eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
584 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
541 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹 آتش سوزی بزرگ این بار در مجتمع کشاورزی آمریکا http://kayhan.ir/fa/news/193850 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
نمایندگان محترم مجلس بیائید یک کار خداپسندانه ماندگار و مقوم امنیت ملی انجام دهید
شهروند امریکایی میگه ‏سردار سلیمانی بهتر از سردار قاآنی بود ‏چون در زمان ایشون در خاورمیانه میجنگیدیم ‏الان در داخل خاک آمریکا Basirat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌹سخن‌نگاشت| اشاره رهبرانقلاب به ايجاد انگيزه در جوانان به فعاليت در رشته‌های مرتبط با علوم هسته‌ای، پس از شهادت شهدای هسته‌ای سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای، شهيد داريوش رضایی نژاد ☑️ @Khamenei_ir
⭕️ لزوم داشتن پشتوانه و پایه فکری قوی ⭕️ فقدان پشتوانه فکری یکی از علل ارتجاع و ریزش افراد است. به همین خاطر، برخی فصل و باب کتاب زندگی‌شان پیش و پس است. و بعلت عدم تقویت پایه های فکری و پشتوانه عقلانی، ندارند و عاقبت بخیر نمی شوند. به سخنان امام حاضر امت توجه کنیم:👇 ⭕️ در زلال اندیشه امام خامنه ای: انقلاب اسلامی در واقع یک عدّه را کنار زد. ⭕️ اگر چنانچه یک چنین وجود نداشته باشد، این ، غلط خواهد بود و احتمالاً انسان قدم را نابجا برمیدارد، بعد هم درست پافشاری نمیکند؛ یعنی در این حالتِ تحوّلی، نخواهد داشت. انسان به یاد بعضی‌ها می‌افتد، ما در انقلاب خودمان داشتیم کسانی را که اینها و علاقه‌مند بودند، منتها چون پایه‌های محکمی نبود، پایه‌های ایمانی‌شان، پایه‌های متین و مستحکم و دارای محکم و استدلالی محکمی نبود، بعد از اینکه مدّتی گذشت و از سنین جوانی مثلاً یک مقداری عبور کردند، تبدیل شدند به همان فسیل‌هایی که اصلاً انقلاب علیه آن بود؛ یعنی انقلاب اسلامی در واقع یک عدّه را کنار زد. ⭕️ بعضی هم بعد از آنکه وارد مرحله‌های گوناگون زندگی و عبور از سالهای جوانی شدند، در واقع نزدیک شدند -حالا یا بعضی‌ها نزدیک شدند، یا بعضی‌ها تبدیل شدند- به چیزی شبیه آن فسیل‌ها؛ به قول مرحوم امیری‌فیروزکوهی که ایشان در یک شعری میگوید: شباب عمر به دانش گذشت و شیب به جهل/ کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است (۱۳) واقعاً بعضی این جور هستند. (امام خامنه ای، سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره، 14 خرداد 1399) @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
13990430_39457_64k.mp3
927.1K
⭕️ مشکلات، ، ⭕️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: « ما هم حقیقتاً ناشی از این است که خودمان کردیم: ظَهَرَ الفَسادُ فِی البَرِّ وَ البَحرِ بِما کَسَبَت اَیدِی النّاس؛ خود ما یک جاهایی بی‌توجّهی کردیم، کم‌توجّهی کردیم. مثلاً فرض کنید به اهمّیّت ندادیم، به اهمّیّت ندادیم، ناگهان مواجه شدیم با شکست مِن باب مثال، یا فرض کنید که مشکلات تولید در کشور. خب وقتی انسان کار نکند، نتیجه‌ی کار نکردن مشهود است. آنجاهایی که خود ما بی‌توجّهی کردیم، کم‌توجّهی کردیم -در طول سالهای مختلف البتّه- نتایجش این خواهد بود. 1399/4/22 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سیاسی ترین مداحی پس از انقلاب ⭕️ قلمت بشکند تاریخ اگر ننویسی... اگر از سردار بی دست و سر ننویسی مرد دین و عمل و مرد رشادت بوده سهمش از سفره انقلاب، شهادت بوده ⭕️ یا صاحب الزمان! نابود کن خائنان! شاعر و مداح:عباس کهزادی نسب. ⭕️ گروه مداحی شهید باکری دانشگاه امام حسین علیه السلام @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ هرکس بدون اطمینان نسبت به جوانب [هر کارى، فرمانى، حرکتى و...] مطیع و پذیراى آن شود، خود را در معرض هلاکت قرار داده، و نتیجه‌اى جز خشم و عصبانیّت نخواهد گرفت. امام محمدتقی الجواد(ع) ⭕️ کل نفس بما کسبت رهینه ⭕️ ما یلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از روزنه
تحشیه‌ای بر گفت و گوی روزی‌نامه اعتماد با رسول جعفریان [صفحه ۵از۵] «مورخان جمهوری اسلامی در کار پژوهش روش دانشگاهی و علمی معمول دنیا را دنبال نکرده اند، در حالی در دوره پهلوی کسانی مثل سعید نفیسی کتاب می نوشتند.» جالب این‌جاست که سعید نفیسی که جناب جعفریان این‌طور از او تجلیل می‌کند، متهم به سرقت کتاب‌های خطی است. جناب عبدالحسین حائری در این باره می‌گوید: «شبی در منزل امام جمعه زنجان با یکی از شخصیت‌های مجلس که با رئیس مجلس آشنایی داشت برخورد کردم و ایشان از من دعوت کرد که به کتاب‌خانه مجلس بروم....در آن وقت اتفاقی افتاده بود که من از آن بی‌خبر بودم و آن سرقت چندین کتاب بود از کتاب‌خانه توسط سعید نفیسی که به دنبال آن دادسرای وقت، قسمت کتاب‌های خطی را مهر و موم کرده بود و به هیچ‌کس اجازه نمی‌داد به کتاب‌ها دست بزند... همان‌طور که می‌دانید در کتاب‌خانه هیچ‌کس حق ورود به مخزن را ندارد و حتی کارکنان داخلی هم نمی‌توانند با کیف و چمدان به آن‌جا وارد شوند. اما در مورد آقای نفیسی یک استثنای ناروا برقرار شده بود.یعنی ایشان به راحتی با چمدان به داخل مخزن رفت و آمد می‌کرده است. در آن زمان یک‌نفر کتاب‌دار متعهد و متدین در این‌جا کار می‌کرد که وقتی من به این‌جا آمدم، ایشان هنوز مشغول کار بود.یک‌روز این شخص متوجه می‌شود بعضی از کتاب‌ها در جاهایی بریدگی و پاک‌کردگی دارد و برخی جلدها با خود کتاب منطبق نیست. به این جهت موضوع را به رئیس کتاب‌خانه گزارش می‌دهد و خلاصه بعد از طی تشریفاتی مأمورین به خانه ایشان می‌روند و حدود 78 کتاب را که ایشان مخفیانه از کتاب‌خانه خارج کرده بود پیدا کرده و باز می‌گرداند.»(مصاحبه با عبدالحسین حائری، کیهان فرهنگی، اردیبهشت 1366،شماره38) اسوه و الگوی تاریخ‌نگاری از دید جناب جعفریان امثال سعید نفیسی است و شاید منظور ایشان از «روش معمول دنیا» که نفیسی داشته و تاریخ‌نگاران جمهوری اسلامی ندارند همین مسائل است. البته روش تاریخ‌نگاری آقای جعفریان اصل دیگری هم دارد؛ این‌که جوری بنویسیم که بقیه خوش‌شان بیاید و طوری بگوییم که همیشه بقیه ما را ببینند و تحت تأثیر قرار بگیرند: «سال ها طول می کشد که یاد بگیریم با چه روشی بنویسیم که بتوانیم مخاطب را از هر گروه و جناحی،تحت تاثیر محتوای خود قرار دهیم. بیشتر این افرادی که شما یاد کردید، به دلیل اینکه برای گروه خاص هواداران خود کتاب نوشته اند،سبک بیان شان هم برای آنهاست.خوب این سبب می شود تا این کتاب ها عمومیت پیدا نکند و برای گروه ویژه ای باشد.» باید از جناب جعفریان پرسید که وظیفه تاریخ‌نگار ثبت بی کم و کاست وقایع است یا ضبط وقایع با هدف تحت تأثیر قرار دادن دیگران؟ اگر هدف دومی است پس تفاوت تاریخ نگار و چیست؟ تاریخ‌نگاری او مشکل اساسی دیگری هم دارد و آن؛ استفاده از پیش‌فرض‌ها و بافته‌های از پیش تعیین شده‌ای است که به اسم نظریه اجتماعی و سیاسی به خورد تاریخ و مخاطبان داده می‌شود. البته آقای جعفریان به خوبی از معایب تحمیل این نظریات بر واقعیات باخبر است ولی چه کند که اگر کتاب‌های تاریخش را نظریه‌مالی نکند فروش نمی‌کند و احیانا در حاشیه قرار می‌گیرد: «مشکل این کتاب ها همین است که تحلیل ها بر پایه نظریات اجتماعی و سیاسی معتبر نیست. نه اینکه این نظریات هم وحی منزل باشد، اما به هر حال چارچوب تحقیقات جدید تاریخی در دنیا بر این اساس است و اگر کسی از آن خارج شد، اثرش دچار محدودیت خواهد شد و در حاشیه قرار خواهد گرفت.» او بر همین اساس باز هم به تطهیر پهلوی دست می‌زند؛شاید برای این‌که تفاله‌های پهلوی هم خوش‌شان بیاید و به چهره جدید جعفریان اقبال کنند: « آدم های سالم زیادی هم در آن سیستم (پهلوی) بوده اند و این طور نبوده که همه فاسد باشند.بودن شماری وزیر و وکیل فاسد که دلالت بر فساد کل مجموعه ندارد والا این را درباره دوره های دیگر هم باید تعمیم داد.» و در این‌جا باز هم پیشنهاد خود را تکرار می‌کنیم و می‌گوییم جناب آقای رسول جعفریان کتابی بنگارند که در آن آدم‌های سالمِ زیاد پهلوی را جمع کنند و در مورد پاکی‌شان توضیح دهند. واقعا در سیستمی که رأس آن محمدرضا پهلوی است و کارتل‌دار فاسدش خواهر همین محمدرضا و دربار سراسر آلوده و وزرای رشوه‌خوار بی‌عرضه، جناب جعفریان کدام وزیر و درباری را می‌خواهد به عنوان نماد پاک‌دستی پهلوی معرفی کند؟ جناب رسول جعفریان دیر زمانی است که در خطی مقابل آنچه در گذشته نشان داده بود قرار گرفته و در مصاحبه اخیر معلوم شد که تمایل دارد ضمن عبور از گذشته خویش، راه ملکیان را تجربه کرده، را رونمایی و معرفی کند! مدافعان غیرمطلع او اکنون دیگر دستمایه ای ندارند که منتقدان جعفریان را با انواع انگها، به دفع او از جبهه انقلاب متهم کنند، روح جعفریان مدتهاست جای دیگری سیر می‌کند؛ این ماجرا گرچه تلخ است، اما واقعیت و حقیقت دارد. @rozaneebefarda
هدایت شده از غرب آسیا
🔴 ترند شدن جمله رهبر انقلاب (مهمان شما را در خانه شما کشتند) خطاب به الکاظمی در مورد شهادت شهید سلیمانی در عراق ◀️گفتنی است که در فرهنگ عربی، مهمان احترام ویژه ای داشته و تا زمانیکه در خانه میزبان است باید در پناه میزبان باشد. @Westasia
دکتر علی 274 صفحه ⭕️ کتاب بازگشت از نیمه راه نوشته دکتر علی الفت پور، نگاهی اجمالی و گذرا به زندگی 32 نفر از و در راه ماندگان انقلاب اسلامی و دستمایه ای برای و عبرت دهی در تاریخ انقلاب است و گوشزد کردن اینکه چقدر این راه خطای طی شده به دیگر انقلابیون نزدیک است و هیچ کس را دیوار مصونیت بلند تر از گرداب حوادث نیست. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: در نگارش این اثر تلاش شده است از بسیاری نقل قول ها و اسناد مشکوکی که سبب وارد آمدن خدشه بی اساس به چهره و شخصیت افراد می شود پرهیز شود. هرچند توجه به انقلاب در کنار می توانست چشم انداز بهتری برای ترسیم حرکت انقلاب باشد،کوتاهی مجال و شاید ترس از تکرار مکررات،نگارنده را از فیض هم جواری با شخصیت های مجاهد،وارسته و انقلابی واقعی دوران محروم کرد. ⭕️ به راستی بازگشت این انقلابی های پشیمان، آرزوی رهبری و دلسوزان انقلاب است که اگر لیاقت و شایستگی آن باشد،حتما برای بازماندگان این قافله ممکن و محقق خواهد بود. 🔺کتاب «بازگشت از نیمه راه» جریان شناسی اسرار و ناگفته های جاماندگان قافله انقلاب و چهره هایی است که از مسیر انقلاب بازگشته اند. ، ، ، ، ، ، معدوم، ، ، اکبر ، ، ، ، ، ها، و زاده، ، و.... خرید آنلاین👇 https://basalam.com/sahifehnoor/product/162040?ref=830y خرید از طریق ایتا👇 @Milad_m25 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔆 اهمیت در بیان آیت الله : اول وقت خیلی موثر است. آنهایی که هر چه میکنند، کار و بارشان جور نمیشود، به خاطر این است که نماز اول وقت نمیخوانند. شما ها را موعظه میکنم که اگر میخواهید و داشته باشید، نماز اول وقت را ترک نکنید. روایت دارد اگر کسی نماز مغرب و عشاء را آنقدر دیر بخواند که آسمان پر از ستاره شود، است. و همینطور روایت دارد در مورد کسی که نماز صبحش را آنقدر دیر بخواند که ستاره ای در آسمان نباشد، او هم ملعون است. تا را گفتند، نماز را شروع کنید. "نماز اول وقت را ترک نکنید." @sebghtallaah