eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
615 دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هر کی میتونه این کتاب رو بخونه. وضعیت ، منطقه، ، ، و.. . را خوب توضیح داده، مدت ها قبل از جنگ از شکل گیری سخن گفته است و ضرورت تجدید نظر در بازی گری امریکا در منطقه را متذکر شده است. https://virasty.com/Alef_Ba/1691200044340060328
📣رمز توفیق : ضرورت هم افزایی معطوف به تحقق اهداف اسب هایی که درشکه باری را از گردنه بالا می‌برند معمولا وقتی به آنها فشار می آید گردن یکدیگر را گاز می گیرند. در یک مجموعه اداری یا تشکل سیاسی و اجتماعی گاه امور به سختی پیش میرود و نیل به موفقیت با سختی انجام می شود. اینجاست که برخی افراد بر اثر فشار کاری و خستگی ناشی از آن، به جای تمرکز و هم افزایی بیشتر، به گازگیری رو می کنند و با تخریب، مچ گیری و متهم کردن دوستان و‌همکاران به ترک فعل گردن همدیگر را گاز می گیرند. در حرکت های جمعی و تشکیلاتی و سازمانی، برای کسب توفیق، باید به لوازم توفیق پایبند بود و اهداف و ماموریت ها را گم نکرد و از هم افزایی و تشریک مساعی غافل نشد. امام رضا علیه السلام درباره لوازم کسب توفیق میفرمایند: سَبعَةُ أشياءَ بِغَيرِ سَبعةِ أشياءَ مِن الاسْتِهْزاءِ : مَنِ اسْتَغْفَرَ بلِسانِهِ و لَم يَنْدَمْ بقَلبِهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ، و مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَنِ اسْتَحْزَمَ و لَم يَحْذَرْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ، و مَن سألَ اللّه َ الجَنّةَ و لَم يَصْبِرْ على الشَّدائدِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَن تَعَوّذَ باللّه ِ مِن النّارِ و لَم يَتْرُكْ شَهَواتِ الدُّنيا فقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَن ذَكَرَ اللّه َ و لَم يَسْتَبِقْ إلى لِقائهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ . 📚[بحار الأنوار : 78/356/11 .] هفت چيز است كه بدون هفت چيز ديگر مسخره آميز است: كسى كه به زبان خود استغفار كند اما در دلش [از گناه ]پشيمان نباشد خودش را مسخره كرده است، كسى كه از خدا بهشت بخواهد امّا در برابر سختيها شكيبا نباشد خود را به سخره گرفته است ، كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است، كسى كه جوياى دورانديشى باشد امّا احتياط نورزد خودش را ريشخند كرده است، كسى كه از آتش دوزخ به خدا پناه برد امّا خواهشهاى دنيايى را رها نكند خود را به باد تمسخر گرفته است و كسى كه خدا را ياد كند ولى براى ديدار او نشتابد خود را ريشخند كرده است. 📣توفیق عبارت است از تهیه اسباب. برای پرهیز از از استهزای خود، به فرمایش امام رضا علیه السلام عمل کنیم و لوازم توفیق که عبارت از تهیه اسباب است توجه کنیم. مهتری گر بکام شیر در است/ شو خطر کن ز کام شیر بجوی یقینا باید نظام واره ای و همه جانبه فکر و عمل کرد و از نگاه های جزیره‌ای پرهیز نمود. البته در هر مقطع و متناسب با شرایط پیش رو، بر کار اصلی و اولویت دار باید تمرکز داشت. این رمز توفیق است.
هدایت شده از تاملات حقوقی
📚هزار اختیار، وظیفه و نمایندگی دادستان – با تجدیدنظر و اضافات ✍ دکتر حسین ذبحی ناشر: مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه تعداد صفحه: 935
« دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط ، فرهنگ فساد وفحشا ، سعی میکند ، جوانهای ما را از ما بگیرد ، کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی میکند ، یک تهاجم فرهنگی ، بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی »، یک «غارت فرهنگی » ویک «قتل عام فرهنگی» ست. امروز دشمن این کار را دارد با ما می کند . چه کسی میتواند از این فضیلتها دفاع کند ؟ آن جوان مومنی که دل به دنیا نبسته ، دل به منافع شخصی نبسته است . می تواند بایستد واز فضیلتها دفاع کند. کسی که خودش آلوده وگرفتار است که نمی تواند از فضیلتها دفاع کند ! این جوان با اخلاص ، می تواند دفاع کند . این جوان ، از انقلاب ، از اسلام ، از فضائل و ارزشهای اسلامی می تواند دفاع کند. لذا چندی پیش گفتم :« همه امر به معروف ونهی ازمنکر کنند» الان هم عرض می کنم ، نهی از منکر کنید ، این ، واجب است این مسئولیت شرعی شماست امروزمسئولیت انقلابی شما هم هست . البته جوان حزب الهی هم باید باهوش باشد ، باید چشمهایش را باز کند و نگذارد کسی در صفوف اورخنه کند و به نام امر به معروف ونهی ازمنکر ، فساد ایجاد نماید که چهره حزب الله را خراب کند . باید مواظب باشید، این به عهده خودتان است، من یقین دارم - و تجربه های این چند سال هم نشان داده – تا نیروهای مومن وجزب الهی برای انجام کاری به میدان می آیند، یک عده عناصر بدلی ودروغین با نام اینها ، درگوشه ای فسادی ایجاد می کنند ، تا ذهن مسئولین را نسبت به نیروهای مومن و حزب الهی ومردمی چرکین کنند . مواظب باشید ، مسئله امر به معروف ونهی ازمنکر ، مثل مسئله نماز است ، یاد گرفتنی است باید بروید ویاد بگیرید . مسئله دارد که کجا و چگونه باید امر به معروف ونهی از منکر کرد .»
🔴 ، زمینه سازی امر به معروف  گفتیم که امر به معروف و نهی از منکر ، این واجب الهی را بر پا بدارید و در بین جوانان در سراسر کشور ، شور و غوغایی بوجود آمد ، پس پیداست این جوانان متمایل به امر به معروف و نهی از منکر هستند، بنابراین وظیفه ما ، و است که راه و زمینه را برای اجرای این هموار و فراهم کنیم.» ❇️مقام معظم رهبری در دیدار قشرهای مختلف جامعه در ۲۹ مهر ۱۳۷۱ ✅باید توجه داشته باشیم که همین نکته را قرآن از زبان حضرت لقمان به فرزندش فرمود: يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ﴿سوره لقمان/۱۷)﴾ «ای فرزند عزیزم! نماز را برپا دار و به كار معروف و پسنديده وادار و از كار منکر و ناپسند باز دار و بر آنچه بتو می‌رسد، استقامت و پایداری داشته باش. 🔴شرع اسلام، اصل هشتم قانون اساسی و دستور امامین انقلاب اسلامی به وضوح بر انجام و برپایی و تحقق وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر دلالت دارد. ⭕️هیچ مقام و نهادی صلاحیت ندارد با وضع قانون و مقررات برای انجام این وظیفه شرعی و قانونی شود. 📣مردم زدایی از نظام در حوزه نظارت عمومی و امر به معروف و منحصر ساختن این وظیفه به تعدادی خاص از نیروی انتظامی علاوه بر مغایرت با شرع و قانون اساسی و مواضع صریح امامین انقلاب، در عمل نیز موجب از نظام می شود.
💐 ❇️بعد از نهی از منکر باید اگر بی مهری دیدیم و داشته باشیم و از کوره در نرویم. باید توجه داشته باشیم که همین نکته را قرآن از زبان حضرت لقمان به فرزندش فرمود: يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ﴿سوره لقمان/۱۷)﴾ «ای فرزند عزیزم! نماز را برپا دار و به كار معروف و پسنديده وادار و از كار منکر و ناپسند باز دار و بر آنچه بتو می‌رسد، استقامت و پایداری داشته باش. اين [حاكى] از عزم [و اراده تو در] امور است.» باید حوصله کرد باید ظرفیت داشت باید حلیم بود ✅مگر ما پیرو امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیستیم که در خطبه متقین یکی از صفات متقین را سنگین بودن و از کوره در نرفتن اعلام فرموده است: « المُؤمنُ وَقورٌ عِندَ الهَزاهِزِ ، ثَبُوتٌ عِندَ المَكارِهِ ، صَبُورٌ عِندَ البَلاءِ . [بحار الأنوار : 78/27/94.] « مؤمن در ناهمواری ها و تكان ها با وقار است و در ناملايمات استوار و در گرفتارى شكيبا.» 📣انسان مانند ماشین در سنگلاخ ها و جاده ناهموار جوهره ایمان و استحکام و هویت خودش را نشان می دهد. والا در جاده شوسه و اتوبان هموار، خودروی دربداغان و قراضه هم درست راه می رود. اندر برای سخت پدید آید فضل و بزرگمردی و سالاری 📌بقول خواجه نصیرالدین طوسی ره: «بقدر ما تتعنی تنال ما تتمنی» یعنی میزان دستیابی به اهداف تنها به اندازه سختی ها و تلاش هایی است که تحمل می کنیم.
🎋امام خمینی ره: ملت ما برای اسلام خون خود را داد احکام اسلام در سرتاسر کشور جاری شود " با‏‎ ‎‏قاطعیت به اینجا رسیدیم و با قاطعیت جلو می رویم و با مقاصد اسلامی را پیاده‏‎ ‎‏خواهیم کرد. ⭕️فلسفه وجودی نظام: ما نهضت را برای آن کردیم که اسلام و قوانین اسلام و قرآن و قوانین‏‎ ‎‏قرآن در کشور ما کند. و ملت ما برای اسلام خون خود را داد. نهضت اسلامی است و نهضت اسلامی محتوایش باید‏‎ ‎‏اسلامی باشد و احکام اسلام در سرتاسر کشور جاری شود و تمام قشرها اسلامی‏‎ ‎‏شود. ملت ما برای اسلام خون خود را داد و برای اسلام ادامه می دهد نهضت خود را.‏ " 📚صحیفه امام ره، ج9، ص ۱۶۶ ⏪ امام ره می فرمایند که: « با‏‎ ‎‏ به اینجا رسیدیم و با جلو می رویم و با مقاصد اسلامی را پیاده‏‎ ‎‏خواهیم کرد »
هدایت شده از موسسه فمتا
🔴 لایحه خطرناک ‼️ آنچه به عنوان "لایحه عفاف و حجاب" در مجلس آماده ارجاع به صحن شده حاوی اشکلات مهمی است •┈┈••✾••┈┈• 🔊 (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408204C9325443efc