eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
3هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 💕 وقتی او را می‌برید پیدا کنید ... « هزار مرتبه شستم دهان به عطر و گلاب هنوز نام تو بردن کمال بی ادبی است » صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 👈 یک دقیقه و سی و یک ثانیه برای دیدن این کلیپ وقت بذارید و لذت ببرید 👈 داستان بازی کودکانه ابی عبدالله علیه‌السلام ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 🌸 قمر بنی هاشم علیه السلام از مقربان درگاه خداوند متعال است و بلکه به مضمون روایت «انا مدینة العلم و علیٌّ بابها»، همان گونه که امیرمؤمنان علی علیه السلام باب نبوت است ، اباالفضل العباس علیه السلام باب ولایت است و هر که بخواهد به شهر ولایت علی علیه السلام و آل علی علیه السلام وارد شود ، باید از در دوستی اباالفضل علیه السلام درآید و بدون دوستی آن بزرگوار ، او را به دوستی و محبت آل محمد صلی الله علیه و آله راهی نیست .
﷽؛ ✅ فروش لایک و فالوور 📝 سؤال : فروش لایک و فالوور واقعی و یا ساختگی و دروغین(فیک) چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : اگر واقعی باشد ، در مواردی که مشتمل بر مفسده نباشد ، فی نفسه اشکال ندارد ، ولی اگر ساختگی و دروغین باشد ، جایز نیست . ✅ خمس فروش هدیه و ارث 📝 سؤال : زمینی داشتم که هدیۀ پدرم بود و پس از مدتی آن را فروختم ؛ آیا پولِ فروش زمین، خمس دارد ؟ 📖 جواب : اصل زمین هنگام اهدا ، خمس ندارد ولی ارزش افزودۀ آن ، اگر زمین را به قصد افزایش قیمت یا خرید و فروش نگهداشته است ، بنابر احتیاط واجب (پس از کسر مقدار تورم) ، جزء درآمد سال فروش است که اگر تا پایان سال خمسی باقی بماند ، خمس دارد ؛ در غیر این صورت ، ارزش افزوده نیز خمس ندارد . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
‍ ﷽؛ 🌸 عليه‏السلام سال خندق در مدينه متولد شد و قول اشهر اين است كه ولادت حضرت در سوم شعبان بوده است . 🍀 كنيه امام حسين عليه‏السلام « » است و القابشان زياد است كه لقب‏هاى زير از جمله آنهاست : شهيد سعيد ، سبط ثانى ، رشيد ، طيب ، وفى ، سيد ، زكى ، مبارك ، تابع لمرضاة الله و دليل على ذات الله ـ عزوجل ـ. ✍🏻 فضايل امام حسين عليه‏السلام بيشتر از آن است كه قابل بیان باشد؛ فقط بعضى از روايات عامه و خاصه را ذكر مى‏كنيم : 🌟 امام حسين عليه‏السلام شبيه‏ترين مردم به صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم بود ¹ و هميشه وقتى در مكان تاريكى مى‏نشست از سفيدى و نور پيشانى و گلويش پى به مكان او برده مى‏شد .² 💞 پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم فرمود : حسين از من و من از حسينم ، هركس حسين را دوست دارد خدا را دوست داشته است ، حسين سبطى از اسباط است .³ ۱. ذخائر العقبى، ص۱۲۸؛ مسنداحمد، ج۳، ص۲۶۱؛ صحيح بخارى، ج۴، ص۲۱۶. ۲. مناقب آل ابى طالب، ج۴، ص۷۵؛ شرح الاخبار ج۳ ص۱۱۲. ۳. مصادر خاصه : شرح الاخبار، ج۳، ص ۸۸ و ۱۱۲؛ الارشاد، ج۲، ص۱۲۷؛ العمده، ص۴۰۶؛ كامل الزيارات، ص۱۱۶. مصادر عامه : مسند احمد، ج۴، ص۱۷۲؛ سنن ابن ماجه، ج۱، ص۵۱. ، آیت الله العظمی وحید خراسانی ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
979_804_27.mp3
345.9K
﷽؛ 💎 صلوات بر امام سجاد ، حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام " اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعابِدِينَ الَّذِي اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ ، وَجَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِينَ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ ، اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ ، وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَيْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِياً مَهْدِيّاً . اللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ حَتَّىٰ تَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ (علیه السلام) السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ للهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِمْ وَ سَلَّمَ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ " اینکه تمام شهدا به مقام حضرت عباس غبطه می خورند یعنی ای کاش ما هم به این مقام راه داشتیم زیرا در وجود قمر بنی هاشم عشق پرودگار عالم طوری فرمانروایی می کرد که او را در بهترین عبادت قرار داد ".
﷽؛ (علیه السلام) فرمودند : " ، بصیرتی نافذ و ایمانی محکم داشت . او به همراه برادرش حسین (علیه السلام) جهاد کرد و به افتخار شهادت رسید ".
﷽؛ 🚨 بیماری امام سجاد(ع) یک مصلحت الهی آیا درست است که به امام سجاد(علیه السلام) امام بیمار گفته شود؟ امام چهارم تنها در كربلا مدت كوتاهى بيمار بوده است و پس از آن بهبود يافته و در حدود 35 سال از سلامت جسمى بر خوردار بوده است. بى شك بيمارى موقت آن حضرت در آن حادثه، عنايت خداوندى بوده است تا بدين وسيله از وظيفه جهاد معذور گردد. بيمارى ایشان، هرگز به معناى ضعف روحى و ناتوانى در برابر دشمن نبود. امام نه تنها در آن شرائط دشوار اسيرى، پناهگاه اسيران و آرام بخش دل هاى دردمند آنان بود، بلکه با دشمن با شجاعت برخورد مى كرد و سخنراني ها و مناظرات پر شور آن حضرت در كوفه و شام گواه اين معناست. متاسفانه بسیارى از مردم نا آگاه، از امام چهارم(علیه السلام) به عنوان امام بیمار یاد مى کنند و با ذکر این لقب، در ذهن آنان شخصى رنجور و ناتوان با چهره اى زرد و پژمرده و روحى افسرده تداعى مى شود در حالى که واقعیت غیر از این است، زیرا امام چهارم تنها در کربلا مدت کوتاهى بیمار بوده است و پس از آن بهبود یافته و در حدود 35 سال همچون سایر امامان از سلامت جسمى بر خوردار بوده است. بى شک بیمارى موقت آن حضرت در آن حادثه، عنایت خداوندى بوده است تا بدین وسیله از وظیفه جهادمعذور گردد(1) و وجود مقدسش از خطر کشتار مزدوران یزیدمحفوظ بماند و از این رهگذر، رشته امامت تداوم یابد. اگر حضرت بیمار نبود مى بایست در جهادبا یزیدیان شرکت کند و در این صورت همچون سایر فرزندان و یاران پدرش به شهادت مى رسید و نور هدایت خاموش مى شد. «سبط ابن الجوزى» مى نویسد: على بن الحسین چون بیمار بود کشته نشد.(2) «محمد بن سعد» مى نویسد: آن روز(عاشورا) که على بن الحسین همراه پدرش بود، بیست و سه یا بیست و چهار سال داشت و هر کس بگوید که او در آن زمان کوچک بوده و موى بر نیاورده بوده، بى اساس است؛ بلکه او آن روز بیمار بود و به همین جهت در جنگ شرکت نکرد.(3) «ابن سعد» همچنین گزارش مى دهد که: پس از کشته شدن حسین بن على، شمربه سوى على بن الحسین آمد و او بیمار بود و در بستر خوابیده بود. شمرگفت: این را بکشید. یکى از همراهان وى گفت: سبحان الله! آیا جوانى را که بیمار است و در جنگ هم شرکت نداشته بکشیم؟ در این هنگام «عمر بن سعد» در رسید و گفت: با این زنان و این بیمار کارى نداشته باشید.(4) «شیخ مفید» از«حمید بن مسلم»، یکى از سپاهیان یزید، چنین نقل مى کند: (روز عاشورا) به چادر على بن الحسین رسیدیم، او سخت بیمار و بر بسترى خوابیده بود. شمربا گروهى از پیادگان آمد، به او گفتند: آیا این بیمار را نمى کشى؟ من گفتم: سبحان الله! آیا کودکان را هم مى کشید؟!(5) این کودکى است و بیمارى او را از پا در خواهد آورد، و چندان از این سخنان گفتم تا آنان را از کشتن او باز داشتم. در این هنگام «عمر بن سعد» آمد. زنان به روى او فریاد زدند و گریستند. او به افراد خود گفت: هیچ کس از شما به خانه هاى این زنان داخل نشوید و متعرض این جوان نشوید.(6) چنانکه ملاحظه شد، بیمارى امام چهارم، مصلحتى الهى بود که موجب حفظ حیات آن حضرت گردید و هرگز به معناى ضعف روحى و عجز و ناتوانى او در برابر دشمن نبود. امام نه تنها در آن شرائط سخت و دشوار اسیرى، ملجا و پناهگاه اسیران و آرام بخش دل هاى دردمند آنان بود، بکله با دشمن با شجاعت و شهامت بر خورد مى کرد و سخنرانی ها و مناظرات پر شور آن حضرت در کوفه و شام گواه این معناست. چنانکه پس از انتقال اسیران به کوفه، به دنبال گفتگوى تندى که در مجلس عبید الله بن زیاد بین او و امام صورت گرفت، عبید الله خشمگین شد و دستور قتل حضرت را صادر کرد، اما امام فرمود:«مرا به کشتن تهدید مى کنى؟! آیا نمى دانى که کشته شدن، براى ما یک امر عادى بوده و شهادت براى ما کرامت و فضیلت است»؟(7)، (8) @Javanmardi_langarudi 👇👇👇
☝☝☝ 🍃 (1). مسعودى، اثبات الوصیه، ص 167 و ر. ك به: سبط ابن الجوزى، تذكره الخواص، نجف، المطبعه الحيدريه، 1383 ه. ق، ص 324. 🍃 (2). سبط ابن الجوزى، تذكره الخواص، نجف، المطبعه الحيدريه، 1383 ه. ق، ص 324.324 و ر.ك به: ابن العماد الحنبلى، شذرات الذهب فى اختيار من ذهب، الطبعه الأولى، بيروت، دارالكفر، ج 1، ص 105. 🍃 (3). الطبقات الكبرى، بيروت، دار صادر، ج 5، ص 221. 🍃 (4). الطبقات الكبرى، ص 212 و ر. ك به: ابن كثير، البدايه و النهايه، الطبعه الثانيه، بيروت، دار المعارف، 1977 م، ج 9، ص 104. 🍃 (5). احتمالاً حميد بن مسلم عمداً به منظور جلب ترحم آنان، حضرت را(كه لاغر و ضعيف گشته بود) كودك ناميده است و يا بعدها چنين كارى را به خود نسبت داده است تا نزد شيعيان قدرى از بار گناه خود بكاهد.اخطب خوارزمى، مقتل الحسين، تحقيق و تعليق: شيخ محمد سماوى، قم، مكتبه المفيد، ج 2، ص 43. 🍃 (6). الارشاد، قم، مكتبه بصيرتى، ص 242 و ر. ك به: محمد بن جرير الطبرى، تاريخ الأمم و الملوك، بيروت، دار القاموس الحديث، ج 6، ص 260(حوادث سال 61)؛ اخطب خوارزمى، مقتل الحسين، تحقيق و تعليق: شيخ محمد سماوى، قم، مكتبه المفيد، ج 2، ص 38. 🍃 (7). اخطب خوارزمى، مقتل الحسين، تحقيق و تعليق: شيخ محمد سماوى، قم، مكتبه المفيد، ج 2، ص 43. 🍃 (8). گردآوري از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390هـ.ش، ص 238. @Javanmardi_langarudi