🌷دغدغه مندان و دلسوزان انقلابی
انشالله فردا در تجمع فیضیه قم
حضور پیدا کنید.
#حضور_حداکثری
@jebhetse
🔴پلن جدید حیازدایی به بهانه فوتبال:
⏪بعد از ورود زنان به ورزشگاه حالا از درخواست جدید دیگر فیفا رونمایی شد:"فیفا با ارسال نامه به فدراسیون خواستار قضاوت داوران زن برای بازی مردان شده است"
🔹رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تایید کرد فیفا در نامهای، فدراسیون فوتبال را ملزم به استفاده از داوران زن در مسابقات مردان کرده است.
🔹جالبش اینجاست که رئیس کمیته داوران ایران به راحتی با این درخواست کنار آمده و دنبال راهکار برای آن میباشد .افشاریان گفته: باید راهکاری پیدا کنیم که خانمهای داور ما در ردههای پایینتری در رده نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.
⏪لابد بعدیشم مسابقه مختلط زنان و مردان و بعدش هم استفاده از پرچم همجنسبازیه ....
وقتی برای بدست آوردن رضایت سازمان های بین المللی تحت سلطه غرب یکی یکی از مواضع و هنجارهای دینی و اخلاقی عقب نشینی کنیم باید منتظر درخواست های وقیحانه آنها در مسائل دیگر باشیم . سازمانهای ورزشی یکی از سیاسی ترین ابزار های غرب برای توسعه سلطه سیاسی و فرهنگی آنهاست.
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
⚠️دوستان مصلحت سنج، میشه مصلحت این رو توضیح بدید؟! این هملابد مصلحت داره؟! هی کوتاه بیایم تا کم کم آنچه بخوان بکنند!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا رضی (پژوهشگر حوزوی و دکترای اقتصاد)
⚜تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از "طرح بانکداری مجلس"
⚠️مهم ترین انتقاد به این قانون مجلس، این است که فرصت طلایی تحول در گام دوم انفلاب را از ما میگیرد و شرایط جولان و تاخت و تاز بانک های خصوصی را بر بدن های مردم ما، به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال دیگر، با این نعل های تازه اش، ادامه خواهد داد.
⛔️قانونی که در مجلس در حال تصویب هست، محصول تنگاتنگ جامعه لیبرال دانشگاهی ایران، بچه های شیکاگو و متاسفانه برخی از هم لباس های ماست!
⚠️در این میدان از لیبرال ها گله ای نیست! اما از بعضی از دوستان روحانی ای که امروز سردمدار این قانون هستند، توقع داریم، گله داریم.
〽️چون بحث مصالح مسلمین هست، اجازه بدهید بی تعارف عرض بکنم! اینجا کسانی که دارند کوتاهی می کنند، نمی توانند جواب خداوند را بدهند. با اجازه شما نام ببرم از حجت الاسلام بحرینی، نماینده محترم مجلس که علمدار تصویب این قانون به مدت ۸ و ۹ سال در کشور با تمام توان ایشان هستند! با همکاری نزدیک جامعه لیبرال دانشگاهی کشور!
‼️سرور عزیز! امروز کسانی برای شما کف می زنند که من چند تایشان را نام میبرم؛ سند ننگین مربوط به طرح ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد، بچه های شیکاگو، مکتب مقداری پول متعلق به میلتون فریدمن، جامعه لیبرال ها، بدنه بانکی کشور، و در مقابل چه کسانی نگران هستند؟! اساتید معظم اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه که به مراتب اقتصاد را هم و نه فقط فقه را، از لیبرال ها، بهتر و دقیق تر می فهمند.
⛔️امروز تکلیف جامعه حوزوی ماست که فریاد بزند!
@jebhetse
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قنبرزاده، عضو شورای فقهی مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه
⚜️در تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از"طرح بانکداری مجلس"
⚠️تشکیل تیمی از اساتید سرشناس اقتصاد اسلامی به دستور آیت الله اعرافی در تابستان سال گذشته
〽️ارائه پیشنهادات اثباتی برای اشکالات سیستم بانکی و مدل های جایگزین
⛔️آسیب شناسی ۷ مشکل اساسی سیستم بانکی و ارائه راه حل های قانونی به صورت ریز به ریز ماده قانونی و خط قرمز بودن این ۷ مشکل برای نظام اقتصادی کشور
‼️از این هفت خط قرمز، سه خط قرمز که دانه درشت ترین هایش بودند، در این قانون حل نشده است!
⚠️مساله خلق پول یکی از مسائل حل نشده؛ بانک حساب هرکسی را بخواهد شارژ می کند!!! چرا نقدینگی به دست تولیدکنندگان نرسد ولی یک سری موسسات مالی اجازه داشته باشند هر مقدار نقدینگی ایجاد کنند؟!
❌مساله بنگاه داری بانک ها یکی دیگر از مسائل حل نشده؛ لزوم ممنوعیت بنگاه داری بانک ها و عدم شفافیت این قانون در محدوده عرصه سرمایه گذاری بانک ها برای سودآوری شخصی خودشان
‼️این قانون که هیچ! پدر جدّ این قانون هم باشد، بانک ها در این چهل سال یادگرفتند چطور دور بزنند! قانون باید شفاف باشد!
⛔️در بدترین شرایط رکورد، تنها بنگاه هایی که هیچوقت رکورد برایشان معنا ندارد، موسسات اعتباری بانک ها هستند!!!
⚠️حیل ربوی مساله حل نشده دیگر؛ حتی براساس مبنای کسانی که حیل ربوی را در فقه فردی قبول دارند و نظر حرام بودن حیل ربوی مرحوم امام را کنار بگذاریم، کدام فقیهی قائل است که قانونی بنویسید که تمام زندگی مردم براساس حیل ربوی اداره شود؟!
@jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📞یک صحبت کوتاه با بعضی از دوستان انقلابی که گاه بیگاه اشکال می کنند که طرح حذف ارز ترجیحی یا طرح اخیر بانکداری مجلس، ربطی به لیبرالیسم ندارد!
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
📝برادر عزیز انقلابی من! برای اینکه حکمی بر یک موضوعی برود، ابتدا موضوع باید به درستی تصور شود، پیشنهاد می کنم ابتدا بروید گزاره های اصلی اقتصاد لیبرالیسم را ببینید و بعد حکم کنید که این آن نیست!
خیلی از این اشکالات و دفاع های نا به جا، بخاطر اطمینان بیش از حد به طرف مقابل و عدم آگاهی کامل از موضوع و محمول در بحث هست.
⚠️قبلا هم یک درخواست داشتم که سیاست تعدیلی را که چندین بار، مورد مذمت حضرت آقا قرار گرفته هست، یکبار تحقیق کنید و ببینید اصلا چی هست!
#دل_نوشته
@jebhetse
⚠️هشدار!!
🚫🚫⛔️⛔️اگر مسلمان هستید این مطالب را در دفاع از ربا نخوانید!!
متن زیر از هفته نامه تجارت فردا:
https://www.tejaratefarda.com/fa/tiny/news-42139
اگر قرار باشد مسائلی را که بانکهای خصوصیشده در سالهای اخیر با آن روبهرو شدهاند، بررسی کنیم، به چند عامل عمده میرسیم. ابتدا مساله قانون است. قانون بانکداری بدون ربا در ایران یک قانون مندرآوردی بوده که با اصول بانکداری متعارف در دنیا چندان هماهنگی ندارد. قانون بانکداری بدون ربا در ایران بانک را به یک موسسه سرمایهگذاری تبدیل کرده است. موسسهای که ملزم است عملیات بانکی را تحت عناوینی مانند مضاربه، مشارکت مدنی، مشارکت حقوقی خرید سلف و حتی جعاله، مزارعه و مساقات انجام دهد. اقداماتی که از اساس با وظایف بانکهای تجاری همخوانی ندارد. به نظر من منشأ مشکلات همینجاست. چرا که وظیفه بانک این است که طبق بانکداری متعارف دنیا منابع را از سپردهگذاران جمعآوری کرده و در اختیار تسهیلاتگیرندگان قرار دهد. این همان شیوهای است که در بانکداری متعارف دنیا اعمال میشود.
مشکلی دیگر که در نظام بانکی کشور وجود دارد، این است که عملاً طبق همین مقررات به اصطلاح بانکداری بدون ربا مجوز صدور مدارک و مستندات صوری زیادی داده شده است. بسیاری از پیشفاکتورهای استفادهشده در نظام بانکی صوری بوده و همین مساله مشکلات زیادی را ایجاد کرده و قبح تقلب را کمرنک کرده است. نکته دیگر درباره قانون بانکداری بدون ربا این است که با تصویب این قانون، منابع حسابهای جاری و حسابهای پسانداز و قرضالحسنه جزو منابع بانک قلمداد شده و مانند منابع سپردهگذاری قلمداد شد و منافع آن مستقیماً بهعنوان منابع تامین سود برای صاحبان سرمایه بانک در نظر گرفته شد. از آنجا که منابع جاری و قرضالحسنه معمولاً بدون بهره هستند بنابراین وقتی چنین مقرراتی وضع میشود عملاً به نوعی رانت برای سهامداران بانک محسوب میشود. متاسفانه قانون بانکداری بدون ربا را افرادی تهیه کردند که بیشتر اهل تئوری بودند و سروکاری با بانک نداشتند ولی با این حال قانونی نوشتند که بعدها شهامتی برای تغییر آن وجود نداشت. مساله دیگری که همواره برای نظام بانکی کشور مشکل ایجاد کرده این است که بانک مرکزی نرخ بهره تسهیلات و نرخ بهره سپردهها را تعیین میکند، در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین نیست. تعیین این دو نرخ وظیفه بانک مرکزی نیست. بانک مرکزی فقط باید نرخ بهره بینبانکی را از طریق مکانیسمهایی که در دست دارد و سیاستهای بازار باز تعیین کند. بانکهای دیگر هم بر اساس مصلحت خودشان نرخهای خود را تعیین میکنند. متاسفانه در ایران ابتکار عمل از بانکها گرفته شده و در واقع مدیریت در بانکها نقش قابل ملاحظهای در عملکرد بانک ندارد.
⭕️متوجه شدید چی شد؟
کل مشکلات کشور را به قانون «من درآوردی بانکداری بدون ربا» ربط داد...
در جمهوری اسلامی...
بگذریم...
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
ملکه، روباه پیر، به درک واصل شد.
به تمام آزادی خواهان جهان تبریک عرض می کنم.
میخواید رسانه های عاشق غرب رو بشناسید، تیتر روزنامه ها رو در روز های آتی، دقت بفرمایید😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️آنها خواستهاند به ملّت ایران سیلی بزنند، [ولی] ملّت ایران به آنها سیلی زده؛ آنها خواستهاند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، [امّا] یکی یکی در حسرت این آرزو به #گور رفتند.
#ملکه_انگلیس
#ملکه_الیزابت
@jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرهنگ اربعین بمانند اژدهای عصای موسی، نابود کننده کید مکاران آخرالزمانی و رسوا کننده دروغ و سِحر وهمی سبک زندگی غربیست
🏴 #استوری #استاد_عابدینی
@jebhetse
بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي يَا آلَ الْمُصْطَفَي إِنَّا لاَ نَمْلِكُ إلاَّ أَنْ نَطُوفَ حَوْلَ مَشَاهِدِكُمْ وَ نُعَزِّيَ فِيهَا أَرْوَاحَكُمْ عَلَي هَذِهِ الْمَصَائِبِ الْعَظِيمَهِ الْحَالَّهِ بِفِنَائِكُمْ وَالرَّزَايَا اَلْجَلِيلَهِ النَّازِلَهِ بِسَاحَتِكُمُ
زندگی بدون طواف شما، زندگی نیست، ای تنها دلیل و امید زندگی من🖤
@jebhetse