eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
607 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.7هزار ویدیو
495 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنرانی نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول مؤسسه کیهان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت دهمین سالگرد حماسه ۹ دی ۸۸ | ۹۸/۱۰/۶ 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
⭕️ نخستین همایش علمی آیت الله عمید زنجانی ⭕️ با سخنرانی آيت الله کعبی نسب (فقیه انقلابی و استاد فقه سیاسی و عضو خبرگان رهبری) (با اعطای جوایز به دانش‌پژوهان و محققان برجسته) ⭕️ به همت سازمان بسیج حقوق دانان و دانشگاه علوم قضایی و دانشگاه امام صادق عليه السلام و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، "همایش علمی آیت الله عمید زنجانی" با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و ارج نهادن به مقام شامخ این استاد فرزانه و اعطای جوایز نفیس به دانش پژوهان و محققان برجسته حوزه و دانشگاه در 8 دی ماه (روز امضای قانون اساسی جمهوری اسلامی ) برگزار می شود. ⭕️ زمان : یکشنبه 8 دی ماه 1398 (ساعت 14 تا 18) ⭕️ مکان: دانشگاه علوم قضایی، خ خارک ⭕️ حضور فرهیختگان بویژه پژوهشگران عرصه حقوق و فقه سیاسی مغتنم و موجب تجلیل از مقام علم و عالم است. ⭕️ مراکز علمی همکار: دانشگاه های امام صادق ع ، امام حسین ع، شاهد، قم، علامه طباطبایی دفاع ملی، عدالت، و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، قوه قضائیه، شورای نگهبان و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔴 عاقبت نظام چه می‌شود؟ ✍🏻 در نوشت 🔰 سؤال «عاقبت نظام چه می‌شود؟» را این روزها حتی جوانان پرشور انقلابی هم از خود می‌پرسند، چه برسد به توسری‌خورده‌های قدیمی سیاسی! 🔹به‌ مجرد تقاضا برای فلان تجمع سراسری که البته آخرینش یعنی ۵ دی ۹۸ اصلا و ابدا نگرفت، ای‌بسا که با خود زمزمه می‌کنند؛ «عاقبت نظام چه می‌شود؟» ازقضا خیلی هم سؤال بدی نیست! اساسا آدمی باید از فرجام هر واقعه‌ای بل‌که از عاقبت خودش یک برآوردی داشته باشد لیکن ایراد بزرگ من و ما این است که عمدتا خدا را در محاسبات خود فراموش می‌کنیم! و این از قلت ایمان و توکل نشئت می‌گیرد! 🔺بپذیریم که باوجود همه درستی‌ها و راستی‌های نهفته در یک سؤال، گاهی سؤالاتی می‌پرسیم که پرده از بزرگ‌ترین ضعف اولاد آدم برمی‌دارد؛ ترس! چند روزی است که وارد ماه دی شده‌ایم و تو بگذار بنویسم که ناظر بر ۱۹ دی ۵۶ و کربلای ۴ سال ۶۵ مرتب این ۲ پرسش در اذهان شکل می‌گرفت که «عاقبت نهضت چه می‌شود؟» یا «عاقبت جنگ چه می‌شود؟» 🔸و مگر چه شد عاقبت جنگ، بعد از آن شکست تلخ در نخستین روزهای زمستان ۶۵؟ جز این‌که خداوند خیلی زود بساط کربلای ۵ را راه انداخت تا پیروزی جای‌گزین شکست شود؟ باری در خاطرات حاج قاسم می‌خواندم که بعد از شکست در کربلای ۴ همه درگیر این سؤال روی مخ شده بودند که «عاقبت جنگ چه می‌شود؟» 🔹زمینی هم اگر نگاه کنیم، عاقبت جنگ این شد که حتی مجامع بین‌المللی صحه بر تجاوزگری صدام گذاشتند! آری! به یمن خون شهدای وطن، ایران مشغول مقدس‌ترین دفاع تمام تاریخش بوده و ۸ سال تمام ایستادگی کرد و یک‌وجب هم از خاک پاکش کوتاه نیامد! هم در عصر پهلوی و هم در عصر قاجار، با جنگ یا بی‌جنگ، کم سرزمین شوهر ندادیم به اجنبی! چه می‌گویم که حتی در اعصار تاریخی هم که گاهی زیاده از حد و ناسیونالیستی به آن‌ها می‌پردازیم، گاه مواجه می‌شویم با تلخ‌ترین شکست‌ها از قبیل آن بلا که اسکندر بر سر تخت جمشید آورد! حالا عاقبت هخامنشیان را بی‌خیال! 💢زمستان سال ۵۶ واقعا چه کسی فکر می‌کرد که یک‌سال دیگر میوه‌ نهضت انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی شود؟ آری! ما غافلیم از الطاف الهی! ما توهم زده‌ایم خدا این نظام را با این دولت می‌سنجد ولی نه! الله پاس‌دار خون شهیدان است! و خدا نهضت و نظام ما را از کانال بچه‌های کانال کمیل محاسبه می‌کند و قصور و تقصیر هیچ دولتی را پای خمینی و خامنه‌ای و این‌همه شهید نمی‌نویسد! اگر نظام ثمره نهضت شد، ثمره خون شهدا هم گشایش راه ظهور است ان‌شاءالله... ➖➖➖➖➖➖ رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
⭕️ به کی رأی بدیم؟ 🔷شهيد ولایتمدار و بصیر محمد ابراهیم همت : ⭕️ خواستيد رای بديد نگاه کنيد دشمن کی رو داره ميکوبه، به همون رای بديد... ⭕️ هر وقت در مناطق جنگی راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد، همان جبهه خودی است.
⭕️ همایش ملی عمید زنجانی ره (8 دی 98 دانشگاه علوم قضایی) دکتر محسن اسماعیلی استاد دانشگاه تهران در حال ارائه مقاله خود که بعنوان مقاله برتر پذیرش شده است
ولایت فقیه یعنی حکومت قانون @sahifeh_noor
. 🔸#کتاب_غبار_در_خرداد 🔸#جواد_موگویی 🔸#انتشارات_شهید_کاظمی ‌. 508 صفحه|۴۰۰۰۰تومان قیمت با تخفیف: ۳۷۰۰۰ تومان . 📚درباره کتاب تاریخ شفاهی انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ . 🍃برشی از کتاب چند سال از آن روزها می‌گذرد و هنوز غباری که در آن خرداد بر قامت ایران نشسته، پاک نشده‌است. در این سال‌ها باید به‌جای عبور از آن روزها، ثانیه‌های آن را روایت می‌کردیم که نشد. و حالا ابهامات و سوال‌های آن خرداد غبار گرفته، به دیواری محکم تبدیل شده که هرچه از آن می‌گذرد، ضخیم‌تر می‌شود. در این کتاب کوشیده‌ام با نقش‌آفرینان خرداد ۸۸ به گفت‌وگو بنشینم و با مرور آن روزها تصویری واقعی از یکی از سرنوشت سازترین انتخابات تاریخ ایران را ارائه دهم. این مجموعه حاصل گفت وگو با #فائزه_هاشمی، #حداد_عادل، #روح‌الامینی، #ابطحی، #عطریانفر و دیگر بازیگران سال ۸۸ است که شاید هر یک به فراخور نقش خود ذره‌ای از غبار خرداد ۸۸ را پاک کنند.... . 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 . 🌐خرید اینترنتی از سایت باسلام: https://basalam.com/sahifehnoor/product/203065?ref=830y 📞مرکزپخش 09351539305 📲خرید از طریق ایتا: @milad_m25 . 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 . کتاب خوب راهگشاست👇 @sn_shop
امام خمینی (ره): چاره ندارند جز اینکه بگویند ما هم اسلامی هستیم... بزرگترین مرجع سخنان امام خمینی(ره) در پیام رسان ایتا👇 @sahifeh_noor
. ♻️ شما به مالک اشتر رای می‌دهید یا کمیل 💢 اگر دو نفر از اصحاب خاص امیرالمومنین برای نامزد شوند، شما به کدام یک رای نمی‌دهید؟ مالک اشترنخعی یا کمیل ؟ چرا؟ ✅ چرا به مالک اشتر رای می‌دهیم؟ در واقع سئوال مهمتر این است که چرا به کمیل رای نمی‌دهیم؟ ✅ دعای کمیل معروف رو امام علی(ع) به همین حضرت کمیل بن زیاد تعلیم داد هر دوی این شخصیت‌ها، انسان‌های خوبی هستند اما مگر انسان خوب، ضرورتا سیاستمدار و مسئول خوبی هم هست؟ هر دوی اینها، در بسیار از مراتب و مقامات شاید هم سطح باشن ✅ اما چرا به کمیل نمی‌دهیم؟ مسأله اینجاست. ✅تاریخ را بخوانید:👇👇👇 در سال ۳۹هـ. ق. کمیل بن زیاد از طرف امیرالمؤمین (علیه السلام) به فرمانداری شهر هیت منصوب شد. پس از مدتی خبر به وی رسید که یاران معاویه به فرماندهی «سفیان بن عوف» قصد یورش به هیت را دارند، به خیال اینکه آنها در «قرقیسا» هستند، بدون اجازه امام علی (علیه السلام) ۵۰ نیروی مسلح را برای دفاع در شهر گذاشت و خود و یارانش به طرف آنجا حرکت کرد، تا در جنگ پیشدستی کرده باشد. سپاهیان معاویه از فرصت استفاده کرده به هیت حمله کردند و به غارت پرداختند. امام علی (ع) نامه‌ای به کمیل بن زیاد نوشت و او را سرزنش کرد. ✅ ناراحتی و گلایه امام علی(ع) از کمیل: سستی انسان در انجام کارهایی که بر عهده اوست و پافشاری در کاری که از مسئولیّت او خارج است، نشانه ناتوانی آشکار و اندیشه ویرانگر است. اقدام تو به تاراج مردم «قرقیسا» در مقابل‌‌ رها کردنِ مرزهایی که تو را بر آن گمارده بودیم و کسی در آنجا نیست تا آنجا را حفظ کند، و سپاه دشمن را از آن مرز‌ها دور سازد، اندیشه‌ای باطل است. تو در آنجا پلی شده‌ای که دشمنان تو از آن بگذرند و بر دوستانت هجوم آورند، نه قدرتی داری که در کنار تو نبرد کنند، و نه هیبتی داری که از تو بترسند و بگریزند، نه مرزی را می‌توانی حفظ کنی، و نه شوکت دشمن را می‌توانی درهم بشکنی، نه نیازهای مردم دیارت را کفایت می‌کنی، و نه امام خود را راضی نگه می‌داری ✅ اما نظر امام علی(ع) در مورد : «مالک! مالک چه بود! به خدا اگر کوه بود، کوهی بود جدا از دیگر کوه‌ها و اگر سنگ بود، سنگی بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد. خدا رحمت کند را، او برایم چنان بود که من برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم. آدم خوب بودن دلیل بر نماینده، رییس جمهور یا سیاستمدار خوب بودن نیست. حکومت اسلامی، مالک اشتر می‌خواهد. سپر بلای علی(ع) بود بخاطر همین فرمودند:  آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست - حالا آن مسند هر چه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد - خودش را بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این می‌شود یک انتخابات خوب. این نظر و معیار را با نامزدهای انتخاباتی پیش رو مقایسه کنید. نهج البلاغه، ص ۴۰.شهیدی، نهج البلاغه، ص ۴۴۰، کلمات قصار،ش ۴۴۳.ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج ۱۵، ص ۹۸. ✍ دیده‌بان انقلاب 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
. ♻️ شما به مالک اشتر رای می‌دهید یا کمیل 💢 اگر دو نفر از اصحاب خاص امیرالمومنین برای نامزد شوند، شما به کدام یک رای نمی‌دهید؟ مالک اشترنخعی یا کمیل ؟ چرا؟ ✅ چرا به مالک اشتر رای می‌دهیم؟ در واقع سئوال مهمتر این است که چرا به کمیل رای نمی‌دهیم؟ ✅ دعای کمیل معروف رو امام علی(ع) به همین حضرت کمیل بن زیاد تعلیم داد هر دوی این شخصیت‌ها، انسان‌های خوبی هستند اما مگر انسان خوب، ضرورتا سیاستمدار و مسئول خوبی هم هست؟ هر دوی اینها، در بسیار از مراتب و مقامات شاید هم سطح باشن ✅ اما چرا به کمیل نمی‌دهیم؟ مسأله اینجاست. ✅تاریخ را بخوانید:👇👇👇 در سال ۳۹هـ. ق. کمیل بن زیاد از طرف امیرالمؤمین (علیه السلام) به فرمانداری شهر هیت منصوب شد. پس از مدتی خبر به وی رسید که یاران معاویه به فرماندهی «سفیان بن عوف» قصد یورش به هیت را دارند، به خیال اینکه آنها در «قرقیسا» هستند، بدون اجازه امام علی (علیه السلام) ۵۰ نیروی مسلح را برای دفاع در شهر گذاشت و خود و یارانش به طرف آنجا حرکت کرد، تا در جنگ پیشدستی کرده باشد. سپاهیان معاویه از فرصت استفاده کرده به هیت حمله کردند و به غارت پرداختند. امام علی (ع) نامه‌ای به کمیل بن زیاد نوشت و او را سرزنش کرد. ✅ ناراحتی و گلایه امام علی(ع) از کمیل: سستی انسان در انجام کارهایی که بر عهده اوست و پافشاری در کاری که از مسئولیّت او خارج است، نشانه ناتوانی آشکار و اندیشه ویرانگر است. اقدام تو به تاراج مردم «قرقیسا» در مقابل‌‌ رها کردنِ مرزهایی که تو را بر آن گمارده بودیم و کسی در آنجا نیست تا آنجا را حفظ کند، و سپاه دشمن را از آن مرز‌ها دور سازد، اندیشه‌ای باطل است. تو در آنجا پلی شده‌ای که دشمنان تو از آن بگذرند و بر دوستانت هجوم آورند، نه قدرتی داری که در کنار تو نبرد کنند، و نه هیبتی داری که از تو بترسند و بگریزند، نه مرزی را می‌توانی حفظ کنی، و نه شوکت دشمن را می‌توانی درهم بشکنی، نه نیازهای مردم دیارت را کفایت می‌کنی، و نه امام خود را راضی نگه می‌داری ✅ اما نظر امام علی(ع) در مورد : «مالک! مالک چه بود! به خدا اگر کوه بود، کوهی بود جدا از دیگر کوه‌ها و اگر سنگ بود، سنگی بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد. خدا رحمت کند را، او برایم چنان بود که من برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم. آدم خوب بودن دلیل بر نماینده، رییس جمهور یا سیاستمدار خوب بودن نیست. حکومت اسلامی، مالک اشتر می‌خواهد. سپر بلای علی(ع) بود بخاطر همین فرمودند:  آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست - حالا آن مسند هر چه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد - خودش را بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این می‌شود یک انتخابات خوب. این نظر و معیار را با نامزدهای انتخاباتی پیش رو مقایسه کنید. نهج البلاغه، ص ۴۰.شهیدی، نهج البلاغه، ص ۴۴۰، کلمات قصار،ش ۴۴۳.ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج ۱۵، ص ۹۸. ✍ دیده‌بان انقلاب 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
⭕️ به کی رأی بدیم؟ 🔷شهيد ولایتمدار و بصیر محمد ابراهیم همت : ⭕️ خواستيد رای بديد نگاه کنيد دشمن کی رو داره ميکوبه، به همون رای بديد... ⭕️ هر وقت در مناطق جنگی راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد، همان جبهه خودی است.
ولایت فقیه یعنی حکومت قانون @sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حسین شریعتمداری: 9 دی پایان فتنه ۸۸ بود، نه پایان همه فتنه‌ها، باید هوشیار بود. #نمازجمعه6دی #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
💠مخالفین با ولایت فقیه در واقع با اسلام مخالفند. به حرف های آنهایی که برخلاف مسیر اسلام هستند و خودشان را روشنفکر حساب می کنند و می خواهند ولایت فقیه را قبول نکنند، گوش ندهید. اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است یا خدا یا طاغوت. یا خداست یا طاغوت، اگر به امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است، وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است، اطاعت او، اطاعت طاغوت است، وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود. شما نترسید از این چهار نفر آدمی که نمی فهمند اسلام چه است، نمی فهمند فقیه چه است، نمی فهمند که ولایت فقیه یعنی چه. آنها خیال می کنند که یک فاجعه به جامعه است . آنها اسلام را فاجعه می دانند نه ولایت فقیه را. آنها اسلام را فاجعه دانند، ولایت فقیه فاجعه نیست، ولایت فقیه تبع اسلام است. صحیفه نور،جلد 9،صفحه 253 👥 عضو کانال صحیفه نور شوید : @Sahifeh_noor 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
⭕️ نخستین همایش علمی آیت‌الله عمید زنجانی در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد. ⭕️ مرحوم آیت الله عمید زنجانی یکی از بهترین تبیین گران فقه سیاسی بود و این فقیه سخت کوش بیش از ١٠ جلد کتاب درخصوص فقه حقوق سیاسی قلم زده است. به برکت راهگشایی و راهنمایی این عالم عالی قدر، اکنون حقوقدان و فقهای برجسته در حوزه ها و دانشگاه ها در حال تبیین فقه حقوق سیاسی هستند. مرحوم آیت الله عباسعلی عمید زنجانی که از فقهای مبارز و سختکوش و تئوری پرداز حوزه فقه سیاسی اسلام بود، مسئولیتی های مهمی چون ریاست اسبق دانشگاه تهران، عضویت شورای بازنگری قانون اساسی و دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. مرحوم آیت الله عمید زنجانی جریان ساز و تبیین گر فقه و فقاهت سیاسی اسلام بود و برپایی این همایش ها با هدف جریان سازی و اجتهاد مستمر و تقویت و تداوم و رشد فقه سیاسی به منظور پاسخگويي به مسایل و نیازهای نوپدید و نوظهور در جامعه و نظام اسلامی برپا شده است. در این مراسم حضرت آیت الله کعبی، دکتر فرید محسنی، دکتر فیروز اصلانی سخن گفتند و پس از ارائه مقالات برتر توسط پژوهشگران برجسته و برگزیده، از محققان و نويسندگان ممتاز مقالات تقدیر شد. اعتبار همایش: ISC اعضای کمیته علمی: ۱-دکتر فیروز اصلانی ۲-دکتر خیرالله پروین ۳-دکتر جواد رضایی زاده ۴- دکتر محسن اسماعیلی ۵-دکتر فرید محسنی ۶- دکتر ابراهیم موسی زاده ۷ -دکتر سید محمد مهدی غمامی ۸-دکتر مسعود راعی ۹-دکتر سید محمد هادی راجی ۱۰- دکتر اکبر طلابکی ۱۱- دکتر حامد نیکونهاد. https://www.irna.ir/news/83612635/%D9
بسمه تعالی جناب آقای دکتر حسین عباسی نژاد رئیس محترم دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران سلام علیکم در گفت و گو با خبرگزاری دولت(ایرنا) فرموده‌اید "به عنوان اقتصاددان باید واقعیت را به جامعه بگویم و آن این است که اگر ما عضو FATF نشویم، شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار و مشکلات افزایش می‌یابد." استفاده غلط جنابعالی از لفظ "عضویت" برای آنچه میان ما و FATF در جریان است، در حالی که به هیچ وجه عضویتی در کار نیست و بحث صرفا بر سر اجرای تصمیمات FATF توسط ایران است، سوالاتی را به ذهن متبادر می‌کند؛ از سال ۱۳۶۸ که FATF تاسیس شده است، حضرتعالی و همکارانتان در دانشکده‌های اقتصاد کشور کدام تحقیقات را روی ماهیت و کارکرد این نهاد انجام داده‌اید؟ چند پایان نامه و مقاله علمی درباره FATF منتشر کرده‌اید؟ چند واحد درسی درباره آن تدریس کرده‌اید؟ آیا خطای حضرتعالی به عنوان یک شخصیت علمی-که قاعدتا باید دقیق سخن بگوید- در بیان صحیح آنچه میان ما و FATF در جریان است، ناشی از پاسخ " تحقیقا هیچ" به پرسش‌های فوق نیست؟ به استحضارتان می‌رسانم که این ایام مشخصا بحث بر سر دو کنوانسیون CFT و پالرمو است، نه حتی اجرای توصیه‌های FATF. از ۴۱ بند برنامه اقدام FATF، سی و نه بند دیگر در حیطه اختیار دولت بوده و محل بحث این ایام نیست. درباره این کنوانسیون‌ها چقدر کار علمی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران انجام شده است؟ آیا اساسا موضوعات این کنوانسیون‌ها و ارتباط آنها به FATF یک بار موضوع تدریس و تحقیقی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده است که اینگونه از آثار "عضو نشدن در FATF" سخن می‌گویید و به کمک یک جریان سیاسی آمده‌اید؟ هدف اینجانب، سرزنش شما نیست. هدف، ارسال این پیام به جامعه است که چقدر دانشگاه ما با مسائل کشور بیگانه است و در عین حال، چقدر سیاسی‌کاری در جامعه دانشگاهی ما رواج دارد که عنوان "ریاست دانشکده اقتصاد" دانشگاه مادر کشور، اینگونه به ابتذال سیاسی کشیده شده و خرج یک هدف ناصواب سیاسی می‌شود. و من الله التوفیق سید یاسر جبرائیلی پژوهشگر اقتصاد سیاسی @syjebraily
9 دی ایستادگی بر قرار جمهور ملت ⭕️دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران با نگاهی نو به 9دی : 9 دی ایستادگی بر قرار جمهور ملت بود قانون اساسی که تبلور اسلام و مردم و انعکاس قرار و میثاق جمهور مردم است، در اصل 6 خود، تنها دو طریق را برای ابراز اراده ملت مقرر داشته است. اصل 6 قانون اساسی به صراحت مقرر کرده اراده ملت مبنای اداره کشور باشد و این اراده از دل آرای مردم در صندوق رأی گیری و انتخابات حاصل می شود. این ناشی از قرار جمهور ملت است که تصمیم ملت از طریق صندوق تعیین شود. آرای مردم همان تصميمات جمهور مردم است که در یک قالب سیاسی-حقوقی بنام برگه رأی به صندوق ریخته می‌شود و همه کارها و امور در کشور بر مبنای نتیجه آرای همین صندوق تعیین می‌شود. ⭕️ ملتی که با اراده خودش در چارچوب قرار قبلی جمهور، خودش را اداره نکند دشمنان خارجی و خانگی او را اداره می‌کنند. ⭕️ ایستادگی رهبری در مقابل فتنه گرانی که اسرائیل آن‌ها را بزرگترین سرمایه خود در ایران نامید، یعنی ایستادن سر قراری که همه ما باهم گذاشتیم تا همه مسائل و امور کشور را با آرامش و نظم و سامان تنها از طریق صندوق و پای صندوق حل و اداره کنیم. اینکه رهبری بصیر و حاذق و شجاع انقلاب، جلوی زورکشی خیابانی و اردوکشی خیابانی عوامل آمریکا و اسرائیل با قاطعیت ایستادند به خاطر دفاع از حاکمیت قانون و صندوق آرای جمهور ملت و جلوگیری از آنارشیسم حقوقی سیاسی بود. دفاع از نتیجه صندوق، دفاع از جمهوریت نظام بود تا همه آحاد ملت به صندوق و نتیجه آن بر گردند و سامان سیاسی‌ در معرض مخاطره و نابودی قرار نگیرد. اگر 9 دی نبود دیگر به هیچ وجهی صندوق رأی گیری و انتخاباتی در کار نبود و حمام های خون و جنگ و درگیری خیابانی و زور کشی ها جایگزین آن شده بود و ملت حتی روی انتخابات 92 و 96 را نمی دید. این ایستادگی و مقاومت امام و امت، پاسداری از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب و دفاع از قرار جمهور ملت بود. ⭕️ اردوکشی و زور کشی خیابانی فتنه گران، بهم زدن قراری بود که مردم در قالب قانون اساسی با هم بسته بودند. یعنی قرار بی قرار ساختار بی ساختار قانون اساسی بی قانون اساسی صندوق بی صندوق سامان بی سامان نظم بی نظم یعنی دگرگونی ساختار شکنانه. یعنی در دایره نظام، اهداف دشمنان بیرونی نظام را دنبال کردن به تعبیر دیگر، وقتی زور و عربده و آدم کشی ملاک تصمیم گیری است باید روی سامان و نظم خط کشید و کشور و ملت را تسلیم امواج هرج و مرج کرد. آیا این مفهومی جز نفی جمهوریت و اراده ملت دارد؟ ⭕️ کار رهبری در ایستادگی جلوی فتنه گران سبز، این سرمایه بزرگ اسرائیل در ایران، دفاع از جمهوریت و آرای مردم و قانون اساسی بود. ⭕️ درود بر رهبری حاذق و مقاوم و درود بر ملت هوشیار و همراه و فداکار! که اگر دفاع هوشیارانه و ایستادگی قاطعانه رهبری و دفاع و پشتیبانی جمهور مردم در 9 دی نبود، دیگر هیچ انتخاباتی در کشور شکل نمی گرفت؛ دیگر حمام خون راه می افتاد و زورکشی خیابانی بجای سامان سیاسی می نشست و همای سعادت از فراز بام کشور برای همیشه می پرید. ⭕️ 9 دی روز دفاع مردم از قرار اساسی ملت بویژه ارزش مهم جمهوریت و اسلامیت نظام و مظهر وحدت امت و امام بود که باید مثل نخ و سوزن کنار هم باشند تا مسائل کشور را ببرند و بدوزند. ⭕️ لذا 9 دی 88 بر تارک تاریخ ما به عنوان یک یوم الله تعیین کننده می درخشد و باید تا همیشه بزرگ داشته شود ⭕️ باید توجه داشت که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون مهم ترین استراتژی و راهبرد دشمنان خارجی و خانگی انقلاب و نظام ایجاد شکاف دولت-ملت بوده است؛ هر حرکتی که این استراتژی را تقویت کند و دامن بزند بر ضد این ملک و ملت و جمهور ماست و هرچه مانع تحقق این استراتژی دشمن شود به صلاح ملک و ملت ماست. رمز اهمیت روز 9 دی 88 این است که نابود کننده این استراتژی دشمن بود، لذا باید در پاسداشت و بزرگداشت این یوم الله تعیین کننده کوشید و نگذاشت به فراموشی سپرده شود و به دشمن خارجی و خانگی اسلام و نظام و انقلاب نشان داد که ما جمهور ملت سر قرار و بیعت خود با ارزش‌ها هستیم و از قرار خود تا پای جان دفاع می کنیم. ⭕️ درود بر امام راحل امت که مایه و موجب و مشروعیت بخش قرار و میثاق ما بود. درود بر امام حاضر امت که ضامن و حافظ و پاسدار قرار و میثاق ما هستند درود بر جمهور ملت هشیار ما که با عشق و شور همراه با شعور پای علم انقلاب و نظام و پشت علمدار انقلاب سینه زده و می زنند تا حکومت و نظام زمینه ساز ظهور مهدی آل محمد عج پایدار و ماندگار بماند ⭕️ درود بر شهدا و ایثارگران ملت که بدون هیچگونه چشمداشتی، به واجب شرعی خود در دفاع از نظامی عمل کردند که امام راحل ما فرمود حفظ آن اوجب واجبات است و تحقق و پیاده شدن تمام واجبات شرعی و احکام اسلامی به وجود آن وابسته است @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷روشنگری بسیار فوق‌العاده ⭕️ آنچه در فتنه آخر الزمان به آن نیازمندیم بصیرت است و آنچه باید انجام دهیم اطاعت از امام است. ⭕️ تکلیف بچه حزب اللهی ها چیست؟ #فتنه_اکبر #اطاعت_نه_تطبیق #نهج_البلاغه #خطبه_240 #حجت_الاسلام_دکتر_مهدوی_ارفع ⭕️ لطفا آخرین حلقه نباشید
👈 بیانات رهبر انقلاب درباره حضور مردم در #۹دی و #۲۲بهمن 4️⃣1️⃣ حضور بی‌نظیر مردم خستگی را از تن همه خارج کرد 📜 پرونده #بر_مدار_قانون 🔍 بیشتر بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=44479
👈 بیانات در جلسه‌ای با مسئولین در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی 9️⃣ شفافیت ایجاد کنید تا از جریان فتنه ریزش پیدا شود 📜 پرونده #بر_مدار_قانون 🔍 بیشتر بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=44479
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام تروریست‌های متجاوز آمریکایی در حمله به پایگاه‌های حشد‌الشعبی عراق، انتقام و پاسخ‌دهی به این جنایت را حق طبیعی مردم و نیروهای مدافع این کشور دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: حمله هوایی تروریست‌های متجاوز آمریکایی به پایگاه‌های حشد‌الشعبی که منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از رزمندگان مقاومت و بسیج مردمی عراق گردید، نقض حاکمیت ملی این کشور محسوب شده و بار دیگر نشان داد آمریکا عامل اصلی ناامنی، هرج و مرج، تشنج و آتش‌افروزی در این منطقه است این بیانیه می افزاید: حشد‌الشعبی مقدس عراق از اصیل‌ترین و فداکار‌ترین نیروهای جبهه مقاومت اسلامی است که مردم شریف این کشور حماسه‌آفرینی‌های ماندگار و سرنوشت‌ساز آن در مقابله با داعش و تروریسم تکفیری را هرگز فراموش نکرده و آن را الهام‌بخش تداوم مبارزه با ناامنی و حضور بیگانگان در سرزمین خود می‌دانند. این بیانیه با محکومیت شدید این اقدام تجاوز‌گرانه و جنایتکارانه، شهادت رزمندگان غیور و شجاع حشدالشعبی را به مرجعیت معظم، ملت مظلوم، دولت و آحاد فرماندهان و نیروهای بسیج مردمی عراق تبریک و تسلیت گفته و اخراج و بیرون راندن تروریست‌های اشغالگر آمریکایی را ضامن تحکیم ثبات و امنیت پایدار در این کشور اسلامی قلمداد و تصریح کرده است: قطعاً هیچ ملت آزاده و مستقلی برنمی‌تابد فرزندانش، هدف خوی تجاوزگری و جنایت‌پیشگی بیگانگان قرار گیرد و به‌طور طبیعی مردم رشید و حشد‌الشعبی قهرمان عراق، براساس قوانین و منشورهای بین‌المللی، حق انتقام و پاسخ‌دهی به جنایت بزرگ اخیر آمریکایی‌ها را برای خود محفوظ و مسلم می‌دانند. در پایان این بیانیه تأکید شده است: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی نیز از اقدام شیطان بزرگ و تروریست‌های آمریکایی خرسند نباشند، زیرا امت اسلامی قدر فرزندان خود در جبهه مقاومت را دانسته و سایه خشم و اراده مقدس ضد صهیونیستی را بر سر اشغالگران قدس شریف گسترده‌تر خواهد ساخت. @sepah_pasdaran