eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
543 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 مبعث خاتم الانبیا و المرسلین رسول الله صلی الله علیه و علی آله المطهرین بر همه امت اسلامی مبارک
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا وجود میلیون ها زن محجبه و چادری در ایران را سانسور میکنید؟ انعکاس‌ مطالبه گسترده مردم از اقدام زشت صدا و سیما در سانسور حضور میلیونی زنان و دختران محجبه و چادری در راهپیمایی۲۲ بهمن 🔴 👇 @bidariymelat
❇️💐بسم اللّٰه الرّحمٰن الرّحیٖم اتمام مکارم اخلاق امروز در جهان اسلام عید بزرگ است مسلمانان این روز را با عید گرفتن بزرگ می دارند زیرا سال روز برانگیخته شدن خاتم الأنبیاء والمرسلین به پیامبری یعنی روز بعثت است. پیامبر بزرگ اسلام صلوات اللّٰه و سلامه علیه در سخنی کوتاه چرائی بعثت را بیان فرمودند بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکٰارِمَ الأَخلاق. ✅رکن مهم زندگی بشر نسبت به خودش و جامعه «اخلاق» است. منظور از اخلاق، منحصر به روابط مسالمت آمیز و رعایت احترام متقابل نسبت به همدیگر نیست اگرچه رعایت احترام متقابل و مسالمت‌آمیز بودن روابط ضروری است بلکه به فعلیت رسیدن کرامت انسانی است. کسی که از کرامت برخوردار است در پنهان هم رفتاری که ناسازگار با انسان است انجام نمی دهد سخنی که ناسازگار با شأن انسان است بر زبان نمی آورد، هر خواسته ای را حتی با وجود منفعت اقتصادی و سیاسی نمی پذیرد، هر خواهشی را خواهان نمی شود، هر قضاوتی را در مورد دیگران نمی کند. چون که انسان صاحب کرم رابطه خودش را با خودش درست و کامل کرده است در ارتباط با دیگران هم با کمالات انسانی عمل می کند دوستی ها و دشمنی هایش را براساس کرامت انسانی انجام می دهد کرامت، تعیین کننده رفتار، با خودش و با دیگران است. ✅فعلیت کرامت در انسان فعلیت کرامت خداوند متعال در انسان است انسان صاحب کرم انسان إلهی است که رفتار خداوند متعال در رفتار او تجَلّی دارد مجرای فعل و عمل خداوند متعال است. برخوردار شدن از نتیجه بعثت پیامبر اسلام ص فعلیت کرامت است که نظام سکولار آن را نفی می کند و منکر رفتار کریمانه است. ✅درود خداوند متعال بر خاتم الانبیا و المرسلین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که خداوند متعال او را مقتدای بشر قرار داده است. والسّلام ✍دکتر عابدین مؤمنی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍چه گناهیه که خداوند به هیچ عنوان نمیخشه؟ حتی اگه رسول الله(ص) برای فردگناهکار هفتاد بار از خداوند درخواست بخشش کنه خداوند نمیخشه؟!؟ 🎙 🌹🌹🌹 ✍ 🎙کانال جامع‌ سخنرانی های اساتید انقلابی 📚👇 https://eitaa.com/joinchat/713097223C7b3c57cedf 📌
💐مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) ما دو نوع غنا و توانگری داریم: یک: غنای بالمال، دو: غنای عن المال. آنچه مردم دنبالش هستند، غنای بالمال است. یعنی چه؟ یعنی می‌‌خواهند با پول، برای خودشان آرامش روانی درست کنند. خیال می‌‌کنند پول هرچه افزوده شود، آرامش روانی برایشان پیدا می‌‌شود و حال اینکه اشتباه می‌کنند. اتّفاقاً یک غنای عن المال داریم، یعنی روح، احساس بی‌نیازی می‌‌کند. چون غنا، بی‌نیازی است. مردم دنبال این هستند که با پول خودشان را بی‌‌نیاز کنند و حال اینکه اشتباه می‌‌کنند. بی‌نیازی امر روانی است.  در غنای عن المال انسان از نظر روانی احساس می‌‌کند که پول احتیاج ندارد. امّا در غنای بالمال انسان خیال می‌‌کند که هر چه بیشتر پول روی‌‌هم بگذارد، بیشتر احساس بی‌‌نیازی می‌‌کند.
🔴 و یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کجَهْرِ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ ای کسانی که ایمان آورده اید!(در گفتگو با پیامبر) صدایتان را بلندتر از صدای پیامبر نکنید و آن گونه که با یکدیگر بلند گفتگو می کنید، با پیامبر بلند سخن مگویید! مبادا (به خاطر این بی ادبی) اعمالتان نابود شود و شما آگاه نشوید در روایتی رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برای هر ذکری، درختی در بهشت کاشته می شود، شخصی گفت: پس ما در بهشت درختان زیادی داریم! حضرت فرمود: بله، ولی گاهی گناه و اعمالی از شما سر می زند که آن درختان را می سوزاند. سپس آیه فوق را تلاوت فرمود.  قرآن، (نابودی اعمال) را، یک جا برای کفر و شرک آورده و یک جا برای بی ادبی در محضر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، پس کیفر بی احترامی به پیامبر، هم وزن کیفر کفر و شرک است. یکی از یاران پیامبر که در حضور پیامبر بلند سخن گفته بود، هنگامی که شنید صدای بلند او سبب از بین رفتن و نابودی کارهای خوب او می شود، بسیار ناراحت شد. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: صدای بلند تو برای خطابه و سخنرانی بود و حساب تو از دیگران جداست.  در جملۀ«أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ»، این نکته نهفته است که برخی اعمال دارد و آن آثار وابسته به یا ما نیست. اگر انسان مایعی سمّی بخورد مسموم می شود، گرچه گمان کند آب است. اگر به سیم برق دست بزنیم، دچار برق گرفتگی می شویم، گرچه گمان کنیم برق ندارد. برخی ، پیدایش قحطی، زلزله، ، و خواری می شود، گرچه خود انسان از عامل پیدایش این آثار نداشته باشد. گرچه بلند کردن صدا در مقابل پیامبر بی ادبی به پیامبر صلی الله علیه و آله است که به خاطر مقام والای آن حضرت، سبب می شود. 📚تفسیر نور، ج 9، ص157 📚-تفسير نمونه، ج‏22، ص132 ,