eitaa logo
🚩جواهرالکلام 🚩
2.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
370 ویدیو
22 فایل
سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰کسانی که ولایت مولا ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ را نپذیرند همانند پرستان موسی هستند و با آنان محشور خواهند شد...💯💯 💢 يَا عَلِيُّ إِنَّ أَصْحَابِ مُوسَى اتَّخَذُوا بَعْدَهُ عُجُلًا وَ خَالَفُوا خَلِيفَتُهُ ، وسيتخذ أُمَّتِي بَعْدِي ، عُجُلًا ، عُجُلًا ، ويخالفونك ، وَ أَنْتَ خَلِيفَتِي عَلَى هَؤُلَاءِ ، يضاهئون أُولئِكَ فِي اتِّخَاذِهِمُ الْعَجَلِ . أَلَا فَمَنْ وَافَقَكَ وَ أَطَاعَكَ فَهُوَ مَعَنَا فِي الرَّفِيعِ الاعلى وَ مَنِ اتَّخَذَ الْعِجْلَ بَعْدِي وَ خَالَفَكَ وَ لَمْ يَتُبْ ، فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ زَمَانُ مُوسى ، وَ لَمْ يَتُوبُوا [ فَهُمْ ] فِي نارِ جَهَنَّمَ خالِدِينَ مُخَلَّدِينَ . ✍️در کتاب شریف تفسیر امام عسکری ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ آمده است رسول خدا( ﷺ) خطاب به مولا امیرالمؤمنین صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فرمودند: 💠 ای علی اصحاب موسی پس از او را در پیش گرفته و با جانشین او مخالفت ورزیدند. امت من نیز پس از من، و سپس وسپس را اتخاذ می‌کنند و با تو مخالفت می‌کنند، و 🔻حال آنکه تو من بر اینان هستی💯 و آنها مانند گوساله‌پرستان قوم موسی هستند.🔺 هان که هر که با تو موافقت کند و از تو اطاعت کند، در اعلی با ما خواهد بود و هر که پس از من 🐄 را اتخاذ کند و با تو مخالفت کند و توبه ننماید، به همراه کسانی که در زمان موسی گوساله پرست شدند و توبه نکردند، برای همیشه در آتش جهنم🔥 جاویدان خواهند بود. 📗تفسير امام حسن عسکری صلوات‌الله‌علیه، ص۴۰۹ 💎جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ @javaherkalam110135
⬅️با توجه به مخالفت شدید بزرگان حدیث اهل سنت که سند این روایت را بسیار ضعیف دانسته و عمل🔹 لیله الرغائب 🔹 را بدعتی ‌بزرگ و گمراهی آشکاری بر شمرده‌اند، و با توجه به ضعیف و غیر قابل اعتماد بودن این حدیث نزد بسیاری از محدثین و فقهای شیعه شکی در جعلی بودن حدیث ” لیله الرغائب” و یا “صلاه الرغائب” باقی نمی‌ماند. حتی اگر این حدیث باسندی صحیح هم جعل شده بود متن حدیث به روشنی دلالت بر جعلی بودن آن می‌کند. 🔷نگاهی اجمالی به متن حدیث ⬅️متن حدیث در اقبال و اجازه علامه به بنی زهره و روایت ابن الجوزی تقریبا همانند است. ابن طاووس (ره) در اعمال ماه رجب از قول رسوخدا (صلی الله علیه وآله) چنین نقل می کند: ” لا تغفلوا عن أوّل لیله جمعه منه، فإنّها لیله تسمّیها الملائکه لیله الرغائب، و ذلک انّه إذا مضى ثلث اللیل لم یبق ملک فی السماوات و الأرض الّا یجتمعون فی الکعبه و حوالیها، و یطّلع اللّه علیهم اطلاعه فیقول لهم: یا ملائکتی سلونی ما شئتم، فیقولون: ربنا حاجتنا إلیک ان تغفر لصوّام رجب، فیقول اللّه تبارک و تعالى: قد فعلت ذلک. ثم قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله: ما من أحد صام یوم الخمیس أوّل خمیس من رجب ثم یصلّى بین العشاء و العتمه اثنتی عشره رکعه، یفصل بین کلّ رکعتین بتسلیمه……. ثم قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله: و الذی نفسی بیده لا یصلّی عبد أو أمه هذه الصلاه إلّا غفر اللّه له جمیع ذنوبه، و لو کانت ذنوبه مثل زبد البحر و عدد الرّمل و وزن الجبال و عدد اوراق الأشجار، و یشفع یوم القیامه فی سبعمائه من أهل بیته ممّن قد استوجب النار” 📚(اقبال الأعمال،ج۲،ص۱۵۳) 💎رسول خدا (صل الله عليه و و آله) فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبى است که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» مى‏نامند. این نامگذارى به این جهت است که هنگامى که یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته‏اى در آسمان‏ها و زمین نمى‏ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می شوند. و خداوند ناگهان بر آنان وارد شده و میفرماید: اى فرشتگانم هر چه مي خواهید از من درخواست کنید. فرشتگان عرض می کنند: حاجت ما این است که از روزه‏داران رجب درگذرى. خداوند می فرماید: این کار را انجام دادم. سپس رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمودند: کسى که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز بجا آورده هر دو رکعت به یک سلام‏ و … سپس رسول خدا فرمودند: قسم به کسى که جانم در دست اوست، هیچ مرد وزنی این نماز را بجا نمى‏آورد، مگر این که خداوند گناهان او را مى‏بخشد حتی اگر گناهان او مثل کف روی دریا و به عدد شنها و به وزن کوهها و به عدد برگهاى درختان باشد، و روز قیامت هفتصد نفر از خویشان خود را که همگى سزاوار آتش باشند شفاعت مى‏کند. ⬅️مخالفت حدیث”لیله الرغائب” با قرآن.... 🔹این جمله از حدیث را چگونه می توان توجیه کرد “و یطّلع اللّه علیهم اطلاعه فیقول لهم…” و خداوند ناگهان بر آنان وارد شده و مى‏فرماید … آیا این به معنای تنزل شأن خداوند درحد مدیر وفرمانده‌ای که ناگهان به نیروهای تحت فرمان خود سرکشی می کند نیست؟! آیا این به معنای نسبت جسمیت و مکان به خدا نیست ؟! 🔹این قسمت از حدیث به جز به تمسخر گرفتن عبادت و نماز و سوق دادن مردم به گناه و تجارت پیشگی در عبادت و بندگی خدا و دور شدن از روح عبادت و عمل صالح و حقیت ایمان معنا ومفهومی نمی‌تواند داشته باشد ” هیچ مرد وزنی این نماز را بجا نمى‏آورد، مگر این که خداوند گناهان او را مى‏بخشد حتی اگر گناهان او مثل کف روی دریا و به عدد شنها و به وزن کوهها و به عدد برگهاى درختان باشد، و روز قیامت هفتصد نفر از خویشان خود را که همگى سزاوار آتش باشند شفاعت مى‏کند.” 🔷چیزی را که این حدیث القا می کند با تمامی آموزه های قرآنی و روائی درباب ایمان، عبادت، عمل صالح، توبه، مغفرت الهی، قرب الی الله، هدف از بعثت انبیا، عالم پس از مرگ، مراتب و درجات مؤمنین درعالم دیگر، شفاعت و…. در تضاد است و از مصادیق بارز این حدیث نبوی است که می فرماید : ” وَ مَا خَالَفَ کِتَابَ اللَّهِ فَلَیْسَ مِنْ حَدِیثِی” 📚(قرب الإسناد ، ص۹۲ ) ⬅️ آن چه مخالف کتاب خدا باشد حدیث و سخن من نیست.” و” إِنَّ عَلَى کُلِّ حَقٍّ حَقِیقَهً وَ عَلَى کُلِّ صَوَابٍ نُوراً فَمَا وَافَقَ کِتَابَ اللَّهِ فَخُذُوهُ وَ مَا خَالَفَ کِتَابَ اللَّهِ فَدَعُوهُ.” 📚 (الکافی ، ج‌۱، ص: ۶۹) برای هر حقی علامت ونشانه ای است وبرای هر امر استوار و حقی نور و هدایتی، پس آنچه را موافق کتاب خدا یافتید قبول کنید و آنچه مخالف کتاب خدا است ترک کنید. الله تبارک و تعالی همه ما را پیرو راه حق و صراط قویم مستقیم قرار دهد به برکت پیروی از اهل بیت علیهم السّلام، به دعا و نظر توجه آقا و سرورمان امام عصر عجّل اللّه فرجه الشّریف... https://eitaa.com/javaherkalam110135
سلام علیکم درباره لیلة الرغائب این متن را مطالعه بفرمایید:👇👇👇👇 ⬅️“لیله الرغائب”حقیت یا افسانه “لیله الرغائب” شب برآوره شدن آرزوهای بلند، شب بردن ثواب بسیار، اولین شب جمعه از ماه رجب. “صلاه الرغائب” نمازی که در اولین شب جمعه ماه رجب برای رسیدن به ثواب بسیار و برآورده شدن آرزوهای بلند خوانده می شود . ریشه و اساس این نامگذاری و این اعمال روایتی است که در برخی از کتاب های دعا و حدیث در اعمال ماه رجب به نقل از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نقل شده است. انجام اعمال لیله الرغائب در میان عوام اهل سنت و شیعه رواج داشته و دارد مخصوصا در سالهای اخیر با برنامه ها و تبلیغات گسترده صدا وسیما توجه عامه مردم به آن بیشتر شده است. در این گفتار کوتاه این روایت را از جهت متن و سند مورد بررسی قرار می دهیم: اصل این حدیث در منابع مخالفين است و از این طریق و به نقل از آنها وارد کتابهای دعائی و روایتی شیعه شده است. این حدیث در منابع دعائی و حدیثی شیعه برای اولین بار توسط ابن طاووس (متوفای ۶۶۴ ه‍- ق‌) در کتاب ” إقبال الأعمال” روایت شده است و بعد از آن علامه حلی (متوفای ۷۲۶ ه‍- ق‌) در اجازه کبیرش به بنی زهره، با سندی عامی، که بسیاری از رجال آن از مجاهیل هستند، نقل می‌کند، اما در کتب علامه حتی اشاره‌ای هم به این روایت نشده است. بسیاری از محدثین و فقها شیعه و اهل سنت روایت فوق را ضعیف، جعلی و غیر قابل اعتماد دانسته اند: مرحوم علامه مجلسی(متوفی ۱۱۱۰ ه‍- ق‌) درکتاب در اعمال ماه رجب می گوید: “و قد ذکروا فی کتب الأدعیه صلاه خاصه لکل لیله من هذا الشهر، و حیث لم أجد لها سندا معتبرا لم أحب أن أوردها، و حیث کانت مشهوره جدا فقد أوردتها على سبیل الإجمال” 📚( زاد المعاد،ص۴۰) در کتب ادعیه برای هر شب از ماه رجب نماز مخصوصی را ذکر کرده اند و چون سند معتبری ندارد دوست ندارم آنها را ذکر کنم اما به جهت آن که جدا مشهور است اجمالا آنها را ذکر میکنم. پس از بیان اجمالی نماز هر شب از ماه رجب (ص۴۲) می گوید:” و ذکر لکل من هذه الصلوات ثواب کثیر لم نذکره بناء على عدم الاعتماد على السند، …… و بعضها الطویل منها و التی تقع بین صلاتی المغرب و العشاء و یجب أن تقع بعد دخول وقت العشاء لا یخلو أداؤها من إشکال، و لهذا لم نورد فی هذه الرساله صلاه لیله الرغائب المشهوره مع أنها منقوله عن طرق العامه” برای هر یک از این نمازها ثواب فراوانی بیان شده که به دلیل غیر قابل اعتماد بودن سند از ذکر آنها خود داری میکنم، و بعضی از نمازهای ذکر شده طولانی است و باید بین نماز مغرب و عشا خوانده شود و ناچار بعد از داخل شدن وقت نماز عشا خوانده می شود و این خالی از اشکال نیست، به این جهت و به دلیل عامی بودن سند، نماز لیله الرغائب را در این رساله ذکر نکردم. مرحوم علامه محمد تقی شوشتری (متوفی ۱۴۱۶ ه‍- ق‌) حدیث را به دلیل عامی بودن غیر معتبر و غیر قابل اعتماد می‌داند 📚 (النجعه فی شرح اللمعه، ج‌۳، ص: ۱۰۳٫) ابن الجوزی (متوفای ۵۹۷ ه‍- ق‌ ) بعد از نقل حیث با متنی مانند متن اقبال و ابن طاووس(ره) می گوید: “هذا حدیث موضوع على رسول الله صلى الله علیه وسلم، و قد اتهموا به ابن جهیم و نسبوه إلى الکذب، وسمعت شیخنا عبد الوهاب الحافظ یقول: رجاله مجهولون، وقد فتشت علیهم جمیع الکتب فما وجدتهم.” قال المصنف: قلت: ولقد أبدع من وضعها.” 📚(الموضوعات لابن الجوزی،ج۲،ص۱۲۶) این حدیث به نام رسول خدا جعل شده است و ابن جهیم متهم به این جعل است که او را درغگو می‌دانند، و من از شیخمان عبد الوهاب الحافظ شنیدم می گفت: تمامی رجال این حدیث از مجاهیل هستند و من تمامی کتب را جستجو کردم و نامی از آنان نیاقتم. ابن جوزی می‌‌گوید: واضع این حدیث از بدعت گذاران است. ابن اثیر (متوفی۶۰۶ ه‍- ق‌) نیز حدیث را جعلی می‌داند ( جامع الاصول، ج۶، ص۱۵۴، ح۴۲۶۸) نووی (متوفی ۶۷۶ ه‍- ق‌) می‌گوید: ” إِنَّهَا بِدْعَهٌ مُنْکَرَهٌ مِنَ الْبِدَعِ الَّتِی هِیَ ضَلَالَهٌ وَ جَهَالَهٌ وَ فِیهَا مُنْکَرَاتٌ ظَاهِرَهٌ وَ قَدْ صَنَّفَ جَمَاعَهٌ مِنَ الْأَئِمَّهِ مُصَنَّفَاتٍ نَفِیسَهً فِی تَقْبِیحِهَا وَ تَضْلِیلِ مُصَلِّیهَا وَمُبْتَدِعِهَا وَ دَلَائِلِ قبحها و بطلانها و تضلل فَاعِلِهَا أَکْثَرَ مِنْ أَنْ تُحْصَرَ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ.” 📚 (شرح صحیح مسلم، ج۸، ص۲۰) نماز لیله الرغائب بدعتی است زشت و ناپسند، بدعتی که نتیجه آن گمراهی و جهالت است و در آن امور غیرمشروع و ناپسند روشن و واضحی است، و گروهی از بزرگان علم حدیث کتابهای بسیاری در تقبیح و در گمراهی بودن کسی که این نماز را می‌خواند و کسی که آن را جعل کرده و این بدعت را گذاشته و در دلائل زشتی و بطلان این بدعت و گمراهی کسی که آن را انجام می دهد، نوشته اند.... https://eitaa.com/javaherkalam110135
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷 *لیلة الرغائب* *بدعتی از صوفیه* ‼️ *و اهل سنت* ‼️ ۱. صوفیه لعین اصلی برای خود تاسیس کرده اند به نام مستحسنات صوفیه که یکی از آن مباحث ؛ عنوانی به نام *بدعت ممدوح* است . یعنی قائل هستند بدعتی که تصرف در احکام دین نباشد و به گونه ای باشد که بتوان برای آن شبه مستند شرعی پیدا کرد، از نوع بدعت ممدوح یا هدایت است، نه بدعت مذموم یا ضلالت و از نظر صوفیه بدعت ممدوح نه تنها حرام نیست، بلکه در برخی موارد جایز بلکه گاهی واجب می شود. براین اساس، صوفیه لعین معتقدند مستحسنات عرفانی از آن جا که برپایه مصالح سلوکی اند، بدعت ممدوح می باشند. *از نظر صوفیه مجعولی به نام لیلة الرغائب از مستحسنات بر پایه بدعت ممدوح می باشد.* ۲. توجه بزرگانِ تصوف به "لیلة الرغائب" به گونه ای است که کتابِ "فواید الفؤاد" یکی از مهم‌ترین کتبِ فرقهٔ چشتیه از فرق تصوف بر آن تاکید دارد. ۳. از نظر مکتب تشیع *بدعت در هر صورتی حرام و موجب ضلالت است و چیزی به نام بدعت ممدوح نداریم* . ۴. شایسته است بدانیم مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی در "رساله لقاء الله" دستور العمل لیلة الرغائب را از "سید بن طاووس" در کتاب اقبال نوشته نقل کرده است! اما مرحوم سید، این دستورالعمل را از "احمد بن قاسم جویباری هرویِ" سُنی مذهب نقل کرده که این شخص نزد خود سُنیان از اعجوبه‌های دروغ و جعل است. او چندتا سندِ حدیث برای خودش ساخته و برای هر چیز از زبان رسول الله صلی الله علیه و آله حدیث درست می‌کرده‌ است. حتی برای چیزهایی که در آن زمان وجود نداشته حدیث می‌ساخته. *همین اعمال لیلة الرغائب را سید بن طاووس عینا با همین سند و همین متن، از منابع سُنی گرفته و در کتاب اقبال نقل کرده؛ متن و سندِ این روایت عینا در کتاب "موضوعات ابن جوزیِ" سُنی موجود است که از سر تا پای این روایت، آثار جعل و وضع پیداست.* ۵. ادله تسامح و اخبار من بلغ صرف از نظر از ان قلت هایی که درباره آن وارد و به طور مطلق قابل پذیرش نیست و محدثین و فقهاء درباره آن تبیین و اشکالات لازم را بیان فرموده اند ؛ مربوط به اخبار آحاد و ... است ؛ نه مطلبی که سندیت ندارد و معلوم است از سوی صوفیه لعین و اهل سنت جعل شده و تا قرن ۷ هم وجود نداشته و تازه خود اهل سنت هم ناقل آن را دروغگو می دانند فتامل جیدا ٦. نمازهای ماه رجب هیچکدام سندیت ندارد و عملا مطرود و مقابل معالم شریعت است مثلا اگر شب چهارم رجب با لیلة الرغائب مقارن شود ؛ قطعا نماز عشاء یا قضا می شود یا وقت فضیلت و ... آن از بین می رود. چون باید بین نماز مغرب و عشاء ۱۱۲ رکعت با اعمال آن اقامه کرد لعنت بر صوفیه و ... که خدا می داند چه بر سر واجبات آوردند و مردم را از واجبات غافل و به بدعت ها مشغول کردند. لذا لیلة الرغائب از بدعت های صوفیه است و وضاع آن یک دروغگویی بوده که مطرود خود اهل سنت است و هیچ گونه مستند شرعی ندارد و برخی از فقهاء هم اجازه اقامه داده اند فقط به قصد رجاء داده اند و این خود خبر از فاقد سندیت بودن این شب جعلی می دهد. ۷. مرحوم حاج شیخ عباس قمی اعلی الله مقامه الشریف مفاتیح را برای اصلاح کتاب دعای مشهور زمان خود نوشت تا اشتباهات آن را اعلام و اصلاح و متذکر شود و این شیوه صالح همه علمای شیعه است اما کتاب مفاتیح مرحوم حاج شیخ عباس قمی نیز عاری از خطا نیست مانند نقل غلط آیت الکرسی و... در مفاتیح . لذا لازم است اهل علم مانند علمای گذشته تهذیب و اصلاح را مستمرا به عنوان یک وظیفه شرعی ادامه دهند https://eitaa.com/javaherkalam110135
⬅️لیله الرغائب: جعلی است یا حقیقی؟؟؟ (قسمت نخست) 🔹ما تکلیف داریم که به "مأثور" عمل کنیم نه هرچه منقول است. یعنی اثر و روایت باشد؛ یعنی از اهل بیت نقل شده باشد ، یعنی اختراع دیگران نباشد. در باره اعمال مستحبی و توسلات بر این نکته تاکید شده است. ما شیعیان اصرار داریم که روش نیایش را از حضرات معصومین علیهم السلام فرابگیریم. 🔹لیله الرغائب در متون و مجامیع روایی شیعه نیامده است . یعنی ائمه آن را نفرموده اند. آنچه هست از رسول اکرم _صلی الله علیه وآله__ به نقل از اهل سنت است و هیچ ردپایی در متون اساسی شیعه ندارد. مرحوم سید ابن طاووس در "اقبال" آن را آورده اما از منابع غیر شیعی. شبی چنین مقدس و بدین مهمی اگر حقیقت می داشت بی تردید اهل بیت آن را برایمان بیان می کردند و قطعا در روایات شیعی تشویق و تبیین می شد. اینکه فقط در منابع سنی آمده ، از اعتبار و حجیت می افتد. 🔹در اصول فقه قاعده های داریم با عنوان "تسامح در ادله سنن" و "اخبار من بلغ". معنای سادهء آنها آن است که اگر در بارهء ثواب اعمال مستحبی چیزی شنیدید وبه آن عمل کردید همان ثواب را برایتان ثبت میکنند هرچند آن روایت صحیح نباشد ، چون فضل و رحمانیت خدا وسیع است. بنابر این : 1. لیله الرغائب در اسناد روایی شیعه نیست. اسنادش از اهل سنت است و ضعیف اند. 2.اگر کسی به قصد دریافت ثواب، ندانسته به آن عمل کرد، خداوند به سبب رحمانیتش و فضل بیکرانه اش آن ثواب را به او عطا میکند، گرچه خبر وروایت ناصحیح بوده باشد. 3. عمل به چنین سنن و توسلات و عبادتهایی حرام نیست، بل برخی حتی آنها را مستحب دانسته اند [برای مطالعه نک : حدیث اندیشه، مقاله بررسی متنی وسندی روایات "من بلغ" ، ش5 ، و: پژوهشهای اصولی، ش4 (1382)، و: مقالات و بررسیها، ش4 (1368) .] 🔹به نظر بنده برای من وشما که شیعه ایم بهتر است در این شب جمعه به اعمالی بپردازیم که مأثور ، واز امامان ما رسیده باشد. کمیل و عاشورا و جامعه ومانند اینها ، چیز دیگری است... از دستشان ندهیم و به لیله الرغائب اهمیت ندهیم وتوجهی نکنیم. https://eitaa.com/javaherkalam110135
⬅️▫️لیلة الرغائب : جعلی است یا حقیقی ؟ (قسمت دوم) 🔹برخی میگویند همینکه سید ابن طاووس در اقبال و علامه مجلسی در بحار ومحدث قمی در مفاتیح ونیز برخی مراجع معاصر و شبکه های مذهبی بر استحباب اعمال لیله الرغائب تاکید میکنند⬅️⬅️⬅️ نشانه درستی و صحت آن است. دوستان از من می پرسند : مگر از این علما و مراجع برتری؟ داناتری؟ 🔹و اما بعد: روایت لیله الرغائب شیعی نیست ، سنی است. تا اینجا طبق قاعده "تسامح در سنن" و "اخبار من بلغ" آن هم البته با تسامحی مضاعف می پذیریم، والا مخالفانی دارد این قاعده، و نیز هر که فقط تسلیم اهل بیت است، باگشاده رویی و طیب خاطر نمی پذیردش. بگذریم... 🔹همین اول بگوییم که "تسلیم" چهارده معصومیم. تسلیم را با تمام معانی و شأن واهمیتش درنظر آورید. و جز این چهارده معصوم "مطیع" و سرسپرده و دلسپردهء کسی نیستیم، البته و صد البته جایگاه فرازمند عالمان دین بر دیدهء ما و در سویدای قلب ماست، اما در مقوله تسلیم واطاعت، کلا.. هرگز.. نه. یعنی سیدابن طاووس وعلامه مجلسی ومراجع معاصر وعلمای شیعه را چون جان دوست داریم وحتی گاه فراتر از جان. طبق قاعدهء پیشگفته اگر از سنی ها عملی استحبابی وعبادی به ما برسد می توانیم بدان عمل کنیم، خاصه اگر فقهای خلف وسلف بدان اشارتی کرده باشند. در این شک و دودلی نداریم. اما در مقولهء لیله الرغائب جای سوال است که بپرسیم: یک. اگر آن روایت در نزد "خود سنی ها" ضعیف باشد، چه؟ یعنی اگر لیله الرغائب به سبب تلاش علمای اهل سنت تضعیف شود و روز بروز ترک شود، آیا باز هم بدان عمل کنیم؟آنها روز به روز از عمل به آن دور شوند و ترکش کنند و ما روز به روز [به سبب اصرار صداوسیما] بیشتر به آن عمل کنیم؟ دو: اگر راوی اول روایت به فرموده امام صادق__علیه السلام__ و نیز به صراحت علمای رجالی اهل سنت ، کذاب است، چه؟ باز هم بپذیریم؟ سه: یاد گرفتیم که از اهل بیت بگیریم تا از آنها شویم... و یاد گرفتیم که شرق وغرب را بگردیم، علمی نمی یابیم جز در خانه اهل بیت.. و یاد گرفتیم تسلیم آنها شویم... با این حال آیا... ... ...الخ 🔹"عالمان اهل سنت این روایت را بسیار ضعیف دانسته و بدعتی ‌بزرگ شمرده‌اند. ابن جوزی می‌نویسد: «هذا حدیث موضوع علی رسول الله صلی الله علیه و سلّم، ... و سمعت شیخنا عبد الوهاب الحافظ یقول: رجاله مجهولون، و قد فتشت علیهم جمیع الکتب فما وجدتهم!» قال النووی‏: «و هاتان الصلاتان بدعتان مذمومتان منکرتان قبیحتان‏،‏ و لا تغتر بذکرهما فی کتاب قوت القلوب ـ لأبی طالب المکی ـ والإحیاء ـ للإمام الغزالی ـ ‏،‏ ولیس لأحد أن یستدل على شرعیتهما بما روی عنه علیه الصلاة والسلام أنه قال ‏:‏ ‏{‏ الصلاة خیر موضوع ‏}‏ فإن ذلک یختص بصلاة لا تخالف الشرع بوجه من الوجوه ‏، ولا یغتر ببعض مَنِ اشْتَبَهَ علیه حکمهما من الأئمة فصنف ورقات فی استحبابهما فإنه غالط فی ذلک... و قال أبو الفرج بن الجوزی‏:‏ صلاة الرغائب موضوعة على رسول الله وکذب علیه.» المجموع (4/ 61). امّا مایه تعجّب است که با اینکه علمای شیعه، رشد را در مخالفت اهل سنت می‌دانند و حتی احادیث صحیح آنها را هم(در صورتی که در منابع شیعه مؤیدی برای آن نیابند) رد می‌کنند، با چه ملاک و معیاری این روایت (که فقط در منابع اهل‌سنت، آن هم با سندی غیرقابل‌اعتنا موجود است) را نقل و ترویج نموده‌اند؟ " https://eitaa.com/javaherkalam110135
⬅️▫️لیله الرغائب: جعلی است یا حقیقی؟؟ (قسمت سوم) 🔹روایت لیلة الرغائب را علامه مجلسی به نقل از اجازه‌نامه علّامه حلّی(ره) به بنی‌زهره آوردهاست که از حیث سند بسیار ضعیف است. 📚[بحار الأنوار، ج 95، ص 395] بدین صورت: «باب 25 عمل خصوص ليلة الرغائب زائداً على أعمال مطلق ليالي شهر رجب‏ أَقُولُ قَدْ رَوَى الْعَلَّامَةُ ره فِي إِجَازَتِهِ الْكَبِيرَةِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الدَّرْبِيِّ عَنِ الْحَاجِّ صَالِحٍ مَسْعُودِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ أَبِي الْفَضْلِ الرَّازِيِّ الْمُجَاوِرِ بِمَشْهَدِ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَرَأَهَا عَلَيْهِ فِي مُحَرَّمٍ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَ سَبْعِينَ وَ خَمْسِمِائَةٍ عَنِ الشَّيْخِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ الْجَلِيلِ الرَّازِيِّ عَنْ شَرَفِ الدِّينِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ سَدِيدِ الدِّينِ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَحْمَدَ النَّيْسَابُورِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ الْحَاجِّ مسموسم عَنْ أَبِي الْفَتْحِ نُورْخَانَ عَبْدِ الْوَاحِدِ الْأَصْفَهَانِيِّ عَنْ عَبْدِ الْوَاحِدِ بْنِ رَاشِدٍ الشِّيرَازِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْهَمْدَانِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْبَصْرِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ خَلَفِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الصَّنْعَانِيِّ عَنْ حُمَيْدٍ الطُّوسِيِّ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا مَعْنَى قَوْلِكَ رَجَبٌ شَهْرُ اللَّهِ قَالَ لِأَنَّهُ مَخْصُوصٌ بِالْمَغْفِرَةِ فِيه ...»‏ واما سلسله سند اجازه‌نامه علّامه حلّی به بنی‌زهره، از «انس بن مالک» [به خاطر داشته باشید این نام را]از رسول خدا صلی الله علیه وآله ، که راویان را در ج 104، ص 123 نقل می‌کند، و عبارت‌اند از: 1. علامه حلّی، 2. الحسن بن الدربی: جلیل‌القدر بود؛ 3. مسعود بن محمد بن ابی الفضل رازی: فقیهی صالح بود؛ 4. علی بن عبد الجلیل بیاضی رازی: متکلم ومتقی، 5. شرف‌الدین المنتجب بن الحسن بن علی الحسنی: فقیهی صالح بود؛ 6. سدیدالدین ابو الحسن علی بن الحسن: نمی توان دقیقا او را تشخیص داد، 7. عبد الرحمن بن احمد النیسابوری: شیخ اصحاب ری، حافظ، واعظ و فقیه بود؛ 8. ابو عبدالله الحسین بن علی: ظاهرا نیکوکار وثقه، 9. مسموسم (یا سموسم و یا سمرسم):دقیقا مشخص نیست، 10. ابی الفتح نورخان عبد الواحد اصفهانی: تقریبا مبهم است 11. عبد الواحد بن راشد الشیرازی: مبهم، 12. علی بن جهضم، ابو الحسن الحمدانی یا همدانی: تقریبا ناشناس و احتمال صوفی بودنش وجود دارد؛ 13. علی بن محمد بن سعید البصری: ناشناس 14. پدر شخص پیشین که او نیز چنان روشن نیست، 15. خلف بن عبد الله یا خلف بن عبید الله الصنعانی: ابن حجر می‌گوید: وی حدیث لیلة الرغائب را نقل کرده است که ابن جوزی، این روایت را جعلی و ابوموسی چنین روایتی را غریب دانسته است؛ 16. حمید طوسی: وی را حمید الطویل و حمید بن تیرویه نیز می‌نامند؛ برخی گفته‌اند وی ثقه است؛ چنانچه یحیی بن معین گفته وی ثقه است؛ و برخی دیگر می‌گویند وی تدلیس می‌کرد، 17. انس بن مالک: [که نامش را به خاطر سپرده اید] . یعنی وی این حدیث را از رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیده بود. سلسله سند را دیدید. نفر اول هم انس بن مالک بود. [تمام نشد. ادامه دارد] https://eitaa.com/javaherkalam110135
⬅️▫️لیله الرغائب: جعلی است یا حقیقی ؟" (قسمت چهارم/پایان) .....سلسله سند را دیدید. نفر اول هم انس بود. 🔹انس ابن مالک کی بود؟ از کودکی خادم پیامبر بود .از بیعت و یاری حضرت امیر مومنان علی علیه السلام سر باز زد. روزی در کوفه و در زمان خلافت ظاهری امیر مومنان، آن حضرت از جمعی از صحابه در باره حدیث غدیر مناشده کرد. یعنی با اصرار و تاکید وجدیت وقسم پرسید که آیا در غدیر خم شنیدید حدیث غدیر را یا نه؟ همین انس ابن مالک که کمتر از پنجاه سال عمر کرده بود خود را به فراموشی زد که یادم نیست، پیر شدم، و از این بهانه ها. خلاصه شهادت نداد و بهانه آورد. امیر مومنان علی علیه السلام او را نفرین کرد که اگر دروغ بگویی فورا گرفتار شوی و سریعا گرفتار شد. آری، به برص دچار شد. 🔹البته همه اینها را اگر کنار بگذاریم از این روایت نمی توان گذشت که در آن امام صادق _علیه السلام_ او را دروغپرداز در حدیث معرفی کرد. باری، درروایتی‌ منقول‌ از امام صادق‌ علیه‌السلام ، ⬅️⬅️ انس‌ یکی‌ از سه نفری‌ بود که‌ بر پیامبر صلی‌الله‌ علیه‌ و‌آله دروغ‌ می‌بست:‼️‼️‼️ «حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ الطَّالَقَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ ثَلَاثَةٌ كَانُوا يَكْذِبُونَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ أَبُو هُرَيْرَةَ وَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ وَ امْرَأَةٌ.» 👆📚 [ خصال صدوق، ج 1، ص 190] ⬅️آیا با این حال بپذیریم حدیث لیله الرغائب را؟ می گویم بگذریم از سنی بودن روایت، و بگذریم از اینکه اهل سنت، خودشان دیگر به آن عمل نمی کنند و سخت ضعیفش می دانند ، و بگذریم از اهمیت و ضرورت انحصار اخذ از اهل بیت و تسلیم امر آنها شدن ، و باز بگذریم از سکوت ائمه از چنین شبی بدین اهمیت، و بگذریم از پانزده نفر موجود در سلسله حدیث ، آری ... آری..اگر ازاهمیتی اینها بگذریم ، از سخن امام صادق علیه السلام درباره انس نمی توان گذشت و روایت لیله الرغائب را پذیرفت.... ⬅️ با همه اینها در یادداشتم به استحبابش اشاره کردم و دلیل اصولی را هم ذکر کردم یعنی "تسامح در ادله سنن" و "اخبار من بلغ" .. اکنون هم شاید بر اساس قاعده "رب کذوب قد یصدق" بشود تساهل کرد، و لذا نمی گویم نباید اعمال آن شب را بجای آورد، ولی گفتم و میگویم که اگر بناست آن را استحبابا و رجائا بپذیریم ⬅️ دستکم دعای کمیل و زیارت آل یاسین و عاشورا را بخوانیم ...✅✅✅ [والسلام. تمام شد] https://eitaa.com/javaherkalam110135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎کلام مولا المؤمنين صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فرمودند : 💠 اِحْذَرِ اَللَّئِيمَ إِذَا أَكْرَمْتَهُ وَ اَلرَّذْلَ اَلرَّذِيلَ إِذَا قَدَّمْتَهُ وَ اَلسَّفِلَةَ اَلسَّفِيلَ إِذَا رَفَعْتَه ✅ بپرهیز از پس از آن که او را داشتى، ✅ و از پس از آن که داشتى او را، ✅ و مرتبه پس از آن که بلند گردانیدى او را. 📜غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 561 💢@javaherkalam110135💢 ❻ مولا
أميرالمؤمنين_﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ ❺ حَجِیجُ الْقِیامَةِ 🔻گواه و شاهد و دلیل روز قیامت. حضرت فرمود: 👈«أَنَا شاهِدٌ لَکُمْ وَحَجِیجُ یوْمِ الْقِیامَةِ عَلَیکُمْ» 🔺«من اکنون گواه و روز قیامت بر شما خواهم بود». 📚نهج البلاغه، خطبه 176؛ 📜 غرر الحکم، حدیث 3762 🍃🍇🍃🍇🍃🍇🍃🍇 @javaherkalam110135
هدایت شده از 🚩جواهرالکلام 🚩
💎 مشهد، ریلی و هوایی 🚄 تور ریلی حرکت 30 دی و 1 بهمن هتل های: 📌سوئیت آپارتمان یاسر 3،600 📌هتل آپارتمان شهدا 3،800 📌هتل آوازه 4،600 تور هوایی🛫 30 دیماه اقامت : ۴ شب 📣 هتل آپارتمان شهدا 6،800 📣 هتل آوازه 7،400 هتل ها بسیار نزدیک به حرم مطهر رضوی همراه با ۳ وعده غذا ناهار و شام : منوی انتخابی 👈 جهت ثبت نام و رزرو با شماره 09121355741 سید جواهریان تماس یا از طریق نرم افزار های ایتا ، بله ، سروش ، روبیکا پیام بدهید با تشکر ⏪ لطفا این پیام را برای دوستان و آشنایان خود بفرستید تا در ثواب زیارت آنها شریک گردید ⏬ به کانال های جواهرالکلام بپیوندید جواهرالکلام ایتا @javaherkalam110135 روبیکا https://rubika.ir/javaherkalam110 سروش http://splus.ir/javaherkalam110135 بله https://ble.ir/javaherkalam110135 واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/KLuHiDzSWzKLCHKNxoX5f7
هدایت شده از 🚩جواهرالکلام 🚩
💎 عتبات عالیات، کاروان کربلا ویژه ماه رجب ، اعزام از اصفهان 👈 ثبت نام فوری زمینی و هوایی، کاروان درجه الف 👈 جهت ثبت نام و رزرو با شماره 09121355741 سید جواهریان تماس یا از طریق نرم افزار های ایتا ، بله ، سروش ، روبیکا پیام بدهید با تشکر ⏪ لطفا این پیام را برای دوستان و آشنایان خود بفرستید تا در ثواب زیارت آنها شریک گردید ⏬ به کانال های جواهرالکلام بپیوندید جواهرالکلام ایتا @javaherkalam110135 روبیکا https://rubika.ir/javaherkalam110 سروش http://splus.ir/javaherkalam110135 بله https://ble.ir/javaherkalam110135 واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/KLuHiDzSWzKLCHKNxoX5f7
هدایت شده از 🚩جواهرالکلام 🚩
﷽ 💎 کاروان کربلا درجه یک ویژه ماه شعبان خدمات کاروان بسیار عالی فرصت زمانی جهت ثبت نام کم 👈 تمام اقساط ...................................... ✈️حرکت هوایی: ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ هزینه 💰۱۷۰ دلار + ۹ میلیون تومان 🏬اقامت ۸ شب: ۴ شب کربلا _۳شب نجف اشرف_۱ شب سامرا و‌ کاظمین .............................. 🚌حرکت زمینی با اتوبوس VIP: هزینه : ۹ میلیون تومان 🏢اقامت:۸شب: ۴ شب کربلا_۳ شب نجف_یک شب سامرا و‌ کاظمین ........................... 👈 به صورت نقد و اقساط 👈اقساط ۲۴ ماهه بدون پیش قسط (( ۱۰ روز قبل از حرکت حتما باید اقدام نمایید )) ........................... 👈 جهت ثبت نام و رزرو با شماره 09121355741 سید جواهریان تماس یا از طریق نرم افزار های ایتا ، بله ، سروش ، روبیکا پیام بدهید با تشکر ⏪ لطفا این پیام را برای دوستان و آشنایان خود بفرستید تا در ثواب زیارت آنها شریک گردید ⏬ به کانال های جواهرالکلام بپیوندید جواهرالکلام ایتا @javaherkalam110135 روبیکا https://rubika.ir/javaherkalam110 سروش http://splus.ir/javaherkalam110135 بله https://ble.ir/javaherkalam110135 واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/KLuHiDzSWzKLCHKNxoX5f7
💎 توجه 👇 توجه 💎 کاربران عزیز کانال های جواهرالکلام توسط کادری مجرب و مورد اعتماد خدمات زیر ارائه میگردد 1⃣ اقامه نماز و روزه قضاء 2⃣ سفارش خواندن ختم قرآن 3⃣ اجرای مراسم ختم و هفت و چهلم و سال در شهر اصفهان توسط مداحان و قاریان خوب و مجرب در صورت تمایل به سفارش از طریق ایتا ، تلگرام ، بله، روبیکا میتوانید به شماره ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ پیام بدهید و یا با شماره ۰۹۱۳۸۳۰۲۰۴۵ تماس بگیرید مدیریت کانال های جواهرالکلام : سیدجواهریان
🕌 اللهم عجل لوَلِیِّكَ الفرج اَللّهُمَّ ٱلْعَن قَتَلَةَ أَهْلِبَیْتِ نَبِيِّکَ ترک گناه کنیم به احترام امام زمان علیه السلام 💎 محاسبات روز جمعه 💎 29 دی / جدی 1402 💎 7 رجب 1445 💎 19 ژانویه 2024 💢 همه را حساب میکند وقتی که می آید‼️ ✴️ قَالَ اَلْمُفَضَّلُ يَا مَوْلاَيَ مَنْ مَاتَ مِنْ شِيعَتِكُمْ وَ عَلَيْهِ دَيْنٌ لِإِخْوَانِهِ وَ لِأَضْدَادِهِ كَيْفَ يَكُونُ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَوَّلُ مَا يَبْتَدِئُ اَلْمَهْدِيُّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ... أَنَّ یُنادی فِي جَمِيعِ الْعَالِمُ الَّا مَنْ لَهُ عِنْدَ أَحَدٍ مِنْ شِيعَتِنَا دَيْنُ فَلْيَذْكُرْهُ حَتَّى يَرُدَّ الثومة والخردلة فَضْلًا عَنِ الْقَناطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ والاملاك فَيُوَفِّيَهُ إِيَّاهُ ✅💯 👤جناب از امام صادق پرسیدند: ای مولای من چه گونه هست حال شما که از دنیا میروند در حالیکه به گردن انها طلبی از دوست و دشمن هست⁉️ ✳️ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ در پاسخ مفضل فرمودند: 🔰اولین کاری که حضرت_مهدی «عجّل‌ الله‌ تعالی فرَجه الشریف» انجام می‌دهد، این است که در تمام عالم ندا سر می‌دهد: ای اهل هرکسی از شما که چیزی از شیعیان ما است پس طلبش را بگویید که به آن بدهم و لو طلبش به قدر یک دانه سیر و یا یک است.😍☑️ 👈و سنت های شده را برگرداند. و و و به او می پردازد. در آن زمان هر مقدار دِیْن بر گردن شیعیان باشد، آن حضرت تمام آن‌ها از خودش می‌پردازد. 📚 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📚 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار،ج۵۳ ص۳۴ 🤲 مۘــﮪــدۑْۧ ادرکنی @javaherkalam110135 🕋مناسبت های اسلامی و دینی. ⚫️ به حکم زور و اجبار طلب کردن امام رضا علیه السلام برای ولایت عهدی توسط مامون لعنت الله علیه " ۲۰۰ قمری". 🔰امروز روز مبارک و خوبی برای همه امور است خصوصا امور زیر شایسته است: 🔹مسافرت. 🔹آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. 🔹امور زراعی و کشاورزی. 🔹صید و شکار و دام گذاری. 🔹دیدار با قاضی و اقدامات قضایی. 🔹و آغاز نویسندگی و نگارش خوب است. ♻️ مناسب زایمان و نوزاد ستاره اقبالش سبک و خوش قدم است. 🔶سفر: مسافرت بعد از ظهر خوب است. ♻️مباشرت امروز: مباشرت پس از فضیلت نماز عصر استحبابی خاص دارد و فرزند حاصل دانشمندی معروف و شهرتش جهانی گردد. ان شاءالله. و برای سلامتی نیز مفید است. 🔰 احکام و اختیارات نجومی. امروز قمر در برج ثور و برای امور زیر مناسب است: 🔹خواستگاری عقد و ازدواج. 🔹مباشرت. 🔹خرید طلا و جواهرات‌. 🔹خرید املاک و مستغلات. 🔹ارسال اجناس به مشتری. 🔹جابجایی و نقل و انتقال. 🔹رفتن به تفریحات سالم. 🔹شراکت و امور مشارکتی. 🔹درختکاری. 🔹و افتتاح شغل نیک است. 🔹نگارش ادعیه و حرز و نماز و بستن حرز خوب است. ♻️مباشرت امشب: مباشرت برای سلامتی بدن مفید است. 🔶 اصلاح سر و صورت: طبق روایات، (سر و صورت)، باعث دولت باشد. 📛حجامت. خون دادن فصد و زالو انداختن... یا حجامت ، باعث مرگ ناگهانی می شود. 🔷 ناخن گرفتن. جمعه برای ، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد. 🔶 دوخت و دوز. جمعه برای بریدن و دوختن، روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود... 🕌 وقت استخاره. در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است. 🌌 تعبیر خواب... خواب و رویایی که امشب. (شبِ شنبه) دیده شود تعبیرش در ایه ی 8 سوره مبارکه "انفال" است. لیحق الحق و یبطل الباطل... و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که بین خواب بیننده و دیگری اختلافی پیش آید و دعوا را نزد قاضی یا حکم برند و معلوم شود حق با خواب بیننده است و چیزی همانند آن قیاس گردد... 🕌 ذکر روز جمعه.   اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 💎 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به الله تعالی فرجه الشریف . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد به امید پرورش نسل مهدوی زندگیتان مهدوی جواهرالکلام ایتا @javaherkalam110135 تلگرام https://t.me/javaherkalam110135 روبیکا https://rubika.ir/javaherkalam110 سروش http://splus.ir/javaherkalam110135 بله https://ble.ir/javaherkalam110135 واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/KLuHiDzSWzKLCHKNxoX5f7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله شیخ احمد سیوبیه رحمت الله علیه اگر اشکی ریختید برای فرج منتقم دعا کنید 😭😭😭😭😭😭 جواهرالکلام https://eitaa.com/javaherkalam110135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب از خدا دو حاجت مهم را بخواهید ظهور منتقم امام حسین علیه السلام و زیارت با معرفت امام حسین علیه السلام https://eitaa.com/javaherkalam110135
✍️ابوحمزه ثمالی گوید: از امام صادق ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ پیرامون این آیه: ‎﴿ وَ أَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ ﴾ «انعام/۱۵۳» سؤال کردم. حضرت فرمودند: خدا قسم آن [صراط مستقیم] (صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ ) است، به خدا سوگند و میزان، اوست.💯 🌀عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ،عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: قٰالَ هٰذٰا صِرٰاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ ،قَالَ:«هُوَ-وَ اللَّهِ-عَلِيٌّ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)،هُوَ-وَ اللَّهِ-اَلْمِيزَانُ وَ الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِيمُ». 📗البرهان في تفسير القرآن، ج‏۳، ص۳۶۷ # یا؏ــلے @javaherkalam110135
🕌 اللهم عجل لوَلِیِّكَ الفرج اَللّهُمَّ ٱلْعَن قَتَلَةَ أَهْلِبَیْتِ نَبِيِّکَ ترک گناه کنیم به احترام امام زمان علیه السلام 💎 محاسبات روز شنبه 💎 30 دی/ جدی 1402 💎 8 رجب 1445 💎 20 ژانویه 2024 💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ؛ 🔸«در بهشت غرفه هایی است که داخل آن از بیرون و بیرون آن از درون نمایان است و در آن افرادی از امّت من اسکان می یابند که سخن شایسته بر زبان می آورند و به اطعامِ طعام می پردازند و سلام را در میان مردم گسترش می دهند و همیشه روزه دارند و شب هنگام که همگان در خوابند، به نماز بر می خیزند.» 📚 نورالثقلین، ج 3 ص 263 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی. 🔰 امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر: 🔹داد و ستد و تجارت. 🔹میهمانی دادن. 🔹 شروع به انواع کسب و کارها. 🔹 و اقدامات قضایی خوب است. 💎 توجه 👇 توجه 💎 کاربران عزیز کانال های جواهرالکلام توسط کادری مجرب و مورد اعتماد خدمات زیر ارائه میگردد 1⃣ اقامه نماز و روزه قضاء 2⃣ سفارش خواندن ختم قرآن 3⃣ اجرای مراسم ختم و هفت و چهلم و سال در شهر اصفهان توسط مداحان و قاریان خوب و مجرب در صورت تمایل به سفارش از طریق ایتا ، تلگرام ، بله، روبیکا میتوانید به شماره ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ پیام بدهید و یا با شماره ۰۹۱۳۸۳۰۲۰۴۵ تماس بگیرید مدیریت کانال های جواهرالکلام : سیدجواهریان ⛔️مسافرت: مسافرت همراه صدقه باشد. ♻️ مناسب زایمان: نوزاد ولادتش خوب و عمر طولانی دارد. ♻️مباشرت امشب: مباشرت برای سلامتی جسم نیک است. 🔰 احکام و اختیارات نجومی. امروز قمر در برج ثور و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: 🔹جهت ثبت نام و رزرو برای زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس و اطلاع از نرخ تورهای تخفیف خورده (لحظه آخری) به کانال های جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ در ایتا ، بله، روبیکا و سروش تشریف بیاورید 🔹خواستگاری عقد و ازدواج. 🔹مباشرت. 🔹خرید طلا و جواهرات. 🔹خرید املاک و منزل. 🔹ارسال اجناس به مشتری. 🔹جابجایی و نقل و انتقالات. 🔹 رفتن به تفریحات سالم. 🔹شراکت و امور شراکتی. 🔹درختکاری. 🔹و افتتاح شغل و کار نیک است. 🔹امور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است. ⛔️  اصلاح سر و صورت. طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث بیماری می شود. ⛔️ حجامت: فصد زالو انداختن خون_دادن یا در این روز از ماه قمری، باعث درد سر می شود. 🌌 تعبیر خواب. خوابی که (شب یکشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 9 سوره مبارکه " توبه" است. اشتروا بایات الله ثمنا قلیلا... و مفهوم آن این است که دو نفر برای قطع معامله ای نزد خواب بیننده بیایند و از این قبیل امور قیاس شود. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. ⛔️ ناخن گرفتن. شنبه برای ، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 📛دوخت و دوز. شنبه برای بریدن و دوختن، روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود) 🕌 استخاره: وقت در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 🕌 ذکر روز شنبه ،یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد. 💎 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به (صلی الله علیه و آله). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. به امید پرورش نسل مهدوی زندگیتان مهدوی جواهرالکلام ایتا @javaherkalam110135 تلگرام https://t.me/javaherkalam110135 روبیکا https://rubika.ir/javaherkalam110 سروش http://splus.ir/javaherkalam110135 بله https://ble.ir/javaherkalam110135 واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/KLuHiDzSWzKLCHKNxoX5f7
✨﷽✨ 🔖 (7) 💎﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ بخشی از المعرفه بالنورانیه ✨ امیرالمؤمنین ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾در حدیث به نورانیت به جناب سلمان و ابوذرمی‌فرمایند✨ 🔰 ياسَلمان وَ يَا جُنْدَبٍ... قَالَ إِنَّهُ لَا يَسْتَكْمِلَ أَحَدُ الايمان حَتَّى يَعْرِفُنِي كُنْهَ مَعْرِفَتِي بالنورانية فاذا عَرِّفْنِي بِهَذِهِ الْمَعْرِفَةِ فَقَدْ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ للايمان وَ شَرَحَ صَدْرَهُ للاسلام وَ صَارَ عَارِفاً مُسْتَبْصِراً ، وَ مَنْ قَصَّرَ عَنْ مَعْرِفَةِ ذَلِكَ فَهُوَ شَاكُّ وَ مُرْتابُ ، ياسلمان وَ يَا جُنْدَبٍ قَالَا :لَبَّيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ، قَالَ مَعْرِفَتِي بالنورانية مَعْرِفَةِ اللَّهِ عزوجل ومعرفة اللَّهِ عزوجل مَعْرِفَتِي بالنورانية... ♻️ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فرمودند: ای سلمان و ای جندَب (ابوذر)، کس ایمان را به 👈حد کمال خویش نمی‌رساند تا آنکه مرا به عمق معرفتم بشناسد. ✅سپس آن گاه که مرا به این معرفت شناخت هر آینه خداوند او را با ایمان آزموده سینه‌اش را برای اسلام گشاده ساخته و عالمی روشن بین گردیده است. 💯و هر کس که از شناخت آن کوتاهی نمود و به آن نرسید کننده و تردیدگر است..ای سلمان و ابوذر!🔻 شناخت من با نورانیت، شناخت خدا است و شناخت خدا معرفت من است با نورانیت.🔺 👈 سپس مولا فرمودند : 🔰 الَّذِی حَمَلْتُ نُوحاً فِی السَّفِینَةِ بِأَمْرِ رَبِّی وَ الَّذِی أَخْرَجْتُ یُونُسَ مِنْ بَطْنِ الْحُوتِ بِإِذْنِ رَبِّی وَ الَّذِی جَاوَزْتُ بِمُوسَى بْنِ عِمْرَانَ الْبَحْرَ بِأَمْرِ رَبِّی وَ الَّذِی أَخْرَجْتُ إِبْرَاهِیمَ مِنَ النَّارِ بِإِذْنِ رَبِّی وَ الَّذِی أَجْرَیْتُ أَنْهَارَهَا وَ فَجَّرْتُ عُیُونَهَا وَ غَرَسْتُ أَشْجَارَهَا بِإِذْنِ رَبِّی وَ عَذَابُ یَوْمِ الظُّلَّةِ وَ الْمُنَادِی مِنْ مَکَانٍ قَرِیبٍ قَدْ سَمِعَهُ الثَّقَلَانِ الْجِنُّ وَ الْإِنْسُ وَ فَهِمَهُ قَوْم إِنِّی لَأَسْمَعُ کُلَّ قَوْمٍ الْجَبَّارِینَ وَ الْمُنَافِقِینَ بِلُغَاتِهِمْ وَ# أَنَا الْخَضِرُ عَالِمُ مُوسَى وَ مُعَلِّمُ سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ وَ أَنَا ذُو الْقَرْنَیْنِ وَ قُدْرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل... " 💢 همان کسی هستم که را به امر پروردگار در کشتی سوار کرد و همان کسی هستم که به امر پروردگار را از شکم ماهی بیرون آورد و همان کسی هستم که به امر پروردگار را از دریا عبور داد و همان کسی هستم که به اذن پروردگار را از آتش بیرون آورد و همان کسی هستم که به اذن پروردگار نهر ها را جاری ساخت و چشمه‌ها را شکافت و درختها را کاشت.💯 و عذاب روزِ سایبان آنکه از محل نزدیک ندا کرد که ثقلان(جن و انس) آنرا شنیدند و گروهی آن را فهمیدند. هر آینه من به هر گروهی از جباران و منافقان به زبان خودشان می‌شنوایانم. دانای و آموزگار سلیمان پسر داوود و منم و قدرت خدای عزوجل 💯💯 📚بحارالانوار جلد 26 صفحۀ 1 صفحه 5 # یا ؏ــلے @javaherkalam110135
💎کلام مولا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ ✅حدیث كردن عيب ♦️مولا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فرمودند: 🔻 مَن أبانَ لَكَ عَيبَكَ فَهُوَ وَدودُكَ. 🔺هر كس عيب تو را برايت آشكار كرد ، او دوست توست. 📗غرر الحكم : ح 8210 📙عيون الحكم والمواعظ : ص 444 ح 7786. 💢@javaherkalam110135💢 ❽ مولا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مطمئنم اینگونه حرم امام رضا علیه السلام را ندیدید جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ حس زیباتون را انتقال دهید https://eitaa.com/javaherkalam110135