eitaa logo
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
1.8هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
106 فایل
⚠️دشمن هر نوع تفکر لیبرالی و نئولیبرالی خادم کانال: @jebhetse_1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷اینجا سامرا، 1401 ⚜تصاویر حضور پرشور زوار در شهر سامرا را همراه با صدای حاج قاسم و آرزویش درباره این شهر می بینید. @jebhetse
📞یک صحبت کوتاه با بعضی از دوستان انقلابی که گاه بیگاه اشکال می کنند که طرح حذف ارز ترجیحی یا طرح اخیر بانکداری مجلس، ربطی به لیبرالیسم ندارد! 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📝برادر عزیز انقلابی من! برای اینکه حکمی بر یک موضوعی برود، ابتدا موضوع باید به درستی تصور شود، پیشنهاد می کنم ابتدا بروید گزاره های اصلی اقتصاد لیبرالیسم‌ را ببینید و بعد حکم کنید که این آن نیست! خیلی از این اشکالات و دفاع های نا به جا، بخاطر اطمینان بیش از حد به طرف مقابل و عدم آگاهی کامل از موضوع و محمول در بحث هست. ⚠️قبلا هم یک درخواست داشتم که سیاست تعدیلی را که چندین بار، مورد مذمت حضرت آقا قرار گرفته هست، یک‌بار تحقیق کنید و ببینید اصلا چی هست! @jebhetse
⚠️هشدار!! 🚫🚫⛔️⛔️اگر مسلمان هستید این مطالب را در دفاع از ربا نخوانید!! متن زیر از هفته نامه تجارت فردا: https://www.tejaratefarda.com/fa/tiny/news-42139 اگر قرار باشد مسائلی را که بانک‌های خصوصی‌شده در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو شده‌اند، بررسی کنیم، به چند عامل عمده می‌رسیم. ابتدا مساله قانون است. قانون بانکداری بدون ربا در ایران یک قانون من‌درآوردی بوده که با اصول بانکداری متعارف در دنیا چندان هماهنگی ندارد. قانون بانکداری بدون ربا در ایران بانک را به یک موسسه سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. موسسه‌ای که ملزم است عملیات بانکی را تحت عناوینی مانند مضاربه،‌ مشارکت مدنی، مشارکت حقوقی خرید سلف و حتی جعاله، مزارعه و مساقات انجام دهد. اقداماتی که از اساس با وظایف بانک‌های تجاری همخوانی ندارد. به نظر من منشأ مشکلات همین‌جاست. چرا که وظیفه بانک این است که طبق بانکداری متعارف دنیا منابع را از سپرده‌گذاران جمع‌آوری کرده و در اختیار تسهیلات‌گیرندگان قرار دهد. این همان شیوه‌ای است که در بانکداری متعارف دنیا اعمال می‌شود. مشکلی دیگر که در نظام بانکی کشور وجود دارد، این است که عملاً طبق همین مقررات به اصطلاح بانکداری بدون ربا مجوز صدور مدارک و مستندات صوری زیادی داده شده است. بسیاری از پیش‌فاکتورهای استفاده‌شده در نظام بانکی صوری بوده و همین مساله مشکلات زیادی را ایجاد کرده و قبح تقلب را کمرنک ‌کرده است. نکته دیگر درباره قانون بانکداری بدون ربا این است که با تصویب این قانون، منابع حساب‌های جاری و حساب‌های پس‌انداز و قرض‌الحسنه جزو منابع بانک قلمداد شده و مانند منابع سپرده‌گذاری قلمداد شد و منافع آن مستقیماً به‌عنوان منابع تامین سود برای صاحبان سرمایه بانک در نظر گرفته شد. از آنجا که منابع جاری و قرض‌الحسنه معمولاً بدون بهره هستند بنابراین وقتی چنین مقرراتی وضع می‌شود عملاً به نوعی رانت برای سهامداران بانک محسوب می‌شود. متاسفانه قانون بانکداری بدون ربا را افرادی تهیه کردند که بیشتر اهل تئوری بودند و سروکاری با بانک نداشتند ولی با این حال قانونی نوشتند که بعدها شهامتی برای تغییر آن وجود نداشت. مساله دیگری که همواره برای نظام بانکی کشور مشکل ایجاد کرده این است که بانک مرکزی نرخ بهره تسهیلات و نرخ بهره سپرده‌ها را تعیین می‌کند، در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین نیست. تعیین این دو نرخ وظیفه بانک مرکزی نیست. بانک مرکزی فقط باید نرخ بهره بین‌بانکی را از طریق مکانیسم‌هایی که در دست دارد و سیاست‌های بازار باز تعیین کند. بانک‌های دیگر هم بر اساس مصلحت خودشان نرخ‌های خود را تعیین می‌کنند. متاسفانه در ایران ابتکار عمل از بانک‌ها گرفته شده و در واقع مدیریت در بانک‌ها نقش قابل ملاحظه‌ای در عملکرد بانک ندارد. ⭕️متوجه شدید چی شد؟ کل مشکلات کشور را به قانون «من درآوردی بانکداری بدون ربا» ربط داد... در جمهوری اسلامی... بگذریم... ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
ملکه، روباه پیر، به درک واصل شد. به تمام آزادی خواهان جهان تبریک عرض می کنم.
میخواید رسانه های عاشق غرب رو بشناسید، تیتر روزنامه ها رو در روز های آتی، دقت بفرمایید😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️آنها خواسته‌اند به ملّت ایران سیلی بزنند، [ولی] ملّت ایران به آنها سیلی زده؛ آنها خواسته‌اند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، [امّا] یکی یکی در حسرت این آرزو به  رفتند. @jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرهنگ اربعین بمانند اژدهای عصای موسی، نابود کننده کید مکاران آخرالزمانی و رسوا کننده دروغ و سِحر وهمی سبک زندگی غربی‌ست 🏴 @jebhetse
بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي يَا آلَ الْمُصْطَفَي إِنَّا لاَ نَمْلِكُ إلاَّ أَنْ نَطُوفَ حَوْلَ مَشَاهِدِكُمْ وَ نُعَزِّيَ فِيهَا أَرْوَاحَكُمْ عَلَي هَذِهِ الْمَصَائِبِ الْعَظِيمَهِ الْحَالَّهِ بِفِنَائِكُمْ وَالرَّزَايَا اَلْجَلِيلَهِ النَّازِلَهِ بِسَاحَتِكُمُ زندگی بدون طواف شما، زندگی نیست، ای تنها دلیل و امید زندگی من🖤 @jebhetse
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر دوربین مداربسته پلیس از لحظه ایست قلبی مهسا امینی 🔹اطلاعیه پلیس تهران بزرگ درباره مهسا امینی: در همان ساعات اولیه حادثه بلافاصله رسیدگی در دستور کار قرار گرفت. 🔹مهسا امینی ۲۲ شهریور به همراه تعدادی از افراد به‎‌دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران امنیت اخلاقی برای گرفتن تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که او در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش می‌شود. 🔹بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل می‌شود که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد. 🔹بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال او به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است. @Farsna
هدایت شده از اندیشکده قصد
*استقلال بانک مرکزی نسخه معیوب مکتب شیکاگو برای اقتصاد ایران!* 🔅دكتر عبدالمجيد شيخي، استاد اقتصاد دانشگاه در یادداشتی برای «نود اقتصادی» نوشت: روزنامه طرفدار اقتصاد سرمایه‌داری یعنی «دنیای اقتصاد»، در شماره ۵۵۴۴ خود در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سرمقاله‌ای با عنوان "خطای اقتصادی در حال وقوع" با قلم آقای دکتر سید علی مدنی‌زاده، مجدداً مجلس ترحیمی مشترکاً بر یک نمونه جنازه گندیده الگوی اقتصاد نئولیبرالیستی مکتب شیکاگو یعنی "مقوله منسوخ شده علمی و عملی استقلال بانک مرکزی" برگزار کرده است. در این زمینه چند نکته قابل تامل وجود دارد: 🔅نکته اول: اقتصاد سرمایه داری با بیش ۲۴۰ بحران و بخصوص بحران سال ۲۰۰۸ نشان داد که به بن بست رسیده و جای تعجب است که تعلیم دیدگان مکتب اقتصاد سرمایه‌داری همچنان با قالب‌های منجمد آموزشی ارث رسیده از شیکاگو هنوز کاسه داغتر از آش هستند. 🔅نکته دوم: نویسنده در پاراگراف فوق‌الذکر ایراد مظروف را به ظرف و ایراد آمر و فاعل (دولت‌ها) را به مامور و فعل و مفعول نسبت می‌دهد. اگر دولت‌ها کار اشتباه می‌کنند چه ربطی به استقلال و عدم استقلال بانک مرکزی دارد؟! چه تضميني دارند كه بانك مركزي خصوصي بعداً اين كارهاي غلط را انحام ندهد؟ اگر افعالي مثل خط اعتباری یا اضافه‌برداشت در اختیار بانک‌ها یا خريدن به اجبار اوراق دولتی در نرخ‌های پایین افعالي قبيحند، چرا در طرح ناقص و منحرف بانكداري اينان اين ها ممنوع نشده است؟  یا مگر قرار است بانک مرکزی تافته جدا بافته باشد که در اینصورت به دلایل ذیل پیشنهاد نویسنده نه باعقل، نه با علم،نه با حقوق و نه با عرف مقبول جور در نمی آید!! 🔅نکته سوم: دنیای علم متعارف دارد داد هماهنگی سیاستهای مالی و پولی می زند، اگر بانک مرکزی مستقل از دولت باشد پس وزارت اقتصاد هم باید مستقل شود در اینصورت دولت چه کاره اقتصاد خواهد بود؟ از نظر علم حقوق مجوز تاسیس بانک یک حق عمومی است. خصوصی کردن بانک ها، خصوصی کردن حقوق عمومی است که بر خلاف علم حقوق و قوانین مدنی است. در اقتصاد اسلامی پول هویتی ندارد. پول سایه سار پیکر، یعنی تولید حقیقی است. استقلال بازار پولی و بالتبع بانک مرکزی ضد اقتصاد اسلامی و غیر عقلانی است. 🖇 ادامه یادداشت را در سایت « نود اقتصادی» بخوانید 👇👇 🖇 https://b2n.ir/g52611 🆔 @QasdWay
23.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تجمع و خیزش اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به طرح بانکداری اسلامی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است... 🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور 🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه @jebhetse
به کوری چشم دشمنان، سرت سلامت آقا جان🌷❤️
〽️زرد رنگی در اعتبارسنجی ✍🏻سید محمد کریمی یکی از معضلات فکری بخشی از جامعه، اعتبارسنجی زرد رنگی داده های دریافتی اش می باشد. هر گزاره ای قبل از اینکه تحلیلی بر آن صورت بگیرد، ابتدا باید اعتبارسنجی شود. اعتبارسنجی زرد رنگ، به اعتبارسنجی گفته می شود که فرد بدون توجه به اسناد محکم و صرفا براساس نقل های دیگران که خود آن ها نیز براساس حدس و گمان می باشند، صحت و سقم گزاره ای را بررسی می کند. منطقا نتیجه ای که گرفته می شود چیزی به جز ظن و گمان نمی باشد. اما آیا براساس این ظن می توان حکمی کرد؟ پاسخ بسیار ساده است؛ عقل حکم می کند که تا انسان به گزاره ای علم معتبر پیدا نکرده است، براساس آن حکمی نکند. امروزه بخشی از جامعه و متاسفانه بخشی از جامعه نخبگانی، صرفا باتوجه به کثرت یک‌ خبر و بدون توجه به اعتبارسنجی صحیح منشا آن خبر و بررسی سند محکم برای اثبات آن، حکم و قضاوت می کنند. با توجه به گسترش فضای مجازی، جامعه نیاز مُبرَم به علم معرفت شناسی و آشنایی با میزان اعتبار هر سنخ از گزاره ها دارد. @jebhetse