🔵آغاز دهه فجر مبارک🌷
✍ انقلاب ۴۴ساله شد و برف امسال هم دیدیم 😄
🔹آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💠 محرمات اعتكاف
💬 بوييدن چيزهای خوشبو و عطريّات حتی گياهان خوشبو، همراه با لذّت؛
🔹 خريد و فروش
ساير انواع تجارت؛ مثل صلح و اجاره و مضاربه و غير اينها (بنابر احتياط واجب)
🔺 مجادله و جدال ـ چه در امور دينی و چه دنيوی ـ به قصد غلبه بر ديگری و اظهار فضل
🔸 امور جنسی و شهوتآميز مانند بوسه، لمس
🔸 استمناء (بنا بر احتياط واجب)
گرچه استمناء در هر حال حرام و از گناهان بزرگ است ولی در حال اعتكاف گناهی بزرگتر است.
📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
#یادش_بخیر
⭕️جناب ماموستا علی رغم هماهنگی های لازم، حاضر به مناظره نشد.
#مکتب_اهل_بیت
@javadheidari110
✅خیلی دوست داشتیم حداقل یک عالم از اهل سنت به تماس های مکرر ما برای مناظره پاسخ مثبت بدهد، اما ...
#شیعه
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
#مشهورات_بی_سند
⭕️در بین ما شیعیان سخنان مشهوری هست که برخی از آنها نه تنها سندی ندارد، در برخی از موارد دست آویزی برای هجمه دشمن به مبانی اعتقادی ما می شود.
❌یکی از مشهورات، جریان تیر و نماز امام علی بن ابی طالب علیه السلام است.
🔅مشهور است در نمار تیری از پای علی بن ابی طالب(علیه السلام) بیرون کشیدند. مطابق دلایل ذیل این فضیلت مشهور هیچ سندی ندارد.↘️↘️
📍ابوالفضل رشیدالدّین میبدی در کتاب “کشف الاسرار” نگاشتهی سال۵۲۰ هجری قمری،: «در آثار بیارند که علی علیه السلام در بعضی از آن حربهای وی تیری به وی رسید....»
📒كشف الأسرار و عدة الأبرار، ج1، ص: 18.
📍علامه حلی :( 726 ق) :«2. و بلغ في العبادة إلى أنه كان يؤخذ النشاب من جسده عند الصلاة لانقطاع نظره عن غيره تعالى بالكلية »
📒نهج الحق و كشف الصدق، ص: 247.
📍صالح الکشفی الحنفی متوفای ۱۰۲۵ :«...چون هنگام نماز شد،پیکار از پای مبارکش بیرون کردندی،مصلی چون پرخون شد،امیر را اصلا از این معنی خبر نبود. ».
📒محمد صالح کشفي ترمذي حنفي،مناقب مرتضوی، ص 356.
📍دیلمی (841ق) مبنویسد : «...فإذا اشتغل بالصلاة و أقبل إلى الله تعالى أخرجوا الحديد من جسده و لم يحس ».
📒ارشاد القلوب،ج2،ص217.
📍ملا محسن فیض کاشانی (1901ق) می گوید : «أقول: و مثل هذا ينسب إلى مولانا أمير المؤمنين عليه السّلام أنّه وقع في رجله نصل ...».
📒المحجة البيضاء فى تهذيب الاحياء، ج1، ص: 398.
📍ملا مهدی نراقی (1209ق) :«و روى: أنه وقع نصل في رجله (ع)، ...».
📒ملا مهدی نراقی،جامع السعادات، ج3، ص: 328.
📍سید عبدالاعلی سبزواری (1414 ه ق).:« هذه القضية منسوبة إليه عليه السلام و قد نظمها الشعراء ».
📒مهذب الأحكام (للسبزواري)، ج6، ص: 108.
🕳🕳🕳🕳
📝 همانطور که ملاحظه شد تا قرن هفتم هیچ خبری از این فضیلت در منابع شیعی نیست . و درکتابهایی که ذکر شد . هیچ سندی برای آن بیان نشده است . محمد اسفندیاری باور دارد این فضیلتی که به امیر بیان (صلوات الله علیه و اله) منسوب شده است,احتمال میرود که از گفتههای صوفیان باشد(1).چون در نظر عرفا و صوفیه، حضور قلب در نماز را بدین معنا میدانند که نمازگزار در حال نماز از خود بیخود شده و از همه چیز و همه کس دل بریده، و محو جمال حق تعالی گردد؛ و به اصطلاح در حالتی قرار گیرد که اگر کارد به استخوانش هم زدند متوجّه نگردد. و قضایای زیادی در این جهت برای عرفای بزرگ خویش نقل می کنند.
1. 📒محمد اسفندیاری، بُعد اجتماعی اسلام، ص 155، پاورقی.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 زنگ تفریح
خُبِس خُبِس خِییییلی خُبِس 😊🤗😁
🎥کادوی زن اصفهانی برای روز مرد🎁
@javadheidari110
❇️همسانی حاکمان در معیشت، با ضعیف ترین افراد جامعه (اصلی مهم، در حاکمیتهای صالح و اسلامی، که مدّعیان را رسوا می کند!)
الإمام علی "ع": إنَّ اللّه _تعالی_ فَرَضَ عَلی أئمّةِ الحَقِّ، أن یُقَدِّروا أنفُسَهُم بِضَعَفَةِ النّاسِ، کَیلا یَتَبَیَّغَ بِالفَقیرِ فَقرُه.
امام علی "ع": خداوند متعال واجب کرده است بر حاکمان بر حق و صالح، که مانند ضعیف ترین مردم زندگی کنند، تا مردم فقیر و محروم، فشار زندگی را حس نکنند.
️بنگرید!
در این منشور خورشیدی، سخن از وجوب و ضرورت همسان بودن زندگی و گذران حاکمان است با ضعیف ترین مردم، نه حتی مردم متوسط. و این چگونگی اگر اتّفاق افتاد، از سعادتمندی جامعه های صالح است. پس می توان به مدعیان گفت:
ما کجاییم در این بحر تفکر ، تو کجا؟!؟!
الحیاة، ج۹، ص۴۳۲
#استادمحمدرضاحکیمی
@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(کیفیت خوب )
😄 آیا امیرالمؤمنین خیلی شوخطبع بودند؟
😅 آیا شوخطبعی صفت امامعلی بوده ؟
😳 آیا امامان شوخی جنسی میکردند؟
✅توضیح سخنرانی آقای رائفیپور در مورد شوخیجنسی امیرالمؤمنین
توسط : شیخ مرتضیکهرمی
#رائفیپور #مرتضیکهرمی #رائفی_پور #شوخیامیرالمؤمنین
آدرس ما در ایتا،تلگرام، روبیکا؛اینستاگرام، آپارات و.
@pasokhgooha_ir
عضوشوید: مرتضی_کهرمی
🔵 گفــت: با پدر يه جمـــله بســـاز
گفتــم: من با پدر جمله نميســازم ،
دنيــــــــامو میسازم.
روز پدر بر همه ی پدران مبارک.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♦️ اطعام مسکین ویتیم واسیر در یک روز بود، نه سه روز🛑
نقلی که میگوید اهل بیت(علیهم السلام) سه روز پیاپی غذای خود را به فقیر ویتیم واسیر دادند وتمام این مدت گرسنه ماندند، وحتی در برخی کتب بنا به نقلی منسوب به جابر بن عبدالله انصاری گفته شده که حسنین(علیهما السلام) از شدت گرسنگی میلرزیدند!، منشأ این نقل از منابع اهل سنت است نه از امامان ما (علیهم السلام).
روایت امام صادق(علیه السلام) از آن واقعه بنا بر آنچه در تفسیر قمی ودر تفسیر مجمع البیان به نقل از تفسیر قمی آمده، اینست که:
«نزد حضرت فاطمه(علیها السلام) مقداری جو بود. با آن «عَصیدة» (کاچی، نوعی حلوا) درست کردند. هنگامی که آماده شد وآنرا پیش رویشان گذاشتند مسکینی آمد وگفت: مسکینم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سوم آنرا به او داد.
طولی نکشید که یتیمی آمد وگفت: یتیمم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سومِ دوم را به او داد.
سپس اسیری آمد وگفت: اسیرم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک سوم باقیمانده را به او داد.
بدین ترتیب خودشان آنرا نچشیدند. وخدای سبحان این آیات را در شأنشان نازل کرد.»
همانطور که مشاهده میشود در روایت امام صادق(علیه السلام) تمام ماجرا در یک روز بوده نه سه روز.
شیخ مفید نیز در کتاب «مسار الشيعة»، تاریخ این ماجرا را در شب بیست وپنجم ذي الحجة، یعنی مجموعاً در یک شب، ونزول سورۀ انسان را در فردای آن، روز بیست وپنجم گفته است.
نکتۀ دیگر راجع به روزه بودن اهل بیت(علیهم السلام) در آن روز ونیز علت روزه، در این روایت حرفی از نذر وروزه وافطار نیامده ومیماند تعبیر آیۀ شریفه که میفرماید ﴿يُوفُونَ بِالنَّذْر﴾(انسان: ٧) واز آن فهمیده میشود که این اطعام در پی وفای به یک نذر بوده.
شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعة» سخن از روزه آورده وبر اساس سخن ایشان این نذر، نذر روزه واین اطعام بهنگام افطار بوده.
اما اینکه سبب این نذر چه بوده؟ آیا حسنین(علیهما السلام) مریض بودند واین روزه به نیت شفای ایشان بوده؟ وآیا این نذر پیش یا پس از بکار بستن راههای طبیعی درمان بوده؟ گرچه همۀ اینها محتمل است اما نقل معتبری در این خصوص نیست ونمیتوان بطور حتم نسبت داد.
اما راجع به روزه بودن حسنین(علیهم السلام)، شیخ مفید گرچه نزول آیه را در حق امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، امام حسن وامام حسین(علیهم السلام) بیان کرده اما تصدق وروزه بودن را تنها به امیرالمؤمنین وحضرت فاطمه(علیهما السلام) نسبت داده وحرفی از روزه بودن حسنین(علیهما السلام) نیاورده.
دربارۀ ذکر فضائل اهل بیت(علیهم السلام) والگوگیری از آن بزرگواران، مرحوم شیخ صدوق حدیثی از امام رضا(علیه السلام) نقل میکند به این مضمون که مناقب وفضائل ما اهل بیت را از خودمان بگیرید واز مخالفانمان نقل نکنید؛ زیرا مخالفان ما دربارۀ فضائل ومناقب ما اخباری را جعل کردهاند!؛ «إنّ مخالفينا وَضَعُوا أخباراً في فضائلنا!»1️⃣
ای کاش به مفاد این فرمایش امام رضا(علیه السلام) عمل میشد..
اگر فرضاً هیچ ملاکی برای ترجیح روایت امام صادق(علیه السلام) بر خبرِ منقول از دیگران نمیبود همین غیرطبیعی بودنِ سه روزِ پیاپی گرسنگی کشیدن واکتفا به آب، وعدم اهتمامِ سرپرست خانواده به تهیۀ غذایی دیگر در هر روز پس از هر انفاق، خصوصاً با آن وصفِ منقول نسبت به حسنین(علیهما السلام) که میلرزیدند وبا آن شدت ضعفی که نسبت به حضرت زهرا(علیها السلام) نقل میشود، ونیز با ترسیم چنین تصویری از پیامبر رحمت(صلّی الله علیه وآله) که سه روز پیاپی از اهل بیتش بیخبر باشد!، اینها قرائنِ استبعادی ونشانههای غیرواقعی بودن آن خبر است.
وبا معلوم شدن این حقیقت که آنچه در واقعۀ ایثار واز خودگذشتگی در اطعام به مسکین ویتیم واسیر روی داد در یک شب بوده است نه در سه شب، دیگر جایی برای طرح چنین اشکالی نمیماند که چرا امیرالمؤمنین(علیه السلام) به مفاد سفارش پیامبر(صلّی الله علیه وآله) مبنی بر «لا صدقةَ وذو رَحِمٍ محتاج»2️⃣ عمل نکرده باشد وکودکان خردسال وبشدت نیازمند خود را بر دیگران مقدم نکرده باشد.
وجهت اطلاع اینکه طرح این اشکال از سوی بنیانگذاران سلفیگری، إبن تیمیّه وشاگردش إبن قیّم جوزیّه، وبعنوان دلیلی برای انکار شأن نزول آیات مربوطه در فضیلت اهل بیت(علیهم السلام) بوده است، که اساس آن مبتنی بر نقلی است بیاعتبار که ناقلش تنها خودشانند!
ــــــــــــــــــــ
1️⃣ عیون أخبار الرضا(علیه السلام) ١: ٢٧٢.
2️⃣ من لا یحضره الفقیه(صدوق، ٣٨١ق) ٢: ٦٨، ح١٧٤٠؛
همان ٤: ٣٦٩، ح٥٧٦٢؛
همان ٤: ٣٨١، ح٥٨٢٨؛
الإختصاص(مفید، ٤١٣ق): ٢١٩.
@javadheidari110
🔹برای تامل
آدمهای منفی به پیچ وخم جاده میاندیشند،
و آدمهای مثبت به زیباییهای طول جاده...
عاقبت هردو ممکن است به مقصد برسند،
اما یکی با حسرت ودیگری با لذت!
انتخاب با خود شما است، حتی اگر سعی کنید به عهده دیگران بیاندازید.
🌹عید بر شما مبارک
@javadheidari110
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
uZ8JGoAbCgrjdve3niPpYHF5SWsexL92dhSmjfBv.mp3
5.66M
⭕️ ولایت فقیه و رهبری
🎤 جواد حیدری
#ولایت_فقیه
#عصر_غیبت
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌷 اصفهان - کارشناس پاسخگویی به شبهات و مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات، به شبههای در ارتباط با اینکه چرا با وجود بازگشت حضرت زینب (س) به مدینه، مزار ایشان در شام قرار دارد، پاسخ داده است.
#استاد_جواد_حیدری
📝 خبرگزاری مهر:
↪️ mehrnews.com/news/4753370
🆔 @javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💬 آیا توبه ی از گناهان غسل دارد؟
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر میخواست
امامت از دل آتش چنان ققنوس بر میخاست
علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟
خدا او را به بزم عشقبازی شعلهور میخواست
علی در خونِ خود پرپر علی با تیرِ در حنجر
علی از شعله سوزانتر علیبودن هنر میخواست
نباید شعلهی این ماجرا یک لحظه بنشیند
عبایش سوخت در آتش که آتش بالوپر میخواست
به پای این کبوتر نامهای از جنس زنجیر است
که فریاد بلند تشنگان پیغامبر میخواست
مصیبت تازه بعد از کربلا آغاز شد یعنی
به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر میخواست
خرابه خیزران خنیاگری ها خارجی خواندن
نمک از زخمهایش زخمهای تازهتر میخواست
امامت را زنی با خود به هر جانکندنی میبرد
که زینب بود، اگر او زیر دست و پا سپر میخواست
شعر: استاد سید حمید برقعی
@javadheidari110