال از سالهای شما خواهد بود و هنگامی که قیام او فرا برسد در ماه جمادی الآخرة و 10 روز از ماه رجب، آنچنان بارانی بر مردم خواهد بارید که مانندش را ندیده باشند و خداوند با آن باران، گوشتهای مومنان و بدنهای آنان در قبرهایشان را خواهد رویاند. گویی من به آنان می نگرم که (از گور برخاسته اند و ) از سمتِ جُهَینه می آیند در حالی که خاک را از موهای خود می تِکانَند ». (الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 381) بیان چند نکته: نکته ی اول: همان طور که مشاهده می فرمایید، این حدیث و البته غالب احادیث مربوط به سیل در آستانه ی ظهور، از جهت سندی دارای اشکال و ارسال هستند و قابل اعتماد نمی باشند. نکته ی دوم: با در نظر گرفتن مجموع این روایات، فارغ از بحث سندی، در محتوای این روایات اشاره به چهل روز بارندگی آن هم در کل ماه جمادی الثانی و ده روز از ماه رجب می شود، که این اتفاق تا کنون پیش نیامده و لذا نمی توان اتفاقات اخیر را با این روایات منطبق دانست. نکته ی سوم: درصورتی که این اتفاق افتد، این سوال مطرح می شود که آیا همان سال، سال ظهور است یا خیر؟ پاسخ: نمی توان به صورت قطعی و بدون لحاظ علائم و شرائط دیگر، تطبیق صورت گیرد. چرا که اولا اصل سیل، باد و باران پس از یک دوره طولانی خشکسالی، مسبوق به سابقه است و در گذشته هم در کشور های مختلف و هم در ایران اتفاق افتاده و در آینده هم اتفاق می افتد. ثانیا امکان بداء از مسلماتی است که مانع تطبیق قطعی در حوزه ی احادیث مهدویت می باشد. نکته ی چهارم: برای ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، شرائطی نیاز است که از مهم ترین آن ها، آمادگی اکثریت جامعه جهانی جهت فداکاری برای ظهور و تجلی عدالت است. نکته ی پنجم: وظیفه ما به عنوان منتظران ظهور؛ رفتن به دنبال علائم و شرایط نیست بلکه وظیفه، آمادگی همه جانبه ی فردی و عمومی برای ظهور حضرت و زمینه سازی برای آن منجی عالم بشریت است. در پایان از خداند می خواهیم، این اتفاقات و وقایع مشابه، از اموری باشند که ذهن های عدالت خواهان عالم را متوجه وظائف خود در قبال، ذخیره ی الهی و خاتم الاوصیاء گرداند تا گامی در جهت آماده سازی جامعه ی جهانی برای ظهورامام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برداشته شود. نتیجه اینکه: روایاتی که سیل و بارندگی را بعد از گذشتن یک دوره ی طولانی خشکسالی؛ از علائم ظهور معرفی می کنند، دارای ضعف در سند می باشند و با در نظر گرفتن محتوای آنان، قابل تطبیق با سیل و بارنگی های اخیر در کشور عزیزمان نیستند. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
جلسه ۱۱ احکام مسافر.m4a
3.08M
#احکام_مسافر #جلسه_یازدهم #کثیر_السفر_فتاوای_آیت_الله_سیستانی استاد صالحی-کارشناس فقه و احکام شرعی #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #خرج_کردن_عیدی_بچه_ها #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #وضو_با_وجود_مانع #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/488396/32
💠ضرورت رعایت حیا ✍️به نظر می رسد حفظ حیای درونی از مهمترین اموریست که کم رنگ شدنش در اجتماع بیداد می کند.زشتی برخی از امور به قدری واضح است که حتی اگر هیچ کس جز خود ما شاهد عملمان نباشد و تنهای تنها باشیم باز هم حاضر نخواهیم شد مرتکب آن افعال شویم. گویا نیرویی درونی همواره انسان را از ارتکاب به زشتیها باز می دارد همان نیرویی که نام فطرت برآن می نهیم و ذاتی اش می دانیم. اینکه چرا امروز شاهد این حجم از بی حیایی در متن زندگی حقیقی و مجازی هستیم و اینکه چرا پای خصوصی ترین مسائل زندگی خویش را به صفحات اجتماعی می کشانیم بماند. اما نکته مهمی که به نظر می رسد برای بشریت یک فاجعه عظیم است و همواره به عنوان سوالی مجهول در ذهنمان خودنمایی می کند این است که خجالت از خلق به کنار، چرا انسان از خودش خجالت نمی کشد؟؟؟ شاید اگر کمی از حضور خودمان ، نزد خودمان حیا می کردیم هرگز مرتکب امور زشت نمی شدیم. عادت کردن به منِ بدون من در زندگی بلای کمی نیست.شرط خجالت کشیدن این است که انسان کسی را حاضر بر عملش ببیند اما ضعف ایمان نه خجالت از خلق را نصیبمان کرده و نه خجالت از خالق را، لا اقل کمی خجالت کشیدن از خود را تمرین نماییم. انسان هر قدر بيش‌تر به حضور خودش توجه داشته باشد، بیش تر هم متوجه حضور خدا خواهد شد.اتفاقا «استغفار حيا»که در برخی ادعیه به آن اشاره شده است به نوعی توجه دادن ما به همین حیای درونیست. در دعاى پس از زيارت امام رضا(عليه السلام)مى‌خوانيم: اِنّى اَسْتَغْفِرُكَ اسْتِغْفارَ حياء. یکی از بهترین انواع استغفارها،استغفاریست که از روی خجالت کشیدن از گناه باشد. بنابراین وجود حیای درونی یکی از موثرترین عوامیلیست که می تواند بدون حضور هیچ اجباری، انسان را از گناه باز دارد. پ.ن:باید برای احیای حیا نه فقط در جامعه که در وجود خویش کاری کنیم. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠 پرسش: سلام. پسري 24 ساله دارم که از کودکي علاقه ي زيادي به حيوانات داشت. تازگي میخواهد توله ي سگي به خانه بیاورد. حرف مرا قبول ندارد که سگ نجس است بلکه صدتا دليل علمي مياورد که عیبی ندارد. چه کار باید کرد؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: با سلام خدمت شما مادر گرامی. دغدغه شما به‌عنوان یک مادر مؤمنه و اهل پاکی و طهارت قابل‌ستایش است. اما برای حل موضوعی که به آن اشاره نموده‌اید، قبل از هر اقدامی باید دلیل و علت رفتار پسرتان را کشف کنید و سپس اقداماتی متناسب انجام دهید. گاهی این نوع از رفتارها واکنشی به رفتارها و عقاید والدین است خواه آنکه والدین در امور مذهبی خود سخت‌گیر و اهل وسواس باشند یا آنکه این‌گونه نباشند لکن فرزند جوانشان را نمی‌توانند در اعتقادات خود همراه نمایند. علت دیگر، ارتباط فرزند ما با دوستانی است که اهل نگهداری سگ هستند و لذا در طی این رابطه او را نیز به این کار تشویق می‌کنند. مجردی و فراغت وقت و نداشتنِ مسئولیت زندگی مشترک از دیگر دلایل محتملی است که باعث می‌شود فرد به هر نوع سرگرمی(صحیح یا غلط) پناه ببرد. در کنار همه موارد فوق، همان چیزی که به آن اشاره نموده‌اید نیز ازجمله علل مهم به شمار می‌آید. یعنی علاقه به حیوانات و تربیت آن‌ها و حتی کسب درآمد از این طریق. به‌هرحال توصیه‌هایی خدمت شما تقدیم می‌کنیم: 1. از جروبحث در این موضوع و حتی مباحثه‌های علمی خودداری کنید چراکه اگر فرزندتان قصد داشت استدلال‌های شمارا قبول کند تا الآن این اتفاق افتاده بود. ترجیحاً از او بخواهید که در این زمینه با افراد کارشناس صحبت نماید زیرا معمولاً فرزندان در مواردی که نظرشان و علایقشان با خواستِ والدین مخالف است به‌راحتی زیر بار حق نمی‌روند گویا تصور می‌کنند که والدین به خاطر مصلحت‌اندیشی خودشان این صحبت‌ها را دارند اما زمانی که یک فرد غریبه همان استدلال والدین را بیان می‌کند، راحت‌تر می‌پذیرند. 2. بیکاری و نداشتنِ دغدغه‌های اصیل، جوان را به سمت‌وسوی مسائلی سوق می‌دهد که حتی ممکن است در آینده خودش اظهار پشیمانی کند و حسرت وقتِ ازدست‌رفته را بخورد. بر این اساس به‌جای اصرار و نصیحت در این موضوع، سعی در ایجاد اشتغال و فراهم نمودنِ بسترهای لازم برای داشتنِ سرگرمی‌های مفید برای او داشته باشید. باید موضوع ازدواج ایشان را جدی بگیرید چراکه انجام یک ازدواج موفق و به دوش گرفتنِ تعهدات و مسئولیت‌های واقعی، به زندگی جوان جهت می‌دهد و وقت او را پر می‌کند تا جایی‌که علایقش تغییر می‌کند و یا فرصت کافی برای رسیدگی به برخی علایق دوران مجردی را پیدا نمی‌کند. 3. اگر احتمال می‌دهید که این کار را از سر علاقه انجام می‌دهد سعی کنید به‌جای ایستادگی و مقاومت در برابرش، این علاقه را به سمت سرگرمی و پرورش حیوانات و پرنده‌های دیگر جهت دهید. مثلاً به او بگویید که اگر به‌جای سگ از سایر پرندگان مانند کبوتر، قناری و ... استفاده کنی هم قول همکاری مالی به تو می‌دهیم و هم فضای لازم در اختیارت قرار می‌گیرد. 4. نهایتاً اگر به هیچ راهکاری دست نیافتید ضمن بروز ناراحتی خود در برابر فرزندتان، می‌توانید با قاطعیت به او اعلام کنید، اکنون‌که می‌خواهی سگ به خانه و محل زندگی بیاوری، محل نگهداری‌اش را من تعیین می‌کنم و سپس مکانی مانند پشت‌بام که خارج از محل زندگی است در اختیارش قرار دهید و مطمئن باشید اگر رابطه خوبی به لحاظ صمیمیت با فرزندتان داشته باشید، بعد از مدتی که حس و اشتیاقش اقناع شد و ناراحتی و دلخوری شمارا دید، دست از این کار برخواهد داشت. لذا مراقب باشید که با رفتارتان او را در برابر اعتقادات خود قرار ندهید و حس لجبازی‌اش را تحریک نکنید. لازم به ذکر است که برخی از این اعمال به خاطر جلب‌توجه و نشان دادن اقتدار خود و یا به‌نوعی انتقاد از وضع موجود در خانواده است که با بهانه‌هایی مانند نگهداری سگ و هر آنچه باعث اذیت والدین می‌شود انجام می‌پذیرد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 نقد ادیان و مذاهب () 🔻 دانشمندان اعلام کردند که ایده‌ی پیدایش جهان از هیچ یا همان پیدایش جهان از خلاء کوانتومی که استفن هاوکینگ مطرح کرده بود شکست خورده و اشتباه بوده است. 🔸 محققان موسسه‌ی گرانشی ماکس پلانک در مونیخ آلمان و همچنین محققان موسسه‌ی فیزیک نظری کانادا اعلام کردند که با انجام محاسبات جدید مشخص شده است که طرح پیشنهادی استفن هاوکینگ در زمینه‌ی پیدایش جهان اشتباه بوده و در بیگ بنگ (لحظه‌ی شروع جهان) فضا-زمان بی‌نهایت بوده و در نتیجه جهان نمیتواند از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده باشد. این خبر را ژورنال انجمن فیزیک آمریکا و همچنین دانشگاه کرنل آمریکا و… نیز منتشر کرده‌اند. 🔸 بر خلاف اینکه آتئیست‌های ایرانی اغلب فکر میکنند ایده‌ی پیدایش جهان از هیچ (یا همان پیدایش جهان از کوانتومی) را لاورنس کراوس بیان کرده است، در واقع یکی از بنیان‌گذاران اصلی این ایده بوده است که ایده‌ی پیدایش جهان از هیچ یا همان خلاء کوانتومی را سال ۱۹۸۰( یعنی ۳۷ سال پیش) بیان کرد و در حقیقت لاورنس کراوس در کتابی که سال ۲۰۱۲ با عنوان “جهانی از هیچ” منتشر کرد صرفا از ایده‌ی استفن هاوکینگ و تعداد دیگری از دانشمندان کپی‌برداری کرده و چیز جدید خاصی از خود ارائه نکرده است. 🔸 تا قبل از سال ۱۹۸۰ یکی از دغدغه‌های بزرگ کیهان‌شناسان این بود که چگونه امکان دارد جهان خلق شود در حالی که در لحظه‌ی شروع جهان(بیگ بنگ) خمیدگی و چگالی به بینهایت رسیده و درنتیجه تمام قوانین فیزیک از بین میروند. در سال ۱۹۸۰ استفن هاوکینگ و جیمز هارتل یک ایده‌ی جدید مطرح کردند که بتوانند پیدایش جهان را توجیه کنند. آنها پیشنهاد کردند که جهان هیچگاه دارای خمیدگی و چگالی بینهایت (یا اصطلاحا سینگولاریتی) نبوده و در عوض در لحظه‌ی بیگ بنگ صرفا خلاء کوانتومی یا همان هیچ وجود داشته و به عبارت دیگر جهان از هیچ (یا همان خلاء کوانتومی) به وجود آمده است. اکنون(۲۰۱۷) دانشمندان موسسه‌ی فیزیک گرانشی ماکس پلانک با انتشار مقاله‌ای اعلام کردند که محاسبات جدید نشان داده است که ایده‌ی استفن هاوکینگ اشتباه بوده و در لحظه‌ی شروع جهان، هم خمیدگی و هم چگالی بینهایت بوده و جهان نمیتواند از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده باشد. 🔸 این مقاله که با عنوان Stephen Hawking was Wrong: “Spacetime was Infinite at the Big Bang” ترجمه: «استفن هاوکینگ اشتباه میکرد، فضا-زمان در بیگ‌بنگ بینهایت بوده است.» منتشر شده و توضیحات آن به اختصار بالا آورده‌ شده است را میتوانید در سایت کیهان‌شناسی Daily Galaxy بخوانید. 🔸 در انتها باید گفت که حتی اگر استفن هاوکینگ و لاورنس کراوس اشتباه نکرده بودند و جهان از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده بود باز هم هیچ ربطی به آتئیست‌ها نداشت و به طور واضح مشخص بود که این یا همان خلاء کوانتومی که شامل قوانین فیزیک و… است را یک خالق وضع کرده است اما اکنون که مشخص شده ایده‌ی هاوکینگ و کراوس اشتباه بوده است نه تنها دیگر آتئیست‌های ایرانی نمیتوانند بگوید که جهان از هیچ به وجود آمده بلکه به وضوح مشخص شد که هاوکینگ و کراوس به راحتی برای سال‌ها جامعه‌ی علمی را به بیراهه برده و یک ایده‌ی اشتباه را تبلیغ میکرده‌اند و این نشان میدهد که علوم تجربی تا چه اندازه قابل خدشه و تردید است. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
حضرت علی اکبر و درخواست آب از پدر.pdf
187K
#میلاد_حضرت_علی_اکبر_مبارک #جوانان_عزیزم_روزتان_مبارک فلسفه ی درخواست آب از طرف حضرت علی اکبر با علم به نبودن آب؟!!! 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
http://hawzahnews.com/detail/News/488932
#احکام_شرعی #غسل_جمعه #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
💠پرسش: آیا امام زمان علیه‌السلام ، از ران راست مادر خود متولدشده‌اند؟ ...................................................................................................................................... ✍پاسخ: نکته اول : روایات صحیح و معتبر متعددی در منابع روایی ، بر تولد اهل‌بیت علیهم‌السلام ،به‌صورت طبیعی ، دلالت و تأکیددارند. امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:«ﺇِﺫَﺍﺧَﻠَﻖَﺍﻟﻠﱠﱠﻪُﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡَﻓِﻲ ﺑﻄْﻦِﺃُﻣﱢﱢﻪِﻳﻜْﺘُﺐُﻋَﻠَﻰﻋَﻀُﺪِﻩِﺍﻟْﺄَﻳْﻤَﻦِﻭَﺗَﻤﱠﱠﺖْﻛَﻠِﻤَﺔُﺭَﺑﱢﱢﻚَﺻِﺪْﻗﺎًﻭَﻋَﺪْﻟًﺎ ﻟﺎﻣُﺒَﺪﱢﱢﻝَﻟِﻜَﻠِﻤﺎﺗِﻪِﻭَﻫُﻮَﺍﻟﺴﱠﱠﻤِﻴﻊُﺍﻟْﻌَﻠِﻴﻢُ»؛«وقتی خداوند امام را در شکم مادر خلق می‌کند ؛ بر بازوی راست او می‌نویسد:« و كلام پروردگار تو، با صدق و عدل، به حدّ تمام رسيد؛ هیچ‌کس نمىتواند كلمات او را دگرگون سازد؛ و او شنونده داناست»(1)»(2) از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است:«ﺇﻥﱠﱠﻧُﻄْﻔَﺔَﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِﻣِﻦَﺍﻟْﺠَﻨﱠﱠﺔِﻭَﺇِﺫَﺍﻭَﻗَﻊَ ﻣِﻦْﺑَﻄْﻦِﺃُﻣﱢﱢﻪِﺇﻟَﻰﺍﻟْﺄَﺭْﺽِﻭَﻗَﻊَﻭَﻫُﻮَﻭَﺍﺿِﻊٌﻳَﺪَﻩُﺇِﻟَﻰﺍﻟْﺄَﺭْﺽِﺭَﺍﻓِﻊٌﺭَﺃْﺳَﻪُﺇِﻟَﻰﺍﻟﺴﱠﱠﻤَﺎء...»؛«نطفه امام از بهشت است و هنگامی که از شکم مادر بر زمین می‌آید ، دستانش بر زمین و سر او به روی آسمان،هست...»(3) نکته دوم : روایتی که ، تولد امام علیه‌السلام از ران راست مادر را نقل می‌کند ، هم از جهت سند و هم از جهت دلالت ، مخدوش و فاقد اعتبار است. ناقل روایت،فردی به نام حسین بن حمدان خصیبی ،مؤلف کتاب هدایةالکبری است که ، نجاشی در مورد او می‌نویسد:« كان فاسدالمذهب»(4) نتیجه اینکه ؛ اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌صورت طبیعی از مادر متولدشده و روایتی که تولد دیگری را برای اهل‌بیت بیان می‌کند از جهت سند مخدوش و با روایات صحیح دیگر هم‌خوانی ندارد و فاقد اعتبار است. پی‌نوشت: 1. انعام/115 2. تفسير القمي، ج1، ص: 215 3. بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص: 223 4. رجال النجاشی، ص67 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #دف_زدن #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی اولیه با احمد الحسن بصری (مدعی دروغین جریان انحرافی یمانی) توسط استاد: محمد شهبازیان (پژوهشگر مهدویت) 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110