eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
361 ویدیو
161 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال : كسي كه مسلمان شده تمام گناهان قبليش پاك ميشه؟ و چيزهايي كه از قبل بدست اورده با گناه و كارها يي كه قبل كرده همه بخشيده ميشن؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخ : در این صوت🔊جواب سوال را بشنویم #پادکست 📣 پاسخگویی توسط: استاد #حیدری #قاعده_جب #توبه 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
#بےبےجان_یا_زینب💫🍃 🌸آمدے و مے رسد بانگ مبارڪ بادها ✨بے معلم مےشوے فرزانہ‌ے استادها 🌸اے علمدار حقیقٺ بانےِ فریادها ✨اے دلیل ڪاف وها و یا وعین وصادها 🌸هرچہ دارد ڪربلا در اختیار جبر توسٺ ✨پرچم شاهِ‌شهیدان هم بہ‌سوے قبر توسٺ #میلاد_حضرت_زینب_کبری(س)💞 #تبریڪ_و_تهنیٺ_باد💖 🔹 @javadheidari110 👈
💠 پرسش: احساس می کنم همسرم ، با زنان دیگر در ارتباط است ، راهکار شما برای جذب همسر به محیط خانواده و قطع ارتباط با دیگران چیست؟ ✍️ پاسخ: خواه ناخواه خانمها نسبت به همسرانشان حساس هستند و گاهی حساسیت بیش از حد روی موضوعی منجر به ایجاد تصورات غلط شده و نهایتا خدایی ناکرده ممکن است زن با تصورات غلط موجبات تهمت زدن و بدبینی به همسر خویش را فراهم آورد لذا از این حیث موضوع را مورد توجه قرار دهید تا خدایی ناکرده مرتکب گناه نشوید. گاهی بحث، تنها تصور و احساس نیست و در واقعیت رفتارهایی را ازجانب همسرتان مشاهده کرده اید و از این بابت احساس نگرانی می کنید.دراین حالت ممکن است نقصی در رفتار و گفتار و کردار شما و همچنین رابطه جنسی و عاطفی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد و این ضعفها منجر به سرد شدن همسر شما اززندگی و علاقه به نامحرم شده باشد.پس دررفتار خود جستجو کرده و کمبودهای خود را پیدا نمایید. اگر ایشان فکر می کنند که شما از این رابطه بی اطلاع هستید بهتر است اصلا به روی ایشان نیاورید و اجازه ندهید قبح گناه در متن زندگی شما ریخته شود چرا که درغیر این صورت ممکن است ایشان جسارتشان برانجام گناه بیشتر شود. دلایل گرایش مردان به سمت سایر زنان گوناگون می باشد.تنوع طلبی، عدم جذابیت همسر، عدم ارضای نیازهای جنسی، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبند نبودن به سنت ها از جمله عوامل گرایش مردان به سایر زنان است پس با دقت دررفتار خود و همسرتان دلیل اصلی این گرایش را پیدا کرده و متناسب با آن عمل کنید. در این شرایط باید رابطه عاطفی خود را با همسرتان بیشتر و بهتر از قبل نمایید وهرگز میدان را برای نفر سوم خالی نکنید. هرچند دوست داشتن و محبت کردن به همسرتان با توجه به نوع رفتارشان برای شما سخت و گاهی غیر ممکن به نظر می رسد اما شما تسلیم نشوید و با چنگ و دندان زندگی خود را نگه دارید. آرامش خود را حفظ کنید و بدون دعوا و درگیری و بدون ایجاد تنش و اختلاف سعی درحل موضوع نمایید. شناخت کاملی نسبت به نیازهای همسرتان داشته باشید و به آن نیازها توجه کنید .معجون محبت به همسر اثری اعجازآمیز خواهد داشت. شما باید به عنوان یک زن ثابت کنید که هنوز هم مرکز عاطفی خانواده تان هستید و می توانید دوباره همسرتان را به خانواده بازگردانید. البته بدانید که بازگشت به شرایط عادی نیازمند تلاش پایدار و خستگی ناپذیر شماست مهمترین راه اثبات محبت، ابراز محبت است. دوست داشتن یک امر است و ابراز دوست داشتن امری مهمتر.لذا در روابط خود با همسر دائما دوست داشتن خویش را با محبت های کلامی و غیر کلامی ابراز نمایید. درامور زندگی با همسرتان مشورت کرده وبا تبادل نظر با ایشان، امور را مدیریت نمایید حتی بعضی ازمواقع سعی کنید نظر همسرتان را مقدم بر نظر شخصی خود بدانیدتا همسر شما احساس کنند که در اداره خانه، جایگاه والایی دارند. گاهی در زندگی، همسر ما دچار اشتباه می شود، دراین زمان نوع واکنش ما نسبت به اشتباه او می تواند در تحکیم روابط ویا تزلزل آن بسیار موثر باشد.خانمی که در برابر خطای همسرش عفو و گذشت داشته باشد و دائما او را به خاطر اشتباهش سرزنش نکند بذر محبت را درزندگی می کارد اما برعکس کسی که مدام اشتباهات همسر را همچون پتکی بر سر او بکوبد، موجبات دلسردی در زندگی را فراهم خواهد کرد. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
#سردار_سلیمانی #ایران_مدیون_توست #شهادتت_مبارک 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
او را پیروی می‌کنند. وقتی‌که این قهرمان‌ها راهی را می‌روند، دیگران نپرسیده و نسنجیده، دنبال آن‌ها می‌روند. در مسائل کوچک، این‌ها خطری ندارد؛ مثل‌اینکه انسان در لباس پوشیدن از فلان قهرمان پیروی و تقلید کند. اما یک‌وقت در مسائل بزرگ و اساسی عده‌ای به دهان بزرگان و قهرمان‌ها نگاه می‌کنند ببینند این قهرمان از کدام راه می‌رود تا آن‌ها هم از آن راه بروند. قرآن این را محکوم می‌کند؛ می‌گوید: اِذْ تَبَرَّأَ الَّذینَ اتُّبِعوا مِنَ الَّذینَ اتَّبَعوا(2) در قیامت تابع‌ها از متبوع‌ها و متبوع‌ها از تابع‌ها تبری می‌جویند؛ می‌بینید یک عده از این مردمی که کورکورانه از اکابر و کبرا پیروی کرده‌اند دادشان بلند است می‌گویند خدایا اِنّا اَطَعْنا سادَتَنا وَ کبَراءَنا فَاَضَلّونَا السَّبیلا (3) پروردگارا این بزرگان ما بودند که ما را گمراه کردند. ولی آیا این به پیشگاه الهی پذیرفته می‌شود؟ نه. جواب می‌دهند ما به شما عقل و منطق داده بودیم، شما می‌توانستید با عقل و منطقتان کار آن بزرگ‌هایی را که اندیشه شما را پرکرده بود بسنجید، ببینید آیا با عقل و منطق جور درمی‌آید یا جور درنمی‌آید؟» (4) پی‌نوشت‌ها: 1. وسائل الشیعة،ج15 ،ص354 2. بقره؛ 166 3. احزاب؛ 67 4. خدا در زندگی انسان،ص97 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀@javadheidari110
✴️ پرسش پدیده‌ای به نام سلبریتی،چگونه در منظومه تفکر اسلامی قابل‌تحلیل است؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ بدون شک یکی از اقشاری که امروزه در حوادث و مناسبات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر افکار عمومی جامعه تأثیر به سزایی دارند "سلبریتی ها" یعنی چهره‌های مشهور و رسانه‌ای هستند. اما به‌راستی در دنیای سلبریتی ها چه خبر است؟ در دنیای سلبریتی ها همه‌چیز در خدمت شهرت و بالا رفتن مقبولیت آن‌ها در میان عامه مردم است. فرهنگ شهرت به طرز عجیبی با ساده‌سازی مفاهیم مختلف عجین شده است. سلبریتی ها نسخه ساده‌شده و دم‌دستی‌ای از کمک، صلح، انسان‌دوستی، مبارزه با فقر را باکارهایی نظیر شرکت در کمپین‌های محیط‌زیست و عکس گرفتن با کودکان کار به مخاطبان میلیونی خود نشان می‌دهند؛ بی‌آنکه کاری در جهت حل ریشه‌ای آن مشکل کنند. دلیلش هم مشخص است. آن‌ها سلبریتی هستند، نه تکنسین و پزشک و جامعه‌شناس. آن‌ها قرار است به هدفشان برسند. «دیده شدن» هدف آن‌هاست و بقیه چیزها وسیله است. چراکه برای فراموش‌نشدن نیاز دارند به شکل‌های متنوع، در عرصه‌های مختلف خود را به طرفدارانشان یادآوری کنند. آن‌ها در جزئی‌ترین نمودهای زندگی از آن‌ها تقلید می‌کنند و این یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جوامع امروز است. شاید یکی از دلایلی که در تعالیم دینی ما "شهرت‌طلبی" به‌شدت نکوهیده شده و در روایات معصومین تأکید شده است آن چنانکه از یک شیر درنده می‌گریزید از "شهرت" فرار کنید این است که اساساً شهرت به دنبال خود انسان را مبتلا به‌نوعی "مستی" و "توهم خودبرتری" می‌کند. براین اساس امام صادق علیه‌السلام فرمود:اگر توانستيد گمنام بمانيد،اين كار را بكنيد،تو را چه می‌شود اگر مردم تمجيدت نكنند،و اينكه نزد مردم مورد مذمّت باشى درحالی‌که نزد خداوندت ستوده باشى؟.(1) بله، افراد سرمست از شهرت و خودبرتربین (چه در عرصه هنر یا ورزش و یا سیاست) معمولاً خود را در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر دانسته و از خودشیفتگی به خودشگفتی رسیده همواره خود را تافته‌ای جدا بافته از افراد عادی جامعه می‌پندارند. خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه "شعراء" که درواقع تعبیری از سلبریتی ها به مفهوم امروزی آن است از سرمستان از شهرت و همچنین جامعه‌ای که تحت تأثیر آنان است به‌شدت انتقاد و آنان را موجب گمراهی معرفی می‌کند. ازآنجاکه شعر در جزیره العرب هنری فاخر و بسیار موردتوجه به شمار می‌رفت موجب جایگاهی ویژه برای صاحبان این هنر و تأثیر به سزای آنان در افکار عمومی و مناسبات سیاسی اجتماعی عصر خویش محسوب می‌شد. به گواهی تاریخ جزیره العرب شاعران جاهلی که دارای نفوذ فراوان در جامعه بودند در تعامل با جریانات قدرت و ثروت و در مقابل مطامع دنیوی یکی از اصلی‌ترین منشأهای رسوخ بسیاری از خرافات و انحرافات در افکار عمومی عصر خویش به شمار می‌رفتند. خداوند در آیه ۲۲۴ سوره شعراء ضمن انتقاد از این طایفه می‌فرماید: "وَالشُّعَرَاء يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ: تنها کم‌خردها از شعراء تأثیر می‌پذیرند و تبعیت می‌کنند." و سپس به دو ویژگی آنان اشاره می‌فرماید: "أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وَادٍ يَهِيمُونَ: آیا ندیدی که آنان به هر وادی و حوزه‌ای ورود و بدون دانش نظر می‌دهند؟! "وَأَنَّهُمْ يَقُولُونَ مَا لا يَفْعَلُون: و آنان کسانی هستند که میگویند آن چراکه خود عمل نمی‌کنند." به‌وضوح باید گفت نگون‌بخت جامعه‌ای که افکار عمومی آن بجای نخبگانش از سلبریتی هایش تأثیر بپذیرد و این مفهوم چقدر این روزها برای ما قابل‌درک است! صدالبته پرواضح است که شهرت به‌صورت مطلق نکوهیده نیست و چه‌بسا افراد مشهوری که از شهرت خود درراه خدا و خدمت به خلق استفاده کرده و می‌کنند آنچه مضموم است شهرت‌طلبی و سرمستی و خودشگفتی از شهرت است و اسفبارتر از آن تأثیر و تبعیت جامعه از این قبیله خودبرتربین. در پایان و به‌عنوان نتیجه‌گیری به فرازی جالب از سخنان متفکر شهید، استاد مطهری در موضوع سلبریتی ها و عواقب و آسیب‌های تبعیت از آن‌ها اشاره می‌کنیم: «یک قهرمان ورزشی که افراد، او را در میدان‌های ورزش در تلویزیون دیده‌اند شما می‌بینید بسیاری از جوان‌ها ژست‌های او را پیروی می‌کنند. یک قهرمان هنری وقتی‌که پیدا می‌شود می‌بینید مردم ژست‌های
پرسش: شنیده‌ام هرکسی از دنیا برود فشار قبر دارد. آیا این نکته، صحت دارد؟ آیا این عذاب شامل مجاهدان راه خدا هم می‌شود؟ ✍️ پاسخ: 💠 با عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره)؛ نکاتی تقدیم می‌شود. نکته اول: در منظومه‌ی روایی، کلمه «قبر»، بسیاری از اوقات به معنای عالم برزخ هست و مقصود قبر خاکی نیست. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «الْقَبْرُ مُنْذُ حِينِ‏ مَوْتِهِ‏ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»؛ «قبر از لحظه مرگ است تا روز قیامت».(1) نکته دوم: طبق روایت امام صادق علیه‌السلام، بسیاری از افراد، به‌واسطه اعمالشان در دنیا، دچار این نوع از عذاب (فشار قبر) می‌شوند؛ اما مؤمنین و افرادی که در دنیا عامل به دستورات خداوند باشند از این عذاب در امان هستند. لذا در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام روایات متعددی وجود دارد که انجام بعضی از امور باعث کاهش عذاب قبر و بعضی اعمال موجب از بین رفتن فشار قبر می‌شود. شخصی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «آیا کسی از فشار قبر نجات پیدا می‌کند؟»، حضرت در پاسخ فرمودند: «نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْهَا، مَا أَقَلَّ مَنْ يُفْلِتُ‏مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْر»؛ «به خدا پناه می‌بریم از فشار قبر، چه اندازه کم هستند افرادی که از فشار قبر رهایی پیدا می‌کنند.»(2) حضرتشان در پاسخ به سؤال ابو بصیر از فشار قبر فرمودند: «هَيْهَاتَ مَا عَلَى الْمُؤْمِنِينَ مِنْهَا شَيْ‏ء»؛ «هرگز چیزی از فشار قبر بر مؤمنین نیست.»(3) نتیجه اینکه: هرچند فشار قبر یک قانون عمومی و فراگیر هست ولی هستند افرادی که به خاطر ایمان و عمل صالح، از این عذاب در امان هستند. پی‌نوشت: 1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏3، ص: 242 2. الكافي (ط-دارالحديث)، ج‏5، ص: 583 3. الكافي (ط-دارالحديث)، ج‏5، ص: 344 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 پرسش: مرز بین عزت و ذلت نفس و یا تکبر و تواضع چیست؟ ✍️ همانگونه که انسان میل به کمال دارد و به دنبال تقویت و تثبیت فضائل اخلاقی دروجود خویش است و عقل و وحی نیز او را به دریافت هرچه بیشتر و بهتر فضائل اخلاقی دعوت می نمایند، شیطان نیز تمام هم و غم خویش را برای پرورش رذائل اخلاقی دروجود انسان بکار می گیرد و وسوسه های نفسانی و نفس اماره انسان نیز به کمک شیطان آمده تا ریشه رذائل اخلاقی را دروجود انسان زنده نگهدارند.بنابراین جنگ بین عقل و نفس همواره وجود داشته و تا آخر عمر همراه انسان می باشد. به عنوان مثال ازیک طرف شخص به دنبال تثبیت عزت نفس دروجود خویش است و ازطرفی احتمال افتادن دروادی ذلت و خواری نفس برایش وجود دارد. و یا گاهی دچار کبر شده و یا بعضا به نقطه مقابل کبر یعنی تواضع روی می آورد.برای تشخیص این ویژگی ها از یکدیگر باید توجه کرد که انسان دارای دو نوع خود میباشد یکی خود حقیقی انسان و دیگری خود پنداری.خود حقیقی در وجود انسان اصالت دارد و خود اصلی و حقیقی است اما خودپنداری درواقع خود غیرحقیقی است که ذهنیت انسان آن را ساخته است. کسی که ارزش وجودی خودش را در داشتن خانه و باغ و مال و ثروت می داند از خود حقیقی خود غافل است و کسی که به ارزشهای معنوی توجه می کند به سمت خود حقیقی درحرکت است.عزت نفس، عزیز داشتن خود واقعی و حقیقی می باشد.اما ذلت و خواری نفس عزیز داشتن خود غیر حقیقی. حال برای تشخیص مرز بین عزت یا ذلت نفس باید دید شما به کدام یک از ابعاد وجودیتان بها می دهید؟آیا ارزشهای معنوی نزد شما عزیز است یا لذتهای جسمانی.گاهی انسان فقط به دنبال کسب لذتهای مادی است و دراین مسیر تن به دروغ و زشتی و بدی و خیانت و...نیز می دهد اینجا انسان عزت نفس نداردو خود را خوار می کند تا به هدف مادی اش برسد.اما گاهی انسان هرگزتن به دروغ و خیانت و... نمی دهد و حاضر نیست که در مقابل یک فرد جبار و ثروتمند به خاطر ترس یا رسیدن به مال، خضوع کند، در این حالت او از عزت نفس برخوردار است. کسی که عزت نفس دارد یعنی خود را عزیز می داند و عزیز دانستنش به تبع عزیز دانستن ارزشهای معنوی می باشد چون ارزشهای والای الهی و معنوی را عزیز می داند و در برابر کسانی که این ارزشها را دارند تواضع می کند . مرز بین کبر و تواضع نیز از همین طریق قابل درک است. انسان متکبر خود را بزرگتر می بیند و بویی از تواضع نبرده است بنابراین حاضر نیست دربرابر کسانی که دروجودشان ارزشهای معنوی است سرخم کند و تسلیم شود چرا که جایگاه خود را بالاتر می بیندبنابراین ملاک برای تشخیص، میزان تسلیم شدن دربرابر ارزشهای معنوی است. به هر میزانی که دربرابرامورخداپسندانه سرتعظیم فرود آورید عزت نفس و تواضع دارید و به هرمیزانی که خود رابالاتر ازدیگران و ارزشهای معنوی بدانید دچار تکبر و ذلت نفس هستید. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠 پرسش: چرا باوجود امام علی علیه‌السلام ، حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای گشودن درب اقدام کردند؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: در مورد باز کردن درب توسط حضرت فاطمه سلام‌الله علیها نکاتی تقدیم می‌شود : نکته اول : طبق روایات صحیح بین شیعه و سنی ، تهدید به آتش زدن خانه وحی ،قبل‌تر توسط عمّال حکومت ، انجام‌گرفته بود و تصمیم بر هتک حرمت به خاندان وحی مسلم بود و این اتفاق افتاد .(1) نکته دوم : با توجه به روایات متعدد مبنی برآوردن هیزم ، آتش زدن درب ، لگدزدن به درب ، مشخص می‌شود ، درب توسط کسی گشوده نشده است بلکه بازور و ظلم این اتفاق افتاده است.(2) نکته سوم : حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای اینکه جسارت کنندگان را از درب خانه دور کنند و اینکه شاید با شنیدن صدای حضرت خجالت بکشند، به درب نزدیک شده و با جمعیت صحبت کردند که با شنیدن صحبت‌های حضرت ، گروهی آنجا را ترک کردند .ولی عده ای ماندند و شد آنچه شد. لا حول و لا قوة الا بالله «فلما سمع القوم صوتها وبكاءها انصرفوا باكين، فكادت قلوبهم تتصدع وأكبادهم تنفطر، وبقي عمر معه قوم» وقتی جمعیت صدای ناله و گریه فاطمه سلام الله علیها را شنیدند باحالت گریه برگشتند و عمر با همراهانش باقی ماند.(3). پی‌نوشت: 1. المصنف لأبي بكر بن أبي شيبة، ج 7 ص 432 ، ح 37045 2. الإمامةوالسياسة، ج 1 ص 16 3. همان 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💠پرسش: آیا خدا دیده می‌شود؟ .............................................................. ✍️ پاسخ: نکته ی اول: اگر منظور از دیدن، دیدن با چشم (رؤیت بصریّة) باشد، جواب منفی است؛ و تفاوتی بین دنیا و آخرت ندارد. دلایل این‌که نمی‌شود خدا را دید و دیدن خداوند به معنای دیدن با چشم محال است، زیاد هست که به دو مورداشاره می‌شود: الف: دیدن با چشم، وقتی معنا دارد که آن چیز، جسم یا جسمانی باشد و چنین چیزی حتماً دارای جهت هست و چیزی که جهت داشته باشد، محدود است و نیازمند مکان، درحالی‌که خداوند از تمام این امور پاک و منزه است. ب: اگر بگوییم خدا دیده می‌شود: یا تمام خدا را می‌بینیم که لازمه‌ی آن محدود بودن هست و یا جزئی از ذات را مشاهده می‌کنیم که لازمه آن دارای اجزاء بودن خداوند است که تمام این امور در حقّ خداوند محال هست. قران کریم می‌فرماید: «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبير»؛ «چشم‌ها او را نمى‏بينند؛ ولى او همه چشم‌ها را مى‏بيند؛ و او بخشنده (انواع نعمت‌ها و باخبر از دقايق موجودات) و آگاه (از همه) چيز است‏»(1) نکته دوم: اگر معنای رؤیت خداوند، مشاهده قلبی باشد، این امر اشکالی ندارد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در جواب ذعلب یمانی که از ایشان پرسید: آیا پروردگارت را دیده‌ای؟ فرمودند: آیا کسی را که ندیده‌ام، عبادت می‌کنم؟ و وقتی ذعلب می‌پرسد: کیف تراه؟ حضرت می‌فرمایند: «لَا تُدْرِكُهُ‏ الْعُيُونُ‏ بِمُشَاهَدَةِ الْعِيَانِ وَ لَكِنْ تُدْرِكُهُ الْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ الْإِيمَان‏...»؛ «چشم‌ها او را مانند چيزهاى ديدنى ديگر نمى‏بيند، ولى دل‌ها با حقايق ايمان او را مى‏بيند»(2) پی‌نوشت‌ها: 1. انعام/103 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 258 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تطبیق_گرایی(۱) #نفس_زکیه 💢 افراط ممنوع❗️ 💢تطبیق دادن های بی مورد ممنوع❗️ 💢احساسات کاذب درست کردن ممنوع❗️ ✅ روایات درباره نفس زکیه بسیار واضح و روشن میباشد 👇 📜 محمد بن مسلم عن الباقر علیه السلام : و قتل غلام من آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم بین الرکن و المقام، اسمه محمد بن الحسن النفس الزکیة. 🔹 امام باقر علیه السلام (درباره علامات ظهور) فرمودند : و کشته شدن جوانی از آل محمد در بین رکن و مقام که نامش محمد بن حسن همان نفس زکیه میباشد. 📚 کمال الدین ص۳۳۱ 📜 صالح مولی بنی العذراء عن الصادق علیه السلام : لیس بین قیام قائم آل محمد و بین قتل النفس الزکیة الا خمس عشرة لیلة. 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند : نیست فاصله ایی میان قیام قائم آل محمد و کشته شدن نفس زکیه مگر پانزده روز. 📚 کمال الدین ص ۶۴۹ 🚫 تطبیق دادن های بی مورد جز اینکه مردم را نسبت به ظهور ناامید کند فایده ی دیگری نخواهد داشت. 🌀🌀🌀🌀🌀 🆔 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: معنای عبارت «قاصم الجبارین» چیست؟ آیا منشأ روائی دارد؟ ✍️ پاسخ: ◽️یکی از جملاتی که این روزها با شهادت سردار سرافزار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بسیار دیده و شنیده می شود، جمله زیبای «بسم الله قاصم الجبارین» است. ◽️ آنچه از زبان حضرات معصومین علیهم السلام در ادعیه و مناجات‌ها آمده این تعبیر است: «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ»؛ یعنی ستایش خدای را که درهم شکننده سرکشان و نابودکننده ستم‌کاران است. ◽️این عبارت در دعای افتتاح آمده و امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: پیامبر اسلام (ص) این دعا را در ماه مبارک رمضان می‌خواند و مشابه عبارت فوق در دعاهای دیگری نیز وجود دارد. ◽️البته توجه شود که عباراتی چون: «بسم الله قاسم الجبارین» «بسم الله القاصم الجبارین» از لحاظ ادبیات عرب، اشتباه است و عبارت صحیح «بسم الله قاصم الجبارین» است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ازدواج_معصومان #ازدواج_ما #سرنوشت_تقدیر #جبر_یا_اختیار #پادکست 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
۱_ مستحب است در شب اول قبر دو ركعت نماز وحشت براى ميت بخوانند. و دستور آن اين است كه در ركعت اول بعد از حمد، يك مرتبه آية‏الكرسى و در ركعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره "انا انزلناه" بخوانند، و بعداز سلام نماز بگويند: "اللهم صل على محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الى قبر فلان" و به جاى كلمه فلان، اسم ميت را بگويند. ۲_ نماز وحشت را در هر موقع از شب اول قبر مى‏شود خواند، ولى بهتر است در اول شب بعداز نماز عشا خوانده شود. ۳_اگر بخواهند ميت را به شهر دورى ببرند، يا به جهت ديگر دفن او تاخير بيفتد، بايد نماز وحشت را تا شب اول قبر او تاخير بيندازند پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:خواندن نماز لیلة الدفن برای چند نفر سؤال: آیا می توان یک نماز (لیلة الدفن، وحشت) را برای چند نفر خواند؟ جواب: خواندن یک نماز لیلة الدفن برای چند نفر به امید ثواب، مانعی ندارد. پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
گفتیم که انتقام ما خون بازیست گفتیم که کار شیعه طوفان سازیست از جلوه‌‌ی #حیدری ما لرزیدند این تازه برای ما ترقه بازیست {وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیت ولکنَّ اللهَ رَمی} #موج‌انتقام‌سخت👊 #یازهرا #حاج_قاسم_سلیمانی 🖤 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا برای تغییر دین در اسلام، گردن می زنند؟ #جواد_حیدری_استاد_حوزه_و_دانشگاه #ارتداد #اعدام #اسلام #پادکست 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
✴️ پرسش اگر اسلام دین رحمت و گذشت است، پس انتقام چرا؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ انتقام از ریشه «ن ـ ق ـ م» و در لغت به معناى انکار کردن، کینه کشیدن، کیفر دادن، مؤاخذه همراه با کراهت و مبالغه در کیفر و عقوبت آمده است.(1) در اصطلاح به عقوبتى خاص اطلاق مى‌شود؛ یعنی فرد در برابر کسى که به او بدى کرده به همان اندازه یا بیشتر بدى کند.(2) همچنین انتقام گاهی به انسان نسبت داده مى‌شود و گاهی به خداوند. تفاوت آن‌ها در این است که انتقام‌های بشرى بیشتر در پى زیانى است که فرد بر اثر عجز از ناحیه دشمن دیده و بدین‌وسیله مى‌خواهد ناکامى و شکست خود را جبران کند اما انتقام الهى بر اثر آسیب دیدن خداوند یا براى تشفى خاطر نیست بلکه انتقام او به معناى کیفر دادن گناهکاران بر اساس حق و عدالت است.(3) حس انتقام‌جویی یک اصل حیاتى است که خداوند آن را در وجود همه انسان‌ها و حتى برخى حیوانات به ودیعه نهاده است؛ لیکن بهره‌ورى از این حس خدادادى به‌تناسب مورد، داراى احکام و وجوه گوناگونى است که مى‌توان آن را به انتقام لازم، مجاز و ناپسند تقسیم کرد. 1. انتقام لازم: انتقامى است که بر اساس معیار عقلانی انجام مى‌پذیرد و آن انتقام اجتماعى است که غرض از آن، حفظ نظام و احقاق حق عمومی است. اسلام با هرگونه ظلم و تعدى، به فرد یا جامعه مخالف است. ازاین‌رو مقابله با ستمگران و گرفتن حق مظلومان را امرى ممدوح و گاه واجب مى‌شمارد. قرآن کریم درآیات 14و 15 سوره مبارکه توبه به مسلمانان فرمان مى‌دهد که با کافران و مشرکان نبرد کنند تا ضمن رفع شرک و کفر از روى زمین، خشم مؤمنان ستمدیده فرونشسته و دل‌های آنان تشفى یابد. 2. انتقام مجاز: اگر ستم و تجاوز متوجه شخص انسان شده باشد و انتقام گرفتن او پیامدى براى دیگران نداشته باشد این کار جایز و روا خواهد بود؛ بدین معنا که انسان در این‌گونه موارد، بین گرفتن انتقام از ظالم یا عفو او مخیر است: «کیفر بدی، مجازاتی است همانند آن و هر کس عفو و اصلاح کند پاداش او باخداست»(4) حضرت امام زین‌العابدین(ع) می‌فرمایند: «حق کسى که به تو بدى کرده این است که او را عفو کنى ولى اگر مى‌دانى عفو او سبب زیان مى‌شود مى‌توانى انتقام بگیرى.»(5) 3. انتقام مذموم و ناروا: قسم دیگری از انتقام وجود دارد که انتقام منفی، مذموم و ناروا محسوب شده و درست در مقابل یکى از بزرگ‌ترین فضائل اخلاقى یعنی عفو و گذشت قرار می‌گیرد. اگر انتقام، برخاسته از تعصب‌های جاهلانه، دشمنی‌هاى ناروا و همراه با تجاوز و تعدى باشد ناروا و مذموم است؛ زیرا در این انتقام‌ها نه‌تنها حقى احقاق نشده و ظلمى برطرف نمى‌گردد بلکه موجب تضییع حقوق دیگران و منشأ ظلم و فساد خواهد گشت. انتقامى که در روایات و کتب اخلاقى از رذایل اخلاقى شمرده‌شده و مؤمنان از آن نهى شده‌اند همین قسم از انتقام است. نتیجه آنکه بین رحمت اسلامی و انتقام، تناقضی نیست بلکه هرکدام باید در جایگاه خودش استفاده شود. درصورتی‌که ظلم و بدى متوجه حقوق عموم بوده و گرفتن انتقام موجب جلوگیرى از ظلم، فساد و ناامنى گردد دین اسلام، گرفتن انتقام را لازم دانسته و بر آن تأکید کرده است؛ اما آنجا که حقوق فردى در میان است و گذشتن از انتقام، مفسده‌اى در پى ندارد اسلام عفو را از انتقام بهتر دانسته و کسانى را که از حقوق خویش بگذرند مستحق پاداش و اجر الهى دانسته است. بنابراین اگر اسلام رحمت دارد،عزت و زیر بار ظلم نرفتن هم دارد همان‌گونه که خدا اگر ارحم‌الراحمین است منتقم و قاصم الجبارین هم می‌باشد. پی‌نوشت: 1. مفردات راغب، ص 822 2.تفسیر المیزان، ج12، ص86 3. همان، ص 87 4.شورى، آیات 40 ـ 41 5. بحارالانوار، ج71، ص 9 🍀 🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀🍀🍀💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
👈اهلسنت:حضرت زهرا(س) از ابوبکر راضی شد. 👈شیعه: رضایت حضرت زهرا(س) از ابوبکر افسانه است. ✅شیعه برای ادعای خویش به این روایت بخاری استدلال می کند. فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا ✍️...فاطمه بر ابوبكر غضب كرد وبا وي سخن نگفت تا ازدنيا رفت. فاطمه بعد از رسول خدا شش ماه زنده بود و چون از دنيا رفت همسرش علي شبانه او را دفن كرد و به ابوبكر خبر نداد و خودش بر بدن فاطمه نماز خواند صحيح البخاري ، ج 4 ، ص 1549 ، ح3998 ⁉️حال اهلسنت برای ادعای خویش به چه روایت صحیحی استدلال میکند، پس ما مطالبه و تحدی میکنیم علمای اهلسنت را که: ❇️یک روایت صحیح و بدون اشکال برای ادعای رضایت حضرت زهرا(س) از ابوبکر ارائه کنید. 💢سوالی که باید هر اهلسنتی از مولوی های خویش بپرسد. #افسانه_رضایت_حضرت_زهرا_ابوبکر_ #فاطمیه 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍چرا رسول الله -صلی الله علیه وآله- پیامبر جنیان نیز بود؟! 🎙 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
سقوط هواپیما.pdf
396.4K
#تحلیل_بررسی_سقوط_هواپیما_مسافربری #جواد_حیدری #پست_پیشگام #تلخی_ها_و_شیرینی_ها 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:نجس بودن اعضای وضو همه مراجع :اگر یکی از اعضای وضو نجس باشد و بعد از وضو شک کند که پیش از وضو آنجا را آب کشیده یا نه ، چنانچه در موقع وضو ملتفت پاک بودن و نجس بودن آن جا نبوده ، وضو باطل است .(1) و اگر می داند ملتفت بوده یا شک دارد که ملتفت بوده یا نه ، وضو صحیح است. و در هر صورت جایی را که نجس بوده باید آب بکشد. (1)آیات عظام سیستانی و مکارم شیرازی: وضوی او صحیح است، ولی باید برای نماز آن را آب بکشد و اگر چیزی با آن ملاقات کرده تطهیر کند. پی نوشت: توضیح المسائل مراجع معظم مسأله ۲۷۸ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: آیا روایت صحیحه ای در مورد شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع شیعی وجود دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: اصل شهادت حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها از امور ثابت و قطعی تاریخ می باشد که بر مبنای نقل ها و روایات و اخبار به تواتر و قطعیت می رسد و از همین رو نیازی به سیر در اسناد اخبار و مرویات کتب روایی و تاریخی برای اثبات چنین امری نداریم اما در این مطلب، به یکی از روایات معتبر و صریح الدلاله در اثبات شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره می شود: در روایتی با سند صحیح در اصول کافی آمده است: مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنِ الْعَمْرَکِیِّ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِیهِ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: إِنَّ فَاطِمَهَ ع صِدِّیقَهٌ شَهِیدَهٌ وَ إِنَّ بَنَاتِ الْأَنْبِیَاءِ لَا یَطْمَثْن‏. الکافی،ج۲،ص۴۸۹و۴۹۰،ح۳ امام کاظم علیه السلام می فرمایند : فاطمه (ع) صدیقه ی شهیده است و دختران انبیاء دچار حیض نمی شوند. سند روایت: سند این روایت صحیح است و علمای بسیاری نیز آن را تصحیح کرده و معتبر شمرده اند. فرزند شهید ثانی (ابومنصور حسن بن زین الدین عاملی – متوفی ۱۰۱۱هـــ) این حدیث را در کتاب ”منتقی الجمان” آورده و شرط کرده که صرفا احادیث صحیح و حسن را در این کتاب نقل می کند. منتقى الجمان،ج۱،ص۲۲۴ مجلسی اول (محمد تقی مجلسی – متوفی ۱۰۷۰ هـــ) در روضه المتقین می نویسد: و فی الصحیح عن علی بن جعفر عن أخیه أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمه صدیقه شهیده و إن بنات الأنبیاء لا یطمئن‏ ….. روضه المتقین،ج۵،ص۳۴۲ ط کوشانپور مجلسی دوم (محمد باقر مجلسی – متوفی ۱۱۱۰هـــ) می نویسد: الحدیث الثانی صحیح‏. مرآه العقول،ج۵،ص۳۱۵ ط دار الکتب الاسلامی 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110